Dan hebben we oorlogquote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:40 schreef livEliveD het volgende:
Post het anders ff in [homo] 14.gif
Proceedings of the National Academy of Sciences.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:48 schreef Alicey het volgende:
ONZ >>> WFL
Ik ben wel benieuwd naar bronnen.
Als ie roze wordt ben je gay!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:51 schreef Herkauwer het volgende:
En wat is hier nu het probleem? Als dit zo is, wat verandert er dan voor homo's?
Behalve dat je dan misschien een hetero/homo test kan kopen bij de drogist...
De claim die eerder gemaakt wordt is dat het aantoonbaar is in de hersenen, niet zo zeer dat er verder iets raar is ofzo.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 15:12 schreef boekenworm het volgende:
Hmmm... personelijk kan ik niks raar vinden aan mijn lesbische hersentjes.
Het is wel wat ridicuul dat er zulke problemen worden gemaakt, puur omdat er mogelijk een biologische oorzaak ten gronde ligt aan homoseksualiteit. En dat terwijl er geen enkel waarde-oordeel aan een dergelijke conclusie wordt verbonden. Zulke weerstand is nogal voorbarig en ook zeer hinderend voor een onderzoek dat misschien wel baanbrekende zaken aan het licht kan brengen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:39 schreef Billekoek het volgende:
Voor degenen die het nog niet wisten:
Bepaalde bestanddelen uit mannelijk zweet stimuleren de hersenen van homoseksuele mannen en heteroseksuele vrouwen, maar heteroseksuele mannen reageren er niet op. Zweedse onderzoekers vermoeden daarom dat de hersenen van homo's en hetero's verschillen. De studie bevestigt volgens hen bovendien de rol van feromonen bij menselijk contact.
De resultaten zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Proceedings of the National Academy of Sciences. De onderzoekers lieten twaalf vrouwen, twaalf heteroseksuele mannen en twaalf homoseksuele mannen allerlei feromonen (zogenoemde lokstoffen, van oorsprong lichaamseigen) ruiken en bekeken de reactie in de hersenen. De drie groepen reageerden gelijk op bepaalde geuren. Maar op een bestanddeel uit mannelijk zweet reageerden heteroseksuele mannen helemaal niet.![]()
Studies naar mogelijk lichamelijke oorzaken van hetero- en homoseksualiteit zijn niet onomstreden. In Nederland concludeerde hersendeskundige Swaabeind jaren tachtig dat hersenen van homoseksuelen dezelfde verschillen vertoonden en dat hun seksuele voorkeur een biologische oorzaak zou kunnen hebben. Swaabs uitspraken veroorzaakten beroering in de homowereld en leidden tot vragen in de Tweede Kamer.
Dat wordt beweerd?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:16 schreef alien8ed het volgende:
Ik vind het feit dat homo's en hetero's verschillend reageren op mannelijke feromonen niet zo veel zeggen. Het is al decennia bekend dat iedereen (mens en dier) op feromonen reageert en het lijkt me nogal wiedus dat homofielen op mannelijke feromonen reageren (daar zijn ze homo voor).
Dit wil absoluut niet zeggen dat homo's anders geboren zijn, het kan nog evengoed betekenen dat ze (zichzelf) andere reacties hebben aangeleerd.
Waar sommige mensen zich toch druk om maken zegquote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:41 schreef Youssef het volgende:
Achterlijke suggestieve topictitel. Titel moet "Hersenen van homo anders dan van hetero".
"en dat hun seksuele voorkeur een biologische oorzaak zou kunnen hebben". Ben je sinds kort helemaal dement geworden of zo?quote:
Neuh.quote:
Ik denk dat het vooral komt omdat homo's over het algemeen niet anders behandeld willen worden dan hetero's... Als blijkt dat ze ook daadwerkelijk fysiek anders zijn, zouden sommige mensen hen daadwerkelijk anders kunnen behandelen, althans, ik denk dat ze zo denken.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:02 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Neuh..
Waarom zouden homo's hier een probleem van maken?
Logisch toch dat wanneer je op mannen valt, dat je dan reageert op mannelijke feromonen?
Ja, 'k weet het. Dit is trouwens al een oudere theorie. Een half jaar geleden las ik ook al zoiets dergelijks. Personelijk vind ik het nogal onzin om over zulke dingen zo'n heisa te maken. Als we nou eerst een zorgde dat iedereen als gelijke beschouwd wordt, en gerespecteerd word. Dan kunnen we daarna nog wel opzoek naar de verschillen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 15:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
De claim die eerder gemaakt wordt is dat het aantoonbaar is in de hersenen, niet zo zeer dat er verder iets raar is ofzo.
Het is een claim die vaker wordt gedaan, maar waar onderzoeksresultaten tot nu toe nog niet bruikbaar zijn..
een biologische oorzaak = anders geboren zijn?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:57 schreef Koekepan het volgende:
[..]
"en dat hun seksuele voorkeur een biologische oorzaak zou kunnen hebben". Ben je sinds kort helemaal dement geworden of zo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |