Waag het niet hardop over Joden te zeggen though...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:19 schreef FredvZ het volgende:
Dat geldt toch voor elk geloof?
Of het nou een Hindoestaan, een Islamiet, een Jood, een Christene of een whatever is, ze gaan er allemaal vanuit dat zij gelijk hebben en die ander niet.
quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:57 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Waag het niet hardop over Joden te zeggen though...
Dan ben je ineens een antisemiet..
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 11 mei 2005 14:53 schreef vdo28 het volgende:
Mensen over het algemeen zijn
Of ze nou Christen, Moslim, Atheist of wat dan ook zijn...
Het ligt geheel aan hoe de persoon zelf is...
Er kunnen goeie Christenen zijn, maar ook goede Moslims etc etc...
En de mensen die niets geloven kunnen ook de goorste grootste egoistische #(@*$*@$ die er zijn
Maar het helpt als je een beetje opgevoed bent met respect voor een ander.
Tja eigenlijk vroeg ik me af wat andere mensen van mijn mening vonden.quote:
ik las iets over afghanistan maar daar zitten moslimsquote:Op woensdag 11 mei 2005 17:39 schreef Wokkel1982 het volgende:
Ik zie het verband niet tussen ' kutchristenen' en de ontwapenig van groeperingen in Afghanistan
parels voor de zwijnen mijn vriend, parels zeg ik je.quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:03 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Tja eigenlijk vroeg ik me af wat andere mensen van mijn mening vonden.
Vaak negeren ze mijn post, en dan vraag ik me af of het komt doordat je er niet om heen kunt (omdat het klopt) of omdat het juist niet kl, nej laat maar het klopt gewoon.
Maar waarom reageert niemand....?
ik reageerquote:Op woensdag 11 mei 2005 21:03 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Vaak negeren ze mijn post, en dan vraag ik me af of het komt doordat je er niet om heen kunt (omdat het klopt) of omdat het juist niet kl, nej laat maar het klopt gewoon.
Perhaps your right....quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
parels voor de zwijnen mijn vriend, parels zeg ik je.
Ze durven niet toe te geven dat je gelijk hebt.quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:03 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Gatverdamme, dit is dus die ongekende arrogantie van christenen waar ik echt spuugziek van word. Er zijn talloze mensen die zich geheel belangeloos inzetten voor anderen. Niet uit christelijk oogpunt, maar gewoon uit menselijkheid. Deze mensen bekommeren zich niet om hun medemens omdat ze bang zijn dat ze anders niet in de hemel komen, maar uit humaniteit. Ze hoeven niet elke zondag schijnheilig in de kerk te zitten om hun geweten te sussen. Als er een God is en hij heeft een beetje verstand en rechtvaardigheidsgevoel dan ziet `ie dat vast wel in.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:33 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
je krijgt steun.... van mij!
Die laatste zin van je bericht is geniaal, wat ik er nog aan toe wil voegen is:
Wat als God wel bestaat?
De mensen die zich heel hun leven niets van God hebben aangetrokken, mogen daar voor zichzelf antwoord op geven!
quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:19 schreef Penny_Lane het volgende:
Er zijn talloze mensen die zich geheel belangeloos inzetten voor anderen. Niet uit christelijk oogpunt, maar gewoon uit menselijkheid.
Christenen komen niet in de hemel door goede werken.. Als je echt wat van het christen zijn afwist weet je dat dit niet zo hoort te zijn.quote:Deze mensen bekommeren zich niet om hun medemens omdat ze bang zijn dat ze anders niet in de hemel komen, maar uit humaniteit.
Ze gaan niet naar de kerk om hun geweten te sussen maar om uitleg te horen van Gods woordenquote:Ze hoeven niet elke zondag schijnheilig in de kerk te zitten om hun geweten te sussen.
Ik schiet in de lach bij foute Moslimsquote:Op woensdag 11 mei 2005 21:24 schreef vdo28 het volgende:
Ik ben het eens met Penny_Lane, ik denk wel dat er meer is tussen hemel en aarde, maar datgene heeft vast ook wel door wie eerlijk en oprecht is en wie niet...
Er zijn foute Christenen, er zijn goede Christenen, er zijn foute moslims er zijn (shit daar ga ik weer)...
Leef en laat leven....
Ik zeg niet dat christenen per definitie geen "goede werken" doen uit menselijkheid, ik vraag me alleen af wat er volgens een christen gebeurt met een niet-christen die in feite volgens precies dezelfde principes leeft als een christen, met als enige verschil dat hij/zij niet gelooft in God?quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:33 schreef Lizz-n het volgende:
[..]
Gelukkig wel, maar wie zegt dat het bij de christenen ook niet uit menselijkheid gebeurd?
[..]
Christenen komen niet in de hemel door goede werken.. Als je echt wat van het christen zijn afwist weet je dat dit niet zo hoort te zijn.
[..]
Ze gaan niet naar de kerk om hun geweten te sussen maar om uitleg te horen van Gods woorden
Het belangrijkste van een christen is dat hij/zij geloofd in God, pas daarna komen de 'menselijke' dingen. Maar voor menselijke begrippen zal er weinig tot geen verschil zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:43 schreef Penny_Lane het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat christenen per definitie geen "goede werken" doen uit menselijkheid, ik vraag me alleen af wat er volgens een christen gebeurt met een niet-christen die in feite volgens precies dezelfde principes leeft als een christen, met als enige verschil dat hij/zij niet gelooft in God?
quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:33 schreef Lizz-n het volgende:
[..]
Gelukkig wel, maar wie zegt dat het bij de christenen ook niet uit menselijkheid gebeurd?
[..]
Christenen komen niet in de hemel door goede werken.. Als je echt wat van het christen zijn afwist weet je dat dit niet zo hoort te zijn.
[..]
Ze gaan niet naar de kerk om hun geweten te sussen maar om uitleg te horen van Gods woorden
Je suggereert dus dat de ''goede'' niet christenen ook in de hemel moeten komen als God een beetje verstand en rechtvaardigheidsgevoel heeft.quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:19 schreef Penny_Lane het volgende:
[..]
Gatverdamme, dit is dus die ongekende arrogantie van christenen waar ik echt spuugziek van word. Er zijn talloze mensen die zich geheel belangeloos inzetten voor anderen. Niet uit christelijk oogpunt, maar gewoon uit menselijkheid. Deze mensen bekommeren zich niet om hun medemens omdat ze bang zijn dat ze anders niet in de hemel komen, maar uit humaniteit. Ze hoeven niet elke zondag schijnheilig in de kerk te zitten om hun geweten te sussen. Als er een God is en hij heeft een beetje verstand en rechtvaardigheidsgevoel dan ziet `ie dat vast wel in.
waarom is het arrogantie om te zeggen dat je christen bent en daarom doet wat je doet,quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:19 schreef Penny_Lane het volgende:
[..]
Gatverdamme, dit is dus die ongekende arrogantie van christenen waar ik echt spuugziek van word. Er zijn talloze mensen die zich geheel belangeloos inzetten voor anderen. Niet uit christelijk oogpunt, maar gewoon uit menselijkheid. Deze mensen bekommeren zich niet om hun medemens omdat ze bang zijn dat ze anders niet in de hemel komen, maar uit humaniteit. Ze hoeven niet elke zondag schijnheilig in de kerk te zitten om hun geweten te sussen. Als er een God is en hij heeft een beetje verstand en rechtvaardigheidsgevoel dan ziet `ie dat vast wel in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |