abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 mei 2005 @ 03:05:47 #26
109557 Scuderia_Mark
Living in the fast lane......
pi_26746606
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 02:55 schreef Scuderia_Mark het volgende:

[..]

We willen graag weinig toeristen 'spotten' ,dorpjes bezoeken die authentiek zijn gebleven,typische streekgerechten en wijnen eten en drinken,veel actieve tripjes maken om veel mooie dingen te bezichtigen............en lekker relaxen en genieten van al het moois om ons heen.
We zijn dan ab-so-luut ook geen mensen die je een plezier doet met bv de toeristische (spaanse0 badplaatsen waar men een 'friet van Piet' of een Broodje met van Fred 'kan eten.
Vreselijk vinden we die toestanden zelfs...................
Lekker ergens rustig achteraf genieten van alles om ons heen zonder dat het druk of groots is opgezet.
Vrijdag toch maar eens effe wat brochures halen bij het reisbureau,want je hebt me ERG enthousiast gekregen!
Ben je er zoveel op vakantie geweest of run je een reisbureau dat je het zo goed weet te 'verkopen' ?
Oude gebouwen,je slaat daarmee de spijker op z'n kop.
We zijn beide 'idolaat' te noemen als het om oude gebouwen gaat,kunnen we zeer waarderen.
Hebben 4 jaar geleden een boerderij gekocht die in 1750 is gebouwd,inmiddels hebben we de verbouwing ver afgerond,tijd voor vakantie dus!
En omdat we zo gek zijn van oude gebouwen zijn dat ook zaken waar we naar opzoek gaan tijdens onze vakanties.
Bovendien ben ik amateur fotograaf en fotografeer ik graag en veelvuldig dat soort zaken!
Zo te horen zullen we het daar erg naar ons zin hebben als we die streek bezoeken,can't wait......
Nogmaals mijn DANK voor je tip............
Watch the white line......
  donderdag 5 mei 2005 @ 03:12:22 #27
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_26746656
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 03:05 schreef Scuderia_Mark het volgende:

[..]

Oude gebouwen,je slaat daarmee de spijker op z'n kop.
We zijn beide 'idolaat' te noemen als het om oude gebouwen gaat,kunnen we zeer waarderen.
Hebben 4 jaar geleden een boerderij gekocht die in 1750 is gebouwd,inmiddels hebben we de verbouwing ver afgerond,tijd voor vakantie dus!
En omdat we zo gek zijn van oude gebouwen zijn dat ook zaken waar we naar opzoek gaan tijdens onze vakanties.
Bovendien ben ik amateur fotograaf en fotografeer ik graag en veelvuldig dat soort zaken!
Zo te horen zullen we het daar erg naar ons zin hebben als we die streek bezoeken,can't wait......
Nogmaals mijn DANK voor je tip............
Ik weet niet of je een beetje een ervaren reiziger bent... maar als je daar informatie in wilt winnen over bezienswaardigheden, kun je beter naar de plaatselijke VVV gaan dan naar de hotel-lobby voor info (want die lui hebben toch alleen maar de plekken waar touristen naartoe gaan en proberen je waarschijnlijk een groepsreis aan te smeren). Als je duits spreekt, weten ze daar wel wat je bedoelt.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_26750390
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 22:18 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Bij Bari of bij Brindisi inderdaad, richting Patras geloof ik. Er zijn diverse maatschappijen die gratis zijn als je een interrailticket hebt voor die zone. Alleen zo'n overtocht duurt wel 19 uur, maar goed, ergens heeft dat ook wel z'n charmes.
Het klopt wel wat je zegt, maar als je een interrailticket hebt, moet je alsnog 6 euro bijbetalen voor een boordpas en verder slaap je op het dek onder de sterrehemel.
De boot gaat via,ignometriza (weet niet hoe je het precies schrijft) en ik meen ook kos en dan naar patras. bij patras kun je op de trein naar athene. dat duurt om en nabij de 4 uur.
vanaf athene kun je boot de boot naar Kreta, je kunt dan naar Iraklion of naar Rethymno. overigens zijn meerdere afvaarten naar diverse eilanden, maar ik weet niet precies welke dat zijn.

Overigens is het goed om te weten dat wanneer je met een interrail ticket per trein door italie reist, en op veel trajecten rijdt de EC/ Eurostar trein is reserveren verplicht en moet je extra bij betalen, dat is om en nabij de 15 euro per keer.
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:03:05 #29
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_26754406
Toscane is idd erg mooi, niet direct bergachtig, maar wel met behoorlijke heuvels. Mooie oude dorpjes in een dal of op een heuvel met oude kerkjes enz. Erg mooi allemaal. Maar je hebt dan ook de steden als Firenze meteen te pakken.

Voor meer bergen moet je OF meer naar centraal Italië, de Appenijnen, maar dan moet je wel wat meer naa het zuiden. Wat dan beter te doen is, is noord Italië. Op de grens met Zwitserland heb je een prachtige bergachtige omgeving waar de temperatuur ook nog eens tropisch is. Daarom groeien er daar ook nog gewoon palmbomen. Volgens mij was dat bij het al eerder genoemde Lago Maggiore. Vlakbij de zwitserse plaats Locarno.

http://free.med.pl/pawels/Pictures/Locarno.jpg

[i]deze ruimte is te huur[/i]
pi_26754983
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 12:09 schreef MartiniRosso het volgende:

[..]

Het klopt wel wat je zegt, maar als je een interrailticket hebt, moet je alsnog 6 euro bijbetalen voor een boordpas en verder slaap je op het dek onder de sterrehemel.
De boot gaat via,ignometriza (weet niet hoe je het precies schrijft) en ik meen ook kos en dan naar patras. bij patras kun je op de trein naar athene. dat duurt om en nabij de 4 uur.
vanaf athene kun je boot de boot naar Kreta, je kunt dan naar Iraklion of naar Rethymno. overigens zijn meerdere afvaarten naar diverse eilanden, maar ik weet niet precies welke dat zijn.
De plannen liggen gelukkig ook nog niet zo vast. We vinden vast wel een leuk eiland in de buurt van Athene.
quote:
Overigens is het goed om te weten dat wanneer je met een interrail ticket per trein door italie reist, en op veel trajecten rijdt de EC/ Eurostar trein is reserveren verplicht en moet je extra bij betalen, dat is om en nabij de 15 euro per keer.
Das nog best prijzig.. Zijn er naast die Eurostar treinen nog andere IC's, toevallig? Echt haast hebben we namelijk niet echt.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_26755114
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:27 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

De plannen liggen gelukkig ook nog niet zo vast. We vinden vast wel een leuk eiland in de buurt van Athene.
[..]

Das nog best prijzig.. Zijn er naast die Eurostar treinen nog andere IC's, toevallig? Echt haast hebben we namelijk niet echt.
als je geen haast hebt, kun je best met de normale trein gaan, alleen op bepaalde trajecten rijden die gewone treinen niet
pi_27462771
Deze zomer ga ik met mn vriendin naar Rome en naar de Toscane. Die 5 dagen in Rome kunnen we met gemak volmaken als ik dat zo allemaal lees dus dat zal geen probleem op leveren.

Toscane daarentegen ben ik nog een beetje aan het kijken. Natuurlijk is Florence een goede optie, we zijn een hele week in Toscane dus 2 of 3 dagen Florence zit er zeker in. Maar daarnaast, wat is nog meer leuk om te doen ? We zitten ongeveer in het plaatsje Sant'Ellero (20km rechts van Florence) wat is dan een goede tip om te gaan zien ?

We zijn aan het OV gebonden maar een treinreis is geen groot probleem. Treinreizen alleen vanuit Sant'Ellero want als we in Rome zijn gaan we natuurlijk geen andere trips ondernemen

Ik heb wel al veel informatie maar ik zoek toch wat meer ooggetuigen
http://travel.discovery.c(...)orence/overview.html
http://travel.discovery.c(...)uscany/overview.html
http://travel.discovery.c(...)s/rome/overview.html
Daar komt iig mijn informatie vandaan, erg informatief

-edit-
Andere topic van me mag dicht, was te snel met openen
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_27463121
je kunt altijd nog naar Pisa gaan, dat schijnt vanaf florence goed te doen
  zondag 29 mei 2005 @ 21:04:15 #34
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27463640
Lucca is een prachtstadje en de omgeving tussen Viareggio en Forte dei Marmi is perfect voor strand en leuke stadjes zoals Pietrasanta.

Over openbaar vervoer:
quote:
In Toscane neemt het streekvervoer per bus een voorname plaats in. Door de verschillende regionale maatschappijen worden ook in de kleinste dorpjes diensten onderhouden. Als u gebruik maakt van het openbaar vervoer in steden moet u een buskaartje kopen bij krantenkiosken of tabakswinkels. Deze kaartjes moeten vervolgens in de bus worden afgestempeld. Kaartjes voor het streekvervoer koopt u in de bus of in de bars bij de grote busstations. Kinderen kleiner dan 1 meter mogen gratis meereizen.

Voor de kust van Toscane ligt het eiland Elba. Dit eiland is te bereiken per veerboot. Vanuit Livorno doet het veer (traghetto) ongeveer 3 uur over de rechtstreekse overtocht. Gaat de toch via de kleinere eilanden, dan duurt de overtocht ongeveer 5 uur.
Treinen en bussen door Toscane. Leuk!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_27511914
Ik ben afgelopen juli in Toscane geweest en echt.. superrr was dat, prachtig en geweldig

onwijs mooi, aardige mensen, ga vooral ook florance in.. de stad is supergezellig, mooi en dan ga je natuurlijk ook bij Pisa langs om de markt en de toren zelf te checken,.. tip, ga ook eens die kerk naar binnen die eraan grenst..erg mooi en je moet toch lang wachten voor je de toren zelf inmag (nadat wij kaartje gekocht hadden moesten wij nog anderhalf uur wachten).. aah ik wil terug
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:09:31 #36
121630 Mr.Walt
Yeah baby!
pi_27527014
Wanneer ga je precies? Ik ben een jaar of 2 geleden voor het laatst in de Toscane geweest, er is eenvoudigweg zo ongelofelijk zo veel te zien! Wat ik echt als memorabel heb herinnerd is de Palio in Siene, je kunt je niet voorstellen wat voor een kick die geeft als je daar tussenstaat. Maar dan moet je natuurlijk wel mazzel hebben met wanneer je gaat. Elba vond ik zelf opzich weinig aan, het is natuurlijk leuk, maar vergelijk het met het Anne-Frank huis, hoewel historisch belangrijk en aardig er geweest te zijn is het verder niet erg bijzonder. (behalve qua natuurschoon en het is leuk om met de boot te gaan).. Verder weet ik niet of je van wijn houdt ofzo, maar de chianti is abs. fabolous, en die tour die je eromheen kunt maken en proeverijen bezoeken.. dolce! San Gigimagno is ook een leuke plaats, net zoals Lucca inderdaad. Casteglione della Pescaia..een badplaats waar de Italianen zelf naartoe gaan, prachtig gelegen. Hebben we het dan nog niet eens over Florence gehad...ach... ik kan doorgaan totdat ik het hele forum volgeschreven heb bij wijze van spreken, het was iig helemaal te gek. Have fun... en ik wilde dat ik er naartoe ging..
"Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben."
pi_30732559
Waarschijnlijk ben je al op vakantie geweest.
Maar ik vind de streek tussen Venetie & Triest erg mooi.

Venetie is natuurlijk uitermate bekend.
Triest daarentegen niet, ook niet zo toeristisch belegen, voornamelijk oudere mensen wonen hier.
Toch bevat deze stad een weergaloos strand (naaktstranden onder de wegen, voor de liefhebber)
Een boulevard, ook wel genoemd de Barcola.
En een geweldig centrum met enorm pittoreske en historische punten.
Zeker een aanrader!

De omgeving is mooi en als je een woordje Italiaans kunt, ga je toch even langs een wijnboer

Voor zover ik weet, is er geen Venetie topic, of wel?
Billie Holiday is Lady Day!
pi_33882425
Samen met mijn vriendin wil ik twee weken naar Italië. We willen eerst een week naar het gardameer en daarna een week naar toscane. Vanuit het gardameer lijkt het ons leuk om naar Milaan, Verona en Venetië te gaan.
Daarna rijden we vanuit het gardameer naar toscana, daar willen we aan de kust zitten. Vanuit daar willen we naar Pisa, Florence en Lucca.

