quote:
Op woensdag 8 maart 2006 21:20 schreef Maeghan het volgende:Eh, als ik een week veel loop of fiets veranderen m'n benen al compleet van vorm en ook van dat beetje opdrukken voel ik al aardig spieren en is er zelfs al wat van te zien, ondanks mijn gigantische spekarmen. Het probleem is alleen dus dat ik er niets sterker van lijk te worden, omdat ik me niet echt veel vaker kan opdrukken bijv.
Ik denk dat dat een soort zelfbeeld is, want ik moet de eerste vrouw die van opdrukken ook maar een spiertje erbij krijgt nog tegenkomen. Het probleem dat je in kracht niet vooruit gaat is bekend. Ik weet niet hoevaak je het nu kan, maar een methode (die vooral door pull ups heel handig is, maar mss ook bij opdrukken) is de volgende, genaamd Ladders:
1,2,3,4
1,2,3
1,2
1
Wat betekent dit nu? Je drukt je eerst 1 keer op. Daarna rust je even lang als die eerste rep duurde (ik ga even uit van 2 sec). Daarna druk je 2x op. Dan wacht je weer eenzelfde tijd, dus 2 sec. Dan druk je je 3 keer op, 6 sec rust, 4x, 8 sec rust. Dan begin je overnieuw, maar gaat nu maar tot 3 herhalingen. En zo werk je de ladder af. Is dit simpel? Doe er dan een van 5, of van 6, maar besef wel, dat een ladder van 6 dus 6+5+4+3+2+1= 21 herhalingen meer betekent dan 1 van 5!
Is dit ook simpel? Doe dan een ladder zoals bv deze:
2,4,6,8
2,4,6
2,4
2
Of iets dergelijks. Door dit systeem kan je in theorie honderden pushups per dag doen zonder opgebrand te raken. En je zult er steeds meer kunnen doen, en steeds meer, en steeds meer.
Dit is dus ook toepasbaar (zelfs bedoeld) voor pull ups. Ik weet niet of je het kan en zo ja hoe vaak, maar je kan met ladders eigenlijk met al dit soort oefeningen enorm in kracht vooruitgaan.