Ik vond hetquote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:40 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Wat vond je ervan? Ik vond het zwaar tegenvallen eerlijk gezegd......
Rep je naar De Slegte en koop om het even welk boek van William Goldman. Meeslepende romans en ordinaire thrillers (ja, dat mag weer deze zomer!) zonder alles wat literatuur zo vervelend maakt en met alles wat literatuur zo prachtig maakt. Slechts meesterlijk geschreven werken waarin taal verbaast. Er staat werkelijk geen woord te veel in.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:09 schreef Gellius het volgende:
Slecht een meesterlijk geschreven werk waarin taal verbaast.
Mag ik dat boek? Kan iemand het even aangeven?
Hier heb je op zich wel gelijk in. Het telefoongesprek was inderdaad fantastischquote:Op vrijdag 24 juni 2005 20:14 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ik vond het. Ik denk dat veel mensen het boek slechts zien als een yup die gaat moorden met wat semi-grappige situaties er tussendoor. Ik vond het boek HILARISCH (vooral het stuk dat ze allemaal aan het telefoneren zijn en proberen een afspraak te maken bij een restaurant
). Daarentegen heeft het boek wel zeker een diepere boodschap, wat denk ik alleen naar voren komt als je enigszins sympathie voor de hoofdpersoon kunt opbrengen.
Belangrijke punten in dit boek:
1. Zijn de moorden wel eens echt?
2. De de-humanisering van een overdreven materialistische wereld.
3. De wens om je omgeving te kunnen beinvloeden, wat onmogelijk blijkt.
4. De onmogelijke taak om jezelf uit je omgeving te plaatsen terwijl het eigenlijk heel simpel is.
5. Dat de hoofdpersoon eigenlijk nog het meest 'menselijk' is.
Het boek heeft veel punten die het waard zijn om over na te denken.![]()
die heb ik wel gelezen american psycho niet maar ik vond less than zero al een ziek boek ..quote:Op vrijdag 24 juni 2005 19:55 schreef Augustina het volgende:
Less than Zero van Bret Easton Ellis vond ik leuker dan American Psycho.
Moet ik ook nog steeds eens lezenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:42 schreef Kolkus het volgende:
Ben gisteren begonnen aan Oblomov van Ivan Goncharev.
Verplichte kost voor elke luilak toch?quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:03 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Tot nu toe (zit op een kwart) is 'ie erg de moeite waard
Preciesquote:Op woensdag 29 juni 2005 14:11 schreef Frollo het volgende:
[..]
Verplichte kost voor elke luilak toch?
Bereid je maar voor op een verslaving !quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:06 schreef Spindizzy het volgende:
Robin Hobb - Leerling en Meester
[afbeelding]
Ondanks de standaard science fiction-look en samenvatting, is dit een verassend goed boek. Ik heb het in ieder geval met veel plezier gelezen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:06 schreef Spindizzy het volgende:
[afbeelding]
Sinds mensenheugenis wordt het koninkrijk van de Zes Hertogdommen bestuurd door het koningsgeslacht der Zieners. Een nieuwkomer aan het hof, de bastaard Fitz, die beschikt over de magische gave van het Vermogen, blijkt een regelrechte bedreiging voor de troon. Het maakt zijn leven op de Hertenhorst er niet makkelijker op...
Een goedemorgenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:18 schreef Mas het volgende:
[..]
Hola, ik zat niet op te letten. Sup, Eco reading buddy?
Die heb ik óók allemaal gelezen, óók die van de levende schepen enzo. Zijn allemaal erg goedquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:06 schreef Spindizzy het volgende:
[afbeelding]
Sinds mensenheugenis wordt het koninkrijk van de Zes Hertogdommen bestuurd door het koningsgeslacht der Zieners. Een nieuwkomer aan het hof, de bastaard Fitz, die beschikt over de magische gave van het Vermogen, blijkt een regelrechte bedreiging voor de troon. Het maakt zijn leven op de Hertenhorst er niet makkelijker op...
Moet er vandaag aan beginnen, hij ligt hier klaar.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:58 schreef Ringo het volgende:
Die gore klerezooi in de Via Merulana van Carlo Emilio Gadda.
Mooi boek, trouwens. Een soort anti-detective, zeer barokke schrijfstijl, uitwaaierend plot, genre-overschrijdend. Literatuur 'die veel vergt van de lezer'.
Indrukwekkend.
Ben een paar dagen terug begonnen in The plot against America.quote:
En nu leest het als een treinquote:Op woensdag 6 juli 2005 23:42 schreef Copycat het volgende:
Vind 't vooralsnog niet echt lekker lezen. De ellenlange volzinnen, gelardeerd met bijzinnen, maken 't niet echt een makkelijk leesvoer.
Vreemd plot, want Roosevelt was in 1949 al overleden. beodel je niet de verkiezingen van 1940?quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:42 schreef Copycat het volgende:
Maar wel een interessant gegeven: Charles Lindbergh verslaat Roosevelt en wordt in 1949 president van Amerika. Een antisemitisch president met sympathie voor de gedachte van het Derde Rijk.
quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:25 schreef Plato1980 het volgende:
Vreemd plot, want Roosevelt was in 1949 al overleden. beodel je niet de verkiezingen van 1940?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet nog niet of ik daarna ga beginnen aan The Da Vinci Code of toch maar eerst het boekje lees dat ik van m'n vriendinnen heb gekregen: Hals over Kop van Jill Mansell
*kuch*quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ben een paar dagen terug begonnen in The plot against America.
[afbeelding]
Vind 't vooralsnog niet echt lekker lezen. De ellenlange volzinnen, gelardeerd met bijzinnen, maken 't niet echt een makkelijk leesvoer.
Maar wel een interessant gegeven: Charles Lindbergh verslaat Roosevelt en wordt in 1940 president van Amerika. Een antisemitisch president met sympathie voor de gedachte van het Derde Rijk.
Gezien door de ogen van een joods jongetje (Roth) van negen.
Ga me er maar weer eens in vastbijten![]()
Ik wil hem nog lezen, maar ik wil nog zoveel lezen. Gaat vast nog even duren voor ik daar aan toe komquote:Op zondag 10 juli 2005 12:39 schreef Plato1980 het volgende:
Iki heb eindelijk de Da Vincicode gelezen. Ik wilde het boek nooit lezen omdat ik uit principe niet meedoe aan hypes. Ik kreeg het echter toevallig onder mijn ogen, begon te lezen en heb het in twee dagen uitgelezen. Ik kan dan ook niet anders dan toegeven dat het een zeer spannend boek is, minpunt vond ik het slotsuk dat net iets te zoetsappig en ver gezocht is.
Dus jij laat je door anderen dicteren wat je niet leest? Gnffl.quote:Op zondag 10 juli 2005 12:39 schreef Plato1980 het volgende:
Iki heb eindelijk de Da Vincicode gelezen. Ik wilde het boek nooit lezen omdat ik uit principe niet meedoe aan hypes.
Ik heb nu in de zomer eindelijk de rust gevonden om "gewone boeken" te lezen, door het jaar heen moet ik al zo veel wetenschappelijke boeken en artikelen doorploeteren dat ik in mijn vrije tijd doorgaans geen zin meer heb om te lezen.quote:Op zondag 10 juli 2005 12:49 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Ik wil hem nog lezen, maar ik wil nog zoveel lezen. Gaat vast nog even duren voor ik daar aan toe kom
Dan is zomervakantie wel de perfecte gelegenheid om weer eens echt voor je plezier in een boek te kruipen.quote:Op zondag 10 juli 2005 14:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik heb nu in de zomer eindelijk de rust gevonden om "gewone boeken" te lezen, door het jaar heen moet ik al zo veel wetenschappelijke boeken en artikelen doorploeteren dat ik in mijn vrije tijd doorgaans geen zin meer heb om te lezen.
Ik was er in begonnen. Ik hoop dat die andere twee leuker zijn, die liggen hier ook nog klaar voor mij. Het begint over een dorp. 100blz over het dorp welke boer waar nou woont. Ja. Leuk.quote:Op zondag 10 juli 2005 21:38 schreef Plato1980 het volgende:
Ik ga nu beginnen in "Hoe God verdeewn uit Jorwerd" van Geert Mak. De twee boeken die ik van hem gelezen heb ("De eeuw van mijn vader" en "In Europa") vond ik erg boeiend, dus ik hoop dat dit boek hetzelfde niveau heeft.
Ik neem aan dat het boek over de ontkerkelijking en verstedelijking van Nederland gaat?quote:Op zondag 10 juli 2005 21:40 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Ik was er in begonnen. Ik hoop dat die andere twee leuker zijn, die liggen hier ook nog klaar voor mij. Het begint over een dorp. 100blz over het dorp welke boer waar nou woont. Ja. Leuk.
Ik vond Hoe Goed verdween uit Jorwerd nog best aardig. Maar het onderwerp moet wel in je interessegebied liggen natuurlijk Anders is het boek echt ronduit saai.quote:Op zondag 10 juli 2005 21:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het boek over de ontkerkelijking en verstedelijking van Nederland gaat?
De eeuw van mijn vader is in ieder geval aardig om te lezen en In Europa vind ik één van de mooiste boeken die ik gelezen heb.
Ja, Geert Mak schrijft wel een bepaald type boek, een soort van geschiedschrijving van de 20e eeuw in romanvorm. Als je niks met geschiedenis hebt zul je zijn boeken ook niet leuk vinden, heb je dat wel dan is Mak een aanrader.quote:Op zondag 10 juli 2005 21:46 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Ik vond Hoe Goed verdween uit Jorwerd nog best aardig. Maar het onderwerp moet wel in je interessegebied liggen natuurlijk Anders is het boek echt ronduit saai.
Is dat dan nog wel leuk nu je de afloop al kent?quote:
Ik hou echt wel van geschiedenis maar wie in welk huis waar heeft gewoond 200blz lang boeit me niet echt. Alsof ik ooit daar geweest benquote:Op zondag 10 juli 2005 21:48 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, Geert Mak schrijft wel een bepaald type boek, een soort van geschiedschrijving van de 20e eeuw in romanvorm. Als je niks met geschiedenis hebt zul je zijn boeken ook niet leuk vinden, heb je dat wel dan is Mak een aanrader.
Is nog wel leuk denk ik, ik heb het gevoel dat ik wat dingen gemist heb op de audio versiequote:Op zondag 10 juli 2005 21:55 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Is dat dan nog wel leuk nu je de afloop al kent?
De enige boeken die ik twee keer lees zijn doorgaans de boeken die ik voor zowel tentamen als hertentamen moet lezen.![]()
Bóóóring.quote:Op zondag 10 juli 2005 23:21 schreef Gellius het volgende:
Léautaud - Lichtzinnige herinneringen (le petit ami)
Ja mensen, er was weer boekenmarkt op de Dam vandaag.
Is die eerste leuk? Ik zag hem bij de boekhandel liggen en omdat ik best veel interesse koester voor de Japanse cultuur had ik hem bijna aangeschaft.quote:Op zondag 3 juli 2005 19:26 schreef JAM het volgende:
[afbeelding].
...en....
[afbeelding].
...en...
[afbeelding].
Vakantie,.
Ik neem aan dat dat de Ned. versie van Ender's Game is. En met "andere boeken" bedoel je de sequels op Ender's Game als Speaker for the Dead, Xenocide en Children of the Mind (die vond ik uiterst geniaal namelijk) of Card's pseudo-Mormon fantasy?quote:Op maandag 11 juli 2005 19:18 schreef deedeetee het volgende:
Ik vond de taktiek van Ender erg leuk en hoop dat dit ook leuk word.
Ik ben op de meeste andere boeken van deze schrijver niet zo dol![]()
Even een zeer kleine recensie:quote:Op maandag 11 juli 2005 08:58 schreef RaisinGirl het volgende:
The Wonderspot - Melissa Bank
Nou, als dat de motivatie zou moeten zijn kan je het beter laten liggen. Buiten dat het door een Jappanner is geschreven heeft het allemaal vrij weinig met Japan en de cultuur uit dat land te maken. Maar het is wel erg leuk.quote:Op maandag 11 juli 2005 18:55 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Is die eerste leuk? Ik zag hem bij de boekhandel liggen en omdat ik best veel interesse koester voor de Japanse cultuur had ik hem bijna aangeschaft.
Ja ja. Van Fry gelezen Making History en vrij recent nog zijn debuut The Liar. Deze laatste was wel aardig, zaten een paar zeer leuke vondsten in, maar bleef toch ergens steken. Kan niet precies over uit waar.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 08:48 schreef RaisinGirl het volgende:
Heeft iemand hier trouwens wel eens een boek gelezen van Stephen Fry?
ja das kutquote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:40 schreef MaRySe het volgende:
Ik kom er net achter dat ik deel 5 nog helemaal niet heb terwijl ik dacht dat ik die wel had
ik dacht dat die met die feniks 5 wasquote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:42 schreef tonks het volgende:
[..]
ja das kut.. wat dacht jij dan? 1.2.3.4.6 ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |