abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26864731
Ik ben zelf een hondenmens :p we hebben hier zelf een kennel en regelmatig puppy's

Maar die kittens zijn helemaal top
pi_26878150
ik moet tot mijn grote verdriet mededelen dat kitten dood is.... we kwamen vanmorgen beneden en vonden alleen een kopje nog, het lijfje is spoorloos. ik weet niet wat moederpoes bezielde....wie weet wat er gebeurd is? was het kitten ziek en heeft moeder daarom kitten vermoord? of is moeder gewoon een kutkat?

ik heb echt veel verdriet..... ik kan het niet bevatten...zomaar onthoofd....

[ Bericht 13% gewijzigd door Hanneke1983 op 10-05-2005 11:48:20 ]
  dinsdag 10 mei 2005 @ 11:44:56 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_26878247
Wat afschuwelijk!
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 11:48:16 #105
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_26878332
heel veel sterkte, waarschijnlijk was het een aangboren afwijken waar zowel moederpoes als jullie niks aan konden doen.

Het instinct van de moeder zegt dat ze het jong moet opeten om zo roofdieren van een afstand te houden, daar kan ze niks aan doen.

maar toch is het heel erg sneu.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_26878365
je bedoeld dat moeder een afgeboren afwijking aanvoelde? en daarom het kitten maar meteen dood maakte om ellende te voorkomen?

dinsdag 10 mei 2005 @ 11:50:34 #107
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26878396
Jee meis ik schrik me dood. Wat erg, en echt ook vreselijk dat je het zo moest aantreffen.
pi_26878464
ik zit hier al de hele tijd te huilen, ik vind het verschrikkelijk....ik heb zoveel over gehad voor moederpoes en kitten....en nu gebeurt er dít!

dinsdag 10 mei 2005 @ 11:53:10 #109
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_26878477
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:49 schreef Hanneke1983 het volgende:
je bedoeld dat moeder een afgeboren afwijking aanvoelde? en daarom het kitten maar meteen dood maakte om ellende te voorkomen?

Of dat het katje uit haar eigen dood is gegaan vanacht, dat kan ook.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_26878525
wat wel opmerkelijk was is dat de buik van de kitten heel erg dik was....zagen we gisterenavond.. doelt dit ergens op?

of de kitten ontlasting had gehad, weten we niet, want iedere keer lebberde moederpoes aan de kont van de kitten. misschien dat ze het meteen opat ofzo? maar het nest was in ieder geval brandschoon....

dinsdag 10 mei 2005 @ 11:57:28 #111
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_26878603
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:54 schreef Hanneke1983 het volgende:
wat wel opmerkelijk was is dat de buik van de kitten heel erg dik was. doelt dit ergens op?

dat kan, het kan zijn dat ze een opstopping heeft gehad en daardoor dus haar ontlasting niet kwijt kon, is een veelvoorkomende doodoorszaak bij kittens.

Het is moeilijk meis, de natuur kan heel erg wreed zijn.
pi_26878663
veelvoorkomend? nog nooit van gehoord....maar is niet onmogelijk...

maar waarom onthoofden??

dinsdag 10 mei 2005 @ 12:02:04 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_26878731
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:59 schreef Hanneke1983 het volgende:

maar waarom onthoofden??

Waarom opeten?

Ik snap heel goed dat je verbijsterd bent.

Hoe is de poes eronder?

(Enne, er zijn geen andere katten in je huishouden, die dit op hun geweten zouden kunnen hebben?)
  dinsdag 10 mei 2005 @ 12:02:54 #114
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_26878761
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:59 schreef Hanneke1983 het volgende:

maar waarom onthoofden??

ik bedoel meestvoorkomende geboorteafwijking.

ik zou je graag verder willen helpen aangezien ik het echt superklote voor je vind maar ik ga achter de pc vandaan aangezien ik flinke weeén heb.

Nogmaals heel veel sterkte.
pi_26878774
rip
De natuur is hard.
pi_26878852
ja waarom opeten?? (denken we...want het lichaampje is nergens te vinden..)

de poes is kalm, wil aandacht van mij, maar krijgt ze niet. ze weet goed dat kitten er niet meer is, dat merk je aan d'r gedrag

we hebben een andere kat, maar dat is echt een buitenkat en was ook buiten vannacht en is nog steeds buiten, dus zij kan het nooit hebben gedaan.
pi_26878881
snakelady...je bent zwanger?
sterkte...
pi_26878910
Maar de rest van het lichaampje is helemaal weg? Het lijkt me toch sterk dat zo'n beest ook botten enzo gaat eten
  dinsdag 10 mei 2005 @ 12:08:15 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_26878917
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 12:06 schreef Hanneke1983 het volgende:
ja waarom opeten?? (denken we...want het lichaampje is nergens te vinden..)

de poes is kalm, wil aandacht van mij, maar krijgt ze niet. ze weet goed dat kitten er niet meer is, dat merk je aan d'r gedrag

we hebben een andere kat, maar dat is echt een buitenkat en was ook buiten vannacht en is nog steeds buiten, dus zij kan het nooit hebben gedaan.
Je hebt niet een luikje waar eventueel ook een vreemde kat door naar binnen kan komen?
pi_26878966
ja rest van het lichaampje is onvindbaar

en nee, we hebben geen luikje of iets dergelijks

pi_26879032
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 12:09 schreef Hanneke1983 het volgende:

Echt erg man
pi_26879044
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:54 schreef Hanneke1983 het volgende:
wat wel opmerkelijk was is dat de buik van de kitten heel erg dik was....zagen we gisterenavond.. doelt dit ergens op?

of de kitten ontlasting had gehad, weten we niet, want iedere keer lebberde moederpoes aan de kont van de kitten. misschien dat ze het meteen opat ofzo? maar het nest was in ieder geval brandschoon....

Katten hebben inderdaad de drang om het nest schoon te houden. Als ze aan zijn kont likt stimuleert dit de ontlasting, waarna ze het opeet inderdaad.
pi_26879630
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 12:08 schreef knox_ het volgende:
Maar de rest van het lichaampje is helemaal weg? Het lijkt me toch sterk dat zo'n beest ook botten enzo gaat eten
Nee, dat doen ze inderdaad, in de natuur eten ze vogeltjes en knaagdieren met botjes op, rauwe botten zijn goed voor hun tanden namelijk. Maar ik heb wel vaker gehoord dat de moederpoes dan alleen het lichaam opeet en het hoofdje laat liggen. Kan me goed voorstellen dat je schrikt, ik zou ook eventjes gek worden als ik een kittenhoofdje zou vinden denk ik.
...
  dinsdag 10 mei 2005 @ 12:48:49 #124
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_26879984
pi_26880153
Jeetje, ik lees het nu pas.

Wat zal je geschrokken zijn
pi_26883878
bedankt voor jullie reacties...dat vind ik fijn

wat me nog opviel is dat ik nergens bloed(sporen) heb gevonden, noch in het nest, noch in de kamer. bloed is een logisch gevolg als een lichaampje wordt opgegeten toch? of het lichaampje moest al dood zijn, en het bloed gestold, voordat het op werd gegeten??

oh en wat ik wel raar vind is dat ze nu naar het nest loopt en mrauwt...net alsof ze iets wil zeggen ofzo..

pi_26884103
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 14:56 schreef Hanneke1983 het volgende:
bedankt voor jullie reacties...dat vind ik fijn

wat me nog opviel is dat ik nergens bloed(sporen) heb gevonden, noch in het nest, noch in de kamer. bloed is een logisch gevolg als een lichaampje wordt opgegeten toch? of het lichaampje moest al dood zijn, en het bloed gestold, voordat het op werd gegeten??

oh en wat ik wel raar vind is dat ze nu naar het nest loopt en mrauwt...net alsof ze iets wil zeggen ofzo..

Oh bah, das naar nou, wat ik zeggen ga, maar als een kat een muis opeet vind je ook nergens bloed.

En je kat zal de kitten wel missen toch. Ik weet niet hoe dat werkt, maar ik kan het me wel voorstellen
pi_26884390
dus in feite zou het kunnen dat de kitten al was overleden voordat er werd gegeten?

pi_26884463
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 15:15 schreef Hanneke1983 het volgende:
dus in feite zou het kunnen dat de kitten al was overleden voordat er werd gegeten?

Dat kan. Maar misschien ook niet. We zullen het niet te weten komen. Ik denk wel dat je er van uit kunt gaan dat het beestje al wat mankeerde. Een moederpoes doet zoiets als dit niet zo maar. Ik heb het slechts één keer meegemaakt dat een moederpoes een kitten direct verstootte na de bevalling en die ging inderdaad dood na een paar dagen.

Ik vind het hartstikke rot voor je
pi_26885419
maar ze verstootte 'm niet ofzo en gaf 'm goed te eten...

dank je wel...

dinsdag 10 mei 2005 @ 16:26:03 #131
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_26886210
Klote zeg!
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 15:57 schreef Hanneke1983 het volgende:
maar ze verstootte 'm niet ofzo en gaf 'm goed te eten...

dank je wel...

Als ze het katje verstoten had was dat wel meteen gebeurd volgens mij, niet na bijna een week... Ik weet dat katten wel eens kittens opeten, maar dat zijn in principe altijd de mannetjes die dat doen. Ik denk niet dat je moederpoes veel kwalijk kunt nemen, zal ze toch niet snappen, en je weet niet wat er precies is gebeurd en waarom... Luguber om er zo over te praten.

Sterkte meis!
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:28:41 #132
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_26886299
Weet je heel zeker dat geen andere kat iets heeft gedaan? Hoe dan ook, erg jammer.

Bij mijn nieuwe kitten heb ik er nog bijzonder op gelet dat er niets vergelijkbaars kon gebeuren, dit omdat ik bang was dat de andere katten hier haar wat zouden aandoen. Dan kun je beter de hele boel op een kamer bij je hebben, zo heb je alles nog een beetje onder controle.
pi_26886886
Met dat voorbeeld van verstoten bedoelde ik aan te geven dat een moederpoes instinct heel sterk is. Daarom ga ik er maar van uit dat het beestje inderdaad wat mankeerde.

Anders kan je het maar moeilijk begrijpen, zo iets.
pi_26887086
Ik sluit me helemaal bij Tinkerbell aan.
Ik zit hier met kippevel en de tranen in mijn ogen en kijk steeds maar naar de laatste foto hierboven

Wat hard voor je Hanneke, ja de natuur is hard, lekker cliché.
Maar het zal idd wel een goeie instinctmatige reden gehad hebben waarom jouw moederpoes dit (moest) deed.
Je had het ook al over een dik buikje van het kitten.

Ik wens je erg veel sterkte en alsjeblieft wees niet boos op je kat. Die doet alleen maar wat haar qua instinct ingegeven wordt.

dinsdag 10 mei 2005 @ 17:00:26 #135
24361 Neva
Mania lovin'
pi_26887247
Hanneke wat vreselijk sterkte er mee , alleen zoals bluezz ook zei niet op je kat afreageren , ze volgt haar instinct..

mijn caaf had ook drie jonkiesgekregen ( helaas de geboorte gemist) , en in een mum van tijd ( uurtje) waren 2 van de 3 ook half opgegeten door moeder caaf.. en was ze bezig met de derde , ziet er vreselijk uit maar wel de natuur. hou er rekening mee dat poes van gedrag kan veranderen..
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:39:37 #136
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_26888264
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 12:09 schreef Hanneke1983 het volgende:

Kan goed zijn dat Moederpoes hem idd heeft opgegeten, buurkat (toen net 1) kreeg eerste nestje 4 stuks, ging tijdje goed, en zomaar kwamen ze thuis en hadden ze half opgegeten kittens in de bak liggen. alle 4 dood, volgende (weer ongeplande) nestje is wel alles goed gegaan, en 2 van de kittens uit dat nest wonen daar nogsteeds. Misschien was het te vroeg, misschien afwijking idd, maar heel kut Gecondoleerd
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_26890149
Ik lees nu net dit topic.
Had van de week al de foto's gezien en was helemaal weg van het kitten.
En nu lees ik dit....

Sterkte.....!
pi_26890787
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 15:15 schreef Hanneke1983 het volgende:

Die kans is heel groot, dieren eten soms hun overleden jongen zelf op om te voorkomen dat ze roofdieren aantrekken. Heb hier een linkje voor je, bij het kopje "females killing kittens" staan er een aantal oorzaken van waarom katten soms hun jongen opeten, hopelijk heb je er wat aan: http://www.messybeast.com/kill_kit.htm
Maar zoals iedereen al zegt, je kan er vrijwel zeker van zijn dat het kitten iets mankeerde.
...
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:37:37 #139
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_26891555
Ik lees het nu pas!
Wat rot voor je zeg
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 10 mei 2005 @ 20:00:47 #140
26341 Mariposa
Telt af...
pi_26892249
Ow Hanneke, wat een vreselijk iets! Heel veel sterkte Meer kan je er ook niet van zeggen....
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_26892454
Ohh jee..wat ontzettend kl*te zeg..
.HEEL VEEL STERKTE !!!
  woensdag 11 mei 2005 @ 06:52:33 #142
25737 spookie
Banaantje?
pi_26903793
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:41 schreef Hanneke1983 het volgende:
ik moet tot mijn grote verdriet mededelen dat kitten dood is.... we kwamen vanmorgen beneden en vonden alleen een kopje nog, het lijfje is spoorloos. ik weet niet wat moederpoes bezielde....wie weet wat er gebeurd is? was het kitten ziek en heeft moeder daarom kitten vermoord? of is moeder gewoon een kutkat?

ik heb echt veel verdriet..... ik kan het niet bevatten...zomaar onthoofd....
wat zeg jeetje waarom nou zo erg waarom doet ze zo iets zo zielig en ze lagen zo lief bij elkaar op elke foto
oops ohh my ...
pi_26905123
Hanneke, wat een schrik... het lijkt me afschuwelijk om zoiets aan te treffen.

Maar geef je poes alsjeblieft de aandacht die ze vraagt en nodig heeft want ze heeft instinctief gehandeld; het kitten was vast en zeker niet levensvatbaar, dit komt vaker voor... en toch is het voor haar óok een verlies.

Sterkte, Hanneke
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_26905167
jeetje wat verschrikkelijk

maar idd zoals CartWOman zegt; poes zal instinctief gehandeld hebben en heeft dus wrs gehandeld zoals het goed voelde hoe wreed het ook is voor ons.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26905200
Met het risico dat je er niks aan hebt, veel sterkte toegewenst!
underground forever baby
pi_26905475
Wat een schrik!
Het komt idd vaker voor dan men denkt. Meestal wordt het hele kitten opgegeten.
De kat is toch vaak maar moeilijk te doorgronden... ze deed het in elk geval niet uit kwaadwil.
Lijkt me wel verstandig haar zsm te laten castreren, ze kan elk moment weer krols worden en ik zou nu een volgende dracht maar beter voor zijn.

Sterkte!
pi_26906439
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 09:55 schreef bizzzy het volgende:
Wat een schrik!
Het komt idd vaker voor dan men denkt. Meestal wordt het hele kitten opgegeten.
De kat is toch vaak maar moeilijk te doorgronden... ze deed het in elk geval niet uit kwaadwil.
Lijkt me wel verstandig haar zsm te laten castreren, ze kan elk moment weer krols worden en ik zou nu een volgende dracht maar beter voor zijn.

Sterkte!
Castreren wordt bij katers gedaan, bij poezen heet dat steriliseren.

En Hanneke1983, sterkte.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_26906520
Heel veel sterkte, Hanneke! Wat vreselijk voor je!
Ze kan idd alweer heel snel zwanger zijn. Mijn kat kreeg toen ze 9 maanden was haar nestje (4 kittens) de doos stond toen de eerste 2 weken bij mij op de kamer in de kast. (weet niet waarom maar daar wilde ze persé in toen ze ging bevallen) Ik denk dat ze zich daar erg veilig voelde. Ik heb de honden ook uit de buurt gehouden, voor het geval dat ze hen in die situatie als een bedreiging zou zien. Na 4 weken bracht ik haar naar de DA om te steriliseren, bij de operatie kwam hij erachter dat ze alweer zwanger was! Dus heb ik ongewild eigenlijk een soort abortus laten plegen.
Maarja, ze was dus heel snel weer zwanger. Ook is ze altijd heel klein gebleven, ik denk dat de vroege zwangerschap haar groei heeft belemmerd. Ik had nooit verwacht dat ze met 9 maanden al zwanger kon worden, anders had ik wel eerder maatregelen genomen! Dit was echt te vroeg. Misschien was het voor jouw kat ook eigenlijk te vroeg, Hanneke, en is het daarom niet goed gegaan met het kleintje. Als je nog een nestje wilt kun je misschien beter een tijdje wachten, ze zal zelf ook best wat te verwerken hebben, ook lichamelijk. MIsschien is het dan idd een goed idee om ze een tijdje bij je op de kamer te houden, daar voelt ze zich misschien wat veiliger. Geef haar alsjeblieft wel aandacht, want ze kan er echt niks aan doen!
pi_26906688
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 10:40 schreef buitenbeentje het volgende:

Castreren wordt bij katers gedaan, bij poezen heet dat steriliseren.
Castreren (ook wel neutraliseren genoemd) is bij een kater het weghalen van de ballen en bij poezen het weghalen van de eierstokken en baarmoeder, zodat de dieren onvruchtbaar worden.
Steriliseren is het afbinden van respectievelijk de zaadleiders en de eileiders, zodat het dier hetzelfde paargedrag blijft vertonen, maar geen kittens meer kan voortbrengen. De dierenarts zal bijna altijd voor castratie kiezen (zowel bij de poes als bij de kater). Met sterilisatie van een poes bedoelen de meeste mensen dus castratie.

Hanneke, hoe is het met je? En met de poes?
pi_26906824
Dit wordt best grafisch dus niet lezen als je er nu even niet tegen kunt!

Nog even over dat onthoofden, het is een vervelend onderwerp maarja, je bent wel op zoek naar een verklaring. Alle katten die ik tot nu toe heb gehad lieten na het eten van een ander diertje (muis, vogel, etc) altijd wel iets liggen, een staartje, klauwtje, één van de organen oid. Waarom weet ik ook niet. Ook was jouw kitten best groot, het hoofdje was dus niet zo makkelijk op te eten (sorry!). De botjes kunnen geen kwaad, deze eten ze bij andere diertjes idd ook, en de botjes van een pasgeboren kitten zijn ook nog relatief zacht (weer sorry).

Nogmaals heel veel sterkte.
pi_26909191
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 10:48 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Castreren (ook wel neutraliseren genoemd) is bij een kater het weghalen van de ballen en bij poezen het weghalen van de eierstokken en baarmoeder, zodat de dieren onvruchtbaar worden.
Steriliseren is het afbinden van respectievelijk de zaadleiders en de eileiders, zodat het dier hetzelfde paargedrag blijft vertonen, maar geen kittens meer kan voortbrengen. De dierenarts zal bijna altijd voor castratie kiezen (zowel bij de poes als bij de kater). Met sterilisatie van een poes bedoelen de meeste mensen dus castratie.
Precies! Thnx Tink

Steriliseren wordt nagenoeg nooit meer gedaan, in de volksmond wordt het nog wel zo genoemd (helaas)
pi_26911159
Okee, weet ik dat ook weer.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_26922516
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Dat doet me echt goed!

Floortje was 1 jr en 1 maand toen ze beviel, mss idd te jong...Wat is de gemiddelde leeftijd waarop het verantwoord is dat een kat zwanger wordt i.v.m geen complicaties? Weet iemand dat?

Ik heb de dierenarts gebeld voor wat duidelijkheid.
Hij zegt dat het zeker is dat de kitten al overleden was voordat Floortje hem opat. Soms eten moeders hun dode jongen op voor "op te ruimen" i.v.m roofdieren geloof ik, instinct dus.
De reden dat een kitten overlijd is heel divers. Waarschijnlijk is er iets mis gegaan met de darmen omdat hij geen ontlastig kwijt kon en zo een dik buikje kreeg. Waarschijnlijk heeft hij wel pijn geleden Mijn dierenarts zei ook dat er andere redenen kunnen zijn, o.a het inklappen van organen.
Ik moest Floortje gewoon aandacht geven want zij kon er niets aan doen. Ze heeft gedaan wat ze moest doen en mist de kitten ook...

Ik ben blij dat ik ff de dierenarts heb gebeld. Ik weet nu zeker dat het kleintje al dood was voordat Floortje hem opat, en dat het dus geen moord was ofzo. Dat stelt me gerust. Ik vraag me nog wel af of het een vergrote kans heeft dat dit weer voorkomt als ze weer een nestje zou krijgen. We wilden namelijk een kat erbij, en ergens een kitten halen of uit het asiel gaat ws niet werken i.v.m het gedrag van Floortje naar andere katten toe in huis, en bloedverwanten gaan toch anders met elkaar om..

Gisterenavond heb ik een doosje gemaakt van papier en van binnen zacht gemaakt met keukenrol. Hier heb ik het hoofdje van de kitten ingelegd. Deze hebben we begraven en ik heb bloemen geplukt uit de tuin voor op het grafje. Misschien overdreven in de ogen van een ander, maar ik was al best gehecht aan dit beestje. Ik heb hem 9 dagen lang in de gaten gehouden en gezorgt dat alles comfortabel was voor moeder en kitten, dan krijg je toch een soort van band...hoe raar dat mss ook lijkt in de ogen van een ander.

Ik heb het er nog wel moeilijk mee. Ik denk dat dat moet "slijten". De dood is altijd moeilijk, dier of mens.

Helaas kan ik het document van The_Lizard_Queen niet lezen, ben nl niet zo geweldig in engels, al leek me het wel interessant.

Nogmaals bedankt voor jullie steun
  woensdag 11 mei 2005 @ 19:23:03 #154
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_26922793
quote:
Gisterenavond heb ik een doosje gemaakt van papier en van binnen zacht gemaakt met keukenrol. Hier heb ik het hoofdje van de kitten ingelegd. Deze hebben we begraven en ik heb bloemen geplukt uit de tuin voor op het grafje. Misschien overdreven in de ogen van een ander, maar ik was al best gehecht aan dit beestje. Ik heb hem 9 dagen lang in de gaten gehouden en gezorgt dat alles comfortabel was voor moeder en kitten, dan krijg je toch een soort van band...hoe raar dat mss ook lijkt in de ogen van een ander.
Dat klinkt helemaal niet raar hoor, Hanneke. Ik denk dat het een goede manier is om het te verwerken.
Sterkte ermee
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 11 mei 2005 @ 19:26:56 #155
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_26922903
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 19:12 schreef Hanneke1983 het volgende:

Ik ben blij dat ik ff de dierenarts heb gebeld. Ik weet nu zeker dat het kleintje al dood was voordat Floortje hem opat, en dat het dus geen moord was ofzo. Dat stelt me gerust. Ik vraag me nog wel af of het een vergrote kans heeft dat dit weer voorkomt als ze weer een nestje zou krijgen. We wilden namelijk een kat erbij, en ergens een kitten halen of uit het asiel gaat ws niet werken i.v.m het gedrag van Floortje naar andere katten toe in huis, en bloedverwanten gaan toch anders met elkaar om..
Als er een jong katje bij komt is het weer heel anders als de situatie nu, het kan goed dat floortje anders om gaat met een jong katje als met je andere poes. Bovendien kan het karakter van een kat behoorlijk veranderen als ze gesteriliseerd (of eigelijk gecastreerd zoals ik een paar posts eerder las) wordt. Je kunt er dus helemaal niets van zeggen hoe het zal gaan. Ik zou in elk geval zeker zorgen dat ze niet meteen weer zwanger wordt.

Als je een katje van het asiel haalt zou je ze bovendien altijd nog terug kunnen brengen als het echt niet blijkt te gaan met die andere twee.

Maar goed, das allemaal op de zaken vooruit lopen, de kitten heeft in elk geval een "mooi" plekje gekregen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_26923895
Wat erg zeg... Leef hier erg met je mee...
Ik heb het zelf 3 weken geleden meegemaakt. Verhaal is wel wat anders maar...
Het ging hier om een vreemde kater die is binnengeslopen en 2 kittens van al 7 weken heeft vermoord... Snap precies hoe je je voelt om op zo'n grove wijze je kittentje te verliezen... Ookal is het puur natuur...
Je kittentje 's morgens dood aantreffen is heel iets anders dan... zoiets...
pi_26924312
In welk tijdsbestek moet ik haar laten castereren als ik dat wil doen?

Ik kwam nog een paar foto's van de kitten tegen op m'n camera.... Ik zal ze hier even neerzetten....
met en zonder flits verschilt een beetje in kleur

toch een raar idee dat ze ieder moment haar oogjes kon opendoen....
pi_26924377
ach gossie

enne bel even je dierenarts over castreren, die kan je dat vast vertellen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 11 mei 2005 @ 20:18:45 #159
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_26924449
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 20:14 schreef Hanneke1983 het volgende:

Ik kwam nog een paar foto's van de kitten tegen op m'n camera.... Ik zal ze hier even neerzetten....
met en zonder flits verschilt een beetje in kleur

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

toch een raar idee dat ze ieder moment haar oogjes kon opendoen....

Hoe gaat het nu met de moederpoes ? Hou je dr extra in de gaten met naar buiten gaan enzo, want ze is zo weer zwanger, een van onze katten was alweer zwanger van 4 kittens toen ze net krap 4 weken daarvoor was bevallen van een 6ling (die 4ling hebben we laten weghalen en dr gelijk laten helpen (op aanraden van dierenarts))
sterkte iig !
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_26924541
Wat zal het moeilijk voor je zijn om naar die foto's te kijken. nogmaals STERKTE
  woensdag 11 mei 2005 @ 20:30:04 #161
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_26924831
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 20:14 schreef Hanneke1983 het volgende:
Als je nog geen besluit hebt genomen kun je ook nog de pil voor dr halen. Maar het hoe het precies zit moet je idd even aan de dierenarts vragen.
  woensdag 11 mei 2005 @ 20:34:54 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_26924994
Wel goed van je, dat je de dierenarts hebt gebeld. Had ik ook gedaan. Kan je toch even je verhaal kwijt bij iemand die er verstand van heeft. En je begrafenisritueel snap ik ook goed.

't Moet slijten, inderdaad. 't Zal ook slijten, heus. En bedenk je ook dat het een schok voor je was, die ben je ook aan 't verwerken.

pi_26936300
quote:
We wilden namelijk een kat erbij, en ergens een kitten halen of uit het asiel gaat ws niet werken i.v.m het gedrag van Floortje naar andere katten toe in huis, en bloedverwanten gaan toch anders met elkaar om..
-------
...hoe raar dat mss ook lijkt in de ogen van een ander.
Ik heb het er nog wel moeilijk mee. Ik denk dat dat moet "slijten". De dood is altijd moeilijk, dier of mens.
Dat is niet waar, bij katten is er niet net als bij de mens een 'familieband'. Over bloedverwanten kun je dus alleen theoretisch spreken. Het gebeurt vaak genoeg dat ze het een leven lang goed kunnen vinden samen, maar dat is niet omdat het familie is. Wat dat betreft kun je dus net zo goed elders een kitten halen. Ze moeten dan even aan elkaar wennen, maar dat zal zeker lukken.

Hoe een ander tegen jouw rouwverwerking aankijkt is totaal niet van belang, je moet doen waar jij je het beste beste bij voelt. Dit is heftig... neem er de tijd voor.

Floortje kun je nu al wel laten castreren, normaal moet je wachten tot kittens 3 weken zijn, om de kittens, niet om mamapoes.

Nogmaals sterkte
pi_26943982
Ik zou even wachten tot Floortje weer goed op gewicht is en haar dan pas laten helpen.
Tot die tijd kun je haar de poezenpil geven.
pi_26944017
ps: kijk ook uit dat ze geen onsteking aan haar tepels krijgt... Ze heeft waarschijnlijk nog veel melk die ze nu niet kwijt kan
  donderdag 12 mei 2005 @ 14:43:09 #166
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_26945471
Nu zzit ik dit toch met tranen in mijn ogen te lezen. Wat vreselijk zeg.

Geed je poes iig wel lekker veel aandacht, misschien gaat het volgende nestje wel goed.
pi_26977097
Hallo iedereen...

Ik houd moederpoes goed in de gaten. Eigenlijk houd ze mij in de gaten, want ze wijkt geen ogenblik van mijn zij, ze ligt/staat altijd in de buurt van me en ik geef haar veel aandacht

bizzzy, maar je moet toch wel toegeven dat bloedverwanten vaker goed met elkaar kunnen omgaan dan vreemden toch? vreemden kunnen ook goed met elkaar omgaan, maar het ligt er maar net aan wat voor karakter de katten hebben.

toen we floortje "adopteerden" als kitten zeg maar, was ze heel agressief naar onze andere kat (4 jr oud ongeveer) toe. geen spelen meer, maar echt vechten. dat doet ze nu nog steeds, maar gelukkig in veel mindere mate als voor de bevalling. toch ben ik bang dat dit zich weer zal gaan herhalen mocht er een vreemde kat bij komen, lees; kitten..... grote kans of niet??

little_sister; floortje is naar mijn weten goed op gewicht. de tepels zijn nog een beetje opgezwollen maar dit verdwijnt vanzelf zegt de dierenarts.

Silmarwen; we hadden het echt niet verwacht....zo is hij er nog, en zo niet meer....
ik weet niet of ik floortje nog zwanger moet laten worden...mss was ze gewoon te jong en gaat het volgende nestje idd prima, maar voor t zelfde geld gaat het weer mis... das voor ons en zeker voor floortje niet positief.

vrijdag 13 mei 2005 @ 19:21:27 #168
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_26985913
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 14:50 schreef Hanneke1983 het volgende:

bizzzy, maar je moet toch wel toegeven dat bloedverwanten vaker goed met elkaar kunnen omgaan dan vreemden toch? vreemden kunnen ook goed met elkaar omgaan, maar het ligt er maar net aan wat voor karakter de katten hebben.
In de dierenwereld is moeder de kids op een gegeven moment vaak echt beu; ze worden op een gegeven moment bij wijze van spreken het nest uit geschopt. Dat heb ik ook bij een nestje van familie van me gezien, moeder en een broertje en zusje. Op een gegeven moement was moeder het zo beu dat ze een week weg was gebleven. Nu is ze wel weer terug maar er is nauwelijks contact (broer en zus liggen weer wel vaak bij elkaar), van de familie band is niets meer te zien.

Ik denk dat je er vrij weinig van kunt zeggen hoe het zal lopen.
pi_27060311
mss is het per kat verschillend?
  maandag 16 mei 2005 @ 20:43:46 #170
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_27063514
Dat is zo ja, .
pi_27224411
niet goed gelezen
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_27240324
quote:
Op maandag 9 mei 2005 20:54 schreef MOBO666 het volgende:
[afbeelding]
Die foto Zo lief..
Sterkte!

[ Bericht 2% gewijzigd door -Strawberry- op 22-05-2005 12:12:27 ]
  zondag 22 mei 2005 @ 12:42:52 #173
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27240972
quote:
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Dat doet me echt goed!

Floortje was 1 jr en 1 maand toen ze beviel, mss idd te jong...Wat is de gemiddelde leeftijd waarop het verantwoord is dat een kat zwanger wordt i.v.m geen complicaties? Weet iemand dat?

Ik heb de dierenarts gebeld voor wat duidelijkheid.
Hij zegt dat het zeker is dat de kitten al overleden was voordat Floortje hem opat. Soms eten moeders hun dode jongen op voor "op te ruimen" i.v.m roofdieren geloof ik, instinct dus.
De reden dat een kitten overlijd is heel divers. Waarschijnlijk is er iets mis gegaan met de darmen omdat hij geen ontlastig kwijt kon en zo een dik buikje kreeg. Waarschijnlijk heeft hij wel pijn geleden Mijn dierenarts zei ook dat er andere redenen kunnen zijn, o.a het inklappen van organen.
Ik moest Floortje gewoon aandacht geven want zij kon er niets aan doen. Ze heeft gedaan wat ze moest doen en mist de kitten ook...
Dus eigenlijk exact hetzelfde wat ik dacht, een scrale troost dat het kittentje al dood was.

Wat een lieve foto's zeg.
  maandag 23 mei 2005 @ 23:09:40 #174
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_27292918
Vergeet ook niet dat je beter de eerste week de kittens niet aan kan raken.

Ze ruiken dan 'anders' en kunnen de kittens zien als prooi.
pi_27374538
quote:
Op maandag 23 mei 2005 23:09 schreef oYo het volgende:

Is dat wel zo? Ik bedoel je kat herkent jou geur toch ook wel..
pi_27380420
quote:
Op maandag 23 mei 2005 23:09 schreef oYo het volgende:

dit was ook de reactie die ik wilde geven. maar dan verstoten ze hun jong, dan eten ze hem niet op. misschien wel iets om de volgende (??) keer aan te denken
pi_27384798
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 17:17 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

dit was ook de reactie die ik wilde geven. maar dan verstoten ze hun jong, dan eten ze hem niet op. misschien wel iets om de volgende (??) keer aan te denken
Wij hebben ook kittens gehad en die pakten we gewoon op, ze moeten toch ook aan mensen wennen en ik denk dat een kitten langere tijd weg moet zijn geweest van de mama voordat ze 'm verstoot.
pi_28646703
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 20:08 schreef Smittend het volgende:

[..]

Wij hebben ook kittens gehad en die pakten we gewoon op, ze moeten toch ook aan mensen wennen en ik denk dat een kitten langere tijd weg moet zijn geweest van de mama voordat ze 'm verstoot.
Ik denk dat jeeigen kat toch wel jouw gheru herkend, of niet?
pi_28647303
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 08:58 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik denk dat jeeigen kat toch wel jouw gheru herkend, of niet?
Natuurlijk, maar "vreemde" mensen pakten de kittens ook op. Zoals bijv. potentiele nieuwe eigenaars van de kittens. Maar mamapoes was er altijd bij en zag dat 't goed was denk ik. Ik denk dat je zowiezo de kittens niet langere tijd ( langer dan een paar minuten) weg moet halen bij de moeder..dan had het misschien wel verkeerd gegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')