ik heb een vriendengroep van 4 + mezelf hechte vrienden en een stuk of 3 aanhangers, wij zien hen geregeld maar niet iedere week. Zoals altijd, gebeuren er dingen binnen de groep die 'niet iedereen hoeft te weten'.
Toch gebeurt het, dat (omdat iemand wel je beste vriend is) je iets toevertrouwt aan 1 van hen, Die het weer met de andere betrokkene bespreekt, en 1 week, 1 maand na dato weet toch iedereen het.
Één van hen zei gisteren: "waarom nog zo geheimzinnig, we zijn toch al zo lang vrienden, we accepteren de raarste dingen, we kunnen toch best eerlijk zijn?" en ik weet dat het ook kan. ook kwam er dus uit dat hij twee dingen had gehoord, die van mijn kant niet geheim gehouden hoefden te worden, maar uit respect voor de tweede betrokkene wel geheim gehouden werden. Toch wist hij er van.
punt: Waarom hebben beide andere kanten van "het geheim" -mij- niet verteld "hey, dat geheim dat je moest houden van mij? Dat heb ik wel tegen die en die verteld." hoe moeilijk is dat nou?
Nu voel ik me dus wel een beetje vervelend tegenover die andere(n) dat ze me weer niet toevertrouwden dat ze hun eigen geheim niet zo goed konden houden.
nou ja, geen vraag, meer een open discussie ofzo