abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 juni 2005 @ 13:30:35 #126
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_27831989
ik geloof dat ik weer niet door de wereld van sofie heenkom
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 11 juni 2005 @ 13:33:13 #127
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_27832060
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 13:05 schreef broer het volgende:

[..]

Ik zou persoonlijk kiezen voor Fantoompijn. Die vond ik, als 'Grunberg-beginner' wat gemakkelijker te verteren dan Blauwe maandagen.

Als ik JAM hierboven moet geloven is De joodse messias trouwens nóg beter te doen. Kun je ook nog overwegen.
Fantoompijn is stukken leuker om in te beginnen. De Joodse Messias vind ik in alles te ver doorgevoerd. Best een leuk boek, maar ook nogal lomp en afschrikwekkend voor veel mensen vermoed ik.
Qua humor vind ik nog steeds De Geschiedenis Van Mijn kaalheid van Marek van der Jagt het leukste "Grunberg" boek.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 14:14:37 #128
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_27833019
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 13:30 schreef Kolkus:
Heb Blauwe Maandagen gistermiddag gekocht, dus ik zal er maar gewoon aan moeten geloven
Ja, dat beperkt de keuze wel een beetje, inderdaad.
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 13:33 schreef Wepeel2:
Fantoompijn is stukken leuker om in te beginnen. De Joodse Messias vind ik in alles te ver doorgevoerd. Best een leuk boek, maar ook nogal lomp en afschrikwekkend voor veel mensen vermoed ik.
Qua humor vind ik nog steeds De Geschiedenis Van Mijn kaalheid van Marek van der Jagt het leukste "Grunberg" boek.
De joodse messias heb ik niet gelezen, dus daar kan ik niets over zeggen. Maar ik ben het helemaal met je eens dat Grunberg in de eerste Van der Jagt zo ongeveer op zijn best is. Volgende kooptip voor Kolkus!
  zaterdag 11 juni 2005 @ 14:17:24 #129
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_27833073
Mario Puzo - De peetvader

Ben nog bij de bruiloft in het begin maar die bruiloft neemt sowieso al 50 blz's in beslag want zover ben ik gekomen en het feest is nog steeds aan de gang. Leest lekker weg en het verhaal sleurt mee. Veel lees ik niet de laatste tijd, komt nog wel. Misschien straks nog een paar blz's weglezen.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  Moderator zaterdag 11 juni 2005 @ 14:44:06 #130
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_27833625
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 13:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik geloof dat ik weer niet door de wereld van sofie heenkom
niet ... want ?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_27834521
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 14:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

niet ... want ?
...Omdat het oninteressant is. Dan heb je een stuk gelezen en dan denk je: goh, ja, dat zou wel waar kunnen zijn. En dan komt de volgende stroming, die al het vorige onderuit gaat halen. Gevolg: ja, dat klinkt ook goed.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
  zaterdag 11 juni 2005 @ 15:34:37 #132
101884 PeRi
Allons-y!
pi_27834576
Weer 'Mijn leven als geisha - Mineko Iwasaki.' !
Whatever I want.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 15:51:37 #133
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_27835000
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 15:32 schreef R_ON het volgende:

[..]

...Omdat het oninteressant is. Dan heb je een stuk gelezen en dan denk je: goh, ja, dat zou wel waar kunnen zijn. En dan komt de volgende stroming, die al het vorige onderuit gaat halen. Gevolg: ja, dat klinkt ook goed.
Puur genieten dus

wordt je vreselijk onzeker van....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator zaterdag 11 juni 2005 @ 15:53:44 #134
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_27835048
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 15:32 schreef R_ON het volgende:

[..]

dat vond ik er juist intressant aan .. benieuwd waar men nu beland is hehe je moet er geen antwoord in gaan zoeken ...maarja ik heb hem ook gelezen net na "zen en de kunst van het moteronderhoud" en daar was het wel een prettige achtergrond voor met terugwerkende kracht zeg maar
pi_27836433
.
Ik word verteerd door jaloezie.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 17:31:04 #136
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_27837292
Kafka - Het Proces

Ik vrees altijd dat klassiekers niet om door te komen zijn, maar deze is goed te doen. Wel veel kettingzinnen en oneindig lange paragraven, maar ik kan wel zeggen dat ik het voor mijn plezier lees.
I am a black hole shitting into the void
pi_27837577
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 17:31 schreef Gimmick het volgende:
Ik vrees altijd dat klassiekers niet om door te komen zijn,
Wat een vreemde veronderstelling. Het lijkt me dat onleesbare boeken vrij weinig kans maken om ooit een klassieker te worden.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 17:50:56 #138
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_27837802
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 17:41 schreef Gellius het volgende:

[..]

Wat een vreemde veronderstelling. Het lijkt me dat onleesbare boeken vrij weinig kans maken om ooit een klassieker te worden.
Klassiekers zijn vaak oud. Wat toen leesbaar was, is dat nu vaak niet meer. Max Havelaar van Multatuli is absoluut een klassieker, maar niet een boek waarvan ik zeg: 'he, lekker ontspannen een stukje lezen.'
I am a black hole shitting into the void
pi_27837869
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 17:41 schreef Gellius het volgende:

[..]

Nou, dan probeer voor de gein De Avonden eens. Sow!
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
  Moderator zaterdag 11 juni 2005 @ 17:59:49 #140
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_27838022
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 17:50 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Klassiekers zijn vaak oud. Wat toen leesbaar was, is dat nu vaak niet meer. Max Havelaar van Multatuli is absoluut een klassieker, maar niet een boek waarvan ik zeg: 'he, lekker ontspannen een stukje lezen.'
Haha dat had ik bij moby dick ! toch ook wel een klassieker
  zaterdag 11 juni 2005 @ 18:31:55 #141
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_27838820
Als het zonnetje schijnt heb ik zin in lekker ordinaire pulp dus de afgelopen dagen heb ik
en
gelezen. Nu is het zonnetje weer weg dus ben ik wel weer in de stemming voor wat moord en doodslag:

R.D. Wingfield - Het lijk in het bos

Frost is niet geliefd bij zijn superieuren: hij is onhandelbaar, gaat sjofel gekleed, heeft een zwartgallig karakter en is kort door de bocht. Hij zou dan ook allang het politiekorps uitgeknikkerd zijn als hij niet zoveel zaken wist op te lossen.

Het is tien dagen voor kerst en het is ijzig koud. Tracey Uphill is niet thuisgekomen van zondagsschool, en haar moeder, een jonge prostituee, is de wanhoop nabij. Frost wordt op de zaak gezet. Hij wordt geholpen door de pas bij de politie gearriveerde Clive Barnard, het neefje van de baas, die een gemakkelijk doelwit vormt voor Frosts vernietigende opmerkingen.

Met Barnard, die meer in de weg staat dan dat hij van nut is, gaat Frost aan het werk op zijn gebruikelijke onorthodoxe wijze, waarbij hij de gebeurtenissen zoals gewoonlijk verluchtigt met smakeloze anekdotes.

Wanneer er naar aanleiding van een tip een skelet wordt gevonden, wordt Frost meegetrokken in een onopgeloste misdaad uit het verleden, die beter met rust gelaten had kunnen worden. Maar daar is Frost de man niet naar, zelfs als niet alleen zijn carrière, maar ook zijn leven op het spel komt te staan.

Lang geleden al eens gelezen en de tv-film ook al een keer gezien maar dat mag de pret niet drukken. Zijn helaas niet zulke hele dikke boeken, ben na nog geen anderhalf uur lezen al op de helft.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_27839320
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 17:53 schreef R_ON het volgende:

[..]

De Avonden! . Prachtboek!
  zaterdag 11 juni 2005 @ 19:00:46 #143
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_27839550
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 17:53 schreef R_ON het volgende:

[..]

de gebroeders Karamazov
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator zondag 12 juni 2005 @ 14:21:28 #144
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_27856153
twee nep boeken gekregen .. ceci n'est pas un livre en the mystery of floating piles

[TTK] De Selfshelf
pi_27878602
.
quote:

The life of Arthur Rimbaud (1854 1891) was stranger than fiction: explorer, mercenary, gun runner, and companion to slave traders, he was the protean romantic poet. Unknown outside of avant-garde circles at the time of his death, Rimbaud has been one of the most liberating -- and suffocating -- influences on twentieth century culture.

During his lifetime he was a bourgeois-baiting visionary, a reinventor of language and perception, a breaker of taboos. The list of his known crimes is longer than the list of his published poems. But his posthumous career is even more astonishing: saint to symbolists and surrealists; poster child for anarchy and drug use; gay pioneer (...)

At the age of twenty-one, Rimbaud turned his back on his artistic achievement. For his remaining sixteen years he lived in exile, ending up as an explorer and arms trader in Abyssinia.

The genius of Graham Robb's account is to join the two halves of this life, to show Rimbaud's wild and unsettling poetry as a blueprint for the exotic adventures to come. This is the story of Rimbaud the explorer, in mind and in matter.
pi_27890313
Ja, dat zie ik je wel lezen, Gellius. Sigaretje erbij. In Parijs? .
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  maandag 13 juni 2005 @ 15:52:32 #147
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_27890388
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 14:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

niet ... want ?
ja, geen idee. het houdt me niet vast. af en toe word ik helemaal saai van die cursus, 5 , 6 pagina;'s vol theorie.
ben ik nooit goed in geweest
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Moderator dinsdag 14 juni 2005 @ 09:33:57 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_27910103
quote:
Op maandag 13 juni 2005 15:52 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ja, geen idee. het houdt me niet vast. af en toe word ik helemaal saai van die cursus, 5 , 6 pagina;'s vol theorie.
ben ik nooit goed in geweest
hehe ik moet zeggen dat ik toen ik het boek las juist door die stukjes theorie benieuwder werd naar de splitsing in denkwijzen die onstaan .. en hoe de schrijver dat in zn verhaal weeft .. maarja wie ben ik
  dinsdag 14 juni 2005 @ 11:09:59 #149
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_27912599
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

gaaf boek !
Ik heb het inmiddels uit en sluit me hierbij aan Tussendoor had ik ook nog even The Light Fantastic' van Terry Pratchett gehaald en gelezen overigens, die wilde ik na The Colour of Magic ook wel even lezen. Nu ben ik bezig aan The Opal Deception, van Eoin Colfer.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_27915479
(tussendoor)

.

Morf. Tijdschrift voor vormgeving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')