abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28611962
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 22:13 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Voor die platen wordt ook aangeraden dezelfde speling aan te houden
Klopt, erg belangrijk, 2mm onderling ongeveer, je loopt ze namelijk uit.

Laminaat hoeft alleen aan de randen vrij te zijn.
pi_28769893
Als voor het laminaat zelf 1 cm speelruimte moet worden gehouden..., is er dan niet het risico dat planken afzonderlijk gaan verschuiven omdat ze niet strak tegen de muur aanliggen??

Iets anders.. Ik was eerst van plan om groene platen als ondervloer te leggen, maar nu blijkt dat ik dan te hoog uitkom met o.a. de voordeur. Ik heb geen zin om een stuk van de deur af te zagen.
Ik ga dus nu van die schuimrubber isolatiefolie leggen... Het is een 2 kamerflat met betonnen vloeren. Moet ik me zorgen maken over geluidsoverlast naar de onderburen??
pi_28770400
ja, veel woningbouwverenigingen eisen een geluidsreductie van de vloer van 10 db naar de onderliggende ruimte.
Bij de praxis verkopen ze wel folie die dat reduceren, maar die zijn wel 5 mm dik, tov de platen van 8 mm
  woensdag 13 juli 2005 @ 16:33:37 #104
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_28773377
Dat folie klinkt in, dus wordt dunner (dus raakt een deel van de geluidsisolerende waarde kwijt)...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_29001192
Ben beetje avontuurlijk geweest en een kliklaminaat gekocht die gelegd kan worden op twee manieren - visgraat motief en scheepsdek motief. Heeft iemand ervaring met het leggen van visgraat motief? Is het moeilijk?
Life is a flux, baby!!!
pi_29002853
Afgelopen weekend heb ik op mijn slaapkamer laminaat gelegd. Mooie donkere merbau kleur. Tijdens het leggen heb ik een handig truukje ontdekt. het laatste stuk dat je in een baan legt, hoor je aan de lange kant met de messing in de groeft te steken, en daarna met zo'n ijzeren haak aan te slaan totdat in de korte kant de messing ook in de groef zit. Vooral als het een lang stuk is, is het erg lastig om hem aan te slaan, en al helemaal als er dan ook nog een radiator oid in de weg zit. Vandaar dat ik het anders ben gaan doen: je steekt de messing aan de korte kant in de groef, en slaat gewoon met een stuk hout ter bescherming van het laminaat de messing aan de lange kant in de groef. Dit is echt zoveel makkelijker. Op deze manier heb je die ijzeren haak alleen maar nodig als je het allerlaatste stukje in de hoek legt. Als je nou ook nog een beetje uitkient dat dit geen lang stuk is, dan is het helemaal een eitje. Misschien dat deze methode al bij meer mensen bekend is, maar het staat in ieder geval niet in de leginstructies.
pi_29006642
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 10:37 schreef Byte_Me het volgende:
Afgelopen weekend heb ik op mijn slaapkamer laminaat gelegd. Mooie donkere merbau kleur. Tijdens het leggen heb ik een handig truukje ontdekt. het laatste stuk dat je in een baan legt, hoor je aan de lange kant met de messing in de groeft te steken, en daarna met zo'n ijzeren haak aan te slaan totdat in de korte kant de messing ook in de groef zit. Vooral als het een lang stuk is, is het erg lastig om hem aan te slaan, en al helemaal als er dan ook nog een radiator oid in de weg zit. Vandaar dat ik het anders ben gaan doen: je steekt de messing aan de korte kant in de groef, en slaat gewoon met een stuk hout ter bescherming van het laminaat de messing aan de lange kant in de groef. Dit is echt zoveel makkelijker. Op deze manier heb je die ijzeren haak alleen maar nodig als je het allerlaatste stukje in de hoek legt. Als je nou ook nog een beetje uitkient dat dit geen lang stuk is, dan is het helemaal een eitje. Misschien dat deze methode al bij meer mensen bekend is, maar het staat in ieder geval niet in de leginstructies.
Ik zou e.e.a toch anders doen:

Eerst de hele baan middels de korte zijden aan elkaar verbinden.
En dan die complete baan vastklikken over de hele lengte. Dat is overigens ook zoals bijv. Pergo het adviseert. Je hoeft dan niet telkens na elke plank de korte zijde aan te slaan en door het klikken van de lange zijde hoef je alleen (lichtjes!!) op de lange zijde aan te slaan.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_29009489
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 12:59 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik zou e.e.a toch anders doen:

Eerst de hele baan middels de korte zijden aan elkaar verbinden.
En dan die complete baan vastklikken over de hele lengte. Dat is overigens ook zoals bijv. Pergo het adviseert. Je hoeft dan niet telkens na elke plank de korte zijde aan te slaan en door het klikken van de lange zijde hoef je alleen (lichtjes!!) op de lange zijde aan te slaan.
zegt ie nu... het ligt er al in hoor

het lijkt me wel een nuttige tip eerlijk gezegd, kan het helaas niet meer uitproberen. misschien bij hele lange banen wat minder praktisch. ik heb bijvoorbeeld een woonkamer van 10 meter lang, probeer er dan maar eens zo'n baan in te leggen.
pi_29011218
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:26 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

zegt ie nu... het ligt er al in hoor

het lijkt me wel een nuttige tip eerlijk gezegd, kan het helaas niet meer uitproberen. misschien bij hele lange banen wat minder praktisch. ik heb bijvoorbeeld een woonkamer van 10 meter lang, probeer er dan maar eens zo'n baan in te leggen.
Ik kan je melden dat dat laatste prima lukt (ervaringsdeskundige is...)
  vrijdag 22 juli 2005 @ 16:37:12 #110
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_29043656
quote:
Op maandag 2 mei 2005 12:21 schreef clauwheee het volgende:
Ik wil, mochten we gaan verhuizen, in een ander huis graag laminaat met zo'n V-groef, dat vind ik wel iets hebben. Zijn hier mensen die dat hebben? Zal zo'n groef niet snel vies worden/blijven?
Ja, hebben wij gelegd in ons nieuwe huis. Wel voor kwaliteit gekozen (QuickStep), ziet er werkelijk geweldig uit.
Boven hebben we iets van de Gamma of zo liggen.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_29449358
Is er iemand die ervaring heeft met vloerbedekking onder laminaat.
Het lijkt me geluiddempend en het scheelt me een hoop werk.

Ik weet echter niet of er ook nadelen zijn.
pi_29450991
Als het niet hoogpolig is moet het wel kunnen. Ik heb zelf mn tapijt eruit gehaald en daar ben ik een paar dagen mee bezig geweest, omdat het muurvast was gelijmd.
pi_29538848
Dit is tegenwoordig het centgrale laminaattopic

TT aangepast
pi_29551167
ff een paar vraagies

- ik heb een hoogteverschil van 1,4 cm met de huiskamer en de aanbouw. Ik wil dit verschil wegwerken door een dubbele laag ondervloer. Is dit verstandig of zakt zo'n ondervloer erg ver in?

- hoe verwerk je randjes zoals bijvoorbeeld bij convectorput of overgang naar andere vloer het mooiste?

- 1 cm afstand tot muur per zijde of in totaal (dus 2x 0,5 cm)?
pi_29554174
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 01:00 schreef Butros het volgende:
ff een paar vraagies

- ik heb een hoogteverschil van 1,4 cm met de huiskamer en de aanbouw. Ik wil dit verschil wegwerken door een dubbele laag ondervloer. Is dit verstandig of zakt zo'n ondervloer erg ver in?

- hoe verwerk je randjes zoals bijvoorbeeld bij convectorput of overgang naar andere vloer het mooiste?

- Het lijkt me niet slim om een dubbele ondervloer te nemen omdat deze inzakt. Ik weet niet wat de beste oplossing hiervoor is.

- Randjes bij een convectorput kan je het beste wegwerken met aluminium profieltjes, te koop bij iedere bouwmarkt. Er bestaan ook profieltjes in de kleur van je laminaat maar die zijn vooral voor de overgang tussen twee vloeren.

- 1 cm afstand, aan alle kanten, je mag het laminaat nergens tegenaan leggen.
pi_29559955
Als verhoging zou je er hardboard platen eronder kunnen leggen.

De 1cm afstand tot muur is afhankelijk van hoe groot de afstand van muur tot muur is waar je laminaat wil leggen. In mijn gang van 6 meter lang en bijna 1 meter breed heb ik het strak tegen de muur gelegd. In bredere ruimtes wat meer ruimte aanhouden, maar 1cm lijkt me wel wat veel.
pi_29561921
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 01:00 schreef Butros het volgende:
ff een paar vraagies

Je geeft zelf het antwoord al, een mooi profiel uitzoeken zou voor mij een oplossing zijn of de vloeren op gelijke hoogte brengen met egalite.
quote:
Ook met profielen
quote:
1cm afstand tot muur is prima. De laminaatvloer werkt wel maar niet zoveel. (Ligt aan de luchtvochtigheid i.c.m. temperatuur geloof ik). Waarom je het ook van de muur af wil hebben is dat de vloer vloer dan minder doorklinkt door de verdiepingen.
intuition will take you further than logics will ever do
pi_29562560
Ben gisteren begonnen met kliklaminaat in t hele huis te leggen... gaat op zich best aardig, maar in je eentje is het geen feest. zeker als je hele banen er in 1 keer in wilt klikken is het ondoenlijk bij grote breedtes...Nu ben ik alleen tegen een probleempje opgelopen...omdat ik alles in 1 stuk wil leggen (vind ik mooier) heb ik dus de drempel tussen de gang en de woonkamer eruit gesloopt. laminaat gelegd, maar nu blijkt dat de vorige bewoners de deur wat radicaal hebben afgezaagd... alleen met de drempel zat er al 13mm tussen drempel en deur...nu de drempel eruit is en laminaat erin zit ik op zo'n 25mm. Dat tocht dus nogal... hoe kan ik daar wat aan doen?? drempel op het laminaat?? lijkt mij niet echt mooi worden... of toch een tochtstrip onder de deur ofzo?
pi_29562836
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 17:29 schreef kroegtijger het volgende:
Ben gisteren begonnen met kliklaminaat in t hele huis te leggen... gaat op zich best aardig, maar in je eentje is het geen feest. zeker als je hele banen er in 1 keer in wilt klikken is het ondoenlijk bij grote breedtes...Nu ben ik alleen tegen een probleempje opgelopen...omdat ik alles in 1 stuk wil leggen (vind ik mooier) heb ik dus de drempel tussen de gang en de woonkamer eruit gesloopt. laminaat gelegd, maar nu blijkt dat de vorige bewoners de deur wat radicaal hebben afgezaagd... alleen met de drempel zat er al 13mm tussen drempel en deur...nu de drempel eruit is en laminaat erin zit ik op zo'n 25mm. Dat tocht dus nogal... hoe kan ik daar wat aan doen?? drempel op het laminaat?? lijkt mij niet echt mooi worden... of toch een tochtstrip onder de deur ofzo?
Gewoon een lat onder die deur schroeven, wegplamuren en de deur schilderen. Maar goed, een nieuwe deur kost 45 euro
pi_29562870
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 14:36 schreef Nytro het volgende:
Als verhoging zou je er hardboard platen eronder kunnen leggen.

In mijn gang van 6 meter lang en bijna 1 meter breed heb ik het strak tegen de muur gelegd.
Nutteloos en niet erg slim. Of wilde je geld voor plintjes besparen?
pi_29562871
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 17:50 schreef Conflict het volgende:

[..]

Gewoon een lat onder die deur schroeven, wegplamuren en de deur schilderen. Maar goed, een nieuwe deur kost 45 euro
dat was ook mijn eerste gedachte, maar t is zo'n snel-bouw deur geval, met zo'n leuke kunststof toplaag...niet een geschilderde dus en ik vraag me af of het mooi wordt als ik em zelf ga schilderen (vast niet, ik ken mn schilderskunsten wel een beetje ) Een nieuwe deur erin is de uiterste oplossing...liever niet, maar als t niet anders kan...
pi_29562983
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 17:53 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

dat was ook mijn eerste gedachte, maar t is zo'n snel-bouw deur geval, met zo'n leuke kunststof toplaag...niet een geschilderde dus en ik vraag me af of het mooi wordt als ik em zelf ga schilderen (vast niet, ik ken mn schilderskunsten wel een beetje ) Een nieuwe deur erin is de uiterste oplossing...liever niet, maar als t niet anders kan...
Een lat, plamuur, blik verf en een rollertje kost al gauw 30 euro samen. Lijkt me beter om gewoon de deur te vervangen (ik spreek uit ervaring)
pi_29566363
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 17:53 schreef Conflict het volgende:

[..]

Nutteloos en niet erg slim. Of wilde je geld voor plintjes besparen?
Nee hoor. Ik wilde alleen geen plinten rond de deurposten die veel ronde sierlijke vormen hebben, die hele oude, je kent 't mischien wel.
Daarnaast gebruik ik verder hoge plinten (15 cm), want dat past beter bij m'n huis.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 augustus 2005 @ 20:57:49 #124
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29566481
Neem alleen kliklaminaat met uniclick systeem.
Al het ander legt kut, wijkt, etc.
Uniclick is echt een verademing.
pi_29896645
Nytro, waar heb je die hoge plinten vandaan?
pi_29912916
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:39 schreef michiel- het volgende:
Nytro, waar heb je die hoge plinten vandaan?
Zelf maken, mdf planken laten zagen van 15cm x 1.2 cm, lengte ongeveer 2 meter, en dan schilderen.

Deze plak je tegen de muur ipv op het laminaat.

Dit heeft wel nadelen, als je een andere vloer vloer wil trek samen met deze plinten wat stuckwerk van de muur. Ook als je vloer niet vlak is, dan buigen deze plinten niet mee.

Het ziet er wel wat mooier uit dan die platte plak plintjes.
pi_29934207
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 10:17 schreef anneja het volgende:

[..]

Bij ons heeft schoonvader in 1 kamer het laminaat direct op het tapijt gelegd, en die vloer wil wel heel graag naar 1 kant van de kamer de pool van de vloerbedekking had namelijk een richting.
wij hebben nu het zelfde probleem
en zitten dus midden in een huiseleke diskusie
de 1 zegt vloerbedekking eronder vandaan halen want dit blijft schuiven maar odmat het als alles ligt gene kant meer op kan komt het omhoog en springt het in het midden van de kamer eruit dalek
en de ander zegt liggen alten want het laminaat blijft dalek gewoon liggen odmat het a geen kant mee rop kan en b er zware dingen op komen te staan waardoor de laminaat vloer niet meer aan de wandel kan
pi_29935511
Heb een huis gekocht waar in de wonnkamer laminaat ligt. Nu heb ik de moederhaard daar weggesloopt ( ivm met combiketel) en nu zit ik met een gat in het laminaat .
Het plan was om wat te verleggen en er nieuwe planken bij te leggen, maar er zit geen beweging in in het laminaat, het lijkt wel gelijmd .

Heeft iemand nog tips om dat gat mooi weg te werken?
pi_30233433
Ik ga dus laminaat leggen en ga daarvoor een decoupeerzaag huren. Een werkbank/ tafel verhuren ze echter nergens. Is dit echt nodig of is goed vasthouden/ klemmen van de lamel goed te doen terwijl je zaagt?
pi_30234159
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 17:09 schreef Flounder het volgende:
Ik ga dus laminaat leggen en ga daarvoor een decoupeerzaag huren. Een werkbank/ tafel verhuren ze echter nergens. Is dit echt nodig of is goed vasthouden/ klemmen van de lamel goed te doen terwijl je zaagt?
Gewoon op een tafeltje en je knie erop voldoet.

Ik zou trouwens voor een euro of 15 een decoupeerzaag kopen. Neem er zaagjes met fijne tandjes bij.
pi_30290706
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 21:52 schreef XplosiveX het volgende:
Heeft iemand nog tips om dat gat mooi weg te werken?
Je zou het gat weg kunnen zagen

Ff serieus: het enige wat ik zou kunnen bedenken is
a) het gat opvullen met op maat gezaagde planken, maar dat krijg je ws niet mooi bij de randen van het gat
b) zie a) en dan voor de afwerking gebruikmaken van drempeltjes
c) zie a) en dan een kleed er overheen ofzo.

Suc6!
  zondag 11 september 2005 @ 19:26:56 #132
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_30492506
Ik wil laminaat gaan leggen in m'n bibliotheek annex logeerkamer. Deze heeft een beetje interessante vorm - zie plaatje van hoe het uiteindelijk moet worden. Is overigens niet op schaal, dus in werkelijkheid is het minder druk dan het hier lijkt. En - achter het bureau zittend - heb je een schitterend uitzicht over de IJssel.

Anyway, het is natuurlijk het mooist als het laminaat met een volle plank vanaf de deur gelegd wordt. Dat is het eerste wat je ziet als je binnenkomt. Maar overal hoor / lees je dat je "links in de kamer" moet beginnen.

Dus... hoe zou ik hier het best te werk kunnen gaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door DzjieDub op 11-09-2005 19:41:28 ]
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_30493181
Volgens mij is het het mooist om (gezien vanaf het raam) in de lengte te beginnen.(dus haaks op wat je in je plaatje laat zien, als het raam achter je bureau, bovenaan je plaatje is)
Juist omdat je dan niet de randen van het laminaat ziet door de lichtinval.
(dit wordt volgens mij ook meestal aangeraden)
  zondag 11 september 2005 @ 21:08:30 #134
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_30495828
maar er wordt toch ook aangeraden om het laminaat in de lengterichting van de kamer te leggen, om optisch de kamer groter te laten lijken? Wat heeft in dat geval de hoogste prioriteit?

Edit: Andere vraag... hoeveel verschil zit er in de geluidsisolatie tussen dat zilverkleurige folie en die groene tegels? Is het echt een groot verschil? En wat is het effect - buiten 10 millimeter hoogteverschil - als je ze op elkaar gebruikt?

[ Bericht 20% gewijzigd door DzjieDub op 11-09-2005 21:15:22 ]
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_30509411
als ik jou was, zou ik je laminaat een kwartslag draaien, dan maak je je kamer optisch breder.
bovendien heb je dan je naden haaks op de lichtinval, waardoor je die een stuk minder ziet.

en qua geluidsisolatie heb je wel iets verschil tussen de platen en de folie, maar wat een groter verschil maakt, is de mate waarin de ondervloer egaliseert
als je een folie van 3 mm dik op een vloer legt waarbij er wat stukjes grind uit de vloer komen, of spijkers oid, dan komen die heel snel door het folie heen, en heb je een geluidslek.
zo'n ondervloer van platen hebben daar geen last van, die zijn daar dik genoeg voor
pi_30568837
Ik ga binnenkort in mijn nieuwe appartement laminaat leggen (80 m2). Wat moet ik doen rondom deurkozijnen? Mag het laminaat strak tegen de deurkozijnen aan of moet ik daar ook 8-10 mm afstand houden en plinten plakken? Kan ik beter (houten) drempels leggen zodat ik het hele probleem omzeil?
pi_30568882
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:42 schreef SjCl het volgende:
Ik ga binnenkort in mijn nieuwe appartement laminaat leggen (80 m2). Wat moet ik doen rondom deurkozijnen? Mag het laminaat strak tegen de deurkozijnen aan of moet ik daar ook 8-10 mm afstand houden en plinten plakken? Kan ik beter (houten) drempels leggen zodat ik het hele probleem omzeil?
Die afstand moet je altijd in stand houden (het gaat erom dat het laminaat "rondom" kan werken.

Dus het worden waarschijnlijk plinten
  woensdag 14 september 2005 @ 13:00:06 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30569301
Heeft er iemand duidelijke plaatjes van hoe het er uit ziet diagonaal gelegd?
Wij krijgen straks een vrij lange smalle woonkamer maar ik wil het sowieso niet in de breedte hebben, dat vind ik altijd heel propperig staan.
Ikzelf ben een voorstander van in de lengte, maar vriendje opperde gisteren diagonaal. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe dat eruit ziet.
pi_30569859
ik heb er geen plaatje van, maar ik zou wel rekening houden met extra zaagverlies, en dus ook extra kosten (ipv 5% verlies, nu richting de 10% verlies)
pi_30909295

[ Bericht 100% gewijzigd door 123amber op 25-09-2005 11:11:25 (verwijderd) ]
pi_30911082
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:42 schreef SjCl het volgende:
Bij mijn ikea laminaat zat een handleiding met daarin een tekening van iemand die de deurposten inzaagt, zodat je laminaat daaronder kan schuiven. Zo heb ik dat dan ook maar gedaan.
pi_30911309
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:17 schreef Gurb het volgende:
ik heb er geen plaatje van, maar ik zou wel rekening houden met extra zaagverlies, en dus ook extra kosten (ipv 5% verlies, nu richting de 10% verlies)
wij hebben ook alles diagonaal liggen maar echt geen zaagverlies hoor
enne t maakt idd ruimtelijker
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 september 2005 @ 12:01:21 #143
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30911714
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:44 schreef mother-mother het volgende:

[..]

enne t maakt idd ruimtelijker
Uiteraard heb je met diagonaal meer zaagverlies.
In de lengte of breedte richting kan je het stuk wat je afzaagt aan de andere kant weer gebruiken. Bij diagonaal kan dit vaker niet. Dus meer zaagverlies.
pi_30911739
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Uiteraard heb je met diagonaal meer zaagverlies.
In de lengte of breedte richting kan je het stuk wat je afzaagt aan de andere kant weer gebruiken. Bij diagonaal kan dit vaker niet. Dus meer zaagverlies.
tuurlijk wel , tenminste alles wat er afgezaagd werd aan t eind daar zijn we weer mee begonnen ook hoor
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 september 2005 @ 12:12:21 #145
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30911931
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:02 schreef mother-mother het volgende:

[..]

tuurlijk wel , tenminste alles wat er afgezaagd werd aan t eind daar zijn we weer mee begonnen ook hoor
quote:
Het zelf zwevend leggen van onze houten vloerdelen is verassend eenvoudig.Vanwege de strakke toleranties passen onze vloerdelen perfect in elkaar en gaat het inschuiven zelfs eenvoudiger dan bij laminaat. Afhankelijk van de richting waarin de vloerdelen worden gelegd (recht, diagonaal of overdwars) heeft men meer of minder zaagverlies en wordt het visuele effect van de vloer bepaald. Recht leggen wordt het meest toegepast. Diagonaal gelegde vloeren geven iets extra?s aan de vloer maar leiden tot meer zaagverlies.
http://www.terzomondo.nl/leggen_van_vloeren.htm
En bereken het zelf

Het is heel simpel, met diagonaal leggen verlies je meer dan met recht leggen. Dat komt doordat je hoeken af moet zagen waarmee je niets meer kan. Met recht leggen heb je dat minder.

Ga maar uitproberen. Knip een a4 in reepjes en ga eens recht plakken en diagonaal plakken. Waarbij je natuurlijk ook rekening moet houden met mes en groef Diagonaal leggen kost je meer verknipte a4tjes dan recht leggen.
pi_30911999
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:12 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]

En bereken het zelf

Het is heel simpel, met diagonaal leggen verlies je meer dan met recht leggen. Dat komt doordat je hoeken af moet zagen waarmee je niets meer kan. Met recht leggen heb je dat minder.

Ga maar uitproberen. Knip een a4 in reepjes en ga eens recht plakken en diagonaal plakken. Waarbij je natuurlijk ook rekening moet houden met mes en groef Diagonaal leggen kost je meer verknipte a4tjes dan recht leggen.
ja kan allemaal wel leuk opgeschreven staan daar maar ik heb t hier zelf ondervonden
misschien scheelt t dat we hele lange planken hadden ofzo
het enige stukje dat je iig verliest is aan t begin en aan t einde
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 september 2005 @ 12:17:05 #147
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30912024
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:15 schreef mother-mother het volgende:

[..]

ja kan allemaal wel leuk opgeschreven staan daar maar ik heb t hier zelf ondervonden
misschien scheelt t dat we hele lange planken hadden ofzo
Ok, de hele wereld heeft meer zaag verlies, behalve mother-mother
pi_30912037
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ok, de hele wereld heeft meer zaag verlies, behalve mother-mother
nah dat zal dan wel idd
ik vertel hier alleen mn eigen ervaring en dat was dus heel weinig zaagverlies maargoed dit word een wellus nietus verhaal
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 september 2005 @ 12:19:32 #149
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30912069
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:18 schreef mother-mother het volgende:

[..]

nah dat zal dan wel idd
ik vertel hier alleen mn eigen ervaring en dat was dus heel weinig zaagverlies maargoed dit word een wellus nietus verhaal
Weinig zaagverlies is iets anders dan geen zaagverlies tov recht leggen.
pi_30912086
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Weinig zaagverlies is iets anders dan geen zaagverlies tov recht leggen.
ligt eraan , als je recht leg kan je ook hele korte stukjes overhouden die dan net te kort zijn om mooi mee te beginnen weer
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 september 2005 @ 12:22:07 #151
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30912124
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:20 schreef mother-mother het volgende:

[..]

ligt eraan , als je recht leg kan je ook hele korte stukjes overhouden die dan net te kort zijn om mooi mee te beginnen weer
Nee eigenwijs, probeer het nou maar uit met je a4tje. Met diagonaal leggen heb je meer zaagverlies. Punt.

Alleen bij een volledig vierkante kamer zou het theoretisch niets uitmaken of je diagonaal of recht legt.
pi_30912158
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee eigenwijs, probeer het nou maar uit met je a4tje. Met diagonaal leggen heb je meer zaagverlies. Punt.

Alleen bij een volledig vierkante kamer zou het theoretisch niets uitmaken of je diagonaal of recht legt.
ik heb t bij mn eigen vloer geprobeerd
en t enige zaagverlies was aan t begin een hoekje om plank schuin te maken en op t einde
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 september 2005 @ 12:26:28 #153
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30912239
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:23 schreef mother-mother het volgende:

[..]

ik heb t bij mn eigen vloer geprobeerd
en t enige zaagverlies was aan t begin een hoekje om plank schuin te maken en op t einde
Jahaa, je hebt gelijk. Nogmaals heel de wereld heeft meer zaagverlies met diagonaal leggen. Is ook gewoon een wiskundig gegeven. Behalve mother mother.
Ik zou je techniek snel patenteren. Op de eerste plaats als legmethode, en op de tweede plaats zal je de gehele wiskundige gemeenschap versteld doen staan
pi_30912288
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jahaa, je hebt gelijk. Nogmaals heel de wereld heeft meer zaagverlies met diagonaal leggen. Is ook gewoon een wiskundig gegeven. Behalve mother mother.
Ik zou je techniek snel patenteren. Op de eerste plaats als legmethode, en op de tweede plaats zal je de gehele wiskundige gemeenschap versteld doen staan
nou jaaaaa joh
ok best ik ga ff naar de epo morgen
en weet je ik geef je ook niet geheel ongelijk maar t is niet veel meer verlies dan bij rechte stukken , zo heppie?
maar dat had ik al gepost bedoelde ik vanaf t begin dat je niet veel verlies hebt

[ Bericht 10% gewijzigd door mother-mother op 25-09-2005 12:36:44 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 september 2005 @ 12:47:59 #155
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30912777
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:28 schreef mother-mother het volgende:

maar dat had ik al gepost bedoelde ik vanaf t begin dat je niet veel verlies hebt
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:44 schreef mother-mother het volgende:

pi_30912945
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]
nou !
  zondag 25 september 2005 @ 15:55:14 #157
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_30917801
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik ruik een Nobelletje in het verschiet
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_31142297
Goedemiddag allemaal,

Ik ben bezig met het opknappen van een jaren '30 bovenwoning en heb een vraagje:

Er lag tapijt in op spaanplaatdelen. Het tapijt en de spaanplaatdelen heb ik verwijderd ivm het afkrabben en schilderen van de deurposten. Nu heb ik alleen nog een houten planken ondervloer liggen.
Van de laminaatboer heb ik (natuurlijk) laminaat gekregen en -10db ondervloerplaten.

Is het de bedoeling dat ik de oude spaanplaatdelen weer gebruik en daarop de ondervloerplaten en het laminaat leg of is dat niet nodig?

Alvast bedankt!
  maandag 3 oktober 2005 @ 13:22:30 #159
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_31142998
Wij hebben kliklaminaat van de Gamma gelegd....
Het werkt allemaal perfekt en hebben geen problemen ondervonden....
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_31143007
Ik zou het wel doen als ik jou was, gewoon 6 of 8 mm spaanplaat op de vloerdelen spijkeren om zo een goede strakke ondergrond te hebben. hier dan je ondervloerplaten opleggen en dan je laminaat
pi_31144008
Hmm, ik heb net de oude spaanplaatdelen gemeten en die zijn 12mm dik. Dat wordt dan te hoog: 12mm (spaanplaat) + 7,5mm (ondervloerplaten) + 8mm (laminaat) = 27,5mm. Mijn vaste dorpels zijn 25mm.

Ik kan het spaanplaat natuurlijk ook vervangen door 6 of 8mm dan hou ik respectievelijk 1,5 en 3,5mm hoogte over van m'n dorpel. Zonder spaanplaat heb ik 9,5mm over. Ik denk dat het laatste wel mooier is.

Het zou alleen wel jammer zijn als het dan net zo doordreunt naar beneden zoals nu zonder vloer. Dan zijn die -10db platen voor niets.
pi_31146611
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:01 schreef JoeDank het volgende:

Het zou alleen wel jammer zijn als het dan net zo doordreunt naar beneden zoals nu zonder vloer. Dan zijn die -10db platen voor niets.
Dan zou ik er voor kiezen om toch nog die spaanplaten ondervloer er onder te leggen. Dan heb je nog meer demping.
pi_31148058
de spaanplaat ligt er niet echt voor de geluiddemping hoor, maar meer voor de egalisatie. door grote vlakke platen erop te spijkeren, heb je een mooie, strakke, vlakke ondergrond om je laminaat mooi strak op te leggen.
pi_31159615
Hoi iedereen,

Ik heb eigenlijk ook nog een vraagje ivm de ondervloer...
Wij hebben de unisound van Quickstep aangekocht...
We weten dat het logo naar boven moet worden geplaatst...
Maar misschien een domme vraag, maar zou dat eigenlijk theoretisch en natuurlijk ook praktisch een verschil uitmaken als je het omgekeerd zou plaatsen?

Just a question?

Ilse
pi_31166827
ik zou het niet weten, want ik ken de ondervloer niet, maar er zou misschien verschil kunnen zitten in de hardheid / indrukbaarheid van de bovenkant en onderkant??
pi_31333949
quote:
[b]Op maandag 2 mei 2005 10:16
- Kijk uit hoe groot de laatste rij moet zijn. Het is er lullig als je met een rij van 4 cm uitkomt, dat staat lelijk.
Goede tip, maar hoe voorkom je dit? Als je kamer 155 cm breed is en de planken 10cm breed, zit je altijd met 5 cm aan een kant? Of is er een betere oplossing?
Mja...
pi_31334021
opdelen? Doe je met tegelwerk ook he, eerst ff uitleggen. En een plank van 10cm en dan de laatste van 5 is toch niet zo'n ramp.
pi_31361354
Is er iemand bekend met Quick Step laminaatvloeren?
Mijn collega heeft vroeger in de vloerenwereld gezeten, en zei dat Quick Step het beste is wat je kunt krijgen. Vroeg me dus af of er iemand bekend mee is?
pi_31517799
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 17:17 schreef dawg het volgende:
Is er iemand bekend met Quick Step laminaatvloeren?
Mijn collega heeft vroeger in de vloerenwereld gezeten, en zei dat Quick Step het beste is wat je kunt krijgen. Vroeg me dus af of er iemand bekend mee is?
Eerder in dit topic werd beweerd dat Pergo het beste laminaat maakt. 'k Weet er zelf weinig van dus ik zeg alleen wat heb gelezen
IMHO
pi_31518077
Even twee vraagjes van mij:

Moet ik echt 1cm ruimte aanhouden tussen de muur en het laminaat, en moet dat in alle 4 (of meer als je kamer niet precies rechthoekig is) hoeken?

Hoe bevestig je de ondervloer (zo'n rol met 2 in 1 folie) langs de muur.
De randen een stukje op laten staan, zodat je wat overlap hebt heb ik ergens gelezen. Klopt dat?
En wat doe je dan als je klaar bent? Afsnijden langs de kant en weer plakken met aluminium-tape?

Thnx alvast
IMHO
pi_31526205
je moet idd zorgen dat je laminaat overal vrij ligt van de muur, en een cm is breed zat, als je gewoon de dikte van je laminaat aanhoudt als afstand.

en het folie laat je gewoon opstaan tegen de muur, en snij je later af. aftapen hoeft dan niet meer
pi_31526515
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 21:33 schreef Steppingout het volgende:

[..]

Eerder in dit topic werd beweerd dat Pergo het beste laminaat maakt. 'k Weet er zelf weinig van dus ik zeg alleen wat heb gelezen
klopt, maar ze zijn wel duur. een vriend van me heeft hun laminaat, echt hight tech spul. met een antireflectie coating, zodat het meer op hout lijkt. en een halfgeleider coating, zodat ie geen ontladingen van statische electriciteit kan krijgen.
pi_31535698
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 08:12 schreef Gurb het volgende:
je moet idd zorgen dat je laminaat overal vrij ligt van de muur, en een cm is breed zat, als je gewoon de dikte van je laminaat aanhoudt als afstand.

en het folie laat je gewoon opstaan tegen de muur, en snij je later af. aftapen hoeft dan niet meer
Weet je zeker dan voor een kamer van 3 tot 5 m breedt de dikte v/h laminaat (7mm) echt voldoende is?

Snijd je de folie echt strak langs de muur af, of maakt dat niet uit? Omdat het er bij het aansluiten v/d verschillende banen nogal op aan komt of je ze goed lucht en geluidsdicht vastplakt...
IMHO
pi_31541348
Nou, wij hebben een gedeelte berryfloor en een gedeelte quickstep.
Ik ben meer te spreken over berryfloor. Dat was echt klikken. Bj de quickstep moesten we echt wel aankloppen...
Ilse
pi_31585363
Vraagje, wat is de goedkoopste ondervloer voor een laminaatvloer?
Het gaat dus om de prijs, niet om de kwaliteit.
pi_31586312
De Praxis heeft in de folder 2 in 1 folie staan, dus folie en ondervloer in 1 voor 2,39 de vierkante meter,

http://www.praxis.nl/upload/8ee0160106ededd5ad03e47.jpg

woensdag 26 oktober 2005 @ 11:46:37 #177
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_31696988
geschikt voor kleine oneffenheden. Bij grotere oneffenheden toch maar de plaat gebruiken. Overigens zou ik de iets duurdere gouden 2in1ondervloerfolie nemen
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_31710304
Via marktplaats heb ik zo'n 80 m2 (nieuwe) ondervloerfolie gekocht voor 80 euro
nieuwwaarde 320 euro
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:45:38 #179
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_31711650
Ik heb een half jaar terug laminaat gelegd in heel m'n huisje (gelijkvloers appartement), heb 0,5-1cm vrije ruimte gelaten vanaf elke muur, echter is het spul toch allemaal gaan 'werken', en zit het nu tegen een muur aangedrukt, resultaat; in het midden op het 'zwakste punt' bij de deur naar de slaapkamer, komt het kliklaminaat los/omhoog. Niet zo los dat het er echt uit wipt, maar dit kan niet lang zo verder vind ik.

Iemand tips om de druk eraf te halen? Zat zelf te denken om een dremel te huren en een plakplint er tijdeiljk even af te halen, een halve centimeter afzagen en dan kijken wat er gebeurd.... of zijn er nog andere dingen die ik kan doen? Ik heb geen zin om een deel eruit te halen, wil het dus zo makkelijk mogelijk (vandaar ook de dremel).
pi_31717734
binnen een half jaar zoveel gewerkt??

Is het een nieuwbouwhuis?

iig, je kan het met de dremel doen, je kan ook even informeren bij een verhuurbedrijf naar een lamellozaag, dat is een cirkelzaag, maar dan met een kleiner blad, en veel meer aan de zijkant van de geleider
  donderdag 27 oktober 2005 @ 12:57:51 #181
4259 JK
pi_31722361
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 09:37 schreef Gurb het volgende:
binnen een half jaar zoveel gewerkt??

Is het een nieuwbouwhuis?

iig, je kan het met de dremel doen, je kan ook even informeren bij een verhuurbedrijf naar een lamellozaag, dat is een cirkelzaag, maar dan met een kleiner blad, en veel meer aan de zijkant van de geleider
Nee, oud huisje, 25 jaar oud ofzo. Ik ga het gewoon met een dremel proberen. Het is in de hal, waar men dus veel loopt. Misschien dat het daarom daar ook wel zover is 'uitgelopen'., Heb een stuk verderop bij de hal gekeken en daar is de afstand zoals het hoort te zijn.

Straks dus even dremelen... nog nooit gedaan, maar moeilijk zal het wel niet zijn. Speciaal voor vrijgenomen vanmiddag, omdat ik het niet kan uitstaan als er iets mis is en ik het niet gelijk kan oplossen.
pi_31723097
succes

houd er wel rekening mee dat het niet normaal is dat je laminaat zo uitzet binnen een half jaar. uitzetten komt door een overschot aan vocht, dus je zou eens kunnen kijken of je een oorzaak daarvan kan vinden
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:56:48 #183
4259 JK
pi_31725545
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:28 schreef Gurb het volgende:
succes

houd er wel rekening mee dat het niet normaal is dat je laminaat zo uitzet binnen een half jaar. uitzetten komt door een overschot aan vocht, dus je zou eens kunnen kijken of je een oorzaak daarvan kan vinden
Dremel was niet te huur (wel te koop voor 75- 100 eur), dus ergens anders een lamellenfrees gehuurd. Nadeel is dat er een radiator in de weg zit waar een dremel wel langs kan. Dus een stukje met de handzaag (pfff) of voorzichtig met een klein beiteltje en een hamer.
De druk is al mooi van de ketel. Het staat nog een heel ietsje omhoog (bijna onzichtbaar voor het oog), maar ik ga er vanuit dat je dat straks helemaal niet meer hebt.

Ik heb voor zover ik weet geen vochtig huis, de vloeren zagen er ook netjes uit toen ik het laminaat ging leggen. Denk toch te weinig afstand gehouden. Het is wel zo dat aan de andere kant van de muur er veel zware spullen op staan en dat daar de vloer misschien minder makkelijk een kant op kan, en dat dus de vloer naar de andere muur toe gaat.... dat lijkt mij de enige verklaring.

We zien het wel Ben al blij dat de druk nu van de ketel is. Nu effe dat ding weer terugbrengen...
pi_32902111
Oke, even een ikea-laminaat vraag: ze hebben daar 3 verschillende ondergronden, een rol, en twee plaatversies, een grijze en een groene. Iemand ervaring met 1 of meerdere van deze ondervloeren?? Zit namelijk te twijfelen welke te nemen...
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:36:31 #185
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_34282802
Kick kick!

Ik vertrek straks naar IKEA om klik laminaat te halen (om apartementje voor de verkoop wat op te leuken).

Vraag van klusser met twee linker handen: kan zeil gebruikt worden als ondergrond?
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:46:23 #186
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_34283128
Ach wat stom, heb het antwoord al gevonden!
  maandag 30 januari 2006 @ 21:21:17 #187
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_34627555
Vanaag 30 vierkante meter gelegd ,toch twee kopse kanten te hard aangeslagen
Morgen weer zo'n daggie nog tips om het te voorkomen?
Beleid was ik zelf al opgekomen
Klaar?
Ik niet!
pi_36879841
Iemand ervaring met de Timbermate Excel ondervloer? En dan ook in vergelijking met andere ondervloeren?

Ga over een anderhalve maand ons nieuwbouwhuis voorzien van laminaat dus ben druk bezig alles uit te zoeken.

Een ander puntje is het feit dat we stalen deurkozijnen hebben. Het laminaat moet hier mooi omheen gaan, natuurlijk rekening houdend met die 10 mm speling. Alleen ben ik wel benieuwd hoe mensen die 10 mm rond een deur wegwerken. We willen gewone plinten aan de muur, die lopen dan door tot aan het kozijn en dan moet ik voor het kozijn langs en onder de deur door van die plakplintjes?? Weet alleen niet of dat mooi gaat worden en in alle laminaat leg artikelen op het internet wordt hier ook nooit over gesproken
pi_37020034
Hmm, geen reactie, dan maar ff een andere vraag

Is het handig om ipv normale plinten overal van die platte plakplinten te gebruiken? Ik dacht altijd dat normale plinten beter waren ivm stofzuigen enzo.
  zondag 16 april 2006 @ 23:28:15 #190
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37020187
Heeft er iemand nog tips voor mij als ik laminaat wil gaan leggen over de hele bovenverdieping (zonder drempels enzo) maar het wel kamer voor kamer wil doen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 17 april 2006 @ 00:01:45 #191
95517 Openminded
Tuurlijk...
pi_37021097
quote:
Op zondag 16 april 2006 23:28 schreef Martijn_77 het volgende:
Heeft er iemand nog tips voor mij als ik laminaat wil gaan leggen over de hele bovenverdieping (zonder drempels enzo) maar het wel kamer voor kamer wil doen?
Waar normaal een drempel zou zitten kun je strips gebruiken om tussen de verschillende laminaat gedeeltes in te leggen.
  maandag 17 april 2006 @ 00:13:42 #192
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_37021484
quote:
Op woensdag 12 april 2006 10:17 schreef Douwe63 het volgende:
We willen gewone plinten aan de muur, die lopen dan door tot aan het kozijn en dan moet ik voor het kozijn langs en onder de deur door van die plakplintjes?? Weet alleen niet of dat mooi gaat worden en in alle laminaat leg artikelen op het internet wordt hier ook nooit over gesproken
Vertrouw er maar op, dat wordt mooi. Echt, je went er zo snel aan en ik vind het sowieso al esthetisch dik in orde en waar hebben we het over... alleen rond de deur... met plakplintjes is het zo, die vallen je gewoon nooit meer op, ze zijn er, prima. Niet druk over maken, ook niet als ze gedeeltelijk voor een bestaande plint liggen, dat kan gewoon soms niet anders!
  maandag 17 april 2006 @ 00:15:11 #193
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37021529
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:01 schreef Openminded het volgende:

[..]

Waar normaal een drempel zou zitten kun je strips gebruiken om tussen de verschillende laminaat gedeeltes in te leggen.
Het is eigenlijk wel de bedoeling om helemaal door te leggen alleen het leggen zal in gedeeltes gebeuren. Dus waar moet ik dan op letten?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 17 april 2006 @ 00:23:13 #194
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_37021736
Waar moet je op letten? dat je concentratie in orde blijft En in geval van aanslagblok, kijk of daar niet groeven inkomen die als een wig gaan werken waardoor ze schilfers van de toplaag af kunnen breken, als je die dagenlang wilt gebruiken...

Voor het overige, leg gerust door... geen bijzondere extra tips, denk ik! Je zult soms wel situaties tegenkomen misschien waarbij je 2 kanten (links-rechts) op moet werken van 1 plank uit, of waarbij een nieuw te leggen plank in 2 planken moet haken, magoed.. dat bekijk je situatie per situatie dan!
pi_37036486
quote:
Op zondag 16 april 2006 23:21 schreef Douwe63 het volgende:
Hmm, geen reactie, dan maar ff een andere vraag

Is het handig om ipv normale plinten overal van die platte plakplinten te gebruiken? Ik dacht altijd dat normale plinten beter waren ivm stofzuigen enzo.
Iemand hier nog een mening over? Dus overal platte plinten gebruiken? Is qua installatie wel een stuk makkelijker (en sneller )
  maandag 17 april 2006 @ 17:20:56 #196
835 Mars
Stilt stevige trek
pi_37036530
Is laminaat van 10 euro per m2 écht crap, of is 't wel te doen?

Ik heb binnenkort 30m2 laminaat nodig en niet zoveel geld.
pi_37042246
quote:
Op maandag 17 april 2006 17:20 schreef Mars het volgende:
Is laminaat van 10 euro per m2 écht crap, of is 't wel te doen?

Ik heb binnenkort 30m2 laminaat nodig en niet zoveel geld.
ach het is geen crap.. het is ook geen hoogwaardige kwaliteit , als het er eenmaal in ligt kan het best mooi zijn, weet niet hoe het er uit ziet na 5 jaar.. bij ons trekken we het er na een week weer eruit..
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
  maandag 17 april 2006 @ 21:12:55 #198
835 Mars
Stilt stevige trek
pi_37043444
Het moet een jaar of 3 à 4 liggen, max.
pi_37045629
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:12 schreef Mars het volgende:
Het moet een jaar of 3 à 4 liggen, max.
dan kan het best.. volgens mij
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_37055179
Och, voor die levensduur zou ik gewoon voor Gamma/Praxis/Ikea laminaat van een euro of 5 a 6 per m2 gaan.... Da's prima daarvoor (enigste nadeel wat ik er van vind is dat als je gaat dweilen (zeker de eerste keer) je het water bijna direct in je naden gezogen ziet worden, waardoor je al weet dat er ellende van gaat komen. Maar goed, voor die prijs met die levensduur zou ik er niet te moeilijk over doen. T ziet er best acceptabel uit vind ik zelf Tuurlijk is dat van ¤10,- wel kwalitatief beter, maar is dat het wel waard??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')