Dat is niet zo. De lichtsnelheid is 300 000 km/s, en 1% daarvan is wat anders dan 99%. Jij doelt op het feit dat een foton voor een waarnemer altijd met 300 000 km/s lijkt te gaan, ongeacht zijn eigen snelheid.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:59 schreef rudeonline het volgende:
Misschien is het een idee als jullie mij kunnen uitleggen waarom 1% van de lichtsnelheid gelijk is aan 99% van de lichtsnelheid. Want welke snelheid je ook neemt, je zit er altijd 100% naast.
AAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHquote:Op vrijdag 13 mei 2005 21:18 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik weet op dit moment niet voldoende wat betreft dat muonen verhaal, dus kan dit experiment op dit moment ook nog niet weerleggen, of op een andere manier uit leggen.
Jullie maken je er wel erg gemakkelijk van af wat betreft het verloop van tijd en snelheid. Een klok met een hogere snelheid ( in een toren) loopt vooralsnog sneller. Dat strookt niet met jullie opvatting dat sneller bewegende klokken langzamer zouden moeten lopen. De zwaartekracht heeft hier niets mee te maken, hoog op een berg bevindt zich immers meer massa onder je als op zeeniveau. Ook in dit geval zou de klok dus eigenlijk trager moeten lopen en doet dit niet.
Veel.quote:Op zondag 15 mei 2005 08:55 schreef rudeonline het volgende:
En als je klok dus langzamer loopt bij een hogere snelheid terwijl je dezelfde lichtsnelheid meet, dan meet je dus eigenlijk een andere snelheid. Ongemerkt duurt je seconde dan langer.
Wat is hier zo onlogisch aan?
Welke denkfout?quote:Op zondag 15 mei 2005 09:45 schreef mien-moeke het volgende:
Volgens mij maak ik een gruwelijke denkfout, maar kan iemand mij die denkfout proberen uit te leggen? (In n00b taal)
Het heet de "relativiteitstheorie", Rude.quote:Op zondag 15 mei 2005 08:55 schreef rudeonline het volgende:
En als je klok dus langzamer loopt bij een hogere snelheid terwijl je dezelfde lichtsnelheid meet, dan meet je dus eigenlijk een andere snelheid. Ongemerkt duurt je seconde dan langer.
Wat is hier zo onlogisch aan?
Nee hoorquote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:59 schreef rudeonline het volgende:
Misschien is het een idee als jullie mij kunnen uitleggen waarom 1% van de lichtsnelheid gelijk is aan 99% van de lichtsnelheid. Want welke snelheid je ook neemt, je zit er altijd 100% naast.
Dat een massa niet absoluut stil kan staan ben ik met je eens. Maar ik zie de link met de lichtsnelheid niet zo.quote:De reden dat ik mijn theorie beter vindt is dat ik denk dat een massa niet absoluut stil kan staan en daarom ook nooit de lichtsnelheid kan bereiken.
Laat je de optie ook nog open dat je er volkomen naast zit?quote:Het is natuurlijk niet eenvoudig om even een paar voorspellingen te doen. Als dat zo eenvoudig was dan had de mens het waarschijnlijk al veel eerder bedacht.
Dat is denk ik een punt waarom wij het niet eens kunnen worden met elkaar: jij meent dat een theorie voorstelbaar moet zijn. Ik persoonlijk zeg dat dat helemaal niet het geval hoeft te zijn, want het gros van de natuurkunde is gewoon niet voor te stellen. Misschien dat je het menselijke voorstellingsvermogen iets te hoog inschat.quote:Dus als ik wat weet dan zal ik dat onmiddelijk melden. Misschien dat iemand een suggestie heeft? Wat je zou kunnen doen is je proberen voor te stellen hoe je een spoor zou kunnen trekken door de afgelegde tijd. Wat is de richting van tijd, en hoe kun je je die het beste voorstellen?
Dit is het belangrijkste punt van kritiek op de theorie van rude. Hij gebruikt een element van de relativiteitstheorie, namelijk de tijddilatatie, maar in plaats van het relatieve gebruik ervan maakt hij er een absolute natuurwet van. Althans, dat probeert hij.quote:Op zondag 15 mei 2005 10:42 schreef Maethor het volgende:
Tijddilatatie beinvloedt jouw metingen niet. Jouw seconde lijkt korter voor een stationaire waarnemer; jij merkt echter niets.
Volgens m'n tekening zou klok 3 12 uur voor lopen.. Dat kan toch nooit??quote:Op zondag 15 mei 2005 10:42 schreef Maethor het volgende:
[..]
Welke denkfout?
Ik begrijp je probleem eerlijk gezegd niet.
Nou, je "denkfout" is in die zin dat jij tijd koppelt aan de draaiing van de aarde maar verder niet het constant-zijn van het licht meeneemt (dat is iets wat de rel.theorie wel doet, en uit deze waarneming volgt dan ook je hele rits voorspellingen over tijdsvertragingen, lengtecontracties en dergelijke) ; maar het gaat hier om de lengte van een seconde die door verschillende waarnemers wordt gemeten.quote:Op zondag 15 mei 2005 12:26 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Volgens m'n tekening zou klok 3 12 uur voor lopen.. Dat kan toch nooit??
Of ben ik beter dan ik zelf denk??
1) Hoezo nee hoor? Bij elke snelheid meet je toch dezelfde lichtsnelheid en zit je er dus altijd 100% naast.quote:Op zondag 15 mei 2005 11:21 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee hoor
[..]
Dat een massa niet absoluut stil kan staan ben ik met je eens. Maar ik zie de link met de lichtsnelheid niet zo.
[..]
Laat je de optie ook nog open dat je er volkomen naast zit?![]()
[..]
Dat is denk ik een punt waarom wij het niet eens kunnen worden met elkaar: jij meent dat een theorie voorstelbaar moet zijn. Ik persoonlijk zeg dat dat helemaal niet het geval hoeft te zijn, want het gros van de natuurkunde is gewoon niet voor te stellen. Misschien dat je het menselijke voorstellingsvermogen iets te hoog inschat.
100% wat? Wat is 100% ? Als ik met 99 procent van de lichtsnelheid reis, en ik meet de snelheid van het licht, dan is deze nog steeds c, en zit ik er 1% naast. Als je ervan uitgaat dat 100% de lichtsnlheid is. Onzinnige discussie trouwensquote:Op zondag 15 mei 2005 13:27 schreef rudeonline het volgende:
[..]
1) Hoezo nee hoor? Bij elke snelheid meet je toch dezelfde lichtsnelheid en zit je er dus altijd 100% naast.
Nou, het verschil in mijn ogen is dat een absolute stilstand niet gedefinieerd is, terwijl de lichtsnelheid dat wel is; er zijn objecten die met de lichtsnelheid gaan, maar geen objecten die absoluut stilstaan. Daarom hoeft er nog geen link te zijn. Een banaan is geen appel, en een flipperkast ook niet. Is er daarom een link tussen een banaan en een flipperkast? Je trekt linken die er niet zijn, omdat je ideeen niet logisch onderstoeld zijn.quote:2) De link tussen deze 2 is dat ze beide niet haalbaar zijn. De lichtsnelheid is niet haalbaar omdat niets absoluut stil kan staan. ( behalve licht, maar licht heeft geen massa)
Die indruk krijg ik anders niet. Als je dit zou menen, zou je je allang hebben verdiept in datgene wat je wilt weerleggen. Ik geloof zelf niet dat je voor het idee openstaat dat je met volslagen flauwekul bezig bent.quote:3) ja.
Weer die situatie van die platte aarde erbij pakken ej....quote:4) Ook de tokkies begrijpen nu dat de aarde rond is. Dat was een paar honderd jaar geleden ook alleen mnaar weggelegt voor een paar wetenschappers.
Inderdaad. En zo hebben de meeste mensen vandaag de dag een driedimensionaal Euclidisch beeld van het heelal. Lijkt me vrij analoog.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:27 schreef rudeonline het volgende:
[..]
4) Ook de tokkies begrijpen nu dat de aarde rond is. Dat was een paar honderd jaar geleden ook alleen mnaar weggelegt voor een paar wetenschappers.
Ik ga even volledig offtopic, maar naar aanleiding hiervan even een quote uit een artikel dat ik laatst heb gelezen:quote:Op zondag 15 mei 2005 13:27 schreef rudeonline het volgende:
4) Ook de tokkies begrijpen nu dat de aarde rond is. Dat was een paar honderd jaar geleden ook alleen mnaar weggelegt voor een paar wetenschappers.
Uit Die Cracht van Astronomien, bewerking van afstudeerscriptie van Saskia Dankers, gelezen in Puls (faculteitsblad Wiskunde & Natuurwetenschappen RU Groningen)quote:De mythe dat middeleeuwers dachten dat de Aarde plat was, is nog altijd wijdverbreid. Dat de bolvorm echter sinds Aristoteles (4e eeuw voor Christus) vrijwel niet meer ter discussie is gesteld, is weinigen bekend.
Nog meer offtopic: ja, de omtrek was zelfs op tientallen kilometers nauwkeurig uitgerekend ! Mooi toch.quote:Op zondag 15 mei 2005 15:43 schreef Maethor het volgende:
[..]
Ik ga even volledig offtopic, maar naar aanleiding hiervan even een quote uit een artikel dat ik laatst heb gelezen:
[..]
Uit Die Cracht van Astronomien, bewerking van afstudeerscriptie van Saskia Dankers, gelezen in Puls (faculteitsblad Wiskunde & Natuurwetenschappen RU Groningen)
Als je met 99% van de lichtsnelheid reist en je meet een lichtsnelheid van 300.000km/sec, dan zit je er dus 100% naast. 99% van 300.000 is 297.000.quote:Op zondag 15 mei 2005 14:54 schreef Haushofer het volgende:
[..]
100% wat? Wat is 100% ? Als ik met 99 procent van de lichtsnelheid reis, en ik meet de snelheid van het licht, dan is deze nog steeds c, en zit ik er 1% naast. Als je ervan uitgaat dat 100% de lichtsnlheid is. Onzinnige discussie trouwens
[..]
Nou, het verschil in mijn ogen is dat een absolute stilstand niet gedefinieerd is, terwijl de lichtsnelheid dat wel is; er zijn objecten die met de lichtsnelheid gaan, maar geen objecten die absoluut stilstaan. Daarom hoeft er nog geen link te zijn. Een banaan is geen appel, en een flipperkast ook niet. Is er daarom een link tussen een banaan en een flipperkast? Je trekt linken die er niet zijn, omdat je ideeen niet logisch onderstoeld zijn.
[..]
Die indruk krijg ik anders niet. Als je dit zou menen, zou je je allang hebben verdiept in datgene wat je wilt weerleggen. Ik geloof zelf niet dat je voor het idee openstaat dat je met volslagen flauwekul bezig bent.
[..]
Weer die situatie van die platte aarde erbij pakken ej....Heeft er werkelijk niks mee te maken.
quote:Op zondag 15 mei 2005 17:32 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Als je met 99% van de lichtsnelheid reist en je meet een lichtsnelheid van 300.000km/sec, dan zit je er dus 100% naast. 99% van 300.000 is 297.000.
Zou je er 1% naast zitten, dan zou je een lichtsnelheid meten van 3000km/sec.
Ongeacht je snelheid, je zit er dus altijd 100% naast.
Ik heb jou wel anders horen beweren.quote:Je kunt overigens niet bepalen of een object absoluut stilstaat of beweegt. Dat is immers relatief.
1) verklaar je nader..quote:Op zondag 15 mei 2005 17:43 schreef Haushofer het volgende:
[..]
![]()
[..]
Ik heb jou wel anders horen beweren.
Die 'wiskundige' onderbouwing waarop Haushofer met een 'quote:
Daarom vraag ik, verklaar je nader?quote:Op maandag 16 mei 2005 12:02 schreef Maethor het volgende:
[..]
Die 'wiskundige' onderbouwing waarop Haushofer met een '' reageert slaat nergens op.
Waarnaast?quote:Op maandag 16 mei 2005 12:11 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Daarom vraag ik, verklaar je nader?
Als je bij elke snelheid dezelfde lichtsnelheid meet, dan zit je er altijd 100% naast.
100% naast de lichtsnelheid. Bij 99% van de lichtsnelheid meet je nog steeds een lichtsnelheid van 300.000km/sec, je bent dus geen meter opgeschoten en zou je snelheid gewoon nog eens kunnen verhogen.quote:
Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar je het over hebt. Je meet altijd, ongeacht je eigen snelheid, een lichtsnelheid van 300000 km/s. Dat betekent dat je er met je meting altijd 0% naast zit.quote:Op maandag 16 mei 2005 12:48 schreef rudeonline het volgende:
[..]
100% naast de lichtsnelheid. Bij 99% van de lichtsnelheid meet je nog steeds een lichtsnelheid van 300.000km/sec, je bent dus geen meter opgeschoten en zou je snelheid gewoon nog eens kunnen verhogen.
Misschien een beetje verwarrend...quote:Op maandag 16 mei 2005 12:58 schreef Maethor het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar je het over hebt. Je meet altijd, ongeacht je eigen snelheid, een lichtsnelheid van 300000 km/s. Dat betekent dat je er met je meting altijd 0% naast zit.
Klopt, maar dan zeg je:quote:Je kunt overigens niet bepalen of een object absoluut stilstaat of beweegt. Dat is immers relatief.
Dat is weer absolute onzin, stilstaan tov van WAT?quote:Op maandag 16 mei 2005 11:51 schreef rudeonline het volgende:
2) Ik heb wel vaker gezegt dat wij t.o.v het licht net zo goed met 300.000km/sec bewegen als andersom. Ik denk dat wij of dat het licht stil moet staan. Ik ga voor het laatste omdat daarbij de tijd ook nog eens stilstaat.
Stilstaan t.o.v de tijd waaruit dan weer zal blijken dat alle massa beweegt.quote:Op maandag 16 mei 2005 13:35 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ok... Rude, eerst zeg je:
[..]
Klopt, maar dan zeg je:
[..]
Dat is weer absolute onzin, stilstaan tov van WAT?
Je lult wat dat betreft echt uit je nek rude, wat je eerst zegt verander je later weer om het beter in je straatje te laten passen en je vraagt eerst het antwoord op een vraagstuk waarna je er pas een verklaring voor geeft, sorry maar je bent echt dom bezig.
Ten opzichte van wat?quote:Op maandag 16 mei 2005 13:42 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Stilstaan t.o.v de tijd waaruit dan weer zal blijken dat alle massa beweegt.
Ik had het over die massa's. Onderling ?quote:
Wat ik bedoel is dat bewegen of stuilstand in een bepaalt opzicht inderdaad relatief is. Een massa staat volgens ons stil als het dezelfde snelheid heeft als een andere massa. Wanneer beide massa's dezelfde snelheid hebben staan zij inderdaad stil t.o.v elkaar.quote:Op maandag 16 mei 2005 14:00 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik had het over die massa's. Onderling ?
Ik raak de draad een beetje kwijt
Volgens jou misschien, volgens mij niet.quote:Op maandag 16 mei 2005 14:24 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat bewegen of stuilstand in een bepaalt opzicht inderdaad relatief is. Een massa staat volgens ons stil als het dezelfde snelheid heeft als een andere massa.
Mits de snelheid dezelfde richting heeft.quote:Wanneer beide massa's dezelfde snelheid hebben staan zij inderdaad stil t.o.v elkaar.
Stilstand tov tijd en ruimte is onzinnig om te definieren; hoe zou je dat ooit willen doen? De ether maar weer invoeren?quote:Wat ik probeer duidelijk te maken is absolute stilstand. Dat betekend het hebben van absoluut geen snelheid. Ik bedoel dan stilstand t.o.v de tijd en ruimte. Oftewel dezelfde snelheid als de tijd hebben.
Da's nogal wiedes; voor beweging heb je minstens een snelheid nodig, en da's de tijdsafgeleide van de afgelegde weg.quote:Als er namelijk geen tijd is, dan kan er ook geen beweging zijn.
Wat je nu doet is een beetje vergeefse moeite, vrees ik.quote:Op maandag 16 mei 2005 15:09 schreef Keromane het volgende:
......
Juist, maar ook hier kan de lichtsnelheid net zo goed 0 als 300.000km/sec zijn. Probeer het universum eens te verklaren vanuit het gezichtsveld van licht, en stel dat dan op het nulpunt van tijd en beweging.quote:Lichtsnelheid is als een soort kapstok, een constante, waaraan formules worden ontleend om de wereld om ons heen te beschrijven. Dat het zich in sommige opzichten manifesteert als snelheid komt door onze perceptie. Het ligt er helemaal aan wat je wilt bekijken en op welke manier. Zelfde geldt bijv. voor licht. Zijn het deeltjes of zijn het golven? Ligt er helemaal aan wat je wilt bekijken en hoe. Het universum zien als een soort complex assenstelsel is iets wat men in de 19e eeuw al liet varen.
Afstand is inderdaad tijdsverschil. Daarom zeg ik dat tijd en ruimte dezelfde zijn en kan licht nooit bewegen als de tijd gelijk blijft. Door te bewegen moet er een tijdsverschil ontstaan. Ook ben ik het in zekere zin met je eens dat er op deze manier ook maar 1 dimensie is, en dat is heden-verleden.quote:Er zijn niet oneindig veel dimensies, strikt genomen is er slechts 1 dimensie: de afstand tussen een entiteit A en een entiteit B. Afstand welke tegelijkertijd tijdverschil is. Al het andere zijn afgeleiden en afgeleiden van afgeleiden en combinaties. Het 3D universum zoals we dat ervaren is een oplossing die z'n vorm pas krijgt in onze hersenen, voor de 'basisentiteiten' waaruit het uiversum bestaat maakt het allemaal niets uit hoe wij het universum zien of niet. Vergelijk het met een soort holografische projectie, maar dan anders.
Verandert er iets aan de aarde of appel wanneer deze naar beneden valt? De complexiteit zit hem juist in het feit dat je een appel niet spontaan stil kunt laten hangen in de lucht. Niet het versnellen is de kunt ( dat gaat vanzelf), iets in rust laten staan is veel moeilijker. Pas als je een appel stil zou kunnen laten hangen in de lucht waarna de aarde naar boven toe valt, dan begrijp je waarom stilstand om een oneindig hoge massa vraagt. Ook bij 99% van de lichtsnelheid ga je in werkelijkheid 0% van de lichtsnelheid. Daarom meet je nog steeds een lichtsnelheid van 300.000km/sec. Wel gaat jou tijd steeds langzamer, zodat je kunt zeggen dat je bij 99% van de lichtsnelheid bijna stil staat.quote:De lichtsnelheid is de hoogst haalbare snelheid omdat de essentie van reizend spul verandert bij versnelling. Het gaat dus niet over snelheid maar versnelling. Complexe materie valt ruim voordat de lichtsnelheid is bereikt uiteen. Verder wordt massa alsmaar groter, steeds meer energie is nodig om te versnellen. Doe je niks aan. Je kunt in gedachten wel tien keer de lichtsnelheid reizen, in de praktijk valt het vies tegen. Gelukkig maar, anders zou het universum zoals we dat kennen niet kunnen bestaan.
Met welke snelheid heeft dat dan wel te maken, en wat is er dan zo moeilijk aan om vervolgens de "lichtsnelheid" te halen?quote:De aarde is in haar baan om de zon constant aan het versnellen, maar dat heeft niets met de radiaal snelheid te maken.
Om met een nieuwe theorie te komen is het verstandig om alles wat je geleerd hebt eens te vergeten en met een nieuwe invalshoek te komen. Ik heb zelf nog "bijna" niets gevonden over personenen die met dezelfde ideeen kwamen. Ik ben hier uiteindelijk hlemaal zelf mee gekomen en zou niet weten hoe mijn blik nog frisser zou kunnen worden..quote:Kortom, TS zit op het goede spoor maar maakt het zichzelf onnodig moeilijk. Er zijn meer mensen met dezelfde vraagstukken bezig geweest, al vele jaren geleden zelfs. TS zou eens op zoek moeten gaan naar introductie-semesters moderne kosmologie. Veel universiteiten hebben van alles online staan. In zo'n intro-semester wordt je de basis verteld waarmee je alle kanten op kunt, met een frisse blik.
Volgens de rel.theorie mogen de wetten van de natuurkunde niet afhangen van je referentiekader. Dat smijt je dus ook overboord? Anders heeft het weinig zin om over te stappen op het coordinatenstelsel van een foton.quote:Juist, maar ook hier kan de lichtsnelheid net zo goed 0 als 300.000km/sec zijn. Probeer het universum eens te verklaren vanuit het gezichtsveld van licht, en stel dat dan op het nulpunt van tijd en beweging
Hoe zou het zich anders moeten manifesteren dan?quote:Op maandag 16 mei 2005 15:09 schreef Keromane het volgende:
Lichtsnelheid is als een soort kapstok, een constante, waaraan formules worden ontleend om de wereld om ons heen te beschrijven. Dat het zich in sommige opzichten manifesteert als snelheid komt door onze perceptie. Het ligt er helemaal aan wat je wilt bekijken en op welke manier.
Wat bedoel je met "complex assenstelsel"?quote:Zelfde geldt bijv. voor licht. Zijn het deeltjes of zijn het golven? Ligt er helemaal aan wat je wilt bekijken en hoe. Het universum zien als een soort complex assenstelsel is iets wat men in de 19e eeuw al liet varen.
Euj......quote:Er zijn niet oneindig veel dimensies, strikt genomen is er slechts 1 dimensie: de afstand tussen een entiteit A en een entiteit B. Afstand welke tegelijkertijd tijdverschil is. Al het andere zijn afgeleiden en afgeleiden van afgeleiden en combinaties.
We halen hier de versnellingen er niet bij; het is met een constante snelheid al lastig genoegquote:De lichtsnelheid is de hoogst haalbare snelheid omdat de essentie van reizend spul verandert bij versnelling. Het gaat dus niet over snelheid maar versnelling. Complexe materie valt ruim voordat de lichtsnelheid is bereikt uiteen.
Het is een beetje de schuld van de populaire literatuur, maar het is de impuls die verandert bij hogere snelheden. Nou is dat klassiek ook al het geval natuurlijk, maar hier gaat het om een niet-lineair verband tussen snelheid en impuls. Dus in plaats van p=mv krijg je p=ymv, waarbij y de Lorentzfactor is, en alleen van de relatieve snelheid afhangt.quote:Verder wordt massa alsmaar groter, steeds meer energie is nodig om te versnellen. Doe je niks aan.
Veranderen de wettten van de natuurkunde dan niet bij het bereiken van de lichtsnelheid?quote:Op maandag 16 mei 2005 16:23 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Volgens de rel.theorie mogen de wetten van de natuurkunde niet afhangen van je referentiekader. Dat smijt je dus ook overboord? Anders heeft het weinig zin om over te stappen op het coordinatenstelsel van een foton.
Nee. Dat is een principe in de wetenschap, en daar kun je heel duur en technisch over doen, maar de wetten blijven exact hetzelfde. Het zou ook wat raar zijn als de wetten positie of snelheidsafhankelijk zouden worden; je zou dan niks zinnigs meer kunnen zeggen, en de overeenkomst tussen theorie en waarneming laten zien dat dit principe gerechtvaardigt is.quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:59 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Veranderen de wettten van de natuurkunde dan niet bij het bereiken van de lichtsnelheid?
Geen enkel referentiekader heeft meer waarde dan een ander. Dus in de buurt van de lichtsnelheid gelden nogsteeds de natuurkunde wetten. Lichtsnelheid bereiken gaat niet lukken. Dat zou nu toch wel duidelijk moeten zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:59 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Veranderen de wettten van de natuurkunde dan niet bij het bereiken van de lichtsnelheid?
Ik betwijfel of de natuurwetten exact hetzelfde blijven wanneer je de lichtsnelheid zou bereiken. Er is niemand die dat met 100% zekerheid kan zeggen. Overigens heeft men de lichtsnelheid nooit bereikt, en is men er nooit 1% van in de buurt gekomen. Bij elke snelheid meet je immers dezelfde lichtsnelheid, en deze is altijd 300.000km/sec. Ik moet hierbij wel vermelden dat WIJ het zijn die daar een seconde over doen. En dat het licht zelf geen tijd kent.quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Geen enkel referentiekader heeft meer waarde dan een ander. Dus in de buurt van de lichtsnelheid gelden nogsteeds de natuurkunde wetten. Lichtsnelheid bereiken gaat niet lukken. Dat zou nu toch wel duidelijk moeten zijn.
Dus je vind Einstein een idioot met zijn RT?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:14 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik betwijfel of de natuurwetten exact hetzelfde blijven wanneer je de lichtsnelheid zou bereiken.
Er is niemand die dat met 100% zekerheid kan zeggen..quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:28 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Dus je vind Einstein een idioot met zijn RT?
Het concept is zelfs van ruim voor Einsteinquote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:28 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Dus je vind Einstein een idioot met zijn RT?
Als je op had gelet had je geweten dat de lichtsnelheid niet bereikt kan worden. Speculeren erover heeft dan niet veel waarde.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:14 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik betwijfel of de natuurwetten exact hetzelfde blijven wanneer je de lichtsnelheid zou bereiken. Er is niemand die dat met 100% zekerheid kan zeggen. Overigens heeft men de lichtsnelheid nooit bereikt, en is men er nooit 1% van in de buurt gekomen. Bij elke snelheid meet je immers dezelfde lichtsnelheid, en deze is altijd 300.000km/sec. Ik moet hierbij wel vermelden dat WIJ het zijn die daar een seconde over doen. En dat het licht zelf geen tijd kent.
Waarom zouden wij op dit moment niet met 99% van de lichtsnelheid bewegen? Je meet immers geen verschil ongeacht je snelheid..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |