abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26692582
Denken dat je gerbil dood is en wachten totdat iemand hem verwijderd uit zijn bak.. Deksel eraf halen en toen.............. een heel erg hard rennende gerbil...
Of de kat die er met de gerbil in zijn bek onder het grote 2 persoonsbed van mijn ouders ging zitten..
En thuiskomen uit je werk en dan tot de ontdekking komen dat de kat de hele dag in de badkamer opgesloten heeft gezeten... ennnnnn hij had niet eens gepoept of gepiest.. alleen de kast leegegehaald om op de handdoeken te gaan liggen!!

Struikelen, omdraaien in bed etc etc.. standaard dingen als je katten hebt..
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  dinsdag 3 mei 2005 @ 13:41:41 #92
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26694857
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:54 schreef Jabba het volgende:

[..]

Kattennagels knippen?

Freaking dierenbeul!
het zou juist zielig zijn als je zou laten groeien, katten hebben bij ons 4 krabpalen in huis waar fanatiek gebruik van word gemaakt, maar soms worden ze nu eenmaal wat te lang.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_26697660
we hebben ooit een cavia (vrouwtje) gekocht en die bij het konijn (mannetje) gezet wat we al hadden. in het begin even gekeken of het wel allemaal goed ging, maar t ging prima:) na een maandje ofzo hoor ik ineens een ontzettend gepiep en gekrijs vanuit t hok, wat denk je is mn cavia aan t bevallen wij snappen er geen reed van. dus dan ga je denken komt het van t konijn ofzo Ja weet ik veel, ze was nog een baby toen we haar kochten. schijnbaar neuken ze dan ookal
  dinsdag 3 mei 2005 @ 15:36:18 #94
84328 Lllaura
painting pictures
pi_26698535
Toen ik een jaar of vier was heb ik onze nieuwe cavia doodgeknepen. M'n moeder voelt zich nog steeds schuldig, want ik mocht 'm vasthouden van haar. Wel is ze dezelfde dag nog terug naar de winkel gegaan om te zeggen dat ie zó dood neerviel zodra ze 'm in het hok zette. Ze kreeg een nieuwe mee...

Andersom heeft onze hond m'n moeder 's flink in de zeik genomen. We liepen op het strand en Balder (Duitse Staande) zwom flink diep de zee in en zwom steeds dichter naar de Oosterscheldekering toe achter een meeuw aan. Het was hartje winter en steenkoud. Wij roepen natuurlijk, maar dit had weinig zin. Opeens trok Balder een rare kop, ging rechtop in het water 'zitten', zonk beetje bij beetje en dreef langzaam af.
"KRAMP! DIE HOND HEEFT KRAMP!", riep m'n moeder. Ze bedacht zich geen moment, trok d'r broek en schoenen uit, sprong het ijskoude water in en zwom naar Balder toe. Daar aangekomen schudde Balder 's opgelucht z'n kop en zwom weer vrolijk verder. M'n moeder zag op dat moment een dikke drol wegdrijven...
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:33:59 #95
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_26700605
De blunder was in mijn geval dat ik dacht dat de kelder wel veilig was voor de poezen. Rode poes sjouwde er lekker rond, klom overal op en ik zag net op tijd dat ze bezig was in een gat in de muur te klimmen... Ik kreeg direct een visioen van een poes in een spouwmuur, nam een duik over een bult troep heen en had haar beet. Maar ze bleef haken met haar halsbandje, achter wat later bleek een spijker aan de binnenkant van het gat te zijn... Gelukkig was er een oplettende huisgenoot in de keuken die snel een schaar haalde en gelukkig had ik ook in één keer het stukje elastiek van haar bandje te pakken. Phew. Pas later stond ik te trillen op mijn benen: stel nou dat...
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 17:23:37 #96
105850 Fuente
mamamuts
pi_26702256
Hier ook de beetje standaard blunders. 1 van de katten sneakt wel een stiekem de voorraadkast in als de deur net even open is bij boodschappen inladen, en daar kom je dan 4 uur later achter.
Diezelfde kat loopt erg graag voor je voeten en schuift regelmatig een paar meter over het laminaar omdat je er tegenaan loopt...
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_26702958
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:36 schreef Lllaura het volgende:
Toen ik een jaar of vier was heb ik onze nieuwe cavia doodgeknepen. M'n moeder voelt zich nog steeds schuldig, want ik mocht 'm vasthouden van haar. Wel is ze dezelfde dag nog terug naar de winkel gegaan om te zeggen dat ie zó dood neerviel zodra ze 'm in het hok zette. Ze kreeg een nieuwe mee...

Andersom heeft onze hond m'n moeder 's flink in de zeik genomen. We liepen op het strand en Balder (Duitse Staande) zwom flink diep de zee in en zwom steeds dichter naar de Oosterscheldekering toe achter een meeuw aan. Het was hartje winter en steenkoud. Wij roepen natuurlijk, maar dit had weinig zin. Opeens trok Balder een rare kop, ging rechtop in het water 'zitten', zonk beetje bij beetje en dreef langzaam af.
"KRAMP! DIE HOND HEEFT KRAMP!", riep m'n moeder. Ze bedacht zich geen moment, trok d'r broek en schoenen uit, sprong het ijskoude water in en zwom naar Balder toe. Daar aangekomen schudde Balder 's opgelucht z'n kop en zwom weer vrolijk verder. M'n moeder zag op dat moment een dikke drol wegdrijven...
omg .
  dinsdag 3 mei 2005 @ 19:06:55 #98
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_26704974
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:36 schreef Lllaura het volgende:
ja, hij was zomaar ineens stuk
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 3 mei 2005 @ 21:33:31 #99
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_26709141
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:54 schreef Jabba het volgende:

[..]

Kattennagels knippen?

Freaking dierenbeul!
Zonder je ook maar 1 milliseconde af te vragen waarom ik die nagels knip, kom je tot dit oordeel.

Randdebiel.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_26709185
Mijn nichtje is een paar maanden terug per ongelijk over haar eigen kat gereden die op de oprit zat,echt heel erg!!

Lang geleden gooide mijn moeder een stok voor de hond maar ze was even vergeten dan ie vast zat met een touw,je kan wel raden wat er gebeurde toen die hond een run nam om die stok te halen.Ben er nu nog steeds boos over

Zelf heb ik regelmatig dat ik de poezen opsluit,meestal gaan ze dan vanzelf miauwen of ga zelf zoeken als ik ze al een tijdje niet zie.Maar ik heb er meer last van hun aangezien ze dan ook niet bij de kattenbak kunnen....
01-08-2008
  dinsdag 3 mei 2005 @ 23:01:16 #101
84328 Lllaura
painting pictures
pi_26712496
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 21:33 schreef tonja het volgende:

[..]

Zonder je ook maar 1 milliseconde af te vragen waarom ik die nagels knip, kom je tot dit oordeel.

Randdebiel.
Wrom dan?
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_26714952
's Morgens luid mopperend de slaapkamerdeur achter de kat dicht doen omdat hij mij wakker heeft gemiauwd. Vervolgens kom ik er 45 minuten later achter dat hij gewoon wil eten.
En de kat onder de douche doen was ook wel een groot fiasco.
Buurman, ik hier?
  woensdag 4 mei 2005 @ 00:52:16 #103
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_26715880
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:58 schreef lovegrrl het volgende:
ik laat em trouwens ook altijd springen voor een stukje worst/kaas.. gewoon een stukje boven zn hoofd houden en dan gaat ie springen en uithalen met zn pootjes.. afgelopen week weer
eerst mepte ie met zn poot tegen de tafel aan, dat deed auw dus ging ie maar vanonder de tafel springen.. dus ik weer stukkie worst boven zn hoofd, hij weer springen, tok met zn koppie tegen de tafel aan.. auw
Barbaar.
  woensdag 4 mei 2005 @ 14:01:23 #104
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_26725803
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:01 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Wrom dan?
Zijn nagels slijten niet genoeg, hij heeft wel 2 krabpalen maar dat is blijkbaar niet voldoende.
Als zijn nagels te lang worden dan zijn ze niet meer volledig intrekbaar, daardoor blijft ie overal aan haken, en ik kan me ook voorstellen dat het niet prettig loopt voor een kat.
Hij is al 18, dat zal er ook wel mee te maken hebben dat het minder slijt.
  woensdag 4 mei 2005 @ 15:06:33 #105
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_26728049
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 14:01 schreef tonja het volgende:

[..]

Zijn nagels slijten niet genoeg, hij heeft wel 2 krabpalen maar dat is blijkbaar niet voldoende.
Als zijn nagels te lang worden dan zijn ze niet meer volledig intrekbaar, daardoor blijft ie overal aan haken, en ik kan me ook voorstellen dat het niet prettig loopt voor een kat.
Hij is al 18, dat zal er ook wel mee te maken hebben dat het minder slijt.
Kan ook te maken hebben met dat oudere katten vaak hun nagels niet meer goed in kunnen trekken.

Als katten er zelf last van hebben, vind ik dat een goede reden om de puntjes er af te knippen. Het zou voor mij de enige reden zijn.
pi_26729551
M'n moeder is een keer achter de kat blijven haken met haar voet, terwijl ze net de trap af kwam... ze zag 'm te laat, en hij liep haar net tegemoet, de trap op. En wurmde zich toen natuurlijk precies tussen haar voeten.

BOINK, BOINK, BOINK... en ze lag onder aan de trap, met een behoorlijk beurs en zelfs plaatselijk opengeschaafd onderbeen.

Je had de gezichtsuitdrukking van de kat toen moeten zien... helemaal perplex van wat er gebeurd was, en met een schuldgevoel van hier tot Tokyo bleef-ie bij haar staan kijken...!
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  woensdag 4 mei 2005 @ 16:13:24 #107
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_26730496
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 15:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kan ook te maken hebben met dat oudere katten vaak hun nagels niet meer goed in kunnen trekken.

Als katten er zelf last van hebben, vind ik dat een goede reden om de puntjes er af te knippen. Het zou voor mij de enige reden zijn.
Voor mij ook
pi_26730898
quote:
Op maandag 2 mei 2005 03:29 schreef LekkerSimpel het volgende:

On-topic:
Ik heb ooit een keer mijn parkiet in mijn strot gehad. Deden een kunstje om op mijn kin te zitten, maar had net een toastje op en dat rook hij waarschijnlijk, dus hij dook meteen mijn strot in....

Ik heb zelf geen huisdieren .
pi_26828702
Mijn vader heeft een keertje mijn kat op het balkon opgesloten. Het was al avond en donker en mijn kat is zwart. Me vader gaat van het balkon af en roept nog haar naam, maar ze kwam niet... (doet ze nooit)
's nachts rond 3 uur werd ik wakker door klaaglijk gemauw. Ik haar snel van het balkon afgehaald en mee naar binnen genomen, ze was helemaal koud..
En als ze nu op het balkon zit en ze ziet niemand meer in de deuropening van de balkondeur staan dan schiet ze naar binnen..

ze heeft er gelukkig niets aan over gehouden.
En tja verder... the usual op staarten staan of ze loopt voor je voeten waardoor je over haar struikelt
=^.^=
  zondag 8 mei 2005 @ 17:26:43 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_26828735
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 16:13 schreef tonja het volgende:

[..]

Voor mij ook
Ouwe poezen zijn liev.
pi_26829307
we waren de keuken aan het verven, en de honden mochten niet naar binnen , alles was geverft en moest nog drogen wat doe ik nou met mn stomme kop, zet ik de deur open zodat die verflucht uit het huis kon... en toen huppelden mijn honden vrolijk naar binnen alsof er niks aan de hand was.
ik kreeg het door dus begon histirisch te gillen dat ze naar buiten moesten :s ... de honden raakte daardoor verward en Herta liep langs de deurpost , toen was ze dus groen

het waren de buitenste haren alleen maar, dus dat konden we weg knippen gelukkig.

verder kan ik even niks bedenken (ook al heb ik genoeg blunders gemaakt) ik zal eens goed nadenken
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
  zondag 8 mei 2005 @ 19:58:15 #112
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_26832484
Ik was met de kleine in het grote bad geweest, maar doordat Mar mij niet goed hoorde ben ik er op eigen houtje uitgestapt met de kleine in mijn armen (dat doe ik overgens niet meer)

Hem afgedroogd en aangekleed (pyama) en laat bad leeglopen alleen had de kat dat niet gezien blijkbaar.

Want ik zat ondertussen al met de kleine op de bank terwijl hij lekker aan het drinken is hoor in ineens *PLONS* Dus ik begin alle dieren op te noemen Chester, Tygetje Dino...

Chester en dino komen aangelopen maar Tyg blijft weg...
Mar al geroepen maar terwijl die eraankomt is Tyg al in de keuken aangekomen kledder kledder nat...
Die was dus in de badkuip gevallen.
Hij rook trouwens wel lekker
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_26832840
Ik ben een keer de hond vergeten bij de hema.
De ene in/uitgang in en de andere in/uitgang uit, lekker de stad rond lopen en toen naar huis, twee uur later vroeg ik me eigen af wat ik toch miste in huis
Of de hond uitlaten, thuis komen de deur dicht gooien en de hond buiten laten staan en ook daar pas een paar uur later achter komen.
En op de nodige kattenpoten en staarten gestaan.
pi_26833036
Ik had een duitse herder teefje, die moet ik zeggen heel erg goed luisterde, toen ik bij een vriend logeerde had ik een plekje voor haar gemaakt in de keuken, dat vond ze prima, ging ook goed.
Op een avond had ik haar op haar plek gestuurd, en ze bleef maar na een minuut terug komen naar de huiskamer, dus op een gegeven ogenblik stampte ik achter haar aan naar de keuken om wat meer indruk te maken.
Wat bleek nou.....de wasmachine was stuk gegaan en de hele keuken stond blank, arm dier...

Zo heb ik ook wel eens oorlog met haar gehad omdat ze ineens niet wilde blijven zitten op de stoep voor het oversteken, bleek dat ze met achterste in een mierennest zat.

In dit geval was dus niet de hond maar ik erg hardleers, immers ze luisterde altijd prima.

[ Bericht 0% gewijzigd door simoneschop op 08-05-2005 20:28:33 ]
"Heb uw vijanden lief, betekent niet dat we onze ogen sluiten voor onrecht, het betekent dat we elkaar niet opgeven."
pi_26833125
O, ja ik heb ook een keer mijn haar geverfd maar ik was vergeten dat mijn parkiet nog los vloog, best leuk een groene parkiet met rode poten :-)
"Heb uw vijanden lief, betekent niet dat we onze ogen sluiten voor onrecht, het betekent dat we elkaar niet opgeven."
pi_26843601
In 1998 / 1999 hadden we een Rottweiler-Doberman. Ze was van m'n tante en toen die overleed aan d'r hart vonden m'n ma en oom haar in haar caravan. M'n moeder kon het niet over haar hart krijgen om haar naar het asiel te doen, dus namen wij haar.

Toen ze hier was had ze al snel een stok gevonden waar ze echt dol op was en dat ding moest en zou meegaan als ze uitgelaten werd. M'n vader en ik maar een extra lange wandeling gemaakt. Komen we langs een meertje... M'n vader gooit die stok dus in het meer, met de bedoeling dat m'n hond 'm zou pakken. Maar ze ging niet ver en inmiddels was de stok afgedreven naar de overkant. Dus wij daarheen.

Zodra de stok dichtbij is, zegt ie het arme dier dat ie de stok moet pakken. No responce. Dus hij besluit de hond het water in te gooien. Blijkt: m'n hond kan niet zwemmen

Ik helemaal in paniek, gelukkig dook m'n vader d'r achterna

In 2000 ergens, toen ik m'n hondje nog niet zolang had, tilde ik het beestje op en degene van wie we hem gekregen hadden zei: 'geef kus '. Dat beest geeft dus op commando een lik.. Ik schrok dus en liet 'm uit m'n handen vallen

Gelukkig was er niets aan de hand.
De zin van het leven is de zin in het leven
pi_26846040
Met mijn hond (groot) en de hond van de buren (klein) naar het strand geweest maar omdat die kleine de hele auto doorvloog en ze nat was haar in de kofferbak van de auto gezet en de lijn buitenom door het raam naar binnen laten lopen zodat ze alleen in de kofferbak kon blijven.
Toen we thuis kwamen de kofferbak open gedaan en nooit meer aan de lijn gedacht, kofferbak ging omhoog en de hond ook.
Had ik de hond van de buren opgehangen ( ze heeft daarna nog wel 5 jaar geleefd)
pi_26846453
Mijn katten hebben al verschillende nachten doorgebracht in allerlei kastjes en andere plaatsen waar ze per ongeluk waren opgesloten. Mijn huidige kat slaapt ook graag op mijn bed, maar als ik dan 's nachts een beetje duf wakker word en iets op mijn voeten voel liggen, schop ik het er wel eens af Gevolg: Een boze kat die de rest van de nacht op je tenen jaagt.

Ik heb ook ooit een keer een pootje gebroken van een hamstertje, damn wat voelde ik me schuldig.
  maandag 9 mei 2005 @ 11:20:27 #119
109259 xippie
Soms wel, Soms niet
pi_26847431
Ik heb mijn kat ook wel eens in een kast opgesloten, arm dier, ze heeft er een dag in gezeten omdat ik daarna direct de deur ben uitgegaan.

En ik heb eens een kip overreden met mijn fiets, dat stomme beest kwam opeens uit de struiken, resultaat: Kip dood. Ik heb me daar helang erg schuldig over gevoeld.

En dan nog de diverse keren dat ik per ongeluk op hun pootjes heb gestaan, nooit hard, je voelt het toch, maar ze schrikken er wel erg van, ze denken dat ze wat gedaan hebben terwijl ze eigenlijk "nooit" wat doen.

Laatst heb ik de buitendeur nog dicht gedaan, en de kat wou net naar binnen, zwarte kat en 's avonds, dat was een keiharde MIIIIAAAAAUUUUUWWWW.
Het valt vaak maar zelden mee.
pi_26850779
Een van onze katten had een nestje. Twee van de vier hebben we gehouden, een is weg en een ligt begraven in de achtertuin, 10 dagen geleefd.

Ik ben eens perongeluk op een van die beestjes gaan staan toen ze nog vrolijk het huis ontdekten.. Gelukkig niets gebeurd, alleen een hevige schrikreactie en een piepje ..

Niet lang daarna deed ik een deur dicht en de staart van het broertje van de bovengenoemde kat zat tussen de deur .. Hele pijnlijke staart, ik zat helemaal in de stress, hopend dat het geen blijvend letsel zou zijn ofzo.

Gelukkig was er niets aan de hand..
De zin van het leven is de zin in het leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')