abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26906918
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 10:52 schreef miss_dynastie het volgende:

Is stellig zijn in kinderen krijgen niet net zo egoistisch als stellig zijn in het ze niet willen hebben? Ik zie niet zo het egoisme in het niet willen hebben van kinderen.
Het is egoistisch om bij voorbaat iets uit te sluiten wat voor je geliefde heel belangrijk is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  † In Memoriam † woensdag 11 mei 2005 @ 10:58:19 #52
43556 miss_dynastie
pi_26907009
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 10:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is egoistisch om bij voorbaat iets uit te sluiten wat voor je geliefde heel belangrijk is.
Dat weet hij nog helemaal niet, ze zaten gewoon een beetje te kletsen over de toekomst, hij zegt dat, TS zegt dat het niet zo belangrijk is. Pas NU bedenkt zij zich dat dat wel zo is. Nou ja, daar kan je dan over praten.
pi_26907028
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 10:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Is stellig zijn in kinderen krijgen niet net zo egoistisch als stellig zijn in het ze niet willen hebben? Ik zie niet zo het egoisme in het niet willen hebben van kinderen.
Zij: Ik wil graag kinderen en trouwen.
Hij: Ik wil geen kinderen en ik wil niet trouwen, en ik wil me graag laten helpen dat ik nooit kinderen kan krijgen.

Zoek de verschillen.
♥ K, N, R en F ♥
  † In Memoriam † woensdag 11 mei 2005 @ 11:01:00 #54
43556 miss_dynastie
pi_26907111
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 10:58 schreef Sc0rPi0n het volgende:

[..]

Zij: Ik wil graag kinderen en trouwen.
Hij: Ik wil geen kinderen en ik wil niet trouwen, en ik wil me graag laten helpen dat ik nooit kinderen kan krijgen.
Gewoon dezelfde situatie. Zij wil iets, hij wil iets niet. Ik vind hem écht geen egoist. Ook geen ideale partner, beslist niet, maar wat is er mis mee om gewoon eerlijk te zijn over je eigen wensen? Juist daarom is het zo slim om er al vroeg over te praten, dan weet je direct waar je aan toe bent, kun je na drie weken afscheid nemen van een leuke verliefdheid, klaar. Maar om die jongen als egoist te bestempelen gaat me oprecht te ver.
pi_26907276
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:01 schreef miss_dynastie het volgende:

Gewoon dezelfde situatie. Zij wil iets, hij wil iets niet. Ik vind hem écht geen egoist. Ook geen ideale partner, beslist niet, maar wat is er mis mee om gewoon eerlijk te zijn over je eigen wensen? Juist daarom is het zo slim om er al vroeg over te praten, dan weet je direct waar je aan toe bent, kun je na drie weken afscheid nemen van een leuke verliefdheid, klaar. Maar om die jongen als egoist te bestempelen gaat me oprecht te ver.
Er is natuurlijk niets mis met het hebben van je eigen wensen en het uiten ervan. Sterker nog: dat zou iedereen moeten doen! En in een fijne relatie praat je over elkaars diepste verlangens. Je stelt elkaar niet voor voldongen feiten: 'Ik neem een sterilisatie en het maakt me niet uit wat jij daarvan vindt.' Wat de situatie van TS zo lastig maakt, is dat er sprake is van een relatie van 3 weken waarin zulke loyaliteit zich nog niet heeft kunnen ontwikkelen.

Uiteindelijk is het misschien echt heel belangrijk voor je om geen kinderen te nemen, belangrijker dan de wens van je geliefde om ze wel te nemen. Okee, dan maak je die keuze, maar dan heb je er wel over gesproken, dan heb je opengestaan voor de wens van de ander.
  woensdag 11 mei 2005 @ 11:09:08 #56
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_26907378
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 10:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ook zoiets als kinderen? Ik bedoel als een man ( of vrouw) echt geen kinderen moet hij zich dan laten overhalen ? Als je met 100% zekerheid weet dat je iets niet wil dan verschaf je je partner eigenlijk alleen maar duidelijkheid omtrend datgene. Maar ik vraag me af in hoeverre een 20jarige jongeman zeker kan zijn dat hij nooit kinderen wil...
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
  † In Memoriam † woensdag 11 mei 2005 @ 11:11:33 #57
43556 miss_dynastie
pi_26907454
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:05 schreef Claudia_x het volgende:
Wat de situatie van TS zo lastig maakt, is dat er sprake is van een relatie van 3 weken waarin zulke loyaliteit zich nog niet heeft kunnen ontwikkelen.
Yup. En daarnaast heb ik niet de indruk dat er echt een discussie is, meer een uitwisseling van gedachten en wensen.
quote:
Uiteindelijk is het misschien echt heel belangrijk voor je om geen kinderen te nemen, belangrijker dan de wens van je geliefde om ze wel te nemen. Okee, dan maak je die keuze, maar dan heb je er wel over gesproken, dan heb je opengestaan voor de wens van de ander.
Tja, maar met kinderen is het zo moeilijk... je hebt ze, of niet. Er is geen middenweg. Ik zou zelf deze duidelijkheid meer waarderen dan een 'tja, misschien, ooit, of zo...'
  woensdag 11 mei 2005 @ 11:12:12 #58
107521 Furia
snoopy weer
pi_26907475
Ik zou het zelf waarschijnlijk ook niet zo snel doen, maar het beste is denk inderdaad die relatie te verbreken nu het nog "kan" Later kan het ook nog wel, maar dan doet het waarschijnlijk veel meer pijn, of je doet het toch niet, waardoor je dus eigenlijk nooit zult krijgen wat je zelf zo graag wil. Ik zou denk eens goed nadenken of je, als je zou moeten kiezen, liever een man hebt, of liever kinderen. Wil je liever kinderen, dan kun je beter een man vinden die ook graag kinderen wil, want dat is voor jou dan wel wezenlijk.
  woensdag 11 mei 2005 @ 11:20:27 #59
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_26907701
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 10:52 schreef Mukie het volgende:
Ik zou nooit iets kunnen beginnen of mee verder willen gaan met iemand die geen kinderen wilt hebben. De kans is te klein dat deze persoon nog zijn gedachten gaat veranderen. En ik wil gewoon niet mijn tijd en energie in iets steken wat dan bij voorbaat stuk gaat lopen op zoiets. Ik heb het zien gebeuren bij een vriendin van me die al 10 jaar samen was en getrouwd. Ze zij inmiddels gescheiden want haar kinderwens was gewoon te sterk.
Dat bedoel ik dus, als je het zo graag wilt, dan moet je je realiseren dat die wens alleen maar sterker wordt naarmate je ouder wordt. Ook de ergernissen aan degene die het niet wilt wordt dan groter. Daarom zou ik er een eind aan maken, voordat het te pijnlijk wordt...
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_26907703
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 10:44 schreef HostiMeister het volgende:
Fuck hee, je bent pas twintig en je bent drie weken met dat jong samen, en nu al denk jij aan trouwen, samenwonen en kinderen?? Mens leef toch eerst eens...
Ik snap al die ophef niet zo over praten over dergelijke dingen. Wie zegt dat ze meteen hun toekomst vastpint volgens een vast programmatje à la

2006 - verloven
zomer 2007- trouwen
najaar 2007 - stoppen met de pil
midden 2008 - eerste kindje

enz...

Je kunt toch ook gewoon een beetje dromen over wat jíj wilt, en het daar samen met de ander over hebben? Gewoon jóúw wensen duidelijk maken, "als ik ga trouwen dan..." "ik wil graag kinderen als ik ... jaar ben" "als ik..." Je hoeft niet direct alles samen te gaan voegen, maar ik denk dat het best handig kan zijn om een beetje duidelijk te maken wat jouw toekomstbeeld is, zeker als dergelijke dingen spelen is het wel prettig om van elkaar te weten wat je kunt verwachten. Pas later gaat zo'n gesprek vaak richting "als wij...", "wanneer wij..."

Ik vind het, zoals meer mensen hier, inderdaad wel egoïstisch om meteen maar alle kans op kids uit te willen sluiten. Ze niet willen terwijl de ander ze wel wil, is één ding, maar de ander dan maar meteen de mogelijkheid ontnemen om die wens waarheid te laten worden, vind ik niet kunnen. Beide kanten op, overigens. Ik vind dat je niet eigenhandig kan besluiten dat je geen kinderen wilt in een relatie met zo'n tegenstelling en je kunt laten steriliseren (beëindig dan de relatie). Ik vind ook niet dat je de pil mag "vergeten" en zo de ander tot het krijgen van kinderen kunt dwingen. Ook dan, beëindig de relatie en zoek een nieuwe... Het gaat tenslotte over jullie beider toekomst, en als je daar vol voor gaat, moet je ook zorgen dat je daadwerkelijk sámen beslissingen kunt nemen, en niet de ander zijn stem ontnemen.
  woensdag 11 mei 2005 @ 11:22:17 #61
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_26907765
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:20 schreef innovative het volgende:

[..]

Ik snap al die ophef niet zo over praten over dergelijke dingen. Wie zegt dat ze meteen hun toekomst vastpint volgens een vast programmatje à la

2006 - verloven
zomer 2007- trouwen
najaar 2007 - stoppen met de pil
midden 2008 - eerste kindje

enz...

Je kunt toch ook gewoon een beetje dromen over wat jíj wilt, en het daar samen met de ander over hebben? Gewoon jóúw wensen duidelijk maken, "als ik ga trouwen dan..." "ik wil graag kinderen als ik ... jaar ben" "als ik..." Je hoeft niet direct alles samen te gaan voegen, maar ik denk dat het best handig kan zijn om een beetje duidelijk te maken wat jouw toekomstbeeld is, zeker als dergelijke dingen spelen is het wel prettig om van elkaar te weten wat je kunt verwachten. Pas later gaat zo'n gesprek vaak richting "als wij...", "wanneer wij..."

Ik vind het, zoals meer mensen hier, inderdaad wel egoïstisch om meteen maar alle kans op kids uit te willen sluiten. Ze niet willen terwijl de ander ze wel wil, is één ding, maar de ander dan maar meteen de mogelijkheid ontnemen om die wens waarheid te laten worden, vind ik niet kunnen. Beide kanten op, overigens. Ik vind dat je niet eigenhandig kan besluiten dat je geen kinderen wilt in een relatie met zo'n tegenstelling en je kunt laten steriliseren (beëindig dan de relatie). Ik vind ook niet dat je de pil mag "vergeten" en zo de ander tot het krijgen van kinderen kunt dwingen. Ook dan, beëindig de relatie en zoek een nieuwe... Het gaat tenslotte over jullie beider toekomst, en als je daar vol voor gaat, moet je ook zorgen dat je daadwerkelijk sámen beslissingen kunt nemen, en niet de ander zijn stem ontnemen.
Het kan ook zijn resolute standpunt zijn. Misschien wel door ervaringen in het verleden oid, of iets wat met iemand anders gebeurd is. hoe dan ook is het iets om in overweging te nemen als het gaat om de bestaande relatie. Kort gezegd, ga je door met iemand die niet dezelfde gedachtegang heeft over iets wat jij meer wil dan wat dan ook...
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  woensdag 11 mei 2005 @ 11:23:21 #62
33189 RM-rf
1/998001
pi_26907800
Ik denk niet dat zo'n verschil initieel voor het aangaan van een relatie erg veel hoeft uit te maken.
Zeker als die kindervraag niet iets dat werkelijk op de korte termijn zal spelen, maar het eerder iets is dat nog rustig een redelijk aantal jaren kan rusten...

Wel denk ik ook dat je eerlijk tegen hem moet zijn over jouw ideeen, dat je zelf wel in de verre toekomst kinderen zou willen hebben.
En tevens moet je dan duidelijk maken dat je dat nooit 'tegen' zijn wil zou willen doen, dat hij, als hij heel duidelijk is in zijn 'nee', je niet 'per ongeluk' zwanger zult gaan worden, en zeker zelf ook evenveel moeite doet om niet zwanger te worden (en hij je daarin volledig moet kunnen vertrouwen) ...

Aan zijn kant, zou hij dan misschien het idee om zih nu te laten steriliseren op moeten geven en ook bereid zijn op op de langere termijn daar nogmaals over te praten, of dan zijn mening nog veranderd is, of niet ...

het kan betekenen dat over een langere tijd zoiets betekent dat de relatie dan 'spaak' kan lopen op dat punt, maar dar ben je dan beiden bij, en als dat voor beide partners zoveel betekent, dat ze ervoor hun relatie willen opgeven, moet dat gewoon zo zijn (deels heel begrijpelijk, kinderen zijn binnen een relatie zo ongeveer de meest ingrijpende verandering)

Waarom is zijn mening overigens zo, is dat gewoon een 'los' gevoel, dat hij nu heeft (dan kan dat natuurlijk altijd veranderen, de opvatting over hoe je je leven inricht _kan_ bij het ouder worden veranderen, net zoals sommige personen rond de 20 weinig tijd besteden aan zaken als pensioensvoorziening, hypotheken, een eigen huis, maar dat rond de 30 dan wel belangrijker wordt...)
Een andere mogelijkheid is dat zijn ervaringen in zn jeugd en tot zijn ouders zeer negatief waren, en dat dat ook tot een soort van 'angst' geleid heeft zo'n verantwoordelijkheid tov eigen nageslacht te hebben (veel kinderen van alcoholisten hebben nog wel dat gevoel).
Of spelen er in zijn familie bepaalde erfelijke aandoeningen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_26907859
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:22 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

Het kan ook zijn resolute standpunt zijn. Misschien wel door ervaringen in het verleden oid, of iets wat met iemand anders gebeurd is. hoe dan ook is het iets om in overweging te nemen als het gaat om de bestaande relatie. Kort gezegd, ga je door met iemand die niet dezelfde gedachtegang heeft over iets wat jij meer wil dan wat dan ook...
Wat ik al schreef, als je zó stellig bent dat je jouw beslissing aan de ander op gaat dringen, dan vind ik om eerlijk te zijn dat je de relatie moet beëindigen. Als jij zó ontzettend geen kinderen wilt, en daar ook voor gaat zorgen, dan ontneem je je partner diens keuze en dan kun je er beter mee stoppen (tenzij de partner met die beslissing kan leven).

En als partner, als je zó graag kinderen wilt dat er geen enkele andere toekomst mogelijk is voor jou, en je partner wil dat absoluut niet, dan kun je er ook maar beter mee kappen, zeker in zo'n vroeg stadium als er nog geen levens met elkaar verweven zijn...
pi_26907862
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:09 schreef Shreever het volgende:

Ook zoiets als kinderen? Ik bedoel als een man ( of vrouw) echt geen kinderen moet hij zich dan laten overhalen ? Als je met 100% zekerheid weet dat je iets niet wil dan verschaf je je partner eigenlijk alleen maar duidelijkheid omtrend datgene. Maar ik vraag me af in hoeverre een 20jarige jongeman zeker kan zijn dat hij nooit kinderen wil...
Nee, 'openstaan voor' is niet hetzelfde als 'je over laten halen'. Erover praten betekent dat je het gewicht van andermans verlangen erkent. Je gaat je afvragen hoe belangrijk kinderen voor jou zijn, hoe belangrijk ze voor de ander zijn, en of je bereid bent te 'schikken'. Dat klinkt nogal klinisch, maar iemand die aanvankelijk instemt met een kind gaat er na de geboorte meestal gewoon heel veel van houden.

Je kunt jezelf wel voor 'voldongen feiten' stellen: ik ga studeren in het buitenland, ik wil geen kinderen, ik neem een hond. Maar als je een relatie hebt, dan doe je daarmee geen recht aan de ander. Je eigen wensen maken je tot een individu, en die wensen niet als voldongen feiten te brengen maakt je een fijne partner.
pi_26907995
In een relatie neem je met zijn tweeën beslissingen ook als het gaat om kinderen. Wat al eerder gezegd is, is dat als je het nu al als een probleem ziet, het alleen maar groter wordt.

We kunnen er lang en breed over praten maar TS zal zelf moeten beslissen of ze de relatie verbreekt of niet.
♥ K, N, R en F ♥
pi_26908034
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:11 schreef miss_dynastie het volgende:

Yup. En daarnaast heb ik niet de indruk dat er echt een discussie is, meer een uitwisseling van gedachten en wensen.
Precies. En laten we niet vergeten dat TS gezegd heeft tegen haar vriend dat ze er geen problemen mee heeft. Hij weet helemaal niet van haar dilemma. Ze kan hem vragen de sterilisatie in ieder geval uit te stellen en zo de mogelijkheid 'open' te houden.
quote:
Tja, maar met kinderen is het zo moeilijk... je hebt ze, of niet. Er is geen middenweg. Ik zou zelf deze duidelijkheid meer waarderen dan een 'tja, misschien, ooit, of zo...'
Daar denk ik nu anders over. Ik heb tegen mijn ex altijd gezegd dat ik absoluut geen kinderen wilde. Dat deed ik omdat ik erover twijfelde, en het op dat moment niet belangrijk vond. Op die manier zou hij nooit een claim ergens op kunnen leggen. Maar het is niet eerlijk van me geweest. Nu kan ik zeggen: ik weet het niet, maar voor het nu is het niet belangrijk voor me. Wel is het nu belangrijk voor me dat de optie in de toekomst in ieder geval openstaat. Hoe je relatie zich dan ontwikkelt, hoe jouw leven zich ontwikkelt - dat zie je dan wel weer.
  woensdag 11 mei 2005 @ 11:37:10 #67
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_26908162
Blijkbaar is hij ook heel erg nadrukkelijk bezig met zijn niet-kinderwens of hoe noem je dat. Als je al op je twintigste bezig bent met het zoeken naar mogelijkheden om je te laten steriliseren dan speelt dat niet willen hebben van kinderen een hele grote rol. Het valt mij ook op dat sommige mensen die geen kinderen willen (niet alle, maar sommige) daar juist ongelofelijk vaak mee bezig zijn.

Ik denk dat je er bij hem wel vanuit kunt gaan dat het redelijk vaststaat, als jij nu al weet dat je ze pertinent wel wil en het absoluut een probleem gaat worden in de toekomst dan kan je er beter nu een punt achter zetten dan over vijf jaar, want ik denk dat het dan alleen nog maar moeilijker wordt.

Je kunt wel zeggen, is het idioot om het al na drie weken en op twintigjarige leeftijd uit te maken om die reden? Maar hij is degene die nu al zo stellig is over het niet kinderen willen, hij kijkt ook ver in de toekomst, en ik denk dat dit daar dan best een logische consequentie van is. Ik denk dat het ook heel pijnlijk is om over jaaaaren uit elkaar te gaan om iets wat je eigenlijk al die jaren daarvoor allang wist.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  woensdag 11 mei 2005 @ 11:41:23 #68
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_26908280
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:20 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus, als je het zo graag wilt, dan moet je je realiseren dat die wens alleen maar sterker wordt naarmate je ouder wordt. Ook de ergernissen aan degene die het niet wilt wordt dan groter. Daarom zou ik er een eind aan maken, voordat het te pijnlijk wordt...
Exact
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  † In Memoriam † woensdag 11 mei 2005 @ 11:45:00 #69
43556 miss_dynastie
pi_26908379
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:32 schreef Claudia_x het volgende:
Daar denk ik nu anders over. Ik heb tegen mijn ex altijd gezegd dat ik absoluut geen kinderen wilde. Dat deed ik omdat ik erover twijfelde, en het op dat moment niet belangrijk vond. Op die manier zou hij nooit een claim ergens op kunnen leggen. Maar het is niet eerlijk van me geweest. Nu kan ik zeggen: ik weet het niet, maar voor het nu is het niet belangrijk voor me. Wel is het nu belangrijk voor me dat de optie in de toekomst in ieder geval openstaat. Hoe je relatie zich dan ontwikkelt, hoe jouw leven zich ontwikkelt - dat zie je dan wel weer.
Nee, ik bedoel.. je kan niet een beetje toegeven, een tussenweg vinden. Er komt een kind, of niet. Er komt niet een beetje kind, een half kind, zoiets... en misschien ben jij niet helemaal eerlijk geweest naar je ex toe, maar wel voldoende eerlijk om hem niet aan het lijntje te houden met een 'misschien', en dat vind ik ook wat waard!
pi_26908703
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:37 schreef Angeles het volgende:
Je kunt wel zeggen, is het idioot om het al na drie weken en op twintigjarige leeftijd uit te maken om die reden? Maar hij is degene die nu al zo stellig is over het niet kinderen willen, hij kijkt ook ver in de toekomst, en ik denk dat dit daar dan best een logische consequentie van is. Ik denk dat het ook heel pijnlijk is om over jaaaaren uit elkaar te gaan om iets wat je eigenlijk al die jaren daarvoor allang wist.
Maar ze heeft hem nog niet eens verteld dat het een probleem voor haar is! Ze schreef dat ze het heeft weggelachen en gezegd heeft dat het geen probleem was. Pas toen ze erover na ging denken, vond ze het wel degelijk een probleem. Misschien vindt hij haar ook wel de perfecte partner en wil hij zijn sterilisatie op z'n minst uitstellen?

Ik denk dat mensen vaker kapot gaan aan gemiste kansen dan aan verbroken relaties.
  woensdag 11 mei 2005 @ 11:56:21 #71
33189 RM-rf
1/998001
pi_26908723
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:45 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel.. je kan niet een beetje toegeven, een tussenweg vinden. Er komt een kind, of niet. Er komt niet een beetje kind, een half kind, zoiets... en misschien ben jij niet helemaal eerlijk geweest naar je ex toe, maar wel voldoende eerlijk om hem niet aan het lijntje te houden met een 'misschien', en dat vind ik ook wat waard!
Ik vind het ook een stuk beter om eerst aan te geven 'nee' als je enkel twijfelt, en later misschien dan toch te besluiten toch kinderen te willen, dan andersom...
een partner te nemen en die te melden 'misschien' kinderen te willen, en dan achteraf een 'nee, toch liever niet'-antwoord te geven ..., is een stuk negatiever.

Dat is wmb het grote verschil tussen mensen die nu zeker geen kinderen willen, en mensen die dat absoluut wel willen..
Ik vind het zelf helemaal niet zo vreemd dat iemand mening _kan_ veranderen in de loop der tijd (wat zeker niet bij iedereen zo is), zelf ben ik ook niet echt iemand die zijn leven op voorhand heeft uitgepland; 'toevalligheden' of 'omstandigheden' kunnen dan veel invloed hebben...

Wel is het misschien handig dat bij een toekomstige partner een beetje in te schatten, of het iemand is die zijn leven 'uitgepland' heeft en dit heel strak aanhoudt, of iemand die wat 'vrijer' is, en of dat met jou kan samengaan ...

Verder in een relatie is het onmogelijk om elkaar geen 'beslissingen' op te leggen, aangezien je je leven deelt, deel je ook je beslissingen qua toekomst, en is het altijd zaak dat je daar beiden over kunt praten, kunt 'onderhandelen' en ook bereid bent soms dingen te doen, gewoon omdat je partner dat erg graag heeft; of juist van jezelf aan te geven waar je grenzen heel duidelijk liggen, en wat je niet wilt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_26908875
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:45 schreef miss_dynastie het volgende:

Ik begrijp niet hoe je dat 'voldoende eerlijk' kunt noemen. Ik heb hem niet aan het lijntje gehouden, maar ik heb wel een keuze voor hem gemaakt. Daarmee heb ik dus totaal geen respect getoond voor zijn verlangens. Ik vind dat helemaal niet 'wat waard'. Het is het ergste wat je een ander mens aan kunt doen: hem als minder dan een autonoom individu beschouwen.

Een kind kan er inderdaad niet 'een beetje' komen, maar dat neemt niet weg dat de beslissing een compromis kan zijn, dat erover gesproken kan worden.
pi_26908927
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:55 schreef Claudia_x het volgende:

Ik denk dat mensen vaker kapot gaan aan gemiste kansen dan aan verbroken relaties.
dat denk ik nu echt wel niet
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:03:10 #74
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_26908940
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:55 schreef Claudia_x het volgende:

Maar ze heeft hem nog niet eens verteld dat het een probleem voor haar is! Ze schreef dat ze het heeft weggelachen en gezegd heeft dat het geen probleem was. Pas toen ze erover na ging denken, vond ze het wel degelijk een probleem. Misschien vindt hij haar ook wel de perfecte partner en wil hij zijn sterilisatie op z'n minst uitstellen?

Maar ja, zou de kans heel groot zijn dat hij nog van gedachten verandert? Zou het feit dat hij geen kinderen wil echt te maken hebben met 'de perfecte partner' die hij nog niet had gevonden of hoopt hij gewoon iemand tegen te komen die er net zo over denkt?

Ik heb een keer een verhaal gelezen over een vrouw die per se kinderen wilde van haar partner en hij wilde ze absoluut niet, na lang soebatten stemde hij toe: er mocht een kind komen op voorwaarde dat hij zich er absoluut niet mee hoefde te bemoeien. Kind woonde met vader in hetzelfde huis, alleen vader negeerde het kind min of meer. Dat vond ik pas schrijnend.
Ik denk dat je best een risico neemt door een kind te willen met iemand die het eigenlijk zelf niet echt wil, ik zeg niet dat het zo extreem kan gaan, maar het kan wel fout gaan.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_26909038
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:56 schreef RM-rf het volgende:
Ik vind het ook een stuk beter om eerst aan te geven 'nee' als je enkel twijfelt, en later misschien dan toch te besluiten toch kinderen te willen, dan andersom...
een partner te nemen en die te melden 'misschien' kinderen te willen, en dan achteraf een 'nee, toch liever niet'-antwoord te geven ..., is een stuk negatiever.
Het is alleen negatiever als je leeft in de toekomst in plaats van het heden. Nu twijfelen houdt noch ja noch nee in. Dan kan je wel teleurgesteld worden in de toekomst, maar de ander is in ieder geval altijd eerlijk geweest. En zo kun je er natuurlijk ook veel opener over praten en filosoferen. Er zijn geen garanties, en als die er wel zouden zijn, zou het leven maar saai zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')