Wat is ongeveer de reis afstand? Zijn de kosten voor de tol overbodig veel?
We willen naar Florence, iets in die trand, slapen onderweg, kwijtkunnen van je auto, dat soort zaken. Is dat allemaal een beetje te doen?
Ben benieuwd naar reacties
De heenreis hebben we als volgt afgelegd. Omdat we met 4 motoren en 2 autos waren zijn we in 3 etappes gereden. De totale afstand is ongeveer 1400 km, naar Florence (Firenze zoals de itas het noemen). Via Venlo de grens over en dan vervolgens de A61 richting de Zwitserse grens. De 1e overnachting was op 500 km van de grens in Bruchsal. Een aardig motelletje aan de snelweg, circa 90 euro voor een 2 persoonskamer. Dag 2, iets van 600km gereden tot een hotel in hartje Milaan. 2 woorden: Niet Doen. De grote italiaanse steden zijn een hel om in auto te rijden. Beter pak je een hotel net over de zwitsers-italiaanse grens, of je stampt nog een uurtje of 5 door naar Florence.
Omdat ik iets eerder wegmoest heb ik de terugreis anders aangepakt. Op vrijdagavond om 22.00 uur vertrokken en samen met een andere chauffeur in 1 keer doorgereden. Als je elkaar kunt afwisslen schiet het lekker op, in 13 uur waren we thuis (ok, in Duitsland 190 gereden maar goed). Het grote voordeel van 'snachts rijden is dat het lekker rustig op de weg is. Je hebt ook geen problemen bij de Gotthardtunnel (17 km lang). Hier kunnne overdag grote filles staan.
Verder heb je voor Zwitsterland een Tolvignet nodig, die je voor 27 euro bij de ANWB kunt kopen.
Hoop dat je hiermee genoeg info hebt, In ieder geval veel suc6 en fun in Italia.
O ja, de itas spreken bijna geen engels, dus neem een taalgids mee.
Een tip: Ga niet via de autostrada (=snelweg) naar Florence, maar pak de wegen ernaast. Je komt dat door hele mooie dorpjes en landschappen. Daarnaast kost het je ook bijna niets aan tol.
Nog 1 ding: Neem een grote zak geld mee, want Florence is schreeuwend duur.
Vertrek om 1 uur 's nachts. Ga naar bed om 7 uur 's avonds.
ALs je dan nog niet kunt slapen moet je de dag van te voren om half 6 opstaan... Dan kan je WEL slapen...
Verders neem ik altijd tol... Maar dat moet je zelf weten.
Als je tol doet, neem dan je creditcard mee...
Ik weet trouwens niet of je gaat kamperen, maar bij de ANWB kun je cheques kopen voor 13 euro. Deze lever je in op de campings die meedoen met die actie, en je krijgt dan een overnachting voor 2 pers. 1 tent en 1 auto voor dat geld. Alle deelnemende campings zijn goed (4 sterren) en er zijn er elk jaar meer (nu iets van 300 door heel europa). In ieder geval de moeite om even te bekijken.
quote:in Oostenrijk heb je toch ook zo'n vignet nodig?
Op woensdag 21 augustus 2002 14:43 schreef Coelho het volgende:
Bekijk even hoe je gaat rijden. Ik ga in september naar Toscane (Lago di Trasimeno waarschijnlijk), en het scheelt slechts 50 km. enkele reis om via Oostenrijk (brennerpas) te reizen ipv via Zwitserland (st. gotthart tunnel). Dus 100 km extra, maar wel de uitsparing van een zwitsers autobahnfignet (kostte 5 jr. geleden 80 piek, nieuwprijs weet ik niet)Ik weet trouwens niet of je gaat kamperen, maar bij de ANWB kun je cheques kopen voor 13 euro. Deze lever je in op de campings die meedoen met die actie, en je krijgt dan een overnachting voor 2 pers. 1 tent en 1 auto voor dat geld. Alle deelnemende campings zijn goed (4 sterren) en er zijn er elk jaar meer (nu iets van 300 door heel europa). In ieder geval de moeite om even te bekijken.
Simpel te doen , 1 dag van 14 uur in de auto en de andere dag iets van 5 of 6 je zou ook 2 van 10 kunnen doen .
quote:Ik dacht van niet, maar nu ga ik twijfelen... Zal het nog eens navragen.
Op woensdag 21 augustus 2002 14:46 schreef ToXiCitY het volgende:[..]
in Oostenrijk heb je toch ook zo'n vignet nodig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |