Wegens gebrek aan een 'band' met Rushden maar een nieuw spel begonnen met een Engelse club waar ik wel wat mee heb, de Wolverhampton Wanderers. (mede vanwege mijn Hattrick-team...
![]()
)
Eerlijk gezegd schrok ik van het gebrek aan kwaliteit in een team dat toch moest vechten voor promotie in de Engelse Championship, een club die toch te vergelijken moet zijn met een doorsnee ADO Den Haag of FC Twente. Dat betekende aankopen:
Sander Keller: Een multifunctionele verdediger die in de hele achterste linie inzetbaar is. Niet duur en goed genoeg voor een basisplaats.
Jon Otsemobor: Ook niet duur en niet slecht. Vecht met Keller voor een basisplaats.
Ruud Kras: Eveneens een goedkope verdediger, maar deze lijkt overbodig. Als een club zich met een fatsoenlijk bod meldt, is hij weg. Voorlopig is hij laatste verdediger in rang en kan niet op veel speeltijd rekenen.
Guy Demel: Een goedkope, uitstekende speler. Gekocht als verdediger, maar schoof al snel op naar het middenveld, waar hij beter tot zijn rechtkomt. Een echte stofzuiger die veel tegenstanders hinderlijk voor de voeten loopt. Een van de betere aankopen.
Marcel Majoros: Gekocht als wissel vanwege zijn multifunctionaliteit, maar hij vocht zich knap in de basis (zijn waarde is al bijna 3m) en is er inmiddels al niet meer buiten te denken (zeker niet slecht voor een speler die voor 80K overkwam)...
Ali Boussaboun: In de spits is er een redelijk groot tekort aan echte goalgetters en combinerende spelers. Hij is misschien niet de oplossing, maar wel een speler die zowel in de spits als op de flanken goed overweg kan.
Hossam Ghali: Hij kwam in de winter. Het idee achter zijn komst is dat hij van achteruit het spel meer moet opbouwen, aan een echte opbouwer ontbreekt het namelijk in dit team. Hopelijk gaat het met hem nog beter dan dat het nu gaat (zit net in de winter).
Al met al sta ik nu eerste, op 5 punten van de nummer 2 Leeds. Het grootste probleem is het scoren. 45 goals in 26 wedstrijden is niet slecht, maar in mijn ogen niet goed genoeg. Gelukkig loopt de verdediging goed, keeper Murray hoefde in die 26 wedstrijden maar 10 keer de bal uit het net te vissen.
Nog wat screens:
De League Cup: na een paar rondes (4e ronde) trof ik de eerste premier league club: Tottenham. Een dodelijk spannende wedstrijd volgde, die uiteindelijk haar einde vond in een uiterst spannende penalty-serie, die beslist werd door mijn verdedigende middenvelder Olofinjana (de man van de belangrijke goals, blijkt ook uit de volgende screen). Keeper Murray nam al eerder een penalty.
In de kraker tegen Nottingham Forrest (toen #3, nu #4) kwam ik best aardig terug na met een man minder te komen (de verder uitstekende Kennedy, speler van die maand). Olofinjana maakte die goals, natuurlijk.
![]()
Verder is het eigenlijk niet zo speciaal, maar ik was toch best wel blij...
![]()
![]()
Nouja, ik ga nog even verder spelen...
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I. The Terrifying Snoman |
De Wageningse Berg