Paar uurtjes voor zjin crematie voelde ik hem de hele tijd bij mij in huis, ik denk niet dat het een hersenspinsel is van je hoorquote:Op zaterdag 14 mei 2005 01:26 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Maar jouw opa was ook gestorven als je wel op tijd was geweest. Wat telt is dat ie zich er bewust van was dat er van hem gehouden werd en word. Dat knagen kan jaren duren. Soms voel je er een tijdje wat minder van en dan weer komt het even hevig terug. Maar mensen komen er niet mee terug.
Ik heb de gewoonte de geesten van mijn voorouders af en toe te eren omdat zij mij gemaakt hebben tot wie ik ben. Dat is mijn manier. En daarmee wens ik ook de geesten van hen die niet mijn directe familie waren maar gestorven zijn een goed "zijn". Als dat er is. Maar met zekerheid kan ik het niet zeggen. Want alle communicatie kan evengoed een hersenspinsel van mij zijn. Wishfull thinking. Ik durf je niet stellig te zeggen dat je in contact kunt komen met je opa. Ik durf je ook niet stellig te zeggen dat je dat niet kan. Maar ik hoop in ieder geval dat jij je weg kan vinden in deze wirwar van ideeen en geloven en eruit kan halen wat jou helpt te leren omgaan met jouw verlies.
Sterkte.
Neu... denk ik ook niet. Het is mijn realiteit. Maar wie zegt wat objectief de realiteit nou eigenlijk is. Is die er wel?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 14:55 schreef spookie het volgende:
[..]
Paar uurtjes voor zjin crematie voelde ik hem de hele tijd bij mij in huis, ik denk niet dat het een hersenspinsel is van je hoor.
Wat bedoel je met de andere kant van de wereld die snap ik niet zo ?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 15:22 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Neu... denk ik ook niet. Het is mijn realiteit. Maar wie zegt wat objectief de realiteit nou eigenlijk is. Is die er wel?
De helft van mijn familie sterft trouwens altijd aan de andere kant van de wereld. Heb altijd dus wat af te handelen als ik weer daarheen ga. Merk dat dat soms jaren kan duren. Ligt ook aan de situatie waaronder iemand is gestorven.
Mijn halve familie woont in Zuid Afrika. Dat wil dus zeggen dat ze niet op mij gaan wachten met doodgaan enzo en ook dat ik niet zomaar even daarheen kan gaan als er iets aan de hand is.quote:Op zondag 15 mei 2005 12:17 schreef spookie het volgende:
[..]
Wat bedoel je met de andere kant van de wereld die snap ik niet zo ?![]()
Oohh oke nu begrijp ik hetquote:Op zondag 15 mei 2005 13:11 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Mijn halve familie woont in Zuid Afrika. Dat wil dus zeggen dat ze niet op mij gaan wachten met doodgaan enzo en ook dat ik niet zomaar even daarheen kan gaan als er iets aan de hand is.
Och.... het went niet. Niet wanneer het mensen betreft waarvan je houd en die je gaat missen.quote:Op zondag 15 mei 2005 18:19 schreef spookie het volgende:
[..]
Oohh oke nu begrijp ik hetnee maar dat zullen ze zeker niet doen nee wachten, het is wel raar want ik heb nog nooit eerder iemand verloren door een sterfgeval
daarom is het zo moeilijk eigenlijk.
Ja ik denk het ik hoop alleen dat hij nu gelukkiger is zonder dat hij hadquote:Op zondag 15 mei 2005 19:24 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Och.... het went niet. Niet wanneer het mensen betreft waarvan je houd en die je gaat missen.
Dan is een geloof wel makkelijk. Het helpt wel bij de acceptatie van de dood van een geliefde.
Ja het is wel zo en dat geeft me al meer rust maar jezus wat mis je zo'n iemand dan he hahaquote:Op zondag 15 mei 2005 22:07 schreef nokwanda het volgende:
Je schreef al dat ie gilde van de pijn. Dus ik denk van wel.
Van je zusje is wel erg ja zegquote:Op zondag 15 mei 2005 22:33 schreef nokwanda het volgende:
Een paar jaar geleden stierf mijn mamma in Afrika (mijn eigen mamma is hier in Nederland hoor). Ik was daar niet bij en kon pas maanden later daar zijn. In haar huis was de situatie helemaal veranderd. Maar alle meubels waren wel hetzelfde gebleven. Op een avond toen ik alleen was zat ze daar in haar favoriete stoel en heb ik een heel gesprek met haar gehad. Ze was er gewoon klaar voor. Ze had geen zin in verdere ouderdomskwalen en verliezen. Het was mooi geweest en ze was er blij mee. Ik mis haar wel maar toch heb ik er geen verdriet over. Helemaal niet zelfs.
Wel van een "zus"die er jong en plotseling tussenuit piepte zonder afscheid te nemen terwijl iedereen ervanuit ging dat ze beter zou worden.
Mooi (verhaal), behalve van je 'zus' dan.quote:Op zondag 15 mei 2005 22:33 schreef nokwanda het volgende:
Een paar jaar geleden stierf mijn mamma in Afrika (mijn eigen mamma is hier in Nederland hoor). Ik was daar niet bij en kon pas maanden later daar zijn. In haar huis was de situatie helemaal veranderd. Maar alle meubels waren wel hetzelfde gebleven. Op een avond toen ik alleen was zat ze daar in haar favoriete stoel en heb ik een heel gesprek met haar gehad. Ze was er gewoon klaar voor. Ze had geen zin in verdere ouderdomskwalen en verliezen. Het was mooi geweest en ze was er blij mee. Ik mis haar wel maar toch heb ik er geen verdriet over. Helemaal niet zelfs.
Wel van een "zus"die er jong en plotseling tussenuit piepte zonder afscheid te nemen terwijl iedereen ervanuit ging dat ze beter zou worden.
Wie besluit dit voor je?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:46 schreef Enyalius het volgende:nou dan wordt er voor je besloten. Of je blijft nog een tijdje daar of je wordt weer trug gesteurd. als er een spoed reincarnatie nodig is voor een bepaald doeleinde dan ben je binnen een mum van tijd weer op Aarde, of een andere planeet, ligt er net aan waar je nodig bent. als ze gewoon de tijd nemen zit er meestal zo'n 30-40 aardse jaren tussen een reincarnatie.
Wel grappig dat je dat zegt over de hemel en hel. Dat heb ik altijd al zo gedacht. Ik denk dat mensen zodra ze dood zijn/gaan heus zelf wel kunnen bedenken of ze goed hebben geleeft of niet.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:46 schreef Enyalius het volgende:
...
er is geen Hel en Hemel zoals het beschreven is in boekwerken. er zijn geen maagden die op je staan te wachten als je een zogenaamd goed leven heb geleid. en er zijn niet altijd familieleden die je op staan te wachten. en er is ook niet altijd een tunnel van licht waar je door heen gaat. in de meeste van deze gevallen is het maar net wat je zelf in beeld en creeerd.
Als je doodgaat komt je ziel los van je lichaam. normaal gesproken zit je ziel nog aan je lichaam vast doormiddel van een "lijntje". deze zorgt ervoor dat je altijd je weg trug kunt vinden naar je lichaam als je astraal gaat reizen. als je doodgaat verdwijnt dit lijntje. als je lange tijd in coma ligt vervaagd dit lijntje in de loop der tijd.
Als je je vast blijft klampen aan je aardse bezittingen, of simpel weg niet bent opgehaald door Dood, dan blijf je op aarde ronddwalen. als je wel opgehaald wordt kom je in het "schimmenrijk" terecht. dit is niet het einde, maar een tijdelijke verblijf plaats. de entree naar dit schimmenrijk verschilt per persoon en hoe hij het creeert. als de mens geleefd heeft zonder spijt dan zul je wellicht die lichttunnel kunnen bedenken, als je wel spijt hebt van veel zaken dan kun je een fictieve hel creeeren waardoor je moet naar het schimmenrijk.
...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |