abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27119503
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 11:47 schreef asterxkonijn het volgende:
Ik weet het nog steeds niet. In mijn mail naar hun heb ik ze verteld dat ik nog steeds open zou staan voor een gesprek wanneer ze mij bijvoorbeeld certificaten, telefoonummers van contactpersonen / instanties waar ze mee werken of het bewijs van inschrijving bij de kamer van koophandel konden laten zien. Hier heb ik nog geen reactie op. Natuurlijk zal ik ze de voordeel van de twijfel geven wanneer ze dit wel doen en met ze in gesprek gaan. Ik hou jullie op de hoogte
En zelfs op de dag dat ik eigenlijk mijn sollicitatiegesprek (oh nee, dom zeg...INTAKEgesprek) zou hebben, hebben ze helemaal niks laten horen (het was toen nog een nette mail hoor jongens). Geen reactie op mijn afmelding, geen verdediging om verkeerde verhalen te voorkomen, niks.
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2005 @ 16:09:27 #77
34726 Fratz
Max
pi_27119552
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 16:08 schreef asterxkonijn het volgende:

[..]

En zelfs op de dag dat ik eigenlijk mijn sollicitatiegesprek (oh nee, dom zeg...INTAKEgesprek) zou hebben, hebben ze helemaal niks laten horen (het was toen nog een nette mail hoor jongens). Geen reactie op mijn afmelding, geen verdediging om verkeerde verhalen te voorkomen, niks.
natuurlijk niet. had je het verwacht dan?
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_27146316
Onderwerp: Rudge Source International Services.

Mijn ervaring bij het bedrijf Rudge International Services.

Op deze site lees ik verschillende oproepen om de ervaringen met boven genoemd bedrijf te delen.
Daar gaan we dan.

Mijn naam is Esther Ietswaart en ik ben trajectbegeleider/ Opleidingscoördinator bij een reïntegratiebedrijf. Heb op dit moment een goede baan, maar was geïnteresseerd door de oproepen op de CWI site, naar hetgeen dit bedrijf te bieden had.
Natuurlijk was ik verbaasd over het feit dat een bedrijf in een flatgebouw is gevestigd.
Mijn reactie was ook de K.v.K. te bellen om te zien of het bedrijf wel geregistreed was.
( Na onderzoek bleek dit inderdaad het geval ) Toen ik boven in de flat kwam, bleken er meer mensen voor de selectie gekomen te zijn, zodat we gezamenlijk informatie over het bedrijf kregen.
Hierbij werd steeds gewaarschuwd dat we tijdens de presentatie al werden geobserveerd / geselecteerd op verbaal en non verbaal gedrag en dat er met rollenspel gewerkt werd.
Vooral dit laatste werd steed herhaald. De rollenspellen werden echter door de gewone gesprekken heen gevlochten zodat het voor de sollicitanten toch onverwachts kwam.
Als reden voor deze gang van zaken werd opgegeven, dat het bedrijf een grote verantwoording had naar de gezinnen waar mensen geplaatst zouden worden.( Een ontspoorde tiener kan b.v. aardig je grenzen beproeven en dan moet je emotioneel wel overeind kunnen blijven)
De mensen die voor hun zouden gaan werken moesten moesten dus getest worden op o.a. emotionele stabiliteit. Die test werkte wel met dit systeem, want de mensen die meteen uit hun dak gingen leken toch niet zo stabiel in hun jasje te zitten. Zelfs als ze er weer aan herinnerd werden dat het een rollenspel was bleven ze nog boos. In tegenstelling tot de mensen die met dezelfde rollenspellen rustig en beleefd bleven en het een goed systeem vonden. In het bedrijfsleven wordt ook met rollenspel gewerkt voor een sollicitatieselectie en daar wordt niet eens van te voren gewaarschuwd. Maar dat is kennelijk niet bekend in de gezondheidszorg. Wat mij aansprak was het bedrijfsplan. Mijn ervaring in gezondheidszorgland is, dat heel veel energie die bij de begeleiding van mensen ingezet zou moeten worden verdwijnt in het bureaucratische systeem. Om nog maar te zwijgen van de andere leemtes in deze branch. R.S.I.S. bleek logische lijnen uitgezet te hebben waar ik verschillende maatschappelijk werkers om me heen ook enthousiast over zag worden.
Een doorgewinterde maatschappelijk werker die feilloos door de rollenspellen heen kwam, zei altijd al op die manier te hebben willen werken. Het systeem zo je elkaar bij dit werk ondersteund zat ook goed in elkaar. Toch ging ik door de emotionele reacties die ik om me heen zag met gemengde gevoelens weg. Dat het bedrijf in een flat zat vond ik voor een startend bedrijf niet vreemd. Ik heb vaker mensen vanuit hun huis een bedrijf zien opzetten waarbij ze klein begonnen. Ik vind dat het eerder een blijk van verantwoordelijkheid geeft. Er werd eerlijk gezegd dat het bedrijf pas 3 maanden oud was en sinds drie weken hard liep. De gemengde gevoelens zaten in het systeem van werven en selecteren. De heer Rudge probeerde wel een goed advies mee te geven aan de mensen die vertrokken maar de nazorg schoot te kort. Dat ik een volgede afspraak wilde maken lag in het feit dat ik wel overtuigd was van de eerlijkheid en integriteit van de medewerkers. Bij de volgende afspraak bleken mijn punten van kritiek al ingezien en gewijzigd te zijn. de Gesprekken zouden nu met 1 sollicitant tegelijk plaatsvinden, waarbij de gang van zaken rond de rollenspellen beter uitgelegd ging worden en een goede nazorg geboden kon worden. Na meerdere bezoeken aan het bedrijf, waarbij ik i.m. ook andere medewerkers heb ontmoet uit een team van hoog opgeleide mensen die allemaal met enthousiasme helpen een goed lopend bedrijf op te zetten,
heb ik toegezegd in mijn vrije tijd mee te willen werken aan dit project. Ik ben blij dat ik door de beginnersfouten heen( die er zeker geweest zijn ) steeds ben blijven voelen dat de organisatie de beste intenties had om mensen goede zorg te kunnen bieden in de hulpverlening.Waar gehakt wordt vallen spaanders.Op de reactie van Asterxkonijn op deze site, dat ze het bedrijf e.v.t. het voordeel van de twijfel wil geven kan ik alleen maar zeggen, doen! Daar ze meer dan 1000 reacties hebben gekregen is het lastig iedereen meteen terug te bellen of te mailen. Afgelopen week kwamen er daar nog 500 mails binnen. Je hebt hier een kans om gezamenlijk iets goeds op te zetten en vernieuwend te werken. Voor mensen die allen in de gebaande paden willen blijven en zich door een kaars van de wijs laten brengen is dit geen goede keus.

Vriendelijke groet,
Esther Ietswaart.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kiekendief op 19-05-2005 16:56:09 ]
pi_27146354
Ervaringen met Rudge Source International Services
pi_27147230
Nou, bij ons werd niets gezegd over rollenspellen.
het werd op dat moment gebracht als kennismaking. Er werd tig keer over de tests gesproken.
Verder was het warrig en rudge sprong van de hak op de tak.
En een rollenspel is okay, maar het moet wel ter zake doende zijn. En dat was het in mijn geval zeker niet.
pi_27147712
Oke. Eerste positieve reactie die ik lees. Wat ik me wel afvraag: Wat doen ze nu eigenlijk? Ik begrijp iets van een soort privezorg/bijscholing/etc. Maar is daar uberhaubt een markt voor?

Ik bedoel, je kan nog zo veel geld hebben, maar om een paar 100 euro uit te geven (per uur dan) voor bijles aan je koters... En in deze tijd? Denk dat er (als ie er al is) een hele kleine markt is.

Verder zit ik me af te vragen dat als het allemaal zo'n zuivere koffie is, waarom het CWI dan heeft besloten om de advertenties te verwijderen.

Ook ik ken bedrijven die vanuit een zijkamer zijn begonnen, maar die werven niet op zulke grote schaal personeel. Bovendien vind ik grote belangstelling drukte NOOIT een excuus om gewoonweg geen antwoord te geven. Ikzelf krijg ook een paar honderd mailtjes per week en due worden allemaal gelezen en beantwoord. Desnoods met 'bedankt voor de informatie'.

Je moet er ook rekening mee houden dat mensen moeite nemen te reageren. Erin te investeren (al is het 'maar' een treinkaartje). Een klein beetje persoonlijke aandacht vind ik dan ook op z'n plaats. Maar goed, blijkbaar is dat tegenwoordig niet meer te verwachten.

Kan je me vertellen wat voor soort functie jij voor gaat Esther? En wat het is dat je juist aan dit bedrijf zo aanspreekt?
pi_27147940
Ik zou ook niet flexibel willen zijn op die manier, banen zat om op te solliciteren
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 13:19:48 #83
34726 Fratz
Max
pi_27148031
ik vind het een prachtig verhaal van je hoor, Esther, maar toch nog steeds raar. ik sluit me volledig aan bij meester_b.
pi_27157509
Hmmm! Interessant .
quote:
[b]Op donderdag 19 mei 2005 12:31 Een doorgewinterde maatschappelijk werker die feilloos door de rollenspellen heen kwam, zei altijd al op die manier te hebben willen werken. Het systeem zo je elkaar bij dit werk ondersteund zat ook goed in elkaar. Toch ging ik door de emotionele reacties die ik om me heen zag met gemengde gevoelens weg. Dat het bedrijf in een flat zat vond ik voor een startend bedrijf niet vreemd. Ik heb vaker mensen vanuit hun huis een bedrijf zien opzetten waarbij ze klein begonnen. Vriendelijke groet,
Esther Ietswaart.
Beter een muis armer dan een muis arm.
pi_27177095
even voor degene die hier positieve verhalen over rudge post.
Ik vind het prima om die verhalen te horen. Ik ben zeker zo open-minded om te bespreken of ik gelijk heb of ongelijk. Wat ik in mijn OP schreef is mijn ervaring.
Helaas reageren jullie niet op de vragen/opmerkingen over de inhoud van het verhaal.
Dit vind ik heel jammer en sterkt mij in mijn unheimliche gevoel over rsi-services.
pi_27184521
Miauw . . . !

Zolang de eh . . . . . libido niet in het geding is zal ik me aan elke hondsbehandeling onderwerpen!

[ Bericht 31% gewijzigd door Cammeltje op 20-05-2005 14:26:02 ]
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:25:23 #87
57506 TiMmS
The Core Supremacy !
pi_27202381
SPH dus
"Zelfoverschatting is het immuunsysteem van de menselijke psyche" Maassen, 2009
pi_27202880
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 13:19 schreef Fratz het volgende:
ik vind het een prachtig verhaal van je hoor, Esther, maar toch nog steeds raar. ik sluit me volledig aan bij meester_b.
En ik vraag me af of Esther en RTIS niet 1 persoon zijn, schrijfstijl komt redelijk overeen (en allebei weten ze niet hoe een "post"-knop werkt ) Wellicht dat een modje dit kan verifieren?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:41:29 #89
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27202886
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:33 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een vaag verhaal zeg... Goed dat je weg gegaan bent!
Idd een heel vaag verhaal.

Heb je trouwens nog iets van ze gehoord?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 21 mei 2005 @ 00:01:09 #90
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_27203413
Bij ons in het bedrijf hebben we ooit een voor-selectie gehad op basis van een groepsdiscussie. Maar gewoon in ons pand, in een trainingsruimte, met tl-lampen!!

Spijt mij, maar net als alle anderen hier, vind ik dit een zeer vreemd verhaal en ik had hetzelfde gedaan als TS; weggelopen.

Ik las hierboven nog een verhaal van iemand die in Duivendracht (was dat niet in Duivendrecht) op gesprek was geweest bij een Amerikaan...? Heel herkenbaar, denk dat ik daar ook nog eens geweest ben. Ik was toen een jaar of 18 en wilde aan het werk. Deur aan deur verkoop en volledig op provisie basis....wat een drama! Ben een dagje meegelopen, niet voor betaald gekregen (uiteraard). En uiteraard niet meer teruggegaan!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_27203769
Er klopt gewoon geen zak van dat bedrijf. Ook die reactie van Esther komt me niet helemaal oprecht over. Ik kan niet bedenken wat ze precies willen bereiken met die sollicitaties, maar ik zou er zeker niet meer aan mee doen.
  † In Memoriam † zaterdag 21 mei 2005 @ 02:03:36 #92
34726 Fratz
Max
pi_27206588
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:41 schreef lost95 het volgende:

[..]

En ik vraag me af of Esther en RTIS niet 1 persoon zijn, schrijfstijl komt redelijk overeen (en allebei weten ze niet hoe een "post"-knop werkt ) Wellicht dat een modje dit kan verifieren?
eigenlijk had ik hetzelfde idee. wilde het niet meteen hardop zeggen..
pi_27211156
Wat ik tekenend vind is dat zowel RSIS als Kiekendief blijkbaar wel de moeite nemen om zich te reggen om een en ander tegen te spreken, maar niet de moeite nemen om in discussie te gaan. Op deze manier komt het mij over als de schade proberen te beperken. Maar dat zou beter lukken als ze normaal ingaan op de vragen die hier omhoog borrelen.
pi_27278788
Ik krijg er ook de kriebels van, het woord 'sekte' blijft maar in me opkomen.
De manier waarop RSIS en Kiekendief over het bedrijf praten klinkt ook eng, alsof ze het bedrijf zijn en als een cassetterecorder steeds maar herhalen (en inderdaad geen discussie aangaan). En de toon waarop over 'meneer Rudge' gepraat wordt bevalt me ook niet, maar misschien wil ik dat te graag zo zien.

Sollicitanten moeten zich kennelijk wel keihard bewijzen in rollenspelen, maar andersom blijft alles verhuld in clou-loos gewauwel en schemerig kaarslicht.

En wat dit betreft:
quote:
(...) heb ik toegezegd in mijn vrije tijd mee te willen werken aan dit project.
Het ging toch om een baan?
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2005 @ 16:32:03 #95
34726 Fratz
Max
pi_27279215
het feit dat ze nu toch helemaal niks meer van zich laten horen zegt genoeg vind ik.
pi_27287286
Volkomen met je eens Fratz.

En vwb dat in je vrije tijd mee werken... Dat heb ik ook wel eens gedaan. Een hele goede vriend van me begon een pannenkoekenhuis, maar had geen personeel nog. Dus hebben wij als vrienden zijnde de eerste paar weekenden meegeholpen. Maar goed, dat was dan ook een goede vriend. Zoiets doen voor iemand die je net kent? Zou ik iig niet doen.
pi_27463068
Onderwerp: Rudge source.

Hoi meester B en andere discussieleden,

Gezien de drukte op mijn werk wegens een reorganiatie had ik nog geen tijd gevonden om de vragen die ik opgeroepen heb te beantwoorden. Thuis heb ik geen internet zodat ik hiervoor aangewezen ben op de computer van het werk. Ik was van plan 1x per week deze site te beantwoorden en had dit dus afgelopen donderdag willen doen. Door de al eerder genoemde drukte is dat niet gelukt. Daar ik me de ergenis voor kan stellen, van reageren en niet antwoorden op vragen, ben ik nu op zondagavond naar het werk gereden om te reageren. Meester B vraagt wat me in het bedrijf aanspreekt. Mijn eerste reactie vond ik al zolang dat ik niet verder in details wilde treden. Nu blijkt dat daar toch interesse in is doe ik het graag.
Ik heb begrepen dat het bedrijf in feite een soort uitzendbureau wil zijn, dat zich richt op dienstverlening aan boven modaal gezinnen. Daar het bekent is dat hulpverlening aan huis, gevaren met zich mee brengt, in de zin van misbruik van kinderen, willen ze een heel goede selectie, zodat misbruik uitgesloten is. Statisctisch wordt 1 op de 5 kinderen misbruikt door hulpverlening die aan huis komt. De huidige maatschappelijke diensverlening heeft ook wachttijden.
Je ziet meerder bedrijven hierop inspelen door uitzendbureau's op te richten waarin ze personeel aanbieden. Dat zit in de lift. Ik zie dat functioneren bij zo'n uitzendbureau en weet dat de geschiktheid van het personeel toch voor een groot deel op de werkvloer moet blijken. En dan ben je alweer te laat. Wat ik goed vind aan het bedrijfsplan is, dat je niet zoals bij een gewoon uitzendbureau los van elkaar werkt. De opzet is, dat je als b.v gezinscoach of kraamverzorgster via het internet ziet welke gezinnen een aanvraag hebben gedaan. Je geeft aan het hoofdbedrijf aan dat je daar heen gaat en rapporteerd ook via het net. Bij moeilijke gezinssituaties gaat er nog een tweede medewerker naar het bezin om de situatie in kaart te brengen, zodat deze hulpverleners goed met elkaar kunnen overleggen over de aanpak. Via het inernet worden er ook vergaderingen gehouden met de medewerkers. Je kunt elkaar ook tussendoor raadplegen via e-mail. Het scheelt veel tijd aan bureaucratie.
Mijn ervaring in de gezondheidszorg is dat er zeer moeizaam verandering tot stand komt in dat logge lichaam. Daarnaast is het een bedrijfscultuur waar niemand zijn nek boven het maaiveld uit durft te steken, omdat die dan inderdaad wordt afgehakt. Een plek waar mensen met elkaar een nieuw en beter werkend systeem proberen op te zetten, daarbij geleerd hebbende van het huidige maakt me enthousiast. Waar 23 mensen samen iets goeds ontwikkelen lijkt me veel tot stand te kunnen komen. Deze week was en een moeder van een autistische jongen op de tv, in netwerk, die vetelde dat ze ¤ 23.000 op haar rekening had staan en geen goede therapeut voor haar kind kon vinden. Het was een schreinend verhaal. De huidige hulpverleniers hadden gezegd dat ze maar moest vergeten dat ze deze zoon had. De moeder ging simpel met hem naar een fietsen makerij en vroeg of haar kind daar vrijwilligerswerk mocht doen. De fietsenmaker vond dit goed en begeleidde de jongen op een heel duidelijke gestructureerde manier. Deze jongen kwam weer goed in het gareel door dit werk en kon er ook zelf goed over vertellen. De moeder zoekt nog steeds een goede therapeut. Dit staat niet op zich. In de mogelijkheid van reclassering kom ik ook schrijnende misstanden tegen. Het aanbod naar jongeren die na celstraf weer naar de maatschappij begeleid moeten worden laat ook zeer te wensen over. Rudge heeft veel ervaring als maatschappelijk werker in America zodat hij een duidelijk beeld heeft hoe het beter kan. Eerst wil hij het CARE de LUXE zorgkantoor oprichten en zich later met andere poten van het bedrijf bezig houden, zoals een goed antwoord op reclassering. Daar zijn bedrijf pas een paar maanden oud is kan niemand zeggen of hij zijn plannen ook goed vorm kan geven. De inzet en opzet komen goed op me over. Ik hoop echt dat het gaat lukken. Ik wilde daar naast me huidige werk, een reintegratiedeel opzetten, waar mensen niet alleen naar werk worden begeleid, maar door dezelfde persoon ook tevens worden ondersteund bij sociale contacten, ontspanning hebben, huis schoon kunnen houden, familiecontact. Als dit allemaal in dezelfde hand zit werkt het econimische beter en ook voor de client in kwestie brengt dat meer rust. Daar door onvoorzienen omstandigheden mijn huidige werk meer tijd van me vraagt zie ik geen kans meer me met dit project bezig te houden. Mijn collega is er morgen voor het laatst en er kan op dit moment door een reorganisatie geen vervanging wordren aangenomen. Ik heb Rudge voorgesteld in een mail die ik zaterdag gestuurd, om 1x per maand naar Dordrecht te komen, om gezamenlijk in de vergadering met die 23 mensen over de opzet en vorm te discussieren. Wanneer hij dit een goed voorstel vindt, kan ik dus via deze site laten weten hoe het verder gaat. Op zich vind ik het van mening wisselen via deze site heel prettig. Ik had er tot nu toe geen ervaring mee. De mevrouw die RSIS heet heb ik nog niet ontmoet. Het is dus toeval dat ik dezelfde beginnersfouten maak. Al doende leer je, toch?

Groet, Esther.

PS. In meld maar vast dat ik van 7 t/m 19 juni naar het Oerolfestival op Terschelling ben. Tussen de duinen is vast geen computer te vinden. Ik zal proberen eerder te reageren op antwoorden die n.a.v mijn stukje op de deze site verschijnen

[ Bericht 0% gewijzigd door Kiekendief op 29-05-2005 20:51:34 ]
  zondag 29 mei 2005 @ 20:48:03 #98
104895 fayakill
echt werie
pi_27463208
quote:
Op maandag 16 mei 2005 22:22 schreef RSIS het volgende:
Ik ben academisch opgeleid als Sociaal Pedagoog en ben net zoals jullie een aantal weken geleden uitgenodigd voor een intake gesprek.
Net als jullie had ook ik bij aankomst zo mijn twijfels over Rudge Source International Services die vanuit huis werft en selecteert.
Ik ben een persoon die vooroordelen haat, en mensen een eerlijke kans geef om hun zelf te bewijzen.Ik sta open voor wat nieuw is maar ben toch heel kritisch en selectief.

De reden waarom ik gekozen heb om voor Perry Rudge te werken is de uitdaging om een startende onderneming te helpen opbouwen. Elke onderneming die in haar kinderschoenen staat, heeft last van groeipijnen. Toch streven wij onze freelancers en opdrachtgevers de beste service te bieden.

Wij, het team van Rudge Source International Services bestaan uit 23 specialisten. Wij hebben uw reactie aandachtig en met respect gelezen. Ik wil daar graag op reageren.

Onze Research & Development Team zoekt voor ons in de omgeving van Rotterdam een zaken pand die aan onze eisen voldoet.In afwachting daar van werken wij net als vele anderen van huis uit.

De brandende kaarsen in ons kantoor zijn bedoeld om een warme sfeer te creëren.
Onze kledingstijl staat voor een nette en representatieve houding.

Uw eerste uitnodiging bij ons op kantoor, was een collectieve presentatie en geen sollicitatie gesprek.Volgens onze procedure wordt iedereen daar persoonlijk voor uitgenodigd en psychologisch getest.

Hoofdkantoor Tilburg sinds januari 2005.

Omdat Dordrecht van uit onze marketing strategie centraal ligt, is het adres waar wij onze sollicitatie procedure uitvoeren: Abraham Kuyperweg 338
3317KK Dordrecht

Vragen of opmerkingen? Rudge Source International Services staat u graag te woord. Als u er niet doorheen komt probeer het later nog eens. De stroom van aanvragen is voor ons team een uitdaging om te verwerken.T: 31(0)78- 6511041
Deze reactie is niet om ons te verdedigen.
hey kutmongool...stop eens met de boel flessen
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
pi_27470143
Miauw . . .
Aan het vogeltje dat deze week, volgens http://vroegevogels.vara.nl/portal in het zonnetje wordt gezet, mag ik niet komen. Dan maar mijn honger stillen met de RIS PCmuis met een staartje, van mijn baasje.
Dat ding levert hem alleen maar stress.
pi_27483311
quote:
Op zondag 29 mei 2005 20:42 schreef Kiekendief het volgende:
Onderwerp: Rudge source.
Ik heb begrepen dat het bedrijf in feite een soort uitzendbureau wil zijn, dat zich richt op dienstverlening aan boven modaal gezinnen. Daar het bekent is dat hulpverlening aan huis, gevaren met zich mee brengt, in de zin van misbruik van kinderen, willen ze een heel goede selectie, zodat misbruik uitgesloten is. Statisctisch wordt 1 op de 5 kinderen misbruikt door hulpverlening die aan huis komt.
Dat vind ik wel een heel boute bewering, 1 op 5. Welke statistieken laten dat zien. Dit is een zware beschuldiging aan alle hulpverleners die aan huis komen.

quote:
Ik zie dat functioneren bij zo'n uitzendbureau en weet dat de geschiktheid van het personeel toch voor een groot deel op de werkvloer moet blijken. En dan ben je alweer te laat.
Daar heb je een punt. Het moet op de werkvloer blijken. Dus waarom zo heel uitgebreid testen? De meeste kandidaten hebben een uitgebreide cv met referenties. Daarnaast kun je verplichten om een verklaring van goed gedrag aan te laten vragen bij de gemeente. Dit is oa in het onderwijs heel gebruikelijk. Dan wordt uitgebreid nagekeken of je onbesproken gedrag hebt.
quote:
Wat ik goed vind aan het bedrijfsplan is, dat je niet zoals bij een gewoon uitzendbureau los van elkaar werkt.
Ook al overleg je via internet, je blijft zelf in de situatie werken. De eis dat je dus volgzaam in een team moet kunnen werken vind ik dus onterecht. Niet alles in een team mee kunnen/willen doen betekent toch niet dan mensen niet kunnen overleggen?

quote:
Rudge heeft veel ervaring als maatschappelijk werker in America zodat hij een duidelijk beeld heeft hoe het beter kan.
In mijn geval etaleerde hij dat dus door me een eigenschap (of liever gezegd gebrek aan een eigenschap) te verwijten door 1 handeling van mij. En hij zat er falikant naast ook. Mooie ervaring.

Esther, je doet goede pogingen om het te verdedigen. Maar in de opzet, en de presentatie naar kandidaten toe, schiet Rudge toch schromelijk te kort.
Hij stoot mensen af, zeker ook mensen die heel geschikt zijn voor zijn plannen.
Hierbij laat ik er even buiten hoe ik tegenover die plannen staat.

Het feit dat mensen naar de politie stappen na een intake gesprek zal toch wel een heel goede aanwijzing zijn dat er iets niet klopt?

[ Bericht 0% gewijzigd door myrose op 30-05-2005 15:39:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')