abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26922719
wat een heidens ding
  woensdag 11 mei 2005 @ 19:57:24 #77
97079 Jeff89
Conquer All
pi_26923705
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 17:19 schreef FredvZ het volgende:
Dat geldt toch voor elk geloof?

Of het nou een Hindoestaan, een Islamiet, een Jood, een Christene of een whatever is, ze gaan er allemaal vanuit dat zij gelijk hebben en die ander niet.
Waag het niet hardop over Joden te zeggen though...
Dan ben je ineens een antisemiet..
  woensdag 11 mei 2005 @ 20:02:33 #78
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26923882
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 19:57 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Waag het niet hardop over Joden te zeggen though...
Dan ben je ineens een antisemiet..
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_26925628
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 14:53 schreef vdo28 het volgende:
Mensen over het algemeen zijn

Of ze nou Christen, Moslim, Atheist of wat dan ook zijn...

Het ligt geheel aan hoe de persoon zelf is...
Er kunnen goeie Christenen zijn, maar ook goede Moslims etc etc...

En de mensen die niets geloven kunnen ook de goorste grootste egoistische #(@*$*@$ die er zijn

Maar het helpt als je een beetje opgevoed bent met respect voor een ander.
Helemaal mee eens
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  woensdag 11 mei 2005 @ 20:59:23 #80
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26925708
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 20:56 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens
pi_26925822
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 20:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Tja eigenlijk vroeg ik me af wat andere mensen van mijn mening vonden.

Vaak negeren ze mijn post, en dan vraag ik me af of het komt doordat je er niet om heen kunt (omdat het klopt) of omdat het juist niet kl, nej laat maar het klopt gewoon.
Maar waarom reageert niemand....?
pi_26925878
katholieken
pi_26925899
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:39 schreef Wokkel1982 het volgende:
Ik zie het verband niet tussen ' kutchristenen' en de ontwapenig van groeperingen in Afghanistan
ik las iets over afghanistan maar daar zitten moslims
  woensdag 11 mei 2005 @ 21:06:32 #84
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26925907
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 21:03 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Vaak negeren ze mijn post, en dan vraag ik me af of het komt doordat je er niet om heen kunt (omdat het klopt) of omdat het juist niet kl, nej laat maar het klopt gewoon.
parels voor de zwijnen mijn vriend, parels zeg ik je.
pi_26925960
quote:

[..]

ik reageer
pi_26926035
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 21:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

parels voor de zwijnen mijn vriend, parels zeg ik je.
Perhaps your right....
pi_26926204
quote:

[..]

Ze durven niet toe te geven dat je gelijk hebt.

btw. ik ben het wel met je mening eens.
pi_26926265
Parels en zwijnen gaat niet samen zeg ik
pi_26926312
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:33 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

je krijgt steun.... van mij!

Die laatste zin van je bericht is geniaal, wat ik er nog aan toe wil voegen is:

Wat als God wel bestaat?

De mensen die zich heel hun leven niets van God hebben aangetrokken, mogen daar voor zichzelf antwoord op geven!
Gatverdamme, dit is dus die ongekende arrogantie van christenen waar ik echt spuugziek van word. Er zijn talloze mensen die zich geheel belangeloos inzetten voor anderen. Niet uit christelijk oogpunt, maar gewoon uit menselijkheid. Deze mensen bekommeren zich niet om hun medemens omdat ze bang zijn dat ze anders niet in de hemel komen, maar uit humaniteit. Ze hoeven niet elke zondag schijnheilig in de kerk te zitten om hun geweten te sussen. Als er een God is en hij heeft een beetje verstand en rechtvaardigheidsgevoel dan ziet `ie dat vast wel in.
I`m beginning to think that maybe everything that happens makes sense. Like, if it didn`t make sense, how could it happen? But that`s really a terrible thought. It can only come out of trouble - trouble that doesn`t make sense.
pi_26926432
Ik ben het eens met Penny_Lane, ik denk wel dat er meer is tussen hemel en aarde, maar datgene heeft vast ook wel door wie eerlijk en oprecht is en wie niet...

Er zijn foute Christenen, er zijn goede Christenen, er zijn foute moslims er zijn (shit daar ga ik weer)...

Leef en laat leven....
pi_26926697
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 21:19 schreef Penny_Lane het volgende:

Er zijn talloze mensen die zich geheel belangeloos inzetten voor anderen. Niet uit christelijk oogpunt, maar gewoon uit menselijkheid.

Gelukkig wel, maar wie zegt dat het bij de christenen ook niet uit menselijkheid gebeurd?
quote:
Deze mensen bekommeren zich niet om hun medemens omdat ze bang zijn dat ze anders niet in de hemel komen, maar uit humaniteit.
Christenen komen niet in de hemel door goede werken.. Als je echt wat van het christen zijn afwist weet je dat dit niet zo hoort te zijn.
quote:
Ze hoeven niet elke zondag schijnheilig in de kerk te zitten om hun geweten te sussen.
Ze gaan niet naar de kerk om hun geweten te sussen maar om uitleg te horen van Gods woorden
pi_26926809
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 21:24 schreef vdo28 het volgende:
Ik ben het eens met Penny_Lane, ik denk wel dat er meer is tussen hemel en aarde, maar datgene heeft vast ook wel door wie eerlijk en oprecht is en wie niet...

Er zijn foute Christenen, er zijn goede Christenen, er zijn foute moslims er zijn (shit daar ga ik weer)...

Leef en laat leven....
Ik schiet in de lach bij foute Moslims
pi_26927021
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 21:33 schreef Lizz-n het volgende:

[..]

Gelukkig wel, maar wie zegt dat het bij de christenen ook niet uit menselijkheid gebeurd?
[..]

Christenen komen niet in de hemel door goede werken.. Als je echt wat van het christen zijn afwist weet je dat dit niet zo hoort te zijn.
[..]

Ze gaan niet naar de kerk om hun geweten te sussen maar om uitleg te horen van Gods woorden
Ik zeg niet dat christenen per definitie geen "goede werken" doen uit menselijkheid, ik vraag me alleen af wat er volgens een christen gebeurt met een niet-christen die in feite volgens precies dezelfde principes leeft als een christen, met als enige verschil dat hij/zij niet gelooft in God?
I`m beginning to think that maybe everything that happens makes sense. Like, if it didn`t make sense, how could it happen? But that`s really a terrible thought. It can only come out of trouble - trouble that doesn`t make sense.
pi_26928116
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 21:43 schreef Penny_Lane het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat christenen per definitie geen "goede werken" doen uit menselijkheid, ik vraag me alleen af wat er volgens een christen gebeurt met een niet-christen die in feite volgens precies dezelfde principes leeft als een christen, met als enige verschil dat hij/zij niet gelooft in God?
Het belangrijkste van een christen is dat hij/zij geloofd in God, pas daarna komen de 'menselijke' dingen. Maar voor menselijke begrippen zal er weinig tot geen verschil zijn.
  woensdag 11 mei 2005 @ 22:27:08 #95
65279 Silencer666
Klaagbaakplaag
pi_26928620
Ik snap niet waarom iedereen - van beide kanten dus, Christenen en niet-Christenen - zoveel moeite heeft met het opbrengen van respect voor de leefwijze van de ander.

Waarom is het een reden om alle Christenen te beledigen als er één tussen zit waar je het niet mee eens bent? Zelfs als je een hele groep Christenen het stempel 'idioot' wilt geven, betekent dat niet dat het hele Christendom idioot is.

Aan de andere kant: Als mensen het Christendom niet volgen (of er zelfs tegenin gaan) betekent dat niet per sé dat die mensen tot een lager soort behoren. Zelfs het heilige boek van de Christenen oppert: Behandel uw naaste als uzelf (vrij vertaald).

Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat het verkeerd is om bezwaar te maken. Ik vind bijvoorbeeld dat een organisatie als de EO inderdaad verdacht is, zeker als de EO wel mag propageren voor het Christendom, maar bijvoorbeeld de Marrokaanse omroep niet voor de Islam mag recruteren.

En ik vind ook dat de reclamecodecommissie op z'n minst rekening moet houden met de achtergrond van de persoon bij het onderzoeken van de klacht...Kan deze man serieus genomen worden? Ik betwijfel het. Zoals velen al hebben opgemerkt houdt hij geen rekening met wat de schade van zijn eigen acties is, maar beroept hij zich wel op zijn rechten.

Maar dit alles betekent niet dat ik hele groepen mensen ga beledigen en dat ik kwetsende opmerkingen in mijn betoog verwerk (althans ik hoop van niet, zowel dan biedt ik mijn excuses aan).
"Death is only the Beginning"
-- Fuck is van oorsprong een Nederlands woord. Wij Nederlanders hebben dus het meest-gebruikte woord van de Engelse taal gemaakt --
pi_26928732
Ik ben het eens met hierboven!
pi_26943825
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 21:33 schreef Lizz-n het volgende:

[..]

[..]

[..]

quote:

[..]

Gatverdamme, dit is dus die ongekende arrogantie van christenen waar ik echt spuugziek van word. Er zijn talloze mensen die zich geheel belangeloos inzetten voor anderen. Niet uit christelijk oogpunt, maar gewoon uit menselijkheid. Deze mensen bekommeren zich niet om hun medemens omdat ze bang zijn dat ze anders niet in de hemel komen, maar uit humaniteit. Ze hoeven niet elke zondag schijnheilig in de kerk te zitten om hun geweten te sussen. Als er een God is en hij heeft een beetje verstand en rechtvaardigheidsgevoel dan ziet `ie dat vast wel in.
Je suggereert dus dat de ''goede'' niet christenen ook in de hemel moeten komen als God een beetje verstand en rechtvaardigheidsgevoel heeft.

Dat zijn denkbeelden van de mens, wij kunnen nooit weten, of überhaupt gissen wat er in God's gedachten rondspeelt, voor ons lijkt het logish maar wellicht heeft God hele andere denkbeelden!

En... je zit behoorlijk fout met het idee dat Christenen humaan zijn om hun eigen straatje schoon te maken, maar daar hoef ik verder weinig over uit te leggen
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_27119391
quote:

[..]

waarom is het arrogantie om te zeggen dat je christen bent en daarom doet wat je doet,
daarbij niet ontkrachtend dat wat anderen doen zonder God perse niet goed is,
(ik vind persoonlijk dat het een voordeel is omdat je dan iemand heb om op terug te vallen)
het lijkt nu net of jij wild laten lijken alsof alle christenen oer en oerslecht zijn in hun ziel/essentie omdat ze in god geloven en alleen goed doen om in de hemel te komen,

en daarbij als het zo is zoals jij op mij over komt,
dan is dat ook niet zo slecht want dan doen oerslechte mensen goede dingen,
peace
etc.
overrated,
pi_27122216
Christenen zijn gewoon huilie's
De status 'bagger-user' voorbij
  woensdag 18 mei 2005 @ 17:34:33 #100
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27122303
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:31 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Christenen zijn gewoon huilie's
we zijn allemaal huilies als het op het verdedigen van principes aankomt. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')