http://nwn.bioware.com/support/techfaq.html#03quote:* Ports 5120 through 5300
* Port 6500
* Port 27900
* Port 28900
In addition to opening the ports listed above, you may need to allow incoming connections on the port you are running your server on (5121 by default) and forward those connections to the computer running the server.
If you are wanting to make sure that your NAT is set up to allow the game to play here are some details.
Outgoing packets
* Source port: 5120-5129
* Destination port: 5121-5300
Incoming packets
* Source port: 5121-5300
* Destination port: 5120-5129
Dat snap ik, dat lukt ook wel, maar ik kan daarmee niet * Ports 5120 through 5300 forwarden.quote:Op donderdag 5 mei 2005 16:55 schreef Tain het volgende:
Bij Virtual server moet je dus die poorten instellen voor jou ip en of het TCP of UDP is,
Dat betekent dat je poort 5120 t/m 5300 moet forwarden naar je eigen pc.quote:Ports 5120 through 5300 forwarden
Precies en met een beetje pech 380 TCP EN UDP, want je kan in die edimax ook niet TCP en UDP tegelijk aanzetten voor een poort.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:35 schreef FredvZ het volgende:
Je zal bij virtual server alle poorten die je wil forwarden moeten invullen.
[..]
Dat betekent dat je poort 5120 t/m 5300 moet forwarden naar je eigen pc.
Veel succes met typen.
Dat zijn 190 poorten die je 1 voor 1 moet gaan invullen.
Een spel waar je bijna 200 poorten moet forwarden om te hosten is ook niet echt kwalitatief hoogstaandquote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:08 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, ik vermoed dat het gewoon een ***-router is, goed, dat weet ik om andere redenen al zeker.
quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:10 schreef QuietGuy het volgende:
Je zou door middel van DMZ in die router alles naar een andere machine kunnen forwarden. Een firewall op die machine is dan wel aan te bevelen.
Ja, daar dacht ik ook nog aan, maar ik weet niet eens of dat wel werkt (hoewel dat gewoon zou moeten werken).quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:10 schreef QuietGuy het volgende:
Je zou door middel van DMZ in die router alles naar een andere machine kunnen forwarden. Een firewall op die machine is dan wel aan te bevelen.
Het is een range, dat zie ik bij zoveel spellen.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Een spel waar je bijna 200 poorten moet forwarden om te hosten is ook niet echt kwalitatief hoogstaand
Niet naar mijn beleving. Meestal is het hooguit 2 poorten. Maar ik denk dat DMZ dè oplossing is met die router.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is een range, dat zie ik bij zoveel spellen.
Ik wéét het. Als ik verbinding maak met Sidekick om VP3 te spelen, reset mijn router zich.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:13 schreef QuietGuy het volgende:
Bedenk wel, 't is een huis- tuin- en keuken-router (en daar goed voor geschikt) maar zodra er veel connecties komen kan hij kuren geven. (weet ik uit eigen ervaring)
Nou ja, dat wordt niets, want hij ziet nog steeds geen servers. Misschien met Quake 2 wel.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:14 schreef Monidique het volgende:
Ik ga even hosten en kijken of ik bij Gamespy gezien word. Gisteren overigens niet met DMZ aan, maar toen waren álle servers down.
Slim!quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:10 schreef QuietGuy het volgende:
Ook niet, Alt-Tab lukt niet. Age of Empires dan maar.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, dat wordt niets, want hij ziet nog steeds geen servers. Misschien met Quake 2 wel.
Heb je een screenshot van de DMZ-instellingen?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:30 schreef Monidique het volgende:
Ik heb DMZ aangezet, spellen gehost met Civilization en age of Empires, maar Gamespy ziet ze niet.
DMZ staat gewoon op enabled en mijn IP 82.nog.wat.ofzo wordt netjes doorgestuurd naar 192.168.2.101.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:38 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Heb je een screenshot van de DMZ-instellingen?
Dan zou ik het toch ergens anders gaan zoeken, de instellingen van het spel misschien? licenties misschien? Geen idee, maar ik weet dat met DMZ gewoon alles wordt doorgestuurd naar een bepaald intern IP...quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
DMZ staat gewoon op enabled en mijn IP 82.nog.wat.ofzo wordt netjes doorgestuurd naar 192.168.2.101.
Andere spellen kan ik wel hosten, zoals Fracas, maar dan valt de verbinding ook soms gewoon weg. Ik denk dat het of aan de router ligt, of dat mijn internetverbinding gewoon verietst is.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:41 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Dan zou ik het toch ergens anders gaan zoeken, de instellingen van het spel misschien? licenties misschien? Geen idee, maar ik weet dat met DMZ gewoon alles wordt doorgestuurd naar een bepaald intern IP...
Je hoeft alleen de poorten 5120 t/m 5129 in je router te forwarden. De 'virtual server' optie kijkt namelijk niet welke poort het verkeer vandaan komt, alleen waarop het binnen probeert te komen. Dus in plaats van bijna 200 poorten, hoef je er maar 10 open te zetten.quote:Op donderdag 5 mei 2005 16:49 schreef Monidique het volgende:
Incoming packets
* Source port: 5121-5300
* Destination port: 5120-5129
Zit er een computerwinkel in de buurt waarbij je iets terug kan brengen als het niet bevalt? Dan kan je 't gewoon met een andere router proberen, om het uit te sluiten.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Andere spellen kan ik wel hosten, zoals Fracas, maar dan valt de verbinding ook soms gewoon weg. Ik denk dat het of aan de router ligt, of dat mijn internetverbinding gewoon verietst is.
Ja, dat kan ik wel eens proberen.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:47 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Zit er een computerwinkel in de buurt waarbij je iets terug kan brengen als het niet bevalt? Dan kan je 't gewoon met een andere router proberen, om het uit te sluiten.
Vervangen is in dit geval een vorm van trouble shooten, uitsluiten dat het in een stuk hardware zitquote:Op vrijdag 6 mei 2005 15:20 schreef chibibo het volgende:
Ik zou eerst gericht gaan troubleshooten, voordat je meteen de hardware gaat vervangen.
Zo kun je het natuurlijk ook bekijken.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 15:21 schreef QuietGuy het volgende:
Vervangen is in dit geval een vorm van trouble shooten, uitsluiten dat het in een stuk hardware zit
Dat kan ik wel eens een keer proberen.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 15:20 schreef chibibo het volgende:
Start een Neverwinter Nights host op je server, en open vervolgens vanaf een PC op je lokale netwerk een telnet sessie naar poorten 1520 t/m 1529. Als dat werkt weet je dat de nodige poorten op de server zelf in ieder geval open staan.
Start vervolgens vanaf een PC op het lokale netwerk NWN op, en kijk of je daarmee een connectie met server kunt maken. Werkt dat ook, dan is je server in orde en zit het probleem waarschijnlijk in de router.
Maak op je router een port forward rule aan voor poort 1520 naar je server toe, en probeer op een PC via Internet (die dus niet op je lokale netwerk zit aangesloten) een telnet sessie naar je server te openen, via dezelfde poort natuurlijk.
Herhaal deze stappen voor poort 1521 t/m 1529. Als dit werkt zijn de instellingen zowel op je server als op je router in orde, en zou het hosten ook goed moeten gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |