abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 mei 2005 @ 09:50:30 #1
111717 PolarStars
Shadow Rules
pi_26796048
Mooi, het zit dus zo.

Een vriend van mij heeft al sinds zijn 15e een relatie met een meisje. Nu gaat het erg goed met hen, en met de relatie dus ook
Omdat zij best wel van het type huisvrouw is die wil settelen (en dat wordt ook wel tijd, ze is bijna 21) dacht die vriend van mij om haar op een romantische manier ten huwelijk te vragen. Natuurlijk om de jarenlange relatie te kunnen bezegelen met het mooiste en puurste dat er kan bestaan. Het huwelijk.
Zijn plan was om haar mee te nemen naar de hooizolder en haar daar in een romatische setting te gaan vragen. Dus hij had van die kleine lichtjes gekocht en had een tafeltje neergezet met electrische kaarsjes. En op die tafel had hij een ring neergelegd.
Naast de ring lagen een blauw en een roze sokje om aan te gevendat hij ook dolgraag kinderen zou willen.
Nu is ze dus kwaad omdat ze het totaal niet romantsich vond, en hebben ze enorme ruzie.
Waar het mij om gaat is A: Wat kan hij doen om het goed te maken en B: wie denkt ze wel niet dat ze is om de vraag van haar leven zo te beantwoorden?
Hij bedoelde het goed allemaal, maar als het zo moet hoeft het van hem ook niet meer

Graag wat suggesties van jullie zijde
O
I __O
/ /
Neen, ik laat de hond uit
  zaterdag 7 mei 2005 @ 09:53:55 #2
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_26796071
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 09:50 schreef PolarStars het volgende:
Mooi, het zit dus zo.

Een vriend van mij heeft al sinds zijn 15e een relatie met een meisje. Nu gaat het erg goed met hen, en met de relatie dus ook
Omdat zij best wel van het type huisvrouw is die wil settelen (en dat wordt ook wel tijd, ze is bijna 21) dacht die vriend van mij om haar op een romantische manier ten huwelijk te vragen. Natuurlijk om de jarenlange relatie te kunnen bezegelen met het mooiste en puurste dat er kan bestaan. Het huwelijk.
Zijn plan was om haar mee te nemen naar de hooizolder en haar daar in een romatische setting te gaan vragen. Dus hij had van die kleine lichtjes gekocht en had een tafeltje neergezet met electrische kaarsjes. En op die tafel had hij een ring neergelegd.
Naast de ring lagen een blauw en een roze sokje om aan te gevendat hij ook dolgraag kinderen zou willen.
Nu is ze dus kwaad omdat ze het totaal niet romantsich vond, en hebben ze enorme ruzie.
Waar het mij om gaat is A: Wat kan hij doen om het goed te maken en B: wie denkt ze wel niet dat ze is om de vraag van haar leven zo te beantwoorden?
Hij bedoelde het goed allemaal, maar als het zo moet hoeft het van hem ook niet meer

Graag wat suggesties van jullie zijde
Misschien heeft hij haar er gewoon mee overvallen, ze had het niet verwacht en dat uit ze zo?
Sowieso stom om daar ruzie over te krijgen ... erg vreemde situatie.
Ze had ook gewoon kunnen zeggen dat ze het (nog) niet wou, om zoiets hoef je toch geen ruzie te krijgen?
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 09:54:02 #3
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_26796074
quote:
Mooi, het zit dus zo.

[...]
tuurlijk...
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 09:55:05 #4
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_26796087
quote:

Omdat zij best wel van het type huisvrouw is die wil settelen (en dat wordt ook wel tijd, ze is bijna 21)
Misschien heeft hij het ook wel een beetje te veel op die manier gebracht, alsof ze geen enkele keuze meer heeft dan nú moeder en huisvrouw te worden, terwijl zij dat (nog) niet wil.
Of misschien wil ze helemaal (nog) niet trouwen?
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 09:55:35 #5
71115 Rnej
I walk the line
pi_26796091
quote:
Omdat zij best wel van het type huisvrouw is die wil settelen (en dat wordt ook wel tijd, ze is bijna 21)
.... ik ben 21 en ik moet er niet aan denken om te settelen, zeker de komende 10 jaar nog niet...

iedereen is anders, maar 21?!
  zaterdag 7 mei 2005 @ 09:56:45 #6
111717 PolarStars
Shadow Rules
pi_26796104
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 09:55 schreef Rnej het volgende:

[..]

.... ik ben 21 en ik moet er niet aan denken om te settelen, zeker de komende 10 jaar nog niet...

iedereen is anders, maar 21?!
21 jaar is denk ik een goede leeftijd daarvoor voor vrouwen. Dan is het wel de hoogste tijd om wat van je leven te gaan maken
O
I __O
/ /
pi_26796105
* Tamea vindt het gewoon een erg lullige reactie. Klinkt een beetje alsof zij hem had willen voorschrijven hoe hij haar ten huwelijk had moeten vragen.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 09:57:46 #8
111717 PolarStars
Shadow Rules
pi_26796118
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 09:56 schreef Tamea het volgende:
* Tamea vindt het gewoon een erg lullige reactie. Klinkt een beetje alsof zij hem had willen voorschrijven hoe hij haar ten huwelijk had moeten vragen.
Ja ben ik met je eens
Krijg je een leuk aanbod en dan ga je er zo mee om
O
I __O
/ /
  zaterdag 7 mei 2005 @ 09:58:36 #9
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_26796122
Gezien dit Werkende vrouw afschaffen heb ik het idee dat dit óf een reltopic is, of die vriend net zulke ouderwetse ideeën heeft waar zij gewoon geen zin in heeft.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 09:59:52 #10
111717 PolarStars
Shadow Rules
pi_26796134
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 09:58 schreef Angeles het volgende:
Gezien dit Werkende vrouw afschaffen heb ik het idee dat dit óf een reltopic is, of die vriend net zulke ouderwetse ideeën heeft waar zij gewoon geen zin in heeft.
Excuse me? Reltopic? Dan ga ik wel naar onzin hoor
Maar als we zo reageren doe deze dan maar dicht, dan ga ik mijn vragen wel in onzin stellen
O
I __O
/ /
pi_26796139
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 09:56 schreef PolarStars het volgende:

[..]

21 jaar is denk ik een goede leeftijd daarvoor voor vrouwen. Dan is het wel de hoogste tijd om wat van je leven te gaan maken
En iets van je leven maken dat kan als vrouw alleen door te trouwen en kinderen te krijgen? Als die vriend van je daar ook zo over denkt dan verbaast het me niet dat z'n vriendin nee heeft gezegd.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:01:20 #12
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_26796144
Een reltopic in onzin, dat werkt natuurlijk niet. De essentie van een reltopic is wel dat iedereen denkt dat het serieus is terwijl degene die het heeft verzonnen zich stiekem krom zit te lachen.

zaterdag 7 mei 2005 @ 10:05:14 #13
111717 PolarStars
Shadow Rules
pi_26796184
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:01 schreef Angeles het volgende:
Een reltopic in onzin, dat werkt natuurlijk niet. De essentie van een reltopic is wel dat iedereen denkt dat het serieus is terwijl degene die het heeft verzonnen zich stiekem krom zit te lachen.

Ah ok, dan snapte ik je niet. Ben nog redelijk nieuw enzo
Nee, waar het me om gaat is dat als je ten huewlijk wordt gevraagd en je relatie gaat lekker wat kan het je dan schelen hoe en waar je wordt gevraagd?
Dan kun je toch niet boos zijn?
O
I __O
/ /
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:07:07 #14
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_26796199
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:05 schreef PolarStars het volgende:

[..]

Ah ok, dan snapte ik je niet. Ben nog redelijk nieuw enzo
Nee, waar het me om gaat is dat als je ten huewlijk wordt gevraagd en je relatie gaat lekker wat kan het je dan schelen hoe en waar je wordt gevraagd?
Dan kun je toch niet boos zijn?
Misschien heeft zij gewoon nee gezegd en hij kon er niet mee omgaan? Hij was beledigd omdat ze niet wou en zij kwaad omdat hij beledigd was omdat ze niet wou
Zoiets kan ook mogelijk zijn
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:08:38 #15
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_26796212
Okee, ik denk dat er drie opties zijn:

1. Hij heeft er iets te dik bovenop gelegd dat hij wil dat ze nu moeder en huisvrouw wordt terwijl zij dat nu nog niet wil of helemaal niet wil en ze heeft het gevoel dat hij haar geen keuze laat.
2. Ze wil nog niet trouwen en voelt zich onder druk gezet.
3. Ze wil helemaal niet met hem trouwen, dat kan natuurlijk ook.
pi_26796219
Hm, dit snap ik ook niet?

Hij deed er kennelijk zijn best voor, wat wil je nog meer? Lullige reactie, ze maakt het zichzelf ook erg moeilijk.
pi_26796222
quote:

Hoe kom je er in godsnaam bij dat het tijd wordt voor een vrouw van 21 dat ze moet trouwen? Waar kom je vandaan, uit het jaar 0 of zo. Ik weet dat iedereen anders is, maar om het nou zo te stellen dat het tijd wordt omdat ze bijna 21 is. Trouwen doe je uit liefde voor elkaar en niet voor het papiertje of omdat je oud genoeg bent of zoeits.

Ik bedoel, ik ben nu bijna 22. Dus dat wil zeggen dat ik dan nu ook moet gaan trouwen met mijn vriend. Oh nee, ik moest al getrouwd zijn en nu dan gaan bevallen van mijn 1e kind.....
Elmo loves u.
pi_26796240
Het kan denk ik heel zo goed zijn dat haar reactie dat ze het totaal niet romantisch vond een manier is voor haar om uiting te geven aan een bepaald ander gevoel dat ze niet goed durft te uiten, bijvoorbeeld angst, blijdschap, of ongenoegen over de situatie. Daar moeten ze het samen over hebben.

Als dat niet zo is en ze vond het echt niet romantisch en ze reageert op zo'n manier op iets wat ze op zich helemaal ziet zitten, dan lijkt ze mij absoluut nog niet klaar voor dat huwelijk met hem.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:14:03 #19
67820 d-fader
Tet Tettettettet
pi_26796255
Je moet gewoon een fatima uit het rifgebergte halen, werken kent ze niet, vanaf haar geboorte denkt ze er precies zo over als jij (rug liggen, werpen, schoonmaken, koken). Hier komt bij dat ze je nooit zal tegenspreken (niet dat ze Nederlands kent, maar al kende ze dat) en als je niet thuis bent zal ze ook niemand binnenlaten (man niet thous!). Stuur tot die tijd je vriendin maar naar mij, ik zal haar wel vertellen dat wat jij wilt pure waanzin is, idioot!

Edit: ik refereer effe naar bijv. dit bericht: Werkende vrouw afschaffen (die Angeles ook al postte)
pi_26796256
Mijn God, als ie het mij zo had gevraagd had ik JAAA gezegd en ik ben geeneens homo!
pi_26796258
Kom op zeg, een blauw en roze sokje neerleggen en dan hopen dat je beoogde aanstaande in katzwijm valt?
Ik had hem een hoek verkocht, een schop onder zijn kont en de ballen met hem.
pi_26796287
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:14 schreef Tinkerbell het volgende:
Kom op zeg, een blauw en roze sokje neerleggen en dan hopen dat je beoogde aanstaande in katzwijm valt?
Waarom?
Ze hebben al vanaf hun 15e een relatie...dan moet dat toch kunnen?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:18:08 #23
110414 _Flame_
Allemaal gelul
pi_26796291
quote:

[..]

en dan volhouden dat dit geen reltopic is

maar ff OT: ik kan me voorstellen dat die meid het mischien verkeerd heeft begrepen omdat er een roze en blauw sokje bijlag, en ze dus het idee heeft dat er van haar wordt verwacht dat ze thuis fijn mama gaat spelen op haar 21e.
Ik denk dat hij zonder de baby sokjes meer succes had gehad
Ik hoor alleen maar bla bla bla
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:19:17 #24
111717 PolarStars
Shadow Rules
pi_26796301
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:09 schreef ElmoOnline het volgende:

[..]

Hoe kom je er in godsnaam bij dat het tijd wordt voor een vrouw van 21 dat ze moet trouwen? Waar kom je vandaan, uit het jaar 0 of zo. Ik weet dat iedereen anders is, maar om het nou zo te stellen dat het tijd wordt omdat ze bijna 21 is. Trouwen doe je uit liefde voor elkaar en niet voor het papiertje of omdat je oud genoeg bent of zoeits.

Ik bedoel, ik ben nu bijna 22. Dus dat wil zeggen dat ik dan nu ook moet gaan trouwen met mijn vriend. Oh nee, ik moest al getrouwd zijn en nu dan gaan bevallen van mijn 1e kind.....
Trouwen is ook een gebeurtenis die voorkomt als je van elkaar houdt. Anders had hij haar niet gevraagd. 21 is, en daar blijf ik bij, absoluut een leeftijd dat je keuzes moet gaan maken. Dan is het gefeest vier voorbij en dien je je zaakjes thuis op orde te hebben. De man gaat het geld verdienen, en de vrouw zorgt voor de kinderen, net zoals het vroeger was en zolals het nog steeds hoort volgens de traditie. Dat mensen daar in veschillen is prima, maar als je als vrouw 21 bent dien je je eigenlijk niet meer te vertonen in poelen des verderfs maar dien je je netjes te gedragen.
Maar goed, iedereen is verschillend
O
I __O
/ /
pi_26796302
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:09 schreef ElmoOnline het volgende:

[..]

100% mee eens
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:21:30 #26
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_26796316
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:19 schreef PolarStars het volgende:

Trouwen is ook een gebeurtenis die voorkomt als je van elkaar houdt. Anders had hij haar niet gevraagd. 21 is, en daar blijf ik bij, absoluut een leeftijd dat je keuzes moet gaan maken. Dan is het gefeest vier voorbij en dien je je zaakjes thuis op orde te hebben. De man gaat het geld verdienen, en de vrouw zorgt voor de kinderen, net zoals het vroeger was en zolals het nog steeds hoort volgens de traditie. Dat mensen daar in veschillen is prima, maar als je als vrouw 21 bent dien je je eigenlijk niet meer te vertonen in poelen des verderfs maar dien je je netjes te gedragen.
Dus als je met je eenentwintig nog niet bent getrouwd dan vertoon je je in poelen des verderfs?
en dan heb ik het nog niet eens over de rest van je bericht...

Is je vriend ook zo radicaal of ben jij dat alleen?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:21:35 #27
111717 PolarStars
Shadow Rules
pi_26796318
quote:
Wat is daar mis mee? Jj hebt dus ook geen gevoel voor romantiek. Jij zult het wel romantisch vinden om al tongzoenend de disco uit te lopen en je te laten pakken op de eerste de beste openbare wc die je tegenkomt. Ik ben zelf ook niet vies van een feestje, maar de jeugd van tegenwoordig gaat wel een beetje te ver.
O
I __O
/ /
pi_26796331
quote:

[..]

21 is, en daar blijf ik bij, absoluut een leeftijd dat je keuzes moet gaan maken. Dan is het gefeest vier voorbij en dien je je zaakjes thuis op orde te hebben.
Dit kan je echt niet menen
Bovendien, op sommige feesten kom je pas op je 21ste binnen man.
pi_26796335
Is die vriend van je toevallig deze persoon: Mijn vriendin wil studeren en ik niet. Probleem dus
:D:D
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:25:07 #30
111717 PolarStars
Shadow Rules
pi_26796354
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:23 schreef Saryon het volgende:
Is die vriend van je toevallig deze persoon: Mijn vriendin wil studeren en ik niet. Probleem dus
Ik snap de grappen en grollen rond dit topic niet, evenals de vergelijkingen. Die mogen dan ook achterwege blijven.
O
I __O
/ /
pi_26796373
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:21 schreef PolarStars het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Jj hebt dus ook geen gevoel voor romantiek. Jij zult het wel romantisch vinden om al tongzoenend de disco uit te lopen en je te laten pakken op de eerste de beste openbare wc die je tegenkomt. Ik ben zelf ook niet vies van een feestje, maar de jeugd van tegenwoordig gaat wel een beetje te ver.
Ik ben ver over de dertig, en keurig getrouwd

Ik geloof geen bal van jouw topics.
pi_26796379
Damn.. heb je je eigen topics al een teruggekeken gast? Klinkt allemaal ongeloofwaardig zo. Zacht uitgedrukt dan
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:28:38 #33
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_26796393
oh please
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:29:33 #34
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_26796407
quote:

[..]

Leef je in het stenen tijdperk ofzo???? Als dit je visie is, kun je die beter bijstellen en je "vriend" ook
My mind is leaving, my body follows...
pi_26796408
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:23 schreef Saryon het volgende:
Is gewoon een kloon, zo te zien aan de schrijfwijze.
pi_26796418
quote:
!

Trouwen?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_26796423
quote:

[..]

En dit getuigt wel van die geweldige jaren 50 moraal:

Belasting aftrekken

Of waren die meisjes nog geen 21 en is het dan gewoon OK?
pi_26796433
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:30 schreef Tamea het volgende:

[..]

En dit getuigt wel van die geweldige jaren 50 moraal:

Belasting aftrekken
dat bedoel ik met de 'betrouwbaarheid' whehe..
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:31:40 #39
110414 _Flame_
Allemaal gelul
pi_26796435
quote:

[..]

nee jou idee van romatiek is om op je 22e al tussen de poepluiers te zitten

sommige mensen hebben hun zaakjes ook goed op orde terwijl ze nog niet getrouwd zijn hoor

Ik laat me namelijk niet in de eerste beste wc pakken , heb samen met mijn vriend een huisje gekocht, maar trouwen en kindjes hoeft van mij nog ff niet.
Denk dat je er een beetje ouderwetse gedachtes op na houdt
Ik hoor alleen maar bla bla bla
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:32:25 #40
111717 PolarStars
Shadow Rules
pi_26796442
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:27 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Dan geloof je het maar niet, het heeft echter wel degelijk bestaansrecht.
Mocht jij dat niet vinden dan doe je deze maar dicht, en dan ga ik wel naar onzin waar ik het idee heb dat de mensen wel serieuzer kunnen en willen reageren. De users hier maken er een reltopic van. Het blijkt dus dat bepaalde gedachten en denkwijzen hier geen bestaansrecht mogen hebben zodra het een beetje lijkt af te wijken voor sommigen
O
I __O
/ /
pi_26796459
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:32 schreef PolarStars het volgende:

[..]

Mocht jij dat niet vinden dan doe je deze maar dicht, en dan ga ik wel naar onzin waar ik het idee heb dat de mensen wel serieuzer kunnen en willen reageren. De users hier maken er een reltopic van. Het blijkt dus dat bepaalde gedachten en denkwijzen hier geen bestaansrecht mogen hebben zodra het een beetje lijkt af te wijken voor sommigen
Dat roep je nu al een paar keer in je eigen topic, beetje verdacht allemaal, net of je graag iets te rellen wil hebben, maar je kan er zelf geen starten.
pi_26796462
Je bent gewoon inconsequent en je opvattingen stroken gewoon niet met het jaartal 2005.

Verder is de reactie van die vriendin gewoon lullig als ze echt van hem houdt.
pi_26796466
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:29 schreef Eldiablo het volgende:

[..]

Leef je in het stenen tijdperk ofzo???? Als dit je visie is, kun je die beter bijstellen en je "vriend" ook
Nee ik leef niet in de stenen tijdperk. Hoezo? Ik snap je niet helemaal. Als je uit liefde trouwt kom je dan uit de stenen tijdperk? Mijn vriend is 27 en ik ben 22. We zijn nu 3 jaar samen en hij weet ook heel goed dat hij mij niet op zo'n manier ten huwelijk hoeft te vragen. Hij moet absoluut niet verwachten dat ik dan huisvrouw word en voor de kinderen ga zorgen. Flikker dan een eind op.
Elmo loves u.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:35:27 #44
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_26796480
Kom kom, mogen er ook mensen zijn die wel al jong trouwen zeg? Dat we in Europa met kop en schouders de koploper zijn qua gemiddelde leeftijd van moeder bij het eerste kind (ruim 29), waar vrij veel negatieve kanten aan zitten, is niet voor niks.

Komt omdat het er hier (ook via vrouwenbladen) ingeramd is dat je eerst moet losbollen en zoveel mogelijk dingen meemaken, dan carriere maken, en als die eindelijk op de rails is, dan pas denken aan huwelijk aan kinderen. Nu mag iedereen van mij dat natuurlijk zelf weten.
Maar niet meteen de uitzonderingen die op hun 21e een huwelijksaanzoek doen veroordelen!
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:36:36 #45
111717 PolarStars
Shadow Rules
pi_26796492
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:33 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Dat roep je nu al een paar keer in je eigen topic, beetje verdacht allemaal, net of je graag iets te rellen wil hebben, maar je kan er zelf geen starten.
Ja, en dat is niet verdacht. Iemand die zou willen "rellen" zou niet zeggen gooi maar dicht ofzo.
Ik heb gewoon geen zin om dingen te gaan verdedigen die door anderen als vreemd worden gezien.
Ik heb heel duidelijk gevraagd om adviezen, en niet om gezeik of iets wel in is of niet
O
I __O
/ /
pi_26796502
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:35 schreef Perico het volgende:
Kom kom, mogen er ook mensen zijn die wel al jong trouwen zeg? Dat we in Europa met kop en schouders de koploper zijn qua gemiddelde leeftijd van moeder bij het eerste kind (ruim 29), waar vrij veel negatieve kanten aan zitten, is niet voor niks.

Komt omdat het er hier (ook via vrouwenbladen) ingeramd is dat je eerst moet losbollen en zoveel mogelijk dingen meemaken, dan carriere maken, en als die eindelijk op de rails is, dan pas denken aan huwelijk aan kinderen. Nu mag iedereen van mij dat natuurlijk zelf weten.
Maar niet meteen de uitzonderingen die op hun 21e een huwelijksaanzoek doen veroordelen!
Het gaat dan ook voornamelijk om TS met zijn, op zijn minst, onzinnige posthistory...
pi_26796507
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:32 schreef PolarStars het volgende:

[..]

Mocht jij dat niet vinden dan doe je deze maar dicht,
Een forum is er om meningen met anderen te delen en ja dan kan het soms wel eens voorkomen dat er users zijn die er anders over denken dan jij. Is dat dan meteen een reden om je topic maar dicht te gooien? Zo ja dan kan je beter niet meer op fok posten, want dat is niet goed voor je dan.
pi_26796513
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:36 schreef PolarStars het volgende:

[..]

Ja, en dat is niet verdacht. Iemand die zou willen "rellen" zou niet zeggen gooi maar dicht ofzo.
Ik heb gewoon geen zin om dingen te gaan verdedigen die door anderen als vreemd worden gezien.
Ik heb heel duidelijk gevraagd om adviezen, en niet om gezeik of iets wel in is of niet
Eeh.. dat is volgens mij discussie. Ik vermoed dat je beter een eigen forum kan aanmaken met jezelf als 10 users, kun je lekker met je eigen praten.
pi_26796530
quote:

Daar gaat het dan ook niet om.

Het gaat erom dat die vriend voor dat meisje bepaalt dat als zij met hem trouwt, zij dus ook meteen moeder en huisvrouw wordt. Alsof zij daar geenszins zelf wat in in te brengen heeft (en als je de OP leest heeft ze ook niks in te brengen). Daar gaat het om.

Dat dat meisje daar boos om wordt vind ik echt niet gek hoor.
pi_26796531
quote:

Het is niet erg dat er mensen zijn die dat doen, prima zelfs, maar TS veroordeelt alle vrouwen die dat niet doen meteen tot losbollen en poelen des verderfs en dat vind ik dus absurd.
pi_26796534
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:25 schreef PolarStars het volgende:

[..]

Ik snap de grappen en grollen rond dit topic niet, evenals de vergelijkingen. Die mogen dan ook achterwege blijven.
Damn, één van de snuggersten ben je niet, Fred Flintstone
Wordt het niet eens tijd om de 21ste eeuw binnen te stappen?
Xbox360 Gamertag / PSN Tag: GokuSFE
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:40:42 #52
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_26796547
quote:

Als dat meisje het allemaal ook wil dan is er natuurlijk niks aan de hand. Maar dan had ze waarschijnlijk wel anders gereageerd. Ik denk dat ze zo reageert omdat ze zich in een bepaalde hoek gedwongen voelt.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:41:48 #53
111717 PolarStars
Shadow Rules
pi_26796561
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:38 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Eeh.. dat is volgens mij discussie. Ik vermoed dat je beter een eigen forum kan aanmaken met jezelf als 10 users, kun je lekker met je eigen praten.
En nog steeds snap je me niet
Het gaat in dit topic niet om of het gene wat is gebeurd vreemd is, het gaat erom wat nu te doen.
Kijk dat jij het misschien normaal vind dat je vriend je in een vliegtuig boven parijs ten huwelijk vraagt terwijl ie je klaarbeft, wil nog niet zeggen dat ik dat normaal vind.
O
I __O
/ /
pi_26796576
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:41 schreef PolarStars het volgende:

[..]

En nog steeds snap je me niet
Het gaat in dit topic niet om of het gene wat is gebeurd vreemd is, het gaat erom wat nu te doen.
Kijk dat jij het misschien normaal vind dat je vriend je in een vliegtuig boven parijs ten huwelijk vraagt terwijl ie je klaarbeft, wil nog niet zeggen dat ik dat normaal vind.
wie wel? Ik wil je niet snappen tevens, omdat je al eerder belachelijke topics opende.
pi_26796595
quote:

21 is, en daar blijf ik bij, absoluut een leeftijd dat je keuzes moet gaan maken. Dan is het gefeest vier voorbij en dien je je zaakjes thuis op orde te hebben. De man gaat het geld verdienen, en de vrouw zorgt voor de kinderen, net zoals het vroeger was en zolals het nog steeds hoort volgens de traditie. Dat mensen daar in veschillen is prima, maar als je als vrouw 21 bent dien je je eigenlijk niet meer te vertonen in poelen des verderfs maar dien je je netjes te gedragen.
Je hebt groot gelijk. 21 is eigenlijk al veel te oud. Als een vrouw van de lagere school afkomt kan ze kinderen krijgen. Waarom dan nog naar de middelbare school? Ik bedoel: koken leert ze maar thuis (als het een keer niet lekker smaakt dan maak je haar gewoon duidelijk dat ze nog wat bij heeft te leren, opsluiten, een paar tikken). En op je 14e moeder zijn is veel beter dan pas op je 24e beginnen. Zo is de natuur.

Het zijn die verdomde feministen die net deden alsof vrouwen nog iets anders kunnen dat kinderen baren en het huishouden doen die ervoor hebben gezorgd dat onze maatschappij nu zo verrot is. Al het geweld op straat komt van kinderen van moeders die zonodig een baantje willen hebben...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_26796601
quote:

[..]

wil nog niet zeggen dat ik dat normaal vind.
Netzo als users hier het niet normaal vinden om op je 21ste getrouwd te zijn en kinderen moet gaan nemen en te moeten settelen.
pi_26796612
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je hebt groot gelijk. 21 is eigenlijk al veel te oud. Als een vrouw van de lagere school afkomt kan ze kinderen krijgen. Waarom dan nog naar de middelbare school? Ik bedoel: koken leert ze maar thuis (als het een keer niet lekker smaakt dan maak je haar gewoon duidelijk dat ze nog wat bij heeft te leren, opsluiten, een paar tikken). En op je 14e moeder zijn is veel beter dan pas op je 24e beginnen. Zo is de natuur.

Het zijn die verdomde feministen die net deden alsof vrouwen nog iets anders kunnen dat kinderen baren en het huishouden doen die ervoor hebben gezorgd dat onze maatschappij nu zo verrot is. Al het geweld op straat komt van kinderen van moeders die zonodig een baantje willen hebben...
Ze zouden ze moeten opsluiten tot hun 24e, zodat ze oud en vies zijn om nog kinderen de krijgen
pi_26796625
quote:

Godverdomme, ik dacht nog wel dat ik de enige was die het zo had gedaan...
pi_26796629
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:44 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ze zouden ze moeten opsluiten tot hun 24e, zodat ze oud en vies zijn om nog kinderen de krijgen
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:47:30 #60
111717 PolarStars
Shadow Rules
pi_26796660
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:44 schreef okkie-man het volgende:

[..]

Netzo als users hier het niet normaal vinden om op je 21ste getrouwd te zijn en kinderen moet gaan nemen en te moeten settelen.
dat begrijp ik, maar dat was het uigangspunt van het topic niet.
Dergelijke reacties kunnen dus als zijnde offtopic beschouwd worden.
O
I __O
/ /
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:48:49 #61
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_26796684
jesus he, een beetje respect kan der ook wel vanaf
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_26796686
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:47 schreef PolarStars het volgende:

[..]

gelukkig heb jij het hier niet voor het zeggen, jouw topics slaan kant nog wal, dus die zijn dan ook maar allemaal offtopic?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:49:24 #63
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_26796692
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:08 schreef Angeles het volgende:
Okee, ik denk dat er drie opties zijn:

1. Hij heeft er iets te dik bovenop gelegd dat hij wil dat ze nu moeder en huisvrouw wordt terwijl zij dat nu nog niet wil of helemaal niet wil en ze heeft het gevoel dat hij haar geen keuze laat.
2. Ze wil nog niet trouwen en voelt zich onder druk gezet.
3. Ze wil helemaal niet met hem trouwen, dat kan natuurlijk ook.
Mij lijkt het als je wilt trouwen dat je van te voren op een goede en subtiele manier vraagt of zij dat ook wil. Wanneer waar enz enz
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
pi_26796710
Maar Polarstars, wat denk je dan van de suggestie dat dat meisje zich wellicht (juist door die sokjes) wat onder druk gezet gevoeld heeft?
pi_26796717
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:47 schreef PolarStars het volgende:

[..]

Het doel van een topic is om je mening te delen met andere users lijkt mij.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:51:37 #66
111717 PolarStars
Shadow Rules
pi_26796720
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:48 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

gelukkig heb jij het hier niet voor het zeggen, jouw topics slaan kant nog wal, dus die zijn dan ook maar allemaal offtopic?
Wat doe je dan in dit topic? Ga dan naar een topic waar je je wel thuisvoelt.
O
I __O
/ /
pi_26796723
PolarStars, kent die vriend van je zijn vriendin wel goed genoeg? Misschien is zij hier allemaal helemaal niet aan toe joh, misschien denkt zij wel heel anders over dingen zoals trouwen en nu al kinderen krijgen. Je bent zelf een beetje blijven steken in de jaren 50 en dat is op zich niet erg, maar dan moet je ook een partner hebben die is blijven steken in de jaren 50. Een moderne meid kan behoorlijk beledigd zijn van een dergelijk aanzoek. Dan nog is het geen stijl om er boos over te worden en er ruzie over te maken, maar goed.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_26796792
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:51 schreef PolarStars het volgende:

[..]

Wat doe je dan in dit topic? Ga dan naar een topic waar je je wel thuisvoelt.
het is hier prima toeven hoor.. Reageer maar eens op vragen van de modjes, dan reageer ik daar wel weer op, ontopic, goed? Wel oppassen hoor, wellicht ben ik het niet met je eens.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:59:07 #69
95600 achmet
You don't know...
pi_26796833
fokking bitch ik had gezegd zoek het maar uit
Great minds discuss ideas*; Average minds discuss events; Small minds discuss people.
pi_26796861
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:59 schreef achmet het volgende:
fokking bitch ik had gezegd zoek het maar uit
In welke taal zou je dat zeggen?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 11:03:34 #71
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_26796909
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:34 schreef ElmoOnline het volgende:

[..]

Nee ik leef niet in de stenen tijdperk. Hoezo? Ik snap je niet helemaal. Als je uit liefde trouwt kom je dan uit de stenen tijdperk? Mijn vriend is 27 en ik ben 22. We zijn nu 3 jaar samen en hij weet ook heel goed dat hij mij niet op zo'n manier ten huwelijk hoeft te vragen. Hij moet absoluut niet verwachten dat ik dan huisvrouw word en voor de kinderen ga zorgen. Flikker dan een eind op.
Ik bedoelde het niet op jouw stukje, maar op het stukje van de TS. Excuses... Ik vind het gewoon belachelijk dat je zo vroeg voor de keuze gesteld wordt, DAT vind ik zo oud. Nogmaals, het was bedoeld voor de TS, dat zijn opvattingen oud zijn...
My mind is leaving, my body follows...
  zaterdag 7 mei 2005 @ 11:07:35 #72
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26796962
Misschien was het te veel in een keer?

En trouwen en kinderen? Ze is tenslote pas 21
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 7 mei 2005 @ 11:08:26 #73
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_26796977
Ook al wil je vriendin nog niet, en benauwd het haar om zo met een aanzoek geconfronteerd te worden, dan nog vind ik niet dat ze onredelijk mag zijn. Als de relatie ECHT helemaal goed is moet je er toch samen gewoon over kunnen praten, zo denk ik dan weer.
Positive thinking, my way of thinking!
  zaterdag 7 mei 2005 @ 11:12:09 #74
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26797032
Als die jongen in kwestie er zo traditioneel over denkt dan geloof ik niet dat ze al 6 jaar samen zouden kunnen zijn als dat meisje een stuk moderner is.

Dus: ze is gewoon een kreng dat niet normaal kan reageren.
Vampire Romance O+
pi_26797043
Het huwelijk is een achterhaald instituut. Een evolutionaire aberratie. Zeker op je 21e. Als een vrouw mij ten huwelijk zou vragen in een hooischuur, zou ik me kapot lachen (om vervolgens de wijn weg te tikken). Maar om nu boos te worden, omdat het niet "romantisch" (braakneigingen overvallen me plotsklaps) genoeg zou zijn...

Tja, persoonlijk zou ik me dan hardop afvragen wat ik de afgelopen zes jaar met deze vrouw heb gedaan. Dus (A) ik zou het niet goedmaken, eerder afkappen. Uiteindelijk eindigt de wereld niet bij één vrouw (danwel man). En (B) ik zou me al helemaal niet druk om maken om haar reactie. Laten we het erop houden dat ze enigszins overrompeld was en niet wist hoe ze moest reageren en in lichte paniek geagiteerd en boos werd
  zaterdag 7 mei 2005 @ 11:17:20 #76
76339 woeshie
Let your mind go
pi_26797112
quote:

[..]

Lol OMG
  zaterdag 7 mei 2005 @ 11:32:00 #77
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_26797424
Sokjes . Mên dit soort dingen zijn normaliter gedoemd om te mislukken en zeker als je 21 bent.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 7 mei 2005 @ 11:33:40 #78
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_26797458
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 11:12 schreef MouseOver het volgende:
Als die jongen in kwestie er zo traditioneel over denkt dan geloof ik niet dat ze al 6 jaar samen zouden kunnen zijn als dat meisje een stuk moderner is.

Dus: ze is gewoon een kreng dat niet normaal kan reageren.
Of alleen die jongen denkt dat ze al 6 zes jaar samen zijn en dat het goed gaat.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 12:02:38 #79
111717 PolarStars
Shadow Rules
pi_26798011
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:51 schreef Isabeau het volgende:
PolarStars, kent die vriend van je zijn vriendin wel goed genoeg? Misschien is zij hier allemaal helemaal niet aan toe joh, misschien denkt zij wel heel anders over dingen zoals trouwen en nu al kinderen krijgen. Je bent zelf een beetje blijven steken in de jaren 50 en dat is op zich niet erg, maar dan moet je ook een partner hebben die is blijven steken in de jaren 50. Een moderne meid kan behoorlijk beledigd zijn van een dergelijk aanzoek. Dan nog is het geen stijl om er boos over te worden en er ruzie over te maken, maar goed.
Ja ze zijn 6 jaar samen, en hebben al heel veel dingen meegemaakt. Ze kennen elkaar dus wel goed. Of we zijn blijven steken in de jaren 50 betwijfel ik, het zijn gewoon andere opvattingen. Eigenlijk zeg je nu ook dat moslims die hun vrouw thuishouden en niets mogen ook zijn blijven steken, terwijl we dat niet meer mogen zeggen omdat we dan discrimineren
Ik denk dat we op ons eigen manier allemaal wel modern zijn, dus ook zij zijn modern.
Maar ze hebben het vaak gehad over met elkaar verder gaan, dus het kan niet zo zijn dat dit onverwachts is gekomen.
Nee, ik ben het met je eens dat het absoluut geen stijl is om er kwaad over te worden, de jongen heeft zijn best gedaan.

Wel erg fijn dat jullie modjes wel serieus reageren
Mijn dank daarvoor
O
I __O
/ /
  zaterdag 7 mei 2005 @ 12:23:15 #80
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_26798479
Helemaal met je eens, vrouwen zouden zeker al getrouwd moeten zijn op hun 21e. Eigenlijk is 18 wel een mooie leeftijd om te trouwen. Uiteraard moet hierbij wel fatsoenlijk toestemming voor gevraagd worden aan haar vader.
Ook zou het onderwijs van meiden meer toegespitst moeten worden op het verzorgen van kinderen, huishoud ed. Klinkt ouderwets mischien, maar feit is dat veel vrouwen toch nog altijd het huishouden doen. En zo hoort het ook, het is veel efficienter en duidelijker als de man werkt en de vrouw het huishouden doet. Hierbij kunnen zowel de man als de vrouw zich veel beter regelen op hun taken. Jammer dat tegenwoordig andere opvattingen heersen...

Noot: Bovenstaande dus niet serieus nemen aub
pi_26799561
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 12:02 schreef PolarStars het volgende:

Eigenlijk zeg je nu ook dat moslims die hun vrouw thuishouden en niets mogen ook zijn blijven steken,
Ooit gehoord van een open deur intrappen...
  zaterdag 7 mei 2005 @ 13:19:45 #82
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26799754
Lijkt me eerder dat ze totaal overdonderd was. Waarschijnlijk was het wel goed gegaan als hij alleen die ring op tafel had gelegd en die sokjes had weggelaten.

Samenwonen én trouwen én meteen ook nog babysokjes? Dat is wel heel veel ineens. Misschien voelde het voor haar of de muren op haar afkwamen. Een huwelijk is al heel wat. Je kan iemand behoorlijk laten schrikken door daar ook meteen met babykleren aan te komen zetten.
Ze zag het vast al voor zich: samenwonen, trouwen en meteen zij met een dikke buik... Enge gedachte voor sommige mensen. Te snel, te veel.

De gedachte was niet slecht, maar denk dat ie die sokjes beter achterwege had kunnen laten.
(Un)masking for the greater good.
  † In Memoriam † zaterdag 7 mei 2005 @ 13:19:51 #83
47213 ArmaniMania
pi_26799755
Wat een kut wijf zeg, ik gunde dat ik mijn vrieindin zo ten huwelijk had gevraagd.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 13:24:04 #84
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26799882
quote:

[..]

You gotta be kidding me
pi_26799938
Eerst te weten komen wat er juist aan de hand is met dat meisje en dan pas posten ... als het dan nog nodig zou zijn ...
If the human mind was simple enough to understand, we'd be too simple to understand it
pi_26800207
beetje lullig van haar om daarover boos te worden
pi_26800439
quote:

[..]

Ja ze zijn 6 jaar samen, en hebben al heel veel dingen meegemaakt. Ze kennen elkaar dus wel goed. Of we zijn blijven steken in de jaren 50 betwijfel ik, het zijn gewoon andere opvattingen.
Inderdaad andere opvattingen, opvattingen die in de jaren 50 volstrekt normaal waren. Vandaar de opmerking dat ze zijn blijven hangen, alhoewel dat natuurlijk helemaal niet kan, omdat ze toen nog niet geboren waren
quote:
Eigenlijk zeg je nu ook dat moslims die hun vrouw thuishouden en niets mogen ook zijn blijven steken, terwijl we dat niet meer mogen zeggen omdat we dan discrimineren
Dan discrimineren we niet, dan generaliseren we. En aangezien 95% van de moslims echt zo is, mag dat ook gewoon.
quote:
Ik denk dat we op ons eigen manier allemaal wel modern zijn, dus ook zij zijn modern.
Maar ze hebben het vaak gehad over met elkaar verder gaan, dus het kan niet zo zijn dat dit onverwachts is gekomen.
Nee, ik ben het met je eens dat het absoluut geen stijl is om er kwaad over te worden, de jongen heeft zijn best gedaan.
Ja zeggen op een huwelijksaanzoek puur en alleen omdat die jongen zn best heeft gedaan, dat lijkt mij persoonlijk getuigen van een gebrek aan hersencellen. Boos worden is dan weer een tweede, maar waarschijnlijk heeft ze daar zo haar redenen voor. Vraag het haar zou ik zeggen, of is dat ook not done in een relatie, communicatie?
Big dick.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 13:59:43 #88
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_26800781
Sokjes
21 en keuzes maken
21 en trouwen

Was Ts niet die dikke boer?
From feudal serf to spender.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 14:02:51 #89
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26800847
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 13:44 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Inderdaad andere opvattingen, opvattingen die in de jaren 50 volstrekt normaal waren. Vandaar de opmerking dat ze zijn blijven hangen, alhoewel dat natuurlijk helemaal niet kan, omdat ze toen nog niet geboren waren
[..]

Dan discrimineren we niet, dan generaliseren we. En aangezien 95% van de moslims echt zo is, mag dat ook gewoon.
[..]

Ja zeggen op een huwelijksaanzoek puur en alleen omdat die jongen zn best heeft gedaan, dat lijkt mij persoonlijk getuigen van een gebrek aan hersencellen. Boos worden is dan weer een tweede, maar waarschijnlijk heeft ze daar zo haar redenen voor. Vraag het haar zou ik zeggen, of is dat ook not done in een relatie, communicatie?
Ze had ook zeker niet zomaar ja hoeven zeggen. Maar boos worden is dermate tactloos dat ze daar best op afgefakkeld mag worden.
Vampire Romance O+
  zaterdag 7 mei 2005 @ 14:15:42 #90
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_26801177

Boos worden is tot daar aan toe, maar kom op sokjes?
Ik vind het al ver gaan mbt het feit dat ze nog erg jong zijn
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_26801307
quote:
Of we zijn blijven steken in de jaren 50 betwijfel ik, het zijn gewoon andere opvattingen.
Ik bedoelde dan ook dat je opvattingen overeenkomen met opvattingen zoals die golden in de jaren 50. Daar is helemaal niets mis mee zolang beide partijen hetzelfde over dingen denken. Ik denk soms ook wel dat in onze huidige maatschappij neergekeken wordt op vrouwen die geen carriere willen maken, maar gewoon heel normaal een gezin willen stichten en al hun tijd en energie in dat gezin willen steken terwijl manlief de kost verdient. Daar is heel veel voor te zeggen, maar wordt niet als modern gezien. (Ik ken zelfs iemand die daarvoor speciaal een vrouw uit Polen heeft gehaald omdat hij in Nederland geen vriendin kon vinden die huisvrouw/moeder wilde zijn in een huwelijk)

Maar ik ben wel benieuwd waarom dat meisje nu boos werd. Ik zie geen reden om boos te worden. Zeggen dat je nog niet aan een huwelijk toe bent: prima. Boos worden?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_26801320
Die gozer kijkt wel uit als die een weekendje weg wil boeken.

Maar ik zag in sommige andere Topic's wel dat je uit zo' n buren gehucht komt.
(bron. we wouden naar de grote stad, daarom kozen we voor drachten)
daar worden mensen heel anders opgevoed als in de grote stad.

Mijn zusje van 22 heeft al een tweeling van 4,5 en een 2e lange relatie( nieuwe vriend)
Nou of je daarzelfs al op je 30 mee wilt beginnen.
Ik kan snappen dat het vrouwtje nee zegt en ervan schrikt.
Maar toch, menig vrouw zou het minstens op prijs moeten stellen om op zo'n manier ten huwelijk gevraagd te worden. Om zoiets beledigt te zijn na een relatie van 6 jaar. dan zal ze wel veel vaker beledigt zijn in haar leven.

de havenzangers (een soort Normaal uit de randstad ) zingt ook he:
TROUW NIET VOOR JE VEERTIG BENT EN ALLE GEHEIMEN VAN HET LEVEN KENT!!.
Hell To The Liars
pi_26801381
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 14:22 schreef Droopie het volgende:
de havenzangers (een soort Normaal uit de randstad ) zingt ook he:
TROUW NIET VOOR JE VEERTIG BENT EN ALLE GEHEIMEN VAN HET LEVEN KENT!!.
Helaas is de kans om kinderen te krijgen op die leeftijd erg klein Die kans neemt na je 30ste schrikbarend snel af.
pi_26801436
oja, en daar zal je wel gelijk moeten trouwen als je kinderen krijgt.

Mijn vader zei altijd (hij is nu 48, ik 25): als je jong kinderen krijgt kan je later lekker reizen en leuke dingen doen.
Zijn ze kinderen de deur, heeft mijn moeder vliegangst en zitten ze iedere weekend met de kleinkinderen op de camping (niet dat ze erg vinden, maar mijn vaders plan lukte niet echt)
Hell To The Liars
  zaterdag 7 mei 2005 @ 14:36:12 #95
111717 PolarStars
Shadow Rules
pi_26801630
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 14:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik bedoelde dan ook dat je opvattingen overeenkomen met opvattingen zoals die golden in de jaren 50. Daar is helemaal niets mis mee zolang beide partijen hetzelfde over dingen denken. Ik denk soms ook wel dat in onze huidige maatschappij neergekeken wordt op vrouwen die geen carriere willen maken, maar gewoon heel normaal een gezin willen stichten en al hun tijd en energie in dat gezin willen steken terwijl manlief de kost verdient. Daar is heel veel voor te zeggen, maar wordt niet als modern gezien. (Ik ken zelfs iemand die daarvoor speciaal een vrouw uit Polen heeft gehaald omdat hij in Nederland geen vriendin kon vinden die huisvrouw/moeder wilde zijn in een huwelijk)

Maar ik ben wel benieuwd waarom dat meisje nu boos werd. Ik zie geen reden om boos te worden. Zeggen dat je nog niet aan een huwelijk toe bent: prima. Boos worden?
Haar reden om boos te worden was dat ze het geen romantisch iets vond.
En dat snap ik dus niet, hij heeft er echt van alles aan gedaan om het zo mooi mogelijk te maken.
Waarom wordt het als zijnde ouderwets gezien als de man werkt en de vrouw thuisblijft?
Waarom zou een vrouw moeten werken???
Het is iets wat de maatschappij ons oplegt, en tsja wat de maatschappij ons verteld dat is "in" en daar moeten we dan allemaal maar naar gaan leven.
Deze maatschappij wordt verziekt door gore yuppen die denken dat ze het gemaakt hebben en elke ochtend beide de deur uitgaan met hun iets te dure lease wagen en nep lederen koffer
O
I __O
/ /
  zaterdag 7 mei 2005 @ 14:37:05 #96
90882 EvilAngel
Cogito ergo sum
pi_26801657
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 13:59 schreef S1nn3rz het volgende:
Sokjes
21 en keuzes maken
21 en trouwen

Was Ts niet die dikke boer?
Ehm... Hij vroeg haar in een hooischuur ....
pi_26801718
Ik vind de manier van vragen helemaal niet gek, en wel romantisch hoor, mocht dat verkeerd begrepen zijn. En ik heb ook niks tegen op je 21e trouwen.

Maar ik vind wel die sokjes te ver gaan. Je hebt ook helemaal niet geantwoord op de suggestie of het wellicht mogelijk kan zijn dat dat meisje zich ineens onder druk voelde staan. Een huwelijksaanzoek is 1 ding, maar meteen horen dat je dan ook geacht wordt huisvrouw en moeder te zijn, is een ander ding.

Verder heb je ook nog niet geantwoord op de vraag of dat meisje uberhaupt hetzelfde denkt als haar vriend.
pi_26801736
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 14:36 schreef PolarStars het volgende:

Waarom wordt het als zijnde ouderwets gezien als de man werkt en de vrouw thuisblijft?
Omdat het ouderwets is. Tegenwoordig geldt voor mannen en vrouwen precies hetzelfde: carriere als je daarvoor kiest: ok thuiszitten met de kids indien je daarvoor kiest: ook ok.
pi_26801989
Je maat had de vraag moeten splitsen. Verspreid over enkele jaren.

Ik denk opeens aan die aflevering van friends, met ross en rachel.
Dat hij het heeft over kinderen krijgen en de rest van 'hun' toekomst en zij zegt: daar ben ik nog niet aan toe.en ik vind het niet leuk dat jij mijn leven al to mijn 70e helemaal uitstippelt en je zit er zo vol mee dat het niets zou verbazen als je zelfs al een naam verzonnen hebt voor ons kind.
Ross: ehhhhh.... Emily. Terwijl Rachel er nog helemaal niet mee bezig was.

Dus dat was ook bonje!!

En als dat trouwen in het noorden zo gewoon is op jonge leeftijd hadden ze in Boer zoekt Vrouw
wel wat jongere meiden kunnen laten meedoen.
Hell To The Liars
  zaterdag 7 mei 2005 @ 14:55:10 #100
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26802088
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 14:36 schreef PolarStars het volgende:

[..]

Haar reden om boos te worden was dat ze het geen romantisch iets vond.
En dat snap ik dus niet, hij heeft er echt van alles aan gedaan om het zo mooi mogelijk te maken.
Waarom zou een vrouw moeten werken???
Het is iets wat de maatschappij ons oplegt, en tsja wat de maatschappij ons verteld dat is "in" en daar moeten we dan allemaal maar naar gaan leven.
Deze maatschappij wordt verziekt door gore yuppen die denken dat ze het gemaakt hebben en elke ochtend beide de deur uitgaan met hun iets te dure lease wagen en nep lederen koffer
Divamentaliteit
Vampire Romance O+
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:01:37 #101
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26802248
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 14:51 schreef Droopie het volgende:
Je maat had de vraag moeten splitsen. Verspreid over enkele jaren.

Ik denk opeens aan die aflevering van friends, met ross en rachel.
Dat hij het heeft over kinderen krijgen en de rest van 'hun' toekomst en zij zegt: daar ben ik nog niet aan toe.en ik vind het niet leuk dat jij mijn leven al to mijn 70e helemaal uitstippelt en je zit er zo vol mee dat het niets zou verbazen als je zelfs al een naam verzonnen hebt voor ons kind.
Ross: ehhhhh.... Emily. Terwijl Rachel er nog helemaal niet mee bezig was.
Ik zou hetzelfde reageren zws.
Toch eng als iemand al helemaal je leven uitstippeld voor je.. Heb ik zelf ook nog wat te zeggen? Hallo?
quote:
En als dat trouwen in het noorden zo gewoon is op jonge leeftijd hadden ze in Boer zoekt Vrouw
wel wat jongere meiden kunnen laten meedoen.
Is het in het noorden gewoon om jong te trouwen? Nee hoor. Wat is dat nu weer voor een compleet-de-plank-misslaand vooroordeel?
pi_26802369
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:01 schreef Natalie het volgende:

Is het in het noorden gewoon om jong te trouwen? Nee hoor. Wat is dat nu weer voor een compleet-de-plank-misslaand vooroordeel?
Ik ken ook bijna niemand die jong is getrouwd. Nou ja, 1 vriendin van me op haar 22ste of zo. Maar die is inmiddels alweer gescheiden
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:14:43 #103
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26802562
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:06 schreef Isabeau het volgende:

Ik ken ook bijna niemand die jong is getrouwd. Nou ja, 1 vriendin van me op haar 22ste of zo. Maar die is inmiddels alweer gescheiden
Dat bedoel ik
Ik ken eigenlijk helemaal niemand die vroeg in het huwelijksbootje is gestapt.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 16:08:16 #104
111717 PolarStars
Shadow Rules
pi_26803798
vanavond laat hoor ik weer meer, ze wilden nog een gesprek hebben met zijn 2-en.
Maar als ik hem zo hoorde kon het best eens afgelopen zijn.
O
I __O
/ /
pi_26804143
Sorry dames, zo bedoelde ik het niet.
Maar ik vind het wel triest als ze alleen beledigt is
om het feit dat het niet romantisch genoeg was.

Aan de andere kant met die sokjes is ze zich zo kapot geschrokken
dat ze misschien verkeerd reageerde. Maar wel een reactie die een hoop
heeft kapot gemaakt, eerst kijken wat de schade is door een gesprek.
Hell To The Liars
  zaterdag 7 mei 2005 @ 17:58:50 #106
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26805668
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:27 schreef Tinkerbell het volgende:
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_26806568
quote:

[..]

maar als je als vrouw 21 bent dien je je eigenlijk niet meer te vertonen in poelen des verderfs maar dien je je netjes te gedragen.
En waar kwam je ook alweer vandaan zei je? Staphorst?
pi_26806619
Kan me wel voorstellen dat die sokjes haar een beetje over de rooie brachten.....aan de andere kant....als ze echt er zo aan toe was om te trouwen en settelen idd een beetje overtrokken reactie dan van haar om er grote stennis over te schoppen dat het niet romantisch genoeg was (maargoed ik was er niet bij dus weet niet hoe het gebeurd is en hoe ze precies ruzie hebben)....misschien laat dit dan toch zien dat ze met haar 21 jaar toch nog niet helemaal ubervolwassen is en dat je met 21 jaar dus best nog wel kinderlijk en opstandig kan reageren?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 19:49:43 #109
95600 achmet
You don't know...
pi_26808301
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 11:00 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

In welke taal zou je dat zeggen?
in alle talen die bestaat zo dat ze het begrijpt,
en ja in dezelfde woorden.

lief he
Great minds discuss ideas*; Average minds discuss events; Small minds discuss people.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 22:45:07 #110
111717 PolarStars
Shadow Rules
pi_26812491
Nou hier is de beloofde update dan:

Harmanna en JanWillem hebben besloten om het hierbij te laten voorlopig
Ze hebben een heel gesprek gehad, en zij vindt echt dat ze, zoals ze het zelf zegt, "onheus is bejegend door JanWillem".
Hij vindt dat hij zijn best heeft gedaan, en zelfs meer dan dat.
Ze kunnen dus niet naar elkaar komen wat betreft een oplossing, dus toen heeft ze voorgesteld om dan maar uitelkaar te gaan.
O
I __O
/ /
pi_26812668
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 22:45 schreef PolarStars het volgende:
Nou hier is de beloofde update dan:

Harmanna en JanWillem hebben besloten om het hierbij te laten voorlopig
Ze hebben een heel gesprek gehad, en zij vindt echt dat ze, zoals ze het zelf zegt, "onheus is bejegend door JanWillem".
Hij vindt dat hij zijn best heeft gedaan, en zelfs meer dan dat.
Ze kunnen dus niet naar elkaar komen wat betreft een oplossing, dus toen heeft ze voorgesteld om dan maar uitelkaar te gaan.
Whaha triest hoor
  zaterdag 7 mei 2005 @ 23:03:48 #112
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_26812958
quote:

En dan blijft er natuurlijk maar één optie voor handen...
  zaterdag 7 mei 2005 @ 23:17:17 #113
111717 PolarStars
Shadow Rules
pi_26813315
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 23:03 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

En dan blijft er natuurlijk maar één optie voor handen...
Ja inderdaad, meisjes hebben dan de middelbare school afgemaakt en hebben enkele jaren kunnen werken om geld te sparen voor de uitset enzo.
Daarna wordt het dus echt wel tijd om belangrijke stappen te nemen
O
I __O
/ /
  zaterdag 7 mei 2005 @ 23:18:37 #114
111717 PolarStars
Shadow Rules
pi_26813352
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 22:52 schreef tulpje6 het volgende:

[..]

Whaha triest hoor
Ja het is inderdaad triest, maar je gebruikte wel de verkeerde smilie.
Je had de smilie beter kunnen gebruiken, hoor.
Hij is ook aan te klikken als je een reactie geeft, en als je ; ( zonder spaties doet verschijnt hij ook.
O
I __O
/ /
pi_26814313
ik vind het stiekempjes best wel romantisch. en zoiets zou niet uit moeten maken. als je wil trouwen, dan doe je niet moeilijk over zoiets. wat een troela.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 7 mei 2005 @ 23:59:09 #116
111717 PolarStars
Shadow Rules
pi_26814343
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 23:58 schreef innepin het volgende:
ik vind het stiekempjes best wel romantisch. en zoiets zou niet uit moeten maken. als je wil trouwen, dan doe je niet moeilijk over zoiets. wat een troela.
Nou met jou wil ik samen wel eens op de hooizolder zitten

O
I __O
/ /
  zondag 8 mei 2005 @ 00:21:39 #117
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_26814853
Ik neem aan dat je de namen van de hoofdrolspelers van dit topic gefingeerd hebt TS? .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zondag 8 mei 2005 @ 00:55:22 #118
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_26815494
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 23:59 schreef PolarStars het volgende:

[..]

Nou met jou wil ik samen wel eens op de hooizolder zitten

get in line dude .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 8 mei 2005 @ 01:18:21 #119
95600 achmet
You don't know...
pi_26815919
weet je wat ik denk,
dat het gewoon bullshit is dat ze het niet romantisch vond.

ze schrok ze wild en zij maar wat, en dat gezien zij sowieso niet bereid was haar leven te delen met die kerel. en dat kan ik opmaken uit deze zin

dus toen heeft ze voorgesteld om dan maar uitelkaar te gaan.

want omdat je huwelijksaanzoek niet romantisch genoeg was is niet genoeg reden 5 jaar of langer zo ff van je af te doen. ze wilt niet trouwen met die gozer... simpel
  zondag 8 mei 2005 @ 01:19:11 #120
95600 achmet
You don't know...
pi_26815939
kvinnut sielug voor die jonge
  zondag 8 mei 2005 @ 01:24:20 #121
80425 Muertez
met een z?
pi_26816029
Geeft wel aan dat ze allebij toe waren als zoiets serieus als trouwens en zelfs kinderen krijgen
meneer vraagt het niet op de juiste manier en nu komt er zo'n ruzie van dat ze er waarschijnlijk zelfs mee gaan stoppen

Lekker volwassen en serieuze relatie heb je dan, stel je voor dat ze kinderen kregen
pi_26816359
quote:
Op zondag 8 mei 2005 01:24 schreef Muertez het volgende:
stel je voor dat ze kinderen kregen
Liever niet
"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said, "Is it half full or half empty?" So I drank the water. No more problem." by Alexander Jodorowsky
pi_26816663
quote:
Op zondag 8 mei 2005 01:24 schreef Muertez het volgende:
Geeft wel aan dat ze allebij toe waren als zoiets serieus als trouwens en zelfs kinderen krijgen
meneer vraagt het niet op de juiste manier en nu komt er zo'n ruzie van dat ze er waarschijnlijk zelfs mee gaan stoppen

Lekker volwassen en serieuze relatie heb je dan, stel je voor dat ze kinderen kregen
of dat je op de verkeerde manier of je wilt helpen afdrogen!

*off topic*
die TS en vrienden maken wel veel vreemde dingen mee in het hoge noorden als ik die topics eens lees van hem.
Hell To The Liars
  Moderator zondag 8 mei 2005 @ 10:13:36 #125
18653 crew  D.
pi_26818836
en ze leefden nog lang en gelukkig
pi_26819170
quote:
Op zondag 8 mei 2005 10:13 schreef D.Rose het volgende:
en ze leefden nog lang en gelukkig
Denk je? volgens mij gaat TS een gokje wagen
  Moderator zondag 8 mei 2005 @ 10:45:27 #127
18653 crew  D.
pi_26819202
quote:
Op zondag 8 mei 2005 10:42 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Denk je? volgens mij gaat TS een gokje wagen
toch Staphorst dus?
  zondag 8 mei 2005 @ 12:16:06 #128
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_26820785
quote:
Op zondag 8 mei 2005 01:18 schreef achmet het volgende:
weet je wat ik denk,
dat het gewoon bullshit is dat ze het niet romantisch vond.

ze schrok ze wild en zij maar wat, en dat gezien zij sowieso niet bereid was haar leven te delen met die kerel. en dat kan ik opmaken uit deze zin

dus toen heeft ze voorgesteld om dan maar uitelkaar te gaan.

want omdat je huwelijksaanzoek niet romantisch genoeg was is niet genoeg reden 5 jaar of langer zo ff van je af te doen. ze wilt niet trouwen met die gozer... simpel
Even vanuitgaand dat dit topic serieus is (kuch) lijkt me dat ook. Ze wilt gewoon simpelweg niet trouwen met die gozer en zeker niet op die leeftijd. Beetje lullige manier om dat te laten merken, zeg het dan gewoon, maar goed...
  zondag 8 mei 2005 @ 12:40:02 #129
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_26821415
slotje
het is opgelost
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')