mét wandhouderquote:Op zondag 1 mei 2005 23:20 schreef Brighteyes het volgende:
Leuk topic!
Zal ik dan ook maar even voor de heren?
[afbeelding]
en wat kan het (behalve waarschijnlijk een poellie (?) trekken )quote:Op zondag 1 mei 2005 23:23 schreef Intxaurraga het volgende:
[afbeelding]
Omdat een gereedschapkist niet compleet is zonder poelietrekker.
Een poelietrekker is en gereedschap waarmee flenzen, lagers en koppelingen van een as gehaald kunnen wordenquote:Op zondag 1 mei 2005 23:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
en wat kan het (behalve waarschijnlijk een poellie (?) trekken )
erm daar ben ik nog niet over uit .. maar toch is een drevel wel groots toch !quote:Op zondag 1 mei 2005 23:26 schreef Cynic het volgende:
Moet het gereedschap groot zijn, of slaat dat op het topic? Want anders vind ik een drevel nou niet bepaald ontopic
quote:Op zondag 1 mei 2005 23:20 schreef Bruce117 het volgende:
Of je gebruikt een snelschroefautomaat i.p.v. een schroevendraaier, wordt je ook minder moe.
[afbeelding]
quote:
Die ken ik wel hoorquote:Op zondag 1 mei 2005 23:11 schreef Bosbeetle het volgende:
Er zijn vast allerhande gereedschappen voor de klussen die bij mensen nog onbekend zijn .
Ik wil beginnen met de drevel
[afbeelding]
dit apparaatje is er handig om spijkers er dieper in te slaan om deze zo mooi weg te werken![]()
nou jullie hebben vast veel betere voorbeelden
Dat is wel zo natuurlijk.quote:Op zondag 1 mei 2005 23:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
erm daar ben ik nog niet over uit .. maar toch is een drevel wel groots toch !
quote:
uitleg gaarnequote:Op zondag 1 mei 2005 23:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Mag ik dan ook even introduceren de kettingpons
[afbeelding]
De balhoofdpers
[afbeelding]
En natuurlijk de slijptafel
[afbeelding]
Als je daarmee op de politie richt schieten ze je lek!quote:Op zondag 1 mei 2005 23:20 schreef Bruce117 het volgende:
Of je gebruikt een snelschroefautomaat i.p.v. een schroevendraaier, wordt je ook minder moe.
[afbeelding]
Die draai je vast aan zo een fietsketting stukje en dan draai je zo het pinnetje er uit en kan je je ketting van je fiets halenquote:Op zondag 1 mei 2005 23:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[afbeelding]
Kettingpons:quote:Op zondag 1 mei 2005 23:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[afbeelding]
De balhoofdpers
[afbeelding]
En natuurlijk de slijptafel
[afbeelding]
handig ding zo tezienquote:Op zondag 1 mei 2005 23:42 schreef GenesiZ het volgende:
Wat dachten jullie van de Ring ratel:
[afbeelding]
Bere makkelijk om snel iets in elkaar te zetten waar je met je normale steeksleutel bij kan komen. Koop er wel 1 met een goede prijs, goedkope dingen roesten binnen een maand onder je kont vandaan en gaan snel kapot.
quote:Op zondag 1 mei 2005 23:46 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Die draai je vast aan zo een fietsketting stukje en dan draai je zo het pinnetje er uit en kan je je ketting van je fiets halen
dat systeem ken ikquote:Op zondag 1 mei 2005 23:49 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Maar...... als je de ketting eenmaal op de juiste lengte hebt gemaakt en je monteert een SRAM Powerlink:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dan kun je hem daarna met de hand monteren en demonteren
Superhandigquote:Op maandag 2 mei 2005 00:32 schreef vannelle het volgende:
De linkse tap:
[afbeelding]
Waar is het voor?
Stel, je wil een bout losdraaien maar de kop breekt er af.
Dan boor je een gaatje in het restant en draai je deze tap er linksom in, dat is zoals de naam al zegt de draairichting van die dingen.
Vrijwel alle bouten gaan linksom los, dus zodra deze tap goed vast zit begint als het goed is de bout los te komen.
Of de tap breekt, probeer dat maar eens uit te boren.![]()
Eeh, dat lijkt me handig!quote:Op zondag 1 mei 2005 23:39 schreef Adfundum het volgende:
[afbeelding]
alternatief gebruik popnagels:
vooral handig bij het tanken, om de greep van het tankpistool vast te zetten zodat je hem niet constant hoeft vast te houden. slaat vanzelf af als de benzinetank vol is. Heb er altijd 1 naast mijn tankpasje liggen![]()
Die ken ikquote:Op zondag 1 mei 2005 23:33 schreef 2dope het volgende:
De spatlijn, vast ook niet bekend onder de leken ( zie mij tof doen sinds ik een paar week vakantiewerk verricht bij het bouwbedrijf van broerlief):
[[url=http://img101.echo.cx/img101/7047/spatlijn5ne.th.jpg]afbeelding][/URL]
De spatlijn is een zeer oude techniek die wordt gebruikt om een mooi rechte lijn te krijgen. Het idee is om het lijntje, dat gekleurde kalk afgeeft, strak te trekken om vervolgens in het midden het lijntje iets te liften en los te laten, zodat deze door de spanning terugkletst op de plek om vervolgens een perfect rechte lijn af te geven.
Bronquote:De industrie heeft steeds meer behoefte aan heel nauwkeurig kunnen meten. Binnen de sectie Precision Engineering van de faculteit Werktuigbouwkunde worden hier verschillende onderzoeken naar gedaan. Microned is een initiatief dat de samenwerking op het gebied van microsysteemtechnologie tussen bedrijfsleven en onderzoeksinstellingen moet verbeteren. Nanoned wil dit doen op het gebied van nanotechnologie.
De werktuigkundige promovendi ir. Edwin Bos en ir. Suzanne Cosijns houden zich bezig met meten op nanometerniveau. Bos doet dit met behulp van een meettaster, Cosijns gebruikt er een laser voor.
Hebben!quote:Op zondag 1 mei 2005 23:23 schreef Intxaurraga het volgende:
[afbeelding]
Omdat een gereedschapkist niet compleet is zonder poelietrekker.
Ja, wie haalt er even een plintentrapje??quote:Op maandag 2 mei 2005 01:33 schreef Kanjer het volgende:
Ik heb nog een raamslingerverenafhaaltangetje.
En wie kent er nog het plintentrapje?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |