Fantoompijn is stukken leuker om in te beginnen. De Joodse Messias vind ik in alles te ver doorgevoerd. Best een leuk boek, maar ook nogal lomp en afschrikwekkend voor veel mensen vermoed ik.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:05 schreef broer het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk kiezen voor Fantoompijn. Die vond ik, als 'Grunberg-beginner' wat gemakkelijker te verteren dan Blauwe maandagen.
Als ik JAM hierboven moet geloven is De joodse messias trouwens nóg beter te doen. Kun je ook nog overwegen.
Ja, dat beperkt de keuze wel een beetje, inderdaad.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:30 schreef Kolkus:
Heb Blauwe Maandagen gistermiddag gekocht, dus ik zal er maar gewoon aan moeten geloven![]()
De joodse messias heb ik niet gelezen, dus daar kan ik niets over zeggen. Maar ik ben het helemaal met je eens dat Grunberg in de eerste Van der Jagt zo ongeveer op zijn best is. Volgende kooptip voor Kolkus!quote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:33 schreef Wepeel2:
Fantoompijn is stukken leuker om in te beginnen. De Joodse Messias vind ik in alles te ver doorgevoerd. Best een leuk boek, maar ook nogal lomp en afschrikwekkend voor veel mensen vermoed ik.
Qua humor vind ik nog steeds De Geschiedenis Van Mijn kaalheid van Marek van der Jagt het leukste "Grunberg" boek.
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik geloof dat ik weer niet door de wereld van sofie heenkom
...Omdat het oninteressant is. Dan heb je een stuk gelezen en dan denk je: goh, ja, dat zou wel waar kunnen zijn. En dan komt de volgende stroming, die al het vorige onderuit gaat halen. Gevolg: ja, dat klinkt ook goed.quote:
Puur genieten dusquote:Op zaterdag 11 juni 2005 15:32 schreef R_ON het volgende:
[..]
...Omdat het oninteressant is. Dan heb je een stuk gelezen en dan denk je: goh, ja, dat zou wel waar kunnen zijn. En dan komt de volgende stroming, die al het vorige onderuit gaat halen. Gevolg: ja, dat klinkt ook goed.
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 15:32 schreef R_ON het volgende:
[..]
...Omdat het oninteressant is. Dan heb je een stuk gelezen en dan denk je: goh, ja, dat zou wel waar kunnen zijn. En dan komt de volgende stroming, die al het vorige onderuit gaat halen. Gevolg: ja, dat klinkt ook goed.
Wat een vreemde veronderstelling. Het lijkt me dat onleesbare boeken vrij weinig kans maken om ooit een klassieker te worden.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 17:31 schreef Gimmick het volgende:
Ik vrees altijd dat klassiekers niet om door te komen zijn,
Klassiekers zijn vaak oud. Wat toen leesbaar was, is dat nu vaak niet meer. Max Havelaar van Multatuli is absoluut een klassieker, maar niet een boek waarvan ik zeg: 'he, lekker ontspannen een stukje lezen.'quote:Op zaterdag 11 juni 2005 17:41 schreef Gellius het volgende:
[..]
Wat een vreemde veronderstelling. Het lijkt me dat onleesbare boeken vrij weinig kans maken om ooit een klassieker te worden.
Nou, dan probeer voor de gein De Avonden eens. Sow!quote:Op zaterdag 11 juni 2005 17:41 schreef Gellius het volgende:
[..]
Wat een vreemde veronderstelling. Het lijkt me dat onleesbare boeken vrij weinig kans maken om ooit een klassieker te worden.
Haha dat had ik bij moby dick ! toch ook wel een klassiekerquote:Op zaterdag 11 juni 2005 17:50 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Klassiekers zijn vaak oud. Wat toen leesbaar was, is dat nu vaak niet meer. Max Havelaar van Multatuli is absoluut een klassieker, maar niet een boek waarvan ik zeg: 'he, lekker ontspannen een stukje lezen.'
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 17:53 schreef R_ON het volgende:
[..]
Nou, dan probeer voor de gein De Avonden eens. Sow!![]()
de gebroeders Karamazovquote:Op zaterdag 11 juni 2005 17:53 schreef R_ON het volgende:
[..]
Nou, dan probeer voor de gein De Avonden eens. Sow!![]()
quote:
The life of Arthur Rimbaud (1854 1891) was stranger than fiction: explorer, mercenary, gun runner, and companion to slave traders, he was the protean romantic poet. Unknown outside of avant-garde circles at the time of his death, Rimbaud has been one of the most liberating -- and suffocating -- influences on twentieth century culture.
During his lifetime he was a bourgeois-baiting visionary, a reinventor of language and perception, a breaker of taboos. The list of his known crimes is longer than the list of his published poems. But his posthumous career is even more astonishing: saint to symbolists and surrealists; poster child for anarchy and drug use; gay pioneer (...)
At the age of twenty-one, Rimbaud turned his back on his artistic achievement. For his remaining sixteen years he lived in exile, ending up as an explorer and arms trader in Abyssinia.
The genius of Graham Robb's account is to join the two halves of this life, to show Rimbaud's wild and unsettling poetry as a blueprint for the exotic adventures to come. This is the story of Rimbaud the explorer, in mind and in matter.
ja, geen idee. het houdt me niet vast. af en toe word ik helemaal saai van die cursus, 5 , 6 pagina;'s vol theorie.quote:
hehe ik moet zeggen dat ik toen ik het boek las juist door die stukjes theorie benieuwder werd naar de splitsing in denkwijzen die onstaan .. en hoe de schrijver dat in zn verhaal weeft .. maarja wie ben ikquote:Op maandag 13 juni 2005 15:52 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ja, geen idee. het houdt me niet vast. af en toe word ik helemaal saai van die cursus, 5 , 6 pagina;'s vol theorie.
ben ik nooit goed in geweest
Ik heb het inmiddels uit en sluit me hierbij aanquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |