abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Games donderdag 4 augustus 2005 @ 11:09:00 #181
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_29419764
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 10:49 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nintendo loopt elke keer zo achter met keuzes, eerst waren ze te laat met cd's, toen waren ze te laat met online gamen en nu zijn ze te laat met HD tv ondersteuning. Ze zijn stom, dom en idd te arrogant omdat ze denken dat hun visie de beste is.

Maar God, wat hou ik van Nintendo
noja, sony en online was ook bagger, hdtv wordt in nederland toch niet ondersteund en cd's konden toch alleen maar kapot gaan
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 4 augustus 2005 @ 12:04:18 #182
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_29420898
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 11:08 schreef SocialDisorder het volgende:
ben wel benieuwd wat ze gaan brengen met hun revolution................en hoeveel verschillende Mario's er dit keer uit gaan komen...........................
Minimaal 128.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  donderdag 4 augustus 2005 @ 12:09:54 #183
8369 speknek
Another day another slay
pi_29420986
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 09:49 schreef SocialDisorder het volgende:
Wisten jullie trouwens dat Sony PlayStation is ontstaan DANKZIJ Nintendo?

Sony en Nintendo hebben samen gekeken of een CD-drive geen betere oplossing was voor de N64.
Volgens mij ging het over de Super Nintendo CD. De PS bestond al een tijdje toen de N64 uitgebracht werd (32bit -> 64bit).

Voor de rest heb je volkomen gelijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_29421392
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 12:09 schreef speknek het volgende:

[..]

Volgens mij ging het over de Super Nintendo CD. De PS bestond al een tijdje toen de N64 uitgebracht werd (32bit -> 64bit).

Voor de rest heb je volkomen gelijk.
het was voor de snes als ik het goed had
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 4 augustus 2005 @ 13:07:32 #185
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_29421919
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 12:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

het was voor de snes als ik het goed had
zegt ie ook
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 4 augustus 2005 @ 13:08:59 #186
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_29421950
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 01:00 schreef YourMaster het volgende:En wie er de beste marketingpositie had weet ik niet. Had nintendo niet al veel meer het imago van kinderspeelgoed terwijl Sony zich in de markt heeft weten te zetten als ding voor iedereen. Ik heb het gevoel dat Nintendo nou een beetje hetzelfde gaat proberen te doen. De playstation is voor mensen die graag hoeren doodschieten, en Nintendo gaat zichzelf proberen te branden als een product voor iedereen.
Maar ik denk niet dat mensen zich zo snel laten overtuigen door Nintendo.
Nou, dat kwam natuurlijk door de games en niet door de marketing. Als Nintendo zichzelf probeert te branden als een producht voor iedereen moet dat eerst met games gebeuren en dan pas met marketing imo.
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 01:21 schreef Notorious het volgende:
Nintendo was gewoon te arrogant. Met hun dreamteam onzin. Ze hebben een N64 game geweigerd van een developer omdat het niet goed genoeg was volgens hun. En de game was al af... tegenwoordig heten ze Rockstar North.

Dus mocht je je afvragen waarom GTA op alles komt behalve een Nintendo console dan is dat je antwoord. Rockstar North haat Nintendo vanwege hun arrogantie.
Ja, hallo. Inmiddels is Nintendo sterk veranderd.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_29426020
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 22:11 schreef Rodie83 het volgende:

[..]

Dat vind ik ZO een bullshit. Voor een andere manier van spelen heb je geen next gen nodig, voor betere graphics wel. Bovendien vind ik dat de manier van spelen bepaald wordt door de software ontwikkelaar, niet door de nieuwe hardware. Nieuwe hardware STAAT voor betere graphics en meer mogelijkheden met betrekking tot multimedia integratie, verder voor niets. Next gen gaat helemaal niet tegenvallen, de developpers gaan hoogstens tegenvallen, en daar valt nog geen reet over te zeggen.

Je smilie versterkt je punt heus niet hoor . Laat me even wat opsommen: langere ontwikkeltijden, duurdere games, meer ontwikkelingskosten, groot risico ivm veel banen. Houd je weinig spannends over, helemaal als je ziet hoe weinig origineels er deze generatie uitkwam. Tuurlijk zal er her en der wel iets tussen zitten, maar ik denk dat de kleine bedrijven het te moeilijk gaan krijgen, worden opgekocht of fuseren, en we houden een paar grote studio's over. Ik ga next-gen mezelf maar focussen op retro ofzo.

En @ Skull Splitter: 24/7 BF2? Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar de laatste 2 weken heb ik misschien een uur gespeeld.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_29426574
Ik heb totaal geen ervaring met consoles, heb er nooit een gehad. weleens op gespeeld bij vrienden, maar ik vind de graphics altijd zo matig. dat is ook niet zo verwonderlijk als je naar de specs kijkt, daarom snap ik niet dat ze er niet gewoon een goede GPU en CPU in steken. Of wordt dat ook helemaal anders op de Next-gen consoles? Want dan pas zullen ze PCs voorbij streven. Goede componenten gebruiken, en doordat dat dedicated hardware is de PC voorbij streven. Dan pas zal ik een console kopen, op het moment vind ik het weinig toevoegen aan een PC, die ik toch al heb.
pi_29426634
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 17:48 schreef Byte_Me het volgende:
op het moment vind ik het weinig toevoegen aan een PC, die ik toch al heb.
Sorry hoor, maar dit is echt een uniek domme opmerking. .
-
pi_29426727
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 17:52 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

mag jij vinden hoor
pi_29426876
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 13:08 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Nou, dat kwam natuurlijk door de games en niet door de marketing. Als Nintendo zichzelf probeert te branden als een producht voor iedereen moet dat eerst met games gebeuren en dan pas met marketing .
Nee, het heeft te maken met de idealen van Nintendo, die inderdaad toch een geweldvrij en familievriendelijk ding neer wilde zetten. Bloed weglaten uit spellen en grof taalgebruik weren is gewoon jezelf met een imago in de markt neerzetten. Mario schiet nou eenmaal geen hoeren neer.

En ja, dat ze arrogant en eigenwijs zijn is al langer bekend. Afschuwelijk bedrijf, leuke games.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 18:09:12 #192
65330 Ruzbeh
pi_29426880
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 17:52 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Je kan ook uitleggen waarom.
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 18:08 schreef YourMaster het volgende:

[..]

Nee, het heeft te maken met de idealen van Nintendo, die inderdaad toch een geweldvrij en familievriendelijk ding neer wilde zetten. Bloed weglaten uit spellen en grof taalgebruik weren is gewoon jezelf met een imago in de markt neerzetten. Mario schiet nou eenmaal geen hoeren neer.
Ik zeg toch, het heeft te maken met de spellen. Als ze zulke spellen niet toelaten krijgen ze een verkeerd imago. Maar dat is nu eenmaal veranderd als ik het goed begrijp.
pi_29426935
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 18:09 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Je kan ook uitleggen waarom.
Moet dat nog? .
Het feit alleen al dat meer dan 80% van de console games niet op de PC komen, zegt eigenlijk al genoeg... .
-
  donderdag 4 augustus 2005 @ 18:27:53 #194
65330 Ruzbeh
pi_29427184
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 18:13 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Moet dat nog? .
Het feit alleen al dat meer dan 80% van de console games niet op de PC komen, zegt eigenlijk al genoeg... .
Hij bedoelt dat consoles niet beter zijn dan PCs kwa hardware en mogelijkheden, niet kwa hoeveelheid games erop komen, althans, zo heb ik het begrepen.
pi_29427446
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 18:27 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat consoles niet beter zijn dan PCs kwa hardware en mogelijkheden, niet kwa hoeveelheid games erop komen, althans, zo heb ik het begrepen.
Het gaat toch over games.
Je koopt een console voor de games. Dan is enige (hardware) vergelijking met een PC toch compleet nutteloos.
-
pi_29427901
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 18:42 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Het gaat toch over games.
Je koopt een console voor de games. Dan is enige (hardware) vergelijking met een PC toch compleet nutteloos.
ik vind van niet. ik koop een console niet voor een specifieke game, maar voor games in het algemeen. maar zolang spellen in het algemeen er beter uitzien op de PC, zie ik niet in waarom ik een console zou kopen. en ik snap niet waarom een console onder zou moeten doen voor een PC, qua graphics, en toch doen ze dat. Door de budget hardware die erin gaat.
pi_29428048
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:11 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ik vind van niet. ik koop een console niet voor een specifieke game, maar voor games in het algemeen. maar zolang spellen in het algemeen er beter uitzien op de PC, zie ik niet in waarom ik een console zou kopen. en ik snap niet waarom een console onder zou moeten doen voor een PC, qua graphics, en toch doen ze dat. Door de budget hardware die erin gaat.
Ach, ik was eerst ook PC-only.
Maar door de games heb ik toch een cube gekocht. Graphics is niet alles, echt waar niet
pi_29428249
OK, dat graphics niet alles is, snap ik. gameplay is nog belangrijker, maar is dat dan zoveel beter op consoles?
pi_29428412
Ik vind PC graphics er vaak zo nep uitzien door de hoge resolutie. Dan heb ik vaak liever het meer 'geblurrede' van consoles.

Bovendien speelt het gewoon veel lekkerder op de bank voor de TV, vind ik dan.
pi_29428701
Ik speel liever spellen op m'n Gamecube, omdat mijn pc gewoon te traag is om de nieuwste spellen te draaien. En dan kan ik kiezen, voor honderden euro's de hele pc upgraden zodat ie weer een beetje mee kan komen of een console van een euro of 300/400 kopen.
En de hardware in een console heeft veel minder overhead, die kan best wat trager zijn om hetzelfde resultaat als een pc op het beeld te toveren
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  donderdag 4 augustus 2005 @ 20:00:59 #201
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29428761
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:43 schreef H.Flick het volgende:

Plus geen patches en upgrades en hardware conflicten en drivers en shit
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 4 augustus 2005 @ 20:07:53 #202
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_29428898
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:43 schreef H.Flick het volgende:
Ik vind PC graphics er vaak zo nep uitzien door de hoge resolutie. Dan heb ik vaak liever het meer 'geblurrede' van consoles.

Die hoge resolutie zorgt juist voor mooie graphics. Ik neem aan dat de ondersteunen van HDtv dan voor jou ook totaal geen rol speelt bij het uitzoeken van een next-gen console.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_29429012
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 20:07 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Die hoge resolutie zorgt juist voor mooie graphics. Ik neem aan dat de ondersteunen van HDtv dan voor jou ook totaal geen rol speelt bij het uitzoeken van een next-gen console.
Ik heb toch geen HDTV. Echt hele hoge resoluties vind ik er vaak weinig realistisch uitzien. Allemaal extreem strakke lijnen en zo. Ik baseer mijn uitspraken wel op PC games van enkele jaren geleden, recente games speel ik eigenlijk nooit op de PC. Misschien is het nu dus beter omdat men met meer polygonen kan werken of zo
  donderdag 4 augustus 2005 @ 20:20:43 #204
65330 Ruzbeh
pi_29429120
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:57 schreef Cerbie het volgende:
En de hardware in een console heeft veel minder overhead, die kan best wat trager zijn om hetzelfde resultaat als een pc op het beeld te toveren
Het heeft er ook mee te maken dat een bepaald console gewoon hetzelfde is. Als je voor een X360 ontwikkeld weet je precies waar je mee bezig bent maar als je voor PCs ontwikkeld moet je er voor zorgen dat het ook goed te spelen is op iets minder dan P4 3ghz met Geforce FX 680000 weet ik wat. Eigelijk kunnen de PCs van vandaag al heel makkelijk in de buurt komen van X360 graphics enzo, kijk maar naar die tech demos van ATi en Nvidia waar je echt goede specs voor nodig hebt.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 20:23:28 #205
8369 speknek
Another day another slay
pi_29429168
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 20:13 schreef H.Flick het volgende:
Ik heb toch geen HDTV. Echt hele hoge resoluties vind ik er vaak weinig realistisch uitzien. Allemaal extreem strakke lijnen en zo. Ik baseer mijn uitspraken wel op PC games van enkele jaren geleden, recente games speel ik eigenlijk nooit op de PC. Misschien is het nu dus beter omdat men met meer polygonen kan werken of zo
Ik heb precies hetzelfde. Als je de resolutie heel hoog zet wordt het juist weer hoekiger. Dan moet het aantal polygonen en vooral de texture kwaliteit ook gigantisch omhoog. Zolang spellen dat niet hebben zit ik ook niet op HDTV te wachten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_29429276
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 20:20 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Het heeft er ook mee te maken dat een bepaald console gewoon hetzelfde is. Als je voor een X360 ontwikkeld weet je precies waar je mee bezig bent maar als je voor PCs ontwikkeld moet je er voor zorgen dat het ook goed te spelen is op iets minder dan P4 3ghz met Geforce FX 680000 weet ik wat. Eigelijk kunnen de PCs van vandaag al heel makkelijk in de buurt komen van X360 graphics enzo, kijk maar naar die tech demos van ATi en Nvidia waar je echt goede specs voor nodig hebt.
Vergeet je besturingssysteem ook niet wat voor een grote overhead zorgt
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_29429309
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 20:00 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Plus geen patches en upgrades en hardware conflicten en drivers en shit
Streep patches maar door met de komende consoles met grote harde schijven en internetverbinding
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  donderdag 4 augustus 2005 @ 23:19:42 #208
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29432617
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 20:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde. Als je de resolutie heel hoog zet wordt het juist weer hoekiger. Dan moet het aantal polygonen en vooral de texture kwaliteit ook gigantisch omhoog. Zolang spellen dat niet hebben zit ik ook niet op HDTV te wachten.
Nou, ik heb een aantal HD TV's (en dan een aantal van die héél grote plasma TV's) in werking gezien en het is wel érg tof hoor. Ik zag het nut van HDTV niet in, maar nu wel Bizar scherp beeld, van 1 cm tot 100 m afstand en van elke hoek.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 4 augustus 2005 @ 23:24:54 #209
8369 speknek
Another day another slay
pi_29432730
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 23:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nou, ik heb een aantal HD TV's (en dan een aantal van die héél grote plasma TV's) in werking gezien en het is wel érg tof hoor. Ik zag het nut van HDTV niet in, maar nu wel Bizar scherp beeld, van 1 cm tot 100 m afstand en van elke hoek.
Ja het kan wel retescherp worden, maar dat kan op mijn flatscreen ook, alleen het gaat erom dat de computerbeelden dan niet per se realistischer worden.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 23:31:54 #210
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_29432891
En wat denk je wat er gaat gebeuren als je een 1080p game op een pal tvtje gaat spelen. Downscaling. De games worden alleen maar goed afgebeeld op de oorsprongkelijke resolutie waarvoor hij gebouwd is. Ik zie het als een Xbox game porten naar de PS2. Speelt het zelfde alleen ziet er minder uit.

Misschien heb ik het mis.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')