Hoi.
![]()
. Denk met me mee, als je dat wil.
Ik slik momenteel Microgynon 30, en gebruik verder condooms erbij. Want ik ben een ontzettend mietje, en heel erg bang voor zwangerschap. Maar, condooms zijn niet alles, en daar wil ik eigenlijk wel mee stoppen, maar niet zomaar.
Ik slik de pil sinds 2,5 jaar en heb er afgezien van wat kleine bijwerkingkjes in het begin nooit echt last van gehad. Maar wat me er niet aan zint is de menselijke faal-factor. Puur het feit dat ik weleens tot 2 uur in bed blijf liggen of er juist om 6 uur 's ochtends uitmoet. Ik slik mijn pil altijd meteen 's ochtends na het wakkerworden ivm vergeten. Ik ben er zo zorgvuldig mogelijk mee, maar ik ben toch een beetje huiverig om weer alleen met de pil seks te hebben. Het is al een keer misgegaan dat ik in mijn eerste week de pil te laat slikte en een MAP moest halen. Die stress wil ik NOOIT meer.
Daarom zit ik eraan te denken om bijv. de Nuvaring of een Mirena-spiraaltje te nemen. Maar ook daar zitten nadelen aan. Nu is het zo dat ik elke maand als ik weer ongesteld word even God op mijn blote knieën dank dat het allemaal goedgegaan is. (Nogmaals: ik ben ECHT heel zorgvuldig, maar ik ben ook een ontzettend mietje.) Maar wat ik vervelend vind aan de Mirena, is dat je dus niet meer ongesteld wordt. Dag controlemoment. Ik poep al in mijn broek bij de gedachte dat ik misschien die ene vrouw ben die dan door het spiraaltje heen zwanger wordt enz. Irreële angst he ? Maar toch zie ik mezelf al weer in het Kruidvat staan voor zwangerschapstesten, om zeker te zijn. Hoe ervaren andere vrouwen dit ?
Een soortgelijk probleem met de Nuvaring. Stel dat ie wegglibbert en ik het niet merk ?
Wat zeggen mensen die hier ervaring mee hebben ervan ? Wat raden jullie me aan ?