Omdat ze er niet mee zijn opgegroeid zoals wij.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:47 schreef Lithion het volgende:
[..]
Een geringe kennis van de geschiedenis is geen grondoorzaak, het probleem ligt dieper dan dat. Waarom is er zo'n geringe kennis van de Nederlandse (en voor die 3e generatie jongeren vaderlandse) geschiedenis?
Maar om jodengrapjes wordt altijd wel smakelijk gelachen. Er zit nogal een verschil tussen een VMBO of VWO klas die zo'n kamp bezoekt. Dat heeft verder weinig met afkomst te maken denk ik.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:49 schreef DeHeldjes het volgende:
[..]
ja kloipt... wij trekken altijd lachend en joelend door concentratie-kampen...
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:49 schreef DeHeldjes het volgende:
[..]
ja kloipt... wij trekken altijd lachend en joelend door concentratie-kampen...
Je hebt geen last van de mensen die hier 30/40 jaar zitten (de ouderen dus), je hebt last van de jongeren (categorie 13-22 jaar).quote:
Goed, goed, jij je zin, we weten het dus niet precies.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De verhouding ouderen-jongeren is niet bekend, evenmin is de sociale verhouding van deze groep niet bekend. Het gaat dan weliswaar om jongeren van "verschillende leeftijd", maar er is niets bekend over de sociaal-economische achtergrond van deze mensen. Komen ze uit probleemwijken? Wat voor opleiding geniet men? Etc etc etc.
Het kan natuurlijk best. We weten het immers niet.quote:Daarom kan het geen afspiegeling zijn van een gemeenschap.
Ja, als het aan de marokkkanen ligt worden de Joden morgen nog in het heropende Auswitsch gezet.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:43 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet. Je neemt een cultuur met weinig tot geen geschiedenis en besef van w.o. II en holocaust ----> eerder geneigd tot het ontbreken van respect hiervoor.
Kwestie van tijd enzo.
Gewaagde uitspraak.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:53 schreef gelly het volgende:
Er zit nogal een verschil tussen een VMBO of VWO klas die zo'n kamp bezoekt.
Mensen die kritiek uiten zijn het probleem niet hoor, die worden ook geen facist genoemd. Enkel degenen die de gehele Marokkaanse gemeenschap (whatever thet may be) erop aanspreken en kijken.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:53 schreef Vitalogy het volgende:
Gewoon alleen al de schandalige mentaliteit van zo'n uitspraak. De Marokkaantjes zelf misdragen zich en men heeft gewoon het lef om mensen die dan kritiek gaan uiten tot fascist uit te maken.
Bah bah bah.
Correct.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:54 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Goed, goed, jij je zin, we weten het dus niet precies.
[..]
Correct.quote:Het kan natuurlijk best. We weten het immers niet.
Tja...quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:55 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ja, als het aan de marokkkanen ligt worden de Joden morgen nog in het heropende Auswitsch gezet.
Maar dat bedoelt posdnous niet. Posdnous bedoelt dat het nu eenmaal tijd kost voor een gemeenschap als geheel om hier te integreren en bekend te raken met onze cultuur. En de Marokkaanse gemeenschap is al 40 jaar hier.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hebt geen last van de mensen die hier 30/40 jaar zitten (de ouderen dus), je hebt last van de jongeren (categorie 13-22 jaar).
Idd! Alle Marokkanen misdragen zich.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:53 schreef Vitalogy het volgende:
Gewoon alleen al de schandalige mentaliteit van zo'n uitspraak. De Marokkaantjes zelf misdragen zich en men heeft gewoon het lef om mensen die dan kritiek gaan uiten tot fascist uit te maken.
Bah bah bah.
Ach, ik ben ooit eens op een uitwisselingsreis van mijn christelijke middelbare VWO school naar een kamp in Polen geweest en ook daar vond een groepje arische blanke autochtone klasgenootjes het interessanter om midden op het kamp te gaan voetballen en stiekem in een hoekje goedkoop Pools bier te drinken. Tja, ach, net zo schandalig als dit gedrag, maar goed dit zijn natuurlijk wel Marokkaantjes he? Altijd reden genoeg voor een goed lopend topic op Fok.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar om jodengrapjes wordt altijd wel smakelijk gelachen. Er zit nogal een verschil tussen een VMBO of VWO klas die zo'n kamp bezoekt. Dat heeft verder weinig met afkomst te maken denk ik.
Het zijn 2 generaties die zich hier vertoefen, valt dus allemaal heel erg mee qua tijdsbestek. Surinamers hebben er ook 3 generaties over gedaan.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:56 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Maar dat bedoelt posdnous niet. Posdnous bedoelt dat het nu eenmaal tijd kost voor een gemeenschap als geheel om hier te integreren en bekend te raken met onze cultuur. En de Marokkaanse gemeenschap is al 40 jaar hier.
Ach, de kutmarokkaantjes hier zouden dat misschien nog wel een leuk idee vinden, maar vergeet even niet dat in Marokko zelf de Joden gewoon tussen de Islamieten en Christenen doorhuppelen zonder problemen hoor.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:55 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ja, als het aan de marokkkanen ligt worden de Joden morgen nog in het heropende Auswitsch gezet.
Plus dat de Surinamers vanuit Suriname zelf al een berg meer Nederlandse (slavernijquote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het zijn 2 generaties die zich hier vertoefen, valt dus allemaal heel erg mee qua tijdsbestek. Surinamers hebben er ook 3 generaties over gedaan.
Het is geen random puist, dat klopt. Maar in het licht van de geschiedenis is het niet meer dan een wratje. Maar dat terzijde, het is nl. in principe helemaal niet relevant voor de discussie. Het gaat om een stel hitsige kwajongens die gewoon stoer willen doen omdat er eventueel een stel meiden bij zijn? Je weet hoe jongens kunnen zijn als er wat rondvormige derden bij zijn en dan doet de afkomst van de jongens er echt niet toequote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:04 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
Herinnerings Centrum Westerbork noem ik niet een random puist.
Dus toen iemand jou een leuk jodenmopje vertelde, werd jij kwaad? Sure...quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar om jodengrapjes wordt altijd wel smakelijk gelachen. Er zit nogal een verschil tussen een VMBO of VWO klas die zo'n kamp bezoekt. Dat heeft verder weinig met afkomst te maken denk ik.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:07 schreef Darth-Vader het volgende:
Die vergelijking tussen de Joden van toen en de Marokkanen van nu biedt gelukkig nog enige hoop.![]()
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:07 schreef Darth-Vader het volgende:
Het raakt me niet persoonlijk en ik lig er ook niet écht wakker van. Het wordt allemaal zo voorspelbaar.
Die vergelijking tussen de Joden van toen en de Marokkanen van nu biedt gelukkig nog enige hoop.![]()
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is geen random puist, dat klopt. Maar in het licht van de geschiedenis is het niet meer dan een wratje.
Tja... soms lees je op Fok! vergelijkingen waar je de schoenen van uit vallen...quote:
Toen ik een puber was niet nee.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:08 schreef DeHeldjes het volgende:
[..]
Dus toen iemand jou een leuk jodenmopje vertelde, werd jij kwaad? Sure...
Jij denkt niet dat daar verschil in zit ? Alleen al qua kennis en motivatie lijkt me.quote:En die 2e uitspraak... over het verschil tussen VWO en VMBO... zoiets kan je niet zeggen... beetje rare uitspraak IMO
jaaah... snoer hem de mond met Links-fascisme!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is een neo-nazi, snap ook niet waarom ie steeds weer mag posten.
Nee hoor, een langharig pre-kunstacademiemannetje.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is een neo-nazi, snap ook niet waarom ie steeds weer mag posten.
Slachtofferrolquote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:12 schreef DeHeldjes het volgende:
[..]
jaaah... snoer hem de mond met Links-fascisme!
En nu wel dan? En waarom dan? Beetje hypocriet IMO... dus jij lacht ook niet om belgen-moppen? is imo de zelfde vorm van discriminatie...quote:
Kennis en motivatie? Dat kan je wel mooi zeggen... maar het valt niet te beargumenteren...quote:Jij denkt niet dat daar verschil in zit ? Alleen al qua kennis en motivatie lijkt me.
Dat zeg ik dus niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:58 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Idd! Alle Marokkanen misdragen zich.
Umh, met jodenmoppen bedoel ik "hoeveel joden passen er in een oude eend". Nogal een verschil met de gemiddelde belgenmop. Ik vind het juist hypocriet om wel om zo'n mopje te lachen om vervolgens hier te gaan zeuren over Marokkaans tuig dat in principe hetzelfde doet. Sowieso vind ik mensen die braaf naar een kamp gaan om te treuren over Joden, en die de volgende dag elke Marokkaan aan het gas wensen erg hypocriet.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:14 schreef DeHeldjes het volgende:
[..]
En nu wel dan? En waarom dan? Beetje hypocriet IMO... dus jij lacht ook niet om belgen-moppen? is imo de zelfde vorm van discriminatie...
Heb je mijn vraag al beantwoord?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:13 schreef Darth-Vader het volgende:
[..]
Nee hoor, een langharig pre-kunstacademiemannetje.![]()
Jij kent ze persoonlijk? Ik niet... Uitspraken gaan zelden verder dan "ze het land uitgooien".quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Sowieso vind ik mensen die braaf naar een kamp gaan om te treuren over Joden, en die de volgende dag elke Marokkaan aan het gas wensen erg hypocriet.
We noemen 't tegenwoordig allebei deporterenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:22 schreef Darth-Vader het volgende:
[..]
Jij kent ze persoonlijk? Ik niet... Uitspraken gaan zelden verder dan "ze het land uitgooien".
Ik vind 40 jaar niet meevallen magoed.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het zijn 2 generaties die zich hier vertoefen, valt dus allemaal heel erg mee qua tijdsbestek. Surinamers hebben er ook 3 generaties over gedaan.
Wie lacht er hier om jodenmoppen danquote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:18 schreef gelly het volgende:
Umh, met jodenmoppen bedoel ik "hoeveel joden passen er in een oude eend". Nogal een verschil met de gemiddelde belgenmop. Ik vind het juist hypocriet om wel om zo'n mopje te lachen
Wie gaat er dan braaf naar een kamp om te treurenquote:om vervolgens hier te gaan zeuren over Marokkaans tuig dat in principe hetzelfde doet. Sowieso vind ik mensen die braaf naar een kamp gaan om te treuren over Joden, en die de volgende dag elke Marokkaan aan het gas wensen erg hypocriet.
Nou en? Het gaat om de eindbestemming. Dan kun je mijn inziens beter in het land van je voorouders vertoeven, dan als as onder de grond 'liggen'.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
We noemen 't tegenwoordig allebei deporteren![]()
Ja, in de plaatsen aan kust de vergeven zijn met toerisme. In de binnenlanden moet je als goede christen niet komen. Verder wil ik hier eigenlijk niet meer op in gaan. Je hebt geen glazen bol nodig om te kunnen voorspellen "wie het gedaan hebben".quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ach, de kutmarokkaantjes hier zouden dat misschien nog wel een leuk idee vinden, maar vergeet even niet dat in Marokko zelf de Joden gewoon tussen de Islamieten en Christenen doorhuppelen zonder problemen hoor.
Maar ook de eerste generatie had al wat op moeten steken van de Nederlandse cultuur en dat over moeten dragen aan hun kinderen. Dat dat niet gebeurd is, is hun fout.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:03 schreef Posdnous het volgende:
Inderdaad, je moet uitgaan van de generatie die pas echt wat meekrijgt over de Nederlandse geschiedenis, namelijk degene die hier naar school gaan.
Ja, alle criminele feiten worden door Marokkanen gepleegd.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:31 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ja, in de plaatsen aan kust de vergeven zijn met toerisme. In de binnenlanden moet je als goede christen niet komen. Verder wil ik hier eigenlijk niet meer op in gaan. Je hebt geen glazen bol nodig om te kunnen voorspellen "wie het gedaan hebben".
Tijdens een herdenking wordt er met kransen gevoetbalt. Wie hebben het gedaan? Juist, de marokkanen.
Tijdens een bezoek aan een doorvoerkamp wordt er stennis geschopt. Wie hebben het gedaan? Juist, de marokkanen.
Een onschuldig iemand die kritiek heeft op de islam wordt vermoord. Wie hebben het gedaan? Juist, een marokkaan. Verrassing!
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:53 schreef gelly het volgende:
Er zit nogal een verschil tussen een VMBO of VWO klas die zo'n kamp bezoekt.
nee onzinvergelijking zul je bedoelenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:34 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk.
Studenten van een hogere opleiding schoppen varkentjes van trappen af naar beneden en rennen tijdens een excursie in het Stedelijk Museum te Amsterdam snel naar buiten om andere keurige dingen te doen.
Onzinargument Gelly, sorry.
Jij komt wel tot spectaculaire inzichten vandaag, is het niet?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:33 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja, alle criminele feiten worden door Marokkanen gepleegd.
Durf je dat ook in de Belgische en Duitse grensgebieden te zeggen ?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:33 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Toch apart dat Nederlanders die naar het buitenland vertrekken altijd binnen één generatie (de kinderen dus) helemaal aangepast zijn aan het nieuwe land.
Dat staat er niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:33 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja, alle criminele feiten worden door Marokkanen gepleegd.
Ik weet niet of mensen daarheen gaan om te treuren om de Joden... En ik weet ook niet of die marokanen aan het gas willen... Ik neem dus aan dat jij dat wel weet? maar goed... over joden mag niet gelachen worden want zij hebben dat holocaust achter de rug... maar als de mop over Tutsi's en joegoslaven gaat... dat dan weer wel...quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Umh, met jodenmoppen bedoel ik "hoeveel joden passen er in een oude eend". Nogal een verschil met de gemiddelde belgenmop. Ik vind het juist hypocriet om wel om zo'n mopje te lachen om vervolgens hier te gaan zeuren over Marokkaans tuig dat in principe hetzelfde doet. Sowieso vind ik mensen die braaf naar een kamp gaan om te treuren over Joden, en die de volgende dag elke Marokkaan aan het gas wensen erg hypocriet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |