abonnement Unibet Coolblue
pi_26729796
Deze zomer willen we op vakantie gaan naar Italie. Probleem is dat we neit weten waar! We zijn geen strandmensen (niet dat we vies zijn van de zee, maar de behoefte eraan is gering). We gaan vooral voor mooie natuur en cultuur. Berachtige streken hebben wel een beetje de voorkeur. Verder gaan we met de auto (dus niet naar het zuidelijkste puntje ), willen we 2 weken om kunnen krijgen en zullen we ons tentje op een camping neerplanten.

Wie kan ons wat aanraden? Ik zou zeggen: schiet er maar op los. Heb je foto's van waar je in Italie geweest ben? Ik zie ze graag!

Alvast bedankt!
  woensdag 4 mei 2005 @ 16:05:29 #2
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_26730258
Aan de meren in het noorden is het erg mooi; Gardameer, Lago Maggiore en het Comomeer. Je zit vlak achter de alpen dus zijn er genoeg bergen.





Zoiets dus.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  woensdag 4 mei 2005 @ 16:08:53 #3
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26730371
Aan de voet van de Dolomieten, vlak over de grens met Oostenrijk, is het prachtig toeven.
Een uurtje of elf rijden vanaf zuid-Nederland
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_26730901
Toscane is leuk in het voorjaar, veel te zien en te doen. In de zomer wellicht wat te toeristisch, maar zeker een aanrader. Verder in het noorden natuurlijk bergen en een grote vlakte met wat steden.

Nog niet een echt centraal topic nog overigens.. maar wellicht kom je hier verder mee.

Waarheen in Italie?
Op vakantie naar Italie in de auto in september...
reis naar italie
  Moderator woensdag 4 mei 2005 @ 20:21:17 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_26735395
Vreemd genoeg bestond er nog geen centraal topic over Italië en de bovengenoemde topics bevatten nu niet echt bijster veel relevante informatie en zijn zo oud als de spreekwoordelijke weg naar Rome. Dus bij deze is dit het centrale topic over Italië.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 4 mei 2005 @ 20:30:06 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26735661


Deze zomer weer... in ieder geval naar 't noorden en van daaruit zien we wel weer.
Italie
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_26736868
Voor de Italiëgangers die geinteresseerd zijn in Rome kun je in dit topic nog wel wat informatie vinden. Verder ben ik ook van plan om van de zomer met een groep vrienden 2.5 week naar Italië en Griekenland te gaan, met de trein weliswaar, dus ben ook wel benieuwd naar mooie plaatsen/campings in Italië.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_26737048
wist je dat je bij Bari (Italie) op de boot naar Griekenland kunt stappen????????
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
pi_26737066
ben vorig jaar in venetie,florence, rome, napels en bari geweest en toen op door reis naar griekenland gegaan
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
pi_26739184
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 21:14 schreef MartiniRosso het volgende:
wist je dat je bij Bari (Italie) op de boot naar Griekenland kunt stappen????????
Bij Bari of bij Brindisi inderdaad, richting Patras geloof ik. Er zijn diverse maatschappijen die gratis zijn als je een interrailticket hebt voor die zone. Alleen zo'n overtocht duurt wel 19 uur, maar goed, ergens heeft dat ook wel z'n charmes.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_26739273
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 21:15 schreef MartiniRosso het volgende:
ben vorig jaar in venetie,florence, rome, napels en bari geweest en toen op door reis naar griekenland gegaan
Dat lijkt wel wat op de reis die wij van plan zijn. Bedoeling is om Florence en Rome eerst elk bijv. drie dagen aan te doen, dan met de boot naar Griekenland te gaan en daar Athene plus wat eilanden te bezoeken om vervolgens weer terug te gaan naar Italië en dan via Venetië weer naar huis te gaan..

Vanwege dat Interrail kunnen we alleen met de trein reizen eigenlijk, maar dat moet wel goed te doen zijn. Ben eigenlijk wel benieuwd naar 'hotspots' in Florence, Rome, Venetië en Athene. Evenals leuke campings daar in de buurt..
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  woensdag 4 mei 2005 @ 22:21:40 #12
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_26739308
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_26745853
Ben vorig jaar een dag in Venetie geweest, erg leuk daar. Maar t lijkt me nix om daar langer dan 2 dagen te zijn, 1 dag is zat.

Ga dit jaar trouwens naar Milaan, en dan rondreizen richting Frankrijk.
  donderdag 5 mei 2005 @ 01:50:48 #14
109557 Scuderia_Mark
Living in the fast lane......
pi_26745881
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 16:05 schreef Nickthedick het volgende:
Aan de meren in het noorden is het erg mooi; Gardameer, Lago Maggiore en het Comomeer. Je zit vlak achter de alpen dus zijn er genoeg bergen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Zoiets dus.
We zijn ook hard aan vakantie toe maar wisten niet goed waar we heen wilde gaan.
Nu wel dus,THANKS for the tip Nick,ziet er geweldig mooi uit.........
Italia,here we come....................
(Hoelang is het vliegen???)
Watch the white line......
  donderdag 5 mei 2005 @ 01:55:02 #15
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_26745942
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 01:50 schreef Scuderia_Mark het volgende:

[..]

We zijn ook hard aan vakantie toe maar wisten niet goed waar we heen wilde gaan.
Nu wel dus,THANKS for the tip Nick,ziet er geweldig mooi uit.........
Italia,here we come....................
(Hoelang is het vliegen???)
Ik denk dat als je naar milaan vliegt, je langer bezig bent met in in uit checken dan vliegen. 2-2,5 uur dus.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  donderdag 5 mei 2005 @ 02:05:01 #16
109557 Scuderia_Mark
Living in the fast lane......
pi_26746054
Thanks voor de info..........
Nog een vraag;hoelang is het van Milaan rijden richting Gardameer, Lago Maggiore of het Comomeer?
Weet je een link te vinden waar ik meer info kan bekijken zoals bezienswaardigheden,keuze hotels e.d.?
Watch the white line......
  donderdag 5 mei 2005 @ 02:09:10 #17
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_26746097
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 02:05 schreef Scuderia_Mark het volgende:
Thanks voor de info..........
Nog een vraag;hoelang is het van Milaan rijden richting gardameer?
Pffff eeuuuh 3 kwartier denk ik ongeveer (tot het gardameer) als je ergens specifiek moet zijn, moet je natuurlijk het hele ding om rijden, en aangezien het meer 60 km lang is, kan dit in totaal wel 2 uur rijden worden. Como en Maggiore is weer wat verder (3 uur).
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_26746150
Is dat dan in Oostelijke richting of westelijk? Waar ligt dat ergens?
  donderdag 5 mei 2005 @ 02:14:22 #19
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_26746168
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 02:09 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Pffff eeuuuh 3 kwartier denk ik ongeveer (tot het gardameer) als je ergens specifiek moet zijn, moet je natuurlijk het hele ding om rijden, en aangezien het meer 60 km lang is, kan dit in totaal wel 2 uur rijden worden. Como en Maggiore is weer wat verder (3 uur).
Sorry, het comomeer en lago maggiore liggen zelfs dichterbij dan het Gardameer. iig 2 uur voor alle meren dus.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  donderdag 5 mei 2005 @ 02:16:08 #20
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_26746195
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 02:13 schreef Sport_Life het volgende:
Is dat dan in Oostelijke richting of westelijk? Waar ligt dat ergens?
Als je vanuit Milaan rekent, moet je voor het Gardameer naar het (noord) oosten en voor Como en Maggiore naar het noorden.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_26746228
We hebben vanuit Milaan 9 dagen de tijd om Briancon in Frankrijk te bereiken, maar we zijn afhankelijk van het openbaar vervoer/lifters en ons budget.. Zal volgende week es de kaart beter bekijken.
  donderdag 5 mei 2005 @ 02:25:09 #22
109557 Scuderia_Mark
Living in the fast lane......
pi_26746283
Zijn die gebieden erg toeristisch Nick of valt het mee?
En hoe is het gesteld met het aanbod qua hotels in die omgeving???
Watch the white line......
  donderdag 5 mei 2005 @ 02:35:35 #23
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_26746387
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 02:25 schreef Scuderia_Mark het volgende:
Zijn die gebieden erg toeristisch Nick of valt het mee?
En hoe is het gesteld met het aanbod qua hotels in die omgeving???
Alles is er aanwezig; hotels, campings etc. Wat betreft tourisme vind ik het wel meevallen; aan de zuid-oostkust van het Gardameer kan het wel eens wat TE touristisch overkomen (door een aantal mega-campings in die contreien).

Maar Verona en de vele kleine dorpjes in de buurt (en dat zijn er nogal wat) zijn op enkele touristen na gewoon authentiek gebleven. Als je niet van touristen houdt, zou ik dorpjes die op loopafstand van een camping liggen vermijden, maar voor de rest zijn die touristen toch te lui om erop uit te trekken.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  donderdag 5 mei 2005 @ 02:55:08 #24
109557 Scuderia_Mark
Living in the fast lane......
pi_26746536
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 02:35 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Alles is er aanwezig; hotels, campings etc. Wat betreft tourisme vind ik het wel meevallen; aan de zuid-oostkust van het Gardameer kan het wel eens wat TE touristisch overkomen (door een aantal mega-campings in die contreien).

Maar Verona en de vele kleine dorpjes in de buurt (en dat zijn er nogal wat) zijn op enkele touristen na gewoon authentiek gebleven. Als je niet van touristen houdt, zou ik dorpjes die op loopafstand van een camping liggen vermijden, maar voor de rest zijn die touristen toch te lui om erop uit te trekken.
We willen graag weinig toeristen 'spotten' ,dorpjes bezoeken die authentiek zijn gebleven,typische streekgerechten en wijnen eten en drinken,veel actieve tripjes maken om veel mooie dingen te bezichtigen............en lekker relaxen en genieten van al het moois om ons heen.
We zijn dan ab-so-luut ook geen mensen die je een plezier doet met bv de toeristische (spaanse0 badplaatsen waar men een 'friet van Piet' of een Broodje met van Fred 'kan eten.
Vreselijk vinden we die toestanden zelfs...................
Lekker ergens rustig achteraf genieten van alles om ons heen zonder dat het druk of groots is opgezet.
Vrijdag toch maar eens effe wat brochures halen bij het reisbureau,want je hebt me ERG enthousiast gekregen!
Ben je er zoveel op vakantie geweest of run je een reisbureau dat je het zo goed weet te 'verkopen' ?
Watch the white line......
  donderdag 5 mei 2005 @ 03:00:34 #25
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_26746570
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 02:55 schreef Scuderia_Mark het volgende:

[..]

We willen graag weinig toeristen 'spotten' ,dorpjes bezoeken die authentiek zijn gebleven,typische streekgerechten en wijnen eten en drinken,veel actieve tripjes maken om veel mooie dingen te bezichtigen............en lekker relaxen en genieten van al het moois om ons heen.
We zijn dan ab-so-luut ook geen mensen die je een plezier doet met bv de toeristische (spaanse0 badplaatsen waar men een 'friet van Piet' of een Broodje met van Fred 'kan eten.
Vreselijk vinden we die toestanden zelfs...................
Lekker ergens rustig achteraf genieten van alles om ons heen zonder dat het druk of groots is opgezet.
Vrijdag toch maar eens effe wat brochures halen bij het reisbureau,want je hebt me ERG enthousiast gekregen!
Ben je er zoveel op vakantie geweest of run je een reisbureau dat je het zo goed weet te 'verkopen' ?
Ik zo'n 8 keer in die streek op vakantie geweest met m'n ouders toen ik nog wat jonger was dus... ik werk niet op een reisbureau, maar ben ervaringsdeskundige. Weer is er goed, mensen zijn behulpzaam (uitzonderingen daargelaten) en de natuur is gewoon erg mooi + veel oude gebouwen (als je daarvan houdt) in Verona hebben ze zelfs nog een Arena.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  donderdag 5 mei 2005 @ 03:05:47 #26
109557 Scuderia_Mark
Living in the fast lane......
pi_26746606
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 02:55 schreef Scuderia_Mark het volgende:

[..]

We willen graag weinig toeristen 'spotten' ,dorpjes bezoeken die authentiek zijn gebleven,typische streekgerechten en wijnen eten en drinken,veel actieve tripjes maken om veel mooie dingen te bezichtigen............en lekker relaxen en genieten van al het moois om ons heen.
We zijn dan ab-so-luut ook geen mensen die je een plezier doet met bv de toeristische (spaanse0 badplaatsen waar men een 'friet van Piet' of een Broodje met van Fred 'kan eten.
Vreselijk vinden we die toestanden zelfs...................
Lekker ergens rustig achteraf genieten van alles om ons heen zonder dat het druk of groots is opgezet.
Vrijdag toch maar eens effe wat brochures halen bij het reisbureau,want je hebt me ERG enthousiast gekregen!
Ben je er zoveel op vakantie geweest of run je een reisbureau dat je het zo goed weet te 'verkopen' ?
Oude gebouwen,je slaat daarmee de spijker op z'n kop.
We zijn beide 'idolaat' te noemen als het om oude gebouwen gaat,kunnen we zeer waarderen.
Hebben 4 jaar geleden een boerderij gekocht die in 1750 is gebouwd,inmiddels hebben we de verbouwing ver afgerond,tijd voor vakantie dus!
En omdat we zo gek zijn van oude gebouwen zijn dat ook zaken waar we naar opzoek gaan tijdens onze vakanties.
Bovendien ben ik amateur fotograaf en fotografeer ik graag en veelvuldig dat soort zaken!
Zo te horen zullen we het daar erg naar ons zin hebben als we die streek bezoeken,can't wait......
Nogmaals mijn DANK voor je tip............
Watch the white line......
  donderdag 5 mei 2005 @ 03:12:22 #27
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_26746656
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 03:05 schreef Scuderia_Mark het volgende:

[..]

Oude gebouwen,je slaat daarmee de spijker op z'n kop.
We zijn beide 'idolaat' te noemen als het om oude gebouwen gaat,kunnen we zeer waarderen.
Hebben 4 jaar geleden een boerderij gekocht die in 1750 is gebouwd,inmiddels hebben we de verbouwing ver afgerond,tijd voor vakantie dus!
En omdat we zo gek zijn van oude gebouwen zijn dat ook zaken waar we naar opzoek gaan tijdens onze vakanties.
Bovendien ben ik amateur fotograaf en fotografeer ik graag en veelvuldig dat soort zaken!
Zo te horen zullen we het daar erg naar ons zin hebben als we die streek bezoeken,can't wait......
Nogmaals mijn DANK voor je tip............
Ik weet niet of je een beetje een ervaren reiziger bent... maar als je daar informatie in wilt winnen over bezienswaardigheden, kun je beter naar de plaatselijke VVV gaan dan naar de hotel-lobby voor info (want die lui hebben toch alleen maar de plekken waar touristen naartoe gaan en proberen je waarschijnlijk een groepsreis aan te smeren). Als je duits spreekt, weten ze daar wel wat je bedoelt.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_26750390
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 22:18 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Bij Bari of bij Brindisi inderdaad, richting Patras geloof ik. Er zijn diverse maatschappijen die gratis zijn als je een interrailticket hebt voor die zone. Alleen zo'n overtocht duurt wel 19 uur, maar goed, ergens heeft dat ook wel z'n charmes.
Het klopt wel wat je zegt, maar als je een interrailticket hebt, moet je alsnog 6 euro bijbetalen voor een boordpas en verder slaap je op het dek onder de sterrehemel.
De boot gaat via,ignometriza (weet niet hoe je het precies schrijft) en ik meen ook kos en dan naar patras. bij patras kun je op de trein naar athene. dat duurt om en nabij de 4 uur.
vanaf athene kun je boot de boot naar Kreta, je kunt dan naar Iraklion of naar Rethymno. overigens zijn meerdere afvaarten naar diverse eilanden, maar ik weet niet precies welke dat zijn.

Overigens is het goed om te weten dat wanneer je met een interrail ticket per trein door italie reist, en op veel trajecten rijdt de EC/ Eurostar trein is reserveren verplicht en moet je extra bij betalen, dat is om en nabij de 15 euro per keer.
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:03:05 #29
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_26754406
Toscane is idd erg mooi, niet direct bergachtig, maar wel met behoorlijke heuvels. Mooie oude dorpjes in een dal of op een heuvel met oude kerkjes enz. Erg mooi allemaal. Maar je hebt dan ook de steden als Firenze meteen te pakken.

Voor meer bergen moet je OF meer naar centraal Italië, de Appenijnen, maar dan moet je wel wat meer naa het zuiden. Wat dan beter te doen is, is noord Italië. Op de grens met Zwitserland heb je een prachtige bergachtige omgeving waar de temperatuur ook nog eens tropisch is. Daarom groeien er daar ook nog gewoon palmbomen. Volgens mij was dat bij het al eerder genoemde Lago Maggiore. Vlakbij de zwitserse plaats Locarno.

http://free.med.pl/pawels/Pictures/Locarno.jpg

deze ruimte is te huur
pi_26754983
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 12:09 schreef MartiniRosso het volgende:

[..]

Het klopt wel wat je zegt, maar als je een interrailticket hebt, moet je alsnog 6 euro bijbetalen voor een boordpas en verder slaap je op het dek onder de sterrehemel.
De boot gaat via,ignometriza (weet niet hoe je het precies schrijft) en ik meen ook kos en dan naar patras. bij patras kun je op de trein naar athene. dat duurt om en nabij de 4 uur.
vanaf athene kun je boot de boot naar Kreta, je kunt dan naar Iraklion of naar Rethymno. overigens zijn meerdere afvaarten naar diverse eilanden, maar ik weet niet precies welke dat zijn.
De plannen liggen gelukkig ook nog niet zo vast. We vinden vast wel een leuk eiland in de buurt van Athene.
quote:
Overigens is het goed om te weten dat wanneer je met een interrail ticket per trein door italie reist, en op veel trajecten rijdt de EC/ Eurostar trein is reserveren verplicht en moet je extra bij betalen, dat is om en nabij de 15 euro per keer.
Das nog best prijzig.. Zijn er naast die Eurostar treinen nog andere IC's, toevallig? Echt haast hebben we namelijk niet echt.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_26755114
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:27 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

De plannen liggen gelukkig ook nog niet zo vast. We vinden vast wel een leuk eiland in de buurt van Athene.
[..]

Das nog best prijzig.. Zijn er naast die Eurostar treinen nog andere IC's, toevallig? Echt haast hebben we namelijk niet echt.
als je geen haast hebt, kun je best met de normale trein gaan, alleen op bepaalde trajecten rijden die gewone treinen niet
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
pi_27462771
Deze zomer ga ik met mn vriendin naar Rome en naar de Toscane. Die 5 dagen in Rome kunnen we met gemak volmaken als ik dat zo allemaal lees dus dat zal geen probleem op leveren.

Toscane daarentegen ben ik nog een beetje aan het kijken. Natuurlijk is Florence een goede optie, we zijn een hele week in Toscane dus 2 of 3 dagen Florence zit er zeker in. Maar daarnaast, wat is nog meer leuk om te doen ? We zitten ongeveer in het plaatsje Sant'Ellero (20km rechts van Florence) wat is dan een goede tip om te gaan zien ?

We zijn aan het OV gebonden maar een treinreis is geen groot probleem. Treinreizen alleen vanuit Sant'Ellero want als we in Rome zijn gaan we natuurlijk geen andere trips ondernemen

Ik heb wel al veel informatie maar ik zoek toch wat meer ooggetuigen
http://travel.discovery.c(...)orence/overview.html
http://travel.discovery.c(...)uscany/overview.html
http://travel.discovery.c(...)s/rome/overview.html
Daar komt iig mijn informatie vandaan, erg informatief

-edit-
Andere topic van me mag dicht, was te snel met openen
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_27463121
je kunt altijd nog naar Pisa gaan, dat schijnt vanaf florence goed te doen
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
  zondag 29 mei 2005 @ 21:04:15 #34
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27463640
Lucca is een prachtstadje en de omgeving tussen Viareggio en Forte dei Marmi is perfect voor strand en leuke stadjes zoals Pietrasanta.

Over openbaar vervoer:
quote:
In Toscane neemt het streekvervoer per bus een voorname plaats in. Door de verschillende regionale maatschappijen worden ook in de kleinste dorpjes diensten onderhouden. Als u gebruik maakt van het openbaar vervoer in steden moet u een buskaartje kopen bij krantenkiosken of tabakswinkels. Deze kaartjes moeten vervolgens in de bus worden afgestempeld. Kaartjes voor het streekvervoer koopt u in de bus of in de bars bij de grote busstations. Kinderen kleiner dan 1 meter mogen gratis meereizen.

Voor de kust van Toscane ligt het eiland Elba. Dit eiland is te bereiken per veerboot. Vanuit Livorno doet het veer (traghetto) ongeveer 3 uur over de rechtstreekse overtocht. Gaat de toch via de kleinere eilanden, dan duurt de overtocht ongeveer 5 uur.
Treinen en bussen door Toscane. Leuk!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_27511914
Ik ben afgelopen juli in Toscane geweest en echt.. superrr was dat, prachtig en geweldig

onwijs mooi, aardige mensen, ga vooral ook florance in.. de stad is supergezellig, mooi en dan ga je natuurlijk ook bij Pisa langs om de markt en de toren zelf te checken,.. tip, ga ook eens die kerk naar binnen die eraan grenst..erg mooi en je moet toch lang wachten voor je de toren zelf inmag (nadat wij kaartje gekocht hadden moesten wij nog anderhalf uur wachten).. aah ik wil terug
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:09:31 #36
121630 Mr.Walt
Yeah baby!
pi_27527014
Wanneer ga je precies? Ik ben een jaar of 2 geleden voor het laatst in de Toscane geweest, er is eenvoudigweg zo ongelofelijk zo veel te zien! Wat ik echt als memorabel heb herinnerd is de Palio in Siene, je kunt je niet voorstellen wat voor een kick die geeft als je daar tussenstaat. Maar dan moet je natuurlijk wel mazzel hebben met wanneer je gaat. Elba vond ik zelf opzich weinig aan, het is natuurlijk leuk, maar vergelijk het met het Anne-Frank huis, hoewel historisch belangrijk en aardig er geweest te zijn is het verder niet erg bijzonder. (behalve qua natuurschoon en het is leuk om met de boot te gaan).. Verder weet ik niet of je van wijn houdt ofzo, maar de chianti is abs. fabolous, en die tour die je eromheen kunt maken en proeverijen bezoeken.. dolce! San Gigimagno is ook een leuke plaats, net zoals Lucca inderdaad. Casteglione della Pescaia..een badplaats waar de Italianen zelf naartoe gaan, prachtig gelegen. Hebben we het dan nog niet eens over Florence gehad...ach... ik kan doorgaan totdat ik het hele forum volgeschreven heb bij wijze van spreken, het was iig helemaal te gek. Have fun... en ik wilde dat ik er naartoe ging..
"Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben."
pi_30732559
Waarschijnlijk ben je al op vakantie geweest.
Maar ik vind de streek tussen Venetie & Triest erg mooi.

Venetie is natuurlijk uitermate bekend.
Triest daarentegen niet, ook niet zo toeristisch belegen, voornamelijk oudere mensen wonen hier.
Toch bevat deze stad een weergaloos strand (naaktstranden onder de wegen, voor de liefhebber)
Een boulevard, ook wel genoemd de Barcola.
En een geweldig centrum met enorm pittoreske en historische punten.
Zeker een aanrader!

De omgeving is mooi en als je een woordje Italiaans kunt, ga je toch even langs een wijnboer

Voor zover ik weet, is er geen Venetie topic, of wel?
Billie Holiday is Lady Day!
pi_33882425
Samen met mijn vriendin wil ik twee weken naar Italië. We willen eerst een week naar het gardameer en daarna een week naar toscane. Vanuit het gardameer lijkt het ons leuk om naar Milaan, Verona en Venetië te gaan.
Daarna rijden we vanuit het gardameer naar toscana, daar willen we aan de kust zitten. Vanuit daar willen we naar Pisa, Florence en Lucca.

Nu komt het probleem we hebben nog geen idee hoe we het gaan doen. In ieder geval met de auto maar is het mogelijk en handig om vanuit het gardameer in venetië, verona of milaan te komen. Dit geldt eigenlijk hetzelfde als voor toscane. We kunnen natuurlijk ook met de auto gaan maar heb geen idee of dat makkelijker is.

Ook zijn we nog aan het dubben of we een hotel, huisje, hotel pakken. Dit is natuurlijk persoonsgebonden maar wat zouden jullie aanbevelen? Dit geld ook voor Toscane

Verder vroeg ik me af of het eten een beetje betaalbaar is, we zijn allebei nog student dus hebben geen onbeperkt budget. Ik heb geen idee wat alles in Italië kost. Wie kan me wat meer vertellen of een site/informatie geven? Alle info is welkom!
pi_33882703
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:27 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

De plannen liggen gelukkig ook nog niet zo vast. We vinden vast wel een leuk eiland in de buurt van Athene.
[..]

Das nog best prijzig.. Zijn er naast die Eurostar treinen nog andere IC's, toevallig? Echt haast hebben we namelijk niet echt.
Oh, het was dus een ontzettend gave vakantie.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  dinsdag 10 januari 2006 @ 12:27:44 #40
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_33898763
Scorpion:

Treinen in Italië gaat echt super goed en is niet duur! Ik zou vanuit Gardameer je auto bij dichtsbijzijnde station neerzetten en met de trein verder reizen.

En over Toscane: ik zou Pisa vervangen door Siena! Pisa stelt echt helemaal n-i-k-s voor en Siena is geweldig!!!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_33898851
check LAGO DI MERGOZZO.

Erg mooi schoon meer naast Lago Maggiore. Er ligt een goedkope camping aan. De Oostkust is erg saai.
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
pi_33899008
Ben vroeger wel eens naar het caldanazzo meer geweeat Erg leuk daar. Venetie is te doen. Verder ook veel natuur, mijn ouders zijn van die fanatieke fietsers.

Aanrader dus.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 12:42:41 #43
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33899230
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:27 schreef CleeJee het volgende:
Scorpion:

Treinen in Italië gaat echt super goed en is niet duur! Ik zou vanuit Gardameer je auto bij dichtsbijzijnde station neerzetten en met de trein verder reizen.

En over Toscane: ik zou Pisa vervangen door Siena! Pisa stelt echt helemaal n-i-k-s voor en Siena is geweldig!!!
Siena
Vampire Romance O+
  dinsdag 10 januari 2006 @ 14:50:59 #44
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_33903618
@ MouseOver: ik zwijmel weer weg! haha!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_33905824
quote:
Treinen in Italië gaat echt super goed en is niet duur! Ik zou vanuit Gardameer je auto bij dichtsbijzijnde station neerzetten en met de trein verder reizen.
Ik neem aan dat we na een week wel weer de auto kunnen pakken en doorrijden naar Toscane, toch?
quote:
En over Toscane: ik zou Pisa vervangen door Siena! Pisa stelt echt helemaal n-i-k-s voor en Siena is geweldig!!!
Oke bedankt voor de tip!
pi_33906185
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:30 schreef frankium het volgende:
check LAGO DI MERGOZZO.
Heb ik gedaan, ik moet zeggen dat er niet al te veel te vinden is op internet. Verder vindt ik dat het niet echt centraal ligt. Vanuit het gardameer heb je veel meer mogelijkheden (als je naar venietië en verona wilt, milaan is echter wel dichtbij).
Maar waarom vind jij dat ik beter naar lago di mergozzo kan gaan als naar het gardameer?
quote:
De Oostkust is erg saai.
Ben je daar ooit geweest dan?
pi_33906259
Gardameer Camping Weekend in Salo....erg leuke camping veel te doen en goed zwembad met prachtig!!! uitzicht

Enne Siena maar Lucca ook cker de moeite waard en wat dichterbij!
pi_33934867
Ik ga dit jaar naar het Lago Maggiore. Schijnt er ook mooi te zijn...
pi_33959989
Jammie ik heb net de Capitool Reisgids Italie besteld.
Zo wordt ik lekker kundig

Op internet zoeken vind ik altijd wat moeilijker dan in een boek turen
Billie Holiday is Lady Day!
  donderdag 12 januari 2006 @ 10:14:43 #50
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_33966674
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:59 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Jammie ik heb net de Capitool Reisgids Italie besteld.
Zo wordt ik lekker kundig

Op internet zoeken vind ik altijd wat moeilijker dan in een boek turen
Wat wil je gaan doen dan komende zomer? Rondreizen?
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_34007371
In maart waarschijnlijk weer eens naar Milaan, ook ivm eventuele kaartjes voor Inter - Ajax. Misschien deze zomer maar eens richting Florence, en ook Sicilie zou ik graag een keer heen willen.
Italia
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_34008004
sorrento en omgeving


vanuit napoli eerst de A3 volgen dan afslag richting 145 pakken, na sorrento doorrijden op 163 richting salerno.....mooiste route van italie, wel verboden voor campers en vrachtwagens. Als je van de Romeinse archeologie houdt na salerno doorrijden na Paestum
  vrijdag 13 januari 2006 @ 11:57:44 #53
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34008129
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 11:31 schreef StarGazer het volgende:
In maart waarschijnlijk weer eens naar Milaan, ook ivm eventuele kaartjes voor Inter - Ajax. Misschien deze zomer maar eens richting Florence, en ook Sicilie zou ik graag een keer heen willen.
Italia
Ben denk 3 jaar geleden naar Inter-Ajax geweest.
Heb er toen gelijk een midweek Milaan en omgeving van gemaakt.
Milaan heb je binnen 1 a 2 dagen gezien....zou dus ook als je nog wat dagen overhebt de omgeving meepakken.
Een goed idee is dagje naar Como aan het Como meer (duh!) te gaan met de trein. Leuk stadje en met de funicolare omhoog voor een mooi uitzicht op Como en het meer.
Bergamo is ook een leuk plaatsje met een hele mooie boven-stad.
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_34033224
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 11:53 schreef ASroma het volgende:
sorrento en omgeving
[afbeelding]

vanuit napoli eerst de A3 volgen dan afslag richting 145 pakken, na sorrento doorrijden op 163 richting salerno.....mooiste route van italie, wel verboden voor campers en vrachtwagens. Als je van de Romeinse archeologie houdt na salerno doorrijden na Paestum
Jij hebt smaak en niet alleen qua voetbalclub. De kust ten westen van Napoli is ook heel mooi. Pozzuoli, Bacoli, Capo Miseno. Deze streek is nog typisch Italiaans, geen allochtonen of duitse toeristen die de boel verzieken.

Mijn favoriete plek is toch wel Capo Posillipo en eigenlijk wel de hele Posillipo



Geen brede zandstranden, massatoeristen en troepverkopende negers.
Met de scooter de heuvel afdalen langs prachtige huizen (o.a de Italiaanse presdent heeft hier een huis en nog een hoop beroemde mensen) en dan lekker bruin worden op de rotsen en af en toe een duik nemen in de zee met een prachtig uitzicht op de hele stad Napoli en de Vesuvio.
Ook nog een mooi Napolitaans meisje erbij en je hebt de ideale vakantie.

De echte strandliefhebbers gaan natuurlijk naar Sardinië. Daar zijn de stranden het allermooist.
AS Roma---Ajax---Real Valladolid---Hammarby IF---West Ham United--- River Plate---Alessia Filippi
LA DISOCCUPAZIONE... TI HA DATO UN BEL MESTIERE...MESTIERE DI MERDA...CARABINIERE!
pi_34036051
Hmmm, dit topic maakt me al helemaal lekker om een actieve vakantie in noord italie te plannen. Ben er nog niet over uit of dat een survival achtige vakantie wordt of weer een fietsvakantie, maar het gebied ziet er echt megastoer uit om doorheen te tuffen.

Eens op korte termijn wat kaarten uit die buurt aanschaffen en kijken hoe de jeugdherberg dichtheid is

Ik spreek overigens geen woord italiaans (al klinkt het wel mooi vind ik) maar is het redelijk te doen met engels?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 15:17:00 #56
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_34937586
Reisfanatics!

Komende zomer wil ik samen met mijn meissie -na een week bergwandelen in Zwitserland- 2 weken kamperend gaan bijkomen aan een Italiaans meer.

Nu wil ik niet naar het welbekende Lago di Garda of Lagi di Maggiore, maar zit zelf aan wat kleinere meren te denken. Mijn oog is tot nu toe gevallen op het Lago d'Iseo en het Lago d'Orta.

Zijn er mensen die al eens naar die meren geweest zijn of heeft iemand andere tips?

Grazie mille!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_35039462
Ik ga deze zomer naar Lago Maggiore, maar daarheen was je wens juist niet. Ik kan je dus meer helpen, dan dit topic even omhoog te kicken en zelf hopen hiermee ook nog wat tips voor N-I te zien te krijgen...
  maandag 13 februari 2006 @ 22:17:40 #58
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_35057327
Lago d'Idro.... wel geweest, ook klein. En Prachtig mooi!!! Een echte aanrader.
pi_35066266
Vorig jaar een weekje in Iseo geweest. Ben eerst een week wezen wandelen in Sexten/Sesto (aanrader). Dan is de cultuuromslag toch wel erg groot.

Camping bestond voor het ene deel uit luidruchtige Italianen en voor het andere deel uit Nederlanders met een hoog Frans Bauer gehalte. Verder stelt het allemaal weinig voor. Echt lekkere plaatsen om in het water te duiken heb ik niet gevonden. Stadje was nogal doods, maar dat kan ook komen doordat het al de eerste week van september was.

Enige aanrader is een wandeling over het eiland midden in het Iseomeer (ben de naam even kwijt). Verder ben je met de trein redelijk snel in Milaan, Verona of Brescia. Komend jaar zoek ik toch weer een leuke camping in de Dolomieten op.
Zu hause ist alles besser
  dinsdag 14 februari 2006 @ 11:18:34 #60
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35069492
@ Renzell...vertel eens meer over Lago d'Idro.....wat was er dan zo prachtig mooi aan?
Heb je daar gekampeerd?

@ kaput....hmmm, dat klinkt minder over die camping....is het meer + omgeving het wel waard?
ik vind het belangrijk om even te kunnen relaxen en toch wat dagtripjes te kunnen maken na een week wandelen in de Zwitserse bergen....
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_35073045
Ik vond het meer niet heel bijzonder. De omgeving ook niet. Het kwam ook wel doordat we in een totaal andere wereld terecht kwamen. In Sesto zaten we op een geweldig mooie camping, tussen de bossen, met eigenlijk alleen maar natuurliefhebbers. In Iseo kwamen die mensen toch voor een heel ander doel. Dat is toch een heel ander slag volk. Daar komt bij dat ik niet zo'n type ben om een hele dag door een dorpje te slenteren. Ik wil 's morgens om 07.30 uur (met een tussenstop bij de bakker) de bergen in. Overigens zijn Milaan, Brescia en Verona wel de moeite van het bezoeken waard.
Zu hause ist alles besser
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:38:15 #62
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35075516
@ kaput....ik ken de omgeving zelf wel, Milaan vond ik niet bijster bijzonder, Bergamo wel een hele mooie plaats en Verona ook zeker!
Dus ook aan het Iseo meer zitten de typische 'Garda Hollanders'?
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_35084964
Ik ben niet bij de genoemde meren geweest, maar misschien een tip:
Ik ben in 1999 mee geweest met een groepsreis naar Molveno (uur ten noorden van het Gardameer).
Er ligt een camping aan dit meer. Ben even de naam kwijt. Vanuit daar kan je hele mooie wandelingen door de bergen maken en mountainbike-tochten maken. Ik ging daar zelf met de groepsreis ook klimmen en abseilen. Nadeel van de camping was, was dat naast de camping een hoge berg stond die de wolken tegenhield, wat elke dag resulteerde in een bui zo rond 6 uur 's avonds.....
pi_35107691
ben zelf afgelopen jaar naar meer van caldonazzo geweest.
klein meer in de bergen vlakbij trento.
rustig gebied niet heel veel nederlands en over het algemeen een "normaal" publiek, niet het "garda" publiek om het zo maar te zeggen.

omgeving met veel bergen hoop andere kleine meren in de buurt, vond het er super
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:17:10 #65
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35111399
Iedereen dank voor de reacties!

Ik wist wel dat omgeving Garda een Nederlandse kolonie was tijdens de summer break, maar dat nou de hele noordelijke meren in Italië ver-nederlandsen daar kijk ik van op!

De meren ten oosten van het Gardameer liggen denk ik toch te ver weg....iemand ervaring met westelijk deel van Lago Maggiore en Lago d'Orta?
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_35287999
een paar jaar geleden ben ik ook daar geweest, bij een heel helder meer (de helderste van europa ofzo). weet alleen niet meer hoe die heet, probeer ff op te zoeken
is een aanrader, lekker elke ochtend gezommen, goed temperatuurtje.
toen (zomer) waren er ook veel nederlanders op de camping die direct aan het meer ligt.
Milaan is van daar goed te doen met de auto.
ook nog gewandeld in de buurt, naar een berg waar je een uitzicht hebt op 7 meren tegelijk.
pi_35288253
Clee-Jee, ik ben afgelopen zomer een reisje terug in de tijd gaan maken, en op vakantie geweest in Italie.. deel van de tijdreis bestond uit het bezoeken van Anfo, een klein dorpje aan het Lago D'Idro. Mijn opa had vroeger een huis aan dat meer, en ik heb er talloze vakanties doorgebracht toen ik heel klein was.

Het hele gebied is nog steeds ongeloofelijk mooi, de meren en de bergen zorgen voor indrukwekkende uitzichten. Idro is een relatief klein meer, het water staat de laatste jaren nogal laag maar dat mag de pret niet drukken, je kan er iedere middag vanaf een uur of twee (want dan steekt de wind op) surfen of zeilen, en je kan er lekker zwemmen (wel erg koud) neem wel een paar waterschoentjes mee want de steentjes zijn niet mis. Anfo is een klein dorpje zonder "vermaak" of opsmuk, er is een winkel om je boodschapjes te doen en je kan vast wel ergens een pizzatje eten, maar ga lekker koken voor je tentje op camping Palafite (niet Pilu daar zitten idd alleen nederlanders)
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
  maandag 20 februari 2006 @ 15:24:16 #68
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35289722
Lempicka, dat klinkt nog eens geweldig! Dank voor je info!
Inderdaad niet tussen de Nederlanders, wel echt tussen het Italiaanse volk!
Water staat laag? Maar je kunt nog wel gewoon gaan zwemmen toch?

Koken voor het tentje is het leukst wat er is...de winkel heeft voldoende verse spullen voor te koken?

En weet je nog wat leuke plaatsjes in de buurt die echt het bezoeken waard zijn?
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  maandag 20 februari 2006 @ 15:27:45 #69
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35289861
(lees net op forum van italie.nu dat camping Palafite niet meer bestaat....)
(toch nog wel, was een fout op het forum)

[ Bericht 23% gewijzigd door CleeJee op 20-02-2006 15:40:50 ]
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_35293935
Het water staat een paar meter lager dan normaal, dat komt omdat er nogal wat water wordt verbruikt voor de landbouw nabij Brescia.. maar dat heeft opp het zwemmen helemaal geen invloed.. het meer is heel erg diep!

De winkel heeft heerlijk vers brood, vleeswaren en kaas, je kan er prima van koken. Waarschijnlijk ga je met de auto die kant op (gokje) en dan kan je ook bij de andere kleine dorpjes in de buurt boodschappen doen.. ga op zoek naar ene grote supermarkt.. kwartiertje rijden en lunch met pizza onderweg langs de weg.

Er zijn een heleboel vestingen uit de eerste wereldoorlog te zien.. maar of ze goed bereikbaar zijn dat weet ik eigenlijk niet. Voordat je naar het lago d'idro kan komen moet je langs de boven (lees noord) kant van het Gardameer, en daar heb je Riva del Garda.. zeker een stopje waard, met een hele mooie markt.. en ook Limoni sul Garda is erg mooi!
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_35294236
Ik heb zelf een hele leuke reis gemaakt.. vanaf de alpen naar lago dídro.. en daarna benedenlangs het garda meer.. Valencia en Venetie.. vandaar weer omhoog naar de dolomiten om te gletterstiegen..te gekke tijd gehad!
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_35294288


Zeilen op het Lago D'Idro

Lempicka herself aan het FOK!ken

[ Bericht 15% gewijzigd door Lempicka op 22-02-2006 14:45:58 ]
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
  maandag 20 februari 2006 @ 21:44:38 #73
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35305395
Klinkt allemaal geweldig moet ik zeggen! Erg leuk en nuttig je info!

Kom via de onderkant naar het Lago, kom namelijk uit westelijk deel van Zwitserland, rij dus via Milano-Bergamo.

De camping is ook leuk?
(wil inderdaad juist niet op een nederlandse-invasie camping zitten)

[ Bericht 8% gewijzigd door CleeJee op 21-02-2006 13:26:10 ]
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_35322799
Zijn daar niet ook opnames uit Star Wars 3 opgenomen?
pi_35366220
de camping is een camping.. er is sanitair, er staan bomen, en er staat ene hekje omheen.. maar dat is het eigenlijk.. voor luxe moet je niet naar Palafite.. wel plaatsen met prachtig uitzicht over het meer (let goed op en spot de Zwartewouw!) en veel rust.

Van star wars weet ik niets..
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_35370848
Afgelopen zondag was die op TV en een vriend van me beweerde dat bepaalde scenes daar opgenomen waren...
pi_35370884
Como was ook wel leuk, leuk centrum
  donderdag 23 februari 2006 @ 09:28:56 #78
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35396783
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 14:55 schreef Lempicka het volgende:
de camping is een camping.. er is sanitair, er staan bomen, en er staat ene hekje omheen.. maar dat is het eigenlijk.. voor luxe moet je niet naar Palafite.. wel plaatsen met prachtig uitzicht over het meer (let goed op en spot de Zwartewouw!) en veel rust.
Meer dan een mooi plekje voor de tent en een geweldig uitzicht heb ik eigenlijk niet nodig....die rust vind ik wel fijn eigenlijk na een week lang wandelen in Zwitserland, eerste week zullen we vooral uitrusten denk, haha! Hoeveel plaatsen telt de camping ongeveer? Denk je dat het raadzaam is te reserveren (we zijn 2e en 3e week augustus in Italië)?

De Zwartewouw?
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  donderdag 23 februari 2006 @ 09:29:27 #79
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35396790
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 16:57 schreef Poepoog het volgende:
Como was ook wel leuk, leuk centrum
Como meer ben ik al geweest....inderdaad leuk plaatsje en super uitzicht boven bij de Funicolare!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:00:53 #80
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35838145
*kickje*

Lempicka, ik had nog wat vragen open staan aan je
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:10:53 #81
98634 Lempicka
Back to Life
pi_35840097
tjee, ik dnek niet dat het nodig is om te reserveren, maar raadzaam is het natuurlijk altijd.. ik houd er zelf niet zo van omdat ik dan dat "vrije" kampeergevoel moet loslaten maar ja het is natuurlijk wel augustus.

Het is best een aardig grote camping, maar een hele rustige, dat komt denk ik omdat zoals ik al eerder zei, het sanitair sanitair is, en er geen zwembad of enige luxe van welke soort dan ook voorhanden is. er staan een aantal vaste stacaravans met mensen uit Milaan en Brescia die daar de hele zomer elk weekend doorbrengen en verder een hele boel plek voor tentjes.

Ik was er zelf eind augustus, en het was er zoals ik al zei heel erg rustig.

De zwarte wouw is een hele mooie roofvogel die alleen leeft waar water is., hij jaagt op vissen en kikkers, maar eet ook dode vissen en kleine vogels.. er leven al jaren 1 of 2 stelletjes aan het meer.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:11:37 #82
98634 Lempicka
Back to Life
pi_35840117
De beheerder van de camping spreekt trouwens Italiaans, en heel slecht duits en engels.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:24:46 #83
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_35840536
Lempicka, dank voor de tips wederom!

Hmmmz, mijn Italiaans isse niet zo goed! Probleem denk je?
(ik zie het zelf meer als een uitdaging, maar oké...)

Ik kick niet zo op van die ***** campings, dus wat jij beschrijft over de camping ("alles wat je nodig hebt, en meer ook niet") is voor mij meer dan voldoende! Ik neem aan dat dat ook wel in de prijs tot uitdrukking komt?

En je had het geloof ik over surfen toch ook? Is dat aanradertje? Heb het eens gedaan een keer en lijkt me wel leuk het weer te gaan doen....
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:44:47 #84
98634 Lempicka
Back to Life
pi_35885202
geen probleem hoor, hij begrijpt je wel. (italiane spreken trouwens prima handen-en-voeten). kamperen in Italie is trouwens gewoon duur, palafite zal wel goedkoper zijn dan de andere campings in de streek, maar nog steeds "aan de prijs"

Surfen of zeilen is zeker een aanrader, je kan er ook lessen nemen, en die zijn niet zo duur.. als je weet hoe je moet zeilen kan je ook een klein tweepersoons zeilbootje huren voor ene paar uur of een dag... er is op het meer echter alleen 's middags wind, maar dan ook wel weer elke middag vanaf een uur of 1.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_35982023
Hier nog iemand die tips heeft over Milaan voor deze reiziger:

Milaan, doordeweeks, 's nachts

  maandag 13 maart 2006 @ 13:58:41 #86
140904 MLF
Unazukin
pi_35989672
sardinie is mooi, vliegreis is 275 euro, met de bus kom je in het hotel, bus is goedkoop
  maandag 13 maart 2006 @ 14:02:34 #87
140904 MLF
Unazukin
pi_35989788
Sardinie



Alghero:









pi_36103885
Eind Juli, begin Augustus (ik weet het, hoogseizoen, maar er is een reden voor) ga ik met mijn Italiaanse vriendje naar zijn familie in Triëst en Venetië.
Daarna gaan we nog een week touren met de trein door:
Bologna - Firenze - Roma en nog een plaats waar ik even de naam van ben vergeten, I am sorry.
Ik zal jullie op de hoogte houden hoe alles geregeld wordt met de trein etc. mocht hier vraag naar zijn.
Billie Holiday is Lady Day!
  woensdag 22 maart 2006 @ 13:34:41 #89
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_36262312
Ik ga volgende week maandag samen met me zus naar Italie met de Auto. Nu hebben me zus en ik al veel dingen uitgezocht, maar aangezien dit voor ons allebij de eerste keer is dat we op zo'n manier op vakantie gaan zullen we misschien wat dingen vergeten. Vandaar dit topic

Het idee is:
27-3: Heel vroeg vertrekken vanuit apeldoorn naar Milaan (kleine 1000km) en daar een hotel pakken. Dat moet in 1 dag te doen zijn?

28-3: Dagje rondwandelen in Milaan.
29-3: Vanuit milaan naar Rome rijden, ongeveer 600km. En dan in Rome op een camping staan in een halve Stacaravan.
30-3 t/m: 4-4 Rome, rondwandelen, dingen bezichtigen (zoals colosseum). Tips?
4-4: Van rome naar Florence rijden. Daar of hotel of camping, dat zien we dan wel.
5-4: Florence en omgeving verkennen
6-4: Florence en omgeving verkennen
7-4: Van Florence terug naar huis, maar aangezien dat 1300km is, gaan we dat niet in 1 dag doen, dus willen we stoppen in Zwitersland. Waarschijnlijk Lucerne, omdat we daar een goedkoop hotel/jeugherberg hebben gevonden.
8-4: En van Lucerne terug naar apeldoorn.
Waar moeten we allemaal op letten?
- Aangezien we niet gaan boeken en op hotel verzamelsites beschikbaar erg goed is moeten we altijd wel ergens terecht kunnen?
- Vignet Zwitserland hebben we al
- Tolwegen, hebben we gekeken op anwb site, dus prijzen weten we. En we nemen losgeld ervoor mee
- Welke snelwegen kun je beste nemen of vermijden?
- Tips wat we verder nog zouden kunnen bezichtigen (nouja in rome weten we wel genoeg te vinden en in de buurt van florence ook).
- We hebben geen credit card, maar wel euro pinpas, dat moet voldoende wezen lijkt mij?
- We nemen campingspullen (tentje, slaapzakken en luchtbedden, gasstel) mee, mochten we niet bij hotel terecht kunnen en moeten overnachten.
- Ik houd niet van italiaans eten ( ), overleef ik het daar wel of is het er allemaal maar pizza en spaghetti wat je er kunt krijgen?Iemand verder tips en/of opmerkingen en/of ervaringen met deze manier van op vakantie gaan? Ik zou ze graag willen zien

[ Bericht 26% gewijzigd door RonaldV op 22-03-2006 15:14:50 (oeps....) ]
Drugs are good mkay?
pi_36262390
Pizza leren eten, als je er toch bent.
Din jävla kuk!
  woensdag 22 maart 2006 @ 13:38:31 #91
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_36262410
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:37 schreef ehqo het volgende:
Pizza leren eten, als je er toch bent.
owja dat was ik vergeten, ff editten. Ik houd niet van italiaans eten
Drugs are good mkay?
pi_36262434
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:38 schreef Party_P het volgende:

[..]

owja dat was ik vergeten, ff editten. Ik houd niet van italiaans eten
Din jävla kuk!
  woensdag 22 maart 2006 @ 13:43:09 #93
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_36262537
quote:
Autoreis Italie, waar moet ik allemaal opletten??
Je moet vooral bij kruispunten goed opletten.

[ Bericht 73% gewijzigd door Rio op 22-03-2006 15:21:57 ]
Ik heb al een boek.
pi_36262728
Ik weet niet hoe ervaren automobilisten jij en je zus zijn, maar in 1 dag naar milaan kon je nog wel eens flink tegenvallen, vooral als je pech hebt in Zwitserland (de files bij de tunnel kunnen nogal lang zijn).
Verder heb je het wel aardig op orde, ander dooddoener, doe voorzichtig.
Tja, verzin eens iets nieuws......
pi_36262846
en zorg dat je auto in orde is voordat je met pech komt te staan ergens halverwege...
pi_36262853
Ga naar de betere restaurants anders is je eten nie gaar! maar het is echt te doen hoor italiaans. ze hebben ook vele andere soorten eten.

In rome moet je de spaanse trappen en de trevi fontein niet vergeten.

Pompeii is ook heel mooi ligt een stukje buiten Rome maar is zeker de moeite waard.
Vaticaanstad ook niet te vergeten!

Bij zebrapaden nie zomaar oversteken als je lopend bent want ze rijden je van de sokken!
en zeker opletten met autorijden in de binnenstad! tis echt eng daar.
Goed water blijven drinken en niet uit de kraan!
The eyes of a person are the mirrors of the soul
  woensdag 22 maart 2006 @ 13:56:39 #97
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_36262908
Duiven - Mozzecane (150km verder dan Milaan) vertrokken om 5 uur 's ochtends en om 15:15 reden we Mozzecane in. Alleen gestopt om te tanken en de auto kon niet harder dan 180. Daarnaast nog 2 uur in slecht weer gereden.

Italiaans eten is daar erg anders dan wat je hier krijgt hoor Maar je kan ook gewoon brood kopen in de supermarkten en rijst/aardappelen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_36262955
Neem een groot stuk landbouwplastic mee, om dat gat in die halve stacaravan te maken. Je rijdt door Duitsland neem ik aan? Als je er niet eerder hebt gereden, bedenk dat Duitsers gemiddeld veel harder rijden dan wij. Als je het niet gewend bent, dan is dat misschien even schrikken.

Paspoorten bij de hand. Zwitserland hoort niet bij de EU. En zwitserse douaniers zijn vrij streng, dus geen geintjes uithalen, tenzij je je auto wilt uitpakken. Flitsen doen ze ook als dollen in Zwitserland, en het is er duur. Houdt je dus aan de snelheid.
Als je aan file informatie kunt komen, en je hoort dat er een file voor een tunnel staat (st. berbnards of gotthard tunnel) dan kun je de pas overwegen. Ook hier: als je nooit eerder bergwegen hebt gereden opletten, denk er vantevoren goed over na. Passen in Zwitserland zijn trouwens best goed te doen, maar er kan in deze tijd van het jaar nog flink wat sneeuw liggen. Sneeuwkettingen mee dus!

Afhankelijk van hoe betrouwbaar je auto is, tenminste een gereedschapsset, gevarendriehoek, reflecterend hesje (is volgens mij in italië verplicht?) en een goed reservewiel.

Als er meer vragen komen, zien we dat wel.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_36263015
ik ben er in 8 uur heen gereden vorig jaar. ben je zo in milaan.
History became legend, legend became myth.
pi_36263024
Let op, als je tolwegen gebruikt kan je niet altijd met een normale creditcard betalen.
In Rome lopen er veel zigeuners rond (met kinderen op hun arm) die je graag van je geld/paspoort en andere zaken bevrijden, ze werken in groepjes. Dus bedelaarsters mijden als de pest.
Alle waardevolle dingen dus onder kleding verbergen.
Het autorijden in Italië is een belevenis op zich, zeker rond rome/napels.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:15:30 #101
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_36263569
Tips (uit ervaring) speciaal voor Italie:
-stop NIET voor zwaaiende Italianen op de vluchtstook! Ze zoeken maar een landgenoot als ze echt hulp nodig hebben
-reken even mee bij camping-rekeningen, Italianen zetten je graag af
-vergeet het kijken in je autospiegels! Gewoon voor je kijken, dat doen ze allemaal, en dat gaat goed. Zodra je je spiegels gaat gebruiken, word je compleet gek!
-negeer motorrijders. Die zijn levensmoe, en halen de 30 toch niet. Ze zoeken het maar uit! Zodra ze je aan 2 kanten tegelijk inhalen op de snelweg, terwijl voor je opeens de auto's stil staan, heb je zo'n grote rookwolk om je geblokkeerde wielen dat je tot deze conclusie komt (been there, done that)...

Succes
censuur :O
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:18:01 #102
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_36263654
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Tips (uit ervaring) speciaal voor Italie:
-stop NIET voor zwaaiende Italianen op de vluchtstook! Ze zoeken maar een landgenoot als ze echt hulp nodig hebben
-reken even mee bij camping-rekeningen, Italianen zetten je graag af
-vergeet het kijken in je autospiegels! Gewoon voor je kijken, dat doen ze allemaal, en dat gaat goed. Zodra je je spiegels gaat gebruiken, word je compleet gek!
-negeer motorrijders. Die zijn levensmoe, en halen de 30 toch niet. Ze zoeken het maar uit! Zodra ze je aan 2 kanten tegelijk inhalen op de snelweg, terwijl voor je opeens de auto's stil staan, heb je zo'n grote rookwolk om je geblokkeerde wielen dat je tot deze conclusie komt (been there, done that)...

Succes
Oh ja, met groot lichtseinen en knipperlicht naar links, dan willen ze er voorbij... In NL is dat asociaal, de rest van de wereld vindt dat normaal

En let op de verkeersborden, als je een bepaalde richting moet volgen let dan op de kruispunten... Het bord met de pijl staat op het kruispunt en niet ervoor
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:25:42 #103
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_36263915
Ik vind milaan niet zo, alleen voor het winkelen is het okay. Ik vind bijvoorbeeld Verona een mooiere stad en Venetie natuurlijk.

Maar goed:

Florence: 's avonds naar de Uffizi (museum). In de zomer is het tot 10 uur open en er hangen veel heel mooie en bekende schilderijen. Het sfeertje zo 's avonds is wel bijzonder. Verder natuurlijk Ponte Vecchio, Duomo etc., maar ga ook eens de berg op naar het dorpje Fiesole. Heel mooi en gezellig en vanaf het terras van het plaatselijke klooster heb je een schitterend uitzicht over de stad.

Rome: aanrader is de St. Jan van laterane. Iets minder bekende kerk maar erg mooi en wat wel grappig is is de trap waar in de bovenste treden een relikwie (botje van jezus) ingebouwd zit ondere en venstertje. Je moet de trap opkruipen ipv lopen. St. Pieter - neem d elift en neit de trap als je een slecht conditie of claustrofobie hebt. Verder is het gezellig rond Piazza Navona en de spaanse trappen 's avonds qua flaneren.

Qua eten onderweg: de Italiaanse tankstations hebben echt heerlijke broodjes, heel wata nders dan hier in Nederland.

Leer wat woordjes Italiaans, dat vinden ze geweldig. De kennis van het Engels is in het noorden waar jij verblijft wel beter dan in het zuiden, maar is niet bijster goed.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_36264048
Kijk niet verbaast als je met zijn drieën naast elkaar op een 2 baans weg rijdt.
Parkeergarages eisen soms dat je de deur van de auto openlaat zodat ze je auto kunnen verplaatsen
De stopsignalen van de politie zijn daar anders als hier
Parkeren in Rome is een uitje op zich.

Als je toch langs Pisa komt, stop er even.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:34:33 #105
5673 heijx
Qui que boue
pi_36264180
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:34 schreef Party_P het volgende:
Waar moeten we allemaal op letten?
- Welke snelwegen kun je beste nemen of vermijden?
- Tips wat we verder nog zouden kunnen bezichtigen (nouja in rome weten we wel genoeg te vinden en in de buurt van florence ook).
- We hebben geen credit card, maar wel euro pinpas, dat moet voldoende wezen lijkt mij?
- We nemen campingspullen (tentje, slaapzakken en luchtbedden, gasstel) mee, mochten we niet bij hotel terecht kunnen en moeten overnachten.
- Ik houd niet van italiaans eten ( ), overleef ik het daar wel of is het er allemaal maar pizza en spaghetti wat je er kunt krijgen?

Iemand verder tips en/of opmerkingen en/of ervaringen met deze manier van op vakantie gaan? Ik zou ze graag willen zien
In Duitsland: A3 tot Darmstadt, stukje A67 (of A5) en dan A5 tot Basel.
In Zwitserland A1 Basel - Luzern - Chiasso.
In Italië gewoon de snelweg Chiasso - Milaan.
Het is een maandag. Houd rekening met veel vrachtverkeer. Vakantieverkeer lijkt me minimaal.
In Italië volg je Bologna - Firenze naar Rome.
http://www.autostrade.it/en/index.html Hier zie je het overzicht van de snelwegen.

In Milaan kan je bijvoorbeeld de metro naar de Dom (Duomo) pakken en dan de Corso Vittorio Emmanuele II in lopen, maar niet dan nadat je even door de overdekte winkelstraat Galleria Vittorio Emmanuele hebt gelopen (omhoog kijken) richting het Teatro alla Scala.
Dan kan je met een oud trammetje een ritje maken, evt naar het Castello Sforzesco. (wel oppassen voor Albanese zakkenrollers.

algemene tip in het verkeer:
- Bij verkeerslichten moet je de squeegies, bedelaars en "Vù cumprà's" (special price) ontwijken. Stop twee meter voor de streep en als ze je auto willen benaderen rijd je telkens een stukje op. Desnoods tot twee meter over de streep. Houd je auto op slot. Italië is niet crimineel maar rond de verkeerslichten op grote pleinen is het net zo erg als het 24 oktoberplein in Utrecht.
- Oversteken: Je begint met oversteken als de auto waar je àchter langs wil nog naar je toe komt. Tegen de tijd dat hij voorbij is, loop je door naar de overkant. Het lijkt gevaarlijk, maar Italianen worden in de cel gegooid als ze een voetganger doodrijden. Ze kijken echt wel uit.
- Italiaans eten in Nederland (Macaroni ) is niet te vreten. Italiaans eten in Italië is andere koek.
Zoek de minst toeristische stekjes uit. Ze spreken er misschien niet allemaal Engels, maar er wordt beter gekookt dan in de toeristenfabrieken met 13 obers die allemaal een andere vreemde taal machtig zijn. Kijk naar hoeveel Italianen ergens zitten te eten en ga daar op af.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:49:03 #106
140904 MLF
Unazukin
pi_36264686
Sticker halen voor Zwitserland, anders kom je er niet in
Zwitsers geld voor de toll
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:50:54 #107
140904 MLF
Unazukin
pi_36264751
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:38 schreef Party_P het volgende:

[..]

owja dat was ik vergeten, ff editten. Ik houd niet van italiaans eten
in italie is het eten anders dan wat je hier kent

wij kennen pasta en pizza, verder zijn we hier nog niet gekomen

dus maak je maar niet druk
zij eten ook aardappels en vlees en groente
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:56:44 #108
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_36264945
Hier alle quotes van RonaldV die mijn openings post nogal onduidelijk heeft gemaakt Om topic weer ff wat duidelijker te maken
quote:
28-3: Dagje rondwandelen in Milaan.
Leuk! Waar overnachten jullie? Ik slaap meestal bij Saronno, op een half uur ten noorden van Milaan. De gegevens van het hotel heb ik thuis liggen, ik ben er iig nog nooit teleurgesteld, zonder reservering!
quote:
29-3: Vanuit milaan naar Rome rijden, ongeveer 600km. En dan in Rome op een camping staan in een halve Stacaravan.
Tip: neem NIET de route over Genova, maar die over Firenze. De snelwegen bij Genova zijn een puinhoop, waar je op het ene stuk 100 kunt en op andere plekken absoluut niet meer dan 50 door de zeer scherpe bochten. De waarschuwingen, zeker in omgekeerde (nordelijke) richting zijn zeer slecht aangegeven.
quote:
30-3 t/m: 4-4 Rome, rondwandelen, dingen bezichtigen (zoals colosseum). Tips?
De standaard dingen voor Zuid Italie: let op je spullen, laat je niet afleiden door allerlei volk dat je van alles wil aanbieden. Bezichtingingstips heb ik helaas niet voor je, ik rijd Rome altijd voorbij. binnenkort toch maar eens gaan kijken daar
quote:
4-4: Van rome naar Florence rijden. Daar of hotel of camping, dat zien we dan wel.
5-4: Florence en omgeving verkennen
6-4: Florence en omgeving verkennen
Vergeet Pisa niet. Het is heel dichtbij, en bij de Toren is het heel gezellig. Alleen word je een beetje kriegel van de grote hoeveelheid Afrikanen die je horloges en andere meuk proberen te verkopen. Parkeren is niet al te duur (maar goedkoop is het ook niet). Het was je bekend dat Florence in Italië Firenze heet?
quote:
7-4: Van Florence terug naar huis, maar aangezien dat 1300km is, gaan we dat niet in 1 dag doen, dus willen we stoppen in Zwitersland. Waarschijnlijk Lucerne, omdat we daar een goedkoop hotel/jeugherberg hebben gevonden.
8-4: En van Lucerne terug naar apeldoorn.
die 1300KM is goed te doen in één dag. Anderhalf jaar geleden deed ik ruim 1800KM in 18uur. In Italië en Duitsland kun je heel goed doorrijden. Aan de andere kant is het wel leuk om in Luzern te overnachten.
quote:
Waar moeten we allemaal op letten?
- Aangezien we niet gaan boeken en op hotel verzamelsites beschikbaar erg goed is moeten we altijd wel ergens terecht kunnen?
Mail me even voor het adres en routebeschrijving van het hotel bij Saronno. Ik zit op dit mometn op kantoor, dus kan ik het niet nakijken.
quote:
- Tips wat we verder nog zouden kunnen bezichtigen (nouja in rome weten we wel genoeg te vinden en in de buurt van florence ook).
De scheve toren van Pisa dus, op een krap uurtje van Firenze (Florence)
quote:
- We hebben geen credit card, maar wel euro pinpas, dat moet voldoende wezen lijkt mij?
Normaal wel, maar houd rekening met niet werkende verbindingen naar Nederland, waardoor je geen gled kunt opnemen. Het gebeurt niet vaak, maar het is me meer dan éénmaal in de laatste 10 jaar overkomen dat het een paar dagen niet werkte.
quote:
- We nemen campingspullen (tentje, slaapzakken en luchtbedden, gasstel) mee, mochten we niet bij hotel terecht kunnen en moeten overnachten.
- Ik houd niet van italiaans eten ( ), overleef ik het daar wel of is het er allemaal maar pizza en spaghetti wat je er kunt krijgen?
De meeste grotere plaatsen hebben tegenwoordig ook een McD. Net ten noorden van de Italiaanse grens ligt er ook nog één. Maar de Italiaans keuken is meer dan pizza en pasta. Vraag eens bij een paar restaurantjes wat ze nog meer serveren.
quote:
Iemand verder tips en/of opmerkingen en/of ervaringen met deze manier van op vakantie gaan? Ik zou ze graag willen zien
Neem een boekje Italiaans op reis mee. Italianen, zeker die buiten de Po-vlakte, waarderen het enorm als ze merken dat je probeert ze in hun eigen taal aan te spreken.
Drugs are good mkay?
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:05:12 #109
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_36265277
Reply op allerlei mensen (topic gaat hard)

@Tigereve
Pompeii had ik nog niet aangedacht, zeker goede tip. En zebrapaden, ja italianen zijn gevaren op de weg.

@Gripper
Is dat zo erg met lekkage dan? ID kaart is ook voldoende voor zwitserland. Reflecterende hesje hebben we. We gaan met een micra uit 94 in goede staat. Tevens zijn we anwb lid. En hebben we een reisverzekering.

@longinus
We hebbe ngeen creditcard, maar we nemen losgeld mee voor tolwegen. Dan italianen graag zakkenrollen weten we. Met 3en naast elkaar op 2 baans weg, wat een gekken daar En pisa gaan we zowiezo heen, als we in florence zijn.

@RemcoDelft
Handige tip van camping rekening

@Ripley
Daarom zijn we ook maar 1 dag in milaan, om ff bij te komen. Venetie is voor ons te ver weg

@heijx
Handige tips, bedankt

@MLF
Zwitserland probleem weten we. Het probleem met mij is dat ik niet van pasta achtige dingen houd. Tomaten e.d. nee nisk voor mij, maar ik ga het er natuurlijk wel proberen
Drugs are good mkay?
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:17:29 #110
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36265724
Met excuus aan Party_P, ik had de verkeerde knop Je topic is hersteld
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:20:30 #111
130803 Gripper
Get a grip
pi_36265835
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:05 schreef Party_P het volgende:
@Gripper
Is dat zo erg met lekkage dan? ID kaart is ook voldoende voor zwitserland. Reflecterende hesje hebben we. We gaan met een micra uit 94 in goede staat. Tevens zijn we anwb lid. En hebben we een reisverzekering.
Je gaf zo expliciet aan in de openingspost, dat ik dacht: stel nou dat die niet-aanwezige helft van de caravan nou net het dak is
Het was een garpje....
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_36266040
quote:
[Neem een boekje Italiaans op reis mee. Italianen, zeker die buiten de Po-vlakte, waarderen het enorm als ze merken dat je probeert ze in hun eigen taal aan te spreken.
Behalve in Zuid-Tirol, als je daar Italiaans praat, zie je waarschijnlijk alleen nog maar dit tegenover je
When in panic or in doubt:
run in circles, scream and shout
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:29:14 #113
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36266163
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:25 schreef kwintenstraler het volgende:

[..]

Behalve in Zuid-Tirol, als je daar Italiaans praat, zie je waarschijnlijk alleen nog maar dit tegenover je
Ik spreek niet uit ervaring, maar ik hoor dat inderdaad van meer mensen: "Alpse" Italianen (niet alleen die in Zuid Tirol) zijn niet het vriendelijkste volk. En dat ze in Zuid Tirol daar niet blij mee zijn :
hadden ze de oorlog maar moeten winnen
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_36266302
Tja, dat deel hoorde voor de oorlog bij Oostenrijk, en ze hebben het daar nog steeds niet op Italianen en alles wat daar bij hoort. Sta je daar je best te doen met je beste Italiaans
Verder vonden we het daar toch niet zo leuk, dus voortaan maar weer zuidelijker gaan
When in panic or in doubt:
run in circles, scream and shout
pi_36270304
Camping Michelangelo in Florence nemen, ligt naast Piazza Michelangelo en heeft een prachtig uitzicht over de stad. Veel voorzieningen, o.a. een terras en winkeltje. Vergeet niet de witte wijn uit de tap te proeven, erg lekker.

Van de camping naar de stad is zo'n 20 min. lopen en dus prima te doen. De terugreis is wel wat klimmen, maar er gaat ook een bus. Overigens, als je vanaf het station komt en de buschauffeur zegt dat de camping op 'six minutes from start' rijden is, dan bedoelt ie eigenlijk 36. Niet leuk.

Florence is overigens schitterend. Het centrum is wel erg toeristisch, zo staan er overal ontzettend lange rijen. Het is mooi, maar na een paar dagen hadden wij het wel gezien. Rome is een ander verhaal. Camping Flaminio is dan wel aardig. Rome zelf is minstens net zo mooi als Florence. Je kijkt er je ogen uit.

Veel plezier!
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:29:36 #116
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_36272266
Oja nog een: ook al zit je snelweg vol met tunnels (half tunnel, half open), als je lampen aan hebt overdag krijg je seinlichten van alle tegenliggers...
censuur :O
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:04:26 #117
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_36273275
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:20 schreef Gripper het volgende:

[..]

Je gaf zo expliciet aan in de openingspost, dat ik dacht: stel nou dat die niet-aanwezige helft van de caravan nou net het dak is
Het was een garpje....
ow hahaha. Nee het is een stacaravan, met in midden een muurtje, waardoor dus ene helft voor 2 personen is en andere helft voor 2 andere personen. Je hebt dus alleen 2 bedden en een badkamertje. Geen keuken e.d.
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:25 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Camping Michelangelo in Florence nemen, ligt naast Piazza Michelangelo en heeft een prachtig uitzicht over de stad. Veel voorzieningen, o.a. een terras en winkeltje. Vergeet niet de witte wijn uit de tap te proeven, erg lekker.

Van de camping naar de stad is zo'n 20 min. lopen en dus prima te doen. De terugreis is wel wat klimmen, maar er gaat ook een bus. Overigens, als je vanaf het station komt en de buschauffeur zegt dat de camping op 'six minutes from start' rijden is, dan bedoelt ie eigenlijk 36. Niet leuk.
Veel plezier!
Maar dat is een camping, en dus in een tent. Begin april is het 's nachts daar nog niet geweldig warm. Dus liever een zeer goedkoop hotel of jeugdherberg of hebben ze er ook stacaravans?
Drugs are good mkay?
pi_36273903
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:04 schreef Party_P het volgende:

[..]

Maar dat is een camping, en dus in een tent. Begin april is het 's nachts daar nog niet geweldig warm. Dus liever een zeer goedkoop hotel of jeugdherberg of hebben ze er ook stacaravans?
Nee, gelukkig niet zeg.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:29:44 #119
104871 remlof
Europees federalist
pi_36273975
Als je auto op lpg rijdt, effe een verloopnippeltje halen bij de anwb!
In Italië kan je op heel veel plekken lpg (GPL) tanken, maar de nippels zijn anders dan in Nederland.
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:36:22 #120
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_36274177
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:27 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Nee, gelukkig niet zeg.
gelukkig niet, lijkt mij met de "kou" handiger, een sta caravan.
Drugs are good mkay?
  donderdag 23 maart 2006 @ 08:53:51 #121
5673 heijx
Qui que boue
pi_36288045
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Oja nog een: ook al zit je snelweg vol met tunnels (half tunnel, half open), als je lampen aan hebt overdag krijg je seinlichten van alle tegenliggers...
Dat was voordat het VERPLICHT werd om op de autostrada (snelweg) dimlicht te voeren overdag.
Bovendien moet je vanaf 1 janurari j.l. op elke vierbaansweg (ook de gewone Autoweg met middenberm dus) dimlicht voeren.
quote:
FARI
Chi guida ciclomotori e motocicli dovra' tenere accesi i fari anabbaglianti e le luci di posizione in qualsiasi condizione di marcia. Gli automobilisti invece dovranno accendere luci di posizione, anabbaglianti, luci della targa in autostrada o su tangenziali e superstrade.
De bestuurder van een brommer of motorfiets moet te allen tijde dimlicht plus stadslicht voeren. Automobilisten daarentegen moeten stadslicht, dimlicht en kentegenplaatverlichting voeren op de snelweg (groene borden), op rondwegen en op autowegen.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  donderdag 23 maart 2006 @ 17:48:25 #122
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_36303229
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 08:53 schreef heijx het volgende:

[..]

Dat was voordat het VERPLICHT werd om op de autostrada (snelweg) dimlicht te voeren overdag.
Bovendien moet je vanaf 1 janurari j.l. op elke vierbaansweg (ook de gewone Autoweg met middenberm dus) dimlicht voeren.
[..]

De bestuurder van een brommer of motorfiets moet te allen tijde dimlicht plus stadslicht voeren. Automobilisten daarentegen moeten stadslicht, dimlicht en kentegenplaatverlichting voeren op de snelweg (groene borden), op rondwegen en op autowegen.
Ah erg interessant, dus buiten de stad dimlicht aan? Mag je ook dimlicht binnen de stad gebruiken overdag?
Drugs are good mkay?
  donderdag 23 maart 2006 @ 17:52:35 #123
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36303363
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 17:48 schreef Party_P het volgende:

[..]

Ah erg interessant, dus buiten de stad dimlicht aan? Mag je ook dimlicht binnen de stad gebruiken overdag?
Ik heb er in het zuiden nooit problemen mee gehad, niet met NL kentekens, en ook niet met Italiaanse.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_36312990
Voor italie is zo'n ornaje hessie verplicht voor mocht je pech krijgen!
En let op deze moet in de auto liggen en niet in de kofferbak, je moet er meteen bij kunnen, anders krijg je als nog een bon...
Vroeger wilde ik coureur worden, nu ben ik koerier....
  vrijdag 24 maart 2006 @ 00:01:45 #125
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_36315454
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 23:01 schreef tijnnl het volgende:
Voor italie is zo'n ornaje hessie verplicht voor mocht je pech krijgen!
En let op deze moet in de auto liggen en niet in de kofferbak, je moet er meteen bij kunnen, anders krijg je als nog een bon...
ja dat weten we. Geel hesje was ook goed, volgens de mevrouw van de anwb winkel
Drugs are good mkay?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 10:33:30 #126
5673 heijx
Qui que boue
pi_36321098
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 17:48 schreef Party_P het volgende:

[..]

Ah erg interessant, dus buiten de stad dimlicht aan? Mag je ook dimlicht binnen de stad gebruiken overdag?
Vierbaanswegen.

Hier is het verplicht:



Hier niet.


(dim)Licht aan is niet verboden.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 12:06:23 #127
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_36323754
Ik weet niet hoe goed je auto kunt rijden maar met grote steden zoals Rome zou ik toch een beetje oppassen met de stad binnen te rijden. Je kunt beter aan de rand van de stad je auto ergens neerzetten en dan verder met het OV gaan. Rome is qua verkeer echt chaos. En voor heel Italie geldt dat je echt moet oppassen dat je auto niet open gebroken wordt. Gooi het dashboard kastje open en doe de hoedenplank naar beneden bijvoorbeeld. Wat ook veel mensen doen is een briefje in het italiaans schrijven dat er niks waardevols in de auto ligt.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 12:15:34 #128
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_36324011
Sienna is trouwens ook de moeite waard om te stoppen. Pisa zou ik persoonlijk snel voorbij rijden.



  vrijdag 24 maart 2006 @ 12:22:26 #129
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_36324238
Er is één ding dat ik op zeker zou regelen en dat is voldoende water in de auto! De eerste en enige keer dat ik naar Italie ging met de auto heb ik uren en uren in de file gestaan. En al na twee uur was het water op. Dat is niet fijn!

Veel plezier
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 24 maart 2006 @ 12:29:29 #130
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36324455
Naar Milaan in 1 dag gaat wel, maar is eigenlijk net te ver om onvermoeid aan te komen. Vooral als je in Milaan nog een hotel moet zoeken/vinden.

Milaan-Bologna, A1 zou ik beide steden proberen te mijden rond de spits.

Cetrum Milaan en Rome (voor zover al toegestaan)moet je alleen maar met de auto ingaan als je weet waar je moet zijn. Beiden lenen zich erg slecht om wat rond te crossen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 13:44:07 #131
104871 remlof
Europees federalist
pi_36326940
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:06 schreef _Boo_ het volgende:
Ik weet niet hoe goed je auto kunt rijden maar met grote steden zoals Rome zou ik toch een beetje oppassen met de stad binnen te rijden. Je kunt beter aan de rand van de stad je auto ergens neerzetten en dan verder met het OV gaan. Rome is qua verkeer echt chaos. En voor heel Italie geldt dat je echt moet oppassen dat je auto niet open gebroken wordt. Gooi het dashboard kastje open en doe de hoedenplank naar beneden bijvoorbeeld. Wat ook veel mensen doen is een briefje in het italiaans schrijven dat er niks waardevols in de auto ligt.
een briefje met "VUOTO" (leeg) erop helpt inderdaad en zie je ook vrij veel
  vrijdag 24 maart 2006 @ 16:11:04 #132
5673 heijx
Qui que boue
pi_36331746
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:15 schreef _Boo_ het volgende:
Sienna is trouwens ook de moeite waard om te stoppen. Pisa zou ik persoonlijk snel voorbij rijden.
SieNa!

Sjéééééééénah.

Si-EEna.

Niet Sjennah.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_36337088
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 00:01 schreef Party_P het volgende:

[..]

ja dat weten we. Geel hesje was ook goed, volgens de mevrouw van de anwb winkel
Maar hoop mensen leggen em dus in de kofferbak en das dus ook niet goed
Vroeger wilde ik coureur worden, nu ben ik koerier....
  vrijdag 24 maart 2006 @ 20:09:28 #134
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_36338234
Pisa is wel leuk voor de dag!!
Voor de rest heb je voor Florence een klein stadje waar Norcenni ligt met girasole waar je een goedkoop hostel hebt "girasole norcenni" ofzo
Prachtig uit zich over het dal heb je daar zeker de moeite waard.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 21:36:31 #135
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_36340887
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:06 schreef _Boo_ het volgende:
Ik weet niet hoe goed je auto kunt rijden maar met grote steden zoals Rome zou ik toch een beetje oppassen met de stad binnen te rijden. Je kunt beter aan de rand van de stad je auto ergens neerzetten en dan verder met het OV gaan. Rome is qua verkeer echt chaos. En voor heel Italie geldt dat je echt moet oppassen dat je auto niet open gebroken wordt. Gooi het dashboard kastje open en doe de hoedenplank naar beneden bijvoorbeeld. Wat ook veel mensen doen is een briefje in het italiaans schrijven dat er niks waardevols in de auto ligt.
we hebben een camping gevonden aan de rand van Rome, dus binnenstad hoeven we niet met de auto doorheen. Maar hoe zit het als je auto aan de rand van Rome wil parkeren...met het parkeergeld?
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:22 schreef ElisaB het volgende:
Er is één ding dat ik op zeker zou regelen en dat is voldoende water in de auto! De eerste en enige keer dat ik naar Italie ging met de auto heb ik uren en uren in de file gestaan. En al na twee uur was het water op. Dat is niet fijn!

Veel plezier
Ben je inde zomer gegaan? Tja geen wonder dat je veel drinkt, rond deze tijd van het jaar is het er rond de 15 graden. Maar we nemen zeker genoeg drinken mee voor onderweg
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 13:44 schreef remlof het volgende:

[..]

een briefje met "VUOTO" (leeg) erop helpt inderdaad en zie je ook vrij veel
Goede tip (denk ik). Ga ik zeker doen.
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:09 schreef Grimm het volgende:
Pisa is wel leuk voor de dag!!
Voor de rest heb je voor Florence een klein stadje waar Norcenni ligt met girasole waar je een goedkoop hostel hebt "girasole norcenni" ofzo
Prachtig uit zich over het dal heb je daar zeker de moeite waard.
Ja pisa is maar 1 dag en dan ook meteen de omgeving verkennen. Dat hotel ga ik even opzoeken

[ Bericht 2% gewijzigd door Party_P op 24-03-2006 21:42:16 ]
Drugs are good mkay?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 23:18:56 #136
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_36343746
http://www.camping.it/english/toscana/clubgirasole/

Het ligt dus in "Via Norcenni, 7 - 50063 Figline Valdarno - Firenze figline"
Nou je moet maar even kijken, je kan ook met taxi naar 't treinstation gaan in Figline en dan met de trein naar Florence, dan sta je midden in het centrum!
Heb je ook geen geouwehoer met de auto enzo.
De manager die d'r zit is nederlands, namelijk Hans.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 23:26:22 #137
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_36343889
Je moet er op letten dat campings in Italië erg duur zijn.

Rome by night is prachtig.

Pas ook op in tankstations, ze lichten je op waar je erbij staat. (hebben wij meegemaakt).

En midden tussen Rome en Florence lmigt Orvieto, waar ze het lekkerste ijs ter wereld hebben (links naast de basiliek). Geloof me, het is de moeite om er voor halt te houden (en er is nog wat te zien ook daar).
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:43:37 #138
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_36350172
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 23:26 schreef placebeau het volgende:
Je moet er op letten dat campings in Italië erg duur zijn.

Rome by night is prachtig.

Pas ook op in tankstations, ze lichten je op waar je erbij staat. (hebben wij meegemaakt).

En midden tussen Rome en Florence lmigt Orvieto, waar ze het lekkerste ijs ter wereld hebben (links naast de basiliek). Geloof me, het is de moeite om er voor halt te houden (en er is nog wat te zien ook daar).
Campings duur? Ik heb er een aantal gevonden die waarvoor je voor onder de 15 euro per nach (per persoon) kunt overnachten. Lijkt me meevallen.
Maar ik heb al een lijstje met campings/hostels in Rome, Florence en Milaan
Drugs are good mkay?
  zaterdag 25 maart 2006 @ 12:45:46 #139
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_36351581
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 23:26 schreef placebeau het volgende:
Je moet er op letten dat campings in Italië erg duur zijn.

Rome by night is prachtig.

Pas ook op in tankstations, ze lichten je op waar je erbij staat. (hebben wij meegemaakt).

En midden tussen Rome en Florence lmigt Orvieto, waar ze het lekkerste ijs ter wereld hebben (links naast de basiliek). Geloof me, het is de moeite om er voor halt te houden (en er is nog wat te zien ook daar).
Je moet ook niet bij de grote receptie vragen hehe
je kan beter een dagkaartje kopen en alle bedrijven op het park langs gaan zoals Eurocamp, Keycamp, Canvas, Siblu, Vacansoleil, TUI( al fresco).
Daar is 't een stuk goedkoper, en beter
  maandag 27 maart 2006 @ 05:58:06 #140
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_36395714
Nou over een paar minuten vertrek ik. Wish me luck

Ik zal proberen daaro nog wat te posten
Drugs are good mkay?
  maandag 27 maart 2006 @ 09:30:21 #141
105435 amarena
Just curious
pi_36396717
Ik zie dat je al weg bent...
Mocht je het nog lezen. Florance/Firence is toppie qua winkelen, terasjes en bezienswaardigheden. Heel wat mooie foto's geschoten. Kan me een winkel herinneren waar ik voor de grap eens omhoog keek naar het plafond. Keek ik tot mijn verbazing tegen een mooie Fresco aan. Koop gewoon een toeristenkaartje en ga op eigen houtje de stad verkennen. De mooie punten staan wel op alle kaartjes. Ik ben er destijds met de trein naar toe gegaan om het parkeren enzo te vermijden. Er is een goede treinverbindingen naar Firence. Siena is ook super! De mode loopt in Italië zeker voor. Ik scoorde er dingen die een jaar later in Nl in waren.

Over de Italianen zelf: ze rijden als gekken en zijn nogal eigenzinnig en op zichzelf. Als tourist kun je er mee in contact komen, mits je de taal spreekt. In Rome vond ik de Italianen erg onvriendelijk. In Firence zijn de mensen weer een stuk vriendelijker.

Laatste tip: terasjes pal naast bezienswaardigheden zijn nogal duur. Hoe dichter je bij de straat zit, hoe duurder. Beter is om een terasje te pakken in een straatje iets verder weg.
Veni vidi vici
  maandag 27 maart 2006 @ 09:43:54 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36396937
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:15 schreef _Boo_ het volgende:
Sienna is trouwens ook de moeite waard om te stoppen. Pisa zou ik persoonlijk snel voorbij rijden.
Eensch is!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 maart 2006 @ 09:45:48 #143
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36396979
@ TS de snelwegen in Italie zijn erg mooi, maar tolwegen. Italiaans eten is meer dan Pizza en pasta. Het eten in Italie in de restaurants is niet te vergelijken met de italiaan in NL.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 maart 2006 @ 09:48:57 #144
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36397032
Overginds, had er al iemand gezegt dat Pisa kont zuigt en je beter naar Sienna kan gaan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_36397227
Ik las dat de TS alleen een pinpas meenam weliswaar een euro-pas. Deze werkt dan ook perfect bij pinautomaten.
Maar wat wel eens vergeten wordt is dat die pinpas ook in de supermarkt gebruikt kan worden én dat er dan geen pincode ingetoetst hoeft te worden.

Hou je pinpas dus verdomd goed in de gaten.
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
  maandag 27 maart 2006 @ 10:12:39 #146
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36397485
Laat je pinpas lekker thuis en neem je credit card mee, kan je overal mee betalen en je loopt niet het risico als ie misbruikt wordt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 maart 2006 @ 10:19:16 #147
1762 YPPY
Yppiaans
pi_36397614
Als je toch naar Pisa gaat (ik vond de kathedraal prachtig), ga dan ook even langs Lucca, is toch vlak bij. Je kunt in Pisa gratis parkeren op 10 minuutjes lopen van de toren, is makkelijk te doen.

Tussen Florence en Rome vond ik Tarquinia leuk om te bezoeken, niet voor lang, maar een uurtje ofzo onderweg. Het zijn oude graven waar je nu binnen kunt kijken. Het was ook onze enige echt zonnige dag van de vakantie toen we daar waren, misschien dat dat meespeelt in de beleving.

Als je goed op je spullen past, kun je gewoon een pinpas meenemen. In Rome (ook in de metro) heb ik me niet onveiliger gevoeld dan in Rotterdam. Goed opletten op je spullen moet je overal.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 27 maart 2006 @ 10:20:58 #148
1762 YPPY
Yppiaans
pi_36397654
En nog iets: die goedkope overnachting bij Florence (Girasole nog wat), daar hebben wij een week gezeten. Het is een supergrote camping. Erg goed geregeld allemaal, maar in de zomer zal het vast verschrikkelijk druk zijn. Verder wel ok, maar de trimbaan is oud en kapot.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 27 maart 2006 @ 13:17:05 #149
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_36402312
quote:
Op maandag 27 maart 2006 09:30 schreef amarena het volgende:

Over de Italianen zelf: ze rijden als gekken en zijn nogal eigenzinnig en op zichzelf. Als tourist kun je er mee in contact komen, mits je de taal spreekt. In Rome vond ik de Italianen erg onvriendelijk. In Firence zijn de mensen weer een stuk vriendelijker.
Ik heb daar eigenlijk hele andere ervaringen mee. Dat je de taal moet kunnen spreken om met Italianen in contact te kunnen komen, komt me totaal niet bekend voor. Ik vind Italianen over het algemeen echt supervriendelijk (ook in Rome), zeker in vergelijking met bijvoorbeeld Fransen of Spanjaarden.
  maandag 27 maart 2006 @ 13:27:16 #150
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36402565
idd Boo, als Toerist ben je in italie een nobele bron van inkomsten, in Frankrijk een klootzak die de taal niet spreekt en geplukt moet worden.
Als je echter in Frankrijk de taal spreekt (en parijs mijdt) dan is het ineens een stuk vriendelijker, maar nog niets vergeleken met Italie als je probeert de taal te spreken, dat wordt in Italie echt gewaardeerd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 maart 2006 @ 13:30:31 #151
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_36402652
quote:
Op maandag 27 maart 2006 09:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Overginds, had er al iemand gezegt dat Pisa kont zuigt en je beter naar Sienna kan gaan?
Ik vermoed het niet,
Bij deze: ga naar Sienna en vergeet Pisa.
Alles in Pisa ligt op één plein, voor de rest is er niets tge zien, maar zelfs dat plein kan niet concurreren met Sienna, waar het mooiste plein ter wereld ligt.
  maandag 27 maart 2006 @ 13:44:49 #152
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36403032
quote:
Op maandag 27 maart 2006 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:
idd Boo, als Toerist ben je in italie een nobele bron van inkomsten, in Frankrijk een klootzak die de taal niet spreekt en geplukt moet worden.
Als je echter in Frankrijk de taal spreekt (en parijs mijdt) dan is het ineens een stuk vriendelijker, maar nog niets vergeleken met Italie als je probeert de taal te spreken, dat wordt in Italie echt gewaardeerd.
Kleine nuance: in de buurt van het Lagio Maggiore (zeg maar: in de Alpen dus) is een toerist alleen maar een bron van inkomsten, niets meer. In de rest van het land, en met name in het zuiden, is men wel zeer vriendelijk, vooral als je inderdaad de taal probeert te spreken. In het zuiden waarderen ze het vooral als je niet de typische toerist uithangt, maar ook daadwerkelijk probeert om wat van de mensen en de streek te leren. Men heeft een enorm minderwaardigheidscomplex t.o.v. het noorden, en als je echt vrienden wilt maken moet je zeggen dat het noorden je gestolen kan worden.

Beetje off topic trouwens: Het "spoor van de laars", officieel de Gargano, is een beetje een buitenbeentje in Italië. Het hoort geografisch, historisch en cultureel niet bij het Noorden en niet bij het Zuiden. Vroeger was het vooral bevolkt door piraten en vissers. Tegenwoordig is het een leuk authentieke, zij het niet al te best bereikbare, touristische bestemming waar de grote touroperators (nog) niet naar toe gaan. Vanaf half mei gaan de campings weer open, maar sinds een jaar of 10 zijn er ook een paar grotere 4 en 5 sterren hotels waar je buiten het seizoen terecht kunt. Persoonlijk kom ik graag in het plaatsje Vieste.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 27 maart 2006 @ 13:46:39 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36403091
quote:
Op maandag 27 maart 2006 13:44 schreef RonaldV het volgende:

)

Beetje off topic trouwens: Het "spoor van de laars", officieel de Gargano, is een beetje een buitenbeentje in Italië. Het hoort geografisch, historisch en cultureel niet bij het Noorden en niet bij het Zuiden. Vroeger was het vooral bevolkt door piraten en vissers.
Mmmm
Klinkt als de zuidkroatische eilanden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 maart 2006 @ 13:51:09 #154
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_36403206
quote:
Op maandag 27 maart 2006 13:44 schreef RonaldV het volgende:

Men heeft een enorm minderwaardigheidscomplex t.o.v. het noorden, en als je echt vrienden wilt maken moet je zeggen dat het noorden je gestolen kan worden.
Het noorden kan me ook echt gestolen worden (met uitzondering van Florence misschien dan), het zuiden is zo veel leuker.
  maandag 27 maart 2006 @ 13:53:03 #155
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36403263
quote:
Op maandag 27 maart 2006 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mmmm
Klinkt als de zuidkroatische eilanden
Die liggen relatief gezien ook niet zo gek ver weg. Ik was in '95 gelegerd in Vieste, vanwege de Yoegoslavië oorlog. Van alle NAVO troepen die daar zaten woonde ik letterlijk het dichtste bij (de VN zaten natuurlijk nog dichterbij). In mijn vrije tijd ben ik veel wezen rondrijden, en heb ik veel met de lokale bevolking gesproken. De eigenaar van het huis waar ik toen woonde (tevens manager van één van de duurdere hotels daar) is nog steeds een goede vriend.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 27 maart 2006 @ 13:54:17 #156
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36403303
Sicilie is trouwens helemaal te gek. Tip, de noordkust, vrij onbekend, en de bergen ten noorden van de etna, staat in geen enkele reisgids maar is ongelofelijk mooi.
Je moet echter niet bang zijn voor een afgrond naast de weg.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 maart 2006 @ 14:04:23 #157
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36403592
quote:
Op maandag 27 maart 2006 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Sicilie is trouwens helemaal te gek. Tip, de noordkust, vrij onbekend, en de bergen ten noorden van de etna, staat in geen enkele reisgids maar is ongelofelijk mooi.
Je moet echter niet bang zijn voor een afgrond naast de weg.
Datzelfde geldt voor de Gargano. De noordkant valt nog wel mee, maar hoe meer je naar het oosten rijdt hoe hoger de hellingen, en hoe scherper de haarspeldbochten. Het uiterste oosten is dan weer relatief vlak, maar als je langs de zuidkant terug richting Manfredonia/Foggia rijdt kom je af en toe op plekken waar de haren je te bergen rijzen.

Overigens: deze streek ligt in Puglia, de meest mafiose streek van Italië (nog erger dan Sicilië). Als je langer dan 14 dagen in het gebied bent kun je de maffiosi eigenlijk niet missen. Wel een vriendelijke tip: Maffia en maffiosi zijn behalve Nederlandse ook Italiaanse woorden. Leg degene(n) met wie je reist even uit dat ze die woorden beter niet kunnen gebruiken om andere mensen aan te duiden. ervaringsdeskundige, ja...
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 27 maart 2006 @ 16:49:31 #158
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_36408725
Godsamme, hoe langer ik d'r over na denk des te liever zat ik in die auto

* Grimm balt zijn vuist en roept TS "eikel" na
pi_37003830
quote:
Op maandag 27 maart 2006 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Sicilie is trouwens helemaal te gek. Tip, de noordkust, vrij onbekend, en de bergen ten noorden van de etna, staat in geen enkele reisgids maar is ongelofelijk mooi.
Je moet echter niet bang zijn voor een afgrond naast de weg.
Ik ga over drie en halve week. Heb als enige een rijbewijs. Maar de noordkust is dus aan te raden? Weet je zo specifieke plaatsen of gewoon op de bonnefooi gaan rijden? Ik neem in ieder geval een verrekijker mee. Voor het bestijgen van de Etna...ook nog wat extra tips?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_37003881
quote:
Op maandag 27 maart 2006 13:30 schreef placebeau het volgende:

[..]

Ik vermoed het niet,
Bij deze: ga naar Sienna en vergeet Pisa.
Alles in Pisa ligt op één plein, voor de rest is er niets tge zien, maar zelfs dat plein kan niet concurreren met Sienna, waar het mooiste plein ter wereld ligt.
Pisa...moet je eens geweest zijn met zware regen...dan is er echt helemaal niets maar dan ook niets interessants aan. Wat een zwaar overtrokken verhaal. Net als Genua....
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_37134421
Ik ga er 2x heen dit jaar, eerst naar Rome met school, dan naar Rimini met mates.

3 Vragen:

1. Wat voor stopcontacten hebben ze daar? IVM MP3/telefoon

2. Wat kost sms-en van Italie naar Nederland en naar een Nederlands mobiel nummer in Italie?

3. Duurt dat rijen door de Alpen met de bus niet tyfuslang?
pi_37136041
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:07 schreef Borkydude het volgende:
Ik ga er 2x heen dit jaar, eerst naar Rome met school, dan naar Rimini met mates.

3 Vragen:

1. Wat voor stopcontacten hebben ze daar? IVM MP3/telefoon

2. Wat kost sms-en van Italie naar Nederland en naar een Nederlands mobiel nummer in Italie?

3. Duurt dat rijen door de Alpen met de bus niet tyfuslang?
1. Volgens mij hetzelfde als hier, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

2. Dat verschilt heel erg per provider. Afgelopen zomer betaalde ik bijna een euro per sms'je, maar dat was een pre-paid telefoon van Telfort. Bij Vodafone is het bijvoorbeeld weer veel goedkoper.

3. Geen idee, de trein deed er één nacht over vanuit Parijs naar Florence, dus met de bus naar Rome zal nog wel wat langer duren.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  donderdag 20 april 2006 @ 19:15:39 #163
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_37136209
Neem voor de zekerheid maar een adapter mee, want nogal wat Italiaanse stekkers zijn van die platte met twee of drie pootjes.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_37136247
Kan ik die niet in het hotel krijgen? Als het een beetje fatsoenlijke is.
pi_37136878
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:16 schreef Borkydude het volgende:
Kan ik die niet in het hotel krijgen? Als het een beetje fatsoenlijke is.
Vast wel. Anders gewoon even naar de Blokker lopen. Voor ¤2,95 heb je al zo'n stekker.

En een busritje van Amsterdam naar Rome is zo'n 30 uur. Niet iets wat je voor je plezier doet. Misschien dat je nog de kans hebt om een retourtje met het vliegtuig (www.ryanair.com) te boeken?
pi_37136925
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:36 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Vast wel. Anders gewoon even naar de Blokker lopen. Voor ¤2,95 heb je al zo'n stekker.

En een busritje van Amsterdam naar Rome is zo'n 30 uur. Niet iets wat je voor je plezier doet. Misschien dat je nog de kans hebt om een retourtje met het vliegtuig (www.ryanair.com) te boeken?
Wouden we ook doen, maar die gekken van school wilden persé bus want sommige negers hebben vliegangst.
  zondag 28 mei 2006 @ 09:40:35 #167
33014 Cavemania
Niet mokken, lekker fokken....
pi_38293550
Is iemand ook bekend met de plaats Caorle, wij gaan hier in augustus/september naar toe. Is er deze omgeving nog het een en ander te doen wat niet in de reisboekjes staat? Natuurlijk willen we ook nog een dag naar Venetie. Het liefst gaan we daar met de boot naar toe, weet iemand ook of dit mogelijk is?
Vergeet niet, je bent uniek, net als iedereen...
pi_38305109
In Rome zijn die stekkertjes net als hier.

En 30 uur in de bus? Sorry maar dan had ik toch echt het vliegtuig gepakt en in Rome weer afgesproken.
  maandag 29 mei 2006 @ 16:58:04 #169
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_38337255
Ik denk er van de zomer aan om naar het Lago d'Orta te gaan (naast het Lago Maggiore).
Iemand daar al eens geweest?
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_38355703


Lago di Maloja is ook erg mooi.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 22:04:43 #171
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_38388940
Waar ligt dat Lago precies?
Ik kan er via Google geen info over vinden....

En campings aan het meer of in de buurt?
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_38401704
Nog 5 weken en dan zit ik in de auto richting Zillertal...
Na een stop-over van 2 nachten rijden we dan via Liechtenstein en Zwitserland naar Cannero Riviera aan het Lago Maggiore. Wat we van plan zijn om te doen:
* Val Versasca (SUI) -> voor een heerlijke duik in superhelder water
* Val Cannobino -> voor een heerlijke auto- of Vespa-toerrit door de typisch Italiaanse dorpjes
* Val Grande -> Natuurgebied
* Isola Borromée -> de drie eilanden bezoeken
* Milano -> natuurlijk mag een stadsbezoekje niet ontbreken
* Luino -> de Italiaanse weekmarkt
* Verbania en Stresa -> mooie stadjes aan het meer
Zijn er Fok!kers die zulks ook eens gedaan hebben, zijn er nog tips hieromtrent of mis ik absoluut nog iets?
pi_38490834
Zoals ik voorheen in dit topic heb vermeld ga ik dit jaar weer op vakantie naar Italie.
Mijn vriendje is origineel Italiaans maar woont 2 jaar in Nederland. Al zijn familie woont daar nog.
Die gaan we dan natuurlijk ook bezoeken.
Verder gaan we met de auto rondreizen door Noord-Italie.
Trieste (woonplaats Fam.) - Venetie - Florence - Bologna - Verona - Rome. En terug door Toscane, op bezoek bij mijn familie, die staan aan het Gardameer geparkeerd als echte campinggasten.

Ik heb er zoveel zin in!

Jongens, als jullie echte inside informatie willen weten over Italie, quote dit bericht dan even, mijn vriendje kan er vast antwoord op vinden.

Voor degene die ook geinteresseerd zijn in de Italiaanse taal (wie niet) kan ik dit boekje sterk aanraden (kinderboek, maar met erg veel leuke spreektaal erin verwerkt)
Francine Oomen - Hoe overleef ik mijn vakantie in Italie?
7.95 bij de boekhandel. Ideaal!

Iedereen veel vakantiegenot!
Billie Holiday is Lady Day!
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:25:45 #174
33014 Cavemania
Niet mokken, lekker fokken....
pi_38511921
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 22:54 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Zoals ik voorheen in dit topic heb vermeld ga ik dit jaar weer op vakantie naar Italie.
Mijn vriendje is origineel Italiaans maar woont 2 jaar in Nederland. Al zijn familie woont daar nog.
Die gaan we dan natuurlijk ook bezoeken.
Verder gaan we met de auto rondreizen door Noord-Italie.
Trieste (woonplaats Fam.) - Venetie - Florence - Bologna - Verona - Rome. En terug door Toscane, op bezoek bij mijn familie, die staan aan het Gardameer geparkeerd als echte campinggasten.

Ik heb er zoveel zin in!

Jongens, als jullie echte inside informatie willen weten over Italie, quote dit bericht dan even, mijn vriendje kan er vast antwoord op vinden.

Voor degene die ook geinteresseerd zijn in de Italiaanse taal (wie niet) kan ik dit boekje sterk aanraden (kinderboek, maar met erg veel leuke spreektaal erin verwerkt)
Francine Oomen - Hoe overleef ik mijn vakantie in Italie?
7.95 bij de boekhandel. Ideaal!

Iedereen veel vakantiegenot!
Is iemand ook bekend met de plaats Caorle, wij gaan hier in augustus/september naar toe. Is er deze omgeving nog het een en ander te doen wat niet in de reisboekjes staat? Natuurlijk willen we ook nog een dag naar Venetie. Het liefst gaan we daar met de boot naar toe, weet iemand ook of dit mogelijk is?
Vergeet niet, je bent uniek, net als iedereen...
pi_38804288
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:25 schreef Cavemania het volgende:

[..]

Is iemand ook bekend met de plaats Caorle, wij gaan hier in augustus/september naar toe. Is er deze omgeving nog het een en ander te doen wat niet in de reisboekjes staat? Natuurlijk willen we ook nog een dag naar Venetie. Het liefst gaan we daar met de boot naar toe, weet iemand ook of dit mogelijk is?
Ik heb geen idee of dit allemaal mogelijk is.
Staat er niks op internet?
Venetië moet je zeker doen!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_38877945
Iemand tips voor een leuke (strand)vakantie aan de bloemenriviera?

Vorig jaar in Pietra Ligure geweest. We willen nu het liefst een iets drukker stadje. We hadden al aan San Remo gedacht, maar volgens mij is dat wel een mooie plaats, maar niet echt voor een strand vakantie.

Iemand tips?!
Extra info: We gaan met de auto, stelletje 23 en 25 jr. Budget +/- 600 á 700 eur p.p.
pi_38880049
Bordighera.
Mijn ouders zijn Hapimag-partner en delen zo holiday-time. Hapimag weet overal op de wereld (m.i.) de mooiste plekken te vinden. De enige reden waarom ze een aantal jaren geleden deze plaats opgegeven hebben is omdat het pand te oud was en er geen vergunning/plaats gevonden kon worden voor een nieuw complex.
Voor de rest: ik denk dat je op zeker in die plaats okay zit. Monaco en Nice zijn vlakbij over de grens.
Heel veel plezier!
pi_38884028
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:39 schreef Rory78 het volgende:
Bordighera.
...
Bedankt voor je reactie. Is Bordighera wel levendig in de zin van restaurantjes, terrasjes, winkeltjes ed?
Het is niet dat we disco's willen, maar het is wel leuk al je je 's avonds kan vermaken.
pi_38884973
Ik zou het niet weten, want ik ben er zelf nog nooit geweest. Nogmaals, de mij bekende organisatie Hapimag zou er niet voor niets een complex neerleggen en jaren gepoogd hebben om er een volledig nieuwe te mogen aanleggen, als het plaatsje niets voorstelde.
Check http://www.bordighera.it/ voor meer info over de plaats en houd me op de hoogte als je er daadwerkelijk naartoe wil gaan!
Nou een vraagje van mij aan de Italia-kenners:
Is iemand van jullie al naar het Parco Nazionale di Val Grande aan het Lago Maggiore geweest? En wat kan ik er verwachten?
pi_38921936
Iemand misschien nog ervaring met Loano en/of Finale Ligure?
pi_38974885
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 16:02 schreef ChicaC het volgende:
Iemand misschien nog ervaring met Loano en/of Finale Ligure?
Iemand nog tips, de tijd begint nu te dringen dat we moeten gaan boeken. Maar we zijn er echt nog niet uit. Dus tips zijn nog altijd welkom!!
pi_38974956
Nog 2 weken dan naar Rimini
  zondag 18 juni 2006 @ 23:38:55 #183
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38988202
Iemand hier ervaring met een autotrein? Ik denk erover om m'n scooter mee te nemen omdat ik daar een flink stuk wil trekken en dat op eigen gelegenheid te doen, maar de tijd is te kort om vanaf hier te rijden. Maar ik ben er eigenlijk nog niet helemaal over uit.. scooters en italië zijn natuurlijk een perfecte match
Vampire Romance O+
  maandag 19 juni 2006 @ 15:30:51 #184
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39004046
Hmm, die trein is erg duur heb ik al gezien.. ongeveer 200 euro voor een enkeltje.

Hoe zit het met lichte motorscooters in italië? 125cc ofzo? Je moet íets van rijbewijs hebben, maar is een autorijbewijs daar ook voldoende voor?
Vampire Romance O+
pi_39800119
Het lijkt me wel iets om volgend jaar in de buurt van het Gardameer op vakantie te gaan.
Maar ik weet er dus absoluut niets van...

Wie kan mij er meer over vertellen.

Hoe kan ik er komen?
Wat moet ik echt gezien hebben?
Welk(e) hotel, camping oid is aan te raden?

Dankje!
Liefde is niet te koop, maar toch het kostbaarste wat er is...
pi_39800152
Je kunt er te voet komen, je moet het gardameer echt gezien hebben, en de dure hotels daar zijn wel goed.
  donderdag 13 juli 2006 @ 21:07:10 #187
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_39800216
Je hebt zoveel mooi's in Italië en dan kies je voor het toeristische Gardameer, waar het barst van de Nederlanders.

Ik zou zeggen, kijk wat verder op de kaart
pi_39800287
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 21:07 schreef Martijn_fijn het volgende:
Je hebt zoveel mooi's in Italië en dan kies je voor het toeristische Gardameer, waar het barst van de Nederlanders.

Ik zou zeggen, kijk wat verder op de kaart
Zoals?
Help me?

Het mag overigens niet al te veel geld kosten, want zoveel hebben we niet te besteden
Liefde is niet te koop, maar toch het kostbaarste wat er is...
pi_39800346
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 21:09 schreef LieveJuf het volgende:

[..]

Zoals?
Help me?

Het mag overigens niet al te veel geld kosten, want zoveel hebben we niet te besteden
Nederlander
  donderdag 13 juli 2006 @ 21:13:38 #190
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_39800404
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 21:09 schreef LieveJuf het volgende:

[..]

Zoals?
Help me?

Het mag overigens niet al te veel geld kosten, want zoveel hebben we niet te besteden
Toscane moet je gezien hebben en met name de stad Florance daar. Ondanks het feit, dat in die stad daar ook veel toeristen zullen zijn.
pi_39800463
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 21:11 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Nederlander
de een heeft gewoon meer te besteden dan de ander
Liefde is niet te koop, maar toch het kostbaarste wat er is...
pi_39800532
@ Gardameer gaat er in ieder geval een gratis bus naar discotheek die ook gratis is. Dat is wel cool.
  donderdag 13 juli 2006 @ 21:23:11 #193
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_39800707
Hoe moet je bij het Gardameer komen? met de auto natuurlijk.

Nijmegen-Venlo-Köln-Koblenz-Ulm-Pfronten-Imst-Fernpas-Insbruck-Brenner-Bolzano-Trento

Uit het blote hoofd
Wie dit leest is gek
  donderdag 13 juli 2006 @ 21:25:40 #194
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_39800777
ik was vorig jaar in desenzano .... maar voor een paar dagen alleen omdat we verder wilden richting het zuiden. Klein stadje, erg rustig maar wel erg mooi.
пусть всегда будет солнце
pi_39801095
Als je naar het gardameer gaat. ga dan even langs lasize, erg leuk vesting-stadje met veel winkels (ook savonds open) en restaurants.
Ook zit er bij lasize/bardolino in de buurt een groot zwempark wat erg leuk (wel redelijk prijzig) was.
Wat me opviel is dat iedereen duits praat, zelf de italianen in de kleine dorpjes
HAM
JA! ik weet dat m'n webicon te groot is...
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 13 juli 2006 @ 21:40:22 #196
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_39801245
ben ik wel geweest is wel puik
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  donderdag 13 juli 2006 @ 21:41:02 #197
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_39801260
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 21:35 schreef mikieee1 het volgende:
Ook zit er bij lasize/bardolino in de buurt een groot zwempark wat erg leuk (wel redelijk prijzig) was.
Wat me opviel is dat iedereen duits praat, zelf de italianen in de kleine dorpjes
dat was in bolzano ook zo
пусть всегда будет солнце
pi_39801367
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 21:07 schreef Martijn_fijn het volgende:
Je hebt zoveel mooi's in Italië en dan kies je voor het toeristische Gardameer, waar het barst van de Nederlanders.

Ik zou zeggen, kijk wat verder op de kaart
Dit vind ik zulke kortzichtige opmerkingen.

Dat er veel toeristen zitten rond het Gardameer, betekent niet dat het er niet mooi kan zijn. Er zitten ook bergen Nederlanders op Kreta, maar daardoor wordt het eiland niet minder mooi hoor.
pi_39801420
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 21:35 schreef mikieee1 het volgende:

Wat me opviel is dat iedereen duits praat, zelf de italianen in de kleine dorpjes
Südtirol (op z'n Duits ) behoorde vroeger tot Oostenrijk (en sommige Oostenrijkers vinden dat het weer terug moet). Mensen praatten daar al ik weet niet hoe lang Duits en dat blijft in de lokale taal natuurlijk voortbestaan, ongeacht de officiële taal van het land.
pi_39802321
Verder vind ik het wel fijn, de andere serieus reaties!

Ik denk dat ik me eens ga verdiepen in het verdere italie, want er is natuurlijk wel meer.
Maar ik zag dat er reizen naar het Gardameer niet zo duur waren, vandaar mijn vraag of het iets is om daar heen te gaan. En dan met name waar ergens? en wat er allemaal te doen is, of het er duur is.
Welk hotel er aan te raden is?
Liefde is niet te koop, maar toch het kostbaarste wat er is...
pi_39804756
Ik ben vorig jaar geweest. Het is daar best mooi hoor. Vooral savonds aan dat meer!

Zelf zat ik op Camping Serenella (http://www.camping-serenella.it). Daar gewoon heen gegaan zonder te reserveren. Maar wel een nacht moeten wachten op een plekkie.

Er zit daar idd ook een waterpretpark in de buurt. Best leuk om een keer heen te gaan. Verder heb ik niet veel gezien daar Alleen maar aan het meer gelegen









  Moderator donderdag 13 juli 2006 @ 23:46:09 #202
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_39805775
Ik zou niet in het hoogseizoen naar het Gardameer gaan.
Dan is het er echt té druk.
Maar in mei en begin juni is het prima te doen. En het is een fantastisch mooi meer. De punt ligt nog in het gebergte, en de brede zuidkant is al echt mediterraan, en droger en warmer. Het ligt op de grens van twee klimaten.
Een tocht rond het meer is prachtig. Er liggen tal van mooie plaatsen aan het meer (Salo, Sirmione (ook daar: niet in het hoogseizoen heengaan), of vlak in de buurt (Verona).



p.s. Niks aantrekken van snobs die uit de hoogte doen over bestemmingen waar veel toeristen op afkomen.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_39805971
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 23:15 schreef Dipstaart het volgende:
Ik ben vorig jaar geweest. Het is daar best mooi hoor. Vooral savonds aan dat meer!

Zelf zat ik op Camping Serenella (http://www.camping-serenella.it). Daar gewoon heen gegaan zonder te reserveren. Maar wel een nacht moeten wachten op een plekkie.

Er zit daar idd ook een waterpretpark in de buurt. Best leuk om een keer heen te gaan. Verder heb ik niet veel gezien daar Alleen maar aan het meer gelegen

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat waterpark is vet! Verder heb je veel Looki Looki, wanne buy? Good for you goood for me mannetjes op het strand rondlopen . Ik ben iets van 6 keer achter elkaar naar camping Del Garda gegaan, maar tegenwoordig hebben ze er heel veel huisjes neergezet dus je moet sowieso reserveren wil je op Del Garda of Bella Italie ofzo willen staan. http://www.gardalake.it/campingdelgarda/ (Lelijke site overigens)
  vrijdag 14 juli 2006 @ 00:03:38 #204
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_39806283
Pfff, het Gardameer. Je wordt echt zeiknat als je daar in gaat zwemmen man.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 00:06:42 #205
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39806396
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 12:37:07 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_39806507
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 00:06 schreef Mikkie het volgende:

Niet al te ver weg van Pescheira, mooi dorpje
Met lekker ijs, en winkels open tot 23u of zo
pi_39806532
Ik heb op Camping Maroadi in Torbole gestaan. Was een redelijke camping, goed sanitair, grote plekken, maar wel 90% duitsers. Maarja, dat heb je toch in die omgeving. Torbole is een mooi dorpje met een paar leuke kroegjes. Een aanrader.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 07:17:13 #208
144707 Slappertje
Vincent Vega
pi_39811616
Ga naar Lago di Bracciano, dat is een prachtig vulkaanmeer bij een dorpje een paar km ten noorden van Rome. Dicht bij Rome, dus als je cultureel wilt doen ben je zo met de trein in het centrum. Omdat het meer zo diep is is het sávonds lekker koel op de compings en omdat er wat zwavel in het water zit heb je daar geen muggen. Ik ben er 2x geweest (Roma Flesh= aanrader qua compings) en heb daar toch wel een paar van de beste vakanties in m'n lecven gehad.
Now we come to step three. This... drives... most... people... crazy.
Woord omhoog, hond! Je weeeet.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 07:19:30 #209
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_39811627
Ik ben er al 3 jaar niet meer geweest, wil er echt weer heen .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 14 juli 2006 @ 07:25:35 #210
16632 Xlarge
========
pi_39811667
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 21:13 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Toscane moet je gezien hebben en met name de stad Florance daar. Ondanks het feit, dat in die stad daar ook veel toeristen zullen zijn.
Eerst heb je commentaar over het Gardameer en zijn toeristische eigenschappen , en daarna raadt je iemand aan naar Florance te gaan
Volgens mij wonen daar niet eens locals meer , ik wist niet hoe snel ik die stad moest verlaten , rennend over de hoofden van dikgevreten Amerikaanse toeristen en al ansichtkaartenstandaards omverschoppend.

Nee dat was pas echt een teleurstelling.
pi_39811670
wij gaan zaterdag weer lekker na het garda meer
  vrijdag 14 juli 2006 @ 07:29:31 #212
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39811706
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 21:13 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Toscane moet je gezien hebben en met name de stad Florance daar. Ondanks het feit, dat in die stad daar ook veel toeristen zullen zijn.
En WaarTF ligt Florance eigenlijk?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_39811741
Wij hebben er vorig jaar (uit nood omdat de camping ervoor écht pet was) 2 dagen gestaan, ik geloof dat de camping Bella Italia was oid, we zaten in een huisje, (ja op een camping ja), prima camping maar ik moest er niet aan denken er in het hoogseizoen te staan eigenlijk... Ik zou ook een stukje doorrijden naar Toscane, dat is zooooo mooi!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 14 juli 2006 @ 08:33:00 #214
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39812104
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 07:17 schreef Slappertje het volgende:
Ga naar Lago di Bracciano, dat is een prachtig vulkaanmeer bij een dorpje een paar km ten noorden van Rome. Ik ben er 2x geweest (Roma Flesh= aanrader qua compings) en heb daar toch wel een paar van de beste vakanties in m'n lecven gehad.
Daar waren wij afgelopen september en we zijn eerder vertrokken omdat het zo vreselijk was. De camping zou bijna sluiten, maar alle voorzieningen zouden er nog zijn. Niet dus. Als je echt naar Rome wilt, is het ook niet handig, kost veel te veel reistijd met de slecht op elkaar aansluitende bus en trein.

Die camping aan het Gardameer was idd wel ok (Bella Italia), maar in de zomer echt te groot en te druk denk ik. Toscane is mooi en dan kun je leuke uitstapjes maken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 14 juli 2006 @ 08:39:44 #215
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39812198
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 00:10 schreef Noork het volgende:
Ik heb op Camping Maroadi in Torbole gestaan. Was een redelijke camping, goed sanitair, grote plekken, maar wel 90% duitsers. Maarja, dat heb je toch in die omgeving. Torbole is een mooi dorpje met een paar leuke kroegjes. Een aanrader.
Heb ik ook gestaan, 2x . Prima camping en dicht aan het meer .

Overigens moet je in het hoogseizoen het zuiden van het meer mijden. (Peschiera en omgeving!) Het meer loopt daar heel geleidelijk af, waardoor er naast enorm veel gezinnen met kleine koters ook nog eens muggen hun larven leggen in het water, waardoor je na een zwembeurt eruit ziet als een kind met de waterpokken .

Rond Riva zit je goed als je van watersporten houdt, met name surfen is daar érg populair. Nadeel van het noorden is weer dat het weer daar vaak slechter is. Je zit in de uitlopers van de Alpen, waardoor slecht weer vaak langer blijft hangen. Twee jaar geleden stond ik op Maroadi en was het weer echt bagger. Toen zijn we gaan rijden en een stukje richting het zuiden was het het mooiste weer van de wereld. We hebben toen opgepakt en zijn in Moniga del Garda gaan zitten en dat was perfect .

Aanraders in de buurt:

- Verona
- Venetië (goed te doen met de trein vanuit Rovereto!)
- Rondritjes de bergen in (als je in het noorden zit that is) m.n. Trémosine is érg mooi.

Ik ben zelf al >8x aan het Gardameer geweest en het is elke keer weer genieten .

Oja, het is Florence en niet Florance .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 14 juli 2006 @ 08:42:23 #216
144707 Slappertje
Vincent Vega
pi_39812236
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 08:33 schreef YPPY het volgende:

[..]

Daar waren wij afgelopen september en we zijn eerder vertrokken omdat het zo vreselijk was. De camping zou bijna sluiten, maar alle voorzieningen zouden er nog zijn. Niet dus. Als je echt naar Rome wilt, is het ook niet handig, kost veel te veel reistijd met de slecht op elkaar aansluitende bus en trein.
Zuur! Ik ben zelf 2x in het hoogseizoen geweest en toen was het fantastisch, maar wat achterlijk dat Dolly (is toch nog steeds de eigenaresse?) alles eerder dichtgooit

Ik was er toen met een auto, maar de 1e keer dat we toch de trein namen om te stappen werkte prima hoor.
Now we come to step three. This... drives... most... people... crazy.
Woord omhoog, hond! Je weeeet.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 08:48:21 #217
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39812307
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 08:33 schreef YPPY het volgende:

[..]

Daar waren wij afgelopen september en we zijn eerder vertrokken omdat het zo vreselijk was. De camping zou bijna sluiten, maar alle voorzieningen zouden er nog zijn. Niet dus.
Bij vakantie in Italië heb je altijd het probleem dat of alle Italianen ook met vakatie zijn (Augustus ) of dat het seizoen al afgelopen is, meestal per 1-10 of dat ze per half september het zwembad ed. al dichtgooien. Het beste kan je gaan in mei/juni. Lekker weer en nog niet zo druk.

Overigens heb je bij alle grote Noordelijke "Laghi" (L. d. Como, L Maggiore en L.d. Garda) en ook L. d Iseo campings/hotels/huisjes ed. Alleen is het Gardameer het grootst en het meest gericht op massatoerisme. Voordeel is ook dat je vlak bij Verona en Brescia zit, dat is altijd wel aardig als je een dag niet in de zon wilt zitten. De andere meren liggen wat verder van belangrijke/grote steden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_39812384
Nou, ik weet niet hoe die eigenaresse precies heette, maar een zure oude taart was het wel iig. WIj hadden een stacaravan, en op de eerste avond hadden we 50 vliegen doodgemept. Die zaten binnen dus, en ze bleven komen. Maar dat was volgens mevrouw niet een reden om ons even een andere caravan te laten proberen. Dat soort dingen, gewoon heel nors en klantonvriendelijk. Het gastenboek sprak ook wel boekdelen wat dat betreft, veel negatieve ervaringen.

Maar goed, we waren ook wel erg verwend want daarvoor hadden we echt op een supercamping gestaan (naam ff kwijt), vlakbij Florence iig.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 14 juli 2006 @ 09:15:43 #219
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39812702
Het bed was ook verschrikkelijk. Ik heb in mijn leven veel op matjes, luchtbedden en zelf op de grond geslapen, maar dit was het allerergste ooit. Jammer dat we geen luchtbed bij ons hadden. Zelfs met 4 dekens op het matras lag ik nog op de veren. Maar gelukkig kan ik nu wel supergoed vliegen doodmeppen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_39825287
Weetje:
De oostkant van midden naar zuiden wordt ook wel de stookoven genoemd omdat meestal de wind vanuit het oosten komt. Vanwege de bergen waait het juist over het kustgedeelte en komt pas neer op het Gardameer zelf. Daarom is de westzijde veelal veel lekkerder. Wijzelf zaten veel op Camping Romantica bij Manerba. Qua prijs ook uistekend en het is er minder druk dan de oost/zuid kant.
  Moderator vrijdag 14 juli 2006 @ 17:00:28 #221
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_39825940
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 16:40 schreef EiSl het volgende:
Weetje:
De oostkant van midden naar zuiden wordt ook wel de stookoven genoemd omdat meestal de wind vanuit het oosten komt. Vanwege de bergen waait het juist over het kustgedeelte en komt pas neer op het Gardameer zelf. Daarom is de westzijde veelal veel lekkerder. Wijzelf zaten veel op Camping Romantica bij Manerba. Qua prijs ook uistekend en het is er minder druk dan de oost/zuid kant.
Maar aan de zuidoost-kant heb je langer zon en mooiere zonsondergangen. En het Gardameer moet je eigenlijk alleen in het voor- en naseizoen doen, en dan is die warmte vaak juist wel lekker
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_39864846
Ik ga deze vakantie ook naar Italië, nu vragen we ons af of Piacenze of Alessandria leuk is. We willen namelijk vanaf het Gardameer richting Genua en daarna Frankrijk in rijden maar een tussenstop zou fijn zijn.

En ik vroeg me ook af hoe Verona is, is dat de moeite waard? En hoeveel tijd heb je daar voor nodig om dat een beetje gezien te hebben?

En dan twijfelen we nog tussen het Idromeer en het Gardameer, wat is meer aan te raden?
Niks te melden eigenlijk...
pi_39867245
heeft iemand ervaring met campings in het zuiden van italië? Ga in augustus met mijn vriendin namelijk naar mijn familie op sicilië maar we willen met de tent heel italië doortrekken. Nu weet ik uit ervaring dat hoe zuideliker je komt er minder toeristen en dus minder campings zijn.... Dus als mensen campings weten en plaatsen/ natuurparken dan hoorik het graag!
Owh een aanrader voor de mensen in de buurt van La Spezia ligt Cinque Terre is genoeg over te vinden op het web, maar ijn een paar bergdorpjes die aan zee liggen en autovrij zijn. Je kunt er langs de kust met de trein van dorp tot dorp of lopend.
Ciao
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
  zondag 16 juli 2006 @ 02:56:12 #224
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39868709
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:50 schreef Viechi het volgende:
Ik ga deze vakantie ook naar Italië, nu vragen we ons af of Piacenze of Alessandria leuk is. We willen namelijk vanaf het Gardameer richting Genua en daarna Frankrijk in rijden maar een tussenstop zou fijn zijn.

En ik vroeg me ook af hoe Verona is, is dat de moeite waard? En hoeveel tijd heb je daar voor nodig om dat een beetje gezien te hebben?

En dan twijfelen we nog tussen het Idromeer en het Gardameer, wat is meer aan te raden?
Verona is leuk voor een dagje. Het amfitheather is niet zo heel groot maar wel goed bewaard gebleven en daarom mooi om te zien. Het is zeker de moeite waard, maar langer zou ik er zelf niet voor uittrekken. Als je naar het gardameer gaat is Sirmione de moeite waard om even langs te gaan. Erg toeristisch maar wel sfeervol. Het is dat schiereilandje onderin. Op de punt hebben ze een kasteel gebouwd.
Vampire Romance O+
pi_40075868
29 juli vertrek ik met de auto naar Rhodos. Ik ga dit topic nog even doorlezen voor wat ik absoluut moet zien in italie! tvp'tje dus
pi_40110861
Mijn vriend en ik zijn van plan volgende week naar een meer in italie te gaan om te zwemmen en te surfen. Daarnaast willen we vanaf een camping die gelegen is aan een meer wat mooie steden bezoeken en andere culturele tripjes te maken.
Nu vraag ik mij af welk meer het leukst is...

Wat denken jullie?

Alvast bedankt!
Niks te melden eigenlijk...
  zondag 23 juli 2006 @ 20:21:10 #227
67670 Skv
Cynist.
pi_40111639
Weet niet meer hoe het meer heet, maar het stadje heette canobbio.
Was wel relaxed.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 23 juli 2006 @ 20:22:39 #228
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40111673
quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:21 schreef Skv het volgende:
Weet niet meer hoe het meer heet, maar het stadje heette canobbio.
Was wel relaxed.
Lago Maggiore?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40111907
Neem het Garda meer, dan kun je ook lekker een dagje naar venetie!
Huh?
  zondag 23 juli 2006 @ 20:31:07 #230
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_40111944
Lekker & Venetië gaan niet samen
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
  zondag 23 juli 2006 @ 20:31:35 #231
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40111960
quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:31 schreef wimmel_1 het volgende:
Lekker & Venetië gaan niet samen
Leuk & Venetië wel?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 23 juli 2006 @ 20:34:26 #232
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_40112040
quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:31 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Leuk & Venetië wel?
Als je niet als de massa tourist naar het piazza san marco loopt .... maar gewoon de stad aan de andere kant gaat bekijken kan het wél leuk zijn.....
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
pi_40113511
bedankt voor jullie reacties! Ik zat ook te denken aan het iseomeer. Heeft iemand daar ooit gezeten?
Niks te melden eigenlijk...
pi_40113671
Ik heb nog een vraag:
Mijn vriend en ik zijn van plan van camping naar camping te gaan. Ik vraag me af voor hoe laat je meestal moet inchecken en uitchecken.

Iemand een idee?
Niks te melden eigenlijk...
  zondag 23 juli 2006 @ 21:28:44 #235
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40113687
Vaak na 2 uur inchecken en voor 10 uur uitchecken. Maar dit verschilt per camping.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40113997
Bedankt!

Nog een vraag... Aangezien we door noord-italië gaan touren, vroeg ik me af welke steden en bijzonderheden je MOET zien in noord-italië.

We denken er aan om Turijn, Milaan, Verona, Venetië en Genua te bezoeken.
Niks te melden eigenlijk...
  zondag 23 juli 2006 @ 21:43:48 #237
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40114164
Bolzano is ook wel aardig. Maar dat ligt er maar net aan van welke richting je komt.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40117309
quote:
Op zondag 23 juli 2006 21:38 schreef Viechi het volgende:
Bedankt!

Nog een vraag... Aangezien we door noord-italië gaan touren, vroeg ik me af welke steden en bijzonderheden je MOET zien in noord-italië.

We denken er aan om Turijn, Milaan, Verona, Venetië en Genua te bezoeken.
Centrum van Milaan is ERG mooi, dus dat is zeker een aanrader ja. Loopt een perfect metro-systeempje ondergronds, dus je kunt vrijwel overal komen. Bovendien heb je zeer veel (grote) winkelgalerijen waar je je prima een dag kan vermaken.
pi_40117362
LAKAMAJORUUUUH
pi_40118996
Milaan lijkt me echt super! Alleen daar in de buurt overnachten is een beetje expensive. Weet iemand daar een betaalbare camping of hostel?
Niks te melden eigenlijk...
  maandag 24 juli 2006 @ 00:39:25 #241
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40119814
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40121286
Idro meer, leuk sfeertje, niet zo touristisch als het Garda en genoeg wind om te surfen
  maandag 24 juli 2006 @ 03:42:45 #243
144448 Supahdupah
Take it or leave it .....bitch
pi_40123285
bedankt voor jullie reacties! Ik zat ook te denken aan het iseomeer. Heeft iemand daar ooit gezeten?

Ja! meerdere malen op vakantie geweest!!

Super leuke omgeving, lekker meer en heel veel dingen in de buurt om te doen.
Dichtbij Milaan, Bergamo en Brescia

Vergeet aquasplah niet te bezoeken, geweldige waterglijbanen daaro!

Veel plezier!


Supah
pi_40128535
Hoe lang is het ongeveer leuk om in Milaan rond te hangen? Ik dacht een dagje of twee.
pi_40128564
quote:
Op maandag 24 juli 2006 03:42 schreef Supahdupah het volgende:
bedankt voor jullie reacties! Ik zat ook te denken aan het iseomeer. Heeft iemand daar ooit gezeten?

Ja! meerdere malen op vakantie geweest!!

Super leuke omgeving, lekker meer en heel veel dingen in de buurt om te doen.
Dichtbij Milaan, Bergamo en Brescia

Vergeet aquasplah niet te bezoeken, geweldige waterglijbanen daaro!

Veel plezier!


Supah
2 jaar geleden op het caldenazzo meer gezeten vlakbij Trento, leuke stad om eens door te lopen



pi_40128571
quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:31 schreef wimmel_1 het volgende:
Lekker & Venetië gaan niet samen
Ik vind Venetië een erg mooie stad hoor!
  maandag 24 juli 2006 @ 12:06:39 #247
5673 heijx
Qui que boue
pi_40128799
Campings om te surfen en badderen:

Je hebt het Idro meer als alternatief voor het Gardameer.
Het Ortameer (westen) of Monatemeer (oosten) als alternatieven voor het Lago Maggiore. Neem alleen niet de camping aan het Monatemeer in Comabbio. 90% van de plaatsen is stacaravans geworden en op de overige 10% word je weggepest door klierige ladderzatte jongeren in het weekend.
Aan het Monatemeer heb je de beste strandjes in Cadrezzate.

Verder aan het Luganomeer aan de Italiaanse kant in Ponte Tresa (de weg van de grens richting Porto Ceresio) en aan de Zwitserse kant bij Ponte Tresa > Magliaso. Agno ligt vlak onder de startbaan van het vliegveld, niet doen.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  maandag 24 juli 2006 @ 12:23:50 #248
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_40129300
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 21:03 schreef LieveJuf het volgende:
Het lijkt me wel iets om volgend jaar in de buurt van het Gardameer op vakantie te gaan.
Maar ik weet er dus absoluut niets van...

Wie kan mij er meer over vertellen.

Hoe kan ik er komen?
Wat moet ik echt gezien hebben?
Welk(e) hotel, camping oid is aan te raden?

Dankje!
het garda-meer is HET surf-meer van Italie.... de King of the lake-contest werd er elk jaar gehouden. zo tussen 15:00 en 16:00 begint het er te waaien, waardoor je dus ook niet vroeg hoeft op te staan
Venetie is zo'n 2 tot 3 uur rijden (afhankelijk van waar je zit aan het meer) en is best een leuke stad om eens te bezoeken. Padova is ietsjes dichterbij, en ook best wel aardig. Vlakbij het meer is de stad Verona. Ook is milaan nog wel enigzins te doen met de auto of is een dagje Modena ook aan te raden.
Voor surf-spots en accomodaties kun je effe kijken op http://www.gardayou.com/accoactiv/windsurf.htm
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:00:23 #249
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_40421726
Hoe zit het nu eigenlijk met treinen? Je kunt reserveren, maar moet dat ook?
Vampire Romance O+
pi_40422007
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:00 schreef MouseOver het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk met treinen? Je kunt reserveren, maar moet dat ook?
Ja, je moet reserveren voor de EurostarItalia en je kunt het voor enkele andere treinen. Zeker in de zomer is het aan te raden, want de niet-gereserveerde plekken zitten al snel vol met Interrailers en RailEurope'ers.

Je kan je kaartjes bijvoorbeeld van te voren kopen op het station met een reservering erbij (wel even opschrijven wat je precies wilt als je geen Italiaans kan) of je boekt je tickets online op www.trenitalia.com
pi_40422590
Ben net terug van 10 dagen Italie, was super! Maar eigenlijk veel te kort, zit alweer te kijken om nog een weekje ergens heen te gaan, want 10 dagen is echt zo voorbij.

Mooiste van Italie vond ik het eiland Elba, ben daar een dagje met mn vriendin geweest. Lekker met 2 flessen water en zwemkleding de hele dag gemountainbiked daar, mega! . Zo af en toe ff een duik in de zee genomen en weer verder!
pi_40497713
Nog eventjes en dan begint mijn rondreisje door Italie
  zondag 13 augustus 2006 @ 17:49:51 #253
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_40769216
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet alles doorgelezen heb, maar ik heb wel specifieke vragen, dus wellicht kan iemand me helpen

Mijn ouders vieren hun zilveren bruiloft in september en mijn zusje en ik willen hun als cadeau een lang weekend Toscane geven. Vrijdag t/m dinsdag waarschijnlijk.

Waarom Toscane? Ze houden vooral van wandelen en fietsen door mooie natuur, mijn vader heeft al een paar keer aangegeven daar wel graag heen te willen en bovendien zijn er, van wat ik hoor, prachtige steden.

Ik ken Italie verder helemaal niet, dus ik kan wel wat tips gebruiken

Welke stad/steden (als ze dicht bij elkaar liggen) zijn echte aanraders? Tot nu toe heb ik vooral gezocht in Siena en Florence, maar zijn er meer mooie opties? En verschillen die steden nog in de omgeving (natuur) die ze hebben? Is het in de buurt van de ene stad bijvoorbeeld mooier fietsen/wandelen dan in de andere?

En wat zouden jullie aanraden als vervoer. Met de auto wordt wel erg lang he? Een vliegticket kost al gauw 200 euro voor 2 personen, dus dat is ook wel veel.

Ik wil nu deze week nog even langs een reisbureau gaan, kijken wat die voor mogelijkheden hebben, met name voor totaalpakketten (vliegreis + hotel). Iemand met zo'n totaalpakket voor Toscane ervaring?

Alvast bedankt!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_40770491
Vanaf Eindhoven kun je naar Pisa vliegen met www.ryanair.com. Voor het weekend van 7 - 10 september komt dit op ongeveer 100 euro pp incl tax.

Met de auto, bus of trein zijn niet echt een alternatief als je zo kort gaat en mogelijk ook duurder.

Vanaf de luchthaven van Pisa ben je met de trein zo in Florence en Pisa, dat zijn de twee grootste steden en waarschijnlijk wel genoeg voor een lang weekend. (een middagje Pisa en twee dagen Florence). Als het weekend nog wat langer is dan zijn Siena en San Gimignano aan te raden.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 10:46:20 #255
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_40823086
Thanx, misschien toch maar daarvoor gaan.

Nog een vraagje: hoe is het weer over het algemeen eind september/begin oktober in Toscane? Ik lees overal dat het voorjaar beter is om te gaan, maar heeft dat met het weer te maken? En is het dan bijvoorbeeld ook mooier dan in de herfst?
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_40824468
Wij zijn half september vertrokken en begin oktober teruggekomen en hadden slecht weer. De eerste week elke dag regen, de tweede week was het een paar dagen droog. Koud was het ook, ik heb daar een trui en een jas gekocht, omdat 1 warme trui te weinig bleek te zijn. Volgens de Italianen daar was het normaal nooit zo'n slecht weer. Dat hoop ik ook voor hen.

Toscane is wel ontzettend mooi.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_40865263
Zo, Italie was erg indrukwekkend! Ben van Rome naar Florence naar Milaan gegaan en heb een heleboel gezien. Het enige dat tegenviel was het eten, dat had ik beter verwacht in Italie. Vooral Florence vind ik een geweldig stadje, en daar kom ik nog wel eens terug.
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 08:53:35 #258
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_40894782
Ondertussen is er een nieuw centraal topic over Italië komen overvliegen vanuit STA. Mergen lukt niet meer omdat deze te vol zit, dus gooien we deze op slot met verwijzing naar het nieuwe centrale topic: La bellissima Italia - topique parte uno!!

Onze excuses voor de ontstane situatie met dubbele topics. Hopelijk is het zo weer opgelost.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')