Nu komt het probleem we hebben nog geen idee hoe we het gaan doen. In ieder geval met de auto maar is het mogelijk en handig om vanuit het gardameer in venetië, verona of milaan te komen. Dit geldt eigenlijk hetzelfde als voor toscane. We kunnen natuurlijk ook met de auto gaan maar heb geen idee of dat makkelijker is.

Ook zijn we nog aan het dubben of we een hotel, huisje, hotel pakken. Dit is natuurlijk persoonsgebonden maar wat zouden jullie aanbevelen? Dit geld ook voor Toscane

Verder vroeg ik me af of het eten een beetje betaalbaar is, we zijn allebei nog student dus hebben geen onbeperkt budget. Ik heb geen idee wat alles in Italië kost. Wie kan me wat meer vertellen of een site/informatie geven? Alle info is welkom!
pi_33882703
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:27 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

[..]

Oh, het was dus een ontzettend gave vakantie.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  dinsdag 10 januari 2006 @ 12:27:44 #40
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_33898763
Scorpion:

Treinen in Italië gaat echt super goed en is niet duur! Ik zou vanuit Gardameer je auto bij dichtsbijzijnde station neerzetten en met de trein verder reizen.

En over Toscane: ik zou Pisa vervangen door Siena! Pisa stelt echt helemaal n-i-k-s voor en Siena is geweldig!!!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_33898851
check LAGO DI MERGOZZO.

Erg mooi schoon meer naast Lago Maggiore. Er ligt een goedkope camping aan. De Oostkust is erg saai.
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
pi_33899008
Ben vroeger wel eens naar het caldanazzo meer geweeat Erg leuk daar. Venetie is te doen. Verder ook veel natuur, mijn ouders zijn van die fanatieke fietsers.

Aanrader dus.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 12:42:41 #43
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33899230
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:27 schreef CleeJee het volgende:
Scorpion:

Treinen in Italië gaat echt super goed en is niet duur! Ik zou vanuit Gardameer je auto bij dichtsbijzijnde station neerzetten en met de trein verder reizen.

En over Toscane: ik zou Pisa vervangen door Siena! Pisa stelt echt helemaal n-i-k-s voor en Siena is geweldig!!!
Siena
Vampire Romance O+
  dinsdag 10 januari 2006 @ 14:50:59 #44
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_33903618
@ MouseOver: ik zwijmel weer weg! haha!
pi_33905824
quote:
Ik neem aan dat we na een week wel weer de auto kunnen pakken en doorrijden naar Toscane, toch?
quote:
Oke bedankt voor de tip!
pi_33906185
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:30 schreef frankium het volgende:
check LAGO DI MERGOZZO.
Heb ik gedaan, ik moet zeggen dat er niet al te veel te vinden is op internet. Verder vindt ik dat het niet echt centraal ligt. Vanuit het gardameer heb je veel meer mogelijkheden (als je naar venietië en verona wilt, milaan is echter wel dichtbij).
Maar waarom vind jij dat ik beter naar lago di mergozzo kan gaan als naar het gardameer?
quote:
De Oostkust is erg saai.
Ben je daar ooit geweest dan?
pi_33906259
Gardameer Camping Weekend in Salo....erg leuke camping veel te doen en goed zwembad met prachtig!!! uitzicht

Enne Siena maar Lucca ook cker de moeite waard en wat dichterbij!
pi_33934867
Ik ga dit jaar naar het Lago Maggiore. Schijnt er ook mooi te zijn...
pi_33959989
Jammie ik heb net de Capitool Reisgids Italie besteld.
Zo wordt ik lekker kundig

Op internet zoeken vind ik altijd wat moeilijker dan in een boek turen
Billie Holiday is Lady Day!
  donderdag 12 januari 2006 @ 10:14:43 #50
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_33966674
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:59 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Jammie ik heb net de Capitool Reisgids Italie besteld.
Zo wordt ik lekker kundig

Op internet zoeken vind ik altijd wat moeilijker dan in een boek turen
Wat wil je gaan doen dan komende zomer? Rondreizen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')