Ja, dat heb ik ook nog gehad. Een @-teken moest dan een heel eng monster voorstellen. My god, wat was dat realistisch. En mooi.quote:Op vrijdag 29 april 2005 23:57 schreef Monidique het volgende:
Ik had zelfs een adventure, zo'n doolhof-soort-spelletje, en dat was opgebouwd uit gewone ASCII-tekens. Je kon dan een ander lettertype laden (ik weet niet meer precies hoe en wat) en dan was het net alsof het grafisch was,.
LHquote:Op vrijdag 29 april 2005 23:56 schreef Ultrawuft het volgende:
yeah. uren tweaken met je config.sys en autoexec.bat om net die extra 10kb geheugen vrij te krijgen
copy con autoexec.batquote:Op zaterdag 30 april 2005 00:00 schreef Harry_Sack het volgende:
Argh, ik weet nog gewoon hoe je een config.sys en een autoexec.bat moet aanmaken met het type commando![]()
Ja, dan kwam er iemand langs 'die het wel even wist' en die ging dan memmaker draaien zodat je zorgvolgdig getweakte config.sys en autoexec.bat weer verkloot waren en je VIJFTIG K minder vrij had.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:01 schreef GoodspeeD het volgende:
memmaker
quote:Op vrijdag 29 april 2005 23:59 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
LH
emm386.exe
himem.sys
En dan in de goede volgorde, om die klote verbrokkelde UMB's zo optimaal mogelijk te gebruiken.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | @echo off echo. echo. echo LET OP ALLE BESTANDEN VAN SCHIJF C:\ WORDEN HIERBIJ GEWIST! echo. choice if errorlevel = %1 then do if errorlevel = %2 then exit :do format c: /u :exit cls |
Big duh! Alle toetsencombinaties weet ik nog. Sterker nog, volgens mij staat de MS-DOS versie hier nog op de pc.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:08 schreef blessed19 het volgende:
gebruikte niemand dan norton commander?
ik kon gewoon niet zonder dat progje
Okeej, het zwaardere geschutquote:Op zaterdag 30 april 2005 00:01 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
copy con autoexec.bat
@echo off
lh mouse.com
lh anderzooi.com
Dat is pas de shit..
Ik nog steeds nietquote:Op zaterdag 30 april 2005 00:08 schreef blessed19 het volgende:
programma's gewoon typen man !quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:08 schreef blessed19 het volgende:
Je doet net alsof je een ouwe rot bent die het van vroeger allemaal nog kent.quote:
Ja ik ook.quote:Op vrijdag 29 april 2005 23:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Toen Windows95 er net was opende ik vaak DOS-boxen om gewoon door te typen bestanden te verwijderen, kopieëren en dergelijke. Ik kon niet wennen aan alles met een grafische interface doen. Nu kan ik niet meer zonder
Nee, mijn eerste pc had 512 kb geheugen.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je doet net alsof je een ouwe rot bent die het van vroeger allemaal nog kent.. Volgens mij heb je niet eens meegemaakt dat er computers waren met 16kb werkgeheugen.
toen de 56k modems betaalbaar waren zat ik al onder windows.. neehh Kermit ofzo met een 2400 boud modem, that's the real shitquote:Op zaterdag 30 april 2005 00:17 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ja ik ook.
Vet overbodig die grafische interface. Nu type ik toch ook.![]()
En inbellen met je 56k6 modempje op BBS'en. Dat was allemaal pas true.![]()
ja ik heb een EOS uit 1994 daar staat iets in over video over een wereldwijd netwerk ... ik vond dat toen zo'n onzinquote:Op zaterdag 30 april 2005 00:19 schreef Ruis het volgende:
MS-Dos, toen PC's nog 20 kilo wogen en internet nog een verre illusie leek.
de "|" zat ook in dos hoorquote:Op zaterdag 30 april 2005 00:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Nu ik er aan terugdenk: wat was dat een beperking!
En wat ben ik nu blij met m'n ls -l, alias, less, |, cat, grep, sed, cp, mv, en nog veel meer fantastische programma's!
1 | type read.me|more |
BOO-YAA !!!!quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:20 schreef Kreator het volgende:
Newbie. Mijn eerst pc was een commodore PET:
[afbeelding]
NO WAY!quote:
Daarvoor had ik nog 2 jaar een C64, maar die tel ik niet mee, want die was eigenlijk van mn neef. Daar heb ik pas veel op geprogrammeerd.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:20 schreef Kreator het volgende:
[..]
Newbie. Mijn eerst pc was een commodore PET:
[afbeelding]
Ja ik heb er nog eenquote:Op zaterdag 30 april 2005 00:19 schreef Ruis het volgende:
MS-Dos, toen PC's nog 20 kilo wogen en internet nog een verre illusie leek.
Ja 2400 baud heb ik uiteraard ook wel gehad.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:20 schreef pijnboom het volgende:
[..]
toen de 56k modems betaalbaar waren zat ik al onder windows.. neehh Kermit ofzo met een 2400 boud modem, that's the real shit
Je kon wel kleurtjes en informatie gebruiken met ansi in de promptquote:Op zaterdag 30 april 2005 00:22 schreef nixan het volgende:
Prompt $p$g
Turbo (ging die meteen van 4.77 naar 8 (!) Mhz)
Maar zelfs edlin gebruikte je niet omdat er handiger tooltjes beschikbaar waren.quote:
set comspec=c:\tools\4dos\4dos.comquote:
Ja, want die krengen waren best wel duurquote:Op zaterdag 30 april 2005 00:24 schreef nixan het volgende:
DD diskettes bewerken met een perforator, om ze als HD te kunnen gebruiken
Neen :-)quote:Op vrijdag 29 april 2005 23:55 schreef QyRoZ het volgende:
Verlang jij ook zo terug naar die goede ouwe tijd van [...]
Dat deden wij dus met dBASE IV, zie pagina 1.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:26 schreef LennyKravitz het volgende:
Op school je eerste database programma leren... tijdens informatica... PCFILE (kent iemand dat nog?)...
ik gebruikte beidequote:Op zaterdag 30 april 2005 00:28 schreef LennyKravitz het volgende:
was geen fan van arj
gebruikte altijd pkzip en pkunzip...
vraag me niet waarom...
ohja die had je ook nogquote:Op zaterdag 30 april 2005 00:34 schreef QyRoZ het volgende:
LHA, dat was pas hip.
quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:08 schreef blessed19 het volgende:
Norton commander was een must, alles doen via commando's typen dat was niet te doen. File Commander is de norton commander (inclusief alle toetsen combinaties) voor Windows 98/2000/XP. Niet dat ik het gebruik, maar toch wel leuk om ff mee te klooienquote:
Had ook een dergelijk proggie... heette gewoon SHELL... veel gebruikt...quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:28 schreef pijnboom het volgende:
Het n00b-programma dat ik altijd gebruikte, genaamd pcshell (van pctools) werkt gewoon onder WinXP
[afbeelding]
Windows Commander/Total Commander is ook best okay.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:36 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
[..]
Norton commander was een must, alles doen via commando's typen dat was niet te doen. File Commander is de norton commander (inclusief alle toetsen combinaties) voor Windows 98/2000/XP. Niet dat ik het gebruik, maar toch wel leuk om ff mee te klooien
2400 Baud, tering, wat modern, ik gebruikte een 1200/75 Bd viditel modem, 1200 download, 75 upload (je hoefde tenslotte veel minder te uppen dan te downenquote:Op zaterdag 30 april 2005 00:36 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
[..]
NC samen met Telix waren wel mijn meest gebruikte programma's. Telix natuurlijk gebruiken om met je 2400baud modem de nieuwste games van soms wel 500KB(!!) te downloaden.. deed ie een uurtje over ofzoNiet te geloven trouwens dat Telix zelfs nu nog te vinden is -> Telix by deltaComm
Ja maar met arj kon je het gemakkelijk over meerdere floppies spreiden.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:28 schreef LennyKravitz het volgende:
was geen fan van arj
gebruikte altijd pkzip en pkunzip...
vraag me niet waarom...
arj a -va -r was slimmer, want dan paktie die de ruimte die het nog had en ging dan verder op de volgende diskettequote:Op zaterdag 30 april 2005 00:39 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ja maar met arj kon je het gemakkelijk over meerdere floppies spreiden.
Arj a -v1440 *.* vetspel.arj
of iets dergelijks.
Ja, DOOM op 500 floppies.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:40 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
arj a -va -r was slimmer, want dan paktie die de ruimte die het nog had en ging dan verder op de volgende diskette
Tja, en dan een crc error bij volume 467quote:
ZZT?quote:Op vrijdag 29 april 2005 23:57 schreef Monidique het volgende:
Ik had zelfs een adventure, zo'n doolhof-soort-spelletje, en dat was opgebouwd uit gewone ASCII-tekens. Je kon dan een ander lettertype laden (ik weet niet meer precies hoe en wat) en dan was het net alsof het grafisch was,.
En daar kom je nu mee.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:40 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
arj a -va -r was slimmer, want dan paktie die de ruimte die het nog had en ging dan verder op de volgende diskette
Dat had ik met Space Quest nummer zoveel. Geen idee meer eik. Toen zat ineens de schijf van 40Mb vol! Hoe was het mogelijk, een schijf van die omvang. VOL!quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:44 schreef Wepeel2 het volgende:
Monkey Island 2 was pas een ramp. Die was fucking 10 mb. Moest verder alles van m'n pc gooien anders had ik te weinig ruimte.
ja idd, en altijd was de laatste kapotquote:Op zaterdag 30 april 2005 00:46 schreef Bosbeetle het volgende:
haha ja mortal combat op tig schijfjes
Castle (quote:Op vrijdag 29 april 2005 23:58 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook nog gehad. Een @-teken moest dan een heel eng monster voorstellen. My god, wat was dat realistisch. En mooi.
NOSTALGIE! Volgens mij heb ik die nog wel ergens op een flop staanquote:Op zaterdag 30 april 2005 00:51 schreef MrTinux het volgende:
[..]
Castle ()
[afbeelding]
(trouwens, Norton Commander gebruiken wij op het werk nog steeds)
hehe ja toen was dat nog nodig ... 128 MB harde schijf ... en dan maar proberen dat ding zo leeg mogelijk te houden !quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:59 schreef Henno het volgende:
AIN was de beste archiver in die tijd geloof ik. Ik gebruikte ook altijd AINEXE, dat was een tool waarmee je .EXE files kleiner kon maken. Hij comprimeerde dan de code in de file, en plaatste self-contained unpack code erbij. Wanneer je zo'n gecomprimeerde .EXE startte, pakte hij zichzelf uit in RAM en en werd ie daarna gestart. Wat je al niet deed om schijfruimte te besparen in die tijdDit werkte overigens niet meer goed bij de .EXE files met overlays die niet in z'n geheel in RAM werden geladen bij uitvoeren, de overlay code (die tijdens programma-executie wordt geladen) werd dan niet gecomprimeerd.
1 | DIR/S/O-D/P |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |