Dan hebben we oorlogquote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:40 schreef livEliveD het volgende:
Post het anders ff in [homo] 14.gif
Proceedings of the National Academy of Sciences.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:48 schreef Alicey het volgende:
ONZ >>> WFL
Ik ben wel benieuwd naar bronnen.
Als ie roze wordt ben je gay!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:51 schreef Herkauwer het volgende:
En wat is hier nu het probleem? Als dit zo is, wat verandert er dan voor homo's?
Behalve dat je dan misschien een hetero/homo test kan kopen bij de drogist...
De claim die eerder gemaakt wordt is dat het aantoonbaar is in de hersenen, niet zo zeer dat er verder iets raar is ofzo.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 15:12 schreef boekenworm het volgende:
Hmmm... personelijk kan ik niks raar vinden aan mijn lesbische hersentjes.
Het is wel wat ridicuul dat er zulke problemen worden gemaakt, puur omdat er mogelijk een biologische oorzaak ten gronde ligt aan homoseksualiteit. En dat terwijl er geen enkel waarde-oordeel aan een dergelijke conclusie wordt verbonden. Zulke weerstand is nogal voorbarig en ook zeer hinderend voor een onderzoek dat misschien wel baanbrekende zaken aan het licht kan brengen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:39 schreef Billekoek het volgende:
Voor degenen die het nog niet wisten:
Bepaalde bestanddelen uit mannelijk zweet stimuleren de hersenen van homoseksuele mannen en heteroseksuele vrouwen, maar heteroseksuele mannen reageren er niet op. Zweedse onderzoekers vermoeden daarom dat de hersenen van homo's en hetero's verschillen. De studie bevestigt volgens hen bovendien de rol van feromonen bij menselijk contact.
De resultaten zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Proceedings of the National Academy of Sciences. De onderzoekers lieten twaalf vrouwen, twaalf heteroseksuele mannen en twaalf homoseksuele mannen allerlei feromonen (zogenoemde lokstoffen, van oorsprong lichaamseigen) ruiken en bekeken de reactie in de hersenen. De drie groepen reageerden gelijk op bepaalde geuren. Maar op een bestanddeel uit mannelijk zweet reageerden heteroseksuele mannen helemaal niet.![]()
Studies naar mogelijk lichamelijke oorzaken van hetero- en homoseksualiteit zijn niet onomstreden. In Nederland concludeerde hersendeskundige Swaabeind jaren tachtig dat hersenen van homoseksuelen dezelfde verschillen vertoonden en dat hun seksuele voorkeur een biologische oorzaak zou kunnen hebben. Swaabs uitspraken veroorzaakten beroering in de homowereld en leidden tot vragen in de Tweede Kamer.
Dat wordt beweerd?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:16 schreef alien8ed het volgende:
Ik vind het feit dat homo's en hetero's verschillend reageren op mannelijke feromonen niet zo veel zeggen. Het is al decennia bekend dat iedereen (mens en dier) op feromonen reageert en het lijkt me nogal wiedus dat homofielen op mannelijke feromonen reageren (daar zijn ze homo voor).
Dit wil absoluut niet zeggen dat homo's anders geboren zijn, het kan nog evengoed betekenen dat ze (zichzelf) andere reacties hebben aangeleerd.
Waar sommige mensen zich toch druk om maken zegquote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:41 schreef Youssef het volgende:
Achterlijke suggestieve topictitel. Titel moet "Hersenen van homo anders dan van hetero".
"en dat hun seksuele voorkeur een biologische oorzaak zou kunnen hebben". Ben je sinds kort helemaal dement geworden of zo?quote:
Neuh.quote:
Ik denk dat het vooral komt omdat homo's over het algemeen niet anders behandeld willen worden dan hetero's... Als blijkt dat ze ook daadwerkelijk fysiek anders zijn, zouden sommige mensen hen daadwerkelijk anders kunnen behandelen, althans, ik denk dat ze zo denken.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:02 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Neuh..
Waarom zouden homo's hier een probleem van maken?
Logisch toch dat wanneer je op mannen valt, dat je dan reageert op mannelijke feromonen?
Ja, 'k weet het. Dit is trouwens al een oudere theorie. Een half jaar geleden las ik ook al zoiets dergelijks. Personelijk vind ik het nogal onzin om over zulke dingen zo'n heisa te maken. Als we nou eerst een zorgde dat iedereen als gelijke beschouwd wordt, en gerespecteerd word. Dan kunnen we daarna nog wel opzoek naar de verschillen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 15:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
De claim die eerder gemaakt wordt is dat het aantoonbaar is in de hersenen, niet zo zeer dat er verder iets raar is ofzo.
Het is een claim die vaker wordt gedaan, maar waar onderzoeksresultaten tot nu toe nog niet bruikbaar zijn..
een biologische oorzaak = anders geboren zijn?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:57 schreef Koekepan het volgende:
[..]
"en dat hun seksuele voorkeur een biologische oorzaak zou kunnen hebben". Ben je sinds kort helemaal dement geworden of zo?
Nouja, daar ben ik het weer niet helemaal mee eens.. Het is op zich interessant om de achtergrond te kennen van sexuele geaardheid. Gelijkheid is iets wat cultureel aanvaard moet worden, en dat duurt meestal lang en is niet af te dwingen...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:09 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Ja, 'k weet het. Dit is trouwens al een oudere theorie. Een half jaar geleden las ik ook al zoiets dergelijks. Personelijk vind ik het nogal onzin om over zulke dingen zo'n heisa te maken. Als we nou eerst een zorgde dat iedereen als gelijke beschouwd wordt, en gerespecteerd word. Dan kunnen we daarna nog wel opzoek naar de verschillen.
En alle groepen vonden zweet van hetero-vrouwen het lekkerst, ook de homo's dus.. En juist dat feit wordt maar summier op ingegaan.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:53 schreef _Etter_ het volgende:
hier is een bron: http://www.vpro.nl/wetens(...)936+4257491+22332052
en is toch ook wel logisch dat er 'iets' anders is in de hersenen, als alles allemaal hetzelfde werkten zouden we allemaal op dezelfde vrouw vallen...
Het zweet van de hetero-vrouw ruikt anders dan dat van de lesbiëne?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
En alle groepen vonden zweet van hetero-vrouwen het lekkerst, ook de homo's dus.. En juist dat feit wordt maar summier op ingegaan.
Volgens het onderzoek wel..quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:57 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Het zweet van de hetero-vrouw ruikt anders dan dat van de lesbiëne?
Tja dat verbaast me altijd zo aan mensen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:04 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral komt omdat homo's over het algemeen niet anders behandeld willen worden dan hetero's... Als blijkt dat ze ook daadwerkelijk fysiek anders zijn, zouden sommige mensen hen daadwerkelijk anders kunnen behandelen, althans, ik denk dat ze zo denken.
Het lijkt mij ook wel dat het ergens een oorsprong vindt, bijvoorbeeld in de hersenen.. Aan de andere kant is wel de vraag of het algemeen voor homo's geldt, of weer alleen voor bepaalde "soort" homo's ..quote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:00 schreef vdo28 het volgende:
Het zou me trouwens niet verbazen als de hersenen van homo's anders zijn dan hetero's (al klinkt dat erg zwaar), je word bent toch niet voor niets homo?
Dan kunnen we tenminste eens af van het gelul dat homo's het zelf verzinnen ofzo.
Het zijn gewoon mensen, net als blauwe ogen of bruine ogen, kun je hetero of homo zijn...
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:37 schreef Pinobot het volgende:
Een goede homotest is de anusreflextest.
Ga naast een homo staan, knijpt je de anus krampachtig dicht dan ben je geen een latente homo.
Niet overdrijven hè!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 21:59 schreef Doffy het volgende:
Ik neem aan dat lesbische vrouwen ook reageren op vrouwelijke lokstoffen. En bi-seksuelen reageren op alles wat beweegt![]()
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:02 schreef Doffy het volgende:
Sorry. Jij reageert ook op alles wat niet beweegt?
Jep. Mee eens.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:09 schreef boekenworm het volgende:
Personelijk vind ik het nogal onzin om over zulke dingen zo'n heisa te maken. Als we nou eerst een zorgde dat iedereen als gelijke beschouwd wordt, en gerespecteerd word. Dan kunnen we daarna nog wel opzoek naar de verschillen.
Nouja, het artikel heeft het er al over dat iedereen, dus ook homo's, reageren op feromonen van hetero-vrouwen, dus of je de conclusie dan serieus mag nemen..quote:Op zaterdag 14 mei 2005 21:59 schreef Doffy het volgende:
Ik vind het nogal een non-issue. De persoonlijkheid van een mens is niet meer dan de manier waarop z'n hersenen werken, dus het is nogal voor de hand liggend dat hersenen van mannen die op mannen vallen, reageren op mannelijke feromonen. Anders val je niet op mannen, lijkt me zo.
Ik neem aan dat lesbische vrouwen ook reageren op vrouwelijke lokstoffen. En bi-seksuelen reageren op alles wat beweegt![]()
Natuurlijk! Vrouwen zijn geweldig leuk!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:50 schreef Alicey het volgende:
Nouja, het artikel heeft het er al over dat iedereen, dus ook homo's, reageren op feromonen van hetero-vrouwen
Zit ook wat in.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Natuurlijk! Vrouwen zijn geweldig leuk!
Is dit wel een goede reactie??quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Natuurlijk! Vrouwen zijn geweldig leuk!
Ach, tegen die tijd hebben we gewoon reservaten waar nog mannen in het wild rondlopen.quote:Op zondag 15 mei 2005 08:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Gelukkig is de voobinddildo al uitgevonden.
Haha, dat wordt lachen. Met honderd vrouwen vechten om één kerel. Waarschijnlijk nog een lelijke kerel ook, want als er een overvloed aan vrouwen is dan denk ik dat ze ècht niks anders meer doen dan bierzuipen en TV kijken.quote:Op zondag 15 mei 2005 11:19 schreef Alicey het volgende:
Ach, tegen die tijd hebben we gewoon reservaten waar nog mannen in het wild rondlopen.
Maar waarom vechten die vrouwen dan alsquote:Op zondag 15 mei 2005 12:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Haha, dat wordt lachen. Met honderd vrouwen vechten om één kerel. Waarschijnlijk nog een lelijke kerel ook, want als er een overvloed aan vrouwen is dan denk ik dat ze ècht niks anders meer doen dan bierzuipen en TV kijken.
?quote:ze ècht niks anders meer doen dan bierzuipen en TV kijken.
Om hun zaad te bemachtigen ofzo. Ik had het over die mannen, dat díe niks anders meer doen.quote:Op zondag 15 mei 2005 12:56 schreef Yosomite het volgende:
Maar waarom vechten die vrouwen dan als
??
quote:Op zondag 15 mei 2005 13:00 schreef Doffy het volgende:
Die mannen worden gewoon homo. Die wijven zoeken het onderling maar uit!
Omdat het biologisch te verklaren valt, en er dus een fysiek verschil is, moet dit door de medische wetenschap aan te passen zijn. Misschien niet nu, maar in de toekomst. Genezen staat tussen haakjes, omdat homo's zeggen dat ze niet genezen kunnen, worden omdat ze niet ziek zijn.quote:
Daarom stond het dus tussen haakjes.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Genezen doe je met iets waar je last van hebt.
Je moet maar eens aan een arts vragen, wat hij/zij vindt van deze stelling. Zo zwart/wit is het zelden.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:08 schreef Flash_Gordon het volgende:
Omdat het biologisch te verklaren valt, en er dus een fysiek verschil is, moet dit door de medische wetenschap aan te passen zijn. Misschien niet nu, maar in de toekomst. Genezen staat tussen haakjes, omdat homo's zeggen dat ze niet genezen kunnen, worden omdat ze niet ziek zijn.
Als het biologisch aantoonbaar is, is het toch ook fysiek behandelbaar? Als homofilie compleet psychisch was, was het veel moeilijker.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:09 schreef Doffy het volgende:
Nog los van de vraag of het mogelijk is.
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 15 mei 2005 13:11 schreef Doffy het volgende:
[..]
Je moet maar eens aan een arts vragen, wat hij/zij vindt van deze stelling. Zo zwart/wit is het zelden.
Ik denk inderdaad niet dat het is aan te passen, omdat vele eigenschappen door je hele hersenen vertakt zitten. Dat maakt het heel onduidelijk wat nu "abnormaal" is en wat niet. "Genezen" is dus niet zo zwart/wit.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:10 schreef Flash_Gordon het volgende:
Niet dat ik wil dat alle homo's hetero moeten worden, maar dan is het argument dat homofilie niet niet aan te passen is, dus niet waar.
En hier zit dus de fout in je redenatie. Er is geen duidelijke grens tussen "psychisch" en "fysiologisch".quote:Op zondag 15 mei 2005 13:12 schreef Flash_Gordon het volgende:
Als het biologisch aantoonbaar is, is het toch ook fysiek behandelbaar? Als homofilie compleet psychisch was, was het veel moeilijker.
Alles wat fysiek aantoonbaar is, is behandelbaar?quote:Op zondag 15 mei 2005 13:12 schreef Flash_Gordon het volgende:
Als het biologisch aantoonbaar is, is het toch ook fysiek behandelbaar?
Ik probeer niet het een abnormaler te stellen dan het andere, ik heb het alleen over de mogelijkheid. De mogelijkheid tot genezen, niet of het zou moeten, of dat het beter zou zijn.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:13 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad niet dat het is aan te passen, omdat vele eigenschappen door je hele hersenen vertakt zitten. Dat maakt het heel onduidelijk wat nu "abnormaal" is en wat niet. "Genezen" is dus niet zo zwart/wit.
Ik ook. Het ging me er alleen om of het mogelijk zou zijn.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens ethisch onverantwoord om homo's te gaan 'behandelen'.
Hmja. Je hebt gelijk.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:14 schreef Doffy het volgende:
[..]
En hier zit dus de fout in je redenatie. Er is geen duidelijke grens tussen "psychisch" en "fysiologisch".
Maar toont zo'n onderzoek niet aan dat er waarschijnlijk een grotere kans is dat het mogelijk is dan dat men tot nu toe verwacht had?quote:Op zondag 15 mei 2005 13:17 schreef Doffy het volgende:
Het is dus maar de vraag of het mogelijk is.
Kijk, de mens als "mens" zal in de toekomst volledig plooibaar zijn, met alle eigenschappen op bestelling leverbaar. Als het zover komt, dan is er geen enkele eigenschap die nog "normaal" is. Maar dan nog zullen die eigenschappen via de genetische code moeten worden ingebracht, en zal een eenmaal volgroeid stel hersenen te complex zijn om uit elkaar te peuteren en aan te passen. En zeker financieel niet zo interessantquote:Op zondag 15 mei 2005 13:18 schreef Flash_Gordon het volgende:
Maar toont zo'n onderzoek niet aan dat het waarschijnlijk meer mogelijk is dan dat men tot nu toe verwacht had?
Doffy, nogmaals, het interesseert me niet welke van de 2 normaler is dan andere. Het gaat me er om of het argument dat veel mensen hebben, "het is een kwestie van voorkeur, het is niet aan te passen", wel klopt. Of je van hetero's dus homo's kan maken en vice versa.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:20 schreef Doffy het volgende:
[..]
Kijk, de mens als "mens" zal in de toekomst volledig plooibaar zijn, met alle eigenschappen op bestelling leverbaar. Als het zover komt, dan is er geen enkele eigenschap die nog "normaal" is. Maar dan nog zullen die eigenschappen via de genetische code moeten worden ingebracht, en zal een eenmaal volgroeid stel hersenen te complex zijn om uit elkaar te peuteren en aan te passen. En zeker financieel niet zo interessant
nee kan niet. punt.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:23 schreef Flash_Gordon het volgende:
[..]
Doffy, nogmaals, het interesseert me niet welke van de 2 normaler is dan andere. Het gaat me er om of het argument dat veel mensen hebben, "het is een kwestie van voorkeur, het is niet aan te passen", wel klopt. Of je van hetero's dus homo's kan maken en vice versa.
Ohja, de wereld is nog nooit verder gekomen door theorien die nog niet in de praktijk zijn gebracht.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:26 schreef Doffy het volgende:
Het is nogal onzinnig om te zeggen of dat wel of niet kan, omdat het momenteel gewoon niet kan. Het is zinloos om zonder meer argumenten erover te denken: dat is een slag in de lucht.
Als je zou weten wat een theorie was, dan zou je dat niet zeggen. Je zult eerst een theorie moeten hebben over hoe je het wou gaan doen, en dat dan vervolgens in de praktijk brengen.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:27 schreef Flash_Gordon het volgende:
Ohja, de wereld is nog nooit verder gekomen door theorien die nog niet in de praktijk zijn gebracht.
Wat een ongelooflijke onzin, Doffy.
Nouja, er komt vast wel iets als een soort examen waarmee je moet bewijzen dat je een man kunt verzorgen en onderhouden.quote:Op zondag 15 mei 2005 12:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Haha, dat wordt lachen. Met honderd vrouwen vechten om één kerel. Waarschijnlijk nog een lelijke kerel ook, want als er een overvloed aan vrouwen is dan denk ik dat ze ècht niks anders meer doen dan bierzuipen en TV kijken.
Natuurlijk is het te genezen. Met frontal lobotomy zijn een hele hoop afwijkende mensen in het verleden genezen van hun afwijking.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:04 schreef Flash_Gordon het volgende:
Je kunt het vertellen hoe je wil, maar als het werkelijk biologisch is, dan is het ook te "genezen".
Oh mijn God! Ja, dan kunnen mannen weer gaan eisen dat we voor ze wassen, strijken, schoonmaken, de krant halen...quote:Op zondag 15 mei 2005 14:21 schreef Alicey het volgende:
Nouja, er komt vast wel iets als een soort examen waarmee je moet bewijzen dat je een man kunt verzorgen en onderhouden.
Een kogel wil ook nog wel eens helpenquote:Op zondag 15 mei 2005 14:22 schreef Alicey het volgende:
Natuurlijk is het te genezen. Met frontal lobotomy zijn een hele hoop afwijkende mensen in het verleden genezen van hun afwijking.
Dat valt denk ik reuze tegen hoor. Het is niet zo eenvoudig om hersen-afwijkingen te "genezen" zonder dat er op andere vlakken problemen ontstaan.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:08 schreef Flash_Gordon het volgende:
[..]
Omdat het biologisch te verklaren valt, en er dus een fysiek verschil is, moet dit door de medische wetenschap aan te passen zijn. Misschien niet nu, maar in de toekomst. Genezen staat tussen haakjes, omdat homo's zeggen dat ze niet genezen kunnen, worden omdat ze niet ziek zijn.
Ik denk het niet. Uiteindelijk zijn denk ik alle voorkeuren in de hersenen aan te tonen, anders had je die voorkeur niet. Er iets aan kunnen doen zonder een hele hoop mee te nemen (Zoals bij frontal lobotomy het geval is) is denk ik niet mogelijk, nog los gezien van de vraag hoe wenselijk zo iets is.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:23 schreef Flash_Gordon het volgende:
[..]
Doffy, nogmaals, het interesseert me niet welke van de 2 normaler is dan andere. Het gaat me er om of het argument dat veel mensen hebben, "het is een kwestie van voorkeur, het is niet aan te passen", wel klopt. Of je van hetero's dus homo's kan maken en vice versa.
Hee, je wil zelf een man! Dan mag je er best wat voor over hebben. Als ze zo veeleisend worden ga ik wel voor een leuke vrouw.quote:Op zondag 15 mei 2005 14:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Oh mijn God! Ja, dan kunnen mannen weer gaan eisen dat we voor ze wassen, strijken, schoonmaken, de krant halen...
Ik ben blij dat ik tegen die tijd allang dood ben.
Ik vind mannen nu eenmaal leuker. Dat ligt vastgelegd in mijn hersenen.quote:Op zondag 15 mei 2005 14:35 schreef Alicey het volgende:
Hee, je wil zelf een man! Dan mag je er best wat voor over hebben. Als ze zo veeleisend worden ga ik wel voor een leuke vrouw.
Dan niet zeuren en doen wat manlief van je verlangt.quote:Op zondag 15 mei 2005 14:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vind mannen nu eenmaal leuker. Dat ligt vastgelegd in mijn hersenen.
quote:Op zondag 15 mei 2005 14:39 schreef Alicey het volgende:
Dan niet zeuren en doen wat manlief van je verlangt.
of een andere zoeken. er zijn ook lieve, zorgzame mannen, hoor.quote:Op zondag 15 mei 2005 14:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan niet zeuren en doen wat manlief van je verlangt.
Tegen die tijd misschien niet meer.quote:Op zondag 15 mei 2005 14:40 schreef SlimShady het volgende:
[..]
of een andere zoeken. er zijn ook lieve, zorgzame mannen, hoor.
Haha! Tegen die tijd gaan we leren wat die emancipatie nu werkelijk betekend heeft!quote:
Zo eentje die je regelmatig slaat, zodat je je tenminste herinnert wat je plaats is!quote:Op zondag 15 mei 2005 14:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik wil helemaal geen lieve, zorgzame man.Ik wil een stoere kerel!
quote:Op zondag 15 mei 2005 14:44 schreef Doffy het volgende:
[..]
Zo eentje die je regelmatig slaat, zodat je je tenminste herinnert wat je plaats is!![]()
quote:Er zijn ook lieve, zorgzame EN stoere mannen hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |