Bron: Games.fok.nlquote:In het tijdschrift Electronic Gaming Monthly zijn nog meer The Legend of Zelda scans voor de GameCube verschenen. Je kunt ze hieronder bekijken:
[zie bron]
Update 16:40
In hetzelfde nummer van EGM staat ook wat nieuwe informatie over het spel. Alles op een rijtje:
* Er zal geen voice-acting in het spel zitten.
*Zelda en Ganon zijn allebei weer van de partij maar wat hun rol is is nog niet bekend.
* Vissen en cucco gliding komen beide weer terug.
* Het spel zal niet gebruik gaan maken van de GBA connectivity.
* Er zal weer een belangrijk item terugkomen in het verhaal net zoals de ocarina in Ocarina of Time en de wind baton in Wind Waker.
* Het vechtsysteem zal hetzelfde zijn als in Wind Waker met een paar nieuwe dingen erbij zoals een neerwaarste steek bij het springen.
* Het zal inderdaad mogelijk zijn voor Link om te communiceren met dieren. Specifiekere details wilde Aonuma er niet over loslaten.
quote:- The story begins with Link as an adult (he is 16 years old in this game and will grow up as the game progresses)
- The village that appears in the pics is the first area in the game (as Kokiri Village in OoT)
- Controls are similar to those of OoT and Wind Waker
- The game's extension is 2 to 3 times bigger than Ocarina of Time
- The adventure can last up to 70 hours
- Horse battles will be a main part of the game
- Eiji Aonuma says: "Making the water transparent in this new Zelda as oposed to Wind Waker will allow us to give a realistic and more beautiful feel to the game and also open the game to a new subaquatic world"
- Z targetting found in OoT is again used (with the L button in the GC's controller)
- Jumping is again automatic
- Eiji Aonuma wants the graphical style to be close to manga-style (he thinks that the Link found in the SpaceWorld 2000 demo looked like a puppet and lacked personality)
het is dit spel waar ik naar uit kijk.quote:Op donderdag 5 mei 2005 01:02 schreef SlimShady het volgende:
Ik vond het vreemd dat er geen topic is geopend over deze spel.
Kijken jullie, net als ik, ook uit naar deze spel?
Het leukste vind ik klein én groot, zoals in OOTquote:Op donderdag 5 mei 2005 02:23 schreef YourMaster het volgende:
Het heeft de potentie om één van de beste spellen ooit te worden.
Het enige waar ik bang voor ben, is dat ze er teveel een paardrij-spel van maken.
Begrijp me niet verkeerd, ik was hartstikke blij met epona en het vechtsysteem daarop had best wat uitgebreider gemogen maar het moet wel een spel blijven waar je loopt door dungeon en niet voornamelijk rondrent met je paard. (zo'n fout hebben ze geloof ik ook wel eens met een bootje gemaakt)
Maar als pluspunt, weer lekker volwassen. Waarom ze link een klein jongetje hadden gemaakt weet ik echt niet. En het grootste pluspunt is natuurlijk dat het weer een zelda spel is!
Ik heb elk Zelda avontuur als magisch ervarenquote:Op donderdag 5 mei 2005 02:32 schreef YourMaster het volgende:
Toen ik OoT voor het eerst zag kreeg ik rillingen over mijn rug dat ze zo'n mooie reeks zo verpest hadden.
Nadat ik toch veel positieve geluiden hoorde, waaronder dat je groot werd heb ik mezelf voor dat eerste stukje heengeworsteld in het dorp, zo kinderlijk en walgelijk, maar de eerste dungeon was wel al aardig
Maar ik vond het pas echt een super spel worden toen ik volwassen werd. Toen zag ik pas link zoals link er altijd al uit had moeten zien.
En nu dus hopen dat deze zelda OoT overtreft.
Dat heeft te maken met her feit dat de zelda reeks uit Japan komt. Japan zit vol met verhalen en games over jonge jongens (Jaartje of 12, 13) Die erop uit moeten trekken, om een man te worden. Denk bijvoorbeeld , aan de pokemon series.quote:Op donderdag 5 mei 2005 02:23 schreef YourMaster het volgende:
Waarom ze link een klein jongetje hadden gemaakt weet ik echt niet.
fixed.quote:Op donderdag 5 mei 2005 02:12 schreef Deadl0ck het volgende:
[..]
het is dit spel waar ik naar uit kijk.
Als je met WW-style Windwaker-style bedoeld, ben ik het er niet mee eens.quote:Op donderdag 5 mei 2005 02:34 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik heb elk Zelda avontuur als magisch ervaren. Van mij mochten ze de nieuwe Zelda ook wel in WW-style doen, zag er echt verdomd goed uit, zo veel details
.
Je wordt dus daadwerkelijk fysiek ouderquote:# Het was min of meer al bekend, maar Link wordt, naarmate het spel vordert, groter. Hij groeit als het ware op.
# Link kan tijdens het lopen het gras om zich heen 'weghakken'.
# De zwangere vrouw, die je op één van de screens zag, woont in het dorpje en zal je 2 jaar later weer tegenkomen. Nu met de 2 jaar oude peuter op haar arm.
# Ganon zal een iets minder belangrijke rol in het spel innemen.
OOT was 64-bit, en deze wordt 128-bit. Zeer zeker worden de graphics vele malen beter.quote:Op donderdag 5 mei 2005 21:52 schreef Aram_NintendoDS het volgende:
Heb jij toevallig Majora's Mask wel eens gespeeld?
In mijn opinie was die op vele fronten beter dan Ocarina Of Time.
Origineel verhaal, betere graphics, levendigere wereld, moeilijkere dungeons, vernieuwende gameplay dus alles was wel nieuwer en anders dan OOT.
Lijkt me stug dat ze met de nieuwe Zelda game dan niet OOT kunnen over treffen.
Maarja, het blijft wel mijn mening.
TWW met zelda 1?? Dat klopt. Maar Zelda "reborn" met zelda 2?? D8 het niet. Eerder met TWW, maar dan in de OOT stijl. Zelda 2 is heeel wat anders.quote:Op donderdag 5 mei 2005 23:06 schreef Integrity het volgende:
www.gametrailers.com
Daar staat de zelda al eeuwen op. Je kunt de Windwaker vergelijken met Zelda 1 en deze nieuwe Zelda met Zelda 2 (beide voor de NES). Ik vind Nintendo er ontzettend goed in geslaagd om de 8-bit constructies in 3D weer te geven, erg ERG goed.
OOT is niet tevergelijjken met 1 vd NES versies.. ook nie qua stijl.quote:Op donderdag 5 mei 2005 23:43 schreef BMH het volgende:
[..]
TWW met zelda 1?? Dat klopt. Maar Zelda "reborn" met zelda 2?? D8 het niet. Eerder met TWW, maar dan in de OOT stijl. Zelda 2 is heeel wat anders.
Ah, op die manier..quote:Op vrijdag 6 mei 2005 00:19 schreef Integrity het volgende:
Het gaat om het thema, die ridders die je met een dash moet doodmaken komen rechtstreeks uit de kastelen van zelda 1. Dat is 1 voorbeeld ervan.
Dat heb je mooi gezegd, alleen daarmee maak je dus ook weer onderscheid tussen ocarina, majora en windwaker (want die zijn 3D). Horen zelda 1, 3 en 4 bij hetzelfde genre en kun je er de GBA versies en de gamecubeversie van 4swords ook onder scharen. Dus in dat geval zou de nieuwe zelda nooit de gameplay van voor de nintendo 64 kunnen krijgen, nietwaar?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 09:47 schreef BMH het volgende:
Ik denk altijd in gameplay. En de gameplay van Zelda 2 wijkt af van alle delen in de serie.
ik denk ook dat het merendeel zeldafans zelda 2 de slechtste vind. de puzzels zijn niet zo typisch zelda als bijna alle volgende delen (dus sleutel zoeken, deur open, kist open -> nieuw item, gebruik nieuw item etc etc).quote:Op vrijdag 6 mei 2005 09:47 schreef BMH het volgende:
Ik denk altijd in gameplay. En de gameplay van Zelda 2 wijkt af van alle delen in de serie.
laat maarquote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vind dit een heel mooie screen:
[afbeelding]
vechtstijl van PoP?? ik hoop het nietquote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:08 schreef RaymanNL het volgende:
ja, het lijkt me echt een heel cool spel. Ik dacht dat ik het al ergens eerder had gezegt maar het lijkt mij tof als het spel de vechtstijl van PoP heeft, want dat is echt zwaar OK
Het spel zal hetzelfde spelen als WW, het is immers met dezelfde engine gemaakt en je kan dat ook zien in de trailersquote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:08 schreef RaymanNL het volgende:
ja, het lijkt me echt een heel cool spel. Ik dacht dat ik het al ergens eerder had gezegt maar het lijkt mij tof als het spel de vechtstijl van PoP heeft, want dat is echt zwaar OK
Dat vechten was ook wel cool ja! Ik ben beniewd of het wat word, omdat ik nbog steeds te lui ben om OoT te spelenquote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Het spel zal hetzelfde spelen als WW, het is immers met dezelfde engine gemaakt en je kan dat ook zien in de trailers
Ik ben onder de indruk van de schaduwen. Alleen de grond (weg, gras, zand, etc) vind ik minder (realistisch).quote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vind dit een heel mooie screen:
[afbeelding]
Van het Gnl forum!quote:]Hebben jullie de nieuwste info al gelezen uit de bladen? Je kunt dus per paard maar ook nog de waterwereld per boot verkennen! En nog meer van deze dingen. Deze game gaat gewoon ownen.
http://www.1up.com/do/feature?cId=3140040quote:I try to steal one of their big boar rides but can't, and Aonuma explains you'll only be able to do that at certain times, or with certain animals.
Waar lees je dat ?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 13:49 schreef BMH het volgende:
De officele titel: Legend of Zelda: Bloodfeast
heb ik een keus?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 14:09 schreef speknek het volgende:
Zou je iets minder willen baggeren BMH, best als je er veel over wil praten, maar je zet wel heel veel non-posts de laatste tijd.
Als je een 100hz tv hebt moet je gewoon 60hz aankunnen. De cube RGB kabel laat 60hz beelden beter zien.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 14:17 schreef Integrity het volgende:
http://cube.ign.com/articles/613/613714p1.html
Zei ik toch, vergelijkbaar met Zelda 2. Windwaker is vergelijkbaar met Zelda 1, dit artikel beaamt dit. Hey ff een vraagje, ik heb die collectors disk van Zelda voor de Gamecube, maar heb een 100 Hz tv. 60 Hz beeld scrambled en nu kan ik dus de spellen niet spelen op mn cube. Iemand suggesties om het beeld toch scherp te krijgen in normaal Nederlands?
Dus Matt bevestigd dat Link in een wolf kan veranderen?quote:What I'm most intrigued by, however, is the wolf mechanic. Link changes into the beast. I don't know how this plays into the storyline or the adventure, but I'm really, super psyched to give this mechanic a try. I can just imagine running around huge worlds on all fours, howling at the moon. I wonder if Link will be forced into a change when the moon shows itself? Maybe he's cursed. Perhaps the storyline is influenced by the movie Ladyhawke. In that film, the hero of the story turned into a wolf by night and the woman he was in love with turned into a hawk by day. The two of them could only see each other in human form for a split second before one of them turned into an animal. How cool would it be if the Link and Zelda dynamic functioned in a similar way? I really can't wait to find out if it runs that deep or if Link can merely change into the wolf whenever players desire. Either way, I'm itching to try it out.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |