Niet?quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:28 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Het heeft niet alleen met verwerken te maken.
Ik wil een heleboel sjaals haken, maar de wollenwinkel was dicht, ik moet mezelf toch een beetje bezighouden hequote:
Het mag niet nogmaals gebeuren, Sven.quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:47 schreef Svensational het volgende:
Leg uit.
Mijn oma vertelde net een heel verhaal over de oorlog (ik was zelf nooit zo goed in geschiedenisquote:Op donderdag 5 mei 2005 18:51 schreef Bupatih het volgende:
Een dag om stil te staan bij de gedachte dat we bevrijd zijn, dat we hier in Nederland, in West-Europa geen oorlog kennen. Maar ook stilstaan bij het idee dat er nog steeds geen totale vrede is op deze wereld.
Sommigen vinden dit onnodig, omdat ze dat elke dag doen (of nooit natuurlijk), maar anderen vinden dit wél nodig. En die keuze respecteer ik.
Het heeft dus niet alleen met verwerken te maken. Maar ook met nadenken over wat het toen gebeurd was en realiseren dat het niet nog eens mag gebeuren.
quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:47 schreef Svensational het volgende:
Leg uit.
Dat jullie je dit nog uberhaupt moeten afvragen.quote:
GMTAquote:Op donderdag 5 mei 2005 18:53 schreef Bupatih het volgende:
[..]
[..]
Dat jullie je dit nog uberhaupt moeten afvragen. [afbeelding]
Ja ik wist niet waar het over gingquote:Op donderdag 5 mei 2005 18:53 schreef Bupatih het volgende:
[..]
[..]
En dat hoor je alleen van je oma?quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:53 schreef bar_rel het volgende:
[..]
Mijn oma vertelde net een heel verhaal over de oorlog (ik was zelf nooit zo goed in geschiedenis) maar wat ik gehoord heb is niet te bevatten man en niet te geloven ook!!
Nee tuurlijk nietquote:Op donderdag 5 mei 2005 18:54 schreef niksan het volgende:
[..]
En dat hoor je alleen van je oma?
De jeugd van tegenwoordig
Nou ik ben wel erg moequote:
quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:55 schreef bar_rel het volgende:
[..]
Nee tuurlijk nietdjees
Maar ze vertelde wat er maar haar familie was gebeurd![]()
Zal ik jullie eens wat vertellen, kinders.quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:54 schreef niksan het volgende:
[..]
En dat hoor je alleen van je oma?
De jeugd van tegenwoordig

Ik heb toch al een keer verteld dat geschiedenis me geen hol interesseertquote:Op donderdag 5 mei 2005 18:53 schreef Bupatih het volgende:
[..]
[..]
Pfoeh.quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:56 schreef bar_rel het volgende:
[..]
Nou ik ben wel erg moe
Maar me broer is jarig, dus vanavond wordt het weeer drank en feest
Geschiedenis?quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:57 schreef Svensational het volgende:
[..]
Ik heb toch al een keer verteld dat geschiedenis me geen hol interesseert
Ik ben niet dom hoorquote:Op donderdag 5 mei 2005 18:57 schreef Bupatih het volgende:
[..]
[..]
Zal ik jullie eens wat vertellen, kinders. [afbeelding]
Ik heb niet eens een oma of opa om het van gehoord te hebben.
Als je gewoon met je botte hersens een beetje nadenkt, kom je al een heel eind.
Wat een domme opmerking.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:58 schreef Svensational het volgende:
Hoop gedoe om niks. Na 60 jaar is het wel eens genoeg.
Hey meid poefh dank je hequote:Op donderdag 5 mei 2005 18:57 schreef Auticia het volgende:
[..]
Pfoeh.
Nou gefeliciteerd. Zuip en [afbeelding] ze.
Ik zie nog steeds niet in waarom daar een speciale dag voor moet zijn.quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:51 schreef Bupatih het volgende:
Een dag om stil te staan bij de gedachte dat we bevrijd zijn, dat we hier in Nederland, in West-Europa geen oorlog kennen. Maar ook stilstaan bij het idee dat er nog steeds geen totale vrede is op deze wereld.
Sommigen vinden dit onnodig, omdat ze dat elke dag doen (of nooit natuurlijk), maar anderen vinden dit wél nodig. En die keuze respecteer ik.
Het heeft dus niet alleen met verwerken te maken. Maar ook met nadenken over wat het toen gebeurd was en realiseren dat het niet nog eens mag gebeuren.
Ik val je niet (persoonlijk) aan.quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:57 schreef bar_rel het volgende:
[..]
Ik ben niet dom hoor![]()
Waarom wordt er op mij aangevallen?
Wil je dan voortaan die uitspraken voor je laten?quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:57 schreef Svensational het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan?quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:57 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Geschiedenis?
Hoe bedoel je?
Ik hoop niet dat je bedoelt zoals ik het verwachtte?
Ik had ooit een proefwerk geschiedenis waar ik niet voor had geleerdquote:Op donderdag 5 mei 2005 18:57 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Geschiedenis?
Hoe bedoel je?
Ik hoop niet dat je bedoelt zoals ik het verwachtte?
Ik ben het met je eens, maar iedereen heeft zo zijn eigen gedachen eroverquote:Op donderdag 5 mei 2005 18:59 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ik val je niet (persoonlijk) aan.
Ik heb het nu eigenlijk tegen iedereen die zich afvraagt wat er nou zo 'zinnig' is aan bevrijdingsdag / dodenherdeking.
Waar je niet voor had geleerd?quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:00 schreef Auticia het volgende:
[..]
Ik had ooit een proefwerk geschiedenis waar ik niet voor had geleerd.
En het proefwerk begon al met de vraag:
"Wat hadden Hitler en Napoleon gemeen?"
I entirely freaked out off course, toen heb ik maar ingevuld:
"Ze deden allebei iets met hun rechterhand".
OMGquote:Op donderdag 5 mei 2005 19:00 schreef Auticia het volgende:
[..]
Ik had ooit een proefwerk geschiedenis waar ik niet voor had geleerd.
En het proefwerk begon al met de vraag:
"Wat hadden Hitler en Napoleon gemeen?"
I entirely freaked out off course, toen heb ik maar ingevuld:
"Ze deden allebei iets met hun rechterhand".
quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:01 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Waar je niet voor had geleerd?
Hallo, dit zou je toch zo ook kunnen beantwoorden?
Een beetje interesse in het wel en wee van de wereld doet niemand geen enkel kwaad.quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:57 schreef Svensational het volgende:
[..]
Ik zou het niet wetenquote:Op donderdag 5 mei 2005 19:01 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Waar je niet voor had geleerd?
Hallo, dit zou je toch zo ook kunnen beantwoorden?
Nou, ik bedoel dus niet dat ik het niet erg vind wat er in het verleden is gebeurd, alleen zo'n jaarlijkse dag waarop de Koningin weer een bosje bloemen moet gaan leggen zo onnodig. Het is erg ja wat er gebeurd is, maar daar hebben we bevrijdingsdag hebben we daar toch niet (meer) voor nodig.quote:
Nou daar ben ik het niet mee eens hoor, als iemand geschiedenis niet interesseert moet ie dat zelf weten. ( ik snap ook niks van geschiedenis en ik vind het ook niet zo boeiend, behalve over de oorlog dan )quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:01 schreef BVO het volgende:
[..]
Een beetje interesse in het wel en wee van de wereld doet niemand geen enkel kwaad..
"Een beetje", daar heb je het. Ik weet heus wel ongeveer wat er allemaal gebeurde, maar de details enzo hoef ik allemaal niet te weten.quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:01 schreef BVO het volgende:
[..]
Een beetje interesse in het wel en wee van de wereld doet niemand geen enkel kwaad..
En de stagiair Geschiedenis was daar ookquote:Op donderdag 5 mei 2005 19:04 schreef Auticia het volgende:
Heel dat schooljaar ging ik naar het huis van een vriend, waar s'avonds de meest wrede feesten werden gehouden. [afbeelding].
Dus als de school begon om 08:10uur kwam ik meestal van een feest af.
En daar leerde ik geen geschiedenis..
Ik vind het vak geschiedenis ook maar kut.quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:03 schreef bar_rel het volgende:
[..]
Nou daar ben ik het niet mee eens hoor, als iemand geschiedenis niet interesseert moet ie dat zelf weten. ( ik snap ook niks van geschiedenis en ik vind het ook niet zo boeiend, behalve over de oorlog dan )
En wel en wee van de wereld staat buiten 'geschiedenis '
Een jaarlijks moment van bezinning, waarbij iedereen heel eventjes stil staat bij de slachtoffers van WO 2 en al die andere oorlogen die vandaag de dag nog steeds aan de gang zijn, is niet alleen een gebaar van respect maar laat je ook eventjes stil staan bij al die vrijheid die wij nu hebben en velen niet hebben of hebben gehad. Als je dan niet op kan brengen daar heel even bij stil te staan, dan......quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:02 schreef Svensational het volgende:
[..]
Nou, ik bedoel dus niet dat ik het niet erg vind wat er in het verleden is gebeurd, alleen zo'n jaarlijkse dag waarop de Koningin weer een bosje bloemen moet gaan leggen zo onnodig. Het is erg ja wat er gebeurd is, maar daar hebben we bevrijdingsdag hebben we daar toch niet (meer) voor nodig.
Oi, dat doet me denken aan een van onze radiouitzendingenquote:Op donderdag 5 mei 2005 19:05 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ik vind het vak geschiedenis ook maar kut.
Maar ik realiseer me wel dat ik het vak nodig heb om meer te begrijpen van deze wereld. Je leert over oorlogen, je leest persoonlijke verslagen, je leest dagboek-stukjes, je ziet films, plaatjes, etc..
En zo realiseer je je steeds beter dat oorlog gewoon één grote kutzooi is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |