Daar heb jij helemaal geen macht over. Als mijn vriendin mij dumpt voor een kerel die 11 jaar ouder is en een zoontje heeft, dan is ze mijns inziens ziek in d'r bol en heeft een vriendschap derhalve ook geen enkele toegevoegde waarde.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:07 schreef hey_jude het volgende:
Omdat ik dit niet dagelijks doe, zeg maar..
De vraag was hóe je het fatsoenlijk uitmaakt en toch vrienden kunt blijven?
(als dat al kan)
Leg dat eens uit...quote:Op zondag 8 mei 2005 11:05 schreef KingCold het volgende:
Als mijn vriendin mij dumpt voor een kerel die 11 jaar ouder is en een zoontje heeft, dan is ze mijns inziens ziek in d'r bol
Haha.quote:Op zondag 8 mei 2005 10:58 schreef DS4 het volgende:
Waarom kan men hier geen verschil zien tussen echt vreemdgaan: dus naast je relatie met een ander het bed induiken en daarna rustig verder gaan met de relatie en deze situatie, te weten: relatie is in het hart al verbroken, je gaat met een ander naar bed, hetgeen teken is dat je niet langer kan wachten met het vertellen dat de relatie voorbij is.
En jij bent dan dus weer niet in staat om het verschil (dat wél echt een verschil is) te zien, tussen neuken terwijl je vriend/vriendin nog veronderstelt een relatie met je te hebben en daar ook naar handelt, of een ander neuken net nadat je het hebt uitgemaakt. Dit is een klassiek geval van 'een kromme situatie recht proberen te lullen'. Jammer alleen dat je het puur en alleen voor jezelf rechtlult, en dat het voor anderen geen zak betekent.quote:In die zin speelt e.e.a. dan ook niet meer binnen de relatie, die is al voorbij (helaas weet die jongen dat nog niet, maar dat maakt het niet minder voorbij), waarmee de verplichting om te vertellen wat er is gebeurd ook komt te vervallen. Ik bedoel, als ik het nu uitmaak met mijn vriendin en ik neem vannacht de buurvrouw (puur hypothetisch, mijn buurvrouw is bah) dan hoef ik de volgende dag niet meer op te bellen om dat te melden.
En ook daarom moeten we misschien wat beter naar onze Arabische broeders en hun eerwraak kijken. Misschien moet iedereen voor zichzelf mogen uitmaken of dát dan misschien hun eigen oplossing is voor vreemdgangers. Ik vind er wel wat voor te zeggen, zo onderhand. Veel mensen moeten de gevolgen van hun onbetrouwbaarheid maar eens zelf gaan voelen.quote:Verder komt echt niet alles uit wat gebeurd. Onzin. Er zijn ik weet niet hoeveel vrijpartijen buiten de deur die geheim blijven. Dat is maar goed ook, want anders is straks vrijwel heel NL single.
Toch jammer dat dit topic gesloten is...quote:Op zondag 8 mei 2005 12:39 schreef Bombie het volgende:
En ook daarom moeten we misschien wat beter naar onze Arabische broeders en hun eerwraak kijken. Misschien moet iedereen voor zichzelf mogen uitmaken of dát dan misschien hun eigen oplossing is voor vreemdgangers. Ik vind er wel wat voor te zeggen, zo onderhand. Veel mensen moeten de gevolgen van hun onbetrouwbaarheid maar eens zelf gaan voelen.
Mooi verhaal om aan het andere hart in de relatie (vriendje) te vertellen.quote:Op zondag 8 mei 2005 10:58 schreef DS4 het volgende:
Waarom kan men hier geen verschil zien tussen echt vreemdgaan: dus naast je relatie met een ander het bed induiken en daarna rustig verder gaan met de relatie en deze situatie, te weten: relatie is in het hart al verbroken, je gaat met een ander naar bed, hetgeen teken is dat je niet langer kan wachten met het vertellen dat de relatie voorbij is.
...
Wat hij zegt !quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:13 schreef DS4 het volgende:
Ik zou niet vertellen dat je vreemd bent gegaan. Het is info die onnodig pijnlijk is voor jouw huidige vriend. No pros, just cons.
Ik zou wel snel vertellen dat het over is. Des te sneller kun je ook de nieuwe tevoorschijn toveren. Men zal best wel iets vermoeden, maar heftig ontkennen kan altijd. Het is niemand anders zijn/haar zaak met wie jij het bed induikt.
Succes!
'Lang verhaal'.quote:Op zondag 8 mei 2005 12:45 schreef DS4 het volgende:
Lang verhaal, maar als jij niet kan inzien dat er een verschil is tussen vreemdgaan en de relatie voortzetten alsof er niets is gebeurd en vreemdgaan en dan dus een einde maken aan de relatie, dan houdt het al snel op.
Er wordt helemaal niet 'gehandelt'. Er wordt voornamelijk veel gewikt en gewogen. En gelogen.quote:Soms kom je nu eenmaal in een situatie die niet ideaal is. Je kan dan gaan janken over het feit dat dat gebeurd is, of je kan conclusies trekken en er naar handelen. Dat doet de TS. Alleen doet ze het niet met de (voor velen hier kennelijk noodzakelijke) knieval en mea culpa.
Ja, en des te meer ik erover nadenk des te meer het klopt. Ook: des te meer tegenstand, des te meer het klopt. Want laten we eerlijk wezen: zónder verregaande consequenties heb je niet zoveel mogelijkheden meer om er een zootje van te maken, hè? Dan moet je gaan nadenken, en dan ook nog eens twee keer, voordat je iets stompzinnigs doet.quote:O ja, en dat eerwraak verhaal... ben jij eigenlijk wel goed bij je hoofd?
Jij wilt niet dat je partner daadwerkelijk trouw en loyaal aan je is, maar liever dat ze niet vreemd zal gaan omdat ze bang is dat je haar daarna zal vermoorden? Wat voor relatie heb je dan vraag ik me af...quote:Op zondag 8 mei 2005 13:06 schreef Bombie het volgende:
[..]
Ja, en des te meer ik erover nadenk des te meer het klopt. Ook: des te meer tegenstand, des te meer het klopt. Want laten we eerlijk wezen: zónder verregaande consequenties heb je niet zoveel mogelijkheden meer om er een zootje van te maken, hè? Dan moet je gaan nadenken, en dan ook nog eens twee keer, voordat je iets stompzinnigs doet.
Het is een prachtige oplossing, werkelijk. Eén die alleen maar tegengehouden wordt door de prutsers die bij voorbaat vrij willen zijn om alles te kunnen doen wat we willen. Daarin zijn we veel te ver doorgeschoten in het hedonistische Nederland waar vrijwel iedereen op één of andere manier wel een losgeslagen 'gebruiker' is. Ik moet zeggen dat het soms kiezen tussen twee kwaden zal zijn (want eerwraak lijkt ook vaak het gevolg van pure onderdrukking te zijn - wat weer het andere uiterste is). Mmaar eerwraak bij iemand die moedwillig de boel loopt te besodemieteren en er zelf ongeschonden onderuit probeert te komen? Prima!
Maak ze maar kapot! Ze verdienen het!
Werkelijke vrijheid betekent ook dát. Júíst dat.
Dat hedonistische types als jij moeten sneuvelen voor die vrijheid is meer dan prima.
Ik kan wel begrip opbrengen voor mensen die eens een keer minder naar jouw normen handelen.quote:
Kijk eens in mijn postgeschiedenis en misschien word het eea je dan duidelijk.quote:Op zondag 8 mei 2005 00:22 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat jij (onlangs) op deze manier zelf flink gekwetst bent.
Dat spijt me oprecht voor jou, maar het helpt mij niet verder, integendeel.
Nee hoor... dát is nou juist het probleem met de associatie. Onderdrukking leidt tot angst. Het gaat er niet om dat je angst kweekt om iets in je relatie te voorkomen. Het gaat erom dat je gepaste actie onderneemt nadát het is gebeurd, en nadát de ander géén gepaste actie heeft ondernomen (namelijk de relatie verbreken wanneer het gevoel er niet meer is - iets dat bij foute Marokkanen e.d. ook niet echt bespreekbaar is en waar ik dus een tegenstander van ben). Misschien dat mensen in het algemeen (de algemene maatschappelijke opvatting - die steeds losser wordt) gaan inzien dat het allemaal niet even consequentieloos is als ze denken, en dat men leert om in bepaalde zaken aan de minimale vereisten te voldoen (minimale vereisten die met de tijd steeds meer verdwijnen - alles in naam van de eeuwige vrijheid).quote:Op zondag 8 mei 2005 13:21 schreef Modwire het volgende:
[..]
Jij wilt niet dat je partner daadwerkelijk trouw en loyaal aan je is, maar liever dat ze niet vreemd zal gaan omdat ze bang is dat je haar daarna zal vermoorden? Wat voor relatie heb je dan vraag ik me af...
Net zo goed zal iemand zijn overspelige ex echt geen fysieke pijn willen doen, en toch gebeurt dat soms. Het is niet zo zwart/wit te regelen, Moonah.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:21 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik kan wel begrip opbrengen voor mensen die eens een keer minder naar jouw normen handelen.
Het leven en daarmee ook relaties zijn niet zo zwart/wit te regelen als jij zou willen Bombie.
In theorie zal niemand zijn partner willen kwetsen en toch gebeurt dat soms, al dan niet door vreemdgaan.
Nou Jelly, je had hem best helemaal in elkaar mogen rammen hoor.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:36 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Weet je wat mijn stelling is het kan gebeuren dat iemand vreemd gaat , maar ik denk dat het beste is ook daar eerlijk over te zijn. Ik heb zelf in de situatie gezeten dat een ander vreemd ging en ben ik er via via achter gekomen, ik had liever gehad dat degene eerlijk tegen me was geweest ook al was het voor die ander moeilijk . Juist door eerlijk te zijn maak je de situatie toch beter , omdat je weet dat je fout ben geweest en daar ook voor uit durft te komen.
Omdat fysiek geweld in welke situatie dan ook (buiten zelfverdediging) onacceptabel is?quote:Op zondag 8 mei 2005 13:32 schreef Bombie het volgende:
[..]
Nee hoor... dát is nou juist het probleem met de associatie. Onderdrukking leidt tot angst. Het gaat er niet om dat je angst kweekt om iets in je relatie te voorkomen. Het gaat erom dat je gepaste actie onderneemt nadát het is gebeurd, en nadát de ander géén gepaste actie heeft ondernomen (namelijk de relatie verbreken wanneer het gevoel er niet meer is - iets dat bij foute Marokkanen e.d. ook niet echt bespreekbaar is en waar ik dus een tegenstander van ben). Misschien dat mensen in het algemeen (de algemene maatschappelijke opvatting - die steeds losser wordt) gaan inzien dat het allemaal niet even consequentieloos is als ze denken, en dat men leert om in bepaalde zaken aan de minimale vereisten te voldoen (minimale vereisten die met de tijd steeds meer verdwijnen - alles in naam van de eeuwige vrijheid).
Als je vrij bent om te doen wat je wilt (vreemdgaan), waarom is de ander dan niet vrij om daar op een, voor hem, gepaste manier te reageren?
Lol nee heb hem helemaal verrot gescholden toen En daar was die ook niet zo blij mee , want een razende Judith (echte naam) is ook iets waar die niet echt op zat te wachten , en heel erg van schrokquote:Op zondag 8 mei 2005 13:38 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou Jelly, je had hem best helemaal in elkaar mogen rammen hoor.
Het is wel degelijk iemand anders' zaak dat jij met anderen het bed induikt zoalng je nog iemand loopt te pappen. De oplossing die jij hier aanvoert is dan ook not done en zal zich onmiddelijk tegen je keren!quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:13 schreef DS4 het volgende:
Ik zou niet vertellen dat je vreemd bent gegaan. Het is info die onnodig pijnlijk is voor jouw huidige vriend. No pros, just cons.
Ik zou wel snel vertellen dat het over is. Des te sneller kun je ook de nieuwe tevoorschijn toveren. Men zal best wel iets vermoeden, maar heftig ontkennen kan altijd. Het is niemand anders zijn/haar zaak met wie jij het bed induikt.
Succes!
Is dat zo? Het is alleen maar onacceptabel omdat de meerderheid van mening is dat dat zo is.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:47 schreef Modwire het volgende:
[..]
Omdat fysiek geweld in welke situatie dan ook (buiten zelfverdediging) onacceptabel is?![]()
Oeh, je komt echt heel eng over op deze manier...quote:Op zondag 8 mei 2005 14:24 schreef Bombie het volgende:
net zoals die van mij doorspekt zijn met haat jegens hén.
Tja... het is nou eenmaal 'a barbie world' voor de meesten.quote:Op zondag 8 mei 2005 14:31 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oeh, je komt echt heel eng over op deze manier...
Háát nog wel...
Genoegdoening.quote:Wat is in hemelsnaam jouw levensovertuiging?
Straffen straffen straffen.
Oog om oog tand om tand.
Ik pijn? Jij nog veel meer pijn.
Je geluk straalt ervan af.![]()
Dat lukt je prima, gefeliciteerd!quote:Op zondag 8 mei 2005 14:51 schreef Bombie het volgende:
[..]
[..]
Laat mij maar 'eng' zijn, dan ben ik op mijn best.
...
Wat erg, dat sommige mensen (in dit geval jíj dus) echt zó bitter kunnen zijn.quote:Op zondag 8 mei 2005 14:51 schreef Bombie het volgende:
Heftige ontboezeming...
Nee, ik weet het. Beuken moeten we, rossen, meppen, alle macht aan de no-brains-lots-of-muscles!quote:
Neem een vriendinquote:Op zondag 8 mei 2005 14:51 schreef Bombie het volgende:
[..]
Tja... het is nou eenmaal 'a barbie world' voor de meesten.
[..]
Genoegdoening.
En wie zegt dat ík geluk najaag? Omdat het jouw doelstelling is, wil nog niet zeggen dat het ook die van mij is. Ik ga voor genoegdoening. Laat mij maar 'eng' zijn, dan ben ik op mijn best. Dan ben ik wie ík ben, i.p.v. iemand anders.
Mensen, die het verdienen, te zien lijden tot ze volledig gebroken zijn. Zwakke, pretentieuze en gemene mensen met de knip van een vinger gebroken zien worden totdat ze smeken om genade en werkelijk gaan inzien wat hun plaats is. Ja, daar word ik blij van. Een vrij eenvoudige, primitieve emotie waar ik na jaren van gedwongen conditionering nog steeds graag aan toegeef.
Is het mooi, getuigt het van een droomachtige schoonheid? Neen. Ben ik door de meerderheid van deze generatie te benijden? Neen.
Is het wie ik wérkelijk ben? Ja.
Dat is voldoende. Wat meer heeft een mens nodig dan te leven naar zijn ware aard?
Mijn methodiek is alleen niet zo handig. Ik uit mijn onvrede op een onbetekenend forumpje, i.p.v. dat ik mijzelf in een bepalende positie manoeuvreer, waar men mij niet meer zo makkelijk vandaan zou kunnen krijgen, en waarbij ik niet meer praat, maar doe, en de regels uitzet waar nodig.
Tja, dat had je je ook kunnen bedenken voor je met die dertiger ging slettenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:03 schreef hey_jude het volgende:
Dan word k toch voor eeuwig met de nek aangekeken door iedereen die het hoort...
Aldus een typisch gevalletje van "Te laat!"quote:Op zondag 8 mei 2005 18:38 schreef JDude het volgende:
[..]
Tja, dat had je je ook kunnen bedenken voor je met die dertiger ging sletten
En dat zou niet bepaald onterecht zijn.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:03 schreef hey_jude het volgende:
Dan word k toch voor eeuwig met de nek aangekeken door iedereen die het hoort...
Natuurlijk kun je heel makkelijk toegeven aan zelfbedrog, en alles maar nemen zoals het komt, en het zelf óf afzwakken, óf 'er het beste van maken'. Natuurlijk kán dat. En inderdaad... dat wil ik niet. Heel veel dingen kun je op meerdere manieren zien en aanpakken, maar bij dit onderwerp is dat voor mij niet het geval. En je kunt lullen wat je wilt, voorstellen wat je wilt, mensen proberen de ogen te openen. Het maakt geen zak uit. Ze dóén maar wat. Maar ondertussen wel iedereen zand in de ogen strooien dat je zogenaamd te vertrouwen bent, ja ja. En dan altijd dat eeuwige vergoelijken... "ja.. maar ja, je hebt jezelf niet altijd in de hááánd" en "ja, maar ja, door de drank was ik even mezééélf niet."quote:Op zondag 8 mei 2005 15:15 schreef Moonah het volgende:
[..]
Overigens, je schrijft "Ik bén zo". Ik denk dat je ooit zo bent gewórden. Als je niet wil hóef je niet zo te blijven. Maar kennelijk wíl jij het. Je blijft zwelgen in een cirkel van woede, haat en wraak. Wat levert die genoegdoening je op? Wat doet het jou mensen te laten boeten?
(Buiten het feit dat je, in jouw beleving, "trouw blijft aan wie je bent".)
T zegt vooral dat ie wat duidelijker is in de omgang dan TSquote:
Hey thxxx voor de moeite, DS4, maar zolang ik zelf maar weet dat ik geen slet ben is het verder wel goed.. Ik bedoel, niet dat het me wat kan schelen wat mensen op een forum daarvan denken. (Ik kan het natuurlijk ook in mn profiel vermelden..quote:Op maandag 9 mei 2005 13:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind het niet echt een mening. Want het is wel erg eendimensionaal als je op basis van één enkele keer vreemdgaan en dan ook nog met iemand waarmee je verder wil een slet bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |