* EviL_AleX is systeembeheerder...Omdat ik al weer door mijn collectie heen ben, en je je familie maar 1 keer kan uitmoorden om de zoveel tijd, constateer ik dat ik nu toch de tijd heb om hier op te reageren...
![]()
Even serieus. Mensen die doorslaan en dat soort dingen doen, zitten onder de stress of zijn gewoon al niet goed in hun hoofd. Waarom potentieel systeembeheerders...?
Een paar jaar geleden zaten alle bedrijven te wachten op systeembeheerders. Zelfs de meest ongetalenteerde sul kon op een baan met een dikke auto van de zaak rekenen, mits hij een diploma had voor systeem-beheer. Nu, jaren later, wordt er in de ICT bezuinigt. Weg auto, weg dikke salaris-verhogingen, en je prestaties moeten omhoog. Al die sukkels die het net gehaald hebben om hun diploma te halen een paar jaar terug, omdat ze wat command-line instructies kenden, zijn nu zwaar de lul. En terecht
![]()
En ik denk dat degene die je aanhaalt, net de paar zijn die flippen. In andere beroepsgroepen gebeurt het ook, zoals eerder genoemd in dit topic... Dusse systeembeheerders zijn geen bijzondere risicogroep, zoals jij blijkbaar de indruk hebt.