Zoals aan Tjabbo beloofd:
Chevrolet Corvette LT-4Type  5.7 Liter (LT4) MFI V8 
Block  Cast Iron 
Cylinder Head  Cast Aluminum 
Hydraulic lifters  Yes/Roller 
Bore & Stroke (in.)  4.0 x 3.48 
Bore & Stroke (mm)  101.6 x 88.4 
Cam drive Chain 
Redline (rpm) 6300 
Displacement (liters/CID)  5.7/350 
Compression ratio 10.8:1 
Fuel induction SFI 
Horsepower @ engine rpm  330 @ 5800 *** 
Torque (lb.-ft.)  340 @ 4000 
Exhaust System  Aluminized Stainless Steel 
Tailpipe(s)  Dual 
Ignition System  12-volt opti-spark 
Delcotron alternator rating  140 amp 
Battery (SAE capacity rating)  525 amp 
Recommend fuel (unleaded)  91 Octane  
Engine oil (quarts)  5.0 (without oil filter) 
Engine Coolant (quarts) 15.0 
De keuze voor een LT-4 was al zo'n 2 jaar geleden gemaakt, en sinds die tijd heb ik me wekelijks, wat zeg ik, dagelijk geörienteerd via diverse internetsites over aanschafprijzen, opties e.d. Ik had er dus een goed beeld van waar ik moest zoeken en wat het totale kostenplaatje zou worden. Dat de Corvette uit de USA moest komen stond vast. Er rijden namelijk maar 3 (voor zover ik heb kunnen nagaan) LT-4's rond in Nederland, en die voldoen niet aan mijn wensen. Ook bij onze buurlanden ben ik er geen tegengekomen.
Er zijn dan ook maar 614 black on black LT-4 gebouwd en hoeveel er na 10 jaar nog over zijn weet niemand.
*** De 1996 Corvette is leverbaar met 2 motorvarianten, de LT-1 en de LT-4. De LT-1 heeft 300 pk en bestond van '91 t/m '95 naast de ZR-1 die van '93 t/m '95 zelfs 405 pk had (van '90 t/m '92 375pk) Omdat de ZR-1 in 1996, het laatste jaar van de C4,  niet meer leverbaar was en men toch vond dat er ter overbrugging naar de C5 een model boven het basismodel moest bestaan heeft General Motors de LT-1 helemaal opnieuw ontworpen en hier is de LT-4 uitgekomen. De LT-4 moest minimaal 10% aan pk's meer leveren en staat dus ook in de papieren als een 330 pk motor. Echter, omdat de LT-4 een soort van opgevoerde LT-1 was varieerde het aantal pk's wat de motor had aanzienlijk. Zo is een onafhankelijk bedrijf dat 125 LT-4's heeft getest zelfs modellen met zo'n 390pk tegen gekomen, maar gemiddeld is zo'n 350 tot 360pk gemeten. De verhalen die gaan voor de reden dat GM deze waardes niet officieel noemt is dat ze de nieuw te verschijnen C5 niet als een mendere Corvette over wilde laten komen, omdat deze 'maar' 345 pk meekreeg. De LT-1 was in 1996 alleen als automaat verkrijgbaar en alle handbakken waren voorzien van deze LT-4. En automaat was voor mij zowiezo geen optie, dus de keuze voor de LT-4 lijkt me duidelijk.
één van de eerste foto's 
![]()
Foto's nadat ik had besloten m te kopen (met inmiddels de nieuwe 'originele' velgen)
![]()
![]()
![]()
Zo'n 7 weken later kwam ie in NL aan en mocht ik m ophalen
![]()
![]()
![]()
Nu staat ie (gepoetst) te wachten op de TUV en RDW keuring zodat er eindelijk gereden mag worden.
![]() [ Bericht 34% gewijzigd door D. op 06-05-2005 14:20:40 ]
[ Bericht 34% gewijzigd door D. op 06-05-2005 14:20:40 ]