abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 mei 2005 @ 14:55:02 #226
25737 spookie
Banaantje?
pi_27004318
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 01:26 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Maar jouw opa was ook gestorven als je wel op tijd was geweest. Wat telt is dat ie zich er bewust van was dat er van hem gehouden werd en word. Dat knagen kan jaren duren. Soms voel je er een tijdje wat minder van en dan weer komt het even hevig terug. Maar mensen komen er niet mee terug.
Ik heb de gewoonte de geesten van mijn voorouders af en toe te eren omdat zij mij gemaakt hebben tot wie ik ben. Dat is mijn manier. En daarmee wens ik ook de geesten van hen die niet mijn directe familie waren maar gestorven zijn een goed "zijn". Als dat er is. Maar met zekerheid kan ik het niet zeggen. Want alle communicatie kan evengoed een hersenspinsel van mij zijn. Wishfull thinking. Ik durf je niet stellig te zeggen dat je in contact kunt komen met je opa. Ik durf je ook niet stellig te zeggen dat je dat niet kan. Maar ik hoop in ieder geval dat jij je weg kan vinden in deze wirwar van ideeen en geloven en eruit kan halen wat jou helpt te leren omgaan met jouw verlies.
Sterkte.
Paar uurtjes voor zjin crematie voelde ik hem de hele tijd bij mij in huis, ik denk niet dat het een hersenspinsel is van je hoor .
oops ohh my ...
pi_27004718
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 14:55 schreef spookie het volgende:

[..]

Paar uurtjes voor zjin crematie voelde ik hem de hele tijd bij mij in huis, ik denk niet dat het een hersenspinsel is van je hoor .
Neu... denk ik ook niet. Het is mijn realiteit. Maar wie zegt wat objectief de realiteit nou eigenlijk is. Is die er wel?
De helft van mijn familie sterft trouwens altijd aan de andere kant van de wereld. Heb altijd dus wat af te handelen als ik weer daarheen ga. Merk dat dat soms jaren kan duren. Ligt ook aan de situatie waaronder iemand is gestorven.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 15 mei 2005 @ 12:17:21 #228
25737 spookie
Banaantje?
pi_27022200
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 15:22 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Neu... denk ik ook niet. Het is mijn realiteit. Maar wie zegt wat objectief de realiteit nou eigenlijk is. Is die er wel?
De helft van mijn familie sterft trouwens altijd aan de andere kant van de wereld. Heb altijd dus wat af te handelen als ik weer daarheen ga. Merk dat dat soms jaren kan duren. Ligt ook aan de situatie waaronder iemand is gestorven.
Wat bedoel je met de andere kant van de wereld die snap ik niet zo ?
oops ohh my ...
pi_27023495
quote:
Op zondag 15 mei 2005 12:17 schreef spookie het volgende:

[..]

Wat bedoel je met de andere kant van de wereld die snap ik niet zo ?
Mijn halve familie woont in Zuid Afrika. Dat wil dus zeggen dat ze niet op mij gaan wachten met doodgaan enzo en ook dat ik niet zomaar even daarheen kan gaan als er iets aan de hand is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 15 mei 2005 @ 18:19:03 #230
25737 spookie
Banaantje?
pi_27031506
quote:
Op zondag 15 mei 2005 13:11 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Mijn halve familie woont in Zuid Afrika. Dat wil dus zeggen dat ze niet op mij gaan wachten met doodgaan enzo en ook dat ik niet zomaar even daarheen kan gaan als er iets aan de hand is.
Oohh oke nu begrijp ik het nee maar dat zullen ze zeker niet doen nee wachten, het is wel raar want ik heb nog nooit eerder iemand verloren door een sterfgeval daarom is het zo moeilijk eigenlijk.
oops ohh my ...
pi_27032931
quote:
Op zondag 15 mei 2005 18:19 schreef spookie het volgende:

[..]

Oohh oke nu begrijp ik het nee maar dat zullen ze zeker niet doen nee wachten, het is wel raar want ik heb nog nooit eerder iemand verloren door een sterfgeval daarom is het zo moeilijk eigenlijk.
Och.... het went niet. Niet wanneer het mensen betreft waarvan je houd en die je gaat missen.

Dan is een geloof wel makkelijk. Het helpt wel bij de acceptatie van de dood van een geliefde.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 15 mei 2005 @ 22:05:56 #232
25737 spookie
Banaantje?
pi_27037835
quote:
Op zondag 15 mei 2005 19:24 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Och.... het went niet. Niet wanneer het mensen betreft waarvan je houd en die je gaat missen.

Dan is een geloof wel makkelijk. Het helpt wel bij de acceptatie van de dood van een geliefde.
Ja ik denk het ik hoop alleen dat hij nu gelukkiger is zonder dat hij had
oops ohh my ...
pi_27037911
Je schreef al dat ie gilde van de pijn. Dus ik denk van wel.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 15 mei 2005 @ 22:27:24 #234
25737 spookie
Banaantje?
pi_27038534
quote:
Op zondag 15 mei 2005 22:07 schreef nokwanda het volgende:
Je schreef al dat ie gilde van de pijn. Dus ik denk van wel.
Ja het is wel zo en dat geeft me al meer rust maar jezus wat mis je zo'n iemand dan he haha
oops ohh my ...
pi_27038578
Als ik mijn overleden oma moet geloven wel ja.

Ok, nu klinkt het als een grap, maar ergens uhm voel ik dat wel zo.
Dat was het, kort maar maf ditmaal.
pi_27038704
Een paar jaar geleden stierf mijn mamma in Afrika (mijn eigen mamma is hier in Nederland hoor). Ik was daar niet bij en kon pas maanden later daar zijn. In haar huis was de situatie helemaal veranderd. Maar alle meubels waren wel hetzelfde gebleven. Op een avond toen ik alleen was zat ze daar in haar favoriete stoel en heb ik een heel gesprek met haar gehad. Ze was er gewoon klaar voor. Ze had geen zin in verdere ouderdomskwalen en verliezen. Het was mooi geweest en ze was er blij mee. Ik mis haar wel maar toch heb ik er geen verdriet over. Helemaal niet zelfs.
Wel van een "zus"die er jong en plotseling tussenuit piepte zonder afscheid te nemen terwijl iedereen ervanuit ging dat ze beter zou worden.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 15 mei 2005 @ 22:36:58 #237
25737 spookie
Banaantje?
pi_27038799
quote:
Op zondag 15 mei 2005 22:33 schreef nokwanda het volgende:
Een paar jaar geleden stierf mijn mamma in Afrika (mijn eigen mamma is hier in Nederland hoor). Ik was daar niet bij en kon pas maanden later daar zijn. In haar huis was de situatie helemaal veranderd. Maar alle meubels waren wel hetzelfde gebleven. Op een avond toen ik alleen was zat ze daar in haar favoriete stoel en heb ik een heel gesprek met haar gehad. Ze was er gewoon klaar voor. Ze had geen zin in verdere ouderdomskwalen en verliezen. Het was mooi geweest en ze was er blij mee. Ik mis haar wel maar toch heb ik er geen verdriet over. Helemaal niet zelfs.
Wel van een "zus"die er jong en plotseling tussenuit piepte zonder afscheid te nemen terwijl iedereen ervanuit ging dat ze beter zou worden.
Van je zusje is wel erg ja zeg maar op een gegeven moment zijn ze klaar he, dat was mijn opa ook hij gilde van de pijn en hij wilde niemand zien en hij riep maar ga weg ik wil dood en noem maar op en dat kan ik maar niet verwerken want ik heb echt dagen meegemaakt met hem in het ziekenhuis
oops ohh my ...
pi_27038944
Dat klaar zijn..... Hoe veel pijn moet een mens hebben voor ie klaar is?
Zal ook wel per persoon verschillen.
Ik weet zelf niet eens of ik nou echt in reincarnatie geloof. Ik zoek na al die jaren nog steeds. Ik kom er niet achter en heb denk ik ook daarom angst voor de dood. Maar wat als je angst voor de pijn groter is dan je angst voor de dood, of groter dan gewoon je wil om te leven?
Ik kan me daar (gelukkig?) niks bij voorstellen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_27039000
quote:
Op zondag 15 mei 2005 22:33 schreef nokwanda het volgende:
Mooi (verhaal), behalve van je 'zus' dan.
Overigens kwam ik zelf mijn oma (gewoon) in een (wel wat bijzondere) droom tegen, voordat mensen denken dat ik met overleden zielen kan communiceren ofzo . In de droom zag ze er erg mooi en weer helemaal gezond uit (misschien wel expres, want haar ziekteproces zag er allesbehalve fijn uit). Ze straalde helemaal en we hebben gepraat en/of uhh (toch) gecommuniceerd, maar niet met woorden, meer met gevoel die ze mij gaf, volgens mij had ik een aantal vragen (onbewust) ofzo en daarin heeft ze mij gerustgesteld, leek wel.

Dat was het, niets bijzonders, wel onthouden (had impact).
Eigenlijk denk ik ook wel dat je daardoor, ook al ben je nog zo ziek geweest, toch weer terug gaat naar je oude staat en/of de staat hoe je van binnen bent en/of hoe (ook) anderen, al dan niet tgt, jou of diegene zien, zoals je dus op je mooist bent of iets dergelijks. Vanuit beide kanten, de (overleden) persoon zelf en diegene die zo aan je denkt, van binnen voel (of zie) je diegene op zijn mooist. Ook al beseffen we dat misschien niet altijd. Makes that sense
pi_27047106
Misschien is het zo dat, als je je kunt laten zien aan een achterblijver, jejezelf van je beste kant kunt laten zien omdat je op datmoment puur geest bent. Niet meer vast zit aan het verval van een lichaam en dat je je beste periode in de geest van de achterblijver oproept.
(weet niet of dat enige logica heeft... ben nl net wakker)
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_27807972
Ik geloof niet dat het een kwestie is van "herinneren als mooi of "herinneren als slecht". Het is gewoon het gevoel van gemis, het feit dat er iemand uit jouw leven verdwenen is die je na aan het hart lag, dat je die persoon graag terug hebt. Aangezien "aanwezig zijn / niet aanwezig zijn" een niveau van noodzaak hoger ligt dan eender welke eigenschappen jij fijn of niet fijn vond aan de overledene, is dát gevoel, het gevoel van gemis dus, wat je ervaart.

Mensen hebben de neiging om dit gevoel van gemis (vaak zacht en warm van aard) te associëren met overledenen, waardoor het lijkt alsof we vrijwel altijd positief over overleden dierbaren denken. Gelukkig maar, zou ik zeggen toch
Ik doe hier niet aan mee.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 19:46:44 #242
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_27815130
heb niet de hele draad doorgelezen maar zal mijn visie er even op los laten. ben zelf nog geen 2 maanden geleden dood geweest, dus de herinneringen zijn nog vers.

er is geen Hel en Hemel zoals het beschreven is in boekwerken. er zijn geen maagden die op je staan te wachten als je een zogenaamd goed leven heb geleid. en er zijn niet altijd familieleden die je op staan te wachten. en er is ook niet altijd een tunnel van licht waar je door heen gaat. in de meeste van deze gevallen is het maar net wat je zelf in beeld en creeerd.

Als je doodgaat komt je ziel los van je lichaam. normaal gesproken zit je ziel nog aan je lichaam vast doormiddel van een "lijntje". deze zorgt ervoor dat je altijd je weg trug kunt vinden naar je lichaam als je astraal gaat reizen. als je doodgaat verdwijnt dit lijntje. als je lange tijd in coma ligt vervaagd dit lijntje in de loop der tijd.

Als je je vast blijft klampen aan je aardse bezittingen, of simpel weg niet bent opgehaald door Dood, dan blijf je op aarde ronddwalen. als je wel opgehaald wordt kom je in het "schimmenrijk" terecht. dit is niet het einde, maar een tijdelijke verblijf plaats. de entree naar dit schimmenrijk verschilt per persoon en hoe hij het creeert. als de mens geleefd heeft zonder spijt dan zul je wellicht die lichttunnel kunnen bedenken, als je wel spijt hebt van veel zaken dan kun je een fictieve hel creeeren waardoor je moet naar het schimmenrijk.

nadat alle rondzooi is afgerond mag je dat rijk verlaten en het astrale op. die plek is gebaseerd op energie en kan dus gevormd worden naar alles wat je wilt. op een paar plekken na die zijn al gemaakt. Zoals de universele bibliotheken/akasha kronieken/tree of life whatever you want to call it. de "continenten" waar het merendeel demonish is en de andere merendeels celestijns zijn. in feite loopt alles gewoon door elkaar en kun je overal heen almost instantly. wel zo makkelijk aangezien tijd en plaats heel anders werkt daar

demonish en celestijns is niet hetzelfde als goed en kwaad. dat is een concept wat de mens bedacht heeft om elkaar te kunnen controleren en manipuleren om op een zekere manier te gaan leven. veel geloofsvormen zijn hier schuldig van.

nou dan wordt er voor je besloten. Of je blijft nog een tijdje daar of je wordt weer trug gesteurd. als er een spoed reincarnatie nodig is voor een bepaald doeleinde dan ben je binnen een mum van tijd weer op Aarde, of een andere planeet, ligt er net aan waar je nodig bent. als ze gewoon de tijd nemen zit er meestal zo'n 30-40 aardse jaren tussen een reincarnatie.

veel dingen uit de bijbel kunnen trug gevonden worden in werkelijkheid. maar de bijbel is net zoals de regelgeving van een land. in 2000+ jaar wordt die zo vaak aangepast dat het na een tijdje nutteloos is. en sinds er geen nieuwe bijbels worden uitgegeven kun je het beste elk geloof gewoon naast je laten liggen en zelf naar de werkelijkheid gaan en het te ervaren ipv simpelweg theoretisch gebrabbel uit een boek over te nemen.

Deze info en ervaring is trouwens beschikbaar voor iedereen die astraal kan reizen en de weg kan vinden naar zijn persoonlijk stukje van de universele bieb.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_27831289
Enyalius, jij hebt een NDE meegemaakt?!?!?!?
pi_27831864
Volgens mij is het meer zo dat ie een subjectief persoonlijk argument wil laten doorgaan voor waarheid
Ik doe hier niet aan mee.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 19:05:18 #245
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_27839652
nope niks subjectief about it. ben er al meer dan 12 levens mee bezig dus ik weet waar ik het over heb in dit geval

iedereen doet alsof het 1 of ander groot mysterie is en dat niemand het nog mag weten. daarom kan ik het niet genoeg zeggen....LEER ASTRAAL REIZEN EN ZIE HET VOOR JEZELF!!

duidelijker kan het niet zijn.

[ Bericht 49% gewijzigd door Enyalius op 11-06-2005 19:10:27 ]
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
pi_27840186
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 19:46 schreef Enyalius het volgende:nou dan wordt er voor je besloten. Of je blijft nog een tijdje daar of je wordt weer trug gesteurd. als er een spoed reincarnatie nodig is voor een bepaald doeleinde dan ben je binnen een mum van tijd weer op Aarde, of een andere planeet, ligt er net aan waar je nodig bent. als ze gewoon de tijd nemen zit er meestal zo'n 30-40 aardse jaren tussen een reincarnatie.
Wie besluit dit voor je?
  zaterdag 11 juni 2005 @ 19:28:24 #247
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_27840315
wat dacht je van de gasten die het universum zo'n beetje regelen en zorgen dat er balans overal is?

ze zijn geen dictators dus maak je maar niet druk
pi_27840412
Nja, het feit dat ik hier op Aarde rondloop betekent dat ik ze waarschijnlijk als eens opgevolgd heb, dus ik maak me idd maar niet druk.
Het botst alleen een beetje met wat ik eerder heb gehoord -- dat je alles zelf besluit etc.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 20:06:05 #249
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_27841384
je beslist zo goed als alles zelf. er zijn maar een paar dingen die je niet zelf beslist. dat zijn de belangrijkste en fundamenteelste zaken in het belang van de ...hmm hoe te zeggen...the bigger picture is what you don't decide. alles wat effect heeft op het grotere belang kun jij geen beslissing voor nemen dus.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 20:36:03 #250
52853 L.Mo
Hey! Viespeuk!
pi_27842238
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 19:46 schreef Enyalius het volgende:
...
er is geen Hel en Hemel zoals het beschreven is in boekwerken. er zijn geen maagden die op je staan te wachten als je een zogenaamd goed leven heb geleid. en er zijn niet altijd familieleden die je op staan te wachten. en er is ook niet altijd een tunnel van licht waar je door heen gaat. in de meeste van deze gevallen is het maar net wat je zelf in beeld en creeerd.

Als je doodgaat komt je ziel los van je lichaam. normaal gesproken zit je ziel nog aan je lichaam vast doormiddel van een "lijntje". deze zorgt ervoor dat je altijd je weg trug kunt vinden naar je lichaam als je astraal gaat reizen. als je doodgaat verdwijnt dit lijntje. als je lange tijd in coma ligt vervaagd dit lijntje in de loop der tijd.

Als je je vast blijft klampen aan je aardse bezittingen, of simpel weg niet bent opgehaald door Dood, dan blijf je op aarde ronddwalen. als je wel opgehaald wordt kom je in het "schimmenrijk" terecht. dit is niet het einde, maar een tijdelijke verblijf plaats. de entree naar dit schimmenrijk verschilt per persoon en hoe hij het creeert. als de mens geleefd heeft zonder spijt dan zul je wellicht die lichttunnel kunnen bedenken, als je wel spijt hebt van veel zaken dan kun je een fictieve hel creeeren waardoor je moet naar het schimmenrijk.
...
Wel grappig dat je dat zegt over de hemel en hel. Dat heb ik altijd al zo gedacht. Ik denk dat mensen zodra ze dood zijn/gaan heus zelf wel kunnen bedenken of ze goed hebben geleeft of niet.

Maar ik heb toch nog wat vraagjes voor je uit intresse:
Wat rond je af in het schimmenrijk?
demonish en celestijns is door de mens bedacht zeg je, is er in het astrale alleen (de ziel van) de mens te vinden, of is het meer algemeen. Dus kom je er ook andere 'zielen' tegen van wezens die op andere planeten zijn gestorven? En kan je dan ook daar met elkaar praten?
Dan kom ik gelijk bij de volgende: Gaat alles met een ziel naar het astrale? Denk aan bijvoorbeeld dieren, al dan niet met een zelfbewustzijn (denk aan mieren oid)
Tot zover het nieuws
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')