quote:
Op zondag 1 mei 2005 23:52 schreef TheArowana het volgende:Beste Fokkers (unintended pun),
Nu zat ik ZELF zomaar te denken aan een Durex Fetherlight.. Het is vrij logisch dat ik denk 'zo natuurgetrouw mogelijk', maar mijn vraag is dus of zo'n Fetherlight door z'n zogenaamd 'ultra dunne' dikte niet veel makkelijker scheurt, of afgleidt, of wat voor nadeel er dan nog mag kleven aan zo'n vederlicht hoesje..
Dus wat raden jullie aan?
Gewoon om een pakje Fetherlight gaan als me dat goed/leuk lijkt,
of
de eerste keer gewoon normaal doen en Natural kopen, of andere tips waarmee jullie denken dat ik gebaat ben?
mvg
The Arowana
Om te beginnen, zorg dat je vriendin aan de pil gaat, mocht ze dat niet zijn. Condooms zijn niet al te veilig (ik heb al een aantal zwangerschappen voorbij zien komen) en willen ze nog wel eens knappen. Zeker als je nog onervaren bent in het omdoen en afrollen, is het knappen een vrij groot risico.
Wat betreft condooms, zo natuurgetrouw mogelijk is natuurlijk de combinatie pil en soatest, maar als je dat niet ziet zitten, zou ik tóch voor topsafe gaan. Dit omdat dit nog een extra zaaddodende pasta bevat, wat (als je vriendin niet aan de pil is- is ze dat?) problemen kan voorkomen als het fout gaat. Het verschil tussen featherlite en topsafe qua dikte is niet al te groot meer tegenwoordig. En verder, zoals de meesten al zeggen, is iets "minder wrijving" ook wel prettig de eerste keer. Je wilt namelijk wel de tijd hebben om er van te genieten...
en mocht het fout gaan met condoom, kom dan niet weer om raad vragen, maar speer naar de apotheek, deal?quote:
Op maandag 2 mei 2005 01:04 schreef pijnboom het volgende:Hmm nu ik dit topic zie wil ik graag mijn eigen vraag stellen..
Ik heb een paar keer geprobeerd een condoom om te doen, maar die zaten veel te strak.. het naar beneden rollen lukte echt niet, verder dan mijn eikel ging gewoon niet. Dit waren gewone Durex topsafe condooms. Welke condooms zijn breder en daardoor makkelijker af te rollen?
Alvast bedankt voor de reacties, want ik ben wel benieuwd
![]()
Ik snap je probleem wel, maar laat ik het zo zeggen, toch bestaat het negen van de tien keer niet.
Bij mijn eerste keer wilden de eerste 3(!!!) condooms ook niet meewerken bij het toenmalige vriendje, niet afrollen, klem, weet ik het wat allemaal. Tja, wij dus ook mopperen, klotedingen, te klein, blabla... Maar het is gewoon een trucje dat je moet kennen. Het blijft strak (en dat moet ook wel, anders glijdt hij af), maar hij past prima.
Ook mijn huidige vriend beweerde dat topsafe niet paste bij hem, en featherlite wel. Toch gebruiken we tegenwoordig (als dat nodig is) altijd topsafe, en ze zitten "prima". Het is echt een kwestie van leren hoe je ze om moet doen.