Waarom is er zoveel verschil tussen die Londsdale jeugd die waanzinnig domme uitspraken deden tijdens hun educatieve tripje en dit groepje onwetenden?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:35 schreef pikwik het volgende:
[..]
nee onzinvergelijking zul je bedoelen
wegsneaken tijdens een excursie in het stedelijk is wel van een heeeeeeel andere orde dan lopen gallen te westerbork
Jaquote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Durf je dat ook in de Belgische en Duitse grensgebieden te zeggen ?
Nauwelijks tot niets, en waarschijnlijk beide op het VMBO.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:37 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Waarom is er zoveel verschil tussen die Londsdale jeugd die waanzinnig domme uitspraken deden tijdens hun educatieve tripje en dit groepje onwetenden?
Omdat het doen van domme uitspraken nadat je je de hele trip rustig en respectvol hebt gedragen, nog altijd iets heel anders is dan wat er hier is gebeurd.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:37 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Waarom is er zoveel verschil tussen die Londsdale jeugd die waanzinnig domme uitspraken deden tijdens hun educatieve tripje en dit groepje onwetenden?
quote:Want er zijn wel degelijk parallellen tussen de joden van toen en de Marokkanen van nu, zegt Saïd Majith (19), geboren en getogen in Den Bosch. ,,De joden waren ook voor iedereen een zondebok. Marokkanen krijgen tegenwoordig van heel veel de schuld. Ten onrechte, maar het zijn soms slimme politici die hiermee populariteit winnen.
Daar was het ze natuurlijk gewoon allemaal om te doenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:43 schreef POLL het volgende:
[..]
![]()
Kut. Weer een slachtofferrolbevestigende activiteit.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:42 schreef Dagonet het volgende:
Ik zeg het maar alvast dat er hierover geen deel twee hoeft te komen.
Ja, teach me, oh sensei!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:35 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij komt wel tot spectaculaire inzichten vandaag, is het niet?
Nou ja, dat er overdadig veel en vaak bericht wordt over Marokkanen valt toch ook niet te ontkennen. Dat de berichten op waarheid berusten klopt ook, maar door over andere incidenten niet zo vaak en veel te berichten creëer je een beeld dat niet op waarheid berust.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:43 schreef POLL het volgende:
[..]
![]()
Kut. Weer een slachtofferrolbevestigende activiteit. Krijgen ze ook nog een rondleiding in penitiaire inrichtingen? Les van Herman Philipse over het Atheïstisch Manifest dat hij geschreven heeft? Een nermen en waarden cursus?
Waarom niet? Ik vind het juist fijn als er op het scherpst van de snede wordt gediscussieerd. Ik mis alleen Youssef bij dit soort discussiesquote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:42 schreef Dagonet het volgende:
Enige idee waar je over praat? Nee blijkbaar. Jij denkt dat de 't hele binnenland bevolkt wordt met kamelenrijdende zelfmoordcommando klonen van Bin Laden zeker? Lul niet zo dom. Er komen strenge gemeentes voor in de binnenlanden, net als wij Staphorst hebben....maar ook als Moslim kun je veilig Staphorst in.....quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:31 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ja, in de plaatsen aan kust de vergeven zijn met toerisme. In de binnenlanden moet je als goede christen niet komen.
Op Joods kerkhof worden graven beklad met hakenkruizen. Wie hebben het gedaan?quote:Tijdens een herdenking wordt er met kransen gevoetbalt. Wie hebben het gedaan? Juist, de marokkanen.
Tijdens een wereldtop worden er rellen geschopt. Wie hebben het gedaan? Tijdens supportersrellen krijgt iemand een ijzer projectiel in z'n kop geschoten. Wie hebben het gedaan?quote:Tijdens een bezoek aan een doorvoerkamp wordt er stennis geschopt. Wie hebben het gedaan? Juist, de marokkanen.
Een onschuldige Kerwin Duinmeier wordt vermoord omdat ie een kleurtje heeft. Wie hebben het gedaan?quote:Een onschuldig iemand die kritiek heeft op de islam wordt vermoord. Wie hebben het gedaan? Juist, een marokkaan. Verrassing!
Wel veel en vaak. Maar overdadigquote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou ja, dat er overdadig veel en vaak bericht wordt over Marokkanen valt toch ook niet te ontkennen.
Welke andere incidentenquote:Dat de berichten op waarheid berusten klopt ook, maar door over andere incidenten niet zo vaak en veel te berichten creëer je een beeld dat niet op waarheid berust.
Ja, en de situatie is ook zo lekker vergelijkbaar omdat er een Nederlandse gemeenschap van duizenden personen is in dat land. En tja in Indonesie zijn we ons allemaal zo lekker Indisch gaan gedragen nietquote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:33 schreef Lemmeb het volgende:
Toch apart dat Nederlanders die naar het buitenland vertrekken altijd binnen één generatie (de kinderen dus) helemaal aangepast zijn aan het nieuwe land.
Jij zit toch ook bovenop dit *Marokkanen topic?*quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou ja, dat er overdadig veel en vaak bericht wordt over Marokkanen valt toch ook niet te ontkennen. Dat de berichten op waarheid berusten klopt ook, maar door over andere incidenten niet zo vaak
En daar onderstreep je z'n punt.quote:
ben jij wel helemaal frisquote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:42 schreef Dagonet het volgende:
En hoeveel Marokkanen hadden we hier ook alweer in het begin? Kan ik er wat aan doen dat ze ook de anticonceptie nog niet hebben uitgevonden in die kringen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, en de situatie is ook zo lekker vergelijkbaar omdat er een Nederlandse gemeenschap van duizenden personen is in dat land.
Als je je niet wenst aan te passen aan achterlijkheid, pas je de achterlijkheid maar aan jou aan.quote:En tja in Indonesie zijn we ons allemaal zo lekker Indisch gaan gedragen niet
Gelly spreekt van 'andere incidenten'. Maar de media hoor je er niet over, en ook niemand anders geeft er enige ruchtbaarheid aan. Ze lijken dus helemaal niet te bestaan.quote:
Dat zal ook niemand tegen spreken. Maar zijn dat verzinsels om de Marokkanen op eenzelfde manier als untermenschen neer te zetten als destijds met de Joden het geval was?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou ja, dat er overdadig veel en vaak bericht wordt over Marokkanen valt toch ook niet te ontkennen.
In het bericht staat toch ook dat dat gebeurde?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:00 schreef POLL het volgende:
marokkanen daar zouden die jongeren juist aan moeten pakken. Zo van: "hee, eikels, hebben jullie niet door dat jullie ons Marokkanen voor schut zet door je zo te gedragen met al die journalisten in de buurt? Kappen nou!"
Dat is niet waar, het NOS-Journaal heeft het hier, in ieder geval in het Journaal van 20:00, ook over gehad. Ook de agressieve houding jegens journalisten kwam daarbij ter sprake.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:00 schreef POLL het volgende:
Neem nu die paar jongeren die zich niet wisten te gedragen in het bericht van de openingspost. Die komen nu in het nieuws (gedeeltelijk, want het nos-journaal repte er geen woord over).
Ze zijn er wel hoor, pagina 20 in een klein kadertje. "Marokkanen" nieuws staat echter vaak pontificaal op de voorpagina. Om maar een voorbeeld te geven.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:00 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Gelly spreekt van 'andere incidenten'. Maar de media hoor je er niet over, en ook niemand anders geeft er enige ruchtbaarheid aan. Maar toch zijn ze er. Volgens gelly dan
Al vanaf het begin zijn er tientallen tot honderdtallen Marokkaanse gastarbeiders bij elkaar in 1 wijk gepropt. Vrijwel nergens in de wereld komen er nu tegelijker tijd enkele tientallen laaggeschoolde Nederlanders in dezelfde wijk te wonen (met uitzondering van de militairen in Irak natuurlijk, en hoor jij die arabisch praten?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:57 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
En hoeveel Marokkanen hadden we hier ook alweer in het begin? Kan ik er wat aan doen dat ze ook de anticonceptie nog niet hebben uitgevonden in die kringen.
quote:Als je je niet wenst aan te passen aan achterlijkheid, pas je de achterlijkheid maar aan jou aan.
De Marokkaanse gemeenschap lijkt dat dan weer om te willen keren: zij wenst zich niet aan te passen aan onze vooruitstrevende, progressief-liberale maatschappij, en probeert de progressieve links-liberale vooruitstrevenden dus maar aan te passen aan hun achterlijkheid. Een mens houdt er echter niet van om 100 jaar terug te gaan in de tijd.
Zonder succes blijkbaar. Hoe dan ook: als je het hebt over de schuldvraag van de negatieve berichtgeving (de raddraaiers zelf, de media of de politiek) dan lijkt het me evident dat je die eerste niet uitsluit door je blind te staren op de laatste twee. Anders blijf je hangen in een slachtofferperspectief terwijl juist een critische houding nodig is. Ook voor de raddraaiers die het verzieken.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:03 schreef kLowJow het volgende:
[..]
In het bericht staat toch ook dat dat gebeurde?
Die heb ik niet gezien, alleen het filmpje dat op Internet staat. En daar werd er niets over gezegd.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat is niet waar, het NOS-Journaal heeft het hier, in ieder geval in het Journaal van 20:00, ook over gehad. Ook de agressieve houding jegens journalisten kwam daarbij ter sprake.
Het is een combinatie van he.. Zowel de media, politiek als de Marokkaanse gemeenschap zelf zijn onderdeel van het probleem. Zolang de media het beeld blijft schetsen dat het vooral Marokkanen zijn die problemen veroorzaken, de politiek daar handig op inhaakt zal de gemeenschap niet bijster geïntresseerd zijn om mee te helpen aan een oplossing. Kijk, dat er relatief meer problemen met Marokkanen zijn is wel duidelijk, het algemene beeld qua overlast en criminaliteit staat er echter totaal niet meer in verhouding mee.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:08 schreef POLL het volgende:
[..]
Zonder succes blijkbaar. Hoe dan ook: als je het hebt over de schuldvraag van de negatieve berichtgeving (de raddraaiers zelf, de media of de politiek) dan lijkt het me evident dat je die eerste niet uitsluit door je blind te staren op de laatste twee. Anders blijf je hangen in een slachtofferperspectief terwijl juist een critische houding nodig is. Ook voor de raddraaiers die het verzieken.
De media is anders hét middel om misstanden aan te kaarten. Misschien blijven media en politici wel op het probleem hameren omdat er vanuit de moslimgemeenschap geen beweging is waar te nemen die zelf de problemen aan wil pakken? Als je blijft ontkennen dat de problemen er zijn en je uitsluitend richt op het media-complot en demoniserende politici, dan zal de kritiek natuurlijk niet afnemen. Datzelfde zie je met Wouter Bos, die moest eerst erkennen dat de PvdA regentesk was en heeft daarna vernieuwingen door moeten woeren om de geloofwaardigheid te herwinnen. Met succes!quote:
Waarom islamitisch ? Die kutmarokkaantjes zijn alles behalve dat.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:22 schreef POLL het volgende:
[..]
Daarom pleit ik voor een Islamitisch Actiecomité tegen Kutmarokkanen, die zich actief bezig houdt met ontspoorde jongeren en islamitisch fundamentalisme. Wedden dat dat helpt?
Hoe weet je dat?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom islamitisch ? Die kutmarokkaantjes zijn alles behalve dat.
Je weet wel dat fundamentalisme en ontspoorde 'kutmarokkaantjes' twee compleet andere zaken zijn?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:22 schreef POLL het volgende:
Daarom pleit ik voor een Islamitisch Actiecomité tegen Kutmarokkanen, die zich actief bezig houdt met ontspoorde jongeren en islamitisch fundamentalisme. Wedden dat dat helpt?
Uhm, de strenge Islams zegt iets bv. al iets over geen alcohol drinken, geen sex voor 't huwelijk en strenge lijfstraffen bij criminaliteit. Toch niet echt zaken waar kutmarokkaantjes op zitten te wachten geloof ik....quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:26 schreef POLL het volgende:
[..]
Hoe weet je dat?
maar de rest van mijn post ben je het wel mee eens?
Dat hangt ervan af. Als je het over slecht integreren hebt kom je beide vormen tegen. Beide keren zich tegen de Nederlandse normen en waarden.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Je weet wel dat fundamentalisme en ontspoorde 'kutmarokkaantjes' twee compleet andere zaken zijn?
Wie heeft het over de "strenge" islam? Als je naar de vijf zuilen van de Islam dan staat daar niets bij over het lastigvallen van meisjes die zich zo sexy kleden dat het voor die jongeren niet meer dan logisch is dat je ze lastig valt.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Uhm, de strenge Islams zegt iets bv. al iets over geen alcohol drinken, geen sex voor 't huwelijk en strenge lijfstraffen bij criminaliteit. Toch niet echt zaken waar kutmarokkaantjes op zitten te wachten geloof ik....
Ach, ik als hoogopgeleide, welbespraakte, blanke atheist schop ook tegen een hoop 'normen' en 'waarden'. Wat mij betreft verstaan we onder integeren dat iedereen op z'n minst fatsoenlijk de taal spreekt. Iedereen elkaar tolereert en accepteert. En dat men op z'n minst weet en begrijp hoe alle groepen uit de samenleving in het leven staan. En dat geld in grote mate voor allochtonen, maar zeker ook voor autochtonen. Want ik verbaas me keer op keer weer hoe autochtonen geen enkel idee hebben over de Islam en de marokkaanse samenleving om maar eens 2 dwarsstraten te noemen. Eerst je ergens inverdiepen dan pas schreeuwen en oordelen: geld voor beide kanten. Wat mij betreft is dat integratie en zorgt dat voor een leefbare samenleving. En dat is dus niet dat iedereen erbij loopt en zich gedraagt als de standaard Nederlandse grijze muis.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:30 schreef POLL het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af. Als je het over slecht integreren hebt kom je beide vormen tegen. Beide keren zich tegen de Nederlandse normen en waarden.
Ik ontken nergens dat er een probleem is. Lees mijn postgeschiedenis maar eens goed na over dit soort zaken. Ik ben ook voor streng optreden tegen probleemgevallen en ben ook voor een stevige integratie aanpak. Mijn punt is vooral dat veel autochtonen slecht geinformeerd zijn. Zelf niet bereid zijn zich te verdiepen in alles wat allochtoon is. Alle verantwoordelijkheid afschuiven voor het falen op sommige punten van het integratiebeleid naar 'paars' en de allochtonen zelf, ik bedoel de samenleving zijn WIJ....je bent zelf ook onderdeel van het probleem. En ondanks alles menen zij toch te moeten schreeuwen en te veroordelen. Bullshit, integratie komt ook van jezelf en een begin kun je maken door zelf de dialoog aan te gaan in plaats van alleen maar Marokkanen veroordelen en wil deporteren.quote:Maar je gaat voorbij aan mijn punt: als "de gemeenschap" nou eens zou erkennen dat er een probleem is a la Bos en er vervolgens werk van zou maken dat probleem tegen te gaan, dan is het beeld wat Nederlanders van Marokkanen hebben toch meteen een stuk positiever?
He ja, laten we dan ook even de hijaten in de 10 geboden gaan zoeken. Mooi he, dat je zo'n dik boek in iets meer dan 5 volzinnen kan samenvattenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:37 schreef POLL het volgende:
[..]
Wie heeft het over de "strenge" islam? Als je naar de vijf zuilen van de Islam dan staat daar niets bij over het lastigvallen van meisjes die zich zo sexy kleden dat het voor die jongeren niet meer dan logisch is dat je ze lastig valt.![]()
dat zien ze zelf heel anders. Of was je de "band met hun palestijnse broeders" soms vergeten?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom islamitisch ? Die kutmarokkaantjes zijn alles behalve dat.
Als ik mezelf een vroom katholiek noem, geloof en accepteer je dat ook ? Net als ze zichzelf Marokkaan noemen, dat zijn ze niet. Hier niet en in Marokko niet. Helaas dat veel autochtonen ze steunen in dat denkbeeld door het steeds over Marokkanen te hebben, ook 3e generatie.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:49 schreef err het volgende:
[..]
dat zien ze zelf heel anders. Of was je de "band met hun palestijnse broeders" soms vergeten?
dus ook geen grappen meer in de trend van binladen etc +quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:43 schreef Loedertje het volgende:
[..]
NS, ZOU JE DEZE KLOON NU KUNNEN VOORDRAGEN VOOR EEN BAN
Ah. Jouw groepje hoogopgeleide, welbespraakte blanke atheïsten komt ook regelmatig met justitie in aanraking? Jullie verstoren ook kermissen dusdanig dat de ME er aan te pas moet komen? Wat een drogredenering.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ach, ik als hoogopgeleide, welbespraakte, blanke atheist schop ook tegen een hoop 'normen' en 'waarden'.
Desalniettemin zien die gastjes zich toch echt als moslim. Omdat ze zich niet conformeren aan de strengere regels maakt dat hun natuurlijk geen niet-islamieten.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
He ja, laten we dan ook even de hijaten in de 10 geboden gaan zoeken. Mooi he, dat je zo'n dik boek in iets meer dan 5 volzinnen kan samenvatten
Italianen in de VS voelen zich na 4 generaties ook nog Italiaan, idem voor Ieren etc. Daarnaast ook Amerikaan idd. Ik denk dat het maatschappelijke klimaat in Nederland niet echt uitnodigt om je als Marokkaan Nederlander te voelen. Waarom zou je ook, je wordt altijd als Marokkaan gezien. Iets dat Amerikanen niet doen bij immigranten.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:06 schreef Schopenhauer het volgende:
En waarom voelen ze zich geen Nederlander? Zie mijn eerdere posts...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |