abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27102042
Ik ben donderdagavond teruggekomen met Inter, goeie maatschappij, toestellen zijn 3 jaar oud.
Maar dat had ik vantevoren ook wel opgezocht voor ik boekte. Bij ons in het hotel zaten ook plenty mensen die nog terugmoesten met Onur. Lekker vakantievieren als je van een week 4 dagen de race hebt vanwege de terugreis. Dan is je goedkope vakantie best wel duurkoop eigenlijk.
This is my world This is my planet And My Planet ROCKS
pi_27104124
Jullie zitten wel netjes Onur Air af te kraken hier, met zijn vieze eten etc.
Ik geef het zelf ook toe dat onur air een k*t maatchappij is net zoals fly air.
Maar dat willen die mensen zelf. betaal dan ook wat meer en stap in bij Sultan air of Turkisch Airlines. Top kwaliteit, niets minder dan bij KLM of Transavia
Jongens dat is gewoon kwaliteit, en niemand kan me wijsmaken dat het eten in een KLM lekker is!
Geen een vliegtuigfood smaakt.
En het betekent ook absoluut niet dat andere turkse maatschappijen net zoals onur air zijn.
Mensen hier willen weinig betalen en verwachten dan ook eerste klasse.
Het is gewoon net een verschil tussen een snackbar een een luxe restaurant.
Betaal meer en je krijgt meer.
En in Nederland gebeuren er ook zulke dingen, alleen Turkije heeft veel en veel meer vliegtuigen dus het valt ook veel en veel meer op.

Zo denk ik erover
Eerst denken, dan praten
pi_27104266
Donder op met je Spam.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_27104681
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 00:29 schreef syc-m het volgende:
Het is gewoon net een verschil tussen een snackbar een een luxe restaurant.
Het enige verschil is dat je bij de een hooguit misselijk wordt van het eten, maar bij de ander een of andere dodelijke voedselvergiftiging krijgt.

Mensen, het gaat hier niet om het eten! Ik geloof graag dat deze maatschappijen een aantal nieuwe, goed onderhouden vliegtuigen heeft. Maar het is toch ronduit schandalig dat ze een slecht onderhouden ransbak die 20 jaar geleden al verouderd was even inhuren om hun capaciteits problemen op te lossen

Het eten in een vliegtuig kan mij niets schelen, als ik van te voren weet dat ik niets te eten/drinken krijg... prima! Ik haal wel wat op de luchthaven voor die paar uurtjes. Maar als er bezuinigd wordt op onderhoud is dat een ronduit slechte zaak. Terecht dus dat ze niet mogen landen.

Moet je voor de grap eens op www.turbulentie.nl kijken wat voor horror verhalen mensen over "OH NO!!!! Air" posten
pi_27108187
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 00:29 schreef syc-m het volgende:

Zo denk ik erover
Eensch
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 01:00 schreef veejay het volgende:Moet je voor de grap eens op www.turbulentie.nl kijken wat voor horror verhalen mensen over "OH NO!!!! Air" posten
Ja je geloof toch serieus niet turbulentie.nl? deze site klopt echt van geen kant . Mensen zien allem dingen en kwalificeren dat als 'hoort niet' rare geluiden aan toestellen e.d. Kom op he, als je geen piloot, cabin crew of technicus bent kun jij niet horen of het goed of fout is.
pi_27108356
Natuurlijk zijn niet alle Turkse maatschappijen slecht, Inter Airlines is ook goed en Turks.
En de Turken vliegen zelf ook liever niet met Onur (Too cheap vinden ze dat en terecht).
Eten is onbelangrijk, daar vlieg je niet voor en meeste maatschappijen slaan bij dezelfde catering in hoor, KLM is evenmin te eten, tis maar net wat het menu is want de pasta bijvoorbeeld is beter te doen dan de hamburger met groenten.
Ik vind dat mensen die een vakantie boeken en nu met Onur Air in dr maag zitten, die zijn wel een beetje erg naief. Waarom zou je wel naar een kwaliteitshotel uitkijken en niet opletten waarmee je vliegt?
Vind dat laatste, onze veiligheid veel belangrijker. Wat heb je aan een mooi hotel als je nooit aankomt of dagenlang zit te stressen op je vakantie of je wel of niet veilig terug komt.
This is my world This is my planet And My Planet ROCKS
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:17:21 #282
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_27110716
Helemaal mee eens. We vinden het ook erg dom van ons. We kwamen er na de boeking pas achter. Toch wel vreemd dat het nergens bij het maken van de boeking stond, maar dat zijn ze ook niet verplicht. Ach ja in ieder geval wel iets van geleerd. Horen vanmiddag of er nog overgeboekt kan worden, vorige week was het al vol, dus verwacht er weinig van.
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  woensdag 18 mei 2005 @ 16:44:14 #283
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_27120823
Ik vind KLM voedsel prima te eten!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 18 mei 2005 @ 19:18:50 #284
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_27125665
D-reizen geeft het volgende aan op haar website wat betreft de situatie met Onur air en wat D-tours hiermee doet:

Evenementsreizen/ D-tours:
U kunt kosteloos omboeken naar een andere luchtvaartmaatschappij (indien beschikbaar) of bestemming. Ook bij Evenementsreizen/D-tours gelden de ANVR voorwaarden bij annuleren.

Zodra dit bekend werd hebben we meteen geprobeerd om te boeken naar Transavia, de 2e maatschappij waarmee D-tours op Turkije vliegt. Echter werd ons medegedeeld dat overboeken totaal niet meer mogelijk is aangezien alles in de maand Juli bij Transavia al vol is.

Nu dragen ze een oplossing aan die ze niet kunnen waarmaken? We willen graag naar Marmaris en geen andere bestemming (is ook bekeken maar er is niks leuks meer!). Dan zou ons alleen een annuleren resten. Echter kost ons dit ruim 530 euro. Ruim 100 euro de man dus.

Nou mijn vraag: D-tours kan ons geen alternatief bieden. Hebben wij dan het recht om niet te gaan betalen? Er is tot nu toe alleen een kleine aanbetaling van 153 euro gedaan. De rest (506 euro PP) moet voor 28 mei betaald zijn.

Wij zijn het er dus niet mee eens dat D-tours ons geen alternatief kan aanbieden en weigeren dan ook te betalen. Kan D-tours ons iets maken of staan wij in ons recht?

Iemand die hier verstand van heeft??? Thnxs!
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  woensdag 18 mei 2005 @ 19:23:34 #285
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_27125819
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 19:18 schreef Gerard-Joling het volgende:
D-reizen geeft het volgende aan op haar website wat betreft de situatie met Onur air en wat D-tours hiermee doet:

Evenementsreizen/ D-tours:
U kunt kosteloos omboeken naar een andere luchtvaartmaatschappij (indien beschikbaar) of bestemming. Ook bij Evenementsreizen/D-tours gelden de ANVR voorwaarden bij annuleren.

Zodra dit bekend werd hebben we meteen geprobeerd om te boeken naar Transavia, de 2e maatschappij waarmee D-tours op Turkije vliegt. Echter werd ons medegedeeld dat overboeken totaal niet meer mogelijk is aangezien alles in de maand Juli bij Transavia al vol is.

Nu dragen ze een oplossing aan die ze niet kunnen waarmaken? We willen graag naar Marmaris en geen andere bestemming (is ook bekeken maar er is niks leuks meer!). Dan zou ons alleen een annuleren resten. Echter kost ons dit ruim 530 euro. Ruim 100 euro de man dus.

Nou mijn vraag: D-tours kan ons geen alternatief bieden. Hebben wij dan het recht om niet te gaan betalen? Er is tot nu toe alleen een kleine aanbetaling van 153 euro gedaan. De rest (506 euro PP) moet voor 28 mei betaald zijn.

Wij zijn het er dus niet mee eens dat D-tours ons geen alternatief kan aanbieden en weigeren dan ook te betalen. Kan D-tours ons iets maken of staan wij in ons recht?

Iemand die hier verstand van heeft??? Thnxs!
Het is heel simpel. Je moet je afvragen of D-Reizen je geen alternatief KAN aanbieden of niet WIL aanbieden. Indien ze het niet kunnen dan is daar een reden voor. Als bijvoorbeeld de 2e luchtvaartmaatschappij vol zit moeten ze naar de 3e of 4e gaan.

Als ze geen alternatief willen aanbieden dan is het simpelweg weigering en komen ze hun beloften niet na. Doordat D-Reizen niet met een alternatief wil komen hoef jij ook niet de rest van het bedrag te voldoen omdat zij niet de mogelijkheid bieden tot het nemen van een alternatief. Ze komen immers hun beloften niet na.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 18 mei 2005 @ 19:43:10 #286
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_27126472
Zie hieronder
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  woensdag 18 mei 2005 @ 19:44:29 #287
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_27126507
Ze hebben ons het omboeken aangeboden, terwijl dit al niet meer mogelijk was. Die zat vol. Nu hebben de keuze uit annuleren of met Onur.
Ze bieden geen 3e maatschappij aan is dat dan niet WILLEN aanbieden? Bedoel je dat, dus staan we in ons recht?
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  woensdag 18 mei 2005 @ 20:04:09 #288
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_27127141
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 19:44 schreef Gerard-Joling het volgende:
Ze hebben ons het omboeken aangeboden, terwijl dit al niet meer mogelijk was. Die zat vol. Nu hebben de keuze uit annuleren of met Onur.
Ze bieden geen 3e maatschappij aan is dat dan niet WILLEN aanbieden? Bedoel je dat, dus staan we in ons recht?
Er vliegen meer maatschappijen op Turkije dan Onur en Transavia. Denk aan Martinair, Turkish en wellicht ook KLM. Dat een ticket voor 1 van die maatschappijen duurder is dan een ticket voor een lowbudget maatschappij is dan het probleem van D-Reizen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_27127193
wij gaan gewoon lekker met onur
het interesseert me geen fuck, en als ik t niet overleef, jammer dan
pi_27128845
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 20:05 schreef kikoooooo het volgende:
wij gaan gewoon lekker met onur
het interesseert me geen fuck, en als ik t niet overleef, jammer dan
Wanneer jij met onur gaat, is alles daar (hopelijk) verbeterd
  donderdag 19 mei 2005 @ 10:08:06 #291
99001 Griffintje
The Pinguin
pi_27141635
quote:
Onur door personeelsgebrek
De verstrengde controles op de vliegtuigen van de Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air blijven in België in dode letter. De controles werden ingevoerd na het vliegverbod voor de maatschappij in Nederland. Reden is het personeelsgebrek.

Personeelsgebrek
Het directoraat-generaal van de luchtvaart zegt dat het onmogelijk is alle vliegtuigen te inspecteren. "We beschikken niet over voldoende personeel", zegt Hugo Spruyt van het directoraat in de krant. Federaal minister van Mobiliteit Renaat Landuyt had aangekondigd dat alle toestellen van Onur Air gecontroleerd zouden worden. Normaal gebeuren de controles steekproefsgewijs.

Onbereikbaar
De minister was woensdag niet bereikbaar voor commentaar. Van de Onur Air-toestellen die wel gecontroleerd werden in België, kregen er twee rood licht: bepaalde onderhoudswerken moeten dringend worden uitgevoerd voordat de vliegtuigen weer in België mogen landen.

Vliegverbod
Onur Air kreeg vorige een maand vliegverbod in Nederland omdat twee vliegtuigen de termijn voor technisch nazicht hadden overschreden. Vervolgens sloten ook Duitsland, Frankrijk en Zwitserland hun luchtruim voor Onur Air. Dinsdagavond landden nog twee toestellen van de Turkse maatschappij op Oostende.
Leuk. Ik denk dat het dringend tijd wordt om die nationale luchtvaartinspectie af te schaffen en dat op Europees niveau te regelen.
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
pi_27147130
@ Gerard-Joling:
Ze bieden wel een alternatief, nl annuleren. Dat is in ieder geval iets en zou ik ook zeker doen.
Met dat geld zou je bijvoorbeeld bij Kras kunnen boeken of Reiscompas.
Ik boekte ook altijd via D-Reizen en vorige week teruggekomen van mijn eerste vakantie via Kras (Turkije ook) maar toppie hoor, Kras is echt Turkije specialist en vliegt met eigen toestellen, Inter airlines dus. Ik had voor Kemer geboekt (Orange County) maar dat was nog niet af dus we werden omgeboekt naar het Miracle in Antalya. Gelukkig maar, achteraf meer mijn smaak.
Maar voor de rest was alles perfect in orde, dagelijks tijdens kantooruren een Nederlandstalige reisleider aanwezig in de hal van het hotel (Eentje heette er Mehmed dus we noemden ze allemaal maar Mehmed I tm IV). Echt grandioos geregeld. Dagelijks de Telegraaf gelezen, dus we waren goed op de hoogte van alle drama's die hier met Onur speelde. Mensen die niet via Kras daar waren knepen em ook goed. Wij hebben nergens last van gehad, geen vertraging niks. Prima vlucht gehad, eten was ook binnen te houden, crew met humor. Volgende keer gewoon weer Kras dus, kan het je warm aanbevelen. Reiscompas is van een Turkse eigenaar, die ook eigenaar is van het plaatselijke Birce Tours (Kraskantoor in Turkije) en Inter Airlines. Allemaal 1 pot nat dus als je via die organisaties boekt is het alsnog gewoon dezelfde reis en service.
This is my world This is my planet And My Planet ROCKS
  Moderator donderdag 19 mei 2005 @ 14:10:40 #293
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_27150007
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 10:08 schreef Griffintje het volgende:
Leuk. Ik denk dat het dringend tijd wordt om die nationale luchtvaartinspectie af te schaffen en dat op Europees niveau te regelen.
Omdat een hoop sukkels bij het a.s. referendum NEE gaan stemmen wegens zaken die er niets mee te maken hebben (omdat ze tegen Balkenende zijn bijv), zou ook dit nog weleens lang een landelijke aangelegenheid kunnen blijven ipv een Europese.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_27150045
Ik vind het vooral vreemd dat Nederlandse "gerenommeerde" reisorganisaties zich steeds weer inlaten met maatschappijen die (laten we het netjes houden) op het randje zijn. Tui (van Arke, Kras en Holland International) deed het met Airholland, Hollandexel en Phuketair. Nu weer Oad, D-tours/evenementsreizen, Sunrise en nog veel meer met Onur.
Dat gaat toch ten koste van de service die ze aan hun klanten willen aanbieden? Nu zitten ze met de problemen die ze weer afwentelen op hun gasten, die vaak wel veel geld voor hun vakantie betalen.
Waarom worden die risico's genomen?
Waarom kan prijsvechter Sunweb/GoGo Tours wel alles met Transavia vliegen? En Neckermann? Waarom kan het daar wel?
  donderdag 19 mei 2005 @ 14:39:42 #295
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_27151045
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 14:11 schreef Erik-19 het volgende:
Ik vind het vooral vreemd dat Nederlandse "gerenommeerde" reisorganisaties zich steeds weer inlaten met maatschappijen die (laten we het netjes houden) op het randje zijn.
Omdat maatschappijen als Onur Air extreem lage prijzen voor hun stoelen rekenen. In de reisbranche draait het (net als in alle andere branches) om marge.

In de toeristenindustrie is een enorme prijsconcurrentie uitgebroken, deels omdat het economisch minder gaat, en deels omdat toeristen niet meer bereid zijn om veel geld te betalen om te 'mogen' vliegen.
Reisorganisaties moeten dus alle zeilen bijzetten om niet in de rode cijfers te belanden en sluiten dus contracten af met Onur Air en Phuket air etc. om zelf te overleven.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_27154418
wat is er in vredesnaam mis met holland exel?
pi_27157390
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:08 schreef stess het volgende:
wat is er in vredesnaam mis met holland exel?
Niets meer, want het bestaat niet meer.. heet nu ArkeFly. maar het had wat problemen met de eigenaar die van alles en nog wat verdacht wordt

en om te reageren waarom reisorganisaties met dit soort maatschappijen werken; dat komt omdat de klant er (indirect) om vraagt en het aanbod er ook is in een markt die zichzelf in stand houdt; in Turkije is het nou eenmaal mooi weer en je kan er niet met de bus naar toe. Er zijn goedkope hotels en veel mensen willen er naar toe, net als vroeger Spanje en Portugal populair waren.
Als er veel vraag is zul je enerzijds de prijs verhogen en anderzijds meer aanbod proberen te creeëren door stoelen in te kopen bij andere chartermaatschappijen.
Er is nou eenmaal een beperkt aantal vliegtuigen op de wereld en die kunnen niet allemaal heen- en weer tussen NL en Turkije vliegen
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:52:59 #298
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27161162
Ik woon redelijk dichtbij het vliegveld van luik en ik zie opvallend vliegtuigen van onur air richting Luik gaan de laatste dagen! Lang leve Belgie! Dankzij "ons" Belgen kunnen de Nederlanders nog steeds vlak over de grens met Onur Air vliegen!

De Belgen hebben toch geen vliegmaatschappijen meer, dus geen belangen om Onur air een vliegverbod op te leggen.

[ Bericht 14% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 19-05-2005 19:58:45 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:01:50 #299
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27161451
Knap dat je dat kan zien, vanuit Indonesie
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:02:50 #300
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_27161485
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 20:01 schreef HarigeKerel het volgende:
Knap dat je dat kan zien, vanuit Indonesie
HA-RI-GE!




(BHFH bestaat niet popje.. )
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')