Idd, Air Anatolia is ook Fly Air geworden. Dus als je straks met de nieuwe maatschappij Attaturk Air vliegt, weet je hoe laat het is...quote:Op donderdag 12 mei 2005 14:31 schreef HarigeKerel het volgende:
Onur Air zet gewoon een nieuwe BV op en zo zit je met je ticket gewoon weer in een Onur kist![]()
hoop hetquote:Op donderdag 12 mei 2005 19:06 schreef Gerard-Joling het volgende:
Dat schijnt een prima maatschappij te zijn???
Op Luchtvaartnieuws. Het stond niet in de Telegraaf.quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:33 schreef Gert het volgende:
[..]
op luchtvaartnieuws.nl:
SCHIPHOL - De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air, die de afgelopen weken vel is bekritiseerd vanwege technische incidenten, is door vliegtuigbouwer Airbus onderscheiden met een Award of Excellence als gebruiker van de Airbus A321-vloot. Dit meldt een verslaggever van ochtendkrant De Telegraaf vandaag (12 mei).
Niks hetze dus. Dit wordt ook netjes gemeld.
Wat stond niet in de Telegraaf? Bedoel je dat bericht dat Onur Air van Airbus een onderscheiding, de Award of Excellence, heeft gekregen? Want dat staat op pagina 3 van vandaag. Ik heb net de digitale versie nog gecheckt.quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:15 schreef Douwe het volgende:
[..]
Op Luchtvaartnieuws. Het stond niet in de Telegraaf.
Nou ja, de Inspectie Verkeer en Waterstaat vindt dat gelukkig van niet. Wat denk je nou? Dat ze de landingsrechten voor de lol intrekken? Moet er eerst een vliegtuig neerstorten?quote:Ik blijf het nog steeds enorm overdreven vinden.
Dan heb ik dat over het hoofd gezien, sorry. Het ging me meer over dat het KLM incident van gisteren (afgebroken start, brandende motor?) nergens terug te vinden was. Waarom? Is dat minder erg dan een brandende motor bij Onur Air?quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:28 schreef schatje het volgende:
[..]
Wat stond niet in de Telegraaf? Bedoel je dat bericht dat Onur Air van Airbus een onderscheiding, de Award of Excellence, heeft gekregen? Want dat staat op pagina 3 van vandaag. Ik heb net de digitale versie nog gecheckt.
[..]
Denk je niet dat de IVW onder druk stond? Na al die berichten in de media móesten ze wel, willen ze hun eigen geloofwaardigheid niet schaadden.quote:Nou ja, de Inspectie Verkeer en Waterstaat vindt dat gelukkig van niet. Wat denk je nou? Dat ze de landingsrechten voor de lol intrekken? Moet er eerst een vliegtuig neerstorten?
KLM een landingsverbod? Dan ligt heel Schiphol op zn gat, zie wat er een paar jaar geleden gebeurde in Brussel en Zürich.quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:48 schreef schatje het volgende:
Natuurlijk is dat KLM incident niet minder erg en als dat soort incidenten meerder malen voorkomen zal dat ook worden opgepikt door de media. Tevens hangt de KLM dan ook een landingsverbod boven het hoofd als ze in gebreke zullen blijven. Daar ben ik van overtuigd.
Wat denk je? Als de media maar blijft, en blijft, en blíjft schrijven dat Onur Air hier weer problemen heeft, dan weer daar... Dan komt er toch op een gegeven moment ook publieke druk op een dergelijke organisatie?quote:Het argument dat IVW onder druk stond en daarom wel moesten ingrijpen is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Ik heb er vertrouwen in dat ze bekwaam en onafhankelijk hun werk doen.
Nee, het gaat erom dat er geen enkele krant het nieuws meldt dat er op Heathrow een KLM Boeing met een vastgelopen wiellager, die drie uur lang stil stond op één van de twee landingsbanen van Heathrow, waardoor er meer reizigers dan Onur in een jaar vervoert, te maken kregen met vertragingen. Een incident dat ook te maken heeft met te weinig onderhoud overigens...quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:28 schreef schatje het volgende:
Wat stond niet in de Telegraaf? Bedoel je dat bericht dat Onur Air van Airbus een onderscheiding, de Award of Excellence, heeft gekregen? Want dat staat op pagina 3 van vandaag. Ik heb net de digitale versie nog gecheckt.
Elke maatschappij heeft dergelijke incidenten, maar het gaat natuurlijk om de tendéns. KLM is zo enorm veel groter dan Onur, je kunt die incidenten niet gewoon maar tegen elkaar afzetten. Als KLM verhoudingsgewijs net zoveel incidenten zou genereren als Onur, dan was het elke dag wel een keer of 15 raak.quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:56 schreef Douwe het volgende:
KLM heeft de laatste tijd meerdere incidenten gehad. Overshoot in Barcelona? Een afgebroken start, hier en daar? Vertragingen door technische problemen? Je kunt wel zeggen dat dit allemaal 'minor' is, maar het is net zo 'minor' als Onur Airs problemen. Die vallen in exáct dezelfde categorie!
Onur Air voert binnen Turkije toch low cost vluchten uit?quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:29 schreef DutchTrain het volgende:
Wat mij ook nog erg verbaasd in deze discussie is ook dat er gekozen is voor het woord 'prijsvechters'. Onur wordt een Turkse prijsvechter genoemd en niet 'chartermaatschappij'. Dit wordt zo consequent door het ANP en het Ministerie gebruikt en zorgt daarmee ook voor het in diskrediet brengen van maatschappijen die echt als prijsvechter worden aangeduid als Easyjet, RyanAir etc.
Nee, jij VINDT Onur een veilige maatschappij. Dat het geen veilige maatschappij is is allang wel gebleken.quote:Onur is een veilige Maatschappij
Noem jij de feiten dan maar waaruit is gebleken dat Onur geen veilige maatschappij isquote:Op donderdag 12 mei 2005 23:29 schreef Jaguarized het volgende:
Nee, jij VINDT Onur een veilige maatschappij. Dat het geen veilige maatschappij is is allang wel gebleken.
Nou, de Telegraaf meldt het wel, weliswaar niet de krant zelf, maar wel de site die druk wordt bezocht.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:08 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, het gaat erom dat er geen enkele krant het nieuws meldt dat er op Heathrow een KLM Boeing met een vastgelopen wiellager, die drie uur lang stil stond op één van de twee landingsbanen van Heathrow, waardoor er meer reizigers dan Onur in een jaar vervoert, te maken kregen met vertragingen. Een incident dat ook te maken heeft met te weinig onderhoud overigens...
bronquote:KLM-toestel blokkeert start- en landingsbaan Heathrow
LONDEN/AMSTELVEEN - Een KLM-vliegtuig blokkeert een van de twee start- en landingsbanen op de luchthaven Heathrow bij Londen. De baan is gesloten en gaat weer open zodra het KLM-vliegtuig is verwijderd. Er zijn aanzienlijke vertragingen ontstaan, aldus KLM woensdag.
De Boeing 767-300 stond op het punt naar Amsterdam te vertrekken. Tijdens het taxiën ging een van de remmen spontaan werken. Niemand raakte gewond. De 106 passagiers hebben het toestel inmiddels verlaten. Ze vertrekken met de volgende vlucht naar Schiphol.
Goed punt!quote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:19 schreef schatje het volgende:
[..]
Nou, de Telegraaf meldt het wel, weliswaar niet de krant zelf, maar wel de site die druk wordt bezocht.
[..]
bron
Waar haalt Martinair de capaciteit vandaan? Ik neem aan dat ze niet zomaar even 7000 mensen kunnen ophalen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:10 schreef Gert het volgende:
[b]Martinair haalt gestrande passagiers op
Nou dat kan omdat die 'vlucht' van de KLM nog niet eens in de lucht was. Dus dat kon ook moeilijk een horrorvlucht zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:31 schreef Douwe het volgende:
Goed punt!
Zullen we even het verschil bekijken? Voorpagina met in de kop 'horrorvlucht', of ergens weggemoffeld op een site. Hoe kan dat?
Daar hebben we de complot-theorie weer. Maar ondertussen blijf je het feit maar negeren dat De Telegraaf op een prominente plaats heeft vermeld dat Onur Air een prijs heeft gewonnen wegens het goede onderhoud.quote:Is de KLM onze nationale trots, en doen we net alsof onze neus bloed? Is dit een manier om concurrentie uit de markt te drukken (KLM heeft een aandeel in Martinair, en is eigenaar van Transavia).
Bagatelliseren hoor, dit. Als Onur Air niet aan de lopende band problemen had gehad met hun toestellen, was er geen aanleiding geweest om ze aan te pakkken. Ze hebben het aan zichzelf te wijten.quote:En dit alles terwijl er nog helemaal niks mis is met Onur Air! Het énige wat ze eventueel aan te rekenen valt is dat ze twijfelachtige L1011 vliegtuigen inzetten, met een twijfelachtige staat van dienst. Verder is er NIETS hard te maken tegen Onur Air.
Nou, ik wil als abonnee (nou ja, mijn man) van de Telegraaf morgen wel even een kijkje nemen in het uitgebreide archief van de Telegraaf om te kijken hoeveel zoekresultaten de KLM oplevert. Ik herinner me in ieder geval incidenten van de KLM die in de krant hebben gestaan.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:31 schreef Douwe het volgende:
[..]
Goed punt!
Zullen we even het verschil bekijken? Voorpagina met in de kop 'horrorvlucht', of ergens weggemoffeld op een site. Hoe kan dat? Is de KLM onze nationale trots, en doen we net alsof onze neus bloed? Is dit een manier om concurrentie uit de markt te drukken (KLM heeft een aandeel in Martinair, en is eigenaar van Transavia).
Juistquote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:51 schreef Gert het volgende:
Je gaat trouwens ook helemaal niet in op mijn schaalgrootte-argument. Als KLM in verhouding even vaak een storing aan een vliegtuig zou hebben, dan zou het vele malen per dag raak zijn. Je kunt er op rekenen dat KLM dan net zo goed hard aangepakt zou worden.
Het klinkt dus allemaal logisch, en je weet dus waar je aan begint als je voor een kwartje op de eerste rij wilt zittenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 01:11 schreef kikoooooo het volgende:
Dat ze de vliegtuigen in Kirzigië registeren zegt volgens mij al genoeg
Waarschijnlijk huren ze dezelfde vliegtuigen als Onur.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:33 schreef Douwe het volgende:
[..]
Waar haalt Martinair de capaciteit vandaan? Ik neem aan dat ze niet zomaar even 7000 mensen kunnen ophalen.
Maak er maar 13 jaar van.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 01:15 schreef Porto het volgende:
[..]
en dit terwijl meuk als onur/fly/phuket air net een jaar of 1/2/3? vliegen en al bijna net zo veel problemen hebben hebben gehad in deze korte tijd..
quote:En verder: "Al Sinds 1992 voert Onur Air vluchten uit tussen Turkije en diverse Europese landen en daarbij hebben zich tot dusver geen serieuze incidenten voorgedaan. Als zich iets voordeed heeft ons personeel steeds adequaat en professioneel gehandeld. Dat geldt zowel voor de terugkeer naar Schiphol op 3 mei 2005 als voor het afbreken van de start in Turkije op 11 mei. Wij accepteren het aangezegde verbod dan ook niet en beraden ons op de te nemen stappen."
Maar wat voeg je nou eigenlijk toe aan mijn argument, behalve dan wat ongeverifieerde dubieuze getallen?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 01:15 schreef Porto het volgende:
[..]
Juistkijk KLM heeft al (pak em beet) 40 jaar lang dag in dag uit vluchten vanaf schiphol en dus laten we zeggen van de miljoenen landingen oa een paar keer problemen gehad (cijfers kloppen niet helemaal maar is voorbeeld) en dit terwijl meuk als onur/fly/phuket air net een jaar of 1/2/3? vliegen en al bijna net zo veel problemen hebben hebben gehad in deze korte tijd.. {etc}
Waarom stond de afgebroken start van Onur Air in Antalya dan wel in de krant? Alleen maar omdat die toevallig ook nog een klapband kreeg?quote:Nou dat kan omdat die 'vlucht' van de KLM nog niet eens in de lucht was. Dus dat kon ook moeilijk een horrorvlucht zijn.
Valt moeilijk te negeren, toch? Heb er alleen weinig op te zeggenquote:Daar hebben we de complot-theorie weer. Maar ondertussen blijf je het feit maar negeren dat De Telegraaf op een prominente plaats heeft vermeld dat Onur Air een prijs heeft gewonnen wegens het goede onderhoud.
'Aan de lopende band problemen'. Het enige waar ik van weet is één rejected take off in Antalya (de aanleiding voor het vliegverbod) en een brandende motor door een birdstrike. Verder kan ik me op het Eelde incident weinig problemen met Onur Air voor de geest halen?quote:Bagatelliseren hoor, dit. Als Onur Air niet aan de lopende band problemen had gehad met hun toestellen, was er geen aanleiding geweest om ze aan te pakkken. Ze hebben het aan zichzelf te wijten.
Je gaat trouwens ook helemaal niet in op mijn schaalgrootte-argument. Als KLM in verhouding even vaak een storing aan een vliegtuig zou hebben, dan zou het vele malen per dag raak zijn. Je kunt er op rekenen dat KLM dan net zo goed hard aangepakt zou worden.
Natuurlijk, de overshoot van het KLM vliegtuig in Barcelona zal er wel instaan. Maar ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iets in de Telegraaf mogen lezen over een afgebroken start van een KLM vliegtuig. Waarom staat die afgebroken start van Onur Air er wel in dan?quote:Nou, ik wil als abonnee (nou ja, mijn man) van de Telegraaf morgen wel even een kijkje nemen in het uitgebreide archief van de Telegraaf om te kijken hoeveel zoekresultaten de KLM oplevert. Ik herinner me in ieder geval incidenten van de KLM die in de krant hebben gestaan.
Dat doet Star Air, niet Onur Air. Onur Air had deze vliegtuigen alleen ingehuurd omdat ze capaciteitsproblemen hadden.quote:Dat ze de vliegtuigen in Kirzigië registeren zegt volgens mij al genoeg
Over Phuket Air zei ik ook niks, toch? Ik verdedig alleen Onur Airquote:Zohey had geen idee anyway Phuket air is wel nieuw
Ga dan alleen in op het aantal incidenten van Onur Air... ik weet er echt niet meer!quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:12 schreef Gert het volgende:
Pfff.. weet je...
Ik heb er geen zin meer in. [afbeelding]
Het begint een beetje op doordrammen te lijken dit.
Alle argumenten zijn nu wel uitgewisseld.
Jouw informatie klopt i.i.g nietquote:Op donderdag 12 mei 2005 13:04 schreef Gert het volgende:
Ik heb even hun vloot bekeken, ze hebben dus precies twee A321's.
Oohh... je bedoeld McDonnell Douglas in plaats van McDonald Douglas?quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:16 schreef Douwe het volgende:
[..]
KLM vliegt ook met vliegtuigen van die vliegtuigbouwer. Is dat zo raar?
Telegraafquote:Turkije wil opheldering vliegverbod Onur Air
DEN HAAG - De Turkse regering mengt zich in de discussie over het vliegverbod voor Onur Air. Turkije heeft om opheldering gevraagd over het vliegverbod dat de Nederlandse Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) donderdag de Turkse luchtvaartmaatschappij voor een maand oplegde.
Ook bij het ministerie van Buitenlandse Zaken is een verzoek ingediend om bemiddeling via diplomatieke weg voor een spoedige oplossing van de problemen. Een woordvoerder van Buitenlandse Zaken bevestigde vrijdag dat zowel met de Turkse vertegenwoordigers in Nederland als met de autoriteiten in Turkije overleg gaande is.
Directeur Y. Sen van het Turks Verkeersbureau in Den Haag is bij de gesprekken met de Nederlandse autoriteiten, waaronder ook het ministerie van Verkeer en Waterstaat, betrokken. Volgens Sen gaat het overleg dinsdag verder. Zij hoopt dat het vliegverbod kan worden opgeheven.
Het Turkse ministerie van Transport stelde vrijdag in een persverklaring dat de controle van toestellen, het personeel en het management van de Turkse vliegmaatschappijen geheel verloopt volgens nationale en internationale regels. "Als resultaat van deze controles zijn er zowel bij Onur Air als bij andere Turkse maatschappijen geen gebreken aan het licht gekomen die een risico zouden vormen voor de veiligheid tijdens de vlucht."
Hamit Cankut Bagana, president-directeur van Onur Air, beschuldigt de IVW van een oneerlijke behandeling. Bagana stapt zelfs naar de rechter als de Nederlandse autoriteiten niet met een goede uitleg voor de vliegverboden komen. De IVW ziet een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet. " We kunnen ons besluit staven met bewijzen", zei een woordvoerder.
Onur Air kreeg het verbod wegens de vele incidenten met de vliegtuigen. Het geldt een maand. In die tijd moet de Turkse onderneming haar leven beteren.
Ondertussen dreigen touroperators in Nederland Onur Air met een schadeclaim. Reisorganisaties als Corendon en Oad houden de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk voor de chaos die door het vliegverbod is ontstaan. De vluchten van duizenden reizigers moeten omgeboekt worden. Voor in ieder geval de komende dagen is dat gelukt. Daarmee waren wel hoge kosten gemoeid.
Corendon zou de rest van het zomerseizoen ongeveer duizend mensen per week met Onur Air laten vervoeren. Volgens directeur A. Ulsu van de reisorganisatie is inmiddels een contract gesloten met Transavia om deze vluchten over te nemen, maar de luchtvaartmaatschappij zelf zegt dat daar nog over wordt onderhandeld.
Volgens de directeur van Onur Air in Nederland, E. Aksak, zitten 8000 tot 9000 reizigers in Turkije die de komende dagen naar Nederland zouden vertrekken. Voor duizend tot 2000 passagiers moet volgens hem nog een oplossing worden gevonden.
De totale schade voor Corendon bedraagt volgens Ulsu "misschien wel 1 miljoen euro". Hij is van plan het geld van Onur Air terug te eisen. Een jurist bekijkt welke stappen mogelijk zijn. Ulsu heeft geen hoge verwachtingen van een claim. "Misschien zegt Onur Air wel dat er sprake is van overmacht."
Directeur L. Frankenhuis van Oad kon niet zeggen hoeveel schade zijn bedrijf heeft opgelopen, maar het gaat om een fors bedrag. Oad brengt dit jaar ongeveer 170.000 mensen naar Turkije, van wie ongeveer 15.300 met Onur Air zouden vliegen.
Frankenhuis maakt zich zorgen over de toekomst van Onur Air. De maatschapppij mag niet meer naar Nederland en Duitsland vliegen. "Dat is dodelijk voor een airline. Het maakt de positie van het bedrijf er niet gemakkelijker op." Aksak schatte vrijdagavond dat de maatschappij zal overleven en dat de schade tot enkele miljoenen euro's voor het bedrijf oploopt.
Ja, fly air is heel slecht. Heb een keer de fout gemaakt om met het toenmalige air holland naar Kenya te willen vliegen. Na een flinke vertraging (zonder informatie voorziening) werden we in een toestel van fly air gepropt. De ellende was toen nog maar net begonnen want de stoelen waren krap, het personeel was erg slecht (sprak geen Engels) en opeens vlogen we om via Turkije waardoor de vlucht zeker 15 uur duurde. Overigens nog wel een (kleine) schadevergoeding weten te krijgen, maar ik vlieg voortaan alleen nog maar met fatsoenlijke maatschappijen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 22:18 schreef je-roen het volgende:
-Fly air verhaal-
Wat een onzin, dat weet je nooit zeker. Net zo min als dat je zeker weet dat het bij Onur of Fly air mis gaat.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 22:18 schreef je-roen het volgende:
Dit jaar gaan we met transavia.. wel wat duurder, maar dan weet je wel zeker dat je aan 1 stuk over komt..![]()
Hmmz, ik hoorde ook al dat op zijn minst twee toestellen die naar Charleroi vlogen ook al af te rekenen hadden met technische problemen... Toeval ;-)quote:
www.airfleets.netquote:Op maandag 16 mei 2005 20:10 schreef Griffintje het volgende:
Euhm, als ik die site van Onur Air moet geloven hebben ze: 5 MD-88, 5 A-321 en 2 A-300.
Als ik vervolgens de registraties check op airliners.net dan kom ik tot de vaststelling dat er maar 2 A321 's bij zitten en de rest A300's zijn.
Kennen ze het verschil niet ofzo?![]()
Trouwens op de site zelf staat:
TC-ONJ A-321 09-07-1996
TC-ONK A-300B4 09-09-1996
TC-ONL A-300B4 09-09-1996
TC-ONM MD-88 07-05-1997
TC-ONN MD-88 07-05-1997
TC-ONO MD-88 09-05-1997
TC-ONP MD-88 03-06-1997
TC-ONR MD-88 27-06-1997
TC-ONS A-321 01-07-1998
TC-ONT A-300B4 27-11-2000
TC-ONU A-300B4 28-03-2000
TC-ONY A-300B4 11-12-2001
TC-OAA A-300/600 25-06-2002
TC-OAB A-300/600 23-06-2002
En deze info klopt weer wel.
haha, en dan word dat vliegverbod misschien verkort, wat een grap zeg.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:54 schreef Griffintje het volgende:
[..]
Hmmz, ik hoorde ook al dat op zijn minst twee toestellen die naar Charleroi vlogen ook al af te rekenen hadden met technische problemen... Toeval ;-)![]()
Die hebben immers geen onderhoud nodigquote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:22 schreef Flyingdutchman het volgende:
Ze moeten gewoon de A321's snel afgeleverd krijgen van Airbus dan is al het gezeur over.
Dag slimpiequote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:32 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Die hebben immers geen onderhoud nodig![]()
Ale Gertjequote:
Ja en ik ga morgen naar Marsquote:Die A320's daar hebben ze nooit problemen mee. En ze hebben van Airbus niet voor niets een Award gekregen m.b.t. maintenaince
quote:12-05-2005
SCHIPHOL - De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air, die de afgelopen weken fel is bekritiseerd vanwege meerdere incidenten, is door vliegtuigbouwer Airbus onderscheiden met een Award of Excellence als gebruiker van de Airbus A321. Dit meldt een verslaggever van dagblad De Telegraaf vandaag (12 mei).
De onderscheiding komt op een bijzonder moment. De Nederlandse overheidsorganisatie Inspectie Verkeer en Waterstaat maakte deze week bekend dat Onur Air een vliegverbod wordt opgelegd als er nog één serieuze tekortkoming wordt vastgesteld.
Bull. Ligt aan de maatschappij.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:39 schreef Flyingdutchman het volgende:
Iedereen denkt/weet dat die A300's vaak een euvel hebben.
Alle 300's grounden. Good thinking.quote:Zet ze niet in, dan krijg je dat gezeur ook niet.
Hmm dan mis ik wat data op hun eigen site...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:56 schreef EagleJ het volgende:
[..]
www.airfleets.net
De oudste A300 in de vloot is uit 1976, de jongste is onlangs overgenomen van Lufthansa en komt uit 1996. Totaal 10 A300's. De data die hierboven staan zijn de data van toevoeging aan de Onur Air-vloot, niet de data van de eerste vlucht van de toestellen.
Verder hebben ze 2 A320's, 8 A321's, en 5 MD-80/90's.
Zie deze link en deze link voor alle toestellen.
wanneer en hoe heb je dit ontvangen?quote:Op maandag 16 mei 2005 14:22 schreef Gerard-Joling het volgende:
Wat D reizen ons nu meedeelt over onze reis van 23 juli:
Evenementsreizen/ D-tours:
U kunt kosteloos omboeken naar een andere luchtvaartmaatschappij (indien beschikbaar) of bestemming. Ook bij Evenementsreizen/D-tours gelden de ANVR voorwaarden bij annuleren.
Omboeken naar ander vliegtuig zal lastig gaan aangezien het voor het verbod al niet meer mogelijk was. Andere bestemming bij d tours hebben we al bekeken maar er is niet echt veel (lees; geen) keus meer.
Lastig alemaal
Oh idd! Mijn voorhoofd knalde er bijna uit. Dat deed echt pijn!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:16 schreef dutchdevil het volgende:
ca. 5 jaar geleden met Air Anatolia gevlogen. Dat doe ik nooit meer. Slecht vliegtuig en luchtdruk in cabine was op zowel de heen als de terugreis niet goed waardoor je de hele vlucht en nog een tijd erna last van oorpijn had.
Staat op www.dreizen.nl onder het kopje "informatie over Onur air" Hier vind je hoe elke touroperator (ook OAD) met dit probleem omgaat.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:26 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
wanneer en hoe heb je dit ontvangen?
Wij hebben ook geboekt bij D-Reizen, en de reis wordt verzorgd door Oad. We vliegen 22 juni al namelijk, en wij hebben niets gehoord?
Zerg Geeeeer, het zal toch niet zo zijn dat je dit soort reisjes afwijst hè Geeeeeer?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:46 schreef Gerard-Joling het volgende:
Staat op www.dreizen.nl onder het kopje "informatie over Onur air"
Het enige verschil is dat je bij de een hooguit misselijk wordt van het eten, maar bij de ander een of andere dodelijke voedselvergiftiging krijgt.quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:29 schreef syc-m het volgende:
Het is gewoon net een verschil tussen een snackbar een een luxe restaurant.
Eenschquote:
Ja je geloof toch serieus niet turbulentie.nl? deze site klopt echt van geen kantquote:Op woensdag 18 mei 2005 01:00 schreef veejay het volgende:Moet je voor de grap eens op www.turbulentie.nl kijken wat voor horror verhalen mensen over "OH NO!!!! Air" posten![]()
Het is heel simpel. Je moet je afvragen of D-Reizen je geen alternatief KAN aanbieden of niet WIL aanbieden. Indien ze het niet kunnen dan is daar een reden voor. Als bijvoorbeeld de 2e luchtvaartmaatschappij vol zit moeten ze naar de 3e of 4e gaan.quote:Op woensdag 18 mei 2005 19:18 schreef Gerard-Joling het volgende:
D-reizen geeft het volgende aan op haar website wat betreft de situatie met Onur air en wat D-tours hiermee doet:
Evenementsreizen/ D-tours:
U kunt kosteloos omboeken naar een andere luchtvaartmaatschappij (indien beschikbaar) of bestemming. Ook bij Evenementsreizen/D-tours gelden de ANVR voorwaarden bij annuleren.
Zodra dit bekend werd hebben we meteen geprobeerd om te boeken naar Transavia, de 2e maatschappij waarmee D-tours op Turkije vliegt. Echter werd ons medegedeeld dat overboeken totaal niet meer mogelijk is aangezien alles in de maand Juli bij Transavia al vol is.
Nu dragen ze een oplossing aan die ze niet kunnen waarmaken? We willen graag naar Marmaris en geen andere bestemming (is ook bekeken maar er is niks leuks meer!). Dan zou ons alleen een annuleren resten. Echter kost ons dit ruim 530 euro. Ruim 100 euro de man dus.
Nou mijn vraag: D-tours kan ons geen alternatief bieden. Hebben wij dan het recht om niet te gaan betalen? Er is tot nu toe alleen een kleine aanbetaling van 153 euro gedaan. De rest (506 euro PP) moet voor 28 mei betaald zijn.
Wij zijn het er dus niet mee eens dat D-tours ons geen alternatief kan aanbieden en weigeren dan ook te betalen. Kan D-tours ons iets maken of staan wij in ons recht?
Iemand die hier verstand van heeft??? Thnxs!
Er vliegen meer maatschappijen op Turkije dan Onur en Transavia. Denk aan Martinair, Turkish en wellicht ook KLM. Dat een ticket voor 1 van die maatschappijen duurder is dan een ticket voor een lowbudget maatschappij is dan het probleem van D-Reizen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 19:44 schreef Gerard-Joling het volgende:
Ze hebben ons het omboeken aangeboden, terwijl dit al niet meer mogelijk was. Die zat vol. Nu hebben de keuze uit annuleren of met Onur.
Ze bieden geen 3e maatschappij aan is dat dan niet WILLEN aanbieden? Bedoel je dat, dus staan we in ons recht?
Wanneer jij met onur gaat, is alles daar (hopelijk) verbeterdquote:Op woensdag 18 mei 2005 20:05 schreef kikoooooo het volgende:
wij gaan gewoon lekker met onur
het interesseert me geen fuck, en als ik t niet overleef, jammer dan
Leuk. Ik denk dat het dringend tijd wordt om die nationale luchtvaartinspectie af te schaffen en dat op Europees niveau te regelen.quote:Onur door personeelsgebrek
De verstrengde controles op de vliegtuigen van de Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air blijven in België in dode letter. De controles werden ingevoerd na het vliegverbod voor de maatschappij in Nederland. Reden is het personeelsgebrek.
Personeelsgebrek
Het directoraat-generaal van de luchtvaart zegt dat het onmogelijk is alle vliegtuigen te inspecteren. "We beschikken niet over voldoende personeel", zegt Hugo Spruyt van het directoraat in de krant. Federaal minister van Mobiliteit Renaat Landuyt had aangekondigd dat alle toestellen van Onur Air gecontroleerd zouden worden. Normaal gebeuren de controles steekproefsgewijs.
Onbereikbaar
De minister was woensdag niet bereikbaar voor commentaar. Van de Onur Air-toestellen die wel gecontroleerd werden in België, kregen er twee rood licht: bepaalde onderhoudswerken moeten dringend worden uitgevoerd voordat de vliegtuigen weer in België mogen landen.
Vliegverbod
Onur Air kreeg vorige een maand vliegverbod in Nederland omdat twee vliegtuigen de termijn voor technisch nazicht hadden overschreden. Vervolgens sloten ook Duitsland, Frankrijk en Zwitserland hun luchtruim voor Onur Air. Dinsdagavond landden nog twee toestellen van de Turkse maatschappij op Oostende.
Omdat een hoop sukkels bij het a.s. referendum NEE gaan stemmen wegens zaken die er niets mee te maken hebben (omdat ze tegen Balkenende zijn bijv), zou ook dit nog weleens lang een landelijke aangelegenheid kunnen blijven ipv een Europese.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:08 schreef Griffintje het volgende:
Leuk. Ik denk dat het dringend tijd wordt om die nationale luchtvaartinspectie af te schaffen en dat op Europees niveau te regelen.
Omdat maatschappijen als Onur Air extreem lage prijzen voor hun stoelen rekenen. In de reisbranche draait het (net als in alle andere branches) om marge.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:11 schreef Erik-19 het volgende:
Ik vind het vooral vreemd dat Nederlandse "gerenommeerde" reisorganisaties zich steeds weer inlaten met maatschappijen die (laten we het netjes houden) op het randje zijn.
Niets meer, want het bestaat niet meer.. heet nu ArkeFly.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:08 schreef stess het volgende:
wat is er in vredesnaam mis met holland exel?
HA-RI-GE!quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:01 schreef HarigeKerel het volgende:
Knap dat je dat kan zien, vanuit Indonesie![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |