abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 mei 2005 @ 16:28:57 #51
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_26827333
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:56 schreef attila het volgende:
effe een vraagje tussendoor betreffende reincarnati. Stel, als dit bestaat: MOET je dit dan ondergaan (wat dan gelijk de vraag oproept, wie/wat dwingt dit dan af) of kies je er zelf voor? Als dit laatste het geval is, dan hoef je er toch ook niet bang voor te zijn?
Ik denk dat je er zelf voor kiest.
Het wordt niet afgedwongen.
Wat ik er over heb geleerd, is dat je ook kunt groeien in het hiernamaals.
Maar hier op aarde groei je veel sneller.

Er is een spreekwoord: "De sterkste schouders, dragen de zwaarste lasten."
Dus zelfs al heb je er zelf voor gekozen, dan hoeft het nog niet prettig te zijn om het mee te maken.
Maar daar leer je juist van.
Je krijgt in ieder geval niets op je bordje wat je niet aankunt.
Ook al zal het niet altijd meevallen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_26829329
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:29 schreef cyber_rebel het volgende:
Mare fuifduif, jij zou je toch niet al te veel zorgen moeten maken over reincarnatie? Tenslotte geloof je er toch niet in.
Ik geloof er zeer zeker wel in, cyber_rebel.
pi_26831228
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 01:41 schreef FuifDuif het volgende:
Waar ben jij bang voor als reïncarnatie een feit blijkt te zijn?
Dat ik ook moet
Jusqu'ici tout va bien...
  zondag 8 mei 2005 @ 19:21:37 #54
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_26831321
quote:
Op zondag 8 mei 2005 17:50 schreef FuifDuif het volgende:
Ik geloof er zeer zeker wel in, cyber_rebel.
Hoe combineer je dat dan met het christelijke geloof dat we na onze dood (of iig de christenen) naar de hemel gaan. Je bent katholiek toch?
pi_26831422
Als je bang bent voor reincarnatie, dan snap je het principe erachter niet helemaal, vermoed ik. 't Zal mij worst wezen of ik terugkom als komkommer of kwal, wat nodig is is nodig.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  zondag 8 mei 2005 @ 19:33:14 #56
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_26831630
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:56 schreef attila het volgende:
effe een vraagje tussendoor betreffende reincarnati. Stel, als dit bestaat: MOET je dit dan ondergaan (wat dan gelijk de vraag oproept, wie/wat dwingt dit dan af) of kies je er zelf voor? Als dit laatste het geval is, dan hoef je er toch ook niet bang voor te zijn?
Dat hangt er een beetje vanaf, als je voldoende * bewust * bent ( als ziel zijnde bedoel ik ) dan ben je in staat om zelf te beslissen wat je in een volgend leven wilt leren.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_26831646
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:21 schreef cyber_rebel het volgende:

[..]

Hoe combineer je dat dan met het christelijke geloof dat we na onze dood (of iig de christenen) naar de hemel gaan. Je bent katholiek toch?
Ik geloof dat de hemel een hogere omgeving is, maar dat het bestaan van een hemel reïncarnatie niet uitsluit.
  zondag 8 mei 2005 @ 19:39:40 #58
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_26831841
quote:
Op zondag 8 mei 2005 00:48 schreef zhe-devilll het volgende:

Het schijnt ook dat verstandelijk gehandicapten incarneren met een speciale opdracht
nml liefde verspreiden
dat dit vaak hoogstaande zielen zijn
blijkt uit bijzondere gaven die ze soms schijnen te hebben..
Kan wel maar is niet altijd zo.

Kan ook zijn dat er iets uit geleerd moet worden dat op deze manier 't beste te leren is.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 8 mei 2005 @ 22:21:39 #59
103866 attila
st.anger
pi_26837415
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat hangt er een beetje vanaf, als je voldoende * bewust * bent ( als ziel zijnde bedoel ik ) dan ben je in staat om zelf te beslissen wat je in een volgend leven wilt leren.
bedankt voor de reply (en ook alle anderen! ). maar dan dan is er toch iets mis aan het gaan met het leerproces vermoed ik en zullen veel mensen een "klas moeten overdoen". Als ik aan de staat van de hedendaagse wereld denk moet ik alleen maar aan termen zoals: corruptie, egoïsme,extremisme... etc denken. Hoe bijvoorbeeld met de natuur/milieu wordt omgegaan duidt erop dat men nog veel moet leren vrees ik.
pi_26839307
quote:
Op zondag 8 mei 2005 22:21 schreef attila het volgende:
bedankt voor de reply (en ook alle anderen! ). maar dan dan is er toch iets mis aan het gaan met het leerproces vermoed ik en zullen veel mensen een "klas moeten overdoen". Als ik aan de staat van de hedendaagse wereld denk moet ik alleen maar aan termen zoals: corruptie, egoïsme,extremisme... etc denken. Hoe bijvoorbeeld met de natuur/milieu wordt omgegaan duidt erop dat men nog veel moet leren vrees ik.
Dat er iets mis aan het gaan is, is sterk uitgedrukt. Het gebeurt, dus het gebeurt zoals het moet gebeuren. Alles is omdat het zo moet zijn, anders zou het zo niet zijn. Klinkt vast vaag. In de praktijk komt het er op neer dat alle excessen in de maatschappij te danken zijn aan patronen uit het kortbije en verre verleden. Dat kan gaan van jeugtrauma's tot politieke geschillen die honderden jaren geleden plaats vonden. Feit blijft wel dat het proces zich nu sneller lijkt voor te doen.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')