Idd... Nou heb ik m dus nog niet zo lang, maar als dat elke keer zo gaat zijn na mn menstruatie, dan lijkt me dat toch niet echt iets waar ik op zit te wachten!quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:55 schreef Xanthe het volgende:
Als het regelmatig terug komt is het misschien eerder noodzaak om uit te laten zoeken waarom het zo vaak terug komt.
Die keren na het plaatsen van het spiraaltje bedoel je?quote:Op donderdag 21 juli 2005 11:47 schreef Xanthe het volgende:
Krijg nu het idee dat je niet zeker weet dat het een blaasontsteking is omdat je het de voor gaande keren ook niet hebt laten testen....
Wat een muts ben ik ook he ?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:51 schreef Brighteyes het volgende:
Die ring die glibbert niet weg... echt niet... Je moet hem er half uit hebben hangen wil hij terug naar buiten floepen als hij er eenmaal in zit, zit hij er ook in hoor. Ik heb hem zelfs wel eens samen met een tampon in gehad vanwege een beetje nabloeden en hij komt dan niet eens altijd met de tampon mee naar buiten, mits je dat met een beetje beleid doet.
Als je bang bent voor vergeten oid zou ik gaan voor de ring omdat je daarbij nog eens uch verschillende herinneringsmanieren hebt in de vorm van mailtjes, timers en sms-jes. Ik vond het echt perfect.
De prikpil zou ik echt aan niemand aanraden. Veel huisartsen willen 'm niet eens geven. Je weet van te voren niet hoe je op de hormonen uit de prikpil gaat reageren, en als je er bijvoorbeeld slecht op zou reageren dan zit het wel voor drie maanden (dat dacht ik) in je lichaam.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:55 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, wel ietsje minder en korter, maar dat vond ik geen probleem.
Ik moet eigenlijk wel een beetje lachen om je 'paniek'.
Waarom ga je niet voor de prikpil oid. Die werkt een half jaar (als ik het goed heb) dan hoef je je echt nergens druk over te maken...
Mja. Het is meer dat het voor mij op dit moment nagenoeg onmogelijk is om naar de huisarts te gaan. Ik werk fulltime op 1,5 uur reizen van mijn huisarts af dus.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:02 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, voor mezelf zou ik het ook niks vinden, veel te heftig en te definitief, maar als je echt zo 'panisch' bent voor een zwangerschap lijkt het me een mogelijke optie.
Het slimste is mss toch sowieso wel om eens met je huisarts hierover te praten. Die kent meer cijfers en risico's etc dan wij hier...
Dat zal me echt aan mijn aars schurften. Als 20 minuten gefrummel van zo'n man betekent dat ik me 5 jaar geen zorgen meer hoef te maken over zwangerschappen: gimme gimme gimme.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:13 schreef Christine het volgende:
En ik zou er ook tegenop zien om zo'n dokter "daar beneden" te laten frummelen.
Ik vraag me af of dat niet ook electronisch of via de telefoon kan.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:42 schreef TheSilentEnigma het volgende:
@AudreyHepburn: gewoon naar je huisarst gaan en vragen of ie je naar een gynaecoloog bij je in de buurt wilt doorverwijzen.
Ik heb de pro's en contra's besproken met mijn huisarts. Ze heeft me vervolgens een recept meegegeven voor het spiraaltje en pijnstillers. Het plaatsen zou in principe gewoon door de huisarts gedaan worden, op de derde dag van mijn eerstvolgende menstruatie. Alleen ging dat niet helemaal zoals gepland. Zie verslag eerder in dit topic...quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:18 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat niet ook electronisch of via de telefoon kan.
De mensen die al een spiraaltje hebben, wat gebeurde er precies op die eerste afspraak met de dokter ?
Mijn huisarts vond het goed dat ik een spiraaltje wilde, maar die wilde het niet zelf plaatsen omdat ik nog jong (20) ben en nog nooit kinderen had gehad. Ik moest toen naar een gyneacoloog. Die heeft toen eerst met me gebabbeld en gekeken of een spiraaltje echt goed was voor mij (misschien dat ik ook de nuvaring of prikpill oid wilde).quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:18 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat niet ook electronisch of via de telefoon kan.
De mensen die al een spiraaltje hebben, wat gebeurde er precies op die eerste afspraak met de dokter ?
ik hoorde laatst zoiets dat bij een blaasonsteking de test negatief kan aangeven terwijl je wel zwanger bent. (ik weet niet of dit waar is hoor, miss is het weer zo'n fabeltje) Nu vroeg ik dat dus omdat ik nu langer dan een maand geleden ben gestopt met de pil (heel erg last van de hormonen) en nu nog steeds niet ongesteld ben. Nu heb ik ook nog een tijdje geleden een blaasonsteking gehad. Ik heb nu al 3 testen gedaan maar allemaal negatief. Hoeft dus helemaal niets te zeggen want ik las ook dat de menstruatie nogal op zich kan laten wachten als je stopt met de pil.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 09:41 schreef Xanthe het volgende:
Hoe bedoel je dat? Of een blaasontsteking een test positief kan laten zijn ? Dat niet test word pas positief als je genoeg HCG in je urine hebt zitten.
Of die ook negatief kan zijn terwijl je wel zwanger bent? Ja dat zou misschien wel kunnen , als je vaak naar de wc moet en je meer drinkt heb je kans dat het hormoon niet de tijd heeft gekregen om in je urine te gaan zitten (niet in de juiste hoeveelheid). Maar als je zekerheid wilt hierover zou ik even met de huisarts of de apotheek bellen , ben zelf ook wel benieuwd naar de uitslag.
Vanwaar je vraag?
Een meisje die ik ken heeft ook een spiraaltje.. wel met hormonen, maar dat is heel erg minimaal. Ze is hierdoor 5 jaar lang niet meer ongesteld geweest.... heerlijk lijkt me datquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:04 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
ik zit zelf te denken aan het spiraaltje, want eigenlijk wil ik helemaal geen hormonen meer in mijn lichaam. Maar ik las al dat je menstruatie daar heftiger van kan worden en pijnlijker. (één van de reden dat ik aan de pil ben gegaan was heftige en pijnlijke menstruatie)
de nuvaring is toch ook heel erg 'tijdsgebonden' dus je mag hem geen 10 minuten later indoen dan je hem eruit had gehaald, want dan werkt ie niet meer. klopt dat?
Ik had het meer over mijn menstruatie voor ik aan de pil was. dat ik mezelf gek zit te maken weet ik idd wel zekerquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:57 schreef Xanthe het volgende:
De test bij de huisarts is hetzelfde als die je thuis doet. Als je echt zekerheid wilt hebben zul je bloed moeten laten prikken.
Maar ik denk dat je je zelf gek zit te maken en dat het allemaal wel mee valt , dat je hiervoor wel netjes optijd ongesteld werd kwam mede door de pil , die je hormoonhuishouding regelde.
Nu moet je lichaam dit weer zelf gaan doen en dat heeft tijd nodig.
Bij mijn huisarts nam de assistente een druppeltje bloed af (prikje in vinger) en keek ze dat na. Dat was dus niet hetzelfde als zo'n thuistester.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:52 schreef Moja het volgende:
nu ga ik maandag ook nog bij de dokter een testje laten doen voor de zekerheid, ik vetrouw nu zelfs die zwangerschapstesten niet meer.
vermoeiend dit![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |