abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 mei 2005 @ 10:07:26 #251
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26998862
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 11:21 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

Nathalie Portman
tis Natalie . Maar idd

Afgelopen woensdag en donderdag gezien:
Creep
Wanneer t Kate (Franka Potente) na een avond stappen niet lukt een taxi te krijgen besluit maar met de metro naar huis te gaan. Op t station moet ze wachten en ze valt in slaap. Wanneer ze wakker wordt, ontdekt ze dat ze nog alleen op t station is en ziet dat er geen metro`s meer rijden. Ze ziet dat er toch nog een laatste metro aankomt en besluit op deze te stappen. Dat had ze beter niet kunnen doen, ze ontdekt dat ze enige passagier in de trein is...
Het eerste gedeelte voor de pauze is traag, niet echt interessant en doorspekt met cliches. De film lijkt dan ook uit te gaan draaien op een groot cliche en een oninteressante film. Gelukkig wordt t na de pauze al gauw beter. De sfeer slaat om en wordt beklemmend, de film wordt zowaar eng en spannend. Dat is dus goed. Het acteerwerk bestaat, zoals in de meeste slasherfilms, uit veel geschreeuw van de hoofdpersonen. Er hoeft dan ook niet veel geacteerd te worden .
Het einde is wel a la Hollywood, maar al met al toch best een aardige film die mede door de korte speelduur van 85 minuten spannend blijft.

IMDB Cijfer: 5,4/10
Mijn Cijfer: 6,3/10

En donderdag in de sneak:
Saw
Dit was de tweede keer dat ik m zag en wist dus wat er ging komen en hoe t af zou lopen, maar toch blijft dit een vette film . Volgens velen is t einde voorspelbaar en belachelijk maar ik vind t geniaal. Het acteerwerk is, zeker naar t einde toe, wel over-the-top maar dat past wel bij de film.
Mooi gefilmd, stoere soundtrack en een heerlijke sfeer.
Gewoon een topper!!

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
  zaterdag 14 mei 2005 @ 10:26:50 #252
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26999128
quote:
je moet t niet overdrijven he
  zaterdag 14 mei 2005 @ 10:30:13 #253
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_26999174
The wedding date

Met Debra Messing, was best te doen moet ik zeggen. Veel cliche's natuurlijk, maar ik wilde niet teveel nadenken en dan is deze uitermate geschikt

[ Bericht 15% gewijzigd door melismay op 14-05-2005 11:53:19 ]
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
  zaterdag 14 mei 2005 @ 11:52:31 #254
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_27000570
What the #$*! Do We Know!? (William Arntz, Betsy Chasse & Mark Vicente, 2004)
Deze documentaire over onder andere kwantum fysica begint interessant en werpt wat stof op die tot nadenken stemt. Echter hoe verder we in de film komen hoe vergezochter de theoriën zijn. Het fictie verhaaltje wat de rode draad moet zijn in de film ontspoort totaal tijdens het bruiloftsfeest en ontaart in een sing-a-long musical met een krampachtige poging tot humor waardoor de rest van de film ook lastig meer serieus te nemen is. *½

Dark Passage (Delmer Davis, 1947)
Derde van de vier films waarin Humphrey Bogart en Lauren Bacall samen te zien zijn. Het is de minste van de vier (anderen zijn To Have and Have Not, The Big Sleep en Key Largo), maar nog altijd een goede film-noir. Opvallend is dat het personage van Bogart in het begin vanuit first person view gefilmd wordt en later is z'n gezicht in verband gewikkeld, zodat hij pas na 50 minuten herkenbaar in beeld komt. De laatste scene komt een beetje afgeraffeld over, maar verder een erg vermakelijke film. ***½

Chûgoku no chôjin (The Bird People in China) (Takashi Miike, 1998)
Mooie subtiele film van Takashi Miike. Hij laat hier een andere kant van zichzelf zien, die me een stuk beter bevalt en die hij wat vaker mag tonen wat mij betreft. Het avontuurlijke verhaal gekoppeld met de mystieke sfeer vormen samen een mooie film, waarin af en toe het plot rare sprongen lijkt te maken, maar uiteindelijk ontpopt er een mooi hart in de wirrewar. Soms grappig, soms toch geweldadig, maar vooral mooi. Beste film van Miike in mijn ogen. ****

O outro lado da rua (The Other Side of the Street) (Marcos Bernstein, 2004)
Leuke Braziliaanse film, die hetzelfde uitgangspunt heeft als de klassieker Rear Window. De uitwerking is echter heel anders en de vergelijking houdt dan ook meteen op. Er volgt een liefdevol verhaal over de twee oudjes die verliefd op elkaar worden. Fernando Montenegro (Central do Brasil) zet ook hier een mooie rol net, net als haar tegenspeler. ***½
pi_27004008
Saw
Ik had al meegekregen dat het een erg goede film moest zijn dus ik heb hem maar gekeken. Prachtfilm dat me wat doet denken aan seven. Het heeft een goed einde en als die op dvd uit komt weet ik zeker dat ik hem zal kopen.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 9/10
  zaterdag 14 mei 2005 @ 14:55:29 #256
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_27004328
Returner (2002)
Al stelde het plot niet veel voor (meisje komt terug uit de toekomst om m.b.v. de held een invasie van aliens te voorkomen). Toch is het allemaal zeer vermakelijk. Veel meer kan ik er niet over zeggen.
cijfer: 6

I Heart Huckabees (2004)
Nieuwste film van David O. Russell over een echtpaar dat mensen helpt met existentiale problemen. Na Three Kings en met zo'n cast verwachte ik wel wat. Maar wat een telleurstelling was deze film voor mij. Russel probeert wanhopig al zijn maatschappelijke, politieke, psychologische, en vooral filosofische opvattingen in de film te stoppen. Waardoor het geheel overkomt als een pompeuse, pretentieuse film. door al dat constante gezeik van de karakter missen de karakters ook nog eens een ziel om echt met ze mee te leven. Nou waren er gelukkig nog wel een paar lichtpuntjes in deze duisternis. Hoffman is zoals altijd geniaal. Noami Watts is ook goed op dreef en ziet er zeer goed uit in deze film. Maar degene die echt de show steelt is Mark Wahlberg. En al slaat Russel qua inhoud de plank volledig mis, regisseren kan de man wel.
cijfer: 5
  zaterdag 14 mei 2005 @ 15:57:06 #258
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_27005277
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 14:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:
I Heart Huckabees (2004)
Nieuwste film van David O. Russell over een echtpaar dat mensen helpt met existentiale problemen. Na Three Kings en met zo'n cast verwachte ik wel wat. Maar wat een telleurstelling was deze film voor mij. Russel probeert wanhopig al zijn maatschappelijke, politieke, psychologische, en vooral filosofische opvattingen in de film te stoppen. Waardoor het geheel overkomt als een pompeuse, pretentieuse film. door al dat constante gezeik van de karakter missen de karakters ook nog eens een ziel om echt met ze mee te leven. Nou waren er gelukkig nog wel een paar lichtpuntjes in deze duisternis. Hoffman is zoals altijd geniaal. Noami Watts is ook goed op dreef en ziet er zeer goed uit in deze film. Maar degene die echt de show steelt is Mark Wahlberg. En al slaat Russel qua inhoud de plank volledig mis, regisseren kan de man wel.
cijfer: 5
MW vond ik idd goed, maar NW liep er vooral mooi verloren en niet op haar plaats bij
  zaterdag 14 mei 2005 @ 16:04:15 #259
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_27005389
Heeft iemand een van deze films al gezien? Zo ja wat vond je ervan

-Mr and mrs Smith

- The pink panther

- kicking and screaming
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_27007703
The girl next door

Wat kan ik zeggen ? Een echte film voor kerels met tieten, sexy vrouwen en geen verhaal. Niet veel aan dus
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_27007997
Weet iemand misschien hoe ik aan een telefoonnummer kom van een bioscoop? En daar bedoel ik dus niet de belbios mee. Ik heb namelijk het nummer van Pathe Buitenhof nodig
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_27008075
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 18:21 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Weet iemand misschien hoe ik aan een telefoonnummer kom van een bioscoop? En daar bedoel ik dus niet de belbios mee. Ik heb namelijk het nummer van Pathe Buitenhof nodig
Niet het goede topic maar oke .

http://www.pathe.nl/lokatie.asp?1=1&bios_id=5&nav_id=84

Ik weet niet zeker of dat de gewone is.
Waarschijnlijk niet... vanwege die 0900 .
  zaterdag 14 mei 2005 @ 23:43:21 #263
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_27015574
Cabin Pressure
Kutfilm over een hacker die een lijnvliegtuig overneemt . En er is nog een subplotje over een klein kind en een spin. Hoofdrol voor Craig Sheffer, die ik eigenlijk nog nooit in een goede film heb gezien.

Kiseichuu: kiraa pusshii
In 't Engels: Sexual Parasite: Killer Pussy. Troepje jongeren rent wat rond door een bos. Overnachten ergens. En enkele van de dames lopen een infectie op waardoor hun geslachtsdelen vrij agressief worden. Waarna er vanalles gebeurt, waarbij de dames steeds naakt rondlopen. Toch wel apart, wanneer zo'n vrouw haar benen opendoet en daar een hoop tanden blijken te zitten.

Alexandra's Project
Een man kom thuis van z'n werk en verwacht een verjaardagsfeestje. Hij vindt echter enkel een videotape van z'n vrouw die hij moet afspelen. Op deze video vertelt ze hem even wat ze eigenlijk over hem denkt en dat is niet zo positief voor hem. De hele film draait eigenlijk rond de man die naar de video van z'n vrouw zit te kijken. Een origineel idee en het blijft wel interessant, maar ik vond dat er toch veel meer had ingezeten. Ik kreeg het gevoel dat ik constant zat te wachten op iets dat niet ging gebeuren.

A Walk to Remember
Een romantisch drama met Mandy Moore. Dat klinkt misschien niet zo enorm veelbelovend, maar het viel erg goed mee. Moore zelf en haar tegenspeler Shane West vond ik verrassend goed en met de chemistry zat het ook wel snor. Het enige wat het allemaal wat minder maakte, is dat het soms wel enorm melig wordt. OK, de acteurs zorgen ervoor dat het acceptabel is, maar het blijft wel erg stroperig.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 23:45:24 #264
13148 Shogo
Psycho...
pi_27015631
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 18:08 schreef rena het volgende:
The girl next door

Wat kan ik zeggen ? Een echte film voor kerels met tieten, sexy vrouwen en geen verhaal. Niet veel aan dus
Elisha Cuthbert
  zaterdag 14 mei 2005 @ 23:45:31 #265
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_27015633
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 20:34 schreef BlaatschaaP het volgende:
Das Experiment

Heel interessante film over de reacties die een gevangenisexperiment kunnen uitroepen. Ik had door de hele film het gevoel dat dit ook echt zou kunnen gebeuren. Hele leuke rol van Moritz Bleibtreu en gewoon geweldig mooi uitgebeeld.

Cijfer: 8.5.
Ik wilde hem erg graag af zien, maar mijn ogen bleven niet open bij de laatste uitzending op rtl5..

-edit-
Niets ten nadele van de film, het was nog erg interessant
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_27018349
Black Hawk Down

Mijn god, wat een intense film!
Ik heb bijna de hele film letterlijk op het puntje van m'n stoel de bank gezeten, en echt het gevoel gehad dáár te zijn (en was blij dat ik het niet was).
Geweldig camerawerk, sfeervolle setting en indrukwekkende muziek!
  zondag 15 mei 2005 @ 02:20:36 #267
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_27018460
The Assassination of Richard Nixon

Een "based-on-true-story" drama met Sean Penn in de hoofdrol. Hij speelt Sam Bicke, die o.a. door familie-omstandigheden in een emotionele neerwaartse spiraal terechtkomt. Zijn gebrek aan zelfvertrouwen is echter de grootste boosdoener. Prachtig en zeer natuurlijk gespeeld door Penn. De film is één trieste samenhang van gebeurtenissen en de jonge regisseur en writer Niels Mueller weet dat gevoel ook duidelijk over te brengen.
Absolute aanrader.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  zondag 15 mei 2005 @ 10:40:02 #268
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_27020685
Battle for the Planet of the Apes (J. Lee Thompson, 1973)
Slecht slot van de Planet of the Apes reeks. Het uitgangspunt hoefde niet per se zo'n slechte film op te leveren, maar aan alles is te merken dat er weinig aandacht aan is besteed. Zwakke dialogen, slecht acteerwerk en zelfs de make-up is slordig gedaan. De film voegt ook helemaal niets toe aan de vorige films. **

Staatsgevaarlijk (Marcel Visbeen, 2005)
Tweede film uit de telefilm-reeks van 2005. Mede door het matige acteerwerk van zo ongeveer de gehele cast, inclusief Pierre Bokma, weet de film niet bepaald te overtuigen. Ook het matige script met een suf einde is daar verantwoordelijk voor. Op een gegeven moment begon de naïeve zoektocht van Nicolette nogal te vervelen. **½
pi_27024295
Dead Ringers

Sterke Cronenberg-film en voor zijn doen redelijk toegankelijk.
Indrukwekkende dubbele hoofdrol van Jeremy Irons en een interessant thema, dat in vergelijking tot de meeste Cronenberg-films minder op shock is gefundeerd en meer op het emotionele vlak.

Voor Cronenberg-liefhebbers een absolute aanrader, dit is misschien wel zijn beste.
Voor onbekenden met de films van Cronenberg is dit de ideale startfilm.
  zondag 15 mei 2005 @ 15:01:37 #270
19902 Hymn
CG Artist
pi_27026596
The Hitchhikers guide to the galaxy
Een depressieve robot
"I talked to the computer, it hates me"
Erg komische film.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toppertje
  zondag 15 mei 2005 @ 15:14:45 #271
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_27027039
The Assassination of Richard Nixon (2004)
Niels Mueller debuteert zeer sterk met dit psycholgisch drama over iemand die steeds verder afglijdt in een sociaal isolement doordat hij steeds meer erachter komt dat het leven niet heeft gebracht wat hij ervan verwachte. Hij ziet zijn dromen stuk voor stuk aan diggelen vallen, eerst verliest hij zijn vrouw, dan zijn baan etc. En verliest zo langzamerhand steeds meer de greep op de realiteit.
De film word vooral gedragen door een fantastische Sean Penn die maar weer eens bewijst een geweldige acteur te zijn. De man zet zijn karakter op een manier in zoals alleen de beste acteurs dat kunnen. Maar ook de prestaties van de supporting cast Noami Watts en Don Cheadle mogen niet onvermeld blijven.
cijfer: 7.5
  zondag 15 mei 2005 @ 15:55:13 #272
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_27028168
Star Wars Episode II: Attack of the Clones (George Lucas, 2002): in ieder geval een hele verbetering op Episode I, waar de special effects werkelijk het ènige positieve punt waren. Alhoewel, dat is hier eigenlijk ook het geval, maar er zijn in ieder geval méér actiescènes, zodat de romantische stukken met werkelijk Godsgruwelijk verschrikkelijke dialogen nog enigszins uit te houden zijn. Huren en met de FF-knop onder de vinger bekijken, en je krijgt een uiterst vermakelijke actie-SF voorgeschoteld. 7.
Two Bits (James Foley, 1995): smakelijk melancholisch getrut. De verzorgde aankleding, het prima acteerwerk en de mooie muziek die nergens het sentiment ontzettend onderstreept zorgen voor een leuk sfeertje en een tof tijdsbeeld. Jammer dan weer van de voorspelbaarheidsfactor en het melodramatisch gezeik dat af en toe de kop opsteekt, maar ook dankzij de korte speelduur kijkt dit heel okay weg op een zwoele zomeravond. 7+.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zondag 15 mei 2005 @ 18:15:13 #273
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_27031419
The Prince & Me
Zulke films zou ik nooit downloaden of speciaal voor naar de bios gaan. Laatst in de sneak ook al de Wedding Date en nu was ik bij een vriendin van me en die had deze gehuurd. Nu is Julia Stiles wel aangenaam om naar te kijken dus een marteling was het ook weer niet. Verhaal is zo standaard als wat. Uiteraard meer een variatie dan een film. Voordat de film begon had ik al precies het verhaal goed geraden maarja. Tis gewoon een nette tienerfilm over liefde, ambitie en verschillen in afkomst. Het kon me net vermaken want het was allemaal wel wat braaf maar net een 5,5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  zondag 15 mei 2005 @ 18:53:00 #274
4180 Hare
Come fly with me!
pi_27032198
Ik heb van de week het geweldige aantal van 4 films gezien.

1tje ging over een boot en en een heel stoere man en een heel gelovige vrouw die toch wel erg verliefd op elkaar werden.
1tje ging over een man en een vrouw die stiekum nog wel een beetje verliefd op elkaar waren en waarin iedereen in de film volgens mij ADHD had.
1tje ging over een man die wel 50 hardgekookte eieren in een uur kon eten. En die heel mooi kon glimlachen.
En de laatste ging over een loodgieter die terrorist was geworden en een man die zich door een papiermassa heen moest werken om de vrouw van z'n dromen te vinden.

Allemaal geweldig leuke films, al krijgt alleen de eerste van mij een 10. En de derde een klein beetje.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zondag 15 mei 2005 @ 19:01:48 #275
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_27032432
quote:
Op zondag 15 mei 2005 18:53 schreef Hare het volgende:
Ik heb van de week het geweldige aantal van 4 films gezien.

1tje ging over een boot en en een heel stoere man en een heel gelovige vrouw die toch wel erg verliefd op elkaar werden.
1tje ging over een man en een vrouw die stiekum nog wel een beetje verliefd op elkaar waren en waarin iedereen in de film volgens mij ADHD had.
1tje ging over een man die wel 50 hardgekookte eieren in een uur kon eten. En die heel mooi kon glimlachen.
En de laatste ging over een loodgieter die terrorist was geworden en een man die zich door een papiermassa heen moest werken om de vrouw van z'n dromen te vinden.

Allemaal geweldig leuke films, al krijgt alleen de eerste van mij een 10. En de derde een klein beetje.
Titanic, Just Married, Van Wilder en Super Mario Brothers dus.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')