abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26759456
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:02 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Maar wie gaat nu voor iets kiezen waar hij niet in het bestaan van gelooft Of heb jij ook voor iets gekozen om in te geloven waar je eigenlijk niet in gelooft.

Wanneer je iets over mij vraagt. mijn posts goed door lezen.
Ik schreef zelf ook dat mensen niet zullen kiezen voor iets waar ze niet in geloven,.
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:05:19 #202
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_26759460
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:00 schreef Triggershot het volgende:
Ik ben als jonge moslim opgevoed? Je hebt het helemaal aan verkeerde eind. je weet helemaal niets over me. Dus verbaast het me dat je al zelfs zo een conclusie trekt.
Omdat dat in 99,9999 % van de gevallen het geval is. (zie mijn topic "straft god kinderen van 'foute' ouders" (fout staat dan voor ongelovige ouders).
quote:
Ik geloof dat mensen die god ontkennen bestraft zullen worden ja. Maar een persoon die niet in Allah gelooft en in zijn boek, zal daar geen problemen mee moeten hebben
Het gaat mij om het effect wat die doctrine heeft op mensen. Die lui van 11 september geloofde dat immers ook.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_26759502
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:02 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Maar je zegt wel dat ik de gevolgen ervan zal ondervinden na mn dood. Dus ik wordt gestraft omdat God me heeft gemaakt zoals ik ben.
Met alle respect,

Maar hoe kan je nou zeggen. "omdat god me zo heeft gemaakt zoals ik ben" Je hebt een vrije wil gekregen. Je hebt de optie om te onderzoeken etc. En als je er niet in gelooft wat boeit het jou dan wat de koran als eindbestemming voor de anders gelovigen voorschrijft?
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:07:06 #204
60090 Akkersloot
pi_26759511
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:05 schreef Triggershot het volgende:
Ik schreef zelf ook dat mensen niet zullen kiezen voor iets waar ze niet in geloven,.
Nou. Welke liefhebbende God gaat dan mensen die niet in zijn bestaan geloven, straffen omdat ze dan niet voor hem gekozen hebben ?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:09:04 #205
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_26759549
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 18:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kom dan niet aan typen met "gewoon onzin" kom met tegen argumenten (onzin)
Je eigen woorden :
quote:
11/9 is nooit goed gekeurd/gepraat door de Islamitische wereld.
Onzin !
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_26759553
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:05 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Omdat dat in 99,9999 % van de gevallen het geval is. (zie mijn topic "straft god kinderen van 'foute' ouders" (fout staat dan voor ongelovige ouders).
[..]

Het gaat mij om het effect wat die doctrine heeft op mensen. Die lui van 11 september geloofde dat immers ook.
Dan zal ik je bij dezel mede delen dat ik niet als moslim ben opgevoed. En ik ben naar een Christelijke basisschool( hervormd) geweest en naar een katholieke middelbare school.

tjaah je kan mensen op alle soorten gebieden indoctrineren. Is niet alleen voor de islam weg gelegd indocrinatie ( ik ontken niet dat het niet gebeurt)
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:11:04 #207
60090 Akkersloot
pi_26759594
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:06 schreef Triggershot het volgende:
Je hebt een vrije wil gekregen.
[quote]
Is in strijd met
[quote]Op donderdag 5 mei 2005 19:05 schreef Triggershot het volgende:
En is er dus geen vrije wil om voor iets te kiezen, als je er niet in gelooft.

Je moet toch minimaal toegeven dat het voor jou, als gelovige in Allah, het toch een stuk makkelijker is om voor Allah te kiezen dan voor iemand die niet in het bestaan van Allah gelooft
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:11:06 #208
78780 deedeetee
pi_26759598
Een bekeerling als ik 't niet dacht
pi_26759602
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:07 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nou. Welke liefhebbende God gaat dan mensen die niet in zijn bestaan geloven, straffen omdat ze dan niet voor hem gekozen hebben ?

Dezelfde God die ze heeft geschapen en een vrije wil heeft gegeven. Ik als gelovige als ik niet word wakker gemaakt na mijn dood heb niets te vrezen.. Maar een niet-gelovig zou wel eens problemen kunnen opleveren.
pi_26759606
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Met alle respect,

Maar hoe kan je nou zeggen. "omdat god me zo heeft gemaakt zoals ik ben" Je hebt een vrije wil gekregen. Je hebt de optie om te onderzoeken etc. En als je er niet in gelooft wat boeit het jou dan wat de koran als eindbestemming voor de anders gelovigen voorschrijft?
Nou, ik zit zo inmekaar dat ik niet in God kan geloven zoals jij dat doet. Dat komt toch door de manier waarop ik inmekaar steek, hoe ik ben opgevoed, wat ik van buitenaf waarneem. Ik krijg dus nooit de kans om gelukkig te zijn met jouw geloof, en jij concludeert daaruit dat ik daar de consequenties van zal ondervinden. Dus het staat al vast dat ik de lul ben na mn dood. Dat vind ik niet bepaald rechtvaardig. Of is dat teveel gevraagd?
pi_26759618
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:09 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Je eigen woorden :
[..]

Onzin !
Onzin
pi_26759635
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:11 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

En is er dus geen vrije wil om voor iets te kiezen, als je er niet in gelooft.

Je moet toch minimaal toegeven dat het voor jou, als gelovige in Allah, het toch een stuk makkelijker is om voor Allah te kiezen dan voor iemand die niet in het bestaan van Allah gelooft

uiteraard
pi_26759639
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:11 schreef deedeetee het volgende:

nee, hoor mijn ouders hebben wel een islamitisch achtergrond.
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:14:35 #214
60090 Akkersloot
pi_26759676
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:11 schreef deedeetee het volgende:
Maakt niet uit. De "geboren" moslims willen toch dat mensen zich bekeren tot hun godsdienst (bijvoorbeeld dat we Mohammed geen pedofiel of geesteziek noemen). Dus het optreden van Triggershot is daarmee ook hun pakje an.

Overigens vind ik dat Triggershot goed kan discussieren. Er gaat behoorlijk wat argumenten heen en weer.
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:16:32 #215
78780 deedeetee
pi_26759734
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

nee, hoor mijn ouders hebben wel een islamitisch achtergrond.
Je zegt zelf niet te zijn opgevoed als islamiet dus ben je * bekeerd *
pi_26759740
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:11 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nou, ik zit zo inmekaar dat ik niet in God kan geloven zoals jij dat doet. Dat komt toch door de manier waarop ik inmekaar steek, hoe ik ben opgevoed, wat ik van buitenaf waarneem. Ik krijg dus nooit de kans om gelukkig te zijn met jouw geloof, en jij concludeert daaruit dat ik daar de consequenties van zal ondervinden. Dus het staat al vast dat ik de lul ben na mn dood. Dat vind ik niet bepaald rechtvaardig. Of is dat teveel gevraagd?

ik vind je geheel oprecht en je situatie mooi beschreven eerlijk gezegt.

ontopic:

Ik zou het niet rechtvaardig vinden, als jij (voorbeeld) door God werd gedwongen om in zijn religie te geloven. De islam kent 2 wegen. Rechte pad ( God) en Slechte pad ( satan). Elke mens kan fouten maken en zich x op x vergissen, maar als je niet om vergeving vraagt dan pas ben je de lul.. uiteindelijk is het God bepaalt wie de hemel binnenkomt. Wie weet wat de toekomst brengt. Mochten we ooit gewekt worden van de dood, wie weet ga ik wel naar de hel en jij naar de hemel.
pi_26759775
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:16 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Je zegt zelf niet te zijn opgevoed als islamiet dus ben je * bekeerd *

Nee, ze hebben me gewoon simpel niets mee gegeven. Mijn vader is geen voorbeeld moslim in zijn omgeving...
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:20:16 #218
60090 Akkersloot
pi_26759857
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:16 schreef Triggershot het volgende:
uiteindelijk is het God bepaalt wie de hemel binnenkomt.
Dat weet een kind van 2 jaar ook. Een beetje dom om daar een hele religie op te baseren.
quote:
Wie weet wat de toekomst brengt. Mochten we ooit gewekt worden van de dood, wie weet ga ik wel naar de hel en jij naar de hemel.
Een hemel zonder jou is voor ons een hel. Dus in dat geval zorgen we dat jij kan aanschuiven, aan liggen, aan vroeten, aan waaien, ...
pi_26759863
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:14 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Maakt niet uit. De "geboren" moslims willen toch dat mensen zich bekeren tot hun godsdienst (bijvoorbeeld dat we Mohammed geen pedofiel of geesteziek noemen). Dus het optreden van Triggershot is daarmee ook hun pakje an.

Overigens vind ik dat Triggershot goed kan discussieren. Er gaat behoorlijk wat argumenten heen en weer.

Voor mijn part hoeft niemand pedofiel of geesteziek genoemd te worden, het zijn gewoon geen fijne woorden of situaties waar mensen zich in kunnen bevinden.

En ik discussieer alleen met mensen die mij kunnen laten kijke vanaf een ander perspectief zonder mijn origine te verliezen
pi_26759878
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ik vind je geheel oprecht en je situatie mooi beschreven eerlijk gezegt.
Dank je
quote:
Ik zou het niet rechtvaardig vinden, als jij (voorbeeld) door God werd gedwongen om in zijn religie te geloven. De islam kent 2 wegen. Rechte pad ( God) en Slechte pad ( satan). Elke mens kan fouten maken en zich x op x vergissen, maar als je niet om vergeving vraagt dan pas ben je de lul.. uiteindelijk is het God bepaalt wie de hemel binnenkomt. Wie weet wat de toekomst brengt. Mochten we ooit gewekt worden van de dood, wie weet ga ik wel naar de hel en jij naar de hemel.
Tja, dat is knelpunt nummer 1 bij mij: ik geloof niet in een absolute vorm van ethiek, dus ook niet in een hel of hemel. Als ik na mn dood erachter zou komen dat dat wel zo is, dan pas zal ik om vergeving vragen ( je hebt niet veel keus met een brandende put voor je ) . Maar niet zolang ik leef.
pi_26759930
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:20 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dat weet een kind van 2 jaar ook. Een beetje dom om daar een hele religie op te baseren.
[..]

Een hemel zonder jou is voor ons een hel. Dus in dat geval zorgen we dat jij kan aanschuiven, aan liggen, aan vroeten, aan waaien, ...
En daarom kan ik je mede delen dat Islam op veel diepere dingen is gebasseerd.

Right.
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:22:22 #222
78780 deedeetee
pi_26759936
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, ze hebben me gewoon simpel niets mee gegeven. Mijn vader is geen voorbeeld moslim in zijn omgeving...
Je bent óf een geboren moslim of niet en in dat geval ben je bekeerd. Vanuit * niets * moslim worden is ----> bekeerd worden tot die religie.
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:23:27 #223
60090 Akkersloot
pi_26759966
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:17 schreef Triggershot het volgende:

[doctor akkersloot mode] (Triggershot ligt nu met gesloten ogen op de bank) Ben je niet geradicaliseerd alleen maar omdat je tussen het wal en schip tussen twee culturen je "roots" extra wil benadrukken[/doctor akkersloot mode]
pi_26759999
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:22 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Je bent óf een geboren moslim of niet en in dat geval ben je bekeerd. Vanuit * niets * moslim worden is ----> bekeerd worden tot die religie.

Geen van beiden, uiteindelijk heb ik als neutrale gekozen voor de Islam. Ik ben uit traditie "moslim" geboren maar was het niet. Ik was meer Christelijk opgeleid maar was het niet.
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:26:09 #225
60090 Akkersloot
pi_26760053
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:20 schreef Haushofer het volgende:
. Als ik na mn dood erachter zou komen dat dat wel zo is, dan pas zal ik om vergeving vragen ( je hebt niet veel keus met een brandende put voor je ) . Maar niet zolang ik leef.
[Zware stem van boven] WIE ZEGT DAT HET GOD MAAT ÉÉN ZIER KAN SCHELEN DAT JE IN HEM HEBT GELOOFT. WAAR HEB IK JE HERSENEN VOOR GEGEVEN [/Zware stem van boven]
pi_26760058
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:23 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

[doctor akkersloot mode] (Triggershot ligt nu met gesloten ogen op de bank) Ben je niet geradicaliseerd alleen maar omdat je tussen het wal en schip tussen twee culturen je "roots" extra wil benadrukken[/doctor akkersloot mode]

lijkt wel alsof dit topic nu geheel om mijn persoon draait?
antwoord op je vraag. Nee helemaal niet ik vind het juist fijn dat ik tussen 2 culturen hing. Om te vergelijken om een alternatief te kunnen hebben, en om het beste van beiden te kunnen nemen.
pi_26760119
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:20 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dank je

[..]

Tja, dat is knelpunt nummer 1 bij mij: ik geloof niet in een absolute vorm van ethiek, dus ook niet in een hel of hemel. Als ik na mn dood erachter zou komen dat dat wel zo is, dan pas zal ik om vergeving vragen ( je hebt niet veel keus met een brandende put voor je ) . Maar niet zolang ik leef.

Ik vind het zo echt erg.

Al accepteer je geen religie, zou ik het echt fijner voor je vinden als je om vergeving vroeg. ( just in case )
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:31:26 #228
60090 Akkersloot
pi_26760203
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:28 schreef Triggershot het volgende:
Al accepteer je geen religie, zou ik het echt fijner voor je vinden als je om vergeving vroeg. ( just in case )
Tsjonge. Geloven dat iemand aan iets om vergeving gaat vragen waar hij niet in het bestaan van gelooft.

De sprookjes van de gebroeders Grimm (vzmh).
pi_26760266
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:31 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Tsjonge. Geloven dat iemand aan iets om vergeving gaat vragen waar hij niet in het bestaan van gelooft.

De sprookjes van de gebroeders Grimm (vzmh).

Post is niet gericht voor jou
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:34:59 #230
78780 deedeetee
pi_26760336
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geen van beiden, uiteindelijk heb ik als neutrale gekozen voor de Islam. Ik ben uit traditie "moslim" geboren maar was het niet. Ik was meer Christelijk opgeleid maar was het niet.
Zucht, snap niet wat je probleem is met * bekeerd* zijn maar 't is duidelijk dat je zo niet genoemd wilt worden.
ben wel een beetje benieuwd, waarom het niet * bekeerd* mag heten terwijl dat toch duidelijk het geval is
pi_26760407
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:34 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Zucht, snap niet wat je probleem is met * bekeerd* zijn maar 't is duidelijk dat je zo niet genoemd wilt worden.
ben wel een beetje benieuwd, waarom het niet * bekeerd* mag heten terwijl dat toch duidelijk het geval is

Ok noem me maar bekeerd jij je zin, als het zo belangrijk voor je is.
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:39:44 #232
60090 Akkersloot
pi_26760487
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:33 schreef Triggershot het volgende:
Post is niet gericht voor jou
En toch mag iemand reageren op een post die niet was gericht op hem. Als je meent dat ik de regels van fok over treedt dan is er nog altijd de wfl feedback.
pi_26760537
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:39 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

En toch mag iemand reageren op een post die niet was gericht op hem. Als je meent dat ik de regels van fok over treedt dan is er nog altijd de wfl feedback.
Heb ik niet gezegt. Simpele reden waarom ik dat zei was omdat ik er niet op in ga.
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:43:26 #234
60090 Akkersloot
pi_26760606
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:37 schreef Triggershot het volgende:
Statisch gezien zijn bekeerde moslims niet helemaal kosjer. Germaine en ... O. De vrouw van de geestelijk leider van de Hofstadgroep. En de rappende Van der Ven die als bekeerling "een schakel wil zijn tussen moslims en niet-mosilms" ( met zijn doodwens voor Wilders, die hij als islam-leraar uitsprak).
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:44:57 #235
78780 deedeetee
pi_26760663
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou niet echt, maar ik vind het wel interessant dat jij het zo belangrijk vind.

Maar we zijn nu wel een heel eind off topic geraakt dus ik houdt het verder voor gezien.
pi_26760674
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:43 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Statisch gezien zijn bekeerde moslims niet helemaal kosjer. Germaine en ... O. De vrouw van de geestelijk leider van de Hofstadgroep. En de rappende Van der Ven die als bekeerling "een schakel wil zijn tussen moslims en niet-mosilms" ( met zijn doodwens voor Wilders, die hij als islam-leraar uitsprak).

Gelukkig hoef ik me niet verantwoordelijk te voelen voor iedere moslim
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:46:06 #237
60090 Akkersloot
pi_26760700
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:41 schreef Triggershot het volgende:
Heb ik niet gezegt. Simpele reden waarom ik dat zei was omdat ik er niet op in ga.
Waarom ga je er niet op in ?
quote:
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:47:06 #238
60090 Akkersloot
pi_26760727
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:45 schreef Triggershot het volgende:
Gelukkig hoef ik me niet verantwoordelijk te voelen voor iedere moslim
Dat was ook niet mijn bedoeling.
pi_26760743
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:46 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Waarom ga je er niet op in ?
[..]

Misschien is het een vooroordeel, maar ik heb het gevoel dat haushofer spiritueler is.
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:55:15 #240
60090 Akkersloot
pi_26760961
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:47 schreef Triggershot het volgende:
Misschien is het een vooroordeel, maar ik heb het gevoel dat haushofer spiritueler is.
Dat heeft toch niets met spiritututali te maken?

Niemand gaat toch aan iets vergeving vragen waar hij niet in het bestaan van gelooft
pi_26761055
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:55 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dat heeft toch niets met spiritututali te maken?

Niemand gaat toch aan iets vergeving vragen waar hij niet in het bestaan van gelooft
Omdat ik er nog niet uit ben of hij er wel of niet in gelooft. daarom typte ik ook ( just in case)
pi_26799131
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 17:52 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Komt nog bij van als er een God zou bestaan dat dat niet het hersenspinsel van de sekteleider Mohammed hoeft te zijn.
Als er een God zou bestaan.. Één ding weet ik zeker en dat is dat er geen God bestaat. Alle goden zijn op aarde door de mens verzonnen. Een God zoals de mens het verzonnen heeft, kan gewoon niet bestaan.

Mocht er toch een (al)machtig wezen bestaan dan is dat wetenschappelijk te bewijzen: via getuigenissen oid. Onderzoeken zijn hier vaak genoeg naar geweest, maar men heeft die God nog nooit op een onbedacht, onverklaarbaar wondertje kunnen betrappen. Zijn/haar invloed zou zich dan zeker doen gelden op deze aarde en dat doet het simpelweg niet, dus zo'n creature bestaat ook niet.

Geloven kun je ook nog op een andere manier dan de letterlijke. Zo kun je geloven dat Jezus echt opgenomen is paar duizend jaar geleden. Op een wolk naar de hemel. Maar je kunt het ook anders uitleggen:

De wolk staat symbool voor tegelijk de afwezigheid en de aanwezigheid. Hij neemt het zicht op Jezus en daarmee het weten weg. Er ontstaat een leemte: een afwezigheid, maar een wolk staat in de bijbel juist ook vaak symbool voor aanwezigheid. Als je weet dat het afwezig is, dan weet je ook dát er iets afwezig is. Zo vervult de wolk ook de rol van aanwezigheid.

De discipelen kijken omhoog, want Jezus is verdwenen. Dan komen er 2 mannen in het wit: "Waarom kijken jullie omhoog? Ga aan het werk! Vertel de boodschap van Jezus!" En dan gaan de apostelen op weg om het verhaal verder te vertellen. Van de aanwezigheid door Zijn afwezigheid.

Dit was een gratis uitleg van de hemelvaart van Jezus. Asjeblieft.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 17:33:38 #243
60090 Akkersloot
pi_26805084
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 12:54 schreef tudoros het volgende:

[Komt nog bij van als er een God zou bestaan dat dat niet het hersenspinsel van de sekteleider Mohammed hoeft te zijn. ]

Als er een God zou bestaan.. Één ding weet ik zeker en dat is dat er geen God bestaat. Alle goden zijn op aarde door de mens verzonnen. Een God zoals de mens het verzonnen heeft, kan gewoon niet bestaan.
Toch gewoon een argument waar Triggershot en andere christenen/moslims rekening mee kunnen houden. Zij doen immers stevast alsof niet-christenen en niet-moslims per definitie niet in een God zouden geloven.
pi_26805380
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 17:33 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Toch gewoon een argument waar Triggershot en andere christenen/moslims rekening mee kunnen houden. Zij doen immers stevast alsof niet-christenen en niet-moslims per definitie niet in een God zouden geloven.
Je stopt weer tekst in een quote die niet van de gequote user is.
pi_26805907
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 17:33 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ja, de mens heeft God geschapen(mondeling) ?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 18:16:32 #246
60090 Akkersloot
pi_26806009
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 18:11 schreef Triggershot het volgende:
Ja, de mens heeft God geschapen(mondeling) ?
Je schijnt het echt niet te vatten dat een niet-christen en niet-moslim ook gewoon in een God kan geloven.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 18:22:33 #247
60090 Akkersloot
pi_26806132
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 17:47 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Je stopt weer tekst in een quote die niet van de gequote user is.
Als ik wil laten weten waarop je gereageerd had komt die tekst nu eenmaal tussen de [ ] te staan. of ik moet het verplaatst hebben. Dus.

[Komt nog bij van als er een God zou bestaan dat dat niet het hersenspinsel van de sekteleider Mohammed hoeft te zijn. ]
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 12:54 schreef tudoros het volgende:

pi_26806967
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 18:16 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Je schijnt het echt niet te vatten dat een niet-christen en niet-moslim ook gewoon in een God kan geloven.

Ik heb niet gezegt dat alleen Moslims of Christenen gelovig kunnen zijn..
  zaterdag 7 mei 2005 @ 20:07:01 #249
60090 Akkersloot
pi_26808803
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:02 schreef Triggershot het volgende:
Ik heb niet gezegt dat alleen Moslims of Christenen gelovig kunnen zijn..
Het gaat er om dat als de wereld door een god geschapen is dat dat dan absoluut niet persé door "Allah" moet zijn. Allah kan dan niet bestaan en de echte God wel dan.

Deze discussie begon trouwens met een post van Alper.
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 02:05 schreef Alper het volgende:
God bestaat, jullie mogen denken wat jullie willen.

Kijk om je heen, kijk naar je lichaam. Hoe weet jou lichaam nou dat ie zich moet beschermen tegen ziekten? Hoe weten jouw zaadcellen dat ze terecht moeten in de eicel van de vrouw en niks anders kunnen?
Zou alles (heelal) niet weggevaagd worden als er ook maar één foutje plaatsvind?

Is dit allemaal maar toeval of heeft iemand dit allemaal geregeld?

Wat de atheisten beweren is totale onzin: vergelijkbaar met: een hoop beton vormt na een hevige windstoot een grote flat. Is dit niet doM?
Nutteloze stelling dus. Want als de wereld geschapen is is dat nog niet het bewijs dat het hersenspinsel van Mohammed bestaat.
pi_26810171
Ja, die post van Alper is pure drogredenatie, die ik helaas vaak tegenkom. Het ontgaat volledig het feit van externe factoren; en als je bovendien van het oerknalmodel uitgaat, slaat het nergens op. Je kunt dan niks zeggen over een oorzaak. Dit soort redenaties schilderen sceptici dom af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')