Wel leuk dat je ermee de toekomst in kan kijken!quote:Op maandag 2 mei 2005 20:22 schreef JoeKurr het volgende:
Vanavond heb ik weer een webcam filmpje online staan, er zijn vandaag aardig wat interessante dingen te zien
Op dit moment is het hier helder
[afbeelding]
whehe.. da's toch gunstig, 20 minuten voorsprong op het weer.quote:Op maandag 2 mei 2005 20:24 schreef drelletje het volgende:
[..]
Wel leuk dat je ermee de toekomst in kan kijken!
zou best kunnen. www.weeronline.nl wil wel es helpenquote:Op maandag 2 mei 2005 20:24 schreef Stuart het volgende:
Zo, en gaat het hier (regio Amsterdam) nog regenen![]()
Vooralsnog is het nu droog namelijk![]()
De techniek staat voor nietsquote:Op maandag 2 mei 2005 20:24 schreef drelletje het volgende:
[..]
Wel leuk dat je ermee de toekomst in kan kijken!
Cumulonimbus (onweerswolk... zo een hoge met platte bovenkantquote:Op maandag 2 mei 2005 20:35 schreef Marky-Boom het volgende:
Een CB?!?
Cumulonimbus. Grote onweersbui met aambeeld en bloemkoolwolken waaruit het goed los kan gaan.quote:Op maandag 2 mei 2005 20:35 schreef Marky-Boom het volgende:
Een CB?!?
Mooie foto... maar ik mis de ijskap.. vreemdquote:Op maandag 2 mei 2005 20:39 schreef nozem het volgende:
[..]
Cumulonimbus. Grote onweersbui met aambeeld en bloemkoolwolken waaruit het goed los kan gaan.
[afbeelding]
Mooie foto's. Zo zag het er hier ook ongeveer uit.quote:Op maandag 2 mei 2005 20:41 schreef DemonRage het volgende:
Net waren mooie buienrestanten in Eindhoven te zien:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
T leek ffquote:Op maandag 2 mei 2005 20:46 schreef DemonRage het volgende:
Bij lange na geen shelfcloud... gewoon restjes van een bui zonder de dynamische verschijnselen.
Het heeft wel iets van een rolwolkje inderdaad. Maar het ziet er een stuk dreigender uit (door laagstaande zon) dan het is.quote:Op maandag 2 mei 2005 20:49 schreef drelletje het volgende:
Hee een shelfcloud in nederland kan er ook anders uitzien dan zo eenNederland moet het doen met die zielige dingetjes...
[afbeelding] Zou de voorkant ervan kunnen zijn
Vet mooi!! Huldequote:Op maandag 2 mei 2005 20:55 schreef JoeKurr het volgende:
Filmpje staat online, nu wel met de juiste tijden
Als je het versneld ziet, is er echt veel variatie te zien in de lucht.
Webcam time-lapse filmpje
Wel jammer dat het niet spectaculair was.quote:Op maandag 2 mei 2005 20:59 schreef Oom_Agent het volgende:
De autorit, zware regenval, niet echt lekker om te rijden. De bui was al bijna weer weggetrokken en zat te zuidelijk. Daarom weer terug naar Nijmegen om foto's te maken richting de Ooijpolder.
[afbeelding]
regenscherm richting de Ooij, veel donders waren hoorbaar, af en toe een flits
[afbeelding]
opklaringen naderen alweer vanuit het westen en op de voorgrond mijn brik
[afbeelding]
Viel allemaal wel wat tegen, vanwege de slechte zichten en het te zuidelijk langstrekken van de bui. In Cuijk / Boxmeer schijnen bomen omgewaaid te zijn. Mogelijk een windhoosje geweest uit de 100% zekere supercell. ( bowecho's)
die zijn eraf geregentquote:Op maandag 2 mei 2005 21:11 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Waar zijn trouwens je blauwe zwaailichten![]()
quote:Amtliche UNWETTERWARNUNG vor GEWITTER mit HAGEL
für den Kreis Kleve
gültig von: Montag, 02.05.05 20:05 Uhr
bis: Montag, 02.05.05 22:00 Uhr
ausgegeben vom Deutschen Wetterdienst
am: Montag, 02.05.05 20:05 Uhr
Am Abend Örtlich schwere Gewitter mit Hagel, heftigem Starkregen
von rund 25 Liter pro Stunde und Sturmböen.
Hinweis auf mögliche Gefahren:
- örtlich Blitzschäden
Bei Blitzschlag besteht Lebensgefahr!
- Je nach Grösse kann Hagel erhebliche Zerstörungen verursachen.
Behinderungen des Strassenverkehrs sowie örtliche
Überflutungen
durch verstopfte Abflüsse sind wahrscheinlich.
DWD / RZ Essen
=
Amtliche WARNUNG vor GEWITTER mit STARKREGEN
für den Kreis Kleve
gültig von: Montag, 02.05.05 20:00 Uhr
bis: Dienstag, 03.05.05 00:00 Uhr
ausgegeben vom Deutschen Wetterdienst
am: Montag, 02.05.05 19:51 Uhr
Einzelne Gewitter, dabei zum Teil mit Starkregen um 10 Liter pro
Stunde. Örtlich auch mit Hagel.
Hinweis auf mögliche Gefahren:
- kurzzeitige Verkehrsbehinderungen während des Platzregens
möglich
- örtlich Blitzschäden
Bei Blitzschlag besteht Lebensgefahr!
DWD / RZ Essen
nee, helaas nietquote:Op maandag 2 mei 2005 21:26 schreef Againzender het volgende:wat is dat vorige topic hard gegaan
Eindhoven weer zeker
helaas lastig te zien als 't zo donker isquote:Op maandag 2 mei 2005 21:40 schreef Oom_Agent het volgende:
Bij Maastricht is een dikke bui ontstaan......
Grappig om te zien hoe die bui hier bij Maastricht ineens ontstaat. Lijkt geen klein buitje overigens. Eens kijken of ik er nog wat van merk.quote:Op maandag 2 mei 2005 21:50 schreef DemonRage het volgende:
Probeer anders de gratis radar ff:
http://www.wetteronline.de/radar/euroddlnwf.htm
met dit beeld:
[afbeelding]
Ik ben alweer binnen, dus kom maar op!quote:
Aha, het gaat dus weer losquote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:08 schreef DarkElf het volgende:
onweert hier flink, tis hartstikke donker (bijna groen zeg maar) en het stortregent
CHECK!!!!!!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:28 schreef Weerman het volgende:
Wel klote dat Blikseminslagen er nog steeds uitligt!!
Dankquote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:30 schreef Keiichi het volgende:
De radarcode voor vandaag is: 813703.
Zo te zien krijg ik zodadelijk in breda er helemaal van langs
Zit hier (ook Breda) met het licht aan. Wilde gaan schilderen, maar dat gaat zonder daglicht nog effe niet doorquote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:30 schreef Keiichi het volgende:
De radarcode voor vandaag is: 813703.
Zo te zien krijg ik zodadelijk in breda er helemaal van langsde lucht word ook steeds donkerder.
Graag gedaan weermanquote:
Maastricht meldt nog steeds bewolkt, maar droog.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:13 schreef JoeKurr het volgende:
Zo te zien is er weer een lekker buitje onderweg naar Eindhoven:
[afbeelding]
heb je geen foto's?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:00 schreef flugeltje het volgende:
WOW.....
Het is inmiddels aardedonker hier... Niet te geloven. Dit heb ik écht nog nooit gezien...
Het was geen rolwolk voor zover ik kon zien, het was gewoon ineens aardedonker. Nu wordt het wat lichter maar begint het fiks te bliksemen. Echt om de paar seconden een ontlading. Lucht is nu gifgroen...quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
heb je geen foto's?![]()
vorig jaar zag ik de ' beruchte' rolwolk voor het eerst in mijn leventjuh![]()
Ik kan ook weer buiten kijken (voor zover de mist dat toelaat)quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:15 schreef JoeKurr het volgende:
Hier is het weer voorbij, de werkplaats hier achter staat blank.
beetjequote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:21 schreef Weerman het volgende:
oh lol, flugeltje, heeft het ook geonweert?
Hoe wist je dan dat het hier zo tekeer is gegaan?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:27 schreef Weerman het volgende:
Nee jammer genoeg niet... Hoofddorp, bij Amsterdam.
Omdat ik overzicht heb in heel Nederland. Bijv: Me radar detectie / Bliksem detectie. Etc etc.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:31 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hoe wist je dan dat het hier zo tekeer is gegaan?
Ach so....quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:39 schreef Weerman het volgende:
[..]
Omdat ik overzicht heb in heel Nederland. Bijv: Me radar detectie / Bliksem detectie. Etc etc.
Ik zit op mijn werk in Tilburg-centrum en ik dacht even dat ik nachtwerk aan het doen was, zo donker was het.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:19 schreef Weerman het volgende:
Iemand die in Tilburg woont?
Net als gister, zware neerslag met onweer...
glashelder??? Of elders?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:49 schreef Petra76 het volgende:
[..]
Ik zit op mijn werk in Tilburg-centrum en ik dacht even dat ik nachtwerk aan het doen was, zo donker was het.. We hebben een kleine lekkage hier, da's iets minder. Ik heb nog nooit zo'n donkere lucht gezien als daarstraks.
Was wel ff kicken hoor..... Ik heb het ook overdag nog nooit zó donker gezien.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 10:55 schreef Petra76 het volgende:
[..]
Nee wel in de buurt, aan de andere kant van het spoor
wat ik bedoel is het heftige gedeelte, gezien de radars zal het in apeldoorn nog wel gaan meevallen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:10 schreef Weerman het volgende:
Nee hoor Party, komt nog.
Zie je wel...quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:19 schreef Party_P het volgende:
Apeldoorn meldt onweer gerommel en het wordt inmiddels wat donkerder
Ah ik zie het al, dat wordt niksquote:Op maandag 2 mei 2005 21:50 schreef DemonRage het volgende:
Probeer anders de gratis radar ff:
http://www.wetteronline.de/radar/euroddlnwf.htm
met dit beeld:
[afbeelding]
Is allang weer voorbijquote:
ik woon in oldenzaal, mijn poesjes...quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:57 schreef Erosjuhhh het volgende:
hier in oldenzaal gaat t onweer flink hard!
Zolang mijn pc het nog maar doet,quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:02 schreef Absinth het volgende:
Enschede is het alweer voorbij, regende echt hard
En onweer
Mooie fotoquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:12 schreef Party_P het volgende:
[[url=http://members.chello.nl/h.slegers1/pasware/Img_0117-klein.jpg]afbeelding][/url]
Zo juist gemaakt, ging redelijk te keer in apeldoorn, viel me erg mee
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:12 schreef Party_P het volgende:
[[url=http://members.chello.nl/h.slegers1/pasware/Img_0117-klein.jpg]afbeelding][/url]
Zo juist gemaakt, ging redelijk te keer in apeldoorn, viel me erg mee
ja gave foto hequote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]prachtig!!!!!!!!!!!
In belgie onstaat een nieuwe wolkbreuk!!!
Zou je deze foto ook even in het photoalbum willen zetten van DASOO?
Kunnen aan het eind van het jaar kijken wat er allemaal langs is geweest
Had ik dat maarquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:19 schreef Party_P het volgende:
[..]
ja gave foto heIk had het niet verwacht dat die er zo mooi op zou staan, lekker inslag
Foto staat op DASOO
Echt waar??? Komt ie ook deze kant weer uit??quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
In belgie onstaat een nieuwe wolkbreuk!!!
Die gaat (helaas) richting Limburg.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:25 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Echt waar??? Komt ie ook deze kant weer uit??
Ik kan op het werk nml radar niet bekijken.
ben ik even op tijdquote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het zuidoosten en noorden van limburg kunnen zich opmaken voor de volgende ZEER ACTIEVE BUI!!!
Niet gelukt.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:27 schreef pekel het volgende:
Mmmm...blijkt nu toch dat Emmen zwaar onweer krijgt.
Ff snel voor de buien aan naar de bank.
Dat was een beste inderdaadquote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:37 schreef Ils het volgende:
enorme donderklap hier, schoot eventjes omhoog in mn stoel![]()
ik dacht even dat het wat anders was net omdat er niets achteraan kwam haha!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:40 schreef Zowy het volgende:
[..]
Dat was een beste inderdaad
Beetje jammer dat ik zo op de fiets naar mijn werk moet
En nu ook redelijk harde regen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
't heeft ff geduurd maar nu hoor ik hier in Maastricht ook een donderklap.
Misschien handig als je hiervoor een topic opent op mijn forumquote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:14 schreef xippie het volgende:
Mike Singer van Singer's Creations heeft afgelopen zondag Weather Watcher 5.6 beta 8 uitgebracht en deze gisteren vervangen door een zogenaamde repack. Dit programma is in staat om de weersverwachtingen van meerdere steden te laten zien. Zo worden bijvoorbeeld de temperatuur, luchtvochtigheid en luchtdruk getoond. Daarnaast is het ook mogelijk om diverse weer- en satellietkaarten te bekijken. De nieuwe versie kan binnengehaald worden als volledige installatie of als update wanneer je al een versie geïnstalleerd hebt staan.
http://www.singerscreations.com/WW56Beta.exe
http://www.singerscreations.com/WW56BetaUpdate.exe
Bron
http://www.tweakers.net/meuktracker/9393
Maar hoesnel ze onstaanquote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:15 schreef Grimli het volgende:
stelt niks voor SpeedyGJ
Ik zal er direct naar kijken!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:24 schreef Funnie het volgende:
phpBB : Critical Error
Could not open Aeolus template config file
DEBUG MODE
Line : 361
File : functions.php
Dit krijg ik als ik naar het forum wel gaan speedy!
Ik kon mij aanmelden heb mail gehad en toen ik wilde inloggen. Kwam ik niet verder dan dit. Nu kan ik er helemaal niet meer opkomen..
ontopic± om 12 uur reden we tussen vroomshoop en Almelo in. aarddonker, paar keer flits en klein beetje gerommel. Het echte werk was blijkbaar hier in Enschede.. grmbllll
Zal de wind dan ineens maar naar het zuidoosten draaienquote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:27 schreef DemonRage het volgende:
Boven Frankrijk ontploft er ook wat... daar gaan de Duitsers (zoals gewoonlijk) van genieten.
Zie: http://wind.met.fu-berlin.de/cgi-bin/meteosat.cgi?speed=8&count=16&intervall=30&refresh=10&playmode=Endlos
Oke graag gedaanquote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:31 schreef Funnie het volgende:
yep kan der weer op.. thnx
wauw... die laatste is wel mooi om te zien (vanuit mijn stoelquote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:18 schreef sugarjunkie het volgende:
deze ochtend om 6u37 (het was dus achter me helder weer..)
[afbeelding]
6minuutjes later, beetje hagel
[afbeelding]
na deze bui wou ik verderjoggen toen dit op me af kwam
[afbeelding]
(bij de 2de kon ik nergens schuilen)
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:09 schreef Klonk het volgende:
wat is een selfcloud ?
Net even de temperatuur bekeken: 20 graden. Ik ga naar buiten!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:10 schreef Ambrosius het volgende:
Roosendaal meldt redelijk wat blauw en een zonnetje.
Vorig jaar juli heeft er een zich over nederland uitgerold... I saw it and I saw it was goodquote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:29 schreef Klonk het volgende:
ah, bedankt, maar ik heb zoiets hier (helaas) niet gezien.
mijn vriendin en ik waren net achteraf (aan het rijden!) en we zagen het heel langzaam over ons heen trekken.. was erg mooi om te zien iddquote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:40 schreef Draaitafeltje het volgende:
[..]
Vorig jaar juli heeft er een zich over nederland uitgerold... I saw it and I saw it was good
Hij detecteert nog wel wat storing, maar mooi dat 'ie weer terug isquote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:57 schreef drelletje het volgende:
[url=gele-puntje.com]www.blikseminslagen.com[/ur] werkt weer!
Vraag aan je buurman of hij zijn tuinsproeier de andere kant op zet.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:02 schreef JoeKurr het volgende:
Heej, waar komt die bui ineens vandaan?
Het water komt hier in Gilze weer met bakken uit de lucht
Nu valt het wel mee, ik zag ooit een bliksemcomplex (1,5 jr geleden) op dezelfde site met 80.000+ strikes. Dat was in Tjechie, die ook een behoorlijk noodweer te verduren hadden.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:59 schreef DemonRage het volgende:
Confetti op de bliksemradar:
[[url=http://www.blikseminslagen.com/vdh/resources/images/home/CenterPhoto1.jpg]afbeelding][/url]
Plaatje is link
Rond 18:00u? * DemonRage heeft geen bui gezien...quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:04 schreef nozem het volgende:
Son en Breugel, het hoost hier ineens. Ik zie een geniepig ding op de radar. Zo hard heb ik het de afgelopen dagen nog niet zien regenen.
Ik moet maar eens nodig naar duitsland gaan verhuizenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 19:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
Helga van Leur kondigt alweer wat nieuwe buien aan die met name het ZO gaan raken.
Overigens zit Duitsland nog te genieten:
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik moet maar eens nodig naar duitsland gaan verhuizen
Ik werd er ook wakker van, schrok me echt de tering bij die eerste donderklap, ging echt zooo verschrikkelijk hardquote:Op woensdag 4 mei 2005 08:49 schreef Frutsel het volgende:
god wat een onweer vannacht in Oldenzaal, Hengelo, Borne..
Lang geleden dat ik lag te trillen in me nest. Flits Klap, Flits Knetter, Flits Kaboem..... DONDER ROFFEL... etc etc... wat een lawaai vanaf 2 uur vannacht.
Schijnt dat Enschede en Almelo weer minder gehad heeft...
Niets gewend, zo te horen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:05 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik werd er ook wakker van, schrok me echt de tering bij die eerste donderklap, ging echt zooo verschrikkelijk hard
quote:
Dat is inderdaad heel grappig om zo te zienquote:Op woensdag 4 mei 2005 11:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
geweldig!
toch leuk om te zien hoe die bui zich vlak voor twente weer ontpopt....
Zeker wetenquote:Op woensdag 4 mei 2005 11:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
geweldig!
toch leuk om te zien hoe die bui zich vlak voor twente weer ontpopt....
Verhaal? Komop vertel.. Je maakt mijn nieuwsgierigquote:Op woensdag 4 mei 2005 11:11 schreef xippie het volgende:
[..]
Niets gewend, zo te horen.
Maar je kan er iig behoorlijk doof van woorden, bliksem ingeslagen +- 7 meter bij mij vandaan....![]()
Rechtermuisknop klikken, en dan plaatje opslaanquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |