Bekleden, dat kan ik nou niet! Doe je er dan een handleiding bekleden bij voor mij?quote:Op maandag 2 mei 2005 14:15 schreef gekke_sandra het volgende:
Koel.. ik heb zelf zo'n oude opa stoel. Hij is vrij lelijk maar zit best lekker.
Ik ben van plan om hem van de zomer helemaal op te knappen en te bekleden met andere stof
Dat kan toch niet zo moeilijk zijn? Stof en zo'n nietmachine, en dan niet je de stof vastquote:Op maandag 2 mei 2005 14:18 schreef Tinkerbell het volgende:
Bekleden, dat kan ik nou niet! Doe je er dan een handleiding bekleden bij voor mij?![]()
![]()
Wat is daar fout aan?quote:Op maandag 2 mei 2005 14:31 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Dat kan toch niet zo moeilijk zijn? Stof en zo'n nietmachine, en dan niet je de stof vastIn mijn geval zijn het losse kussens.. dus die moet ik gewoon opnieuw bekleden. De stoel zelfs is gebeitst.. ik weet nog niet wat ik ermee ga doen. Misschien maak ik hem expres wel heel fout..
paars met zilver ofzo
Ja joh, weet ik veul hoe dat heet, ik koop het ros het erop en de verf gaat bobbelen...quote:
Haha mooi!? Dat is hartstikke fout, maar dat neemt niet weg dat het niet leuk isquote:Op maandag 2 mei 2005 16:46 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat is daar fout aan?![]()
Lijkt mij heel mooi![]()
Afbijtmiddel heet dat. Gewoon van het woord bijtenquote:Op maandag 2 mei 2005 17:11 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja joh, weet ik veul hoe dat heet, ik koop het ros het erop en de verf gaat bobbelen...![]()
En peuteren maar he... Vooral tussen de bloemetjes en de richeltjes...![]()
quote:Ik heb van een oud zwart lelijk TV-meubel een wit kastje gemaakt. De glazendeurtjes eruit en het schuifmechanisme (om beter bij de bedrading van bijv. de video te komen) verlengt, zodat het een een extra tafeltje wordt wanneer er visite is
Niet op mijn salontafel verder wel allerlei andere gekke dingen. Van laptops tot nokiaatjes, spijkerjassen en schoenen. Mja, alles kan geairbrushed worden.quote:Op woensdag 11 mei 2005 07:15 schreef lady-wrb het volgende:
hij is prachtig nuek!
heb je dat vaker gedaan?
Airbrushverf natuurlijk! Createx heet de verf die ik gebruik (dat is op waterbasis). Wel een retarder doorheen mixen tijdens gebruik en indien nodig wat extra water (ik had zelf nogal moeite met de overstap van terpentinebasislak naar waterbasis maar nu weet ik er ongeveer alles van in gebruik). En goed schoonmaken naderhand want het mag dan wel op waterbasis zijn, dit spul hecht als een tierelier aan je nozzle. Succes!quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:35 schreef Oblivion het volgende:
Wat voor airbrush gebruik je dan, en wat voor verf?
(*ook een airbrush heeft...En nuek wel kan zoenen als ze antwoorden heeft...
)
Ik heb namelijk altijd gedacht dat je niet echt acryl verf erin kon gebruiken...
Dus alles op waterbasis, en ja daar ben ik nou eenmaal niet zo gek van.
Okay.quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:35 schreef Nuek het volgende:
[..]
Airbrushverf natuurlijk! Createx heet de verf die ik gebruik (dat is op waterbasis). Wel een retarder doorheen mixen tijdens gebruik en indien nodig wat extra water (ik had zelf nogal moeite met de overstap van terpentinebasislak naar waterbasis maar nu weet ik er ongeveer alles van in gebruik). En goed schoonmaken naderhand want het mag dan wel op waterbasis zijn, dit spul hecht als een tierelier aan je nozzle. Succes!
Yeps naderhand 4x laklaagje eroverheen ofzo (ik heb dat nog niet gedaan omdat ik em niet buiten wil zetten met dit weer).quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:39 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Okay.![]()
Doe je er dan naderhand wel een laklaag erover heen?
Lijkt me namelijk zo kwetsbaar.
*airbrush gaat opgraven...Heb dat ding zeker 4 jaar niet meer gebruikt...![]()
Hoe lang blijft de verf eigenlijk goed?
Oh mens nu zit ik weer barstensvol ideeen...![]()
Helaas, zoiets als htk-airbrush bestaat eigenlijk niet (mits in van die bouwpakketjes maar daar ben ik te profi voor en mijn apparatuur ook). Airbrush moet je echt van iemand leren op een cursus ofzo. Het gaat teveel op gevoel en het is zo veel info wat je eigenlijk alleen door het te doen leert en sommigen leren het nooit. Althans, dat vind ik. Misschien voelt iemand anders zich geroepen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:41 schreef lady-wrb het volgende:
kan je hier niet toevallig een airbrush topic beginnen?
zoiets als airbrush voor dummies ?
Alles is gebrushed aan de tafel. Je krijgt hoogteverschillen als je met gewone verf bezig gaat en dat wil ik niet. Ik wil het zo glad en plat mogelijkquote:Op woensdag 11 mei 2005 09:42 schreef Gurb het volgende:
heel mooi, heb je alles met airbrush gedaan, of heb je de blauw-witte vlakken gewoon met een rollertje en afplaktape gedaan??
Air brush voor dummies? Denk inderdaad niet dat het bestaat...quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:41 schreef lady-wrb het volgende:
kan je hier niet toevallig een airbrush topic beginnen?
zoiets als airbrush voor dummies ?
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:11 schreef ParanoidEv het volgende:
Die stoel gaat echt mooi worden, je kan zo'n mooi model gewoon nie verpesten!
Maar nog niet helemaalquote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:12 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Zeg dat nou niet...![]()
Ik had 'r bijna vermoord...![]()
quote:
Zal 'm zo op de gevoelige plaat voor je zetten..quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:24 schreef Dirkh het volgende:
Stoel? Waar? Ik zit naar de Aktueel te kijken.
We wachten afquote:Op vrijdag 13 mei 2005 18:01 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Zal 'm zo op de gevoelige plaat voor je zetten..![]()
Ja die tiet doet het 'm he?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 22:39 schreef Nuek het volgende:
geil
Oi helleu!quote:
Supergaaf!quote:Op vrijdag 13 mei 2005 22:41 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja die tiet doet het 'm he?![]()
Maar hoe vind je d'r rood... Poeperd he?![]()
Jaquote:Op vrijdag 13 mei 2005 22:51 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Oi helleu!
Ik vind dat paintbrush helemaal geweldig!
Doe jij ook opdrachten voor mensen?![]()
ik bedoelde de benen van je poepiequote:Op vrijdag 13 mei 2005 22:41 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja die tiet doet het 'm he?![]()
Maar hoe vind je d'r rood... Poeperd he?![]()
quote:
Als de kat is uitgeslapen nog 1...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 22:51 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Supergaaf!
Hoeveel lagen gaan er nog op?
Ah, ik ben pas anderhalve maand modje, glipt nog weleens wat tussendoorquote:
Nah, die heb je toch wel een duw verkocht?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 09:28 schreef Nuek het volgende:
En Obli: wees blij dat ie er niet overheen zeikt! Die rotkat van mij heeft in mijn sporttas gepist vanochtend![]()
Vastgeschroefd. Dus volgens mij kan ik de deksel er zo afschroeven, lijkt me wel makkelijk!quote:Op zondag 15 mei 2005 22:10 schreef Oblivion het volgende:
KOEKIE!!!![]()
Zit de deksel vast geschroefd?
Of met popnagels?
Meen je dat? Wordt dat mooi? Is dat stof spannen moeilijk, of valt het wel mee?quote:Op zondag 15 mei 2005 22:21 schreef Oblivion het volgende:
Juist, laat het leer er gewoon opzitten...![]()
En gewoon de stof die je wilt hebben erop nieten, en weer terugschroeven.
Netjes de hoekjes invouwen, en bijknippen.![]()
Ik zal het onthouden. Duurt ws nog wel een tijdje voordat ik eraan begin. (heb de tips in word gezet)quote:Op zondag 15 mei 2005 22:28 schreef Oblivion het volgende:
Je niet eerst 1 kant.
Dus het kussentje ligt nu onderste boven, NIET te hard trekken, maar aanspannen.
Doe je de kant waar je mee kan aanspannen.
Dan pas de andere kanten.
Moet lukken!
Als je het maar niet te hard doet, want dan druk je weer aan 1 kant het kussentje teveel in.
Hij is wel erg handig om spullen in op te bergen. En dan vergeet je dat ze daar in liggen en dan zoek je en zoek je maar....quote:Op zondag 15 mei 2005 22:40 schreef Nuek het volgende:
Da's een grappig voetenbankje annex wietopbergdoosje
Ok. Tnx!quote:Op zondag 15 mei 2005 22:46 schreef Oblivion het volgende:
Oeh oeh...![]()
Behang trekken...![]()
Maar dat is offtopic...![]()
Vraag het hier maar. Handigheidjes, tips en trucs!![]()
neuh, de stof zit dan toch netjes aangespannen?quote:Op maandag 16 mei 2005 11:17 schreef Tinkerbell het volgende:
Maar als dat leer er op blijft zitten ga je dan niet glijden over de andere stof? Als je begrijpt wat ik bedoel
Nou kom met die tip dan...quote:Op maandag 16 mei 2005 11:37 schreef Nuek het volgende:
Leer verven kan ook heel mooi zijn...
Ha! Zo'n ding heb ik ook nog in de schuur staan, het is een vreselijk afschuwelijk ding, heb er eigenlijk nooit aan gedacht dat ik m een make-over zou kunnen geven, dat gaat dus wel gebeuren binnenkortquote:Op zondag 15 mei 2005 00:43 schreef Nuek het volgende:
1:[afbeelding]
2:[afbeelding]
Tijdschriftenbakje afgeschuurd en gegrond. Bovenkant afgespoten met roomkleurige glanslak en daarop een naar mijn idee passend truttig ontwerpje getekend (de rozen zijn min of meer gespiegeld).
Ding afgeplakt aan de randen (die ik dus wit wil houden), tekening nauwkeurig afgeplakt en de rest zwartgespoten:
3:[afbeelding]
Ik doe dus eerst de hele bovenkant, zodat ik die later definitief kan afplakken om de rest te kunnen spuiten. De volgende stap is de boel voorzichtig inkleuren met airbrush
Nuek weet nog niet dat KLU blijft?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:37 schreef Nuek het volgende:
Kan er geen topic blijven bestaan door het hele jaar waar meubels opgeknapt worden? Ik vind het echt hartstikke leuk nl.
'MEDje' is eigenlijk te weinig eer, het was een hele leuke MED, kijk maar even!quote:Het Klusforum is begonnen als een ludiek forum. Dat zou dus betekenen dat aan het einde van de Meimaand het fprum zou worden opgedoekt. Maar.... Hij blijft!!!! Het blijkt zo'n succes te zijn dat het zeer zeker bestaansrecht heeft op FOK!.
Even offtopic, maar ik heb 3 photobucket accountsquote:Op zaterdag 21 mei 2005 09:18 schreef Oblivion het volgende:
Helaas even geen foto's meer, want ik heb mijn limiet bij photobucket overschreden...![]()
Met alle respect -ik zou het niet kunnen- maar dat hart is op z'n kop gezien net een reet die doet waar reten goed in zijn...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:25 schreef Nuek het volgende:
Ik heb mijn tafel opgeknapt/geairbrushed en ben nu bezig met een tijschriftenbakkie
Resultaat:
[afbeelding]
De stoel staat boven op zolder...quote:Op maandag 20 juni 2005 17:10 schreef ParanoidEv het volgende:
*kickje* Waar blijven de updates?
Ik weet niet waar jouw reet goed in is. Iets gedetailleerder svpquote:Op dinsdag 21 juni 2005 09:59 schreef Rio het volgende:
[..]
Met alle respect -ik zou het niet kunnen- maar dat hart is op z'n kop gezien net een reet die doet waar reten goed in zijn...
quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:10 schreef ParanoidEv het volgende:
Vrijdag ga ik ook meedoen met meubels verbouwen! Als het lekker weer is dan. Ik heb een eetkamertafel, stoelen en een heel schattig oud theekastje die allemaal geverft gaan worden. Omdat mijn inrichtig een beetje vreemd en bizar moet worden, wil ik het blad van de eetkamertafel zwart/wit geblokt maken, geen strakgetrokken vakjes maar wat bumpy. Daaromheen een paarse rand, en de poten paars met rode strepen. En de rest bijpassend natuurlikjk.
Dit klinkt heel spannendquote:Op woensdag 22 juni 2005 22:10 schreef ParanoidEv het volgende:
Vrijdag ga ik ook meedoen met meubels verbouwen! Als het lekker weer is dan. Ik heb een eetkamertafel, stoelen en een heel schattig oud theekastje die allemaal geverft gaan worden. Omdat mijn inrichtig een beetje vreemd en bizar moet worden, wil ik het blad van de eetkamertafel zwart/wit geblokt maken, geen strakgetrokken vakjes maar wat bumpy. Daaromheen een paarse rand, en de poten paars met rode strepen. En de rest bijpassend natuurlikjk.
Lijkt net een schijtende reet.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:25 schreef Nuek het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jouw reet goed in is. Iets gedetailleerder svpHij's nu afgelakt en staat geweldig in mijn woonkamer.
Bedankt. Ik zou nu al willen beginnen maar 'n vriend moet even uitleggen hoe de schuurmachine werktquote:Op woensdag 22 juni 2005 23:02 schreef Nuek het volgende:
[..]Cool!
Succes ermee ook!
Ik ben zo net begonnen met een 25 jaar oud beuken keukenkastje die parelmoer moet worden met cherries erop
Veel goeie tape kopen om alles netjes af te plakken en strak af te lakkenquote:Op donderdag 23 juni 2005 14:11 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Bedankt. Ik zou nu al willen beginnen maar 'n vriend moet even uitleggen hoe de schuurmachine werktDat kastje van jou zou ik ook graga willen zien, klinkt leuk.
Bluezz: Jaaa ik ben benieuwd wat het gaat worden ookOf het gaat heel mooi worden of een ramp.
quote:
Mijn dank.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:32 schreef Rio het volgende:
Dat was nu ook weer niet de bedoeling. Zoals ik in het prille begin al aangaf: ik zou het zelf niet kunnen. Dat had je als compliment kunnen opvatten.
Persoonlijk opvatten vind ik overigens wat overdreven. Ik zeik je toch niet af? Het gaat om je tafel, niet om jou en was bovendien goed bedoeld hoor. Maar ik zal je theekransje verder niet verstoren.
Nou het verven vond ik heel leuk, maar het schuren van de poten was vreselijk! Die moesten dus met de hand.. Arg!quote:Op donderdag 10 november 2005 20:25 schreef Oblivion het volgende:
Heel mooi gedaan, ParanoidEv!
Zeker wel een geduld gedoetje om te doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |