abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26884932
Geen Kenneth Perez toch zeker??
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 10 mei 2005 @ 15:46:28 #52
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_26885160
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 14:09 schreef twi het volgende:

[..]

Ik reageer enkel op welke personen ik hier zie pleiten voor dat oude logo, niet op wat er op een vergadering is gezegd. Ik blijf het onzin vinden, dat de jonge generatie nu ineens terug verlangt naar het oude logo, en blijf het meeloperij vinden met de personen die die periode wel bewust hebben meegemaakt. Stoerdoenerij.

Het was een reactie op die "*insert doodsverwensing* reactie van JaWi. Dan denk ik, flikker op, een 20-jarig broekie dat anderen gaat vertellen dat het oude logo zoveel beter is. Als ik zelf helemaal niks heb met dat oude logo, ga me dat dan ook niet lopen opdringen hier, laat staan er zo op reageren als iemand anders denkt. Dat vind ik triest, en dat meld ik dan hier.

En dus snap ik ook bijvoorbeeld niet dat dat soort mensen zich drukker maken om een logo, dan op een naar de kloten vertrapt veld waarbij de American Football-lijnen op de zondagmiddag nog duidelijk te zien zijn.
Als bijna 40-jarige (jawel!) sta ik 100% achter de campagne 'Geef Ajax z'n gezicht terug!'.
Ik heb het logo vanaf mijn 4e jaar bewust meegemaakt en het was een steek in mijn rug toen het in 1991 vervangen werd. Ik koester de relikwieën die ik uit de jaren 70/80 heb bewaard, waarop in de meeste gevallen het klassieke logo prijkt.

Zet ik dat af tegen de artikelen met het huidige logo, dan is de keuze snel gemaakt. Het huidige logo straalt niks uit, maar dan ook helemaal niets. Ik schaam me er als Ajacied dan ook voor.
Dat is de kern van de campagne, de uitstraling van het logo en de uitstraling die Ajax als club beoogd. Die twee zijn niet met elkaar te rijmen momenteel, het huidige logo is en blijft een karikatuur van zichzelf, al win je alle prijzen die er te winnen zijn..

Dat jongeren hun mening over het logo hier (en elders) kenbaar maken, daar is m.i. niets mis mee.
Om iets mooi te vinden doet het er niet toe wat je leeftijd is. Het begrip 'mooi' wordt bepaald door persoonlijke voorkeuren.
Iedereen heeft zijn mening en de mening van 88% van de personen die de poll op www.ajax.nl hebben ingevuld, begin maart, is dat de terugkeer van het oude logo gewenst is.

De discussie over het Ajax logo is niet van gisteren of vandaag en heeft ook niets met de stand op de ranglijst, prestaties in de Europacup of Amstel Cup of wat dan ook te maken. Dat wordt door sommigen maar wat graag aangehaald (zie artikel uit de Rijn en Gouwe van vandaag, mediapagina van www.ajaxlogo.nl) waar Rolf Leeser, ontwerper van het huidige logo, stelt dat het enige echte Ajax logo vandaag de dag niet meer kan en dat de discussie weer boven komt drijven door de slechte prestaties.
Bullshit, de voorbereidingen voor de campagne waren in volle gang toen Ronald Koeman zijn eerste stropdas met die 1 er op om deed. Ajax was een paar maanden daarvoor net landskampioen geworden.

Natuurlijk zijn andere zaken ook belangrijk (o.a. bezetting 1e elftal, Arena, grasmat) alleen dat is iets waarvoor je hard kan gaan roepen, maar waar je minder invloed op hebt (tenzij je bakken geld hebt, wat Ajax simpelweg niet heeft). De herinvoering van het logo is iets wat heel dicht bij de mensen ligt, wat niet veel geld hoeft te kosten (ik voorspel bij herinvoering een hype op het gebied van merchandising-verkoop) en wat relatief makkelijk te realiseren is. Zoals te lezen is op de campagne-website 'Sommige vergissingen kan je nooit meer herstellen. Sommige wel!'.

Ik hoop op een wijs besluit van de ledenraad vanavond en een spoedig bericht dat het klassieke Ajax logo in ere hersteld zal worden. 12 Procent is een minderheid en ik hoop dat de wijs geachte heren dat ook beseffen.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 15:46:40 #53
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_26885168
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 15:37 schreef methodmich het volgende:
Geen Kenneth Perez toch zeker??
Kan me even geen betere, haalbare linksbuiten bedenken...

Kenneth Perez vind ik persoonlijk beter dan Nicolae Mitea en Nourdin Boukhari, daarnaast kan hij met Ryan Babel van positie wisselen. Tevens zijn zijn statistieken de laatste drie seizoenen best aardig:

2002/03: 29 - 11
2003/04: 32 - 10
2004/05: 28 - 13
Waarom heeft Noach die twee kakkerlakken niet doodgetrapt???
pi_26885254
Nee man DIe kan echt niet op de links buiten zoals ajax het wil uit de voeten. Dan maar 4-4-2 spelen hoor daar heb je wel het materiaal aan overvloed voor en kan je spelers op laten komen uit het middenveld en dan heb je naar mijn inzien een wereld elftal.. ze zullen wel morren en vast houden aan 4-3-3 wat never niet haalbaar is met dit materiaal. Zelfs Madrid kan dat niet inkopen om te spelen en wij zouden dat wel moeten . Is toch eigenlijk gekkenwerk dat je zonder echte vleugelspelers maar vast blijft klampen aan een formule waar je de ingredienten niet voor hebt. Als je geen deeg hebt moet je geen brood proberen te bakken.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 15:55:16 #55
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_26885351
Ajax kan het beste 4-4-2 spelen met een hangende Links en Rechtsbuiten die dus tussen spitsen en middenveld inspelen
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  dinsdag 10 mei 2005 @ 15:55:36 #56
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_26885358
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 15:34 schreef P0RN0STAR het volgende:

[..]

Stekelenburg

Heitinga - Grygera - Maduro - Escudé

De Jong - Davids - Sneijder

Pienaar - Babel - Perez
Hoera! Weer kampioen!
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_26885391
Volgend seizoen ben ik elke thuiswedstrijd in de ArenA te vinden, hopelijk

Kenneth Perez wordt hoog de wereld ingeprezen door de AZ hype.

Teeveepee.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:04:39 #58
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26885577
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 15:46 schreef MadMaster het volgende:
Top reactie.

Nogmaals, ik kan best begrijpen dat er mensen zijn die een voorkeur voor het oude logo hebben, watvoor reden je er ook voor hebt (de historie met dat logo zelf meegemaakt, door mensen erop gewezen), prima. Ik heb er gewoon een hekel aan als iemand hier tegen mensen die bij die 12% horen denigrerend reageren. Ik hoor bij die 12% die er weinig om geeft, omdat ik sinds 1990 weinig anders gewend ben dan die makkelijk na te tekenen 11 streepjes.

Mij hoor je niet klagen als het oude logo terug zal komen, al zal ik er toch wel weer een paar jaar aan moeten wennen. Ik vind 'm niet lelijk, ik vind het alleen uit de tijd. Maar dat is mijn mening, als 23-jarige, die zich daardoor meer druk maakt over andere zaken.
pi_26885753
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 15:27 schreef methodmich het volgende:
Ajax volgend seizoen:

? - Grygera - Escudé - ?
Kromkamp of Heitinga op rechtsback misschien.
pi_26885812
Hmmz ik begin zo'n gevoel te krijgen dat Raffie volgend jaar in Eindhoven speelt
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:13:14 #61
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_26885814
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:11 schreef Nashje het volgende:

[..]

Kromkamp of Heitinga op rechtsback misschien.
Jan Kromkamp is niet te betalen voor Ajax, ik hoop die Alcides (ofzoiets) en anders gewoon Johnny...
Waarom heeft Noach die twee kakkerlakken niet doodgetrapt???
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:16:45 #62
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_26885912
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:13 schreef P0RN0STAR het volgende:

[..]

Jan Kromkamp is niet te betalen voor Ajax, ik hoop die Alcides (ofzoiets) en anders gewoon Johnny...
Ach ajax heeft dadelijk weer een miljoentje of 12 te besteden als vdv, de jong trabelsi en pienaar vertrokken zijn
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:17:22 #63
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_26885927
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:13 schreef MrDoegewoon het volgende:
Hmmz ik begin zo'n gevoel te krijgen dat Raffie volgend jaar in Eindhoven speelt
Hoezo dat ineens?
Wat een vrouw!
spits!
pi_26885974
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:13 schreef P0RN0STAR het volgende:

[..]

Alcides werd al vaker genoemd ja. Ken jij hem?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:19:45 #65
82589 S-Two
barba macacu
pi_26885996
Ik mag toch hopen dat Ajax buiten de publiciteit om al bezig is met versterkingen voor het komend seizoen, anders vrees ik het ergste...
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:28:20 #66
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26886286
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:17 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Hoezo dat ineens?
Ik snap dat ook niet echt. Of zou PSV echt bereid zijn om meer dan 2.4 miljoen euro te betalen aan 'm op jaarbasis? Met alle gevolgen binnen de selectie van PSV van dien. Ik bedoel, leuke sfeer is leuk, maar als er iemand tussen loopt die nieuw bij de groep 3 keer zo veel als 't gemiddelde verdient, is dat toch niet echt goed voor je gevoel.
pi_26886313
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:17 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Hoezo dat ineens?
Is niet ineens hoor . Maar toen een maand (of al iets langer) die eerste geruchten begonnen dacht ik van "Doet ie nooit" maar nu Hiddink hem zo graag wil en Van der Vaart steeds vager gaat doen over een nieuwe club heb ik zo'n vaag voorgevoel...
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:29:26 #68
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_26886320
vanavond begint de vergadering, ik ben benieuwd
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:34:42 #69
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26886469
Ik denk niet dat je heel benieuwd hoeft te zijn, ik verwacht eerlijk gezegd dat dat oude logo terug zal komen. Simpelweg omdat er nu zoveel media-aandacht voor is geweest, zeker het afgelopen weekend in veel belangrijke programma's, dat veel mensen geen nee meer durven te zeggen. Bovendien is 't zoals gezegd commercieel heel erg interessant. Het zal vermoedelijk meer opleveren dan dat 't kost (hoewel het enorm veel zal kosten, dat wordt denk ik onderschat).
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:36:04 #70
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_26886509
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:28 schreef twi het volgende:

[..]

Ik snap dat ook niet echt. Of zou PSV echt bereid zijn om meer dan 2.4 miljoen euro te betalen aan 'm op jaarbasis? Met alle gevolgen binnen de selectie van PSV van dien. Ik bedoel, leuke sfeer is leuk, maar als er iemand tussen loopt die nieuw bij de groep 3 keer zo veel als 't gemiddelde verdient, is dat toch niet echt goed voor je gevoel.
Mwa, Van Bommel verdient ook een flink bedrag dus het geld zullen ze er wel voor hebben. Verder weet ik niet of dat zoveel uitmaakt. VDV staat op een kruispunt: als hij naar het buitenland vertrekt en hij komt niet of heel weinig aan spelen toe, dan is zijn talent verkwist. Op dat gebied is PSV een ideale keuze: hij kan in eigen land blijven en karakter tonen in een beschermde omgeving. Maar het is geen makkelijke weg.
Wat een vrouw!
spits!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:36:46 #71
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_26886533
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:28 schreef twi het volgende:

[..]

Ik snap dat ook niet echt. Of zou PSV echt bereid zijn om meer dan 2.4 miljoen euro te betalen aan 'm op jaarbasis?
Ik denk dat vdv bij PSV ook met een stuk minder genoegen zal nemen zolang hij die vrije rol krijgt die hij ooo zo graag wil.

ajax is (zoals ze achteraf ook wel zullen willen toegeven) veel te gortig geweest met zijn salaris. ajax had zoiets van we hebben het grootste talent van de afgelopen 15 jaar in de gelederen, die geven we een megacontract zodat hij niet snel zal verkassen.
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:45:36 #72
57586 Bananenman
-----------
pi_26886817
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:52 schreef TerroRobbie het volgende:
Jawi(of iemand anders), wat was het nut van die schoenen nou?
Dat was er niet. Maar het is wel grappig
pi_26886831
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:36 schreef PyTh het volgende:

[..]

Ik denk dat vdv bij PSV ook met een stuk minder genoegen zal nemen zolang hij die vrije rol krijgt die hij ooo zo graag wil.

ajax is (zoals ze achteraf ook wel zullen willen toegeven) veel te gortig geweest met zijn salaris. ajax had zoiets van we hebben het grootste talent van de afgelopen 15 jaar in de gelederen, die geven we een megacontract zodat hij niet snel zal verkassen.
Ajax ging er denk ik ook vanuit heel veel voor hem te kunnen vangen!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:47:19 #74
82589 S-Two
barba macacu
pi_26886875
Sportief is het VDV denk ik beter als ie naar PSV gaat dan naar een middelmatige club als HSV, alleen ik denk niet dat de fans het van de beide clubs accepteren en dat VDV het daarom ook niet zal doen.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:47:35 #75
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26886881
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:36 schreef PyTh het volgende:

[..]

Van Bommel verdiende 6 ton minider als ik de laatste lijstjes moet geloven. 6 ton voor een speler die na 6 jaar PSV zijn sporen wel heeft verdiend.

Daarnaast zal van der Vaart wel echt gestoord zijn als hij met minder genoegen neemt, het feit dat 'ie nog een jaar 2.4 miljoen kan verdienen PLUS een jaar later nog eens een paar miljoen bij een move naar toch wat aardige clubs. PSV, de Spurs en HSV hebben zich nu gemeld, en het is net begin mei dus dat zullen vast niet de enige clubs worden die zich melden voor een speler die jaren heeft gegolden als een van de grootste talenten op de Europese velden.

Of denk je nou echt dat 'ie voor een jaar gemoedelijkheid of liefde voor Hiddink een miljoen in zal leveren, als 'ie gratis over een jaar clubs kan uitkiezen, waar eventueel een topper tussen zou kunnen zitten (zoals van Bommel dus zeg maar)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')