Helaas gaat het examen niet over Italiequote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:39 schreef heijx het volgende:
Ik vind het anders heel relevant om te weten wat de bodemgesteldheid in Toscane is, in direct verband met het type tentharingen dat ik moet meenemen.![]()
Ow.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:50 schreef T1andonly het volgende:
[..]
Helaas gaat het examen niet over Italie
Ja, daar zou ik wel van uitgaan. Maar je hebt toch wel een oud examen om te oefenen? Die van vorig jaar ofzo. Dan weet je wat je voor niveau kunt verwachten.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:46 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ja, bij ons ook. De opgaven waren vaak letterlijk gekopieerd uit het lesboek.
Dus dat zal bij het eindexamen wel tegen gaan vallen.
Volgens mij hoeft dat niet, want in onze methode De Geo zit dat niet, dus het lijkt me sterk dat dat in het examen zitquote:Op woensdag 4 mei 2005 13:55 schreef kmaestro het volgende:
op het vwo is het Migratie en Mobiliteit, Vervoer en Ruimtelijke inrichting, Actieve Aarde
Weet iemand of je uit die boekjes ook dossier Regionale toepassing telkens moet leren?
Uhuh.quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:34 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ja, die opgaven slaan nergens op.
Maar ook de teksten, die zijn zo beknopt, dat is amper samen te vatten.
Volgens mij leer jij dan de verkeerde modules.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:55 schreef kmaestro het volgende:
op het vwo is het Migratie en Mobiliteit, Vervoer en Ruimtelijke inrichting, Actieve Aarde
Weet iemand of je uit die boekjes ook dossier Regionale toepassing telkens moet leren?
Bij ons ook, en ook de stofomschrijving verteld niks andersquote:Op maandag 9 mei 2005 15:28 schreef Tom_Tom- het volgende:
Bij ons is als stof opgegeven:
1. Vervoer & ruimtelijke inrichting.
2. Migratie & mobiliteit.
3. Actieve aarde (platen tektoniek en klimaten).
Actieve Aarde is duidelijk het lastigst. Maja makkelijk te doen allemaalquote:Op maandag 9 mei 2005 15:28 schreef Tom_Tom- het volgende:
Bij ons is als stof opgegeven:
1. Vervoer & ruimtelijke inrichting.
2. Migratie & mobiliteit.
3. Actieve aarde (platen tektoniek en klimaten).
Zoals onze leraar altijd zegt: dat boek is op een zondagmiddag met een koppie thee geschreven.quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:27 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Dat hebben wij ook..
Wat een kutmethode zeg..
Alleen Actieve Aarde is kutquote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:39 schreef Aurelium het volgende:
Pff... tis echt te makkelijk... net allemaal een keer doorgelezen...
Tsja, wat is 'kennen'.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:35 schreef Skv het volgende:
[..]
Alleen Actieve Aarde is kut
Moeten we dat systeem van Köppen wel of niet kennen?
Je moet alleen die 2 leren..quote:Op woensdag 18 mei 2005 19:02 schreef Kim456 het volgende:
Is t waar dat Havo alleen maar natuur en milieu en migratie en vervoer hoeft te lere? want op watmoetikleren.nl staat dat je alle modules moet lere.. maar mn leraar zegt alleen die 2
Migratie en vervoer is heel makkelijk vind ik hoef je bijna niets voor te leren. Ik heb net trouwens ook ff Natuur en Milieu doorgekeken viel me ook nog wel mee ja.quote:
Ik heb de originele samenvattingen van de uitgeverquote:Op donderdag 19 mei 2005 09:20 schreef kmaestro het volgende:
www.examen.nl Je hoeft alleen maar 1 keer naar een 0900 nummer te bellen en je hebt toegang tot samenvattingen door leraren gemaakt
Kan je die niet ff naar mij sturenquote:Op donderdag 19 mei 2005 09:20 schreef kmaestro het volgende:
www.examen.nl Je hoeft alleen maar 1 keer naar een 0900 nummer te bellen en je hebt toegang tot samenvattingen door leraren gemaakt
Je kan bijvoorbeeld alles op 1 vak storten zodat je maar 1 onvoldoende in je profiel overhoudquote:Op donderdag 19 mei 2005 19:18 schreef Snok het volgende:
Hmm.. ik vind dit best kut.. moet een 5.0 halen om te slagen (ivm 2 onv in profiel) iemand een idee hoe ik dat het best kan aanpakken?
-edit- op het VWO
stof lezen, samenvatting lezen, opdrachten doorlezen (met antwoorden erbij), oefenexamens maken.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:04 schreef Snok het volgende:
Ja, ik wil me daarom voornamelijk op AK richten zodat ik voor Wis een 5 mag staan.. alleen ik vraag me af hoe ik AK goed kan voorbereiden.. iemand?
heb je al gebeld?? dan kan je het namelijk net zo goed ff postenquote:Op donderdag 19 mei 2005 09:20 schreef kmaestro het volgende:
Ik ga die boeken niet lerenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:30 schreef Snok het volgende:
Ik vind AA echt het makkelijkst.. daar kan je tenminste wat van leren, de feiten enzo.. die andere 2 boeken zijn veel verneukter, 100 blz maar er staat niks in.. denk je dat je het snapt, krijg je altijd kutvragen..
quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:20 schreef kmaestro het volgende:
quote:
quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:31 schreef jercovski het volgende:
[..]
heb je al gebeld?? dan kan je het namelijk net zo goed ff posten![]()
tsja...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:49 schreef s0k het volgende:
Nou, dan heb ik het maar zelf gedaan.
Bij deze, HAVO examen 2005 samenvattingen, door docenten gemaakt.
Password "havo-examen" zonder de "".
http://rapidshare.de/files/1892071/EXAMEN_HAVO.exe.html
Bevat de vakken:
AK
BIO
ECO
GS
MO
NED
SK
WI
Sommige bestanden zijn .pdf
Serieus??quote:Op dinsdag 24 mei 2005 14:26 schreef Rikku het volgende:
Voor alle HAVO'ers morgen succes ... ik heb geen zin om te leren voor AK bah. ... Een leuker nieuwtje (of misschien juist niet), volgens mijn AK leraar gaan ze niet zo diep in op de stof van migratie en vervoer + natuur en milieu maar vooral inzicht (atlas vragen enzo). Succes allemaal
Idd bij ons was iedereen na uiterlijk 40 minuten klaarquote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:59 schreef Dolfhin het volgende:
Op VMBO stelde het niks voor, erg simpel en geen topografie![]()
Hij kan dat niet weten want de enveloppen zijn nog verzegeldquote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:50 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Serieus??Beter van wel. De stof is super irritant, vooral van natuur & milieu
![]()
Iedereen ook succes morgen met ak
Neu wij zeker niet zou niet goed zijn volgensmij heeft niemand uit mijn klas een bosatlas thuis.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:45 schreef Snok het volgende:
@ el_hombre: Volgens mij wel.
Ja, kan iemand dat zeggen? Dat hoofdstuk over die klimaat dingen.... moet dat (havo)?quote:Op maandag 16 mei 2005 18:04 schreef MeneerMuis het volgende:
Iemand die kan uitleggen hoe die AK nu precies gaat leren (Havo) - En klopt het dat wij Hoofdstuk 3 overslaan van Natuur&Milieu ?!
Nopes hoofdstuk 3 van Natuur en Milieu zit er niet bij in.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:55 schreef jeroenPf het volgende:
[..]
Ja, kan iemand dat zeggen? Dat hoofdstuk over die klimaat dingen.... moet dat (havo)?
Mooi, dat scheelt want ik heb het nog nooit bekeken dus dan zou ik nu extra veel moeten leren.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:09 schreef Remzz het volgende:
[..]
Nopes hoofdstuk 3 van Natuur en Milieu zit er niet bij in.
Weet je dat zeker? wat is je bron?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:09 schreef Remzz het volgende:
[..]
Nopes hoofdstuk 3 van Natuur en Milieu zit er niet bij in.
Ja, op mn kamer.quote:
officieel moet je al die meuk max de dag voor t examen inleveren, anders regelt de school t welquote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:40 schreef el_hombre het volgende:
Moet je een eigen atlas meenemen?
Daar is de legenda voorquote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:29 schreef Zephyrus het volgende:
op een plaatje (in de zin van een foto?) weet ik niet, maar op een atlaskaartje kan je als het goed is zien aan de manier van verkaveling. In laagveen gebieden vind je strookverkaveling en wegdorpen en hoogveengebieden, moderne verkaveling.
(zo staat het in de samenvatting)
grondsoorten hoef je toch helemaal niet te leren dit jaar??quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:43 schreef 2Drix het volgende:
zooow ik heb een superrelaxte site gevonden om de grondsoorten enzo te leren
http://beeldbank.schooltv.nl/hi/index.jsp?povo=vo#c=2108
filmpjes+uitleg van alle landschappen die we moeten kennen![]()
bedoelt voor groep 8 en de brugklas maar ik snap nu alles veel beter![]()
en nog 2 best wel goeie sites
http://www.digischool.nl/ak/2efase/modules/natuur/indexnat.shtml
http://www.digischool.nl/(...)oer/indexmigrv.shtml
volgens mij ook niet echt.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:35 schreef superheist het volgende:
[..]
grondsoorten hoef je toch helemaal niet te leren dit jaar??
kut ik ben aan het oefenen met 51quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:11 schreef coltje87 het volgende:
Ik heb net een aantal atlaskaarten doorgekregen die we moesten bestuderen. Voor de liefhebber: blz 18, 175, 176, 179 en 182. Dit is van de Bosatlas 52e (?) druk. De nieuwste iig..
same herequote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:03 schreef s0k het volgende:moet nog beginnen....nah, toch maar niet leren dan...
JA vroeg ik me ook al af maar dan neem ik em niet mee.quote:Op woensdag 25 mei 2005 08:15 schreef woeeiiii het volgende:
Tuurlijk nietstaat bij ons niet op t lijstje van meenemen. Wou je er iets in zetten ofzo.
Nee we zitten nu in het Holoceen..quote:Op woensdag 25 mei 2005 08:25 schreef woeeiiii het volgende:
Zitten we nu nog steeds in toch?
Ik had ook Ierland en Denemarkenquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:01 schreef PLAE@ het volgende:
ow ik heb Ierland en Denemarken daarbij omdat er daar alleen lijnen liepen uit 1 centraal punt naar andere landen en helemaal niet in het land zelf![]()
Ik had water, en ik kon echt niks anders verzinnen dus heb ik maar kernenergie ingevuldquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:08 schreef s0k het volgende:
ik dacht sneller, en je krijgt er een grotere rijkwijdte door.
wat waren trouwens die 2 duurzame energie bronnen?Ik had waterkracht en de warmte van de aarde zelf
Had ik kernenergie toch nog goedquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:14 schreef PLAE@ het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alternatieve_energie
staat zowel kernenergie als warmte van de aarde bij![]()
Ullmann:quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:20 schreef s0k het volgende:
trouwens, wie is die ullman nou weer? Zit ik die toets te maken, komt er opeens zo'n wijsneus langs met zn eigen theorien
Ik ben erg benieuwd.quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:29 schreef MeneerMuis het volgende:
Dat over die lidstaten, er stonden gewoon van elke regio naar regio onwijs veel SUPER lichte grijze lijnen, zelfs dat van ierland en denemarken. Zou dus zwaar oneerlijk zijn als dat de goeie antwoorden waren.
die had ik ookquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:34 schreef Jelminho het volgende:
Hmm.. was te doen, Vervoer en Migratie was heel veel bronnen, die kon ik makkelijk doen. Natuur en Milieu was echter kut, maar daar heb ik vast ook wel wat goed.
Ullmann, wie is die vent, nooit van gehoord![]()
Verder had ik Ierland en Denemarken...
Kernenergie en waterkracht...
omgquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:11 schreef rotskibo het volgende:
[..]
Ik had water, en ik kon echt niks anders verzinnen dus heb ik maar kernenergie ingevuld![]()
Had ik ookquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:11 schreef rotskibo het volgende:
[..]
Ik had water, en ik kon echt niks anders verzinnen dus heb ik maar kernenergie ingevuld![]()
En hij was nog goed ookquote:
normering is de laatste 10 jaar niet lager geweest dan 1.2quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:01 schreef rotskibo het volgende:
[..]
En hij was nog goed ook
Heb 28 punten gehaald, bij een normering van 0.0 is dat een 4.8, en ik had een 3.9 nodig![]()
Ah, dan heb ik minstens een 6quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:02 schreef PLAE@ het volgende:
normering is de laatste 10 jaar niet lager geweest dan 1.2dus appeltje eitje
![]()
serieus? was kernenergie goed ..? relaxquote:Op woensdag 25 mei 2005 12:01 schreef rotskibo het volgende:
[..]
En hij was nog goed ook
Heb 28 punten gehaald, bij een normering van 0.0 is dat een 4.8, en ik had een 3.9 nodig![]()
kernenergie was heulemaal niet goedquote:Op woensdag 25 mei 2005 12:01 schreef rotskibo het volgende:
[..]
En hij was nog goed ook
HA! Braindrain wist ik welquote:Op woensdag 25 mei 2005 12:22 schreef MeneerMuis het volgende:
Opgave 4: Braindrain?
what the fuck is dat?
Ik dacht dat het gewoon arbeidsmigratie was
Geef voor het uitwaaieren vanuit een punt een verklaring is vraag 16quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:53 schreef rotskibo het volgende:
Weet iemand nog wat vraag 16 was ? Bij het nakijken kan ik er niet opkomen
oei...quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:25 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik heb in Arbeid&Migratie 17 punten, en Natuur&Milieu 3 punten
jeuhquote:Op woensdag 25 mei 2005 12:22 schreef MeneerMuis het volgende:
Opgave 4: Braindrain?
what the fuck is dat?
Ik dacht dat het gewoon arbeidsmigratie was
geothermisch is van die warme bronnen op IJsland !quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:26 schreef rotskibo het volgende:
[..]
Kijk dan bij de antwoorden
als geothermische blabla hetzelfde is dan
quote:Geothermische energie is de natuurlijke hitte die in het binnenste van de aarde wordt gegenereerd en die vrijkomt via vulkanen en warme bronnen en geisers waarlangs warm water en stoom ontsnapt. Reservoirs van heet water en stoom onder het oppervlakte van de aarde kunnen worden aangeboord via de erboven liggende steenlagen. Dit van nature verwarmd water kan worden gebruikt om gebouwen te verwarmen, terwijl van stoom elektriciteit kan worden opgewekt. Door koud water in rotsen te pompen kan ook stoom worden geproduceerd die vervolgens weer kan worden gebruikt voor elektriciteitsopwekking.
Geothermische energie is een belangrijke alternatieve energiebron in gebieden met geothermische activiteit zoals in delen van de VS, IJsland en ItaliÎ. Huizen in Boise, Idaho worden met thermische energie verhit net als de meeste gebouwen op IJsland. Anders dan bij zonne- en windenergie kleven er echter aan het gebruik van geothermische energie milieuproblemen. ChemicaliÎn in de stoom veroorzaken luchtvervuiling terwijl water vermengt met stoom zouten bevat die pijpen kunnen eroderen en die het planten en dieren leven in rivieren en meren kunnen schaden.
inflatiequote:Op woensdag 25 mei 2005 12:38 schreef MaRySe het volgende:
Oja en vraag 12 over Betuwe lijn
Is duurder, inflatie toch!!
Nou in verhouding is ie nu duurder dan dat ding dat 20 jaar geleden is gebouwd door de inflatie.quote:
owjaquote:Op woensdag 25 mei 2005 12:42 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Nou in verhouding is ie nu duurder dan dat ding dat 20 jaar geleden is gebouwd door de inflatie.
Dusch !
ja vond ik ookquote:
what the FUCK! ik heb persies hetzelfde!quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:41 schreef woeeiiii het volgende:
We zitten niet bij economie
Mjin cijfers tot nu toe:
Economie: 32 punten : 5.5 -7
Geschiedenis: 49 punten: 6 - 7.5
Aardrijkskunde: 31 punten: 5.9 - 7.5
Heel blij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |