Ik ben nog altijd een verslaafd FM-speler. Ben al heel lang bezig met een ‘carriere’. Dit zijn alle resultaten die ik tot nu geboekt heb (voor degene die het interessant vindt
![]()
)
2004/2005 - Dordrecht (9e in de GGD, Kwartfinale beker)
2005/2006 - Dordrecht (3e in de GGD, Promotie via nacompetitie, Eerste ronde beker)
2006/2007 - Dordrecht (8e in de Eredivisie (33 wedstrijden als manager) Vierde ronde beker)
Heerenveen (10e in de Eredivisie (1 wedstrijd als manager))
2007/2008 - Heerenveen (2e in de Eredivisie, Vierde ronde beker)
2008/2009 - Heerenveen (4e in de Eredivisie, Derde kwalificatieronde van de CL, Tweede ronde met rechtstreekse uitschakeling van de UEFA Cup, Vierde ronde beker. Kampioen met de Heerenveen Reserves)
Nu zit ik in het seizoen 2009/2010 (april 2010). En toch verveelt het nog steeds niet. Ik wil graag met Heerenveen een prijs pakken, het liefst het kampioenschap natuurlijk en dan naar een grotere club. Ik sta op het moment tweede in de competitie met 11 punten achter op Ajax, wel 1 wedstrijd minder gespeeld. Nu nog 6 wedstrijden te gaan voor Ajax, dus ze zullen wel kampioen worden. In de halve finale van de UEFA-cup moet ik tegen Barcelona, na Lazio en Deportivo te hebben uitgeschakeld. Het waren spannende en zware wedstrijden, maar in beide uitwedstrijden hield ik de schade beperkt. In de finale van de beker speel ik nog tegen RBC.
Ik speel al jaren in een aanvallende 4-4-2, met een ruit op het middenveld. Dit is nu mijn team (met tussen haakjes de reserves):
DM: Akinfeev/Fernando Henrique - beide redelijk jonge, maar goede keepers. Vooral Henrique, maar hij heeft af en toe een mindere periode
VR: Ricksen (Bakkati) – In de zomerstop wordt Michael Kone van Anderlecht gehaald. Hij zal waarschijnlijk een basisplaats krijgen en Bakkati gaat weg omdat zijn contract afloopt.
VC: Maduro (Hansson)
VC: Majstorovic (Hansson)
VL: Zonneveld (C.Cohen) – Zonneveld had ik eerder al verkocht, maar later heb ik hem weer teruggekocht. Ik heb er geen spijt van, want het is dit seizoen mijn beste speler.
VMC: Oliseh (Landzaat)
MR: Yildirim (Landzaat/Kolk)
ML: Vandermieren (Kolk) – Vandermieren is een heel groot talent en speelt een topseizoen als dribbelaar op de linkerflank.
AMC: Hersi (Bruggink) – Hersi doet het prima en scoort veel. Afgelopen seizoenen speelde hij telkens (zeer goed) in het tweede elftal, maar ik zag geen toekomst meer voor hem. Dit seizoen verbaast hij mij en sinds het vertrek van Daniel Fredheim Holm in de winterstop naar Feyenoord (wilde zijn aflopende contract niet verlengen, dus moest ik het nu wel verkopen) is Hersi een vaste waarde.
AC: Reinaldo Navia (Bruggink, de Jonghe) – Chileense doelpuntenmachine
AC: Imre Szabics (Bruggink, de Jonghe)
De verdediging is het zwakke punt, voorlopig komt alleen Kone als versterking.
Het is wel leuk om al in 2010 te zitten. Je ziet echt te raarste transfers, wedstrijden, kampioenen e.d.
Zo speelt Aroune Koné bij AC Milan, van der Vaart bij Deportivo, Sneijder bij Manchester United, Nigel de Jong bij Newcastle, Kuijt bij Alavés en van Bommel nog steeds bij PSV.
![]()
Verder won Italië het WK 2006 en Ierland het EK 2008.
![]()
Zo dat was mijn verhaal wel zo'n beetje, ik ga weer verder spelen.