abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26908699
Ik slik nu ruim 4 jaar de pil en eigenlijk bevalt de pil me niet, al vanaf het begin. Ik voel me altijd opgejaagd, alsof ik de hele dag op mn tenen moet lopen. Ik had dit al eerder, toen ik Diane 35 slikte. Ik ben toen overgestapt op Microgynon 30. Het gevoel was even weg, maar dat kwam na 1 maand weer terug. Ik weet zeker dat het van de pil komt en wil nu dus overstappen naar een ander anticonceptiemiddel. Ik heb al een afspraak gemaakt bij de huisarts, maar ik wil eerst wat meer informatie over andere anticonceptiemiddelen zodat ik beter kan praten over mijn wensen.

Aangezien de hormonen zoiets raars met mijn lichaam doen, wil ik graag iets met weinig of geen hormonen. Wat zijn goede oplossingen?

(en als er al een topic over is, heeft iemand dan de link?)
pi_26908857
mijn vriendin bevalt de nuva ring erg goed, verder heb je nog implanon en het spiraaltje
pi_26908991
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:00 schreef Byte_Me het volgende:
mijn vriendin bevalt de nuva ring erg goed, verder heb je nog implanon en het spiraaltje
ik zit zelf te denken aan het spiraaltje, want eigenlijk wil ik helemaal geen hormonen meer in mijn lichaam. Maar ik las al dat je menstruatie daar heftiger van kan worden en pijnlijker. (één van de reden dat ik aan de pil ben gegaan was heftige en pijnlijke menstruatie)

de nuvaring is toch ook heel erg 'tijdsgebonden' dus je mag hem geen 10 minuten later indoen dan je hem eruit had gehaald, want dan werkt ie niet meer. klopt dat?
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:14:06 #4
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_26909266
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:04 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

ik zit zelf te denken aan het spiraaltje, want eigenlijk wil ik helemaal geen hormonen meer in mijn lichaam. Maar ik las al dat je menstruatie daar heftiger van kan worden en pijnlijker. (één van de reden dat ik aan de pil ben gegaan was heftige en pijnlijke menstruatie)

de nuvaring is toch ook heel erg 'tijdsgebonden' dus je mag hem geen 10 minuten later indoen dan je hem eruit had gehaald, want dan werkt ie niet meer. klopt dat?
nuvaring werkt ook met hormonen
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_26909323
die 10 minuten lijkt me sterk. je moet hem wel op de juiste dag indoen, en dan ook het liefst op het juiste dagdeel. bijvoorbeeld altijd 's morgens of 's avonds.

nuvaring en implanon werken wel met hormonen (sommige spiraaltjes toch ook?), maar de dosering is een stuk lager dan bij de pil.
pi_26909395
Ik krijg volgende week het mirena spiraaltje (http://www.sexwoordenboek.nl/mirena_voor&nadelen.html) , ik ben ook niet echt dol op hormonen in mijn lichaam en reageerde ook niet goed op de pil en heb ook jaren lang geen anticonceptie gebruikt , maar ik wil het risico niet lopen nu weer zwanger te worden en na veel wikken en wegen heb ik dus besloten op het spiraaltje ook omdat de menstruatie juist zou kunnen uitblijven uit eindelijk.
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:20:25 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26909460
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:04 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Dat is ook mijn reden om huiverig te zijn voor het spiraaltje... Ik gebruik op dit moment niks, maar die condooms is toch ook niet echt ideaal.
quote:
Nou, zo vreselijk nauw komt het niet, een half uurtje heb je iig wel, en ik had gewoon een memo in mijn telefoon een paar dagen van te voren, eentje in mijn tas stoppen. En als ik dan het waarschuwings sms-je kreeg (briljante service van Nuva! ) dan kon ik hem gewoon heel snel inbrengen.

Alleen... het werkt ook op hormonen, hoewel het wel een lagere dosis is dan de pil. Ik reageer dus ook op die hormonen, libido-verdwijning , en daar had ik met die ring dus ook last van.
Dus voor mij geen hormonen meer...
pi_26909506
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:16 schreef Byte_Me het volgende:
.
nuvaring en implanon werken wel met hormonen (sommige spiraaltjes toch ook?), maar de dosering is een stuk lager dan bij de pil.
Implanon schijnt nogal eens te gaan verkleven aan spieren in je arm , niet echt fijn als die er weer uit moet dan.
Mirena spiraal werkt ook met hormonen maar deze dosering is heel veel lichter dan die van de pil of zelfs implanon en een voordeel van de mirena is dat di 5 jaar bescherming bied.
Relatief goedkoper is daardoor dan het gebruik van de pil volgens mij (mirena kost 130,-) en word bij sommige ziekenfondsen nog wel vergoed.
pi_26909535
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:20 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, zo vreselijk nauw komt het niet, een half uurtje heb je iig wel, en ik had gewoon een memo in mijn telefoon een paar dagen van te voren, eentje in mijn tas stoppen. En als ik dan het waarschuwings sms-je kreeg (briljante service van Nuva! ) dan kon ik hem gewoon heel snel inbrengen.
daar zal ik mn vriendin ook eens voor opgeven, klinkt handig!
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:23:54 #10
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26909558
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:18 schreef Xanthe het volgende:
Ik krijg volgende week het mirena spiraaltje (http://www.sexwoordenboek.nl/mirena_voor&nadelen.html) , ik ben ook niet echt dol op hormonen in mijn lichaam en reageerde ook niet goed op de pil en heb ook jaren lang geen anticonceptie gebruikt , maar ik wil het risico niet lopen nu weer zwanger te worden en na veel wikken en wegen heb ik dus besloten op het spiraaltje ook omdat de menstruatie juist zou kunnen uitblijven uit eindelijk.
Ik krijg volgende week ook dat martelwerktuig...
Tip: lees niet in de andere topics over dat ding...
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:25:09 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26909594
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:22 schreef Byte_Me het volgende:
daar zal ik mn vriendin ook eens voor opgeven, klinkt handig!
Op DIT stukje van de site kan ze zich opgeven voor de Time-Service, dan krijg je een mailtje en een sms-je als je de ring erin of eruit moet doen.
En ik geloof zelfs ook op de dag ervoor, gewoon als extra waarschuwing. Echt superhandig!
pi_26909695
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:23 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik krijg volgende week ook dat martelwerktuig...
Tip: lees niet in de andere topics over dat ding...
Ik heb er nog geen topic over gelezen te meer omdat meestal alleen de slechte ervaringen te lezen zijn. Dat het pijn zal gaan doen ben ik me van bewust en ik heb dus vervoer geregeld en mijn kleine meid is bij opa en oma en blijft daar ook een nachtje slapen, zo hoef ik me dus om haar geen zorgen te maken en heb ik de dag voor mezelf om weer bij te gaan komen.
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:32:00 #13
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26909750
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:29 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Ik heb er nog geen topic over gelezen te meer omdat meestal alleen de slechte ervaringen te lezen zijn. Dat het pijn zal gaan doen ben ik me van bewust en ik heb dus vervoer geregeld en mijn kleine meid is bij opa en oma en blijft daar ook een nachtje slapen, zo hoef ik me dus om haar geen zorgen te maken en heb ik de dag voor mezelf om weer bij te gaan komen.
Ah! Je hebt een kind! Nou, in dat geval schijnt het reuze mee te vallen!
pi_26909752
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:25 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Op DIT stukje van de site kan ze zich opgeven voor de Time-Service, dan krijg je een mailtje en een sms-je als je de ring erin of eruit moet doen.
En ik geloof zelfs ook op de dag ervoor, gewoon als extra waarschuwing. Echt superhandig!
ik had het al gevonden, heb hier alleen geen streepjescode bij de hand. vanavond even eentje meenemen.
pi_26910321
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:20 schreef Brighteyes het volgende:

Alleen... het werkt ook op hormonen, hoewel het wel een lagere dosis is dan de pil. Ik reageer dus ook op die hormonen, libido-verdwijning , en daar had ik met die ring dus ook last van.
Dus voor mij geen hormonen meer...
Dit heb ik dus ook. Ik reageer zonder extra hormonen al heftig genoeg op mn eigen hormonen. De pil maakt dit nog erger. Ik heb niet echt last van libido-verdwijning. (al weet ik dat niet echt. ik slik nu 4 jaar de pil en heb nu bijna 3 jaar iets mijn vriend die voor mij de eerste was) Ik heb wel last van 'matte emoties'. Ik ben nooit meer super vrolijk, altijd een beetje vrolijk. Maar ik word wel boos om niets en kan dan niet meer reltiveren. Ik ben opvliegerig, maar zonder de pil kan ik beter relativeren.

heeft iemand de url van de horror verhalen over het spiraaltje?

heeft iemand hier een koperspiraaltje? en hoe bevalt dat (zonder de horror, maar het spiraaltje op zich)
pi_26910366
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ah! Je hebt een kind! Nou, in dat geval schijnt het reuze mee te vallen!
Maar het lijkt mij dat het pas mee zou vallen als je een bevalling op normale manier hebt gehad...
En die van mij is via een keizersnede gekomen.... (dus geen uitgelubberde baarmoedermond )
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:55:17 #17
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26910441
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:52 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Maar het lijkt mij dat het pas mee zou vallen als je een bevalling op normale manier hebt gehad...
En die van mij is via een keizersnede gekomen.... (dus geen uitgelubberde baarmoedermond )
Ja, is zo...
Ik denk er toch serieus over na een verdoving te nemen, jij?
pi_26910488
Weet iemand ook of er andere adressen zijn om over dit soort onderwerpen te praten? ik ben een beetje angstig voor de huisarts (is een man en praat over dit soort dingen liever met een vrouw)
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:57:48 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26910525
Rutgerstichting zou moeten kunnen.

Mijn huisarts is ook man, maar godzijdank naast HA ook seksuoloog. Dat praat net even wat makkelijker over dit soort dingen.
pi_26910642
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ja, is zo...
Ik denk er toch serieus over na een verdoving te nemen, jij?
Het is hier wat vreemd gegaan allemaal...
Kreeg bij mijn controle bezoek nav. de geboorte van mijn dochter een boekje mee over anticonceptie , in een normale situatie zou ik hier niet eens over peinzen omdat het nu ook heel lang heeft geduurd eer ik zwanger werd en zelfs via het ziekenhuis zwanger ben geworden , maar de situatie thuis is er niet naar dat ik het risico wil lopen juist nu ineens spontaan zwanger te worden.
Dus ik verdiepte me in de anti conceptie middelen en kwam zo uit bij de mirena , dus belde met het ziekenhuis van hoe en wat.
Ik moest contact opnemen met de huisarts en daar dus langs om een verwijskaart te halen voor het ziekenhuis, daarna het ziekenhuis gebeld en die vroegen of ik al een receptje had meegekregen , niet dus , dus het ziekenhuis heeft mij een receptje gestuurd zodat ik de mirena mee kan nemen , afspraak gepland (was volgens hun ook niet nodig om ongesteld te zijn ) de dag dat de afspraak gepland staat is hopenlijk mijn 1e dag van de menstruatie. Over pijnstillers of verdoving is al helemaal niet gepraat.... Vrijdag over een week moet ik er dus heen ....
pi_26910777
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:57 schreef Brighteyes het volgende:
Rutgerstichting zou moeten kunnen.

Mijn huisarts is ook man, maar godzijdank naast HA ook seksuoloog. Dat praat net even wat makkelijker over dit soort dingen.
Heb al gekeken op de site van de Rutgerstichting. en heb toen verder gekeken naar CASA over Anticoncept, Seksualiteit en Abortus. Maar bij die stichtingen ligt de nadruk wel heel erg op het beëindigen van zwangerschappen en gezinshulpverlening. Iemand ervaring met die organisaties?
  woensdag 11 mei 2005 @ 13:07:23 #22
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26910821
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:01 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Het is hier wat vreemd gegaan allemaal...
Kreeg bij mijn controle bezoek nav. de geboorte van mijn dochter een boekje mee over anticonceptie , in een normale situatie zou ik hier niet eens over peinzen omdat het nu ook heel lang heeft geduurd eer ik zwanger werd en zelfs via het ziekenhuis zwanger ben geworden , maar de situatie thuis is er niet naar dat ik het risico wil lopen juist nu ineens spontaan zwanger te worden.
Dus ik verdiepte me in de anti conceptie middelen en kwam zo uit bij de mirena , dus belde met het ziekenhuis van hoe en wat.
Ik moest contact opnemen met de huisarts en daar dus langs om een verwijskaart te halen voor het ziekenhuis, daarna het ziekenhuis gebeld en die vroegen of ik al een receptje had meegekregen , niet dus , dus het ziekenhuis heeft mij een receptje gestuurd zodat ik de mirena mee kan nemen , afspraak gepland (was volgens hun ook niet nodig om ongesteld te zijn ) de dag dat de afspraak gepland staat is hopenlijk mijn 1e dag van de menstruatie. Over pijnstillers of verdoving is al helemaal niet gepraat.... Vrijdag over een week moet ik er dus heen ....
Ik moet dat ding ook zelf meenemen, en over een verdoving (of pijn) is bij de gynaecoloog niet gesproken. Toch lees ik overal (zelfs in het bijgevoegde boekje) dat verdoving zeker wel mogelijk is. je hoeft niet ongesteld te zijn, maar het schijnt wel minder pijnlijk te zijn indien je het wel bent...

[ Bericht 0% gewijzigd door TheSilentEnigma op 11-05-2005 13:13:40 ]
pi_26910864
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:01 schreef Xanthe het volgende:

[..]
wat vertelde ze dan?
pi_26910883
Hier ook nog een pil topic:
Depressief door de pil?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_26910987
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:09 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

wat vertelde ze dan?
Dat ik via de huisarts dit moest regelen en bij het volgende telefoon gesprek voor de (wat ik dacht 1e) afspraak kreeg ik te horen dat die er meteen de 1e afspraak al geplaats zou worden en was ze al een afspraak aan het plannen waarop ik toch aangaf dat ik het liever wel deed tijdens de menstruatie... Nu maar hopen dat die weer op de juiste dag gaat komen , zul je net zien dat ik toch erg gespannen ga worden en dat die uit gaat blijven
pi_26911016
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:09 schreef Biancavia het volgende:
Hier ook nog een pil topic:
Depressief door de pil?
thanks
pi_26911053
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:13 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Dat ik via de huisarts dit moest regelen en bij het volgende telefoon gesprek voor de (wat ik dacht 1e) afspraak kreeg ik te horen dat die er meteen de 1e afspraak al geplaats zou worden en was ze al een afspraak aan het plannen waarop ik toch aangaf dat ik het liever wel deed tijdens de menstruatie... Nu maar hopen dat die weer op de juiste dag gaat komen , zul je net zien dat ik toch erg gespannen ga worden en dat die uit gaat blijven
dat is inderdaad niet te hopen zou je ook kunnen doen dat je stopt met de pil, in je stopweek een spiraaltje laat plaatsen en dan helemaal stopt met de pil? of raden ze aan eerder te stoppen me de pil?
pi_26912127
Ik heb ondertussen, femodeen, microgynon, marvelon en diana geslikt. Alles gaf een hele slechte uitwerking. Toen dacht ik de oplossing in het mirenaspiraal te hebben gevonden. Dus deze heb ik laten zetten. Maar vergis je niet, als je nog nooit een kind hebt gebaard kan het plaatsen van het spiraal ongelofelijk veel pijn doen, omdat de baarmoedermond nog niet goed genoeg is opgerekt.
Ik heb uiteindelijk besloten om helemaal geen hormonen troep in mijn lichaam meer te willen. En alleen nog maar condooms te gebruiken.
Dat scheeld nu enorm. Het is even wat minder prettig met condooms, maar ik heb dit vele malen liever als met hormonen. Ik voel me een stuk prettiger, en ik ben zelfs weer aan het afvallen.
Een normaal spiraal wil ik ook niet aangezien ik supervruchtbaar ben en de kans op een buiten baarmoedelijke zwangerschap daardoor enorm verhoogd.
mama van Myrddin
pi_26912230
Misschien is dat ook een optie. gewoon ff met alles stoppen en met het condoom... maar klinkt misschien gek, ik vertrouw condooms niet 100%
  woensdag 11 mei 2005 @ 13:55:35 #30
107521 Furia
snoopy weer
pi_26912312
op www.anticonceptie.nl kun je een test doen om te zien wat er het beste bij je past. Daar kun je ook aangeven of je wel of niet bezwaar hebt tegen hormonen!
pi_26912377
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:55 schreef Furia het volgende:
op www.anticonceptie.nl kun je een test doen om te zien wat er het beste bij je past. Daar kun je ook aangeven of je wel of niet bezwaar hebt tegen hormonen!
dan kom je dus meteen bij koperspiraaltje uit.
pi_26912508
Ah, een lotgenoot. .
Ik kan ook heel slecht tegen hormonen en heb verschillende pillen en het mirena-spiraal gehad. In eerste instantie wilde ik de mirena niet, maar volgens mijn huisarts was de hormoonconcentratie zo laag, dat ik daar écht geen problemen mee kon krijgen. Wel dus. . Na acht maanden heb ik de mirena laten verwijderen en sindsdien gebruik ik de persona. Het is minder veilig dan de pil, maar ik gebruik het nu drie jaar en ben er érg tevreden mee. Koperspiraal is voor mij helaas geen optie, want ik ben in eerste instantie aan de pil begonnen omdat mijn menstruatie zo hevig is.

Veel succes met je zoektocht, vraag anders om een verwijzing naar de gyneacoloog, hij/zij kan je vaak ook uitgebreid helpen.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_26912656
Persona zou niets voor mij zijn. Ik wil gewoon absoluut niet zwanger worden. Vandaar dat ikzelf ook iets aan anticonceptie wil doen en het niet over wil laten aan mijn vriend. Een condoom vertrouw ik niet, omdat je dat in 'the heat of the moment' nog weleens kan vergeten.
  woensdag 11 mei 2005 @ 14:07:57 #34
107521 Furia
snoopy weer
pi_26912729
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:57 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

dan kom je dus meteen bij koperspiraaltje uit.
Mmmm.. en dat moet ingebracht worden... nee dank je
pi_26912748
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 14:06 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Persona zou niets voor mij zijn. Ik wil gewoon absoluut niet zwanger worden. Vandaar dat ikzelf ook iets aan anticonceptie wil doen en het niet over wil laten aan mijn vriend. Een condoom vertrouw ik niet, omdat je dat in 'the heat of the moment' nog weleens kan vergeten.
Dan blijft er idd alleen maar het koperspiraal over vrees ik.
En ik ben nog nooit een condoom in the heat of the moment vergeten, veel te panisch dat ik zwanger word. .
Echte liefde!
  woensdag 11 mei 2005 @ 14:08:46 #36
107521 Furia
snoopy weer
pi_26912758
sterilisatie? ik weet niet of dat bij vrouwen ook tijdelijk kan..
pi_26912803
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 14:08 schreef Furia het volgende:
sterilisatie? ik weet niet of dat bij vrouwen ook tijdelijk kan..
Voor zover ik weet kan dat bij vrouwen nog steeds niet tijdelijk. Anders had ik mezelf allang al laten steriliseren. . Maar ja, misschien verander ik ooit nog van gedachten en wil ik opeens wél kinderen... zit je daar met je dichtgeknoopte eierstokken.
Echte liefde!
pi_26912853
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 14:08 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Dan blijft er idd alleen maar het koperspiraal over vrees ik.
En ik ben nog nooit een condoom in the heat of the moment vergeten, veel te panisch dat ik zwanger word. .
ik ook niet, maar ik ben veel te bang dat t ooit een keer gebeurt of dat er per ongeluk toch sperma in me komt ofzo.

en ik laat niets opknopen. je weet maar nooit. ik ben nu 23 dus misschien wil ik ooit wel kinderen
pi_26966918
update: ik krijg donderdag bij de huisarts mijn spiraaltje. gisteren geweest en hij begreep alles goed. kreeg alleen inwendig onderzoek (SOA/AIDS test) en daar was ik niet echt op voorbereid. Woensdag bellen voor de uitslag en dan donderdagochtend om 9 uur hem erin laten zetten...
pi_26967454
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 09:34 schreef goddess-in-heaven het volgende:
update: ik krijg donderdag bij de huisarts mijn spiraaltje. gisteren geweest en hij begreep alles goed. kreeg alleen inwendig onderzoek (SOA/AIDS test) en daar was ik niet echt op voorbereid. Woensdag bellen voor de uitslag en dan donderdagochtend om 9 uur hem erin laten zetten...
Goed nieuws!
Als alles volgens plan verloopt, ben je vanaf donderdag voor de komende 10 jaar van al je anti-conceptie-ellende verlost.
Echte liefde!
pi_26967689
welk spiraaltje krijg je?
pi_26967728
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 10:04 schreef Xanthe het volgende:
welk spiraaltje krijg je?
Als ik het allemaal goed begrepen heb, krijgt ze een "gewoon" koperspiraaltje.
Echte liefde!
pi_26970948
Ik heb helemaal geen problemen met de pil, nooit gehad ook. Maar ben bang als ik wat anders probeer dat ik 't wel krijg. Enige wat ik echt vervelend vind is dat ik nogal rommelig en vergeetachtig ben en elke dag netjes de pil slikken nogal een gedoe is.
Sweet and innocent...
  vrijdag 13 mei 2005 @ 11:40:45 #44
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_26971010
iemand ervaring met implanon?
of is dat niks om naar over te stappen vanaf de pil?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 13 mei 2005 @ 11:57:12 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26971611
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 11:38 schreef Innocence het volgende:
Ik heb helemaal geen problemen met de pil, nooit gehad ook. Maar ben bang als ik wat anders probeer dat ik 't wel krijg. Enige wat ik echt vervelend vind is dat ik nogal rommelig en vergeetachtig ben en elke dag netjes de pil slikken nogal een gedoe is.
Dan zou ik als ik jou was kijken of een overstap naar de Nuvaring toch niet wat is. 1 keer in de 3-4 weken in doen en een sms-waarschuwingsservice die je verteld dat het tijd is om te wisselen. Ideaal!
pi_26971904
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 11:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dan zou ik als ik jou was kijken of een overstap naar de Nuvaring toch niet wat is. 1 keer in de 3-4 weken in doen en een sms-waarschuwingsservice die je verteld dat het tijd is om te wisselen. Ideaal!
Ja, zag deze week het topic op Fok en ben er 's over gaan lezen.

Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je/of je partner het helemaal niet voelt bij seks...

Misschien gewoon 's een periode proberen, ik weet niet hoeveel geld je er aan kwijt bent?
Want mijn pil wordt ook al niet vergoed, maar die is nog makkelijk te betalen.

[ecit] Ik stel m'n vragen trouwens wel even netjes in het Nuvaring topic
Sweet and innocent...
pi_26973499
ik krijg inderdaad het gewone koperspiraaltje. Wel de iets kleiner (je hebt verschillende: voor als je al kinderen hebt gehad en voor als je nog geen kinderen hebt gehad) ik ben wel opgelucht, maar ik vind het ook wel eng. Gister was ik helemaal 'van de leg af'. Ik voelde me netalsof ik een operatie zou krijgen ofzo. Ik ben ook wel echt zenuwachtig voor donderdag. Het spiraaltje wordt gelukkig wel ingezet door één van de vrouwelike huisartsen.

Trouwens, het was helemaal niet erg om met mn mannelijke huisarts erover te pratne. Het was gewoon een 'zakelijk' gesprek. ook bij dat onderzoek en ik zat daar naakt, deed hij alles hij stelde me op mijn gemak en vertelde precies wat hij ging doen. Het voelde niet vreemd in ieder geval. Ben wel blij dat het door een vrouwelijke huisarts wordt ingezet, alsof die meer ervaring hebben met dit soort dingen en ook weten hoe het voelt e.d.

De huisarts vertelde dat ik na het inzetten wel 'menstruatiekrampen' kon krijgen en licht bloedverlies, al zal ik dat niet merken want hij wordt op de 4e dag van mn menstruatie ingezet.

Wel raar, de assistente vroeg me achteraf of de huisarts wel had verteld dat ik een ibuprofen moest innemen voor het inzetten (zodat de spieren ontspannen) gelukkig had ik dat al wel gelezen, want hij had het dus niet verteld. Maar ik had ook zoveel vragen dat hij het makkelijk vergeten kan zijn
pi_26973574
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 12:07 schreef Innocence het volgende:

[..]

Ja, zag deze week het topic op Fok en ben er 's over gaan lezen.

Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je/of je partner het helemaal niet voelt bij seks...
Ik denk het niet, want zo diep komt je partner volgens mij niet. En het is beetje elastisch, dus denk dat het anders wel mee vormt. ik zit trouwens hetzelfde met het draadje wat aan het spiraaltje zit. Straks prop ik hem met een tampon ofzo te ver naar binnen (horrorscenario dat ik heb bedacht) of voelt mn vriend het tijdens het vrijen en bezeert hij zich. Ach ik merk het wel...
pi_26973638
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 13:08 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

Ik denk het niet, want zo diep komt je partner volgens mij niet. En het is beetje elastisch, dus denk dat het anders wel mee vormt. ik zit trouwens hetzelfde met het draadje wat aan het spiraaltje zit. Straks prop ik hem met een tampon ofzo te ver naar binnen (horrorscenario dat ik heb bedacht) of voelt mn vriend het tijdens het vrijen en bezeert hij zich. Ach ik merk het wel...
ALs de draadjes aan je spiraaltje te lang zijn, kan je ze af laten knippen. Weet niet zeker of dat bij het koperspiraaltje ook zo is, maar met m'n mirena ben ik nog een keer teruggeweest omdat de seks echt niet meer leuk was met dat geprik. . Huisarts heeft ze toen korter geknipt en dáár in elk geval nooit meer last van gehad.
Echte liefde!
pi_26973766
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 13:10 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

ALs de draadjes aan je spiraaltje te lang zijn, kan je ze af laten knippen. Weet niet zeker of dat bij het koperspiraaltje ook zo is, maar met m'n mirena ben ik nog een keer teruggeweest omdat de seks echt niet meer leuk was met dat geprik. . Huisarts heeft ze toen korter geknipt en dáár in elk geval nooit meer last van gehad.
Kom ik dan nooit van die man af wel fijn om te weten. ik heb het spiraal trouwns al opgehaald en ik vind het er maar uitzien als een martelwerktuig. Wel fijn om te lezen hoe het precies in zijn werking gaat, ben ik er een beetje op voorbereid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')