abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26849054
ik heb een vriendengroep van 4 + mezelf hechte vrienden en een stuk of 3 aanhangers, wij zien hen geregeld maar niet iedere week. Zoals altijd, gebeuren er dingen binnen de groep die 'niet iedereen hoeft te weten'.
Toch gebeurt het, dat (omdat iemand wel je beste vriend is) je iets toevertrouwt aan 1 van hen, Die het weer met de andere betrokkene bespreekt, en 1 week, 1 maand na dato weet toch iedereen het.
Één van hen zei gisteren: "waarom nog zo geheimzinnig, we zijn toch al zo lang vrienden, we accepteren de raarste dingen, we kunnen toch best eerlijk zijn?" en ik weet dat het ook kan. ook kwam er dus uit dat hij twee dingen had gehoord, die van mijn kant niet geheim gehouden hoefden te worden, maar uit respect voor de tweede betrokkene wel geheim gehouden werden. Toch wist hij er van.
punt: Waarom hebben beide andere kanten van "het geheim" -mij- niet verteld "hey, dat geheim dat je moest houden van mij? Dat heb ik wel tegen die en die verteld." hoe moeilijk is dat nou?

Nu voel ik me dus wel een beetje vervelend tegenover die andere(n) dat ze me weer niet toevertrouwden dat ze hun eigen geheim niet zo goed konden houden.

nou ja, geen vraag, meer een open discussie ofzo
And the druids turn to stone...
pi_26849276
Denk dat die geheimen er zijn om mensen niet te kwetsen.
Stel dat een van die vrienden met een meisje uitgaat en jullie vinden dat meisje niets, dan zul je dat niet direct tegen hem zeggen. Zeker niet als hij er erg verliefd op is.

Het is maar een voorbeeld, maar ik denk dat het roddelen erbij hoort. Is natuurlijk vervelend als jij een geheim aan iemand toevertrouwd over persoon X en dat die vriend het na een maand dan toch vertelt tegen persoon X.

Je kan als groep nog zo open zijn, maar het roddelen zal toch wel doorgaan. Het is ook ik een stukje van vergeten en vergeven. Als dat geen probleem is denk ik dat je een goede vriendengroep hebt.
♥ K, N, R en F ♥
pi_26849356
Eh... ik snap geen zak van je verhaal? Maar zijn zitten allemaal bij elkaar op school ofzo?
pi_26849405
Geslacht: Vrouw
Gewoon niet zo moeilijk doen allemaal
Do what you love, love what you do!
  maandag 9 mei 2005 @ 12:42:59 #5
112493 Pilsenator
Jupiler est bibendum
pi_26849487
quote:
Op maandag 9 mei 2005 12:40 schreef kree het volgende:
Geslacht: Vrouw
Gewoon niet zo moeilijk doen allemaal
varium et mutabile semper femina
Jupiter deus est at Jupiler divus est.
Ceterum censeo Heineken esse delendam
  maandag 9 mei 2005 @ 12:45:18 #6
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_26849553
geheim is geheim toch
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 9 mei 2005 @ 12:45:46 #7
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26849565
Ik snap je OP totaal niet.
Vooral dit deel:
quote:
Nu voel ik me dus wel een beetje vervelend tegenover die andere(n) dat ze me weer niet toevertrouwden dat ze hun eigen geheim niet zo goed konden houden
is voor mij een vaag raadsel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_26849577
quote:
Op maandag 9 mei 2005 12:38 schreef Quickie_Bat het volgende:
Eh... ik snap geen zak van je verhaal? Maar zijn zitten allemaal bij elkaar op school ofzo?
Neen, zij studeren verspreid door het land.
waar zij wonen/studeren is niet erg relevant?
Ik denk niet dat ik het meer helder uit kan leggen, als iemand anders denkt dat ze het beter begrijpen mogen ze een tweede poging tot omschrijven wagen.
pi_26849654
quote:
Op maandag 9 mei 2005 12:45 schreef Copycat het volgende:
Ik snap je OP totaal niet.
Vooral dit deel:
[..]

is voor mij een vaag raadsel.
persoon X vraagt aan mij "wil je dit en dat geheim houden?" ik accepteer.
persoon Z vraagt aan mij "wil je zus en zo geheim houden?" ik accepteer.

ik kom gister persoon A tegen en zegt tegen mij dat X en Z allebei hun "geheim" aan hem verteld hebben.
waarom vertellen personen X en Z mij niet dat zij dat geheim hebben verteld aan A, dan weet ik toch ook met wie ik "er" over kan praten?
  maandag 9 mei 2005 @ 12:53:26 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26849766
Duidelijker .
Dan moet je dat misschien aan persoon X en persoon Z vragen?

Komt op mij in ieder geval een beetje over alsof het deze personen vooral gaat om de spanning (...) van het geheimen delen dan om de daadwerkelijke inhoud van die geheimen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_26849793
Geheimpjes zijn zo Breezah.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26849872
Ik ga het zeker nog wel vragen.

Als ik een geheim heb, en ik vertel het tegen iemand, en daarna tegen nog iemand, vertel ik de eerste dat ik het ook aan de tweede verteld heb, dan kunenn zij er samen over bomen, mochten ze daar behoefte aan hebben, en hoeven zij niet weer derden in te schakelen...
pi_26849927
Ik heb een kleine harde kern 'echte vrienden' en daarin weet iedereen alles van elkaar wat de buitenwereld soms beter niet kan weten. Iedereen weet het, en naar buiten toe houdt iedereen z'n bek, krijg je er ook geen gezeur over.
pi_26850081
quote:
Op maandag 9 mei 2005 12:59 schreef Roellio het volgende:
Ik heb een kleine harde kern 'echte vrienden' en daarin weet iedereen alles van elkaar wat de buitenwereld soms beter niet kan weten. Iedereen weet het, en naar buiten toe houdt iedereen z'n bek, krijg je er ook geen gezeur over.
ja, zo zit dat bij ons ook, maar toch duurt het soms dus nog even voordat ook iedereen van de kern het weet. Soms ook gewoon omdat ze er niks mee te maken hebben, maar ze komen het -toch- wel te weten, en dat is ook niet erg.

Misschien dat de geheim-maker wat tijd voor zichzelf nodig heeft om alles op een rijtje te zetten, voordat hij er hele discussie met de vrienden over heeft?
zou dat een mogelijke gedachtegang kunnen zijn (btw, het zijn mannen, als dat nog uit maakt?)
pi_26851468
Ach wees blij dat je nog een (klein) groepje hebt....

Ik heb een vriendengroep van +/- 18 personen..
Zoveel verschillende mensen en met o zo verschillende "persoonlijke geheimpjes"
Laat ik het zo zeggen: de story en de weekend zijn er níks bij...

Iedereen weet alles van elkaar, of ze het nou willen of niet.

Maar als een persoon echt een groot probleem/geheim heeft en mij op het hart drukt om het prive te houden, dan doe ik het ook.
Dat die persoon er voor kiest om het ook tegen iemand anders te vertellen, dat moet hij/zij zelf weten.
pi_26851743
Voel je je niet een beetje bij de neus genomen als je dan dus tegen iemand zegt: "ik heb beloofd het geheim te houden." en die persoon verteld je leuk voor de neus langs dat hij het al weet, en dat hij het zelfs gehoord heeft van de geheim-maker zelf? soms weten ze er dan ook leuk bij te vertellen dat "iedereen dat toch al weet?"
voel ik me wel een beetje gebruikt, als enige die nog een geheim probeert te bewaren. :\
pi_26851853
Nee, het is de keus geweest van die persoon om het ook tegen iemand anders te vertellen.
En als mensen er over willen kletsen doen ze dat toch lekker?

Ik snap niet dat je je daar zo druk over maakt
pi_26852068
gelukkig valt het reuze mee hoe druk ik me erover maak.

Ik was gewoon nieuwsgierig hoe dit bij andere mensen zat, en of zij zich er erg veel van aantrekken.
-ergens- in mij knaagt het nu wel een beetje, maar aan de andere kant maakt het me geen flapdrol uit. Kan me dus wel voorstellen dat anderen dat knagen erger voelen.

Maar ik was me als vrouw dus gewoon weer eens veel te veel van kleine details en "als dit-jes dan dat-jes" druk aan't maken, ofzo...
  maandag 9 mei 2005 @ 14:38:10 #19
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_26852851
quote:
Op maandag 9 mei 2005 12:53 schreef Copycat het volgende:
Duidelijker .
Dan moet je dat misschien aan persoon X en persoon Z vragen?

Komt op mij in ieder geval een beetje over alsof het deze personen vooral gaat om de spanning (...) van het geheimen delen dan om de daadwerkelijke inhoud van die geheimen.
Exact.
Mensen doen soms zooooo moeilijk.
Binnen een hechte vriendschap geheimpjes hebben lijkt me sowieso moeilijk.
Maar als ik 1 persoon iets vertel met de nadruk, niet verder vertellen, dan verwacht ik ook dat die persoon dat doet. Minder alleen dat dit vaak genoeg niet gebeurd en ik dus niets meer vertel
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_26855242
Vrouwen toch.
pi_26855418
quote:
Op maandag 9 mei 2005 16:03 schreef Pr0nXXX het volgende:
Vrouwen toch.

Mijn ervaring is dat mannen het net zo erg doen, en in mijn groepje is 80% man
pi_26855738
quote:
Op maandag 9 mei 2005 16:09 schreef So_Addictive het volgende:
[..]

Mijn ervaring is dat mannen het net zo erg doen, en in mijn groepje is 80% man