Oude gebouwen,je slaat daarmee de spijker op z'n kop.quote:Op donderdag 5 mei 2005 02:55 schreef Scuderia_Mark het volgende:
[..]
We willen graag weinig toeristen 'spotten' ,dorpjes bezoeken die authentiek zijn gebleven,typische streekgerechten en wijnen eten en drinken,veel actieve tripjes maken om veel mooie dingen te bezichtigen............en lekker relaxen en genieten van al het moois om ons heen.
We zijn dan ab-so-luut ook geen mensen die je een plezier doet met bv de toeristische (spaanse0 badplaatsen waar men een 'friet van Piet' of een Broodje met van Fred 'kan eten.
Vreselijk vinden we die toestanden zelfs...................
Lekker ergens rustig achteraf genieten van alles om ons heen zonder dat het druk of groots is opgezet.
Vrijdag toch maar eens effe wat brochures halen bij het reisbureau,want je hebt me ERG enthousiast gekregen!![]()
Ben je er zoveel op vakantie geweest of run je een reisbureau dat je het zo goed weet te 'verkopen' ?![]()
Ik weet niet of je een beetje een ervaren reiziger bent... maar als je daar informatie in wilt winnen over bezienswaardigheden, kun je beter naar de plaatselijke VVV gaan dan naar de hotel-lobby voor info (want die lui hebben toch alleen maar de plekken waar touristen naartoe gaan en proberen je waarschijnlijk een groepsreis aan te smeren). Als je duits spreekt, weten ze daar wel wat je bedoelt.quote:Op donderdag 5 mei 2005 03:05 schreef Scuderia_Mark het volgende:
[..]
Oude gebouwen,je slaat daarmee de spijker op z'n kop.
We zijn beide 'idolaat' te noemen als het om oude gebouwen gaat,kunnen we zeer waarderen.
Hebben 4 jaar geleden een boerderij gekocht die in 1750 is gebouwd,inmiddels hebben we de verbouwing ver afgerond,tijd voor vakantie dus!
En omdat we zo gek zijn van oude gebouwen zijn dat ook zaken waar we naar opzoek gaan tijdens onze vakanties.
Bovendien ben ik amateur fotograaf en fotografeer ik graag en veelvuldig dat soort zaken!
Zo te horen zullen we het daar erg naar ons zin hebben als we die streek bezoeken,can't wait......![]()
Nogmaals mijn DANK voor je tip............
Het klopt wel wat je zegt, maar als je een interrailticket hebt, moet je alsnog 6 euro bijbetalen voor een boordpas en verder slaap je op het dek onder de sterrehemel.quote:Op woensdag 4 mei 2005 22:18 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Bij Bari of bij Brindisi inderdaad, richting Patras geloof ik. Er zijn diverse maatschappijen die gratis zijn als je een interrailticket hebt voor die zone. Alleen zo'n overtocht duurt wel 19 uur, maar goed, ergens heeft dat ook wel z'n charmes.
De plannen liggen gelukkig ook nog niet zo vast. We vinden vast wel een leuk eiland in de buurt van Athene.quote:Op donderdag 5 mei 2005 12:09 schreef MartiniRosso het volgende:
[..]
Het klopt wel wat je zegt, maar als je een interrailticket hebt, moet je alsnog 6 euro bijbetalen voor een boordpas en verder slaap je op het dek onder de sterrehemel.
De boot gaat via,ignometriza (weet niet hoe je het precies schrijft) en ik meen ook kos en dan naar patras. bij patras kun je op de trein naar athene. dat duurt om en nabij de 4 uur.
vanaf athene kun je boot de boot naar Kreta, je kunt dan naar Iraklion of naar Rethymno. overigens zijn meerdere afvaarten naar diverse eilanden, maar ik weet niet precies welke dat zijn.
Das nog best prijzig.. Zijn er naast die Eurostar treinen nog andere IC's, toevallig? Echt haast hebben we namelijk niet echt.quote:Overigens is het goed om te weten dat wanneer je met een interrail ticket per trein door italie reist, en op veel trajecten rijdt de EC/ Eurostar trein is reserveren verplicht en moet je extra bij betalen, dat is om en nabij de 15 euro per keer.
als je geen haast hebt, kun je best met de normale trein gaan, alleen op bepaalde trajecten rijden die gewone treinen nietquote:Op donderdag 5 mei 2005 15:27 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
De plannen liggen gelukkig ook nog niet zo vast. We vinden vast wel een leuk eiland in de buurt van Athene.
[..]
Das nog best prijzig.. Zijn er naast die Eurostar treinen nog andere IC's, toevallig? Echt haast hebben we namelijk niet echt.
Treinen en bussen door Toscane. Leuk!quote:In Toscane neemt het streekvervoer per bus een voorname plaats in. Door de verschillende regionale maatschappijen worden ook in de kleinste dorpjes diensten onderhouden. Als u gebruik maakt van het openbaar vervoer in steden moet u een buskaartje kopen bij krantenkiosken of tabakswinkels. Deze kaartjes moeten vervolgens in de bus worden afgestempeld. Kaartjes voor het streekvervoer koopt u in de bus of in de bars bij de grote busstations. Kinderen kleiner dan 1 meter mogen gratis meereizen.
Voor de kust van Toscane ligt het eiland Elba. Dit eiland is te bereiken per veerboot. Vanuit Livorno doet het veer (traghetto) ongeveer 3 uur over de rechtstreekse overtocht. Gaat de toch via de kleinere eilanden, dan duurt de overtocht ongeveer 5 uur.
Oh, het was dus een ontzettend gave vakantie.quote:Op donderdag 5 mei 2005 15:27 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
De plannen liggen gelukkig ook nog niet zo vast. We vinden vast wel een leuk eiland in de buurt van Athene.
[..]
Das nog best prijzig.. Zijn er naast die Eurostar treinen nog andere IC's, toevallig? Echt haast hebben we namelijk niet echt.
Sienaquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:27 schreef CleeJee het volgende:
Scorpion:
Treinen in Italië gaat echt super goed en is niet duur! Ik zou vanuit Gardameer je auto bij dichtsbijzijnde station neerzetten en met de trein verder reizen.
En over Toscane: ik zou Pisa vervangen door Siena! Pisa stelt echt helemaal n-i-k-s voor en Siena is geweldig!!!
Ik neem aan dat we na een week wel weer de auto kunnen pakken en doorrijden naar Toscane, toch?quote:Treinen in Italië gaat echt super goed en is niet duur! Ik zou vanuit Gardameer je auto bij dichtsbijzijnde station neerzetten en met de trein verder reizen.
Oke bedankt voor de tip!quote:En over Toscane: ik zou Pisa vervangen door Siena! Pisa stelt echt helemaal n-i-k-s voor en Siena is geweldig!!!
Heb ik gedaan, ik moet zeggen dat er niet al te veel te vinden is op internet. Verder vindt ik dat het niet echt centraal ligt. Vanuit het gardameer heb je veel meer mogelijkheden (als je naar venietië en verona wilt, milaan is echter wel dichtbij).quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:30 schreef frankium het volgende:
check LAGO DI MERGOZZO.
Ben je daar ooit geweest dan?quote:De Oostkust is erg saai.
Wat wil je gaan doen dan komende zomer? Rondreizen?quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:59 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Jammie ik heb net de Capitool Reisgids Italie besteld.
Zo wordt ik lekker kundig
Op internet zoeken vind ik altijd wat moeilijker dan in een boek turen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |