abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26726500
Ik vroeg het mij zo eens af, ik kan mij herinneren dat er zo 700 miljoen extra naar het onderwijs zou gaan.
Daarvan zou een aardige hap naar het beta/techniek onderwijs gaan.
Hartstikke leuk.

Nou valt het mij op, dat er best veel organisaties zijn die dat allemaal lopen te promoten, die techniek. (ja ik ben zelf ook schuldig ) maar nu ik in een ander gebeuren zit, ga ik mij toch iets afvragen...

Wat is dat andere gebeuren dan, vraag je je waarschijnlijk af?
Nou, omdat hier op de HHS (zie sig) een tekort is, of erger nog, een tekort is voorspeld, gaan we verhuizen naar een in de studentenogen pauperlocatie in Rijswijk. Dat zou blijkbaar genoeg zijn.

offtopic
Omdat mij vanochtend gezegd werd dat het openbaar was bij deze:
----
Resultaten opleidingen engineering in haar huidige vorm
Werktuigbouwkunde voltijd
2005: 26.764
2006: -27.386
Volgend jaar zou er dus 30.000 tekort zijn, nu is dat er nog niet eens. ja heel jammer dus

Kijk ik dan verder dan mijn neus lang is, kom ik bij TH Rijswijk terecht, en daar zie ik dit
Technische bedrijfskunde voltijd
2005: -75.253
2006: -216.148

Elektro heeft een tekort van ongeveer 40.000, en die gaan volgend jaar naar THR, is dat heilig? is dat de oplossing?

En die mogen gewoon fijn doorkachelen, maar werktuigbouwkunde moet maar even verhuisd worden.
Omdat er op 2 locaties de opleiding "dubbel" zou worden aangeboden, en beide locaties gefuseerd zijn. Echter, HHS geeft PGO/PO, THR niet, klaar. Totaal verschillend dus.

/offtopic

Maargoed, misschien start ik zo ineens een uitzending van Netwerk, NOVA/Zembla, je weet het niet. Studenten HHS dupe van flaters THR, zoiets in die trend. altijd feest die onderwerpen

Ontopic dus, hoeveel miljoenen zijn er beloofd aan beta / techniek onderwijs?
En dan heb ik het over heel de linie van MBO - HBO - WO
En wat is er tot nu toe naar organisaties gegaan(promotie e.d.), en wat is er daadwerkelijk naar scholen gegaan?
-
pi_26726566
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 14:06 schreef mechatronics het volgende:
zo heeft mijn opleiding "maar" 40.000 euro nodig om te overleven
maar omdat we dat niet hebben gaan we maar even verhuizen naar een pauperlocatie

en daar in den haag beloven ze leuk miljoenen in het beta onderwijs, tig websites worden er opgestart, en stichtingen hier en commissies daar, maar niks geen geld hier.

En dat is nu het hele probleem. Maar dat zou te simpel zijn
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 14:08 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat noemen ze de 'kenniseconomie'.

De 'kennis' dat de grootste inhoudsloze blaataap er met heet meeste geld vandoor gaat.
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 14:11 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Precies
Ik ga er eens een topic over opstarten, hoeveel miljoenen er aan beta onderwijs beloofd is, en wat er nu werkelijk terecht komt.
Ondertussen zijn hier in school zelfs commissies en weet ik wat bezig met het "promoten" van beta onderwijs. Nouja het zal wel, maar als ze aan de ene kant wel geld hebben om te promoten, maar aan de andere kant gaat werktuigbouwkunde verhuizen, dan klopt er iets structureel niet.
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 14:18 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Joh, die hele kenniseconomie is allemaal bullshit van beleidsmedewerkers. Die 'kenniseconomie' bestaat helemaal niet. Daar is Nederland veel te klein voor.

Een beetje ingenieur gaat internationaal. Of hij gaat wat anders doen.

Wat men in Nederland onder 'kenniseconomie' verstaat, is vooral de ICT. Maar ICT zoals we dat in Nederland kennen heeft vrij weinig met kennis, innovatie en hoogwaardige techniek te maken. Meer met dienstverlening, waar we overigens erg goed in zijn.
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 14:21 schreef PJORourke het volgende:
Ondertussen eist het VMBO het meeste extra onderwijsgeld op.
-
  woensdag 4 mei 2005 @ 14:38:00 #3
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26727021
Nederland is gewoon te klein voor die zogenaamde kenniseconomie.

Grote, vooraanstaande onderzoeksinstituten vereisen een hoeveelheid geld die men in Nederland nu eenmaal niet (meer) bereid is te betalen. Als je zoiets doet, moet je het goed doen, of helemaal niet.

Ook van bedrijven hoeven we op dat gebied weinig meer te verwachten. Er waren vroeger enkele hoogstaande, particuliere onderzoeksinstituten (ik noem het NatLab) waar ook fundamenteel onderzoek werd bedreven. Maar die zijn allen uit puur winstoogmerk gesloten of sterk ingekrompen. Als een bedrijf nu geld wil steken in onderzoek, is het alleen maar als men er direct iets voor terugkrijgt. Men wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Waarom dan toch dat hameren op die kenniseconomie, vraag je je dan af. Dat heeft niks te maken met het stimuleren van hoogwaardige kennis. Maar alles met financiėle motieven. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk ingenieurs af te leveren, tegen een zo laag mogelijk bedrag. Ingenieurs zijn op dit moment duur, het is dus zaak om het aanbod te verhogen teneinde de prijs (het salaris) omlaag te brengen.

De allerbeste ingenieurs kunnen dan voor een appel en een ei bij een bedrijf aan de slag. De rest raakt werkeloos, gaat naar het buitenland, of gaat wat anders doen.

tot zover mijn bijdrage, nu moet ik echt weg
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_26727026
ach ja

daar wordt nog wel een commisie voor aangesteld om te kijken waar het nu fout ging
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_26727143
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 14:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ach ja

daar wordt nog wel een commisie voor aangesteld om te kijken waar het nu fout ging
Waar kan ik solliciteren?
-
pi_26728587
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 14:41 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Waar kan ik solliciteren?
Er ligt vast een mooi salaris in het verschiet
pi_26728672
Nog iets leuks,
zelfde PvA
quote:
De verhuiskosten zullen in kaart worden gebracht in het verhuis- en inhuisplan. Voorgesteld wordt om hier voorlopig kE 100 voor te reserveren.
Dus er is 30.000 tekort (straks)
dus er wordt 100.000 apart gezet om ons te verhuizen, en die 30.000 "op te lossen"
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')