Hoe wil je nu op het strand gezien worden?? Als iemand die een poging gedaan heeft, maar het is mislukt....Of als een echte man die WEL het hele jaar met discipline leeft voor een echt mooi lichaamquote:Op vrijdag 29 april 2005 18:32 schreef Lu_uK het volgende:je kan verschil wel degelijk in 2 maanden tijd zien en merken hoor![]()
Ik doe eigenlijk precies het zelfde. Ik zie het probleem niet zo; wat nu? Gewoon verder trainen en steeds zwaardere gewichten gebruiken en steeds meer push-up;s doen. Geen probleem toch?quote:Op vrijdag 29 april 2005 17:39 schreef Lu_uK het volgende:
Ik kan niet naar de sportschool want daar heb ik geen tijd en geld voor, ik zoek al een tijdje goeie oefeningen voor thuis waar je geen attributen voor nodig hebt. Weet iemand wat goeie. Tot nu toe ben ik niet veel verder gekomen dan push-up's en sit ups, voor mij armen gebruik ik gewichten van 5 kilo. En nu? Wat zijn de beste oefeningen?
dat is inderdaad een goede oefening, ik heb ook zo'n balk, krijg je wel een brede rug vanquote:Op vrijdag 29 april 2005 22:57 schreef Fastcruiser het volgende:
Klimmerstraining: Optrekken aan het bovenkozijn van de deur
Balk maken om aan op te trekken? Worden ook veel spieren mee getraind.
haha nee, ik ga nooit naar boekenfestijnen ik heb al een boek.quote:Op zaterdag 30 april 2005 13:20 schreef miki het volgende:
Ik was laatst op het Boekenfestijn en daar lag precies een goed boek voor jou (voor nog geen 5 euro). Hoe je effectief thuis een workout kunt doen. De atrributen die ze gebruiken zijn dan alledaagse voorwerpen die iedereen wel thuis heeft
Ik heb al voor je gezocht op Bol.com enzo, maar helaas niet kunnen vinden..misschien komt het Boekenfestijn binnenkort bij jou in de buurt?
1. Sportschool is geen onzinquote:Op woensdag 8 maart 2006 16:39 schreef GlennDesign het volgende:
ff ouwe topic omhoog kicken..
wil nu ook beetje wat aan mn muscle's doen
doen jullie elke dag trainen of paar keer in de week..
(thuis situatie dan he.. sportschool vink beetje onzin )
Ja dat is waar ja. Zoals op die site ook wel ergens gezegd wordt kan je in principe in een bepaalde periode veel sterker worden met louter bodyweight oefeningen dan met gewichten.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:48 schreef GlennDesign het volgende:
Bedankt voor de site !
Nouja met sportschool onzin bedoelde ik..
kost me weer hoop geld. terwijl ik thuis ook dingen kan verzinne...
Ik denk dat je met een barbell verder komt dan met dumbbells eerlijk gezegd. Als je dan toch iets wil kopen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:49 schreef BarraCupraCuda het volgende:
1 ga naar de sportschool.... het hoeft niet zo lang te duren!
2. koop thuis dumbels!
Mijns inziens is die oefening dan ook tamelijk nutteloosquote:Op woensdag 8 maart 2006 16:59 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[afbeelding]
deze kan je mijn inziens niet met een barbell doen
moet je mij eens zeggen waarom de dumbell butterfly een waardeloze oefening isquote:Op woensdag 8 maart 2006 17:02 schreef LedZep het volgende:
[..]
Mijns inziens is die oefening dan ook tamelijk nutteloos. Squats en deadlifts doe je toch het makkelijkst met een barbell.
Het is een isolatie-oefening voor de borst en ik vind alle isolatie-oefeningen nutteloos aangezien je er niet sterk van wordt én omdat je de massa overwegend pakt met zware compounds.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:14 schreef GlennDesign het volgende:
waarom is die dumbell oefening nutteloos ? je tilt toch weldegelijk gewicht omhoog ?
Isolatie-oefening is een oefening waarbij je maar 1 spiergroep belast. Bv flyes voor de borst, barbell curls voor de biceps of front raises voor de zijkant schouders. Hoewel deze oefeningen heel erg geliefd zijn bij het gemiddelde fitness-fanaatje om zijn biceps op te pompen zijn ze slechts nuttig als eventuele aanvulling op je compounds (oefeningen waarbij je meerdere spieren belast). Van flyes word je niet sterker, je krijgt er geen grotere borstkas van en de tijd die je erin spendeert kan je beter besteden door zware bench presses of bent over rows te doen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:41 schreef GlennDesign het volgende:
ben echt een leek in gebied..
maar wat bedoel je precies met isolatie oefeningen ?
Ik denk dat jij of ik of wie dan ook van dit forum ook maar in de buurt komt van "een schwarzenegger", ookal trainden ze fulltime keihardquote:Op woensdag 8 maart 2006 18:05 schreef GlennDesign het volgende:
ik hoef iig geen schwarzenegger te worden of zo.. maar denk idd die dingen wat je net noemt wel wat op moet leveren
Als jij in de planche houding 10x kan opdrukken en, laten we zeggen, 25 pull ups kan doen + zonder moeite een front of back lever spreek ik je weerquote:Op woensdag 8 maart 2006 18:11 schreef GlennDesign het volgende:
en werkt het een beetje ??
PS: is dat Jimi Hendrix @ avater ?
Als ik met die oefeningen bezig ga die op de sites..
krijg je daar wel beetje resultaat mee ?
respectquote:Op woensdag 8 maart 2006 18:23 schreef GlennDesign het volgende:
dit dus ?
[afbeelding]
ik red niet eens 10x normaal opdrukken..
Gewoon oefenen. Is mij ooit ook gelukt (al kost het wel wat jaartjes). Helaas snel daarna een polsblessure... ik kan nog steeds niet m'n handpalm op de grond krijgen met opdrukken (dus nu op vuisten of vingens)... dus dit gaat niet meer lukken.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:56 schreef Molluck het volgende:
Er is ook no way dat ik dat haal qua kracht, maar ik zie mijzelf dat echt nooit doen, ik ben echt ontzettend slecht in turnen.
Keihard trainen maar niet meer eten dan je nu doet. Geen eten = geen bouwstoffen = geen spieren. Train ook niet 1x per week een spier tot ie helemaal kapot is, maar meerdere keren (tot wel 5 keer, meestal 2x) en blijf altijd minstens 2 herhalingen onder "muscle failure". Beter nog is vast te stellen (al dan niet vlak voor de training) hoeveel sets en herhalingen je gaat doen en dan zorgen dat je een gewicht waarmee je dat zeker kunt doen, maar dat ook weer niet te licht is.quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:37 schreef Maeghan het volgende:
Wat zijn nou goede oefeningen voor als je wel sterker wilt worden maar geen spierbundels wilt? Een beetje vorm mag best, maar ik heb geen behoefte aan spierballen =)
Ook voor thuis dus en bij voorkeur zonder al te veel attributen.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 21:18 schreef LedZep het volgende:
O ik zie nu dat je tot het vrouwelijke geslacht behoort. Dan hoef je je sowieso niet zorgen te maken over spierballen. Die krijg je namelijk niet, ook al train je het snot uit je neus.
Ik denk dat dat een soort zelfbeeld is, want ik moet de eerste vrouw die van opdrukken ook maar een spiertje erbij krijgt nog tegenkomen. Het probleem dat je in kracht niet vooruit gaat is bekend. Ik weet niet hoevaak je het nu kan, maar een methode (die vooral door pull ups heel handig is, maar mss ook bij opdrukken) is de volgende, genaamd Ladders:quote:Op woensdag 8 maart 2006 21:20 schreef Maeghan het volgende:
Eh, als ik een week veel loop of fiets veranderen m'n benen al compleet van vorm en ook van dat beetje opdrukken voel ik al aardig spieren en is er zelfs al wat van te zien, ondanks mijn gigantische spekarmen. Het probleem is alleen dus dat ik er niets sterker van lijk te worden, omdat ik me niet echt veel vaker kan opdrukken bijv.
Leuk dat je er zelf over begint. Ja, spieren hebben een geheugen. Als je ooit iets gelift hebt maar je hebt dat een paar maanden niet gedaan zal je, wanneer je weer begint, redelijk snel weer op je oude niveau zitten.quote:Op woensdag 8 maart 2006 22:04 schreef Maeghan het volgende:
Pull-ups? Ik ga al lachen van het woord alleen. =P Als ik die ooit kan laat ik een foto maken en die verstuur ik dan als kerstkaart.
Maar die ladder ga ik eens proberen. Zoals het nu gaat kom ik ook niet echt meer vooruit. Ik was van drie naar tien in een paar weken tijd, en daar blijf ik zo'n beetje steken. Afhankelijk van hoe ik me die dag voel doe ik er zeven tot vijftien of zo. Terwijl m'n buikspieren nu al makkelijk van twintig naar tachtig zijn in een paar weken. Misschien scheelt het dat die vroeger wel sterker waren, en op m'n armen ben ik altijd slap geweest. Hebben spieren ook een geheugen of zo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |