Misschien heeft hij haar er gewoon mee overvallen, ze had het niet verwacht en dat uit ze zo?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 09:50 schreef PolarStars het volgende:
Mooi, het zit dus zo.
Een vriend van mij heeft al sinds zijn 15e een relatie met een meisje. Nu gaat het erg goed met hen, en met de relatie dus ook![]()
Omdat zij best wel van het type huisvrouw is die wil settelen (en dat wordt ook wel tijd, ze is bijna 21) dacht die vriend van mij om haar op een romantische manier ten huwelijk te vragen. Natuurlijk om de jarenlange relatie te kunnen bezegelen met het mooiste en puurste dat er kan bestaan. Het huwelijk.
Zijn plan was om haar mee te nemen naar de hooizolder en haar daar in een romatische setting te gaan vragen. Dus hij had van die kleine lichtjes gekocht en had een tafeltje neergezet met electrische kaarsjes. En op die tafel had hij een ring neergelegd.
Naast de ring lagen een blauw en een roze sokje om aan te gevendat hij ook dolgraag kinderen zou willen.
Nu is ze dus kwaad omdat ze het totaal niet romantsich vond, en hebben ze enorme ruzie.
Waar het mij om gaat is A: Wat kan hij doen om het goed te maken en B: wie denkt ze wel niet dat ze is om de vraag van haar leven zo te beantwoorden?![]()
Hij bedoelde het goed allemaal, maar als het zo moet hoeft het van hem ook niet meer![]()
Graag wat suggesties van jullie zijde![]()
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 09:50 schreef PolarStars het volgende:
Mooi, het zit dus zo.
Een vriend van mij heeft al sinds zijn 15e een relatie met een meisje. Nu gaat het erg goed met hen, en met de relatie dus ook![]()
[...]
Misschien heeft hij het ook wel een beetje te veel op die manier gebracht, alsof ze geen enkele keuze meer heeft dan nú moeder en huisvrouw te worden, terwijl zij dat (nog) niet wil.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 09:50 schreef PolarStars het volgende:
Omdat zij best wel van het type huisvrouw is die wil settelen (en dat wordt ook wel tijd, ze is bijna 21)
.... ik ben 21 en ik moet er niet aan denken om te settelen, zeker de komende 10 jaar nog niet...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 09:50 schreef PolarStars het volgende:
Omdat zij best wel van het type huisvrouw is die wil settelen (en dat wordt ook wel tijd, ze is bijna 21)
21 jaar is denk ik een goede leeftijd daarvoor voor vrouwen. Dan is het wel de hoogste tijd om wat van je leven te gaan makenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 09:55 schreef Rnej het volgende:
[..]
.... ik ben 21 en ik moet er niet aan denken om te settelen, zeker de komende 10 jaar nog niet...![]()
iedereen is anders, maar 21?!
Ja ben ik met je eensquote:Op zaterdag 7 mei 2005 09:56 schreef Tamea het volgende:
* Tamea vindt het gewoon een erg lullige reactie. Klinkt een beetje alsof zij hem had willen voorschrijven hoe hij haar ten huwelijk had moeten vragen.
Excuse me? Reltopic? Dan ga ik wel naar onzin hoorquote:Op zaterdag 7 mei 2005 09:58 schreef Angeles het volgende:
Gezien dit Werkende vrouw afschaffen heb ik het idee dat dit óf een reltopic is, of die vriend net zulke ouderwetse ideeën heeft waar zij gewoon geen zin in heeft.
En iets van je leven maken dat kan als vrouw alleen door te trouwen en kinderen te krijgen? Als die vriend van je daar ook zo over denkt dan verbaast het me niet dat z'n vriendin nee heeft gezegd.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 09:56 schreef PolarStars het volgende:
[..]
21 jaar is denk ik een goede leeftijd daarvoor voor vrouwen. Dan is het wel de hoogste tijd om wat van je leven te gaan maken![]()
Ah ok, dan snapte ik je niet. Ben nog redelijk nieuw enzoquote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:01 schreef Angeles het volgende:
Een reltopic in onzin, dat werkt natuurlijk niet. De essentie van een reltopic is wel dat iedereen denkt dat het serieus is terwijl degene die het heeft verzonnen zich stiekem krom zit te lachen.
Misschien heeft zij gewoon nee gezegd en hij kon er niet mee omgaan? Hij was beledigd omdat ze niet wou en zij kwaad omdat hij beledigd was omdat ze niet wouquote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:05 schreef PolarStars het volgende:
[..]
Ah ok, dan snapte ik je niet. Ben nog redelijk nieuw enzo![]()
Nee, waar het me om gaat is dat als je ten huewlijk wordt gevraagd en je relatie gaat lekker wat kan het je dan schelen hoe en waar je wordt gevraagd?
Dan kun je toch niet boos zijn?![]()
Hoe kom je er in godsnaam bij dat het tijd wordt voor een vrouw van 21 dat ze moet trouwen? Waar kom je vandaan, uit het jaar 0 of zo. Ik weet dat iedereen anders is, maar om het nou zo te stellen dat het tijd wordt omdat ze bijna 21 is. Trouwen doe je uit liefde voor elkaar en niet voor het papiertje of omdat je oud genoeg bent of zoeits.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 09:50 schreef PolarStars het volgende:
Waarom?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:14 schreef Tinkerbell het volgende:
Kom op zeg, een blauw en roze sokje neerleggen en dan hopen dat je beoogde aanstaande in katzwijm valt?
Ik had hem een hoek verkocht, een schop onder zijn kont en de ballen met hem.
en dan volhouden dat dit geen reltopic isquote:Op zaterdag 7 mei 2005 09:56 schreef PolarStars het volgende:
[..]
21 jaar is denk ik een goede leeftijd daarvoor voor vrouwen. Dan is het wel de hoogste tijd om wat van je leven te gaan maken![]()
Trouwen is ook een gebeurtenis die voorkomt als je van elkaar houdt. Anders had hij haar niet gevraagd. 21 is, en daar blijf ik bij, absoluut een leeftijd dat je keuzes moet gaan maken. Dan is het gefeest vier voorbij en dien je je zaakjes thuis op orde te hebben. De man gaat het geld verdienen, en de vrouw zorgt voor de kinderen, net zoals het vroeger was en zolals het nog steeds hoort volgens de traditie. Dat mensen daar in veschillen is prima, maar als je als vrouw 21 bent dien je je eigenlijk niet meer te vertonen in poelen des verderfs maar dien je je netjes te gedragen.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:09 schreef ElmoOnline het volgende:
[..]
Hoe kom je er in godsnaam bij dat het tijd wordt voor een vrouw van 21 dat ze moet trouwen? Waar kom je vandaan, uit het jaar 0 of zo. Ik weet dat iedereen anders is, maar om het nou zo te stellen dat het tijd wordt omdat ze bijna 21 is. Trouwen doe je uit liefde voor elkaar en niet voor het papiertje of omdat je oud genoeg bent of zoeits.
Ik bedoel, ik ben nu bijna 22. Dus dat wil zeggen dat ik dan nu ook moet gaan trouwen met mijn vriend. Oh nee, ik moest al getrouwd zijn en nu dan gaan bevallen van mijn 1e kind.....
100% mee eensquote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:09 schreef ElmoOnline het volgende:
[..]
Hoe kom je er in godsnaam bij dat het tijd wordt voor een vrouw van 21 dat ze moet trouwen? Waar kom je vandaan, uit het jaar 0 of zo. Ik weet dat iedereen anders is, maar om het nou zo te stellen dat het tijd wordt omdat ze bijna 21 is. Trouwen doe je uit liefde voor elkaar en niet voor het papiertje of omdat je oud genoeg bent of zoeits.
Ik bedoel, ik ben nu bijna 22. Dus dat wil zeggen dat ik dan nu ook moet gaan trouwen met mijn vriend. Oh nee, ik moest al getrouwd zijn en nu dan gaan bevallen van mijn 1e kind.....
Dus als je met je eenentwintig nog niet bent getrouwd dan vertoon je je in poelen des verderfs?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:19 schreef PolarStars het volgende:
Trouwen is ook een gebeurtenis die voorkomt als je van elkaar houdt. Anders had hij haar niet gevraagd. 21 is, en daar blijf ik bij, absoluut een leeftijd dat je keuzes moet gaan maken. Dan is het gefeest vier voorbij en dien je je zaakjes thuis op orde te hebben. De man gaat het geld verdienen, en de vrouw zorgt voor de kinderen, net zoals het vroeger was en zolals het nog steeds hoort volgens de traditie. Dat mensen daar in veschillen is prima, maar als je als vrouw 21 bent dien je je eigenlijk niet meer te vertonen in poelen des verderfs maar dien je je netjes te gedragen.
Maar goed, iedereen is verschillend![]()
Wat is daar mis mee? Jj hebt dus ook geen gevoel voor romantiek. Jij zult het wel romantisch vinden om al tongzoenend de disco uit te lopen en je te laten pakken op de eerste de beste openbare wc die je tegenkomt. Ik ben zelf ook niet vies van een feestje, maar de jeugd van tegenwoordig gaat wel een beetje te ver.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:14 schreef Tinkerbell het volgende:
Kom op zeg, een blauw en roze sokje neerleggen en dan hopen dat je beoogde aanstaande in katzwijm valt?
Dit kan je echt niet menenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:19 schreef PolarStars het volgende:
[..]
21 is, en daar blijf ik bij, absoluut een leeftijd dat je keuzes moet gaan maken. Dan is het gefeest vier voorbij en dien je je zaakjes thuis op orde te hebben.
Ik snap de grappen en grollen rond dit topic niet, evenals de vergelijkingen. Die mogen dan ook achterwege blijven.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:23 schreef Saryon het volgende:
Is die vriend van je toevallig deze persoon: Mijn vriendin wil studeren en ik niet. Probleem dus:D:D
Ik ben ver over de dertig, en keurig getrouwdquote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:21 schreef PolarStars het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Jj hebt dus ook geen gevoel voor romantiek. Jij zult het wel romantisch vinden om al tongzoenend de disco uit te lopen en je te laten pakken op de eerste de beste openbare wc die je tegenkomt. Ik ben zelf ook niet vies van een feestje, maar de jeugd van tegenwoordig gaat wel een beetje te ver.
Leef je in het stenen tijdperk ofzo???? Als dit je visie is, kun je die beter bijstellen en je "vriend" ookquote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:19 schreef PolarStars het volgende:
[..]
Trouwen is ook een gebeurtenis die voorkomt als je van elkaar houdt. Anders had hij haar niet gevraagd. 21 is, en daar blijf ik bij, absoluut een leeftijd dat je keuzes moet gaan maken. Dan is het gefeest vier voorbij en dien je je zaakjes thuis op orde te hebben. De man gaat het geld verdienen, en de vrouw zorgt voor de kinderen, net zoals het vroeger was en zolals het nog steeds hoort volgens de traditie. Dat mensen daar in veschillen is prima, maar als je als vrouw 21 bent dien je je eigenlijk niet meer te vertonen in poelen des verderfs maar dien je je netjes te gedragen.
Is gewoon een kloon, zo te zien aan de schrijfwijze.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:23 schreef Saryon het volgende:
Is die vriend van je toevallig deze persoon: Mijn vriendin wil studeren en ik niet. Probleem dus:D:D
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:14 schreef Tinkerbell het volgende:
En dit getuigt wel van die geweldige jaren 50 moraal:quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:21 schreef PolarStars het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Jj hebt dus ook geen gevoel voor romantiek. Jij zult het wel romantisch vinden om al tongzoenend de disco uit te lopen en je te laten pakken op de eerste de beste openbare wc die je tegenkomt. Ik ben zelf ook niet vies van een feestje, maar de jeugd van tegenwoordig gaat wel een beetje te ver.
dat bedoel ik met de 'betrouwbaarheid' whehe..quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:30 schreef Tamea het volgende:
[..]
En dit getuigt wel van die geweldige jaren 50 moraal:
Belasting aftrekken
nee jou idee van romatiek is om op je 22e al tussen de poepluiers te zittenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:21 schreef PolarStars het volgende:
[..]
Dan geloof je het maar niet, het heeft echter wel degelijk bestaansrecht.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:27 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Ik geloof geen bal van jouw topics.
Dat roep je nu al een paar keer in je eigen topic, beetje verdacht allemaal, net of je graag iets te rellen wil hebben, maar je kan er zelf geen starten.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:32 schreef PolarStars het volgende:
[..]
Dan geloof je het maar niet, het heeft echter wel degelijk bestaansrecht.
Mocht jij dat niet vinden dan doe je deze maar dicht, en dan ga ik wel naar onzin waar ik het idee heb dat de mensen wel serieuzer kunnen en willen reageren. De users hier maken er een reltopic van. Het blijkt dus dat bepaalde gedachten en denkwijzen hier geen bestaansrecht mogen hebben zodra het een beetje lijkt af te wijken voor sommigen![]()
Nee ik leef niet in de stenen tijdperk. Hoezo? Ik snap je niet helemaal. Als je uit liefde trouwt kom je dan uit de stenen tijdperk? Mijn vriend is 27 en ik ben 22. We zijn nu 3 jaar samen en hij weet ook heel goed dat hij mij niet op zo'n manier ten huwelijk hoeft te vragen. Hij moet absoluut niet verwachten dat ik dan huisvrouw word en voor de kinderen ga zorgen. Flikker dan een eind op.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:29 schreef Eldiablo het volgende:
[..]
Leef je in het stenen tijdperk ofzo???? Als dit je visie is, kun je die beter bijstellen en je "vriend" ook
Ja, en dat is niet verdacht. Iemand die zou willen "rellen" zou niet zeggen gooi maar dicht ofzo.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dat roep je nu al een paar keer in je eigen topic, beetje verdacht allemaal, net of je graag iets te rellen wil hebben, maar je kan er zelf geen starten.
Het gaat dan ook voornamelijk om TS met zijn, op zijn minst, onzinnige posthistory...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:35 schreef Perico het volgende:
Kom kom, mogen er ook mensen zijn die wel al jong trouwen zeg? Dat we in Europa met kop en schouders de koploper zijn qua gemiddelde leeftijd van moeder bij het eerste kind (ruim 29), waar vrij veel negatieve kanten aan zitten, is niet voor niks.
Komt omdat het er hier (ook via vrouwenbladen) ingeramd is dat je eerst moet losbollen en zoveel mogelijk dingen meemaken, dan carriere maken, en als die eindelijk op de rails is, dan pas denken aan huwelijk aan kinderen. Nu mag iedereen van mij dat natuurlijk zelf weten.
Maar niet meteen de uitzonderingen die op hun 21e een huwelijksaanzoek doen veroordelen!
Een forum is er om meningen met anderen te delen en ja dan kan het soms wel eens voorkomen dat er users zijn die er anders over denken dan jij. Is dat dan meteen een reden om je topic maar dicht te gooien? Zo ja dan kan je beter niet meer op fok posten, want dat is niet goed voor je dan.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:32 schreef PolarStars het volgende:
[..]
Dan geloof je het maar niet, het heeft echter wel degelijk bestaansrecht.
Mocht jij dat niet vinden dan doe je deze maar dicht,
Eeh.. dat is volgens mij discussie. Ik vermoed dat je beter een eigen forum kan aanmaken met jezelf als 10 users, kun je lekker met je eigen praten.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:36 schreef PolarStars het volgende:
[..]
Ja, en dat is niet verdacht. Iemand die zou willen "rellen" zou niet zeggen gooi maar dicht ofzo.
Ik heb gewoon geen zin om dingen te gaan verdedigen die door anderen als vreemd worden gezien.
Ik heb heel duidelijk gevraagd om adviezen, en niet om gezeik of iets wel in is of niet![]()
Daar gaat het dan ook niet om.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:35 schreef Perico het volgende:
Maar niet meteen de uitzonderingen die op hun 21e een huwelijksaanzoek doen veroordelen!
Het is niet erg dat er mensen zijn die dat doen, prima zelfs, maar TS veroordeelt alle vrouwen die dat niet doen meteen tot losbollen en poelen des verderfs en dat vind ik dus absurd.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:35 schreef Perico het volgende:
Kom kom, mogen er ook mensen zijn die wel al jong trouwen zeg? Dat we in Europa met kop en schouders de koploper zijn qua gemiddelde leeftijd van moeder bij het eerste kind (ruim 29), waar vrij veel negatieve kanten aan zitten, is niet voor niks.
Komt omdat het er hier (ook via vrouwenbladen) ingeramd is dat je eerst moet losbollen en zoveel mogelijk dingen meemaken, dan carriere maken, en als die eindelijk op de rails is, dan pas denken aan huwelijk aan kinderen. Nu mag iedereen van mij dat natuurlijk zelf weten.
Damn, één van de snuggersten ben je niet, Fred Flintstonequote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:25 schreef PolarStars het volgende:
[..]
Ik snap de grappen en grollen rond dit topic niet, evenals de vergelijkingen. Die mogen dan ook achterwege blijven.
Als dat meisje het allemaal ook wil dan is er natuurlijk niks aan de hand. Maar dan had ze waarschijnlijk wel anders gereageerd. Ik denk dat ze zo reageert omdat ze zich in een bepaalde hoek gedwongen voelt.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:35 schreef Perico het volgende:
En nog steeds snap je me nietquote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:38 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Eeh.. dat is volgens mij discussie. Ik vermoed dat je beter een eigen forum kan aanmaken met jezelf als 10 users, kun je lekker met je eigen praten.
wie wel? Ik wil je niet snappen tevens, omdat je al eerder belachelijke topics opende.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:41 schreef PolarStars het volgende:
[..]
En nog steeds snap je me niet
Het gaat in dit topic niet om of het gene wat is gebeurd vreemd is, het gaat erom wat nu te doen.
Kijk dat jij het misschien normaal vind dat je vriend je in een vliegtuig boven parijs ten huwelijk vraagt terwijl ie je klaarbeft, wil nog niet zeggen dat ik dat normaal vind.
Je hebt groot gelijk. 21 is eigenlijk al veel te oud. Als een vrouw van de lagere school afkomt kan ze kinderen krijgen. Waarom dan nog naar de middelbare school? Ik bedoel: koken leert ze maar thuis (als het een keer niet lekker smaakt dan maak je haar gewoon duidelijk dat ze nog wat bij heeft te leren, opsluiten, een paar tikken). En op je 14e moeder zijn is veel beter dan pas op je 24e beginnen. Zo is de natuur.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:19 schreef PolarStars het volgende:
21 is, en daar blijf ik bij, absoluut een leeftijd dat je keuzes moet gaan maken. Dan is het gefeest vier voorbij en dien je je zaakjes thuis op orde te hebben. De man gaat het geld verdienen, en de vrouw zorgt voor de kinderen, net zoals het vroeger was en zolals het nog steeds hoort volgens de traditie. Dat mensen daar in veschillen is prima, maar als je als vrouw 21 bent dien je je eigenlijk niet meer te vertonen in poelen des verderfs maar dien je je netjes te gedragen.
Netzo als users hier het niet normaal vinden om op je 21ste getrouwd te zijn en kinderen moet gaan nemen en te moeten settelen.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:41 schreef PolarStars het volgende:
[..]
wil nog niet zeggen dat ik dat normaal vind.
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je hebt groot gelijk. 21 is eigenlijk al veel te oud. Als een vrouw van de lagere school afkomt kan ze kinderen krijgen. Waarom dan nog naar de middelbare school? Ik bedoel: koken leert ze maar thuis (als het een keer niet lekker smaakt dan maak je haar gewoon duidelijk dat ze nog wat bij heeft te leren, opsluiten, een paar tikken). En op je 14e moeder zijn is veel beter dan pas op je 24e beginnen. Zo is de natuur.
Het zijn die verdomde feministen die net deden alsof vrouwen nog iets anders kunnen dat kinderen baren en het huishouden doen die ervoor hebben gezorgd dat onze maatschappij nu zo verrot is. Al het geweld op straat komt van kinderen van moeders die zonodig een baantje willen hebben...
Godverdomme, ik dacht nog wel dat ik de enige was die het zo had gedaan...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:41 schreef PolarStars het volgende:
Kijk dat jij het misschien normaal vind dat je vriend je in een vliegtuig boven parijs ten huwelijk vraagt terwijl ie je klaarbeft, wil nog niet zeggen dat ik dat normaal vind.
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:44 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ze zouden ze moeten opsluiten tot hun 24e, zodat ze oud en vies zijn om nog kinderen de krijgen
dat begrijp ik, maar dat was het uigangspunt van het topic niet.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:44 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Netzo als users hier het niet normaal vinden om op je 21ste getrouwd te zijn en kinderen moet gaan nemen en te moeten settelen.
gelukkig heb jij het hier niet voor het zeggen, jouw topics slaan kant nog wal, dus die zijn dan ook maar allemaal offtopic?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:47 schreef PolarStars het volgende:
[..]
dat begrijp ik, maar dat was het uigangspunt van het topic niet.
Dergelijke reacties kunnen dus als zijnde offtopic beschouwd worden.![]()
Mij lijkt het als je wilt trouwen dat je van te voren op een goede en subtiele manier vraagt of zij dat ook wil. Wanneer waar enz enzquote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:08 schreef Angeles het volgende:
Okee, ik denk dat er drie opties zijn:
1. Hij heeft er iets te dik bovenop gelegd dat hij wil dat ze nu moeder en huisvrouw wordt terwijl zij dat nu nog niet wil of helemaal niet wil en ze heeft het gevoel dat hij haar geen keuze laat.
2. Ze wil nog niet trouwen en voelt zich onder druk gezet.
3. Ze wil helemaal niet met hem trouwen, dat kan natuurlijk ook.
Het doel van een topic is om je mening te delen met andere users lijkt mij.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:47 schreef PolarStars het volgende:
[..]
dat begrijp ik, maar dat was het uigangspunt van het topic niet.
Dergelijke reacties kunnen dus als zijnde offtopic beschouwd worden.![]()
Wat doe je dan in dit topic? Ga dan naar een topic waar je je wel thuisvoelt.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:48 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
gelukkig heb jij het hier niet voor het zeggen, jouw topics slaan kant nog wal, dus die zijn dan ook maar allemaal offtopic?
het is hier prima toeven hoor.. Reageer maar eens op vragen van de modjes, dan reageer ik daar wel weer op, ontopic, goed? Wel oppassen hoor, wellicht ben ik het niet met je eens.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:51 schreef PolarStars het volgende:
[..]
Wat doe je dan in dit topic? Ga dan naar een topic waar je je wel thuisvoelt.![]()
In welke taal zou je dat zeggen?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:59 schreef achmet het volgende:
fokking bitch ik had gezegd zoek het maar uit
Ik bedoelde het niet op jouw stukje, maar op het stukje van de TS. Excuses... Ik vind het gewoon belachelijk dat je zo vroeg voor de keuze gesteld wordt, DAT vind ik zo oud. Nogmaals, het was bedoeld voor de TS, dat zijn opvattingen oud zijn...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:34 schreef ElmoOnline het volgende:
[..]
Nee ik leef niet in de stenen tijdperk. Hoezo? Ik snap je niet helemaal. Als je uit liefde trouwt kom je dan uit de stenen tijdperk? Mijn vriend is 27 en ik ben 22. We zijn nu 3 jaar samen en hij weet ook heel goed dat hij mij niet op zo'n manier ten huwelijk hoeft te vragen. Hij moet absoluut niet verwachten dat ik dan huisvrouw word en voor de kinderen ga zorgen. Flikker dan een eind op.
Lol OMGquote:Op zaterdag 7 mei 2005 09:56 schreef PolarStars het volgende:
[..]
Of alleen die jongen denkt dat ze al 6 zes jaar samen zijn en dat het goed gaat.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 11:12 schreef MouseOver het volgende:
Als die jongen in kwestie er zo traditioneel over denkt dan geloof ik niet dat ze al 6 jaar samen zouden kunnen zijn als dat meisje een stuk moderner is.
Dus: ze is gewoon een kreng dat niet normaal kan reageren.
Ja ze zijn 6 jaar samen, en hebben al heel veel dingen meegemaakt. Ze kennen elkaar dus wel goed. Of we zijn blijven steken in de jaren 50 betwijfel ik, het zijn gewoon andere opvattingen. Eigenlijk zeg je nu ook dat moslims die hun vrouw thuishouden en niets mogen ook zijn blijven steken, terwijl we dat niet meer mogen zeggen omdat we dan discriminerenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:51 schreef Isabeau het volgende:
PolarStars, kent die vriend van je zijn vriendin wel goed genoeg? Misschien is zij hier allemaal helemaal niet aan toe joh, misschien denkt zij wel heel anders over dingen zoals trouwen en nu al kinderen krijgen. Je bent zelf een beetje blijven steken in de jaren 50 en dat is op zich niet erg, maar dan moet je ook een partner hebben die is blijven steken in de jaren 50. Een moderne meid kan behoorlijk beledigd zijn van een dergelijk aanzoek. Dan nog is het geen stijl om er boos over te worden en er ruzie over te maken, maar goed.
Ooit gehoord van een open deur intrappen...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:02 schreef PolarStars het volgende:
Eigenlijk zeg je nu ook dat moslims die hun vrouw thuishouden en niets mogen ook zijn blijven steken,
You gotta be kidding mequote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:19 schreef PolarStars het volgende:
[..]
Inderdaad andere opvattingen, opvattingen die in de jaren 50 volstrekt normaal waren. Vandaar de opmerking dat ze zijn blijven hangen, alhoewel dat natuurlijk helemaal niet kan, omdat ze toen nog niet geboren warenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:02 schreef PolarStars het volgende:
[..]
Ja ze zijn 6 jaar samen, en hebben al heel veel dingen meegemaakt. Ze kennen elkaar dus wel goed. Of we zijn blijven steken in de jaren 50 betwijfel ik, het zijn gewoon andere opvattingen.
Dan discrimineren we niet, dan generaliseren we. En aangezien 95% van de moslims echt zo is, mag dat ook gewoon.quote:Eigenlijk zeg je nu ook dat moslims die hun vrouw thuishouden en niets mogen ook zijn blijven steken, terwijl we dat niet meer mogen zeggen omdat we dan discrimineren![]()
Ja zeggen op een huwelijksaanzoek puur en alleen omdat die jongen zn best heeft gedaan, dat lijkt mij persoonlijk getuigen van een gebrek aan hersencellen. Boos worden is dan weer een tweede, maar waarschijnlijk heeft ze daar zo haar redenen voor. Vraag het haar zou ik zeggen, of is dat ook not done in een relatie, communicatie?quote:Ik denk dat we op ons eigen manier allemaal wel modern zijn, dus ook zij zijn modern.![]()
Maar ze hebben het vaak gehad over met elkaar verder gaan, dus het kan niet zo zijn dat dit onverwachts is gekomen.
Nee, ik ben het met je eens dat het absoluut geen stijl is om er kwaad over te worden, de jongen heeft zijn best gedaan.![]()
Ze had ook zeker niet zomaar ja hoeven zeggen. Maar boos worden is dermate tactloos dat ze daar best op afgefakkeld mag worden.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:44 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Inderdaad andere opvattingen, opvattingen die in de jaren 50 volstrekt normaal waren. Vandaar de opmerking dat ze zijn blijven hangen, alhoewel dat natuurlijk helemaal niet kan, omdat ze toen nog niet geboren waren
[..]
Dan discrimineren we niet, dan generaliseren we. En aangezien 95% van de moslims echt zo is, mag dat ook gewoon.
[..]
Ja zeggen op een huwelijksaanzoek puur en alleen omdat die jongen zn best heeft gedaan, dat lijkt mij persoonlijk getuigen van een gebrek aan hersencellen. Boos worden is dan weer een tweede, maar waarschijnlijk heeft ze daar zo haar redenen voor. Vraag het haar zou ik zeggen, of is dat ook not done in een relatie, communicatie?
Ik bedoelde dan ook dat je opvattingen overeenkomen met opvattingen zoals die golden in de jaren 50. Daar is helemaal niets mis mee zolang beide partijen hetzelfde over dingen denken. Ik denk soms ook wel dat in onze huidige maatschappij neergekeken wordt op vrouwen die geen carriere willen maken, maar gewoon heel normaal een gezin willen stichten en al hun tijd en energie in dat gezin willen steken terwijl manlief de kost verdient. Daar is heel veel voor te zeggen, maar wordt niet als modern gezien. (Ik ken zelfs iemand die daarvoor speciaal een vrouw uit Polen heeft gehaald omdat hij in Nederland geen vriendin kon vinden die huisvrouw/moeder wilde zijn in een huwelijk)quote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:02 schreef PolarStars het volgende:
Of we zijn blijven steken in de jaren 50 betwijfel ik, het zijn gewoon andere opvattingen.
Helaas is de kans om kinderen te krijgen op die leeftijd erg kleinquote:Op zaterdag 7 mei 2005 14:22 schreef Droopie het volgende:
de havenzangers (een soort Normaal uit de randstad) zingt ook he:
TROUW NIET VOOR JE VEERTIG BENT EN ALLE GEHEIMEN VAN HET LEVEN KENT!!.
Haar reden om boos te worden was dat ze het geen romantisch iets vond.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 14:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik bedoelde dan ook dat je opvattingen overeenkomen met opvattingen zoals die golden in de jaren 50. Daar is helemaal niets mis mee zolang beide partijen hetzelfde over dingen denken. Ik denk soms ook wel dat in onze huidige maatschappij neergekeken wordt op vrouwen die geen carriere willen maken, maar gewoon heel normaal een gezin willen stichten en al hun tijd en energie in dat gezin willen steken terwijl manlief de kost verdient. Daar is heel veel voor te zeggen, maar wordt niet als modern gezien. (Ik ken zelfs iemand die daarvoor speciaal een vrouw uit Polen heeft gehaald omdat hij in Nederland geen vriendin kon vinden die huisvrouw/moeder wilde zijn in een huwelijk)
Maar ik ben wel benieuwd waarom dat meisje nu boos werd. Ik zie geen reden om boos te worden. Zeggen dat je nog niet aan een huwelijk toe bent: prima. Boos worden?![]()
Ehm... Hij vroeg haar in een hooischuur ....quote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:59 schreef S1nn3rz het volgende:
Sokjes
21 en keuzes maken
21 en trouwen
Was Ts niet die dikke boer?![]()
Omdat het ouderwets is. Tegenwoordig geldt voor mannen en vrouwen precies hetzelfde: carriere als je daarvoor kiest: ok thuiszitten met de kids indien je daarvoor kiest: ook ok.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 14:36 schreef PolarStars het volgende:
Waarom wordt het als zijnde ouderwets gezien als de man werkt en de vrouw thuisblijft?
Divamentaliteitquote:Op zaterdag 7 mei 2005 14:36 schreef PolarStars het volgende:
[..]
Haar reden om boos te worden was dat ze het geen romantisch iets vond.![]()
En dat snap ik dus niet, hij heeft er echt van alles aan gedaan om het zo mooi mogelijk te maken.
Waarom wordt het als zijnde ouderwets gezien als de man werkt en de vrouw thuisblijft?
Waarom zou een vrouw moeten werken???
Het is iets wat de maatschappij ons oplegt, en tsja wat de maatschappij ons verteld dat is "in" en daar moeten we dan allemaal maar naar gaan leven.
Deze maatschappij wordt verziekt door gore yuppen die denken dat ze het gemaakt hebben en elke ochtend beide de deur uitgaan met hun iets te dure lease wagen en nep lederen koffer![]()
Ik zou hetzelfde reageren zws.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 14:51 schreef Droopie het volgende:
Je maat had de vraag moeten splitsen. Verspreid over enkele jaren.
Ik denk opeens aan die aflevering van friends, met ross en rachel.
Dat hij het heeft over kinderen krijgen en de rest van 'hun' toekomst en zij zegt: daar ben ik nog niet aan toe.en ik vind het niet leuk dat jij mijn leven al to mijn 70e helemaal uitstippelt en je zit er zo vol mee dat het niets zou verbazen als je zelfs al een naam verzonnen hebt voor ons kind.
Ross: ehhhhh.... Emily. Terwijl Rachel er nog helemaal niet mee bezig was.
Is het in het noorden gewoon om jong te trouwen? Nee hoor.quote:En als dat trouwen in het noorden zo gewoon is op jonge leeftijd hadden ze in Boer zoekt Vrouw
wel wat jongere meiden kunnen laten meedoen.
Ik ken ook bijna niemand die jong is getrouwd. Nou ja, 1 vriendin van me op haar 22ste of zo. Maar die is inmiddels alweer gescheidenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:01 schreef Natalie het volgende:
Is het in het noorden gewoon om jong te trouwen? Nee hoor.Wat is dat nu weer voor een compleet-de-plank-misslaand vooroordeel?
Dat bedoel ikquote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken ook bijna niemand die jong is getrouwd. Nou ja, 1 vriendin van me op haar 22ste of zo. Maar die is inmiddels alweer gescheiden
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:27 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik geloof geen bal van jouw topics.
En waar kwam je ook alweer vandaan zei je? Staphorst?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:19 schreef PolarStars het volgende:
[..]
maar als je als vrouw 21 bent dien je je eigenlijk niet meer te vertonen in poelen des verderfs maar dien je je netjes te gedragen.
in alle talen die bestaat zo dat ze het begrijpt,quote:Op zaterdag 7 mei 2005 11:00 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
In welke taal zou je dat zeggen?
Whaha triest hoorquote:Op zaterdag 7 mei 2005 22:45 schreef PolarStars het volgende:
Nou hier is de beloofde update dan:![]()
Harmanna en JanWillem hebben besloten om het hierbij te laten voorlopig![]()
Ze hebben een heel gesprek gehad, en zij vindt echt dat ze, zoals ze het zelf zegt, "onheus is bejegend door JanWillem".![]()
Hij vindt dat hij zijn best heeft gedaan, en zelfs meer dan dat.
Ze kunnen dus niet naar elkaar komen wat betreft een oplossing, dus toen heeft ze voorgesteld om dan maar uitelkaar te gaan.
![]()
En dan blijft er natuurlijk maar één optie voor handen...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 09:56 schreef PolarStars het volgende:
Ja inderdaad, meisjes hebben dan de middelbare school afgemaakt en hebben enkele jaren kunnen werken om geld te sparen voor de uitset enzo.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 23:03 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
En dan blijft er natuurlijk maar één optie voor handen...
Ja het is inderdaad triest, maar je gebruikte wel de verkeerde smilie.quote:
Nou met jou wil ik samen wel eens op de hooizolder zittenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 23:58 schreef innepin het volgende:
ik vind het stiekempjes best wel romantisch. en zoiets zou niet uit moeten maken. als je wil trouwen, dan doe je niet moeilijk over zoiets. wat een troela.
get in line dudequote:Op zaterdag 7 mei 2005 23:59 schreef PolarStars het volgende:
[..]
Nou met jou wil ik samen wel eens op de hooizolder zitten![]()
![]()
![]()
Liever nietquote:
of dat je op de verkeerde manier of je wilt helpen afdrogen!quote:Op zondag 8 mei 2005 01:24 schreef Muertez het volgende:
Geeft wel aan dat ze allebij toe waren als zoiets serieus als trouwens en zelfs kinderen krijgen
meneer vraagt het niet op de juiste manier en nu komt er zo'n ruzie van dat ze er waarschijnlijk zelfs mee gaan stoppen![]()
Lekker volwassen en serieuze relatie heb je dan, stel je voor dat ze kinderen kregen![]()
toch Staphorst dus?quote:Op zondag 8 mei 2005 10:42 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Denk je? volgens mij gaat TS een gokje wagen![]()
Even vanuitgaand dat dit topic serieus is (kuch) lijkt me dat ook. Ze wilt gewoon simpelweg niet trouwen met die gozer en zeker niet op die leeftijd. Beetje lullige manier om dat te laten merken, zeg het dan gewoon, maar goed...quote:Op zondag 8 mei 2005 01:18 schreef achmet het volgende:
weet je wat ik denk,
dat het gewoon bullshit is dat ze het niet romantisch vond.
ze schrok ze wild en zij maar wat, en dat gezien zij sowieso niet bereid was haar leven te delen met die kerel. en dat kan ik opmaken uit deze zin
dus toen heeft ze voorgesteld om dan maar uitelkaar te gaan.
want omdat je huwelijksaanzoek niet romantisch genoeg was is niet genoeg reden 5 jaar of langer zo ff van je af te doen. ze wilt niet trouwen met die gozer... simpel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |