abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 september 2005 @ 12:22:07 #151
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30912124
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:20 schreef mother-mother het volgende:

[..]

ligt eraan , als je recht leg kan je ook hele korte stukjes overhouden die dan net te kort zijn om mooi mee te beginnen weer
Nee eigenwijs, probeer het nou maar uit met je a4tje. Met diagonaal leggen heb je meer zaagverlies. Punt.

Alleen bij een volledig vierkante kamer zou het theoretisch niets uitmaken of je diagonaal of recht legt.
pi_30912158
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee eigenwijs, probeer het nou maar uit met je a4tje. Met diagonaal leggen heb je meer zaagverlies. Punt.

Alleen bij een volledig vierkante kamer zou het theoretisch niets uitmaken of je diagonaal of recht legt.
ik heb t bij mn eigen vloer geprobeerd
en t enige zaagverlies was aan t begin een hoekje om plank schuin te maken en op t einde
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 september 2005 @ 12:26:28 #153
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30912239
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:23 schreef mother-mother het volgende:

[..]

ik heb t bij mn eigen vloer geprobeerd
en t enige zaagverlies was aan t begin een hoekje om plank schuin te maken en op t einde
Jahaa, je hebt gelijk. Nogmaals heel de wereld heeft meer zaagverlies met diagonaal leggen. Is ook gewoon een wiskundig gegeven. Behalve mother mother.
Ik zou je techniek snel patenteren. Op de eerste plaats als legmethode, en op de tweede plaats zal je de gehele wiskundige gemeenschap versteld doen staan
pi_30912288
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jahaa, je hebt gelijk. Nogmaals heel de wereld heeft meer zaagverlies met diagonaal leggen. Is ook gewoon een wiskundig gegeven. Behalve mother mother.
Ik zou je techniek snel patenteren. Op de eerste plaats als legmethode, en op de tweede plaats zal je de gehele wiskundige gemeenschap versteld doen staan
nou jaaaaa joh
ok best ik ga ff naar de epo morgen
en weet je ik geef je ook niet geheel ongelijk maar t is niet veel meer verlies dan bij rechte stukken , zo heppie?
maar dat had ik al gepost bedoelde ik vanaf t begin dat je niet veel verlies hebt

[ Bericht 10% gewijzigd door mother-mother op 25-09-2005 12:36:44 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 september 2005 @ 12:47:59 #155
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30912777
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:28 schreef mother-mother het volgende:

maar dat had ik al gepost bedoelde ik vanaf t begin dat je niet veel verlies hebt
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:44 schreef mother-mother het volgende:

wij hebben ook alles diagonaal liggen maar echt geen zaagverlies hoor
pi_30912945
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]
nou !
  zondag 25 september 2005 @ 15:55:14 #157
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_30917801
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik ruik een Nobelletje in het verschiet
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_31142297
Goedemiddag allemaal,

Ik ben bezig met het opknappen van een jaren '30 bovenwoning en heb een vraagje:

Er lag tapijt in op spaanplaatdelen. Het tapijt en de spaanplaatdelen heb ik verwijderd ivm het afkrabben en schilderen van de deurposten. Nu heb ik alleen nog een houten planken ondervloer liggen.
Van de laminaatboer heb ik (natuurlijk) laminaat gekregen en -10db ondervloerplaten.

Is het de bedoeling dat ik de oude spaanplaatdelen weer gebruik en daarop de ondervloerplaten en het laminaat leg of is dat niet nodig?

Alvast bedankt!
  maandag 3 oktober 2005 @ 13:22:30 #159
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_31142998
Wij hebben kliklaminaat van de Gamma gelegd....
Het werkt allemaal perfekt en hebben geen problemen ondervonden....
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_31143007
Ik zou het wel doen als ik jou was, gewoon 6 of 8 mm spaanplaat op de vloerdelen spijkeren om zo een goede strakke ondergrond te hebben. hier dan je ondervloerplaten opleggen en dan je laminaat
pi_31144008
Hmm, ik heb net de oude spaanplaatdelen gemeten en die zijn 12mm dik. Dat wordt dan te hoog: 12mm (spaanplaat) + 7,5mm (ondervloerplaten) + 8mm (laminaat) = 27,5mm. Mijn vaste dorpels zijn 25mm.

Ik kan het spaanplaat natuurlijk ook vervangen door 6 of 8mm dan hou ik respectievelijk 1,5 en 3,5mm hoogte over van m'n dorpel. Zonder spaanplaat heb ik 9,5mm over. Ik denk dat het laatste wel mooier is.

Het zou alleen wel jammer zijn als het dan net zo doordreunt naar beneden zoals nu zonder vloer. Dan zijn die -10db platen voor niets.
pi_31146611
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:01 schreef JoeDank het volgende:

Het zou alleen wel jammer zijn als het dan net zo doordreunt naar beneden zoals nu zonder vloer. Dan zijn die -10db platen voor niets.
Dan zou ik er voor kiezen om toch nog die spaanplaten ondervloer er onder te leggen. Dan heb je nog meer demping.
pi_31148058
de spaanplaat ligt er niet echt voor de geluiddemping hoor, maar meer voor de egalisatie. door grote vlakke platen erop te spijkeren, heb je een mooie, strakke, vlakke ondergrond om je laminaat mooi strak op te leggen.
pi_31159615
Hoi iedereen,

Ik heb eigenlijk ook nog een vraagje ivm de ondervloer...
Wij hebben de unisound van Quickstep aangekocht...
We weten dat het logo naar boven moet worden geplaatst...
Maar misschien een domme vraag, maar zou dat eigenlijk theoretisch en natuurlijk ook praktisch een verschil uitmaken als je het omgekeerd zou plaatsen?

Just a question?

Ilse
pi_31166827
ik zou het niet weten, want ik ken de ondervloer niet, maar er zou misschien verschil kunnen zitten in de hardheid / indrukbaarheid van de bovenkant en onderkant??
pi_31333949
quote:
[b]Op maandag 2 mei 2005 10:16
- Kijk uit hoe groot de laatste rij moet zijn. Het is er lullig als je met een rij van 4 cm uitkomt, dat staat lelijk.
Goede tip, maar hoe voorkom je dit? Als je kamer 155 cm breed is en de planken 10cm breed, zit je altijd met 5 cm aan een kant? Of is er een betere oplossing?
Mja...
pi_31334021
opdelen? Doe je met tegelwerk ook he, eerst ff uitleggen. En een plank van 10cm en dan de laatste van 5 is toch niet zo'n ramp.
pi_31361354
Is er iemand bekend met Quick Step laminaatvloeren?
Mijn collega heeft vroeger in de vloerenwereld gezeten, en zei dat Quick Step het beste is wat je kunt krijgen. Vroeg me dus af of er iemand bekend mee is?
pi_31517799
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 17:17 schreef dawg het volgende:
Is er iemand bekend met Quick Step laminaatvloeren?
Mijn collega heeft vroeger in de vloerenwereld gezeten, en zei dat Quick Step het beste is wat je kunt krijgen. Vroeg me dus af of er iemand bekend mee is?
Eerder in dit topic werd beweerd dat Pergo het beste laminaat maakt. 'k Weet er zelf weinig van dus ik zeg alleen wat heb gelezen
IMHO
pi_31518077
Even twee vraagjes van mij:

Moet ik echt 1cm ruimte aanhouden tussen de muur en het laminaat, en moet dat in alle 4 (of meer als je kamer niet precies rechthoekig is) hoeken?

Hoe bevestig je de ondervloer (zo'n rol met 2 in 1 folie) langs de muur.
De randen een stukje op laten staan, zodat je wat overlap hebt heb ik ergens gelezen. Klopt dat?
En wat doe je dan als je klaar bent? Afsnijden langs de kant en weer plakken met aluminium-tape?

Thnx alvast
IMHO
pi_31526205
je moet idd zorgen dat je laminaat overal vrij ligt van de muur, en een cm is breed zat, als je gewoon de dikte van je laminaat aanhoudt als afstand.

en het folie laat je gewoon opstaan tegen de muur, en snij je later af. aftapen hoeft dan niet meer
pi_31526515
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 21:33 schreef Steppingout het volgende:

[..]

Eerder in dit topic werd beweerd dat Pergo het beste laminaat maakt. 'k Weet er zelf weinig van dus ik zeg alleen wat heb gelezen
klopt, maar ze zijn wel duur. een vriend van me heeft hun laminaat, echt hight tech spul. met een antireflectie coating, zodat het meer op hout lijkt. en een halfgeleider coating, zodat ie geen ontladingen van statische electriciteit kan krijgen.
pi_31535698
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 08:12 schreef Gurb het volgende:
je moet idd zorgen dat je laminaat overal vrij ligt van de muur, en een cm is breed zat, als je gewoon de dikte van je laminaat aanhoudt als afstand.

en het folie laat je gewoon opstaan tegen de muur, en snij je later af. aftapen hoeft dan niet meer
Weet je zeker dan voor een kamer van 3 tot 5 m breedt de dikte v/h laminaat (7mm) echt voldoende is?

Snijd je de folie echt strak langs de muur af, of maakt dat niet uit? Omdat het er bij het aansluiten v/d verschillende banen nogal op aan komt of je ze goed lucht en geluidsdicht vastplakt...
IMHO
pi_31541348
Nou, wij hebben een gedeelte berryfloor en een gedeelte quickstep.
Ik ben meer te spreken over berryfloor. Dat was echt klikken. Bj de quickstep moesten we echt wel aankloppen...
Ilse
pi_31585363
Vraagje, wat is de goedkoopste ondervloer voor een laminaatvloer?
Het gaat dus om de prijs, niet om de kwaliteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')