as ff ietsje losser, bouten aandraaien, even kijken naar de merkstreepjes voor referentie (hoewel ik die dingen niet vertrouw) en kijken/luisteren of het goed zit. Rietvaarder's pa heeft er ongetwijfeld een heel duur stuk gereedschap voor, maar een steeksleutel is genoeg. Na het eerste stukje rijden even controleren of het nog steeds goed zit en klaar. Kijk niet zozeer naar km. maar naar hoe de ketting erbij staat danwel hangt.quote:Op maandag 2 mei 2005 23:16 schreef hicham het volgende:
Even iets anders tussendoor, heb een vraagje over ketting spannen. Om de hoeveel km doen jullie dat ongeveer? En als je dat doet, hoe dan? Gewoon beide bouten op de achterbrug evenveel aandraaien (dus bijvoorbeeld allebei precies 1 slag zodat je zeker weet dat ze even ver naar achter zijn gegaan) of letten jullie op streepjes
Volgens mij had Mercy trouwens een enkelzijdige achterbrug, maar jij zal ook wel die van Raus doen of niet
Wel als ie slap hangt, en dat doet die van mij wel aardig volgens mijquote:Op maandag 2 mei 2005 23:28 schreef Patrick281 het volgende:
Sorry.
![]()
Een ketting moet je niet te vaak spannendan zet je hem al snel te strak, en dan slijt'ie harder.
En inderdaad zijn er mooie apparaatjes om het uitlijnen te checken, laserdingetje 49 euro bij Louis.de![]()
Ja dat is weer het andere uiterste.quote:Op maandag 2 mei 2005 23:31 schreef hicham het volgende:
[..]
Wel als ie slap hangt, en dat doet die van mij wel aardig volgens mij
Ben ook iets te enthousiast geweest met kettingspray de afgelopen dagen denk ik, ben bang dat ik iets teveel heb gebruikt. Nogal smerig daaro
quote:Op maandag 2 mei 2005 23:33 schreef Patrick281 het volgende:
Je moet het wel beter in de gaten houden dan.
Maar beter wat vaker weinig, dan weinig veel.![]()
Minder hard drukken, maar hij doseert idd lastiger dan mijn oude Bell Ray.quote:Op maandag 2 mei 2005 23:45 schreef Phatzak het volgende:
[..]Hoe doe je dat dan met die shell advance spuitbus?
Ik spuit hem helemaal geel
Ketting moet altijd vet zijn maar ook weer niet zo vet dat het er af vliegt en aan de onderkant van je achterkappen blijft plakken.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 07:14 schreef Phatzak het volgende:
Een deze dagen eens testen of de 1 druppel methode werktMaar hoe kan ik nu aan mijn ketting zien dat ie gesmeerd moet worden, als de rollen glimmen dan was het al te laat volgens iemand.. dus ik moet er gewoon telkens tijdig bij zijn
![]()
Proberen of ik vandaag vroeg op kan staan
Dat was toch diezelfde methode waar een MF'er zijn vingers bijna mee kwijt was geraakt vorig jaar?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 08:04 schreef Patrick281 het volgende:
Anders op een bokje zetten, en met gas erop de ketting aan de binnenkant zachtjes 1 seconde sprayen.![]()
Ja en?quote:Edit"damn, zit Lars er net tussen.
Waarquote:
Altijd behulpzaam die FA's.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 08:28 schreef Zonder_ZX9R het volgende:
nikky was zo vriendelijk om in mijn als ZX9R gestarte ruiltopic een post van Zonder_ZX9R te wijzigen in "wegwezen"
Ik had daarin "Topicovername" gepost
en dom.......quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |