Nee eigenwijs, probeer het nou maar uit met je a4tje. Met diagonaal leggen heb je meer zaagverlies. Punt.quote:Op zondag 25 september 2005 12:20 schreef mother-mother het volgende:
[..]
ligt eraan , als je recht leg kan je ook hele korte stukjes overhouden die dan net te kort zijn om mooi mee te beginnen weer
ik heb t bij mn eigen vloer geprobeerdquote:Op zondag 25 september 2005 12:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee eigenwijs, probeer het nou maar uit met je a4tje. Met diagonaal leggen heb je meer zaagverlies. Punt.
Alleen bij een volledig vierkante kamer zou het theoretisch niets uitmaken of je diagonaal of recht legt.
Jahaa, je hebt gelijk. Nogmaals heel de wereld heeft meer zaagverlies met diagonaal leggen. Is ook gewoon een wiskundig gegeven. Behalve mother mother.quote:Op zondag 25 september 2005 12:23 schreef mother-mother het volgende:
[..]
ik heb t bij mn eigen vloer geprobeerd
en t enige zaagverlies was aan t begin een hoekje om plank schuin te maken en op t einde
nou jaaaaa johquote:Op zondag 25 september 2005 12:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jahaa, je hebt gelijk. Nogmaals heel de wereld heeft meer zaagverlies met diagonaal leggen. Is ook gewoon een wiskundig gegeven. Behalve mother mother.
Ik zou je techniek snel patenteren. Op de eerste plaats als legmethode, en op de tweede plaats zal je de gehele wiskundige gemeenschap versteld doen staan
quote:Op zondag 25 september 2005 12:28 schreef mother-mother het volgende:
maar dat had ik al gepost bedoelde ik vanaf t begin dat je niet veel verlies hebt![]()
quote:Op zondag 25 september 2005 11:44 schreef mother-mother het volgende:
wij hebben ook alles diagonaal liggen maar echt geen zaagverlies hoor
quote:Op zondag 25 september 2005 12:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jahaa, je hebt gelijk. Nogmaals heel de wereld heeft meer zaagverlies met diagonaal leggen. Is ook gewoon een wiskundig gegeven. Behalve mother mother.
Ik zou je techniek snel patenteren. Op de eerste plaats als legmethode, en op de tweede plaats zal je de gehele wiskundige gemeenschap versteld doen staan
Dan zou ik er voor kiezen om toch nog die spaanplaten ondervloer er onder te leggen. Dan heb je nog meer demping.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:01 schreef JoeDank het volgende:
Het zou alleen wel jammer zijn als het dan net zo doordreunt naar beneden zoals nu zonder vloer. Dan zijn die -10db platen voor niets.
Goede tip, maar hoe voorkom je dit? Als je kamer 155 cm breed is en de planken 10cm breed, zit je altijd met 5 cm aan een kant? Of is er een betere oplossing?quote:[b]Op maandag 2 mei 2005 10:16
- Kijk uit hoe groot de laatste rij moet zijn. Het is er lullig als je met een rij van 4 cm uitkomt, dat staat lelijk.
Eerder in dit topic werd beweerd dat Pergo het beste laminaat maakt. 'k Weet er zelf weinig van dus ik zeg alleen wat heb gelezenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:17 schreef dawg het volgende:
Is er iemand bekend met Quick Step laminaatvloeren?
Mijn collega heeft vroeger in de vloerenwereld gezeten, en zei dat Quick Step het beste is wat je kunt krijgen. Vroeg me dus af of er iemand bekend mee is?
klopt, maar ze zijn wel duur. een vriend van me heeft hun laminaat, echt hight tech spul. met een antireflectie coating, zodat het meer op hout lijkt. en een halfgeleider coating, zodat ie geen ontladingen van statische electriciteit kan krijgen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 21:33 schreef Steppingout het volgende:
[..]
Eerder in dit topic werd beweerd dat Pergo het beste laminaat maakt. 'k Weet er zelf weinig van dus ik zeg alleen wat heb gelezen
Weet je zeker dan voor een kamer van 3 tot 5 m breedt de dikte v/h laminaat (7mm) echt voldoende is?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 08:12 schreef Gurb het volgende:
je moet idd zorgen dat je laminaat overal vrij ligt van de muur, en een cm is breed zat, als je gewoon de dikte van je laminaat aanhoudt als afstand.
en het folie laat je gewoon opstaan tegen de muur, en snij je later af. aftapen hoeft dan niet meer
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |