Ik ben van mening dat je met een knappere partner een stuk onzekerder wordt over jezelf. Daarmee bedoel ik dat ik bang ben dat zij misschien iemand vindt die ze nog leuker vind en mij dan afdanktquote:Op dinsdag 10 mei 2005 11:49 schreef Mad-Eleine het volgende:
wat dacht je van mijn halve stelling, die een beetje ondergesneeuwd werd door persoonlijke verhalen en meningen over dikke mensen? deze:
lang verhaal... kort: een knappere partner te hebben is soms ook niet helemaal ideaal, naar mijn mening.
Ehm ja, hier kan ik me wel in vinden. Ik denk alleend at het vooral een kwestie is van je eigen onzekerheid. In mijn geval iig wel: ik ben onzeker dus, denk ik dat alle andere vrouwen die hem benaderen leuker zijn. En daar kan ik ook best over zeiken, wat me ook niet echt bevorderlijk lijkt voor de relatie. Gelukkig is hij vrij geduldig, maar ik word af en toe wel eens gek van mezelfquote:Op dinsdag 10 mei 2005 11:49 schreef Mad-Eleine het volgende:
ik heb een relatie van vijf jaar gehad met een jongen die door iedereen erg mooi werd gevonden. hij werd ook op straat verlekkerd nagekeken en moest vaak flirtende dames van zich afschudden...
en steekte dat een beetje bij mij: ik ben waarschijnlijk geen trol, maar ook zeker geen verblindende schoonheid... ik hield van deze jongen, maar voelde me soms een beetje geimponeerd door de aandacht die hij kreeg van 1.80m lange godinnen. daarbij kwam ook dat hij vaak nogal ijdel was en dus die aandacht prettig vond, zonder dat hij er direct op in ging (pas op het laatst, maar dat is een ander verhaal...)
lang verhaal... kort: een knappere partner te hebben is soms ook niet helemaal ideaal, naar mijn mening.
Voor sommige mensen is dit inderdaad zo. Die gaan echt voor een wat minder mooie partner om er zelf beter uit te zien.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 11:54 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Kijk, een goede stelling
Als single kijk je eerder naar iemand (als een potentiële partner) die minder knap is, omdat het je zelfverzekerder maakt
Denk ik nog even over na.
Indien je een (erg) goeduitziende partner hebt, moet je denk ik inderdaad meer knokken voor je relatie. Immers, de 'concurrentie' ligt constant op de loer en onzekerheid is uit den boze.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 11:49 schreef Mad-Eleine het volgende:
wat dacht je van mijn halve stelling, die een beetje ondergesneeuwd werd door persoonlijke verhalen en meningen over dikke mensen? deze:
een knappere partner te hebben is soms ook niet helemaal ideaal, naar mijn mening.
Ik denk dat je wel een punt hebt, ik heb dan zoiets wat moet zo iemand met mij.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 11:59 schreef WeirdMicky het volgende:
Waarom worden mensen altijd onzekerder erdoor i.p.v. blij te zijn dat zo'n knappe partner jou óók mooi vindt? Dit ligt meer aan je eigen onzekerheid neem ik aan, wat kan je partner eraan doen dat zij of hij knap is?![]()
Of gaat het niet meer om het innerlijk bij ons singles.
Ja, helemaal gelijk. Je projecteert je eigen onzekerheid op je vriend/vriendin. Want die vindt je waarschijnlijk wel aantrekkelijk anders was hij/zij niet bij je. Maar goed, er rationeel over denken is wat anders dan je gevoel natuurlijkquote:Op dinsdag 10 mei 2005 11:59 schreef WeirdMicky het volgende:
Waarom worden mensen altijd onzekerder erdoor i.p.v. blij te zijn dat zo'n knappe partner jou óók mooi vindt? Dit ligt meer aan je eigen onzekerheid neem ik aan, wat kan je partner eraan doen dat zij of hij knap is?![]()
Of gaat het niet meer om het innerlijk bij ons singles.
Behalve dat je dan ongelovelijk denigerend over jezelf nadenkt...focus je je ook nog puur op uiterlijk. Innerlijk, mooie tijd samen, etc etc. tellen niet meer mee?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:01 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel een punt hebt, ik heb dan zoiets wat moet zo iemand met mij.
Nouja, gooi de noemer 'innerlijk' onder 'uitstraling'. Als het met iemand klikt, vind ik die persoon veel aantrekkelijker dan een chagrijnig model in de hoek. Wat Ripley dus ook al zegt.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:03 schreef TGT het volgende:
Ok ff kort door de bocht: Je gaat toch niet op een (naar jouw eigen mening) gedrocht liggen. Tuurlijk is innerlijk belangrijk. Maar ik stap echt niet af op iemand die ik onaantrekkelijk vind. Innerlijk kom je toch later pas achter.
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 11:50 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Het is inderdaad meer algemeen. Wat me wel opvalt is dat singles meer aan hun uiterlijk en dergelijke doen dan mensen die al een tijd een vaste relatie hebben.
Dan ben jij een uitzondering. Mensen met lange relaties worden bijna altijd minder ijdel en waarom zou je ook? Je doet toch je haar niet alleen netjes voor jezelf? Nee, ook voor anderen.quote:
Ik vind uitstraling meer onder uiterlijk vallen... Heb ooit een keer een date gehad met een meisje die een ontzettende leuke uitstraling had. Innerlijk was echter een beetje verrot. Snel kwaad/chago moodswings..quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:07 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Nouja, gooi de noemer 'innerlijk' onder 'uitstraling'. Als het met iemand klikt, vind ik die persoon veel aantrekkelijker dan een chagrijnig model in de hoek. Wat Ripley dus ook al zegt.
En ik ga dus niet op gedrochten liggen, mensen die eruit zien als een gedrocht hebben vaak ook zo weinig zelfdiscipline dat ik daar ook nog eens op afknap
dat noemen we een' vrouw'quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:14 schreef TGT het volgende:
Innerlijk was echter een beetje verrot. Snel kwaad/chago moodswings..
Belachelijk herkenbaarquote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:11 schreef TGT het volgende:
Een onzekere partner is trouwens ook erg irritant. Continu moet je je partner weer gerust stellen. Plus dat ik dan het gevoel krijg dat ze me niet vertrouwt wanner ze voor de zoveelste keer om bevestiging vraagt (ja ik heb hier ervaring mee)
jij ook alquote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:15 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Belachelijk herkenbaarDat niet meer, alsjeblieft zeg, trauma's komen naar boven drijven.
Maar je wil er toch ook leuk uitzien voor je partner?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:10 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Dan ben jij een uitzondering. Mensen met lange relaties worden bijna altijd minder ijdel en waarom zou je ook? Je doet toch je haar niet alleen netjes voor jezelf? Nee, ook voor anderen.
Tja ik moet zeggen dat ik soms dit idee wel eens krijg.. Maar dan nog.. Op de eerste date meteen zwaar moodswingen?? Not done lijkt me.quote:
Innerlijk en die andere dingen teleln juist zwaarder mee voor mij, in tegenstelling tot andere hier. Deze discussie is ook al geweest en volgens mij was ik wel in de minderheid.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:05 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Behalve dat je dan ongelovelijk denigerend over jezelf nadenkt...focus je je ook nog puur op uiterlijk. Innerlijk, mooie tijd samen, etc etc. tellen niet meer mee?
Enige reden waarom dat belangrijker voor je is is omdat je onzeker bent over je eigen uiterlijk. Is niet rot bedoeld overigens...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:32 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Innerlijk en die andere dingen teleln juist zwaarder mee voor mij, in tegenstelling tot andere hier. Deze discussie is ook al geweest en volgens mij was ik wel in de minderheid.
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:48 schreef Metro2005 het volgende:
Ik kan me geloof ik weer half melden in dit topic
Discussie gemist, maar is het niet gewoon een combinatie van beiden? Al zal dat ook per persoon verschillen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:38 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Enige reden waarom dat belangrijker voor je is is omdat je onzeker bent over je eigen uiterlijk. Is niet rot bedoeld overigens...
Is het alweer over joh?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:48 schreef Metro2005 het volgende:
Zal zeker per persoon schelen en het is ook een combinatie van beiden, maar voor de een telt het innerlijk meer mee en voor de ander het uiterlijk.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:52 schreef TommyZ het volgende:
[..]
Discussie gemist, maar is het niet gewoon een combinatie van beiden? Al zal dat ook per persoon verschillen.
En jullie zouden nog naar de camping gaan?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:48 schreef Metro2005 het volgende:
Dat zijn ze ook geweest. Sorry Metro als ik voor me beurt praat.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
En jullie zouden nog naar de camping gaan?
voor je.
Moet je vaker meelezenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:55 schreef Aventura het volgende:
Volgens mij ' mis' ik alle romancetjes die in dit topic ontstaan
daar zijn we idd al geweestquote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
En jullie zouden nog naar de camping gaan?
voor je.
Arme metroquote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:48 schreef Metro2005 het volgende:
Zijn allemaal onzinargumenten. Prik er doorheen en kom erachter dat het gewoon niet is wat zij had verwacht. Jammer, maar helaas.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:03 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
daar zijn we idd al geweest
ze voert wel 2 hele redenen aan. 2 enorm vage.
- ik geil dr op in de auto en maak het niet af (kan ook niet want we reden nog)
- ze heeft nieuw werk en zij begint om 5 uur en ik eindig om 5 uur dus kon dr niet bellen om haar te feliciteren (wel over msn gedaan overigens overdag)
- en ze vindt dat ik d'r te weinig zie (2-3 keer per week) terwijl ze weet dat ik het rustig aan wil doen.
Dat was toch al vanaf het prilste begin een struikelblok waiting to happen?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:03 schreef Metro2005 het volgende:
- en ze vindt dat ik d'r te weinig zie (2-3 keer per week) terwijl ze weet dat ik het rustig aan wil doen.
Dude, ik denk dat je haar beter kwijt dan rijk bent. Ze had volgens mij echt in gedachten dat jullie heel snel zouden gaan settelen en ze heeft gemerkt dat ze daar niet de juiste man voor heeft gevonden (ik vraag me af of die mannen er uberhaupt wel zijn van jouw leeftijd, ik wens haar veel succes..)quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:03 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
daar zijn we idd al geweest
redenen:
- ik geil dr op in de auto en maak het niet af (kan ook niet want we reden nog)
- ze heeft nieuw werk en zij begint om 5 uur en ik eindig om 5 uur dus kon dr niet bellen om haar te feliciteren (wel over msn gedaan overigens overdag)
nouja ze woont 50km weg dus om nou te zeggen ik ga even langs...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:06 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat was toch al vanaf het prilste begin een struikelblok waiting to happen?
Wel erg lullig voor je, hoor!
ja na 2 weken al, en ze zegt inderdaad dat ze het liefste mij elke dag bij zich heeft en daar heb ik zelf gewoon nog even geen trek in eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:09 schreef Sabrina1981 het volgende:
Denk dat Nozem wel gelijk heeft, ze begon toch ook al zo snel over samenwonen?
Denk dat daar de schoen wringt. Wilt ze gewoon niet het huis uit om een of andere reden?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:11 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
ja na 2 weken al, en ze zegt inderdaad dat ze het liefste mij elke dag bij zich heeft en daar heb ik zelf gewoon nog even geen trek in eigenlijk.
ze woont al op zichzelfquote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:12 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Denk dat daar de schoen wringt. Wilt ze gewoon niet het huis uit om een of andere reden?
En ze wilde dat jij zo snel mogelijk bij haar in ging trekken?quote:
Oh ik dacht juist niet, omdat ze zou snel wilde samenwonen.quote:
Dan nog is het een rare reden. Binnen een relatie is het geven en nemen...fuck haar en laat dr maar continue alleen. Ze speelt het spel 'alles of niets' en kiest liever voor niets dan de tussenweg.quote:
intrekken is misschien een groot woord maar ongeveer elke dag daar zijn wil ik gewoon niet, ik zit ook nog met een vader die aan prostaatkanker lijdt dus wil ook gewoon nog een paar dagen per week thuis zijn! (dat weet ze ook) bovendien wil ik niet te hard van stapel lopen door direct bij dr in te trekken (slechte ervaringen mee)quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:15 schreef nozem het volgende:
[..]
En ze wilde dat jij zo snel mogelijk bij haar in ging trekken?
Niet meer dan logisch lijkt me.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:17 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
intrekken is misschien een groot woord maar ongeveer elke dag daar zijn wil ik gewoon niet, ik zit ook nog met een vader die aan prostaatkanker lijdt dus wil ook gewoon nog een paar dagen per week thuis zijn! (dat weet ze ook) bovendien wil ik niet te hard van stapel lopen door direct bij dr in te trekken (slechte ervaringen mee)
ik vertik het gewoon om dat te doen.
Dat is ook het stomste wat je had kunnen doen. Als ze niet respecteert dat je het rustig aan wil doen (en ik vind elkaar 3 keer in de week zien helemaal niet zo rustig aan..) dan is het een egoistische trut.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:17 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
intrekken is misschien een groot woord maar ongeveer elke dag daar zijn wil ik gewoon niet, ik zit ook nog met een vader die aan prostaatkanker lijdt dus wil ook gewoon nog een paar dagen per week thuis zijn! (dat weet ze ook) bovendien wil ik niet te hard van stapel lopen door direct bij dr in te trekken (slechte ervaringen mee)
ik vertik het gewoon om dat te doen.
die instelling heb ik ook wel een beetje ja.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:19 schreef nozem het volgende:
[..]
Dat is ook het stomste wat je had kunnen doen. Als ze niet respecteert dat je het rustig aan wil doen (en ik vind elkaar 3 keer in de week zien helemaal niet zo rustig aan..) dan is het een egoistische trut.
Maar is het nog 'aan' of? Want wat voel jij, ben je wel verliefd of was het meer een vluchtrelatie? Want het was zo snel na die vorige begreep ik.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
die instelling heb ik ook wel een beetje ja.
kom vaak genoeg naar dr in een week, respecteert ze dat niet dan hoeft het niet van mij. Ik ga me niet weer in allerlei bochten wringen voor een vrouw
Nou het is nog wel aan maar hoe het af gaat lopen... Ik ga vanavond naar dr toe en dan bespreken we dit nog een keer maar ik ga geen dingen veranderen aan mezelf voor dr.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:26 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Maar is het nog 'aan' of? Want wat voel jij, ben je wel verliefd of was het meer een vluchtrelatie? Want het was zo snel na die vorige begreep ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